Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

39 komentářů

lazak
Chtěl jsem se zeptat na Vaše názory co je lepší a proč:Mondeo 2.0TDCI nebo Passat 1.9TDI od roku 2003 nahoru.
v obou jsem jel bohuzel jen jako spolujezdec, ale z toho pohledu jednoznacne Mondeo. Kultivovanejsi motor a ne zvuk jak Zetor s valnikem plnym hnoje
Já obě ta auta řídil a mám stejný názor jako Pucmelou😜 jednoznačně Mondeo. Má lepší podvozek, o chlup víc místa vevnitř, kultivovanější motor a pravděpodobně o něco levnější servis. Taky se mi víc líbí a Ford je mi sympatičtější než VW, ale to je samozřejmě subjektivní.

Passat bude lepší ve dvou věcech: možnosti volby pohonu 4x4 (jmenuje se 4Motion, ale vlastně je to quattro od Audi; ale těch aut je v ČR velmi málo) a v poměru dynamika / spotřeba. Motory TDI jsou sice traktory, ale jsou relativně silné a přitom úsporné. Přesto bych volil zcela určitě Mondeo, sám pro sebe bych ale chtěl benzínový V6 >😁 .
lazak
A náhodou nevíte někdo jaké jsou průměrné spotřeby u těchto aut?
Mam Mondeo.Spotreba je podla toho ako s tym ides.Po meste hlavne zalezi aku mas nohu na plyne.Som zajazdil cez leto aj 6.6l na 100 ale tak bezne 7.Mimo mesta sa s tym da ist velmi svizne za tak 5.7 a cisto dialnicne tempo s priemerom tych 130km/h do 6l.Tolko ku spotrebe.
MINUSY

Mondeo:

mizerne sedacky, zpocatku zoufaly interier (po malem faceliftu uz jenom nic moc), neprilis povedene ovladani na volantu, absence rozumne navigace, jediny pouzitelny diesel (2.2TDCI) straslive drahy i u ojetiny

Passat😒br />
zoufaly interier (slusne vypadajici akorat ve svetlem, ale to se neda udrzovat), obvykle zoufala vybava (vetsinou sluzebaky kupovane pro cenu a nikoliv pro poteseni), nepouzitelne diesely (slabe, hlucne 2.5TDI takrka vyhradne ve sve problematicke 110kW nebo 120kWverzi), nic moc benziny (1.8T pro klidne jezdeni, 2.8V6 se spotrebou neodpovidajici vykonu, osmivalec mimo misu), na nase tankodromu dost citlivy podvozek, caste mensi, ale otravne zavady.

PLUSY

Mondeo😒br />
jizdni vlastnosti, obvykle dobra vybava (BT HF, ventilovane sedacky, skoro vzdy xenony), prakticke kombi, dobra spolehlivost, levne ojetiny (krome 2.2TDCI), naprosto spolehlivy 2.5V6

Passat😒br />
v nekterych verzich kvalitni sedacky, stale slusne vypadajici exterier, vetsinou bez nakladnych zavad (krome 2.5TDI), podvozek po zpevneni (2003) se uz dokaze i u nas nekdy dozit 100.000km, dostupna ceska navigace, stale zajimavy motor 1.8T
jeste bych k minusum Passatu dodal prednihlinikovou napravu, ktera ve spojeni s dehtovym motorem na ceskych silnicich opravdu hodne trpi.
Hliníkovou nápravu mají Passaty snad jen do roku 2002?

Jinak se přidám k převládajícímu tónu. S oběma auty mám vlastní zkušenost a nakonec jsem zvolil Mondeo. Motor je tišší a má lepší průběh krouticího momentu, auto má lepší jízdní vlastnosti, víc se mi líbilo. No a nepřipadám si jako taxikář.
Hliníkovou nápravu mají Passaty snad jen do roku 2002?

