Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

37 komentářů

Ahojte. Chcem sa s Vami poradit. Mam zaujem o kupu VW brouka, povodny stary typ. U nas na Slovensku je ich neporovnatelne menej ako u Vas, preto som rozmyslal nad dovozom. Neviete, ci sa vobec da take stare auto (60.-70. roky) doviezt a prihlasit?

2. varianta, ktora ma napadla je: Bracha zije v Cechach, ale trvale bydlisko ma na Slovensku. Ma on moznost si auto kupit v CR, s tym, ze si ho tam aj prihlasi?

Dakujem vopred za akekolvek info 😉
U vás nejsou veteránské značky?
No to máme, ale neviem aký to má súvis z dovozom :shock:
No právě že žádný, tak proč se ptáš na dovoz a přihlášku? To auto si přeci můžeš koupit kde chceš, když půjde na veteránská čísla...
Ach so, tak to som teda nevedel :😉 Dik
Přihlášku bys řešil jenom v případě, že bys to auto chtěl mít na normálních číslech - a to nevím jak na Slovensku, ale tipuju, že by se ti to přihlásit jen tak nepodařilo, i když možná jo.
jestli mas zajem o brouka tak doporucuju nakup v polsku, nas profesor si splnil sem a rika ze tam sou i o polovinu levnejsi nez tady v CR
Ano, o tom som už tiež počul, resp. čítal na nete. Ide mi o to, že nepotrebujem žiadne "vytunené žihadlo", ale len také obyčajné autíčko. Skúsim niečo pohľadať, každopádne dik za radu.
Avatar - kostey
kostey
prosim vas jak musi byt auto stare, aby se dalo prihlasit jako veteran?
Avatar - JOB
JOB
max. stáří je do roku výroby 1982. A bohužel to není tak že se ta hranice posouvá jak tomu bylo dřív. 😉

Tady je tabulka : [odkaz]
Avatar - kostey
kostey
Jiří: tak to jsi me moc nepotesil, ale diky

Magic: jo eBay taky projizdim a zatim jsem koupil jen nejake dily, ale auta tam maj opravdu hodne vyhodne
Kostey: Však jsem taky nevěřil kolik angličanůl v I kupuje auta. Byl jsem z toho dost překvapený - přeci jen není to za rohem.
Na ebay.it je celkem solidní výběr i mezi veterány. V těchto zemích se auta dožívají mnohem vyššího věku v lepším stavu, takže narazit na 20-25 let staré auto v bezvadném tech. stavu tam není nic zvláštního. Právě teď jsem tam zaznemenal Fiata 127 z roku 1980 za 450 Euro. Zajímavostí je, že se jedná o pětidveřové provedení, které jsem v ČR snad ani nikdy neviděl. Já jsem uvažoval například o klasice F 850, ale raději bych dal přednost Alfě Romeo. Například Alfetta z přelomu 70-80. let se prodává kolem 1500 Euro, špičkové provedení Quadrifoglio Oro (2.0/130 koní, dřevo, klima) kolem 2.-2.500 Euro. Za podobnou cenu se dá koupit i Maserati Biturbo, které může sloužit jako výsměch takzvanému technickému pokroku, za cca 2.000 se dá sehnat Alfetta GTV se čtyřválcem a kolem 3.500 Eur i šestiválcem. Bohužel verze Turbodelta je cenově dost jinde (kolem 8.000 Eur, o něco levněji jdou Giulietty Turbodelty). A co třeba takový Fiat 128 A Rally z roku 1969 - první sériový auto s variabilním časováním (kdepak byla Honda)? Onehdá jsem ho viděl za 1.700 Euro a nikdo ho nechtěl, ač byl jak novej...Samozřejmě nemusí se jednat o auto made in Italy, ale já po jiných ani nekoukám...
Avatar - kostey
kostey
me tady hlavne prekvapilo, ze hodne "starsich žen" tu jezdi ve fakt hýčkanejch veteranech. A taky tu lidi hodne "žerou" stary traktory. Kazdy 2 mesice tu mivaj sraz u okruhu Dunfermnline >😁 A jen o traktorech tu vychazej 2 nebo 3 casopisy. Uz jsem tu videl i Zetor!
No ještě dodatek. vozidlo musí být do r.v. 1982 , v původním stavu (tj. žádné dobastlení neorigo součástek, nebo motor z něčeho o 20 let mladšího), neshnilé, a hlavně - nesmí být masově rozšířené zde. Tj Škodu 120 si tu an veteránu nepřihlásíte, Ladu 1200 apod. taky ne!

