v seznamu chybí jeden dosti povedený k?íženec: 307 break / 307 sw
to huml76: netas zde prosím pofidérní statistiky spokojenosti britských uživatel?. díky.
to huml76: netas zde prosím pofidérní statistiky spokojenosti britských uživatel?. díky.
Za?ni od toho, co a kolik toho chceš vozit. V kolika lidech jezdíš.
MPV je super pokud vozíš t?eba ko?árek nebo kola (jízdní). variabilita interiéru je obrovská. Lepší výhled. Na parkování je to podobné.
Naopak je vyšší spot?eba a obecn? vyšší ceny aut i specifických ND.
Až dáš tohle dohromady tak budeš v?d?t kategorii a máš polovinu práce za sebou. Z MPV se do osobáku moc nechce, je to malé. >😁
MPV je super pokud vozíš t?eba ko?árek nebo kola (jízdní). variabilita interiéru je obrovská. Lepší výhled. Na parkování je to podobné.
Naopak je vyšší spot?eba a obecn? vyšší ceny aut i specifických ND.
Až dáš tohle dohromady tak budeš v?d?t kategorii a máš polovinu práce za sebou. Z MPV se do osobáku moc nechce, je to malé. >😁
Až dáš tohle dohromady tak budeš v?d?t kategorii a máš polovinu práce za sebou.
a t?eba práv? chce nechat ob? kategorie otev?ené a zjistit, která by mu více vyhovovala 😉
další z možností: vw touran (menší mpv), fiat stilo (v?tší kombi), fiat croma (velké kombi), ford mondeo (velké kombi).
to huml76: netas zde prosím pofidérní statistiky spokojenosti britských uživatel? a svou pracovní zkušenost ve fiat assistance. díky.
a t?eba práv? chce nechat ob? kategorie otev?ené a zjistit, která by mu více vyhovovala 😉
další z možností: vw touran (menší mpv), fiat stilo (v?tší kombi), fiat croma (velké kombi), ford mondeo (velké kombi).
to huml76: netas zde prosím pofidérní statistiky spokojenosti britských uživatel? a svou pracovní zkušenost ve fiat assistance. díky.
Pokud nebudeš vozit 5 lidí, je MPV zbyte?né (drahé, vyšší spot?eba, horší jízdní vlastnosti). Jedin? ješt? v p?ípad?, že už máš horší pohyblivost a chceš sed?t výš = lépe nasedat a vysedat.
Pokud vás tedy v aute nebude jezdit víc jak 4, vol rad?ji velké kombi. Místa je tam dost, kufr je také velký, vyjde t? levn?ji, má nižší spot?ebu, lepší jízdní vlastnosti.
U aut kolem roku výroby 2000 jsou lepší TD motory u evropských aut. Dnes už to bohužel naplatí a japonská auta mají n?kdy lepší TD motor než evropské automobilky. TDI motory od VW m? moc nendachly, totéž mohu ?íct o TDCI od Fordu. M? nejvíce vyhovovaly HDI od PSA a dCi od Renaultu. Takže Peugeot 406 Kombi, Citroen Xantia Kombi nebo Renault Laguna Kombi.
Pokud nenajedeš moc km za rok a cht?l bys benzín, tak Opel Vectra 1.8 nebo 2.0, Ford Mondeo 2.0, VW Passat 1.8T, Toyota Avensis 1.8 nebo 2.0, Mitsubishi Galant (ten se asi bude t?žko shán?t), Mazda 626, Nissan Primera, ..
Výb?r je veliký. Musíš si po?ádn? sestavit svoje priority, abys zúžil výb?r.
P?eji š?astnou volbu.
Pokud vás tedy v aute nebude jezdit víc jak 4, vol rad?ji velké kombi. Místa je tam dost, kufr je také velký, vyjde t? levn?ji, má nižší spot?ebu, lepší jízdní vlastnosti.
