0
Tak RSko,ma urcite lepsi tah a ono je to taky o tom,ze celkove je to auto proste onecem jinym nez 150konova Octava.Proste,kdyz sednes poprve do tak silnyho auta jako je 1,8T 110kw z neceho co ma mensi vykon,tak budes prekvapen jak to auto krasne jezdi, to je bez debat,ale pokud si sednes do RSka 132kw,tak je to onecem jinym.Pokud mas moznost ject s obema,tak ti to vrele doporucuji a myslim si,ze nazor budes mit stejny jako jsem tady psal.
Přejít do diskuze
jezdil jsem s 1.8t, presedlal na 1.6, posleze jsem se zpet vratil k 1.8t, ted BOHUZEL jezdim opet s 1.6... jak clovek muze menit tak rychle sluzebni auta za 3 roky... kazdopadne bych doporucoval 1.8t, 1.6ka postrada vykon a hlavne kroutici moment, s turbem je to o konfortu cestovani, nemusis zavodit, jen v klidu jet a mit pocit ze motor ma rezervu. spotreba je relativne srovnatelna, pruznost nesrovnatelna...
A ked si ich obe porovnas v praxi medzi sebou, tak napriklad na dialnici ma ta rska subjektivne lepsi tah ako ta 1.8 turbo?
No dobre, uznavam ze vo Fabii moze ist lepsie, nakolko je podstatne lahsia ako Oktavka, ale tvoje tvrdenie ze by si vahal medzi 1.8 turbo a dvojlitrom sa mi zda prinajmensom smiesne. Tak ked je taky super tak potom preco nikto ten dvojliter nekupoval a kto chcel benzin aj kvoli dynamike tak isiel do turba. Ako povedz mi ze co by ma malo presvedcit aby som uprednostil z tychto dvoch motorizacii prave ten dvojliter. Aby som uviedol priklad, dvojliter ma 115 koni a turbo ma 150, krutiak ma dvojliter 170 nm a aj to iba v jednom bode otacok, cize v praxi mas stale 160 a nizsie, zatial co turbo ma skoro v celom spektre 210 nm. A co sa tyka tej pruznosti dvojlitru, tak nemyslim si ze na 4. stupni zo 60 na 100 za cca. desat sekund je hodnota, ktora by nejako velmi oslnila. To len ako priklad samozrejme. Nevravim ze nie je o nieco pruznejsi ako klasicke 16 ventily ale od dobreho silneho tahu je to na mile vzdialene. A myslim ze to neni tak podstatne ale zrychlenie na 100 km je 8,5 sekundy proti 11 sekundam a 200 km ma 2.0 za cca. minutu kdezto turbo to spravy za cca. 40 sekund. To uz sa povie nejaky rozdiel. A spotrebu ma turbo o liter az liter a pol nizsiu ako 2.0. Ale ako vravim, ked porovnavas ten motor s inymi fabiackymi ako napr. 1.4 alebo tdickami tak je urcite lepsi v tomto pripade. Takze tolko asi.
Jednoznacne ber 1,8T,mel jsem ji 2roky rok 99 a byl jsem spokojeny,ale abych rekl pravdu tak co ted mam RSko 132kw,tak se mi s ni jezdi opravdu lip,takze pokud by jsi mel penize,tak ber radeji to RSko,protoze uz dneska rok 2001 se da sehnat za slusny peniz a nebudes litovat
Dovolim si nesouhlasit s nazorem na motorizaci 2.0MPI; nejel jsem s timhle motorem v O, ale ve Fabii sdn a musim rict, ze je to velmi velmi dobry motor! Tichy, pruzny, na 2/3 i 4 slape pekne... Kdybych mel Octavika, tak bych asi hodne vahal mezi timhle dvou-litrem a 1.8T. Do atmosfericke verze 92kW bych taky nesel, to je pelech, i kdyz konstrukcne zajimavy.. Cetl jsem, ze tusim v Audine ci VW mel jiny komponenty a diky jim byl tissi, pruznejsi a uspornejsi. Ale v O I. to byla nejhorsi motorizace (krome SDI, samozrejme!!!) >😁
pripojuji se k tomu, co uz bylo napsano nize. jedna se o dva naprosto odlisne motory, takze zalezi, co od toho ocekavas. 1.6 74/75 kW je pro oktavku dostacujici, po dalnici to krasne slape, spotreba rozumna (pohodove za 7 litru, s lehkou nohou po okreskach i pod 6 litru). rekl bych zakladni a dostacujici motorizace. 1.8T 110 kW je nadherny motor, ktery s oktavkou uz slusne cvici, spotreba je primerena, nijak premrstena (pohodove kolem 8 litru). pokud mas moznost sehnat tenhle motor za rozumny peniz a auto je v dobrem stavu (tot otazka, protoze prvni majitele zrejme kvalit tohoto motoru vyuzivaji), tak bych sel do nej. nedavno jej zacali dokonce montovat do VW Polo a to teda musi byt neco - takhle male a lehke auto s timhle motorem - docela slusne letadlo 😊
No záleží na tom jak jezdíš, pokud si rád dopřáváš jízdní dynamiky, tak určitě 1.8 T, ale jinak 100k 1.6 je bezvadnej motor...