Jo a na ebay.de či ebay.com je nabídka velká a zajímavé vozy, a nejen ty italské.
Tommy100
když mám škodovku 100L z roku 1970,naprosto v originálním udržovaném stavu(mám ji po strýcovi,který ji koupil jako novou),najeto poctivých 77000km,můžu ji přihlásit jako veterána????? :shock:
Avatar - JOB
JOB
Vůbec nezáleží na počtu vyrobených kusů.

[odkaz] 😉
Na počtu vyrobených kusů nezáleží, záleží na počtu kusů provozovaných u nás....Nebo tomu aspoň donedávna tak bylo...
Samozřejmě Škodu 100L můžeš přihlásit jako veterána, pokud splňuje všechna kritéria. statut veterána je přiznáván výhradně na základě stáří, nikoliv na základě rozšířenosti. Ta rozšířenost je věcí hodnoty - je samozřejmé, že automobily, kterých bylo vyrobeno pár kusů budou mít pravděpodobně vyšší hodnotu než masově vyráběné, ale ani to neplatí univerzálně. A relativní rozšířeností bych se nenchal odradit - vždyť není tomu tak dlouho, co jsme nad Spartakem či Octavií ohrnovali nos a dneska je tu jen pár opravdu pěkných zachovalých veteránů.
Avatar - JOB
JOB
R.Barrichello kdyby sis p?e?etl ten odkaz tak víš že je to jedno. Jinak když už jsme u tý Š- 100 ,tak opravdu p?knejch v originálu je málo.
Avatar - prekladys
prekladys
taky počítej s tím, že při testaci nad tím budou pantátové ohrnovat nos a šířit velká moudra, protože tohle pro ně není veterán, když tím třicet let (vlastně ještě nedávno), jezdili na chalupu. "takový cinkáč nebo pikola, to je aspoň veterán, a s nějakou amerikou už na mě vůbec nechoďte" bohužel čím výš při testacích, tím častěji se s tímhle typem názoru můžeš setkat. škoda...
Avatar - JOB
JOB
To mohu bohužel potvrdit , ale zmiňovaná GAZ klub je trochu jiná sorta a opravdu se kouká pouze na stav a stáří vozu.
S těma stovkama máš pravdu, počítám že brzo budou ceněný první verze s klikama venku a hrdlem nádrže níž než u pozdějších verzí. Nicméně ještě pořád jich jezdí moc, to taková 1000 MB už se nevidí tak často jako dřív, nemluvě o 1100 MBX a pod. modifikacích. Mě osobně by se líbila Octavia Touring Sport v origo stavu, ale to by asi byla celkem položka počítám. Pokud by to nebyla totálka.
1100 MBG a MBX jsou dneska docela drahý auta, pokud jsou v pěkným stavu.

Š 100 v původní verzi s lištama na předních blatnících jsem neviděl hezkou někoilk let, stejně jako mode 72 - jediný rok, kdy byly dvířka u nádržky dole, větrací mřížky a kliky ven. Ta taky v původní verzi není k vidění.

Různý a hrůzný mixy jsou všude.

110 R coupé v první verzi je rovněž skoro vyhynulý typ. 😢
Avatar - prekladys
prekladys
ze stovkové řady bude kumšt sehnat zachovalé první erko modelu 71 (ještě bez bezprůvanového větrání, s okřídlenými šípy na předních blatnících a jen se dvěma předními světlomety - maska 110LS, a mírně odlišným interiérem) těch bylo jen pár

MBX je unikum, konečná cena je vždycky spíš věcí intenzity chtění kupce než reálné katalogové hodnoty. navíc těch opravdu poctivě zrenovovaných je v republice jen několik

každopádně německé katalogy pro obě auta uvádějí cenu od 5000 EUR, ovšem to se nejedná o renovaci stylu "přelakuju na dvoře", jak to vídáme na řadě oktávek. pořádná renovace se ti u takového auta nikdy nezaplatí a radost z projížďky přece jen neodpovídá vložené energii. u těchto aut se musí jednat především o "radost z renovace", případně ukojení vlastního libida.

tohle je vlastní zkušenost, MB jsem měl 8 let jako druhou hračku, nakonec na srazy chtěla jezdit už jen manželka... radnál, malý výkon, tvrdé odpružení: auto zkrátka muselo zase do světa
Když už tady řešíte veterány, tak se chci zeptat na moto veterány. Mám ve stodole nepojízdného Stadiona z roku 1954 na kterém jsem po rodičích taky jezdil. Tehdy k tomu byla místo techničáku taková registrační kartička od výrobce, kterou jsem však před více jak 19 lety ztratil a od té doby nejezdil, protože jsem přešel na motorku. Nikde to není hlášeno a jak teď obnovit registraci, když se musí registrovat i mopedy?