U aut kolem roku výroby 2000 jsou lepší TD motory u evropských aut. Dnes už to bohužel naplatí a japonská auta mají n?kdy lepší TD motor než evropské automobilky. TDI motory od VW m? moc nendachly, totéž mohu ?íct o TDCI od Fordu. M? nejvíce vyhovovaly HDI od PSA a dCi od Renaultu. Takže Peugeot 406 Kombi, Citroen Xantia Kombi nebo Renault Laguna Kombi.
Pokud nenajedeš moc km za rok a cht?l bys benzín, tak Opel Vectra 1.8 nebo 2.0, Ford Mondeo 2.0, VW Passat 1.8T, Toyota Avensis 1.8 nebo 2.0, Mitsubishi Galant (ten se asi bude t?žko shán?t), Mazda 626, Nissan Primera, ..
Výb?r je veliký. Musíš si po?ádn? sestavit svoje priority, abys zúžil výb?r.
P?eji š?astnou volbu.
MPV v turbonaft? typu Ulysse a klony, nebo Sharan a klony, z r.2000 a mladší, za 200-250tis, to jsou v?ci, které se navzájem tém?? vylu?ují, pokud chceš koupit skute?n? p?kné (stavem) auto. Slev z požadavk?, p?idej peníze nebo si rad?ji MPV nekupuj.
Slušné Ulyssee v kolem roku 2000 turbokamna se při nějaké snaze za tu cenu vybrat daj.
Zafira zcela v pohodě, Sharan/Alhambra/Galaxy už by byl větší problém. Ne že by za tu cenu nebyly, třeba na Autorychle jich v té ceně najdeš kolem 30 a jak je v kraji zvykem, všechny nebourané, maj najeto max. nějakých 150tis. km 😁
Zda by se z nich dalo vůbec něco rozumně vybrat je ale druhá věc, s pravděpodobností obdobnou těm max. 150 tis. najetým km 😄.
Zafira zcela v pohodě, Sharan/Alhambra/Galaxy už by byl větší problém. Ne že by za tu cenu nebyly, třeba na Autorychle jich v té ceně najdeš kolem 30 a jak je v kraji zvykem, všechny nebourané, maj najeto max. nějakých 150tis. km 😁
Zda by se z nich dalo vůbec něco rozumně vybrat je ale druhá věc, s pravděpodobností obdobnou těm max. 150 tis. najetým km 😄.
Zapomen na Galaxy a jeho klony- to jsou hrozné auta a taky bych nekupoval žádné jiné MPV. Kup kombík (nejlíp V70) a máš to.
Zapomen na Galaxy a jeho klony... VW Sharan a jeho klony Alhambra/Galaxy jsou poznamenané tradiční koncernovou 'kvalitou' ...co taky čekat od továrny v Portugalsku, čínských dílů apod... Ne náhodou pravidelně obsazují poslední žebříčky TUV apod., ze stejného důvodu si Ford novou generaci Galaxy/SMAx už dělá sám. Nicméně ani přesto bych ty auta úplně nezatracoval, osobně znám několik lidí, co ja mají a jsou de fakto spokojení (přičemž spokojenost je vesměs přímo úměrná chudosti výbavy - čím méně, tím méně problémů). Typické problémy TDíček jako např. pravidelně odcházející váhy vzduchu jsou brány víceméně jako běžná údržba , opraví je skoro v každé garáži, s šestikvaltem spotřeba většinou tak kolem 7 l-7,5 litrů nafty. Vnitřní uspořádání těch aut je velmi variabilní, prostor a pohodlí slušné, ojeté se prodávají celkem levně a jsou jich mraky, t.j. není problém vybrat si. Nezanedbatelnou výhodou třeba proti jmenovanému Volvu je celkem dobrá dostupnost nejtypičtěji poškozených dílů (ulomené zrcátko, reflektor, nárazník..) na vrakovištích.
Nesouhlasím ani s globálním názoem na horší jízdní vlastnosti MPV - to je zejména věc podvozku a jeho naladění - třeba nová Zafira nebo S-Max v zatáčkách sedí líp jak velký kombík Laguna, protože mají relativně tvrdé podvozky (to naopak pocítíte víc na našich tankodromech). Měkčí Scénic se samozřejmě naklání více...