Suhlasim s tebou, ja som tiez urobil chybu ze som asi pre troma rokmi kupil ten dvojliter. Je to motor ktory zerie pomaly viac ako nejake dvestkonove turbo. A vobec sa mu nechce do otacok. Niektory ludia tvrdia ze ma super pruznost lebo ma krutak polozeny nizko, lenze je to stale iba 170 nm a tie priliz vela vzrusenia neprinesu, aj keby boli od tisic otacok. Mas pravdu na tu 1.8 turbo som pocul iba samu chvalu, musi to byt fakt dobry motor.
Chtělo by to trochu upřesnit........
1.8 20V bez turba nebo s turbem?
V prvním případě nic moc, zato v druhém super! - Záleží samozřejmě na stavu konkrétních kousků.
1.8 20V (92kW) se dělala do roku 99", kdy ji pro její lenost a vysokou spotřebu (běžně i 10l/100km) nahradil pružnější, zato však archaičtější dvoulitr s 85kW - ani to není dobrá volba. 😒
Zato 1.8 20V T (110kW) to je jiná káva - pružný, výkonný a spotreba o litr až dva nižší. >😁
Co se týká motorů 1.6, vyráběly se ve výkonech 55kW ( v roce 2001 nahrazen 1.4 16V téhož výkonu), 74 a 75 kW ( po faceliftu 2001).
Poslední dva bych s klidem doporučil i když to není taková "divočina" jako 1.8 T.
1.6 55kW taky není pro klidného řidiče špatná, jen si je potřeba zvyknout na její téměř dieselovskou charakteristiku ( max. výkon při 4600ot./min.)
Z vlastní zkošenosti vím, že se sní dá v pohodě jezdit kolem 7l/100km - ale to nakonec i se silnějšími verzemi. 8-s
Osobně bych bral tu 1.8 s turbem.
1.8 20V bez turba nebo s turbem?
V prvním případě nic moc, zato v druhém super! - Záleží samozřejmě na stavu konkrétních kousků.
1.8 20V (92kW) se dělala do roku 99", kdy ji pro její lenost a vysokou spotřebu (běžně i 10l/100km) nahradil pružnější, zato však archaičtější dvoulitr s 85kW - ani to není dobrá volba. 😒
Zato 1.8 20V T (110kW) to je jiná káva - pružný, výkonný a spotreba o litr až dva nižší. >😁
Co se týká motorů 1.6, vyráběly se ve výkonech 55kW ( v roce 2001 nahrazen 1.4 16V téhož výkonu), 74 a 75 kW ( po faceliftu 2001).
Poslední dva bych s klidem doporučil i když to není taková "divočina" jako 1.8 T.
1.6 55kW taky není pro klidného řidiče špatná, jen si je potřeba zvyknout na její téměř dieselovskou charakteristiku ( max. výkon při 4600ot./min.)
Z vlastní zkošenosti vím, že se sní dá v pohodě jezdit kolem 7l/100km - ale to nakonec i se silnějšími verzemi. 8-s
Osobně bych bral tu 1.8 s turbem.