Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
7. 11. 2006 09:15
neregistrovaný "kupi"
7. 11. 2006 21:22
neregistrovaný "andree_cz"
8. 11. 2006 07:53
neregistrovaný "Mitsi"
8. 11. 2006 09:19
neregistrovaný "Honzax"
8. 11. 2006 09:30
neregistrovaný "rradik"
8. 11. 2006 12:04
8. 11. 2006 12:14
neregistrovaný "oddie"
8. 11. 2006 13:46
neregistrovaný "tv"
8. 11. 2006 14:17
neregistrovaný "oddie"
8. 11. 2006 14:23
neregistrovaný "Richie-HK1"
8. 11. 2006 15:15
neregistrovaný "Meky1"
8. 11. 2006 15:20
neregistrovaný "oddie"
8. 11. 2006 16:04
8. 11. 2006 17:15
neregistrovaný "Alda.1"
8. 11. 2006 17:55
neregistrovaný "kupi"
8. 11. 2006 18:19
neregistrovaný "oddie"
8. 11. 2006 20:58
8. 11. 2006 21:16
8. 11. 2006 19:22
neregistrovaný "136L1"
8. 11. 2006 21:28
neregistrovaný "kupi"
8. 11. 2006 21:43
neregistrovaný "tv"
8. 11. 2006 22:48
8. 11. 2006 23:04
8. 11. 2006 23:33
8. 11. 2006 22:57
neregistrovaný "kupi"
8. 11. 2006 23:41
8. 11. 2006 23:50
neregistrovaný "andree_cz"
9. 11. 2006 06:48
9. 11. 2006 00:27
neregistrovaný "136L1"
9. 11. 2006 17:53
9. 11. 2006 19:31
neregistrovaný "136L1"
9. 11. 2006 07:36
neregistrovaný "kupi"
9. 11. 2006 17:19
9. 11. 2006 19:17
neregistrovaný "Hogista"
9. 11. 2006 20:18
neregistrovaný "andree_cz"
9. 11. 2006 20:54
9. 11. 2006 21:04
9. 11. 2006 21:21
neregistrovaný "Hogista"
10. 11. 2006 07:27
neregistrovaný "oddie"
10. 11. 2006 15:34
10. 11. 2006 16:09
neregistrovaný "kupi"
10. 11. 2006 18:06
neregistrovaný "one-z"
11. 11. 2006 08:51
neregistrovaný "136L1"
11. 11. 2006 10:26
neregistrovaný "oddie"
11. 11. 2006 17:06
neregistrovaný "citronsk"
11. 11. 2006 23:04
neregistrovaný "kupi"
12. 11. 2006 00:06
neregistrovaný "mkovesi"
12. 11. 2006 09:18
neregistrovaný "kupi"
12. 11. 2006 10:54
neregistrovaný "tv"
12. 11. 2006 19:55
neregistrovaný "mkovesi"
12. 11. 2006 21:47
neregistrovaný "tv"
14. 11. 2006 22:25
neregistrovaný "fikfik"
15. 11. 2006 11:29
neregistrovaný "speedy13CZ"
15. 11. 2006 12:21
neregistrovaný "kupi"
7. 11. 2006 09:15
kolik km vydrzi 1,9TDI 81kW Octavie (1.)
zajimalo by me kolik tak kilometru vydrzi octavia 1,9TDI aby byla porat spolehliva a nemusel sem kazdejch 5000km neco menit nebo se bat ze me nekdy necha ve stychu, budu ji mit spolu se sestrou a oba se na ni budeme vlastne ucit ridit takze zadny zavodeni necekejte spis mam starost o spojku ale to dostanu do ruky :)