Pro rodinné auto, jak už jsem napsal, použitelný je jak kombík tak MPV, ale jak jednou vyzkoušíte MPV, už nebudete chtít měnit zpět - ty výhody to převáží. A až jednou rodina odroste, nevrátíte se ke kombíku, ale spíš budete pokukovat po nějakém SUV, už kvůli vyššímu posezu a výhledu. Není to jen můj názor, mám pár známých kteří tímto vývojem prošli.
Nesouhlasím ani s globálním názoem na horší jízdní vlastnosti MPV - to je zejména věc podvozku a jeho naladění - třeba nová Zafira nebo S-Max v zatáčkách sedí líp jak velký kombík Laguna, protože mají relativně tvrdé podvozky (to naopak pocítíte víc na našich tankodromech). Měkčí Scénic se samozřejmě naklání více...
Pro rodinné auto, jak už jsem napsal, použitelný je jak kombík tak MPV, ale jak jednou vyzkoušíte MPV, už nebudete chtít měnit zpět - ty výhody to převáží. A až jednou rodina odroste, nevrátíte se ke kombíku, ale spíš budete pokukovat po nějakém SUV, už kvůli vyššímu posezu a výhledu. Není to jen můj názor, mám pár známých kteří tímto vývojem prošli.
meli sme kombik(starej passat, felicie) i MPV(scenic). ted mame sice sedana ale jde o to co chces uprednostnit. Pokud chces lepsi jizdni vlastnosti a kufr do kteryho se vsechno dobre sklada ber kombika... Pokud chces auto pohodlne, s premirou mista, vysokym posezem avsak s ne moc dobryma jizdnima vlastnostma ber MPV. Jestli mas vic jak jedno dite asi bych bral MPV. Pan silnic s tim nebudes ale s kvalitnim motorem se urcite nezahanbis a budes k tomu mit velice prakticky auto... (treba scenic byl perfektni na hory. jeho motor nad kolama delal z toho auta karu jako stvorenou pro snih a s kvalitnima pneu sme v zime tekzo na snehu hledali soupere...)
Jel jsem v několika MPV (Espace, P807, Sharan) jako cestující a pohodlí mne nějak moc neoslnilo. Spousta místa, ale posaz nic moc. V MPV člověk prostě sedí jako na židi, zatímco v normálním autě jako v křesle.
Jde-li člověku o varibalitu interiéru nebo potřebuje-li vozit víc lidí, pak je MPV O.K., pokud chce vozit čtyři lidi a spoustu krámů pohodlně na delší štreky, pak je lepší kombi.
Jde-li člověku o varibalitu interiéru nebo potřebuje-li vozit víc lidí, pak je MPV O.K., pokud chce vozit čtyři lidi a spoustu krámů pohodlně na delší štreky, pak je lepší kombi.
Já bych nesouhlasil. Jednak, dle vlastních zkuseností tvrdím, ze na delsí cesty je vyssí posez podstatně pokodlnějsí - proto se taky podobně tvarují sedačky třeba v kamiónech, kde určitě není nouze o místo 😄. Hlavně ale drtivá větsina MPV, ale jen minimum kombíků umozňuje nastavit I sklon a posun zadních sedaček a tím mnohem lepsí přizpůsobení posedu. (Sorry za diakritiku-problém Opery v PDA)
jj pravda pravda. posez je o dost pohodlnejsi u MPV 😄 (ikdyz hodnotim jen z pohledu scenica a zafiry) ale musim nesouhlasit s tim vracenim. kdyz odrostete atd. tak se vratite k sedanum, HB atd. kdyz mate vice penez tak i nejake to lepsi SUV...
a dovolim si este podotknout ze zafira se naklani skoro stejne jako scenic (aspon ta starsi...) byli sme na dovolene v chorvatsku. my jeli pujcenou octavkou kombi, kamaradi zafirou 2,0 diesel a v zatackach nestihali...
a dovolim si este podotknout ze zafira se naklani skoro stejne jako scenic (aspon ta starsi...) byli sme na dovolene v chorvatsku. my jeli pujcenou octavkou kombi, kamaradi zafirou 2,0 diesel a v zatackach nestihali...
