Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

79 komentářů

je mi jasne ze diskusii na podobnu temu uz tu bolo habakuk, ale popravde mi velmi nepomohli a to som si donedavna myslel, ze mam vo veci uplne jasno 😊

takze: bol by som rad, keby ste mi dali typy na auta, ktore budu vyhovovat mojim poziadavkam (bude to trosku dlhsie), najradsej by som vsak bol, keby prispievali len ludia, ktory s danymi modelmi mali v zivote osobnu skusenost, najlepsie dlhodobejsiu, zopar tisic km, a nevyjadrovali sa tu pubertaci ktori nikdy auto nemali a zatial len snivaju (nic proti, tiez som si to prezil, ale rad by som sa dopracoval k nejakym ciastocne objektivnym informaciam) ... ked mozte, k mnou aj vami vytypovanym autam napiste najcastejsie poruchy a slabe miesta. Diiiik

auto strednej, a vyssej strednej triedy, pre manzelku na denne jazdenie cca 80km (nie po meste), zaroven na rodinne vikendove dlhsie jazdy s dietatom. musi byt AUTOMAT, s airbagmi, ABS, a KLIMOU!, tempomat by nemol na skodu. (nahrada za civica/AT v mojom podpise). auto by malo byt pohodlne, komfortne a TICHE. diesel/benzin je mi jedno, takisto objem, ak sa bude dat mimo mesta jazdit okolo 8/100. kombi/sedan/HB.... na dany model by nemali byt tie najdrahsie diely na trhu a malo byt dostatok najbeznejsich dielov z druhovyroby. malo by byt servisovatelne doma, s dostatkom sevisnych info na webe alebo v komunite ludi okolo daneho typu auta (ako napr. okolo hondy, alebo golfa). rok vyroby od 95, cena do 170tis. SKK. (neukecavajte ma nikto na drahsie a novsie, docasne to musim riesit takto a nie inak - domcek je dolezitejsi 😊))

som zatazeny na JPN vozy...

pre lepsiu obraznost davam moje typy, aj s vytkami😒br />
honda accord 2.0, 2.2 VTEC - dost malo ich je s AT, inak OK, diesel ma zle referencie

hyundai sonata 2.0? sa mi celkom pozdava, len malo servisnych info a vobec nepoznam slabiny

nissan maxima 2.5 a 3.0V6 - malo ND z druhovyroby, drahsie ND, asi vyssia spotreba u V6?

toyota carina 2.0 GLI - myslim horuci typ, ak niekto vie nieco negativne, sem s tym 😊

toyota camry 2.5 a 3.0V6 (neviem 100😖 tiez zaujimavy typ

mitsubishi galant 2.5V6 - nemam ziadne referencie

mitsubishi carisma 2.0 - vraj dobre, ziadna osobna skusenost, podla cennikov trosku drahsie ND

BMW 316, 318, 325TDS, 323, mozno aj 5ER - doteraz som sa o bawo vobec nazaujimal-moje znalosti aj referencie nulove

Volvo V40?, ine typy? - moje znalosti su 0

viac ma nenapada... tak stareho francuza ani taliana nie, velmi rad by som sa vyhol koncernu-dufam ze ma nikto nepresvedci 😊)
Kdybys byl z čr, tak bych ti přenechal svoje. Chrysler Stratus, 95 (motor Mitsubishi V6; 160 HP), provozu od 1/96; automat, klima, ABS, centrál, tempomat, posilovač, 2 x airbagy, vzádu víceprvek, kotouče na všech 4, automat, mlhovky vpředu i vzadu, zánovní rozvody (najeto 11 tis. s nimi); nové přední a zadní tlumiče, nové kotouče, desky, pakny ruční brzdy, svíčky+kabely+víko rozdělovače+palec, palivový filtr, pravidelně stríkaný podvozek

83 000,- Kč je férová cena...

Spotřeba město 13, mimo 9-10, kombinovaná 11,5
galant,carina,accord..asi v tomhle poradi..
barry diky, ale voci amerikam mam este asi trosku predsudky...priznavam bez mucenia 😊) ale to som mal kedysi aj voci japoncom a dnes nedam na nich dopustit. kazdopadne 9-10 litrov je celkom dost, v podstate raz tolko ako ma zena na terajsom aute. cca 8-8,5 bych este prezil ale viac urcite ne... bude na nom jazdit denne, cca 25tis. rocne

rradik, skus konkretizovat preco taketo poradie?
no já tě chápu.

No spotřeba holt menší není, je to V6 a hoši z džaponksa to moc úsporný neudělali, ostatně ony japonské V6 v japonských vozech taky moc úsporné nejsou.

Jinak jako tem motor je komplet japan, brzdový systém je Bendix, elektrika nevim....

Převodovka je taky částečně japan a na plechách a podvozku nejde nic zkazit, kdyby to dělali čínni. jedině okrást materiál, ale to v USA nehrozí....