diky
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "andree_cz"
7. 11. 2006 21:22
Re: kolik km vydrzi 1,9TDI 81kW Octavie (1.)
Pokud to ma byt auto na uceni tak bych spise doporucoval nepreplnovany benzin a nekupoval auto starsi dvou let s prijatelnym poctem najetych km. (dle marketingovych zameru jsou automobily dimenzovany tak aby se provozovani starsiho auta vyplatilo mene nez koupe noveho modelu) Jinak ja jsem jezil prave se zminovanou Octavii do cca 140tis km a az na vymeny amortizovanych podvozkovych dilu a zadne problemy (auto si drzelo puvodni vykonostni parametry az do onech 140 tis km)
neregistrovaný "Mitsi"
8. 11. 2006 07:53
Re: kolik km vydrzi 1,9TDI 81kW Octavie (1.)
Já bych řekl, jak komu jaký kus: můj kamarád neměl s tím vozem za cca 160 tis. prakticky žádné problémy (až na váhu vzduchu, kterou ovšem musel měnit jen jednou), zatímco kolega při zhruba stejném km proběhu měnil 2xturbo, 4xváhu, nějaká ta relátka (kvůli kterým dokonce zůstal viset v cizině), různé příslušenství kolem motoru (chcípací klapka, alternátor...), musel vyměnit spojku a zgenerálkovat převodovku, k tomu nějaké ty tlumiče, silentbloky, homokinetické klouby atd. atd. (a to nemluvím o nadměrné spotřebě "spotřebáku"). Jednoduše řešeno, to auto po záruce zaplatil na opravách ještě jednou!!! Přitom jeznil převážně po mnohem lepších silnicích, než ten první.
neregistrovaný "Honzax"
8. 11. 2006 09:19
Bez nadpisu
No naše služební Oktávka 1,9 TDI se začala * až tak po 280000 km. Samozřejmě odešla váha vzduchu, to je tradiční bolest, teď navíc začaly problémy s turbem (už je podruhé v servisu) a předpokládám, že se bude * dál. Doporučuju auto po 300t. km max vyměnit, já osobně bych nebral větší proběh než 100t. km. Ale na krouťák a na spotřebu super auto, není nad TDI, ale pokud funguje. :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "rradik"
8. 11. 2006 09:30
Bez nadpisu
při dodržování servisních intervalu 15tkm a neprasení motoru (zastudena nevytacet,po rychle jizde dochlazovat turbo) je dimenzovany nekde pod hranici 500 000 km.pri pouzivani kvalitniho oleje,ovsem.druha vec je to,o cem pisi kolegove-ostatni komponenty.samotny motor by toto mel konstrukcne vydrzet,ale debimetr nebo turbodmychadlo se urcite menit budou.debimetr proto ze je to sracka Bosch a turbo i pri sebelepsim zachazeni taky neni nesmrtelne.

ja mam ted najeto 180tkm,odchazi mi puvodni debimetr,budu menit za zn.Pierburg.turbo funguje jak ma,zatim

..ale jako auto na nauceni..no nevim
Rozbalit vlákno
2
8. 11. 2006 12:04
Re: Re:
V podstate na všetkých Octaviach čo v okolí poznám odchádzajú váha vzduchu, turbo, čapy, kĺby, ložiská, nejaké relátka a pod. a dvaja zo štyroch mali problémy so stieračmi. Kolega má najazdené 280 tis. a okrem spomínaných vecí mu ešte dva krát menili alebo opravovali plynový pedál a opravovali a menili servo. Ale ako väčšina škodovkárov to všetko považuje za spotrebný materiál a zase rozmýšla na Škodovkou. Každý má iné prestavy o spoľahlivosti. Ale je pravda že nikdy ho to nenechalo na ceste. Akurát dva krát prišiel domov na voľnobeh keď mu idišiel plynový pedál a zopárkrát s nefunkčným turbom. To ale zatiaľ nemenil. Vždy sa nejako preberie k životu. Moja predstava o spoľahlivosti a o tom čo je na aute spotrebný materál je diametrálne odlišná.
neregistrovaný "oddie"
8. 11. 2006 12:14
Re: Re:
U té Octávky bych neměl strach ani tak o to, kolik vydrží, jako spíš, že jí někdo ukradne...
neregistrovaný "tv"
8. 11. 2006 13:46
Bez nadpisu
A este by som sa trochu obaval aj o to, ze ked to bude z bazaru alebo od neznameho cloveka, tak na tachu bude mat optimisticky udaj niekde okolo 100 tis., ale v skutocnosti minimalne dvakrat tolko.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "oddie"
8. 11. 2006 14:17
Re: Re:
Myslíš najeto poctivých 150tis km, dokonce několikrát? :)
neregistrovaný "Richie-HK1"
8. 11. 2006 14:23
Bez nadpisu
na nauceni radsi koupit benzin a ne turbodiesel...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Meky1"
8. 11. 2006 15:15
Bez nadpisu
hlupost - kazde auto je dimenzovane na cca 10 rokov, alebo 250tkm zivotnost. Kedze, vsetci si kupuju diesle na to, aby jazdili co najviac - takze takmer vsetky su uz blizko hranicneho najazdu km. Podotykam, ze to plati pre vsetky auta - nielen pre skodky. Nezabudajme, ze je to len spotrebny material...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "oddie"
8. 11. 2006 15:20
Re: Re:
To je pak docela zajímavé, že se mé pixly 15 let/300-500tis km tedy ještě úplně nerozpadly ani se viditelně nechystají, a kolegům ty s nájezdy k 1mil km taky ne :)
8. 11. 2006 16:04
Bez nadpisu
to je docela blbost,protože u nás obchodní octavie 1.9TDI mají i ke 400000km a jezdí bez problémů dál >:D

Jinak vážně záleží na kusu,jednu prodáváme a měníme po třech letech a asi 200000km a druhá jezdí třeba dvakrát tolik.

Nejstarší octavia,kterou znám z práce má 7let,1.9/66kw,a k 500000km najeto :shock:

Ale viděl jsem už i octavii která měla skoro 700000km a jezdila!!!Ale majitel říkal,že už je to konec,že její provoz už se nevyplatí :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Alda.1"
8. 11. 2006 17:15
Bez nadpisu
Rekl bych, ze jeste v devadesatych letech se vyrabely poradne auta. Dnes uz je vse jinak.