Souhlas, ona Zafira B má jinej podvozek než A, taky větší rozchod i rozvor, širší gumy v základu, tvrdší naladění (to nemluvím o IDS plus - s tím v režimu Sport sedí skoro jak motokára ...akorát při jízdě na dálnici typu D1 by s tím nastavením člověk měl pocit Alzenheimrovy choroby 😄 ...hon za tvrdostí podvozku má prostě své meze. Já tím chtěl jen říct, že rozdíl jízdních vlastností záleží daleko víc na podvozku než na výšce auta, i když fyzikální zákony samozřejmě platí.
Diesely 2.0 (60, později 74kW) byly na to auto dost slabý, skoro na hranici použitelnosti, zejména když je naložený, i nejslabší Octávkou (66kW) jim musíš ujet, i kdybys nechtěl, předsi jen rozdíl hmotnosti dělá svoje. Nový 1.9 jsou o dost lepší, nejslabší verze má sice stejný výkon, ale lepší průběh momentu a standardně šestikvalt, prostřední 88kW už je naprosto pohodový.
Diesely 2.0 (60, později 74kW) byly na to auto dost slabý, skoro na hranici použitelnosti, zejména když je naložený, i nejslabší Octávkou (66kW) jim musíš ujet, i kdybys nechtěl, předsi jen rozdíl hmotnosti dělá svoje. Nový 1.9 jsou o dost lepší, nejslabší verze má sice stejný výkon, ale lepší průběh momentu a standardně šestikvalt, prostřední 88kW už je naprosto pohodový.
Na tom vracení něco bude. Měl jsem Menší MPV (Corolla Verso), teď mám S-maxe, ale až jednou nebudu potřebovat tak velký prostor a současně s věkem se budu stávat konzervativnější (to pozoruju už teď >😁 a je mi "jen" 34 let) tak asi zapluju do nějakého středního kombi (Legacy, A4 Avant, Mazda6 atd). Ale zatím jsem ještě mladý moderně smýšlející tatík 😜 a tak se za 5,6 let ukáže. Vynořilo se pár konceptů crossoverů, no uvidíme.
Ja by som šiel do tej 307SW, je to dosť priestorný kombík nižšej strednej triedy, oproti hatchbacku má rázvor natiahnutý o nejakých ďalších 10 cm. V druhom rade sú 3 samostatne posuvné/sklopné sedadlá, niektoré majú aj 2 v treťom rade,ale tam bude miesto akurát tak pre psa... Určite nie 2,0 HDi 66kW(90k) - vlastná skúsenosť, pretože je to nedostačujúce už v krátkej verzii a SW má o nejakých 200 kg viac. Optimálne je 81kW alebo 103kW, ale 103kW za tie prachy určite nezoženieš. V 81kW HDi pozor na filter fevných častíc a aditívum, ktorý dokážu aj v značkových servisoch v SR výmeniť a naplniť tak, že tam budete jazdiť ako na klavír s núdzovým režimom. Chce to poriadny servis. V základe má 6x airbag, panoramatickú strechu, man. klímu atď.... A asi aj najlepšie vyzerá, čo je samozrejme môj osobný názor.
Podľa vlastných skúseností OI v TDI takisto nie, čím pravdepodobne šľapnem zarytým škodofkárom na kurie oko, ale ani po 250 tkm spoločne s otcom som tomu autu nemohol prísť na chuť. A kradne sa to ako prasa. To isté VW Passat + parádna hliníková náprava na tomto aute spôsobila kámošovi v servise po jej výmene pri pohľade na faktúru takmer zástavu srdca :shock: .
Citroen Xsara HDi, tak na tej je dobrý snáď len motor, aj keď auto vyzerá sviežo, je to predsa len postaršia technika.
Golf/Bora Variant sú podľa mňa autá ktoré sa na kombi len hrajú.
Stilo MW neviem, vyzerá byť celkom solídne, nemám s ním bohužiaľ žiadnu skúsenosť.
Z MPV to vyzerá potom ešte na Opel Zafiru a Citroen Xsaru Picasso.