Hlinikovou predni napravu maji vsechny Passaty, respektive skoro vsechna koncernova auta. Akorat od poloviny roku 2003 byla u Passatu naprava zpevnena zmenou konstrukce nekterych nejvice namahanych dilu. To ovsem nic nemeni na fakt, ze stalo je zakladnim konstrukcnim materialem hlinik. Zivotnost se jinak opravdu zlepsila, ale kombinace nasich tankodromu a debilniho nadseni zastupitelu pro retardery dokaze odrovnat i tuhle novou napravu dosti rychle, nicmene to plati i o jinych vozech.
Avatar - kostey
kostey
ja bych doporucoval mondeo. Neberte to jako kdovijakou radu >😁 protoze ja Pasaty proste nemusim. Reknete mi zda se mi to zda, ze VETSINA (ne vsichni) co maj pasata jezdej jako prasata? V Pasatech jezdej castokrat takovy ty manazeri, ktery vetsinu casu travej nekde v kanclu a pak vlezou do pasata, cejtej silnejsi motor a slapou na to. jenze vetsina znich ridit proste neumi. Nechci aby to vyznelo tak ze odsuzuju vsechny s "prasatem". Ale mondeo mam radsi. Jel jsem v obou autech. v pasatu jako spolujezdec a mondeo jsem ridil (2.5V6). A musim rict ze to mondeo je super. Akorat se mi na mondeo nelibilo kdyz je pravy zpetny zrcatko mensi nez levy, ale to je detail.
impaler
Můj plně dostačující motor žere dlouhodobě 6,6 podle tankování a kilometrů za +/- celé období (40tkm). Je to trochu netypický režim dlouhé dálnice + časté krátké město, celkem nic mezi tím. Na dálnici přes Německo, to znamená 160-180, klima trvale na automat, žádná defenzivní jízda, PP ukazuje 6,8 (reál vyšší o půl litru max).

Když vyjedu studenýma přískokama po městě skoro celou nádrž, vezme si klidne 9,5, ale to už je extrém málokdy dosažený.

Výkon mi nechybí a ani nevím, kolik ho tam vlastně je, protože ta maxima prostě zkoumat nepotřebuju. Ono záleží na gustu, že, Dušane.

Passat neznám ani z rychlíku, ani z mondea. 😊
impaler
Jo a mimochodem, nejsem teda znalec trhu s ojetinama (a o ten tu jde), ale na xenony a ventilované sedačky bych u Mondea rozhodně nespoléhal jako na nějakou typickou výbavu.

Mám výbavu na Mondeo slušnou, ale tyto věcičky ve své skladovce nemám a nemohl jsem, i když bych je dneska obě bral. A to je to Ghia s packem X (kůže, elektricky sklopná zrcátka, jež jsou prosím obě stejně velká, jen vpravo není to zalomení pro mrtvý bod, a další blbůstky).
Jo a mimochodem, nejsem teda znalec trhu s ojetinama (a o ten tu jde), ale na xenony a ventilované sedačky bych u Mondea rozhodně nespoléhal jako na nějakou typickou výbavu.

Mám výbavu na Mondeo slušnou, ale tyto věcičky ve své skladovce nemám a nemohl jsem, i když bych je dneska obě bral. A to je to Ghia s packem X (kůže, elektricky sklopná zrcátka, jež jsou prosím obě stejně velká, jen vpravo není to zalomení pro mrtvý bod, a další blbůstky).

Ventilovane sedacky jsem tam uvadel opravdu jako krajni moznost, ale xenony ma skoro kazda lepe vybavena ojetina tohoto modelu. Dost mne prekvapuje, ze v Ghia X nemas xenony. Evidentne tu skladovku nekdo blbe objednal, protoze jinak rovnitko Ghia=Xenon plati urcite v 90% pripadu, staci se podivat kolem sebe na ulici.