Pokud je auto pravidelne servisovano, 400tis. by nemel byt problem. Ovsem pri takovych 250tis. km by to chtelo servis aspon za 50tis kc, aby mohlo auto dobre fungovat dal. A myslim, ze se to i vyplati, pokud se k autu chova clovek tak jak ma.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kupi"
8. 11. 2006 17:55
Bez nadpisu
takze, predem moc dekuju za vsechny postrehy a ted odpovedi, ma se to tak ze to auto je z rodiny (konkretne otcovo ktery s nim stale jezdi jako se sluzebnim i osobnim) ale protoze uz ma tolik najeto tak by se nevyplatilo pri jeho mesicnich najezdenych kilometrech to auto dal provozovat v jeho rezii takze sme se dohodly ze si ho spolecne se sestrou vezmeme a naucime se na nem jezdit (protoze dat ho zamestnancum je nesmysl, to by nevydrzelo ani 350000km a vsechno by odeslo) pricemz on si koupi Superba a to nejspis 2,0 TDI a je lepsi kdyz to auto (rozumej octavie) zustane u nas nez abychom ho prodaly a koupili nejaky jiny treba z nemecka byt by melo min najeto (coz je navic diskutabilni...) bez servisni knizky a strachovat se s nim jet za hranice a jelikoz bydlime v hranicnim meste tak se to skutecne nevyplati, ale zaujalo me tvrzeni ze na nauceni neni vhodnej diesel, proc ne? kuli malimu spektru otacek?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "oddie"
8. 11. 2006 18:19
Re: Re:
Toho si vůbec nevšímej, že na naučení není vhodný diesel, to je kravina. Za těhle podmínek bych si to prostě vzal, a na nic se neptal...
8. 11. 2006 20:58
Re: Re:
Motor 1,9 TDI 81 kW je fakt povedený motor. Šéf na prvním najel cca 280tkm, na druhém má 340tkm a vše vpohodě. Dodržuje servisní intervaly a má měněný jen spotřebák - tlumiče, ložiska, brzd. destičky, kotouče. Teď ho vyměnil za OII s 2,0 TDI, ale nešlo na protiúčet - nechal si ho zeťák ;-) .
8. 11. 2006 21:16
Re: Re:
to mas super sefa, zrejme vobec nieje v robote, iba jazdi :)
neregistrovaný "136L1"
8. 11. 2006 19:22
Bez nadpisu
Jestli diesel nebo benzín je podle mě jedno, ale řekl bych, že na naučení je lepší slabší auto - a možná i menší, už pro nějaké první pokusy o parkování. Tyhle silný (myšleno relativně, proti ferrari jistě ne, ale pro začátečníka dle mého určitě) bestie si při necitlivý práci se spojkou (a to při učení nastat může) na rozjezdu přidaj a protože tu sílu maj, tak odjedou, pak náhodou pojedeš s něčím slabším a je to neštěstí, jak pro tebe, tak pro ty okolo. Ale jde i o psychický vývoj jedince, ne že bych se někoho chtěl dotknout, ale výkon je jedna věc a druhá je to co je v hlavě, to co ti říká, kolik toho výkonu můžeš využít. Neber to osobně kupi - neznám tě a nic proti tobě nemám, octavii ti přeju, taky by se mi líbila.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kupi"
8. 11. 2006 21:28
Bez nadpisu
re 136L: ja ackoli mam rad auta nepovazuju se za zavodniho jezdce (i kdyz jeste neridim nijak casto ale nemam k tomu sklony) muj zavodni styl jizdy konci po zrychleni nemam chut se vrhat do zatacek na hranici smyku a k tomu jeste treba s cestujicima pravda ze pocit akcelerace a zatlaceni do sedacky je mi moc prijemnej ale nerekl bych ze sem bezohlednej napred potrebuju dostat to auto pod kontrolu a to nejde jinak nez ujetejma kilometrama a ne vytacenim motoru do cervenyho pole a machrovani na kelemdouci i cestujici se subwooferem ktery klepe s SPZtkou jak to delaj ty "borci" s autama starsima nez sou oni sami
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
8. 11. 2006 21:43
Bez nadpisu
kupi: 136L ma skor na mysli, ze s prvymi tisic az desattisic kilometrami prichadza take nadsenie, ze viem auto riadit, ale bohuzial este netusim, ze ho neviem aj ovladat. Preto je lepsie mat na vyuku slabsie auto a prezit toto obdobie v zdravi, pricom sa naucit ako to na ceste funguje, ako pouzit aj najposlednejsieho konika pri predbiehani apod. So silnym autom stracas cit k sudnosti, lebo ta sila to vacsinou vyriesi za Teba.

Len tak na ilustraciu: podozrivo vela "hviezd a hviezdiciek" zo showbusinessu ci sportu, ktore vyhrali nejake to silne auto ho do velmi kratkeho casu dakde opreli. Preco asi...?