Ja osobne by som Scénic, alebo Reanult ako-taký z výberu vypustil po mojej predchádzajúcej katastrofálnej skúsenosti s motorom dCi a kvalite spracovania. Ale proti gustu žiaden dišputát. Tak prajem šťastnú ruku pri výbere.
Podľa vlastných skúseností OI v TDI takisto nie, čím pravdepodobne šľapnem zarytým škodofkárom na kurie oko, ale ani po 250 tkm spoločne s otcom som tomu autu nemohol prísť na chuť. A kradne sa to ako prasa. To isté VW Passat + parádna hliníková náprava na tomto aute spôsobila kámošovi v servise po jej výmene pri pohľade na faktúru takmer zástavu srdca :shock: .
Citroen Xsara HDi, tak na tej je dobrý snáď len motor, aj keď auto vyzerá sviežo, je to predsa len postaršia technika.
Golf/Bora Variant sú podľa mňa autá ktoré sa na kombi len hrajú.
Stilo MW neviem, vyzerá byť celkom solídne, nemám s ním bohužiaľ žiadnu skúsenosť.
Z MPV to vyzerá potom ešte na Opel Zafiru a Citroen Xsaru Picasso.
Ja osobne by som Scénic, alebo Reanult ako-taký z výberu vypustil po mojej predchádzajúcej katastrofálnej skúsenosti s motorom dCi a kvalite spracovania. Ale proti gustu žiaden dišputát. Tak prajem šťastnú ruku pri výbere.
Co se tý?e jednotlivých vyjmenovaných aut, zmíním jen ty se kterými mám osobní zkušenosti.
-Octavii I bych nedoporu?oval, zejména kv?li špatnému pom?ru velikost/vnit?ní prostor. Má zoufale málo místa na nohy vzadu a navzdory vžitým tvrzením celkem malý kufr (litry nahání jen hloubkou). V obou parametrech je výrazn? horší než t?eba docela stará AstraF caravan (jednu dobu jsem jezdil s ob?ma, takže bylo docela dost p?íležitostí to porovnat).
Z MPV😒br />
- Tourana za ty peníze neseženeš. Když už by sis p?iplatil, tak vol p?timístnou verzi. V sedmimístné nemá ani dojezdové rezervní kolo, to není dobrý nápad.
- Zafira je celkem dobrá volba, v dané cen? není problém sehnat i velmi p?knou, díly nejsou nijak drahé (?ada systém? shodná s Astrou G). Slabší stránkou jsou zastaralé naftové motory první generace. První 2.0DTL 60kW nepoužiteln? slabé, nov?jší 74kW na hranici únosnosti, nemalé procento s oblibou papalo olej. Asi nejlepší byly 2.2DTH, ale není jich tolik a taky mají do moderního ropáka dost daleko. Nicmén? v dané cen? dobrá volba.
- Trojice Sharan/Galaxy/Alhambra této generace de fakto jedno auto z téže portugalské fabriky jest. To už jsou st?ední MPV, taky velmi rozší?ené. Typicky okupují poslední p?í?ky v žeb?í?cích spolehlivosti, ale zas je jich spousta, ?adu v?cí lze sehnat na vraká?ích, typické motory 1.9 TDI je koncernový standard - odcházejí sice nap?. váhy vzduchu, ale zase opraví je všude.
- Taky ?ty??ata Fiat Ulyssee, Lancia Zetta, Peugeot 805 a Citroen Evasion jsou de fakto jedním autem, ješt? o chlup v?tším (až 8 seda?ek).
Pro volbu velikosti auta si musíš zodpov?d?t podobné otázky jako jsem ?ešil i já, t.j. kde je p?ijatelný kompromis mezi pot?ebou co nejv?tšího auta (dovolené apod.) versus nap?. pot?eba denního parkování v ucpané Praze. Výhodou MPV je ?asto práv? i vn?jší velikost, v tom ?asto vycházejí líp než velké kombíky. Nap? Zafira A má nezanedbateln? v?tší vnit?ní prostor proti Octavii I p?i o skoro 20 cm kratší délce, starý Galaxy je kratší než Laguna apod.