Navíc to má vzádu víceprvek, což je na tehdější dobu hodně pokrokový řešení...

A navíc je to evropská verze
1zdavu
Ja by som hlasoval za Carinu.

Pripadne v danej cene zozenies mozno uz aj Avensis. Ten ma uz od vyroby kazdy v zaklade 2xvak, ABS, Klimu. Tie pred ksichtliftom maju motory ako Carina, tie po (od 10/2000) su VVTi, ale tam uz cenou asi urcite nevojdes. Diesle do ksichtliftu radsej nebrat.

Jazda pohodlna, komfortna nie sportova, spotreba tiez prijatelna, tiche to je. Ja sa stazovat nemozem a nestazuje si na pohodlie ani zena. Ale mame manual, ako to je s automatmi ti neporadim. A ak mas servisaka, tak je to v pohode.

Ku Carine (Carina E) ti vela nepoviem, nejazdil som, ale podla servisaka boli drzaky a tiez pohodlne.

Skus este www.toyotateam.sk a www.toyotaklub.cz Tam sa mozno dozvies viac.
😜alo: k japonscum ktere jsi jmenoval nemam prilis co dodat, neb jedine ktere znam podrobneji osobne je Subaru. Mel jsme ale drive V40 a jako auto pro manzelku "pohodlny gauc" lze doporucit v motorizaci 2.0T s rokem vyroby po 2000. Pokud tomu nebude slapat porad na krk, tak i se spotrebou se vejdes tam kam chces. Ale jizdnimi vlastnostmi je to opravdu "pohodlny gauc".
Nissan Primera P12 je myslim pro Tvoje potreby jako delany. Mam s nim ty nejlepsi zkusenosti, omrkni nabidky na trhu. Neprohloupis.

Lum
U Primery bych měl ovšem problém se splněním požadavku na komfortnost - podle mne je prostě příliš tvrdá.
Jo, ale to je subjektivni, chce to proste sednout, projet a uvidi se...
mmm
Primeru P12 za ty peníze asi těžko. Spíš P11 ale ta má s pohodlností málo společného, ale jinak z vlastních zkušeností super auto.
zabudol som na mazdu 626! ma niekto skusenosti?
Rozhodně bych se pokoukal i na 406 v Combi je to slušný koráb.Spotřeba v poho 2,0HDI 5,5-6/100 😉

r.v 00-02 ty novější jsou plný elektriky a žijou vlastním životem 😞
zmulin
Jestli myslíš tu poslední verzi před šestkou,tak docela dobrý.Naši jí maj v dehtu.Jediný co mi z běžnejch věcí vadí je středovej tunel.Vyšší postavy(nad 190cm) bude bude tlačit taková ta oblina pod kolenem.
Ted
😜alo😒br />
pokud vim, tak nafta se do accordu nedava tak dlouho a negativniho jsem o ni neslysel opravdu nic...

osobne bych sel do zachovaly toyoty s historii nejlepe dovezt odnekud, kde neni standardem tankodrom. nicmene starej dvoulitr v automatu se spotrebou bude velmi blizit barrichelovu pekaci 😉

chci se zeptat na tvoji hondu v AT... proc jde z domu??? jsou s ni problemy??

zmulin:

o cem prosim mluvis??
peugeot ne, mal som 2 a prozatim nie! (nikdy nehovor nikdy, preto to prozatim 😄 priznam sa, radsej by som benzin ako naftu. proste nafta mi smrdi a bojim sa udrzby /turbo, vstreky, cerpadlo atd.../ do naftovych motorov sa na rozdiel od benzinu vobec nevyznam 😞

huml: nafta sa davala uz do generacie tusim 95-98, 2.0TDi, ktory pochadzal "vraj" od roveru a bola to strasna olejnicka, okrem toho hlucne a kazove 😒

Jo iCTDI v novom acco je ine kafe, to by som bral okamzite a bez vahani 😊))))

s civickem nie su problemy zatial ziadne, zena za ten rok najazdila nieco malo cez 20tis. km a menil som len olej, termostat a cidlo teploty vody. na to ze ma okolo 350 tis. tak super. ale vzhladom k veku a km sa celkom bojim ist s nim na dlhsiu cestu 😒 dalsi aspekt je, ze asi starnem, tak by som sa chcel na tych dlhsich rodinych cestach nechat vozit (manzelka ma nepusti k volantu 😄 ) v niecom tichuckom, pohodlnom a klimatizovanom 😉
v první řadě bych rád poznamenal, že můžeš u všech uvedených aut v klidu zapomenout na spotřebu kolem 8-litrů / 100km.