Uz vela ludi tu na fore pisalo (len tak namatkou si spominam Diamanta a myslim aj 136L), ze vdaci za svoje soferske schopnosti relativne "slabej" Felicii, Favoritu ci 105/120.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kostey
8. 11. 2006 22:48
Bez nadpisu
jj, s pomalym autem treba predjizdet? na to se musi clovek naucit se nelepit cloveku pred nim na *, nechat si rozestup, odhadnout kdy zacit akcelerovat aby mohl vybocit do protismeru ve spravnou chvili a mel uz rychlost...(myslim ze to nema cenu popisovat) A se silnym autem? na to proste slapnete a nic neresite... Ale zas i ty zacatecnici nejakej ten vykon potrebujou, aby predjizdeni netrvalo minutu, ale jen par sekund...
Rozbalit vlákno
2
8. 11. 2006 23:04
Re: Re:
A se silnym autem? na to proste slapnete a nic neresite...

ale houbelejz. prave na naozaj silnych autach musis riesit brzdenie.
Avatar - kostey
8. 11. 2006 23:33
Re: Re:
MatuS: Promin, asi sem se spatne vyjadril. Slo mi jen o zrychleni pri predjizdecim manevru. Tam ty kone potrebuje i zacatecnik...
neregistrovaný "kupi"
8. 11. 2006 22:57
Bez nadpisu
vite tak tohle sem si ani neuvedomil ale ja mam z predjizdeni pokazdy takovou hruzu ze snad radsi pojedu i v ty relativne prehledny zatacce za tim valnikem s hnojem nez abych riskoval ze zazmatkuju...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kostey
8. 11. 2006 23:41
Re: Re:
kupi: predjizdeni se neboj. Predjizdet se uc na prehlednych silnicich kde te nikdo nemuze nejak prekvapit. Zaroven si davej taky pozor, jestli uz nahodou nekdo nepredjizdi tebe, abys mu nevybocil do cesty. Urcite se to rychle naucis. Nikam to nezen, ono to chce akorat tu praxi...
neregistrovaný "andree_cz"
8. 11. 2006 23:50
Bez nadpisu
na to proste slapnete a nic neresite

Nevim jestli bych si troufal takhle glorifikovat octavii 1.9 tdi >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kostey
9. 11. 2006 06:48
Re: Re:
andree_cz: >:D no, 1.9tdi mezi silna auta moc nepocitam...

To se fakt vyjadruju tak spatne ze mi nikdo nerozumi a furt me lidi berou za slovo?
neregistrovaný "136L1"
9. 11. 2006 00:27
Bez nadpisu
Kupi: tvůj přístup k věci se mi líbí, snad ti vydrží. Popis těch blbounů se ti moc povedl. :-) . Předjíždění se bát nemusíš, stačí u toho myslet a necpat se tam kam nevidíš.

TV: nevím jestli jsem to psal nebo ne, ale máš pravdu. Řídit auto jsem se učil v autoškole (opravdu jsem to dřív neuměl - táta byl proti abych to někde zkoušel) no a tam jsem se nenaučil nic. Tamní učitel je blbec, implicitně předpokládá, že každý už s autem jel a nic na tom nemění ani explicitní přesvědčování, že je tomu jinak. Proste sedne se do auta a jeď - on obvyle telefonuje. To celé za pouhých 8400 korun jenom za B skupinu před dvěmi lety, inu i takové jsou někde ceny. V autoškole fabie, 1,4 44kW. Přiznám se, že jsem se s tím nedokázal normálně rozjet, on mě neřekl jak. Musel jsem za tátou, ten, ač nerad, svolil a zkusili jsme to mimo komunikace s octavií 1,6 75kW. Žádný dělo, ale proti 44kW v autoškole docela raketa. A ono to šlo, vždycky si to přidalo a žádný starosti. No a v autokškole to zase stálo za houby. Ne že bych doskákal do křižovatky a zůstal stát, ale tak nějak to nebylo ono. Šel jsem za dědou (řidič autobusu v penzi, asi 2mil km), jeho Favorit 135LS s jeho zkušenostmi za volantem posloužil jako báječný učební stroj. Tam jsem se to naučil, pak už to šlo pěkně, favorit mě ukázal, že musím najít ten cit, ten bod kdy ta spojka zabere, poslouchat stroj co dělá, co se mu líbí a nelíbí, na jako octavie, ta maximálně cukla, ale počítač to vyřešil za mně. Sám jsem si potom Favorita pořídil, 136L to je, ještě s dlouhou převodovkou. A není problém řídit cokoli modernějšího, jediný, co mě dalo trochu práci byla stopětka, to je fakt, ale zase dobrá zkušenost, aspoň vím, že tlapat na brzdu se u některýho auta musí s vypětím všech sil a že kvalty se musej před zařazením někdy taky někde najít. Proto slabá (i stará ) auta (v dobré, nebo lépe špičkové kondici) neodsuzuju, myslím že na naučení jsou ideální. A předjíždění s tím? Jde to, ale jak tady někdo psal, je potřeba si vypěstovat odhad, kdy podřadit, jak to rozjet...Tohle s TDI 81kW určitě nikdo nezažije - nechci ji glorifikovat (hezký termín), ale jede to dost-rozhodně to víc než dostačuje , beru-li v potaz intenzitu dnešního provozu a taky rychlostní limity. Nebo snad někdo z diskutujících využívá u svého osobního auta běžně (při dodržování předpisů) víc než je 81 kW výkonu ? Já o tom pochybuju, ale nevím to.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - kostey
9. 11. 2006 17:53
Re: Re:
...Nebo snad někdo z diskutujících využívá u svého osobního auta běžně (při dodržování předpisů) víc než je 81 kW výkonu ? Já o tom pochybuju, ale nevím to.

