Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

12 komentářů

Ahojte

Uvazujem kupit ojazdeny Opel Vectra r.v. 1996 benzin 1,6. Oplati sa? Ma niekto skusenost? Ake ma chyby auto takeho roku vyroby? Chem vymenit Feliciu, rovnaky rocnik. Ponukany opel ma az 170 tis., kolko este motor vydrzi??? Najazdim malo do 10 tis. rocne.
Avatar - I_J_K
I_J_K
Zálezí která 1,6ka to je. 1,6 osmiventil 55kW byly naprosto bezproblémový a nesmrtelný, b?zn? p?es 300tis.km. Naopak 1.6 16V ?asto trp?ly nadm?rnou spot?ebou oleje, jak uz n?kdo tady psal. Do Vectry se dávaly ob?.
Na tvojom mieste, by som sa asi poohliadol po niecom inom. Vectra nemala v tomto roku este dobre plechy. Az rocniky po facelifte 99+ su na tom lepsie, aj co sa tyka spolahlivosti. Kamarat, mal presne rovnaky rocnik aj motor. Zavodnik to nie je, ale da sa s tym motorom vydrzat. Osobne by som ti radil model po facelifte, kde sa toho hodne zmenilo k lepsiemu, aj ked to tak zvonku nevyzera 😉
Avatar - Sprint
Sprint
Pozor na motor. Tato 1.6 16V si bere i 1l/1000km oleje!!! :!:

Známý má tento motor v Tig?e a skute?n? to tak je.
Avatar - JOB
JOB
Opravdu motor 1,6 16V se nepovedl. Jinak si myslím že to není špatný auto. Poptej se tady [odkaz]
Avatar - JOB
JOB
Do Vectry je dobrej kompromis 1,8 16V ale s motorem X18XE,dávali tam i X18XE1 a tam byl n?jakej problém s elektronikou a b?h ví ?ím ješt?. 😉
IJK: M?žu se t? zeptat jak jsi spokojen s motorem 1.8 16V 103kW? Spot?eba, pružnost, jestli se vyskytly n?jaké problémy atp. Kolik to to?í na p?tku p?i 140km/h? Tento motor by se m?l dávat i do Cromy o které uvažuji, nikdo však Cromu s tímhle motorem nemá... Díky za info. L.
Avatar - I_J_K
I_J_K
Myslím, že je to velice povedený motor, spíš o dv? generace lepší proti staré Adamov? 1.8/16V.

Celková pr?m?rná spot?eba v Zafi?e za prvních 21tis. km 8,1/100, v tom je navíc velký podíl spíše kratších jízd po Praze nebo naopak dálnice. ?asto jezdím v šesti (proto Zafira), v lét? na st?eše 6 velocipéd?, nebo 4metrový serf + rakev, v zim? 11 pár? lyží + dvoje sán? 😄, takže to celkem jde.

Na motoru si nejvíc cením plochého pr?b?hu momentu díky variabilnímu ?asování všech ventil? a prom?nné délce sání (90% maxima momentu v rozmezí 2200 - 6200). V reálu to znamená za?adit v 50 trojku a možnost svižn? a plynule zrychlovat do 140 bez ?azení.

P?i 130 na 5ku to?í v Zafi?e 3750, to je IMHO zbyte?n? moc, je to zhruba na bodu max. momentu. Proto mi schází šestý stupe?, výkonov? by to motor bez problému zvládl a na dálnici by klesl hluk a spot?eba. Anebo možná ješt? lepší by bylo jiné odstup?ování p?evodovky s mnohem delší p?tkou - v obci se stejn? dá jet max na trojku a p?i výjezdu ?adím prakticky vždy z trojky rovnou p?tku - ?ty?ka by vzhledem k pružnosti motoru jen zdržovala. Na ?ty?ku jezdím snad jenom tam kde se dá jet 60 a ob?as když se p?ejíždí hory v Chorvatsku.
Avatar - JOB
JOB
Nic ve zlém,ale já myslím že jestli dostaneš info jakej je ten motor v Zafi?e ,tak t?žko m?žeš ?ekat že to bude stejný v Crom?. 😉
Ji?í Mudra: No když je to ten samý motor, tak alespo? základní obrázek si ?lov?k ud?lat m?že 😄. Podle oficiálních parametr? by m?l být motor v Crom? o n?co živ?jší a krapánek menší spot?ebu jak v Zafi?e...
Avatar - JOB
JOB
?eknu to takhle ,ten motor se dává do Astry,Vectry,Zafiry a každý auto je jinak t?žký a má jinej podvozek.To znamená že se bude pokaždý jinak chovat. 😉
IJK: Díky za info. L.