řeším momentálně pro mě zásadní otázku: hledám pro sebe nějaký reprezentativní vůz do 400.000 Kč, který nebude žádná masovka a současně bude mít duši, charisma, eleganci ;-) Strašně se mi líbí ROVER 75 v naftě, je to prý držák, ale nevím, jak je to s jeho spolehlivostí a co náhradní díly poté, co vloni zkrachoval. Na druhou stranu je mým druhým favoritem kupé VOLVO C70 v benzínu, objem 2,3 nebo 2,5 Turbo. Tady není problém s náhradními díly ani servisem, ale motory "prý" nebyly nic moc, přitom se mi ten vůz fakt moc líbí, je to aristokrat se sportovním duchem, VOLVO má navíc zvuk a šmrnc, taky to ještě pořád není masovka, myslím tím C70...Co vy na to ?
Narazil jsem tady shodou okolností na debatu ohledně VOLVA C70 a tak nějak jsem získal pocit, že motor je nic moc, hlavně však hodně poruchový, mrkni na tu debatu, má název tuším VOLVO C70
chomi: znam ten motor z Volva V70 a na rozdil od predchozich 2.3T (vysokotlake turbo, pouzivane v modelech T5) nebo 2.4 T (nizkotlake turba) je to podle meho nazoru velmi spolehlivy motor. Zvlaste po roce vyroby 2003.
Aha, tak abych si to teď ujasnil: tvrdíš, že tyto motory jsou OK a spolehlivé, ale až od roku 2003 ? Co když ale narazím na nějaký skvělý, zachovalý kousek vyrobený před rokem 2003, třeba 1999 - 2002 ? Ten bych neměl brát ?
chomi: auto samo o sobe a ojetina zvlaste je sazka do loterie. Volvo melo s novou 70tkovou radou ze zacatku problemy, ale od roku 2003 se to vyrazne zlepsilo. Z toho co vim tak vetsina problemu ale nebyla spojena s motorem jako spise s elektronikou. Ten samy motor 2.5T montuje i Ford krome Focuse ktereho jsme zminoval take do S-Maxe. A ve videorecenzi tady na auto.cz na nej pejou jenom chvalu
vubec nechapu o cem premyslys. volvo sice neni moje krevni skupina, ale rover 75 je peklo. ziju v UK, tak jich tu vidim podstatne vic nez v Cr, ale rover je tu povazovan za odpad a s nahradnimi dily to ted taky nebude super, stejne jako se znackovym servisem.
proste rover 75 je technicky zastaraly auto a jedinou jeho "prednosti" je ze je neokoukany v cr, ale za tu cenu je to uplnej nesmysl a srovnavat ho byt s koncernovym volvem nema smysl...
proste rover 75 je technicky zastaraly auto a jedinou jeho "prednosti" je ze je neokoukany v cr, ale za tu cenu je to uplnej nesmysl a srovnavat ho byt s koncernovym volvem nema smysl...
Tady je zase nekdo chytrej jak letadlo. Rover 75 je rozhodne modernejsi kara nez C70tka, koneckoncu je i novejsi. Vyhodou jsou dnes velice dobre ceny, nevyhodou je bohuzel dost zoufala nabidka motoru. Zminovany diesel je velice spolehlivy, bohuzel jeho vykon neni zrovna dostacujici.
Tak mi zkus poradit: stáhl jsem si z netu katalog VOLVA C70 od počátku výroby v roce 1998 až do roku 2005.
Je tam spousta motorizací, namátkou vypíšu ročníky 98, 99 a 2000:
1998-2,4T
T5
1999-2,4
2,0T
2,4T
T5
2000-2,0T
2,4T
T5
....tak, a teď babo raď, který z těchto motorů má být pro mne ten pravý co do spolehlivosti ? Já vím, že se možná ptám hloupě, ale já o těchto motorech vážně nevím nic bližšího, koupě ojetiny je vždycky trošku risk, ale na nové nemám a když půjdu do ročníku 2003 a dále, tak mi mých avizovaných 400.000 Kč nebude stačit :'-(
Je to velký, masivní a bezpečný vůz a selská logika mi říká, že asi nejideálnější by měl být motor 2,4...aby to nebylo líné a mělo to dost koníků pro případné bezpečné předjíždění apod. Díky moc za radu :D
Chomi: 2.4T je nizkotlake turbo, predchudce dnesniho 2.5T. Podle toho co jsem se mel moznost docist (osobne znam jen ten 2.5T) je mezi nimi opravdu posun vpred. T5 je 2.3 benzin s vysokotlakym turbem. S tim se jezdi s virem v nadrzi. Takze kdybych si mel vybrat, tak bych se porozhlednul po novejsim kousku s 2.5T. Pokud bych si mel vybrat z toho co jsi predlozil tak 2.4T.
jasne... modernejsi je mozna rokem uvedeni na trh, ale vychazi porad ze stary hondy...
v UK ho do zadnejch serioznich testu ani nedavaly.
a v Top gearu to bylo auto, ze kteryho si casto delali legraci
Ty uz radeji nic nerikej! Rover 75 byla vlastni vyvoj s tim, ze nektere prvky byly prevzaty z BMW respektive vyvijeny spolecne jako treba dvoulitrovy diesel. Jinak jeho kvalita je vyrazne vyssi nez bezna kvalita znacky Volvo, akorat byvaji paradoxne problemy s benzinovymi motory. :-(
Jinak v dobe sveho uvedeni byl Rover 75 jednim z nejlepsich aut vubec o cem svedci nejenom velmi pozitivni vysledky testu (do kterych je podle tebe nedavali) a jednak i jeden z nejlepsich crash testu sve doby.
huml76: to se myslím pleteš, z Hondy přímo vycházel Rover 45 (to byl vlastně Civic předminulé generace), něco z ní měl i malý Rover 25 a samozřejmě celá předchozí řada 200 / 400 / 600 / 800, což byly vlastně Hondy s jinými maskami a interiéry.
Ale řada 75 vznikla už za "vlády" BMW a má taky spoustu věcí (mj. ten dieselový motor) společné se staršími bavoráky. Je to poznat i na některých drobnostech v interiéru.
Díly: něco (málo) půjde z BMW, ale i to ostatní by se snad mělo dát sehnat. U nás snad díly dováží někdo z Moravy (snad z Olomouce? Už nevím...), ve Vídni by měly být bez potíží, ale vlastní zkušenost nemám.
Rover 75 vs. C70: kdyby nebylo té nejistoty v dílech a servisu, vzal bych jasně Rovera, ale s benzínovým šestiválcem 2,5 litru. Za současné situace bych byl na vážkách - podobně jako chomi. Volvo je jistota, Rover pro nadšence s velkým srdcem...
Podle mě je to jedno.U nás jsou hodně neokoukaný oba a s tou spolehlivostí bych je viděl nastejno,takže to pro tebe hezčí.Spíš záleží na ceně běžnejch náhradních dílů a servisních intervalech a hlavně si nech rezervu na dovoz atd.
OK, hledal jsem to a o puvodu z hondy nikde nic. To nemeni nic na tom, ze v UK je ostuda s tim jezdit. a problematicka budoucnost servisu a tim i dalsiho prodeje zustava...