136L: to je zajimava myslenka :D
neregistrovaný "136L1"
9. 11. 2006 19:31
Re: Re:
Kostey: taky by mě zajímaly názory na tuto myšlenku...

Třeba s favoritem jezdím obvykle v rozmezí 1500 - 3000 ot , to mi bohatě stačí abych nepřekážel a přitom se mě auto odmění i spotřebou pod 6 litrů, rekord mám 5,1. O to tady ale nejde, vezmu li v potaz výkon, kterým to auto v těhle otáčkách teoreticky jako nové možná někdy disponovalo (vycházím z grafů v dílenské příručce) pak si vystačím s nějakými 30kW. Když podobně zauvažuju nad zmiňovanou octavií 1,6, tak mě, resp. tátovi stačilo asi tak 50kW, bohatě ( a za 6,5 na sto dlouhodobě). Teď tady Hogi píše, že potřebujue 230koní...to mě dost překvapuje, nicméně je to možné, jsem zvědavý, jaké mají potřeby ostatní. ???
neregistrovaný "kupi"
9. 11. 2006 07:36
Bez nadpisu
tak ale kdyz se uz bavite o vykonu tak nejde jen o maximalku zejo...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kostey
9. 11. 2006 17:19
Re: Re:
o maximalku nejde a pokud nejsi vyjezdenej tak ji ani nezkousej. Do niceho se zbytecne nehrn, dej tomu volny prubeh...

a k ty maximalce: neni vubec dulezity kolik jaky auto jede, ale hlavne je dulezity mit dobre pruzne zrychleni. tzn treba z 80km/h na 130. To vyuzijes podstatne castejc nez nejakou maximalku...
neregistrovaný "Hogista"
9. 11. 2006 19:17
Bez nadpisu
Výkonu neni nikdy dost... Když sem začínal jezdit, tak sem měl 70k naftu bez turba, na začátek to stačilo, ale na předjíždění a rychlý rozjezdy z vedlejší to nebylo. Po roce sem povýšil na 200k benzín a to bylo akorát, pěkně jel, předjíždění bylo hračka a auto je pak i bezpečnější, protože předjížděcí manévr ti nezabere moc času a když potřebuješ najet z vedlejší na hlavní, tak nepotřebuješ mezeru jako pro trambus. Jediná nevýhoda motoru byla, že netáhnul moc odspoda (no oproti nějakýmu 2.0 táhnul, ale mohlo to bejt lepší). Teď jezdim v 230k 4.7V8 a ten výkon je tak akorát, když jedu normálně, tak si motor krásně bublá skoro na volnoběh a když potřebuju předjet, nebo se rychle rozjet, tak vystřelí jak raketa.

Z toho vyplývá, že na prvních 15 000 km slabší auto stačí, protože se člověk stejně jen taky rozkoukává a spíš se přemisťuje z bodu A do bodu B. Pak si člověk řízení zautomatizuje, naučí se používat hlavu a už je jedno, jakym autem bude jezdit. Když je někdo matlas, tak může jezdit jako prase i ve 105 a bude odost nebezpečnější než někdo v silnym autě, kdo výkon nezneužívá k tomu aby machroval před ostaníma, jak mu to jede, ale využívá, kdy je to potřeba.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "andree_cz"
9. 11. 2006 20:18
Bez nadpisu
Teď tady Hogi píše, že potřebujue 230koní...to mě dost překvapuje, nicméně je to možné, jsem zvědavý, jaké mají potřeby ostatní. ???

Zavisi na co to auto pouzivas. Pro jizdu po praze a o vikendu na chatu je i tech 50kW zbytecny luxus. Pokud se ale casto trmacis v nalozenym aute po Evrope pak slusny auto ma sve opodstatneni. Nicmene ruku na srdce 230koni je podle me pro provoz v mezich zakona preci jenom dost =)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kostey
9. 11. 2006 20:54
Bez nadpisu
Hogi: trochu si protirecis: Výkonu neni nikdy dost...

vs.

jezdim v 230k 4.7V8 a ten výkon je tak akorát

136L: Ono se ale na tu otazku neda dost dobre odpovedet, nebo aspon ja nevim jak. Je totiz velkej rozdil v jakym aute jedes. Pokud ma nekdo oktavku co ma 81kW tak se na tuhle hodnotu mockrat nedostane, pokud mas ale auto co ma vic jak 200koni tak se nad tu hodnotu dostanes jak nic. staci rychlej najezd z vedlejsi na hlavni. Porad samozrejme brano v rychlostech povolenych zakonem. Proste ten motor trochu vytocis na nizkej rychlostni stupen a ten vykon tam je. (Nehlede na benzinovy turbomotory ktery maj ve 3000ot/min 100koni a ve 3500ot/min 300koni, ale to sem asi nema cenu zatahovat. takovej po silnicich moc nejezdi.)