Na [odkaz] jsem to nenašel.
Myslím, že nejde o letopočet, ale o stáří nad 23 let, letopočet se tedy posouvá, jinak od roku 2007 nebude už veteránská značka takovým ternem, zatím není prov. vyhláška, ale mít veterána bude znamenat každoroční prohlídky ve vybraném /tedy monopolním/ servise v kraji a následně donést potvrzení na úřad, dle mého je tedy lepší si nechat otestovat staré vozidlo na původnost, platit nižší povinné ručení a normálně chodit na technickou - u starých vozidel jsou podmínky dle roku výroby různé.
Avatar - JOB
JOB
Citronek : Staří vozidla 23 let už neplatí.Stáří vozidla se bude postupně posouvat až na 30 let.Je to popsané v níže uvedené tabulce .Co se týče jakých koliv změn ve vyhlášce ohledně veteránů tak bych zde nešířil poplašné správy neboť takových návrhů vymyslej každý rok asi 10 a zatím žádnej neprošel protože v důsledku jsou nereálné.
...a no tak já nevím, jestli tu šířím nějaké poplašné zprávy, takhle nám to v klubu prezentovali a je to od policie a jako hotovou věc, no. To je celé, také bych radší, kdyby to tak nebylo - zatím mám sice oba své veterány ve stavu rozebrání v dílně a jen koukám, co se děje kolem, až z té dílny vyjedou...ale jaká novela jaké vyhlášky, to se mě neptejte. 😊
Čtyřdveřová 127 nebyla made in Italy, ale made in Spain. Na domácím trhu se jmenovala Seat 127 4 puertas. Seat některé deriváty Fiatů vyvážel i mimo Španělsko (silnější verze šestistovky nebo třeba typ 133), ale prodávaly se pod značkou Fiat. Toť vše....
Co se týče dovozu - jako každé normální ojeté auto ze zahraničí.

U těchto "veteránů neveteránů" (to nemyslím nijak zle - je zkrátka rozdíl mezi autem kterých bylo vyrobeno 15ks a to v roce 1905 a například třeba zmiňovanou Ladou 1200 v perfektním stavu) úplně stačí projít klubovou testací - "1.fáze HV" tedy zůstává původní SPZ, jezdí se na běžné STK a hlavním "pro" je placení 1/12 povinného ručení.

Pro ty skutečné dědky, které "vyjedou" na sraz jednou za 5let a to nad podvleku - a hlavně je u nich např. problém, že nemají SPZ - tak tady už se vyplatí vyjednávat SPZ HV.

No a někdy snad koncem října sem dostal zprávu, že vydávání osvědčení HV, bylo pozastaveno na dobu neurčitou - prej v tom mají jakýsi bordel a snad to koliduje s tím novým silničním zákonem - tak nevím v jaké je to fázi.....?

No a jinak, například vozy fiat se v Itálii v 99% případů kupovat nevyplatí, protože třeba f500, či f600 jsou vyloženě modní vlnou.

To že se dají sehnat v mnohem lepším stavu nepopírám, ale když se člověk snaží, sežene nemožné i u nás 😉

Před 14 dny jsem koupil fiat 850 rv.66, najeto 58t. Km, původní lak, 1. majitel >😁

Těch 5ti dveřových 127 opravdu moc není, ale mám pocit že v ČR taky nějaké jsou, tak jako několik 133, a dokonce i pár Abarthů :-!

Jo a jinak vozidla tohoto ražení se "válí" v bývalé Jugoslávii, vyráběly se tam..... Místní lidé "ekologickou likvidaci" řeší schozením do strže, a ty strže tam opravdu jsou >😒]

Většinou je lepší koupit vozík u nás - déle vybírat.

Ono přivezení takového auta, které třeba nemá TP z Itálie už je docela administrativní oříšek, náhradní díl je jedna věc, ale celé auto to už je něco jiného.

Pokud bych mohl odněkud dovézt fiaty a jim podobné kreativce v relativně dobrém stavu za málo peněz - velmi zajímavě vychází USA.

Ono se to tam totiž vozilo, ale američani na to nejsou, takže ty auta jsou zachovalá a přitom jde o velmi vzácné kusy(cabria, specialy, abarthy aj.).

Já toužím po 850 spider - ta se dá koupit i u nás, ale cena 50t. Kč za vrak je úplně běžná - v USA jsou zachovalé zcela původní pomalu "za odvoz".