Co se tyce toho motoru, tak jasne pro klidne jezdeni se to da, ale ta 2.2 TDCI jizdne opravdu potesi a poskytne vyrazne vetsi rezervu zabavnosti. >😁 Bohuzel cena je stale dost mimo.
impaler
Důležitý detail bude asi to, že jsem v Belgii a zde jsem i kupoval. Pokud vím, nebyly tehdy xenony na MKIV součástí výbavy Ghia. Ani je zde nevidím tak často, jak ty tvrdíš, a to Ghia převažuje. No ono je to jedno.

A nedá mi to, když ty se vyjadřuješ tak kategoricky - proč tak silná slova o retardérech? Tady je jich tolik a tak mě serou blbci, co jezdí padesát i tam, kde se skoro nevyhnou s cyklistou, že mám spíš pochopení a jezdím přes ně pomalu. O to totiž jde, ne?

A doma v ČR když vidím, jak hrdinové všeho druhu vjíždějí kolem baráku do vesnice rychlostí větší než malou a větší než povolenou, tak bych to tam dal taky. Nejde mi o flamewar, ale trochu upřesnit bys ten svůj pokřik mohl. 😊
Hi,

to Dusan. Mame ve firme 5 x mondeo(05, 06), vse ghia, jen jedno ma xenony a jine ventilovane sedacky (bez xenonu). Casto vidim xenony prave na pasicich, kde se to prodava jako paket za dobrou cenu (na rozdil od mondea), stve mne, ze ford zrovna tuhle vybavu nema v zakladu Ghia.

Pridavam se k posouzeni, tez jsem v minulosti vybiral (jeste jsem uvazoval o Avensis). Vybral jsem si mondeo, mam nenapadneho, ale vykonneho pracanta, co nedrazdi, ale skvele jezdi. ZKousel jsem u mondea 1.8SCi, 2.0TDCi, 2.5V6, ST220 a sam mam 2.2TDCi. 2.2 je nejlepsi, ale ani ta 2.0TDCi na klidnou jizdu neni spatna. Jak psal DIM nize - s novym silnicnim zakonem mam 150 koni nanic, 5 by stacilo...
zmulin
Souhlasim se všema názorama zastávajícíma se Mondea.

Lepší jízdní vlastnosti a hezčí auto jako celek.K tomu přičtu tišší motory a je to jasný.

Cena servisu bude určitě srovnatelná a designový názory jsou samozřejmě hodně subjektivní.

Ty výbavy mě překvapily,protože pokud si Mondeo někdo objednává a ne že bere skladovku,tak třeba xenony přeci nejsou problém a zrovna u Ghie to nenaroste o moc.
Ta 2,2 TDci je skvela. Kolega si kupil teraz pred par masiacmi Mondeo kombi s tymto motorom (chyba mu iba navigacia) , znizeny podvozok a ten sistem co mu drzi rovnaku vysku auta. Neviem ako sa to vola. Kupoval nove ale v AT a ked s tym isiel domou, tak celu cestu mu elektronika vysvetlovala, ze ten motor ma prilis velky vykon. No uz si zvikol, ze plyn sa iba jemne lechta. >😁 To uz je jeho tretie mondeo a nikdy nedopusti na ne. Inac najvecsi rozdiel medzi mondeom a pasatom (to je jedno ktorym B5 B6) je v sedackach. V mondeu sa mi sedi podstatne lepsie.
Jak tak na to koukam tak budu asi prvni kdo tady na mondeo hodi spinu.

Passata jsem nemel tak ho zhodnotim jen z pohledu spolujezdce a nezda se mi spatnej. Za to mondeo byl ten nejhorsi kup v mym zivote. 02 rok motor 2,0 tddi 115PS Ghia. Na opravach jsem to auto zaplatil jeste jednou. Jen pro ukazku vyberu par zavad ktery me behem 145tkm potkaly. Od zacatku problemy s digi topenim/klimou, 2 letech vymena obou prednich dveri (v ramci zaruky) Byly spatne spasovany sterk odletujici od prednich kol omlatil lak az na plech a oboje dvere total schnily, 80 tkm vymena synchronu na trojce + spojka ktera by uz udajne nevydrzela (45tkc) 100tkm GO podvozku (50 tkc) Auto se samo zamykalo takze jsem si jednoho krasny zimniho rana nastartoval a nez jsem si oskrabal okna tak se mi auto zamklo. To byl zazitek. V servisu na to samozrejme neprisly ani na poctvrte (celkem 15tkc) a takhle bych to mohl jmenovat jeste nejakou chvilku.