kazdopadne auto aby bylo bezpecne musi mit nejakou dinamiku, otazkou je ale jak ji nezkuseny ridic dokaze vyuzit, protoze nezkuseni ridici samozrejme resi vetsinu krizovek brzdou, i kdyz v nekterych pripadech je lepsi pouzit plyn...

ale to sem ted napsal neco uplne jineho nez jsem zamyslel. Takze rezimé: ja si v aute (88kW) vystacim na normalni jezdeni s otackama taky mezi 1500 a 3000. max kroutak mam ve 2500 a na 3tis to taham pri rozjezdech pred razenim. jinak jezdim na 2000 az 2500ot/min. bohuzel vam nereknu kolik to je kW ale kroutak mam v tech dvou a pul 171Nm
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kostey
9. 11. 2006 21:04
Bez nadpisu
poradil by mi nekdo kde muzu sehnat graf zavislosti vykonu na otackach pro Fordi motor 2.0 Dohc 8V (N9C)

???
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Hogista"
9. 11. 2006 21:21
Bez nadpisu
Výkonu neni fakt nikdy dost, protože je silně návykovej a když sednu do auta, který má poloviční nebo třetinovej výkon, tak je to pro mě fakt jen na přemístění z bodu A do bodu B, v autě by se mi líbila 5.7, která má ještě o 100k víc, ale dávala se až do současný generace granda. Občas si při předjíždění řikám, že by nějakej koník navíc bodnul, zvlášť když plně naložený auto má 2,5t.

Motor většinou točim do 2500ot což je nějakejch 120 koní [odkaz] a víc ho točim jen při předjíždění a rychlejch rozjezdech. Krizovek moc nemívám, protože jezdim docela defenzivně a bouračky naštěstí taky ne, ale poslední krizovku sem řešil přidáním plynu a bylo to jen tak tak (brzdit nemělo cenu vůbec).

Každopádně pro začátečníky je fakt lepší slabší auto kolem 70k, kde se člověk naučí řídit a nemusí řešit krize vzniklý přebytkem výkonu (nemluvim o krizích vzniklejch rychlou jízdou, protože rozjet se dá i slabší auto a to oproti silnějšímu většinou mívá i horší podvozek). Když se člověk chce zabít nebo zmrzačit, tak mu na to stačí jakýkoliv auto a je jedno jakej má motor (znám docela dost lidí ve favoritech, kteří se o to pokoušej a jednomu se to dokonce i povedlo (naštěstí jel sám)).

Jen abych neodbíhal od tý oktávky, ikdyž nejsem příznivec vozů rodiny VW, tak když je od otce tak bych se nebál, že se něco vysype (zas tolik km asi nenajedete), na naučení je to podle mě dobrý auto, protože na čim většim autě se naučíš řídit, tak tim líp (začínal sem na Citroenu ZX kombi), motor je slušnej (TDI sice osobně nemusim) a dostačuje až až. Je to podle mě lepší volba, než oktávku prodávat a koupit si za ni nějakou malou, slabou, sice novější pixlu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "oddie"
10. 11. 2006 07:27
Bez nadpisu
A jéje, tady se zase házej kW lopatou, aniž by přispívající vůbec tušili reálné hodnoty, že? To je naprosto úžasné, že si umíte odečíst z nějakého grafu, že při 3tis ot je výkon xy kW - jenže ta hodnota z grafu značí MAXIMÁLNÍ výkon, který je onen motor při těch otáčkách schopen dát, a ne že když na těch otáčkách jedete, že jej vždy a za všech okolností dává! Pro ty, co tu házej, jak "běžně využívaj" 200kW a podobně, mám jeden návrh (tedy, pokud umějí aspoň trojčlenku): zkuste si vzít svoji průměrnou spotřebu, zjistěte si spalné teplo benzínu nebo nafty (podle toho co používáte), vezměte nějakou reálnou účinnost motoru (tak 0,25 pro benzín a 0,30 pro naftu by mohlo odpovídat), a zkuste si z toho ty kW spočítat. Asi budete velmi, velmi překvapeni, kolik vlastně znamená ono "běžně"...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kostey
10. 11. 2006 15:34
Bez nadpisu
oddie: no vidis to me nenapadlo, ze ta krivka znaci maximalni vykon v danych otackach. Je to ale logicke... No zkusim tu trojclenku, doufam ze se mi modari se dopocitat nejakeho vysledku...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kupi"
10. 11. 2006 16:09
Bez nadpisu
oddie hele a kdyz uz se bavime o vykonu tak ja bych pridal tocivej moment, jestli to dobre chapu tak tocivej moment prakticky rika (omluvte netech. jazyk) jak moc me auto zatlaci do sedacky zejo protoze toho si v aute nejvic povsimnes. ale jestli je to tak tak proc je dulezitej i vykon resp. jinak se zeptam, co mi rekne o vlastnostech motoru jeho vykon kdyz kroutici moment bude mit na me vetsi ucinek
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
10. 11. 2006 18:06
Re: Re:
jj, jak psal oddie, ten výkon je maximlní = plný plyn, běžně se tedy jezdí na "pár" kw ;-)

