Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

8 komentářů

Vsiml sem si ze o italskejch autech se tady toho napsalo uz hodne a protoze zvazuju koupit lancii jeste k tomu 2.0 turbo zajimalo by me jestli ma nekdo nejaky zkusenosti s timto mototem a celkove s projevem auta,,diky.
mrkni na [odkaz] :idea:
Pravděpodobně jsi měl na mysli jiný vůz - Lancii Deltu HPE HF (ZLA836 - často označovaná jako Nuova Delta). HPE znamená 3 dveřové provedení, které se vyrábělo od roku 1993 do roku 1999, bez HPE (berlina) se v 5dvěřovém provedení vyráběla od roku 1993 do roku 1995. Motor Lancia 836A2.000 je derivátem motoru z Delty Integrale EvoII, takže se dá říci, že ve své době lepší neexistoval. Vyniká obrovským náběhem toč. momentu ve středním pásmu otáček, což je dáno vynikající elektronikou Weber-Marelli IAW4W.P8, velmi kvalitním turbodmychadlem Garrett TB0367 a robustní stavbou motoru. Jeho nevýhodou je vysoká hmotnost (186 kg samotný polomotor) a velký moment setrvačnosti. Byly celkem 3 verze - s výkonem 190 (1993-1994), 186 (1995-1997) a 193 koní (1998-1999). Jedná se agregátově o zcela shodný vůz s Fiatem Coupé 16v turbo. Delta se liší lepším zpracováním, lepší ventilací a u některých modelů lepším odpružením = některé verze (1993-1995 a 1999) měly sériově, ostatní na přání, vynikající elektronicky stavitelné tlumiče Boge s přepínámím aut👋sport (funguje i za jízdy - ale pozor, v případě závady stojí jeden 19.000 Kč!). Díky částečné agregátové příbuznosti s Deltou Integrale je k dispozici nepřeberné množství možností ladění motoru (226 koní za cca 10.000 Kč).

Sériové jednopísty Girling s kotoučema 284x22 mm nejsou nic moc a proto doporučuju okamžitě s autem zakoupit kotouče a destičky OMP Racing za srovnatelnou cenu s originál dílem (alespoň an předek). Spotřeba paliva velmi rozumná, u dobrého kusu se jen výjiměčně člověk dostane přes hranici 11,5 l/100 km a to i při velice ostré jízdě, při ekonomické jízdě umí pod 9 l/100 km, dlouhodobě mi brala průměr 10,5-10,7 l/100 km.

V zatáčkách a v zimě přijde velmi vhod 35% samosvor předního diferenciálu. Auto zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,25 s a jede něco kolem 228 km/h, 1 km s pevným startem urazí z místa za 27,5 s (měřeno na silnici). Díky velké pružnosti umí ale prohnat i papírově mnohem výkonnější auta.

Je to ale náročné auto na servis - není poruchové (naopak je překvapivě spolehlivé při správném zacházení), ale vyžaduje nejlepší olej, kvalitní pneumatiky (ideálně ZR, obyčejná véčka dělají problémy) a kovaná kola (odlitky z elektronu šišatí při vymetení pár kanálů při režimu sport). Je třeba častěji měnit rozvody a je tocelkem dost nepříjemná práce (málo místa), byť to není moc drahé na materiál (kladka za 1100 + rozvoďák za 500 + zubák za 1000 k vyvažovákům). Nelze cokoliv zanedbat s tím, že je to dobrý - pak přijdou problémy a velké a hlavně drahé!!!

Je potřeba s tím zacházet rozumně = dokud se neohřeje olej jet s lehkou nohou bez prudší akcelerace do cca 3.000/min, když se olej zahřeje na cca 80 °C jde s tím páchat snad všechno. Naopak před koncem jízdy to chce zase pianissimo, nechat ochladit a případně po dojetí ještě nějakou dobu nechat běžet.

Proti jiným modelům řady Nuova Delta je potřeba počítat se zmenšeným zavazadelníkem, v němž je vlevo na bočnici připevněné rezervní kolo, protože pod kufrem (kde je rezerva normálně) je 70 l nádrž.

Interiér má super sedadla Recaro s broušenou jelenicovou kůží, která může nabídnout málokteré auto. Interiér je velmi prostorný a příjemný, jenom ten kufr je velmi malý. Největší mínus bych viděl v rychlém rozvrzání interiéru na českých tankodromech, hlavně při používání režimu sport.

Jediný doporučený zdroj pro nákup toho auta je sever Itálie, odjinud bych jí nekoupil!
Je to nadhernej stroj ikdyz me design moc nezaujal tak moje srdce hori pro italsky auta a pro lancii obvzlast a tuhle delticku bych si chtel taky jednou poridit a dat nafrak tem co rikaj o lanciich "je ty mas dacii" ?
jo jo ...Delta 2.0 HF turbo...to je drak....v lanciaklubu je jeden typek co s tim jezdi sprinty a bavoracky si dava jak maslo 😄

je to paradni stroj s nezvyklym designem....
Avatar - CtvrtSardel
CtvrtSardel
A proc nemohl mit vazne na mysli DEDRU? Jasne, Delta je pojem, ale to neznamena, ze chudak dedra neexistuje😊 okey...
Protoze opravdu neexistuje... 😉

Existuje Lancia Dedra Integrale, Dedra Turbo, ale neexistuje HPE HF Turbo.

HPE je oznaceni tridverovy Delty Nuova... A HF Turbo je opet typ Delty.

Proto je pravdepodobnejsi, ze opravdu myslel Deltu. 😜
Dedra existovala jen ve verzi Turbo a Integrale s osmiventilovým motorem, turbodmychadlem a pohonem všech kol s jedním mezinápravovým samosvorem a hydroelkektrickou ručně ovládanou závěrkou zadního diferáku. Navíc Dedra byl principiálně čtyřdveřový sedan, takže označení HPE (tedy coupé) by jaksi nemělo smysl.