Nejdražší na takovém dovozu by bohužel bylo "poštovné" 😢
Ked uz sme pri tych veteranoch zaujimalo by ma kolko by stal dovoz auta z USA zaujimam sa hlavne o corvette c3 z rokov 69 az 72 (vykon) pripadne z rokov 76 az 79 (paci sa mi design) na co si treba davat u takehoto auta pozor? je mi jasne ze technicky stav nebude bohvie co a mal by som zaujem o takyto voz pred renovaciou nakolko ho chcem mat v povodnom stave a bojim sa aby som nekupil neodborne zrestaurovany voz pripadne po nejakom tuningu...

Uz ste tu rozoberali registraciu na veteranske znacky ale neviem o vsetko to obnasa pocul som ze auto moze jazdit po ceste iba ked ide na zraz..

nechcem to auto na kazdy den ale obcas v lete by som sa na nom aj rad previezol...

Myslite si ze by bol problem taketo auto zaregistrovat ako veterana?

Dalsia otazka ma vobec vyznam kupovat veterana s vykonnym motorom mam na mysli okolo 390 koni? neodide vsetko na aute po prvom pridani plynu?

Priznam sa veterana som nikdy nemal ale mal by som naozaj zaujem niekedy v budcnosti nieco podobne vlastnit ako hobby
To už dávno neplatí, s veteránem lze jezdit normálně, akorát se nesmí používat pro podnikání...Takže krom srazů můžeš třeba i na nedělní výlet nebo na nákup do Tesca >😁

Co se týče Vette C3, no problem, tyhle ročníky jdou normálně na veterány. Záleží kolik na to máš, od toho se odvíjí to, zda za to půjde sehant kousek po komplet renovaci nebo po částečné nebo se an tom holt bude muset máknout. Nejlépe by byl nějaký zachovalý kousek z Californie či Floridy...

U Vette rozhodně nic neodejde, je to léty prověřený a kvalitní osmiválec, který při solidní údržbě vydrží opravdu mnoho a mnoho mil. Navíc to auto je stavěné na vyšší rychlosti....
Co se týče Corvety s tím asi moc neporadím, je to trochu jiné kafe, než do "čeho dělám". Ale určitě bych se nebál, že zrovna odejde motor -

vycházím ze zkušeností získaných na 30 let starých italských motorech a když tyto vydrží zacházení X majitelů a minimálně 100t. Km - přičemž jde o desetinové objemy co mají některé ameriky, tak ty vysokoobjemové - řekněme "předimenzované" musí vydržet dost. Rozhodně výkon motor "neroztrhá" ale spíš motor dané výkonu už ani nedosáhne.

Důležité je, pokud to auto není opravdu po komplet renovaci (včetně motoru) - ještě před pokusy a popojížděním nechat motor důkladně zkontrolovat a seřídit - to je základ úspěchu :idea:

No a předem je hlavní spočítat si náklady nejen na koupi a dovoz, ale na případné zprovoznění, údržbu apod.

Nejlepší je koupit něco po komplet renovaci, ale co se týče aspoň našich končin - 99% údajných renovací běžných vozidel je udělána pouze na oko. Ať už je to o nastříkaném novém laku na zrezavělou karoserii, brzdách které jsou vyměněné novými díly - pouze "to co šlo povolit" a podobně. Hlavně je to problém u "levnějších vozů" a těch ne-úplně považovaných za veterána.

Tudíž je třeba odhadnout míru renovace a bastlu, protože někdy výjde lépe koupit vůz bez jediného zásahu místo něčeho co "spravoval kutil"

O dostupnosti náhradních dílů na starší americké vozy mnoho nevím, ale pokud to bude alespoň tak na nic jako je to s dostupností dílů na tuctové italské vozy, které u nás dokonce ve velkém jezdily - je spousta případů, kdy už je něco nesehnatelné, nebo sehnatelné za desetitisíce Kč, což pokud přihlédnu k počtu vyrobených kusů a rozšíření je docela masakr.

Co se týče dovozu z USA - finančně vycházela jako "příznivá" možnost dovozu kontejnerem - nejdříve lodí, posléze na vlaku nebo kamionem. Ale mám takový pocit, že to vycházelo na minimálně 60 000Kč - za kontejner. při dobré vůli by se tam dali dát dvě auta - nad sebe, což ale taky není tak jednoduché =(

Ono v USA se dají sehnat velmi zajímavé vozy za zajímavé peníze, ale převoz je nákladný. V rámci Evropy není až takový problém s dopravou, ale cenově už to nevychází zdaleka tak dobře =(

S následovným přihlášením vozu na veteránské značky není až takový problém.