kupi: krouťák je zajímavá hodnota, třeba diesely ho mají větší, ale zase mají těžší převody, nejdůležitější je jaký je krouťák na kolech, ale protože jsem rád že to tak nějak chápu, tak by to chtělo nějakého odborníka.
neregistrovaný "136L1"
11. 11. 2006 08:51
Bez nadpisu
oddie, jeslti k tomu znáš nějakou odbornou teorii, můžeš se o své znalosti podělit?Zdá se, že to zajímá spoustu lidí.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "oddie"
11. 11. 2006 10:26
Re: Re:
Teorii k čemu? K tomu využívanému výkonu? Kdysi jsem ve škole počítali, kolik je potřeba výkonu na ustálenou jízdu po rovině, při nějaké spotřebě. Když vyjdeš z toho, že spalné teplo benzínu je tuším 46.000kJ/kg, hustota 0,73 (pro přepočet na litr), účinnost benzíňáku 0.25, a po té rovině ti to žere při ustálené jízdě dejme tomu 6-7 litrů, tak si to dosaď. Já jsem na to línej, ale rozhodně to na tuhle spotřebu vycházelo míň než 10kW, co tak pamatuju. Vyšší výkon je potřeba jen když se zvýší jízdní odpory (jízda do kopce, proti větru, s větší zátěží), a nebo při potřebě akcelerace (tudíž při nějaké drsné akceleraci se třeba chvilkově využije i těch 200kW, ale opravdu jen tak chvilkově, že se tomu vskutku nedá říkat "běžně" ). Podotýkám, že onen výkon se taky někde musí sebrat, takže tomu vždy odpovídá i spotřeba...

Co se týče "krouťáku", tak sorry, ale do toho nemám chuť se montovat, protože to je o dost složitější na vysvětlování, a vždy se zvrhne ve flame.
neregistrovaný "citronsk"
11. 11. 2006 17:06
Bez nadpisu
Neviem sice kolko vydrzi octavia 1,9 tdi ale viem ze Felicia 1.6 bezin (podotykam firemna, ziadne zahrievanie v zime pred jazdou) do vymeny piestnych kruzkov a lozisk na klukovke vydrzala cca 340 000 km, teraz pri 380 000 km slape v pohode. Tym nemcom sa ten agregat vydaril asi :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kupi"
11. 11. 2006 23:04
Bez nadpisu
me by spis zajimalo ceho si u auta mam vic vsimat abych odhadl jeho jizdni vlastnosti, krouticiho momentu nebo vykonu? tak jestli kroutici moment rekne jak moc budu tlacenej do sedacky tak co mi rekne o aute jeho vykon?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "mkovesi"
12. 11. 2006 00:06
Re: Bez nadpisu
No nie je celkom pravda, ze krutiaci moment ta tlaci do sedadla..... Do sedadla ta tlaci zmena rychlosti tj. zrychlenie ..... Vykon P(W) je praca Q(J) za cas (s), praca Q (J) je sila F(N) po drahe S(m)...

Krutiaci moment N m = kg m /(s s) tj hmotnost krat zrychlenie = G a

Vykon W = kg m m / (s s s) = hybnost krat zrychlenie ...
neregistrovaný "kupi"
12. 11. 2006 09:18
Bez nadpisu
takze je to nakonec vykon co me tlaci?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
12. 11. 2006 10:54
Bez nadpisu
Stale je to vykon, co cloveka tlaci. Mkovesi to sice rozpitval po stranke fyziky spravne, ale keby este dodal zaver, ze

Vykon (P[kW]) = Moment (Mn[Nm]) x (krat) uhlova rychlost (omega[rad/s])

tak by to bolo niektorym trochu jasnejsie.

Ak je pri takych a takych otackach vykon motora taky a taky, tak potom tomu presne zodpoveda moment taky a taky. A je jedno, ci je zelezo od Citroena ci Volkswagenu a ci papa benzin alebo naftu.

Priklad1: auto ide ustalenou rychlostou, ma benzinovy motor, ktory sa toci otackami 3000 ot/min (50 ot/s), pouziva sa jeho oddiem vypocitany vykon 10kW, aky je moment motora?

Mn=P/omega = 10000W/(50x2xPI) = 31,83Nm

Priklad2: auto ide ustalenou rychlostou, ma naftovy motor, ktory sa toci otackami 2000 ot/min (33 ot/s), pouziva sa jeho oddiem vypocitany vykon 10kW, aky je moment motora?