Jediny plus oproti passatu je nezajem zlodeju.
impaler
Rene😒br />
Zní to hrozně a nechci tě dráždit, ale jak ste to prosímtě otevřeli? Fakt by mě to zajímalo, co s tím, když nemáš po ruce druhé klíče.

Utěšuju se tím, že nestartuju před oškrábáním, neb mi to zde nebylo doporučeno.

Kupovals to Mondeo nové? Asi jo, že. Tak doufám, že nebudu muset potvrzovat tvoje zkušenosti, ťuk ťuk (40 tisíc až na jednu maličkost dobrý).
jojo nove jsem to kupoval. bylo to pred domem takze jsem si dosel pro druhy klicky a odemknul. celkem smutny u auta za skoro trictvrte milionu ze?
Rene Valnoha: taky tě nechci dráždit a věřím ti, cos tady napsal. Ale ve tvé případě bych to viděl spíš na vysloveně nepodařený kus v kombinaci s drsným provozem a dost možná i servisem. Protože měnit v 80tkm synchnony v převodovce, k tomu spojku, která už je na hranici opotřebení, kompletní GO podvozku (co to konkrétně znamená?) ve 100000km, přední dveře shnilé za 2 roky.... Tobě se to auto sype 2x-3x rychleji, než je normální. Spojka obvykle bez problémů přes 250 000km, převodovka to samé, podvozek minimálně 150 000km (4-6 roků), k tomu servis, který si za neodstraněnou a dokonce i nenalezenou závadu naúčtuje 15000 ...

Ale tohle se může stát a taky stává bez ohledu na značku a model auta, i když na tvém místě už bych si forda znovu nekoupil, hlavně kvůli tomu servisu, kde ti ho "opravují".

impaler: v belgii (stejně jako třeba v ČR) se prodávají auta s poněkud chudší základní výbavou, než ve švýcarsku nebo v německu. Trh si to žádá, tamní zákazníci tlačí cenu dolů, tak se musí někde ušetřit.
RV: co jsi s tím autem proboha dělal? Oral???? Špatně osazené dveře > odřené od kamínků? Pokud jsi na to auto nedal široké disky a nevytáhl je z blatníků, nemohou se přece kamínky na dveře vůbec dostat, jsou skryté za blatníky! 15 tKč za čtyři opravy, kdy na nic nepřišli? Netvrdím, že se některý kus nepovede, ale tohle mi tedy přijde hodně nevěrohodné.

Já mám za sebou aut docela dost a Mondeo je jednoznačně největší držák. Fakt poctivá kovářská práce. Tedy se Zetorem jsem nejezdil, pravda....
Myslim ze s tim autem bylo zachazeno hodne dobre. Ted kdyz se na to zpetne podivam tak cca 50% byl na vine servis, ale co tady znovu svedci proti fordu je fakt ze nam pred mesicem zdechnul transit 03 tdci. Praskla hlava a dva pisty. Oprava 130tkc. Bohuzel auto bylo 5 mesice po zaruce. Tyden na to se s nama rozloucil starter za 15tkc. Tak teda nevim jestli mam fakt smulu na ty spatny kusy nebo je chyba jinde...............
zmulin
Kolik měl proboha najeto?
Tak nevím, jestli s tím autem zacházíš stejně jako s českým jazykem, tak se nedívím, že se před tebou zamyká 😄 Jinak funkce uzamčení se dá aktivovat buď po nějakém čase a nebo při dosažení určité rychlosti - myslím nad 20 km/h. A pak se auto taky samo zamkne, když ho odemkneš a neotevřeš dveře......... I když to se poměrně špatně startuje 😄
lazak
A nevíte někdo o nějakém slušném mondeu?Modelový rok 2004 a 2.0TDCI v plné palbě,tak max 90000km,né sedan?
Avatar - kostey
kostey
lazak: bohuzel nevim >😁
Vím... má ale lehce přes 100 000km, koukal jsem na něj a moc se mi líbilo... maj ho v www.mogan.cz
Avatar - martin.z
martin.z
Tusite nekdo jestli u mondea, r.v. muze byt ovladani tempomatu jeste jinak nez na volantu?