Buď je člověk přímo členem veteránského klubu, který se zabývá určitým typem vozů (což doporučuji) a tento klub má člena (případně mají možnost zaplatit si někoho "externě"), který je oprávněn provádět klubové testace - po tomto by měl jít vůz přihlásit jako veterán, ale zůstávají původní značky, STK jednou za dva roky a to proč to udělat je 1/12 povinného ručení.

Druhá fáze potom může probíhat přes "krajskou testační komisi" (mám ten pocit že se to tak jmenuje) která vůz opět zkontroluje co do stavu a původnosti.

Potom je hromada papírování a také průtahů, počemž je vydán průkaz historického vozidla s fotografií a také poznávací značky historického vozidla.

Mno a to je ono, pokud vím, tady to kompletní schválení vydání značek apod vyšlo snad na 12t. Kč, ale vzhledem k tomu že sem si takto "ocejchovat" auto zatím nenechal, nevím jak je to přesně.

Já mám na většině aut platné papíry, nepotřebuju vydat ty veteránské, hlavní je ta 1/12 PR a to že při případné případné pojistné události je vozidlo považováno za historické a je zaplaceno přece jen trochu víc (ne jen - jakýsi "žigulík", škoda do 10t. Kč :roll: )

Jinak se kontroluje původnost a zachovalost, i tady lze narazit na ***a, který bude stát za svým (vůz např. projde klubovou testací, ale tou druhou ho nepustí) ale zase se jim to nedá úplně vytýkat, protože člověk někdy potká na veteránských značkách neuvěřitelné kreatury - tak se třeba snaží aby se to neopakovalo.

Pokud vím, tak u nás přihlásit nějakou středně zachovalou ameriku není až tak velký problém - ale pokud to někdo zkouší třeba se zachovalou škodou 100, kontolují všechno možné i nemožné.

Předpokládám, že i tady si to lze "zaplatit" ale tyto cesty neznám.

Jinak s vozidlem se potom může jezdit "dle libosti" samozřejmě vůz je pravidelně kontrolován - zda v uvedeném stavu ještě je a případně lze veteránský průkaz odejmout.

:arrow: Shrnuto podtrženo mi z toho nejlépe vychází, začít se doptávat v nějakém klubu zabývajícím se amerikami, kde určitě problematiku dovozu, technického stavu a veteránských průkazů apod., velmi dobře znají 😉
Avatar - JOB
JOB
pokud má auto normální papíry tak nemá smysl řešit Krajskou testaci. Co se týče celkový ceny pořízení ať už pouze klubové ,nebo krajské testace + značky tak se ceny liší podle klubu.Bát se však nemusíš protože celková cena je max . 4-5 tis kč což se ti vrátí za první rok na pojištění.

Jinak jak je tu psáno tak členství v klubu není podmínkou ale výhodou ať už při počátečním papírování nebo pak při dalších testacích a navíc kluby si hlídaj noveli zákonů takže hned víš o změnách. 😉
Dakujem Vam vsetkych za vycerpavajuce odpovede potesilo ma ze sa na aute da jazdit aj normalne ...

Tudíž je třeba odhadnout míru renovace a bastlu, protože někdy výjde lépe koupit vůz bez jediného zásahu místo něčeho co "spravoval kutil"

Presne tejto vety sa chcem drzat a preto som chcel kupit auto v uplne povodnom aj ked naoko v horsom stave...

Co sa tyka dostupnosti dielov na ameriky nie je to taka tragedia problem je ze nic sa zohnat na vrakovisku cize diely budem musiet poctivo zrestaurovat alebo zaplatit nove a ckat tak tri tyzdne na dodavku kazdej malickosti

Skusil som aj pisat do diskusie na corvette.cz ale vela odpovedi som nedostal a na slovensku moc tych klubov nie je ale skusim sa este poinformovat

Takze este raz dakujem a prajem vsetko dobre
ND na Vette nejsou problém, jde sehnat vše, originál či druhovýroba, je to tu do 14 dnů z USA. Optej se v těchto firmách: www.simix.cz ; www.cartime.com či www.impexta.cz

Dále jde koupit řada dílů na www.ebay.de či ebay.com

Díly nejsou problém. Doprava kontejnerem do Hamburku, odtud na odtahovce nebo kamionu do čr, pokud je vůz pojízdný, daj se použít i převozky a dovézt vůz po vlastní ose.

V USA se těch bastlů moc nevyksytuje, spíš jde o to, abys nenarazil na nějaký kousek co prošel tunningem, nebo to je o ničem. Na to bacha.