Mn=P/omega = 10000W/(33x2xPI) = 48,22Nm

Vykon motora X[kW] sa cely prenesie na kolesa (zmenseny o straty v prevodovke a na kolesach), kdezto moment sa meni prevodmi. Povedzme ak je prevod na 5-om prevodovom stupni toho benzinoveho motora rovny cislu 3.6 (motor sa otoci 3.6krat a kolesa raz), tak na kolesach je moment 3.6x vacsi, ako moment motora, cize 115Nm. Nech ma naftovy motor prevod 2.4, potom je jeho moment na kolesach 115Nm.

Zaver teda je, ze pokial vykon vystupujuci z motora je rovny suctu strat vykonu v prevodoch, trenim, aerodynamickemu odporu atd., tak auto ide ustalenou rychlostou. Ak je vykon motora vyssi ako tento sucet, auto zrychluje. A zrychluje o tolko viac, kolkonasobne je vykon motora vyssi, ako sucet strat.

A na moment mozeme kludne zabudnut.

Viac nejdem pisat, rozumnym toto staci, hlupi zacnu flame ako svina.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mkovesi"
12. 11. 2006 19:55
Re: Bez nadpisu
Suhlasim s tv, ja som pisal len vyjadrenia fyzikalnych velicin, aby si dotycny uvedomili o com sa bavia, nechecelo sa mi rozpisovat.

Ide o to, ze vykon motora udava v danom okamihu potencial na zrychlenie, ale to iste mozem povedat o krutiacom momente...... Medzi vykonom a krutiacim momentom je vtah do ktoreho vstupuje prevod a cas tj. otacky modota....

ak ma motor 2000 otacok a krutiaci moment na kolese po prevodoch pri tychto otackach 50Nm

a potom maz otacky 3000 pri tom istom momente a prevode (napr. motory s plochou krivkou krutiaceho momentu), tak za 1 sekundu v 2. pripade motor odovzda na koleso o 50% viaz tociveho momentu a teda aj vykonu.......auto bude lepsie zrychlovat...

Ak mame 2 auta s rovnakym max vykonom ale jeden motor ma v danom rozsahu otacok napriklat uplne plochu krivku vykonu a druhe ma "kopec" aj ked trochu vyssi max. krutiaci moment tak to prve bude dynamickejsie a bude zrychlovat viac nez druhe ..... atd.....

este by som mohol zacat vykladat o integrale krivky .....ale nema to vyznam tu rozoberat....
15. 11. 2006 13:17
Re: Bez nadpisu
Konečne nejaké rozumné príspevky. Zdá sa že to s tou závislosťou KM a výkonu funguje >:D . Potom by ale asi bolo lepšie keby sa pri autách uvádzal graf priebehu výkonu a KM.

Od čoho závisí "pružnosť motora? Nie je dôležitejšia veľkosť krútiaceho momentu ako samotný výkon? Ak som to pochopil tak z dvoch motorov je lepší ten, ktorý má rovnaký výkon pri nižších otáčkach.

Ak som správne počítal tak moje auto má pri spotrebe 6,5 l / 100 km a rýchlosti 100 km/h okamžitý výkon iba cca. 15 kW. To je zaujímavé zistenie. Znamená to že keď viem prevodový pomer na danom rýchlostnom stupni a pri 6000 ot/min ( max. vykon udávaný výrobcom je pri 6000) si odmerám pomocou PP okamžitú spotrebu dopočítam sa k max. výkonu motora? Samozrejme ak zanedbám odpor vzduchu, pneumatík, trenie a pod. Skúsim čo mi vyjde.
neregistrovaný "tv"
12. 11. 2006 21:47
Bez nadpisu
Mkovesi, nepochybujem, ze veci rozumies. Ale davas dost zlozite priklady... Do toho integralu sa fakt radsej nepustaj :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "fikfik"
14. 11. 2006 22:25
Bez nadpisu
no neviem, zena sa ucila jazdit s BMW co malo 170 koni a ziadny problem (naopak ja som ten zadny nahon v zime preklinal, ten si robil co chcel).

teraz uz roky jazdi octaviu 1, prave tu TDI 81km, chipnutu, a tiez ziadny problem.

a ta oktavka ma najazdene 250tis km, uz tretie turbo (ale to bolo mojou blbostou, nebudem sa radsej ztrapnovat vysvetlovanim).

inak klasika, zvlnene kotuce, vaha vzduchu, druhe tlmice. len teraz jej nejde palubka a klima uz tiez nefunguje, kaslat na to, na jar asi pojde z domu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "speedy13CZ"
15. 11. 2006 11:29
Bez nadpisu
hele jak se ti povedlo odrovnat ty dvě turba ... já jen že tu 81kw taky mám a nerad bych to nějak zničil ... dikec
Rozbalit vlákno
1
15. 11. 2006 12:21
Re: Re:
speedy13CZ: Po dlhšej jazde vyššou rýchlosťou by si mal nechať motor chvíľu bežať na nižších otáčkach. Kolega to ro robí od nova, má najazdených 250 tis. km a od 150 tis. km má s turbom problémy. Niekedy mu funguje niekedy nie. Nikto ďalší koho poznám to nerobí a problémy s turbom majú tiež >:D . Asi sa tomu moc nedá vyhnúť.