Respektive jestli muze mit tempomat pokud nema multifunkcni volant?
Jaký rok výroby? V Mondeo klubu teď jeden borec dodělal tempomat do ST 200. U novějších, které mají elektronický plyn, je to zatím nevyřešené. Firma WAECO vhodné přídavné tempomaty dodává, ale není k nim k mání potřebná sada kablíků. Čeká to na nějakého šikovného e😜erimentátora.

Já si tak trochu myslím, že by možná stačila výměna volantu, ale nemám k tomu servisní literaturu.

Je tu na to celé vlákno - Mondeo 2,2 TDCi, tam se o tom bavíme.
Jenyk: Už jsem ti tady někde psal, že ten tempomat od Waeca namontuješ i do mondea, elektronický plyn se řeší tak, že servo tahá přímo za plynový pedál. Nehledej v tom zbytečně vědu.
Vím, že jsi to psal, ale tak to nechci řešit. Chtěl bych co nejjednodušeji využít toho, že auto má elektronický plyn a vstřikování řízené řídící jednotkou. Je na to Waeco WS800, ten mne zajímá.
Jenyk: jen jsem reagoval na tvé tvrzení, že u aut s elektronickým plynem dodatečný tempomat není vyřešený - to prostě není pravda. Že tobě se zdá mechanické řešení složité ti neberu, i když já bych asi dal přednost existujícímu a fungujícímu mechanickému řešení (navíc o 50-70% levnějšímu), před čekáním na zatím neexistující řešení elektronické 😉. Nějak nemám důvěru k připojování výrobků třetích stran moc blízko k ŘJ.
mondeo ma lepsi podvozek a imho i interier oproti superbu ci koktavce co mam v praci taky TDCI vs TDI pro mne vitezi ford jelikoz ma kutivovanejsi projev zejmena srovnani 96 kW TDCIvsTDI je fakt rozdil spotreba je celkem stejna mozna TDI o nejake to deci lepsi

Deep Rosso rulez >😒]
120tisic. smutny co?

zase si nekdo muze myslet ze je na vine zpusob uzuvani, ale ridic kterymu se auo rozbilo uz v nasi firme pracuje delsi dobu a uziva jiz tretiho transita v poradi. Prvni dva bez problemu s najezdem okolo 200tkm. Takze v ridicovi to opet nebude.
zmulin
No právě,já taky lítal jeden čas docela často s Transitema a byly celkem bez problémů.Na každym autě se na firmě natočilo tak 80 000ročně a většinou to mělo cihlu na plynu a celkem právě fpohodě,tak mě to celkem překvapilo.
zmulin
Jo a co do toho ten zaměstnanec lil?Protože něco podobnýho přivez u nás do jednoho servisu takovej floutek,co z něj nakonec vypadlo,že je bionafta to samý a motoru to občas nic neudělá 8-s

Do svýho ropáka samozřejmě lil tu dobrou ušetřenou...bych ho zabil!
Koncern Ford již delší dobu jde ekonomicky ke dnu (mnoho let je ve ztrátě) a šetřit se někde musí ...
Koncern Ford již delší dobu jde ekonomicky ke dnu (mnoho let je ve ztrátě) a šetřit se někde musí ...

Paradoxne Mondeo je posledni z neosizenych aut. Nova generace uz bude asi stejny sunt jako vsichni ostatni, zakony ekonomiky jsou neoblomne. Vydela jen ten kdo okrade zakaznika.