Pokud jde o ten Barryho Stratus (pokud je to ten co se prodával i jako convertible pod jménem Sebring), tak s tím jsem chvíli jezdil po Státech a bylo to auto, který změnilo můj pohled na automaty. Dřív jsem měl pocit, že kvedlačka je dobrá a že automat akorát bere výkon a zvyšuje spotřebu. Vůbec ne. Se Sebringem s uvedeným motorem jsem najezdil pár tisíc km bez hlídání spotřeby a baštil tak mezi 9-ti a 10-ti litry. Líný taky fakt nebyl. Akorát mám pocit, že jsem tam měl o něco slabší motor - 2,4 nebo 2,5?

Pak jsem přijel do Čech a koupil si pod dojmy ze Sebringa starou Toyotu Camry 2.0 (cca 120k) kombi 1987 s automatem. To bylo nejlepší auto, co jsem kdy měl. Byla sice hnusná zvenku (což mělo i své klady - šlo ji zaparkovat i s nákupem na sedačkách a nikdo ji nevykradl), ale jezdila absolutně spolehlivě, byla dost živá, nekonečně pohodlná a v neposlední řadě se spotřeba pohybovala od cca 8-mi litrů mimo město po cca 9,5 po městě. Náhradní díly byly levnější než na Favorit. Předpokládám, že novější typy s motory 2.2 na tom budou docela podobně.

S Hondou Accord 2.0 s manuálem jsem najezdil pár desítek tisíc km a je to taky skvělé auto, které pokud nebudeš šulit údržbu vydrží dlouho. Pokud ano, šeredně se ti pomstí. Má taky několik ale. Za prvé - žere a ať si říká kdo chce co chce, pod 10l se s ní reálně nedostaneš ani s klidnou nohou, natož při vysokých rychlostech, kdy nádrž vystačí tak na 350km. Za druhé - na zadních sedačkách je místa poskrovnu a lidi vysoký nad 180cm budou bušit hlavou do stropu. Pokud nechceš kombíka, kufr je mizerný a ještě ti z něj uberou místo vzpěry víka. Vzhledem k tomu, že byl firemní a na servis se vozil do rakouska, nemám potuchu, kolik stála údržba.

Mitsubishi Galant 2.0 (140k) 1997 s automatem jsem loni na podzim koupil rodičům a vypadá taky vcelku použitelně. Příjemné auto. Opět nic moc na zadních sedačkách. Papírově má citelně vyšší výkon než o 10 let starší Camry, ve skutečnosti je to ale proti Camry lemra líná. Z těch aut co popisuju vychází cenově nejzajívěji, poněvadž je vcelku nedoceněný a prodává se lacino a bývá výborně vybavený. Spotřeba opět v praxi neklesá pod 10 litrů.
hmmm, mam to tak, ze vaham medzi camry/carinou - galantom- primerou - 626 - accordom - BMW3/5 a .....

(hondu preferujem preto, lebo civici mam nastudovane do detailov, sam si KOMPLETNE servisujem a okrem toho mam okolo seba vela ludi s hondami, ktory sa vyznaju a v neposlednom rade som doteraz u nich zohnal kazdy nahradny diel niekde v garazi alebo v pivnici 😊))

co sa tyka rozmerov, ja mam 175cm, manzelka asi 160 a krpec 3roky 😊)) takze akekolvek z vyssie menovanych aut bude dost velke!

primeru nevylucujem - ja si pod pojmom pohodlne nepredstavujem hupajucu lod, ale tichy interier, dobre a velke sedacky, utulny-obyvackovy interier a dobru vybavu. tvrdsi podvozok nepovazujem za prekazku. (napr. novy acco ma dost tvrdy podvozok, ale celkovo je pre mna dostacujuci, co sa tyka mojich predstav o "luxuse")

bary, ked mozes, posli mi foto tvojho auti na 😜alo@zoznam.sk

da sa na ten rocnik vybavyt COC? inak to u nas neprihlasim.

nijako s tym neponahlam, je to otazka mozno pol roka, kym sa rozhodnem, chcem si len zuzit okruh na maximalne 2 auta, ktore potom zacnem hladat. tie objemy okolo 2.0 som myslel ze s AT sa daju jazdit mimo mesta (90km/h) okolo 8l. tak skuste z vyberu vyradit auta/motory, pri ktorych to nehrozi 😄 zena s 1.5 AT jazdi dlhodobo 6,3! (rano 8km okresky-20km dialnica-4km mesto.... vecer naopak) a to jazdi vcelku svizne, na dialnici 120-140. tuto trasu predpokladam tak skoro nezmeni. ja s tym istym autom jazdim okolo 10, takze je to velmi subjektivne 😊
JJ, ten vůz se v USA prodával jako Chrysler Sebring poud to byl kabriolet a jako Chrysler Cirrus pokud to byl sedan (imho možná budu mít k dizpozici masku z Cirrusu, je chromovaná narozdíl od plastové na evropském stratusu).

Motory byly tři: V6 2,5 (výhoda spadá ještě do kategorie do 2,5 litru, nižší povinné ručení než na třílitry), pak R4 2,4 DOHC a R4 2.0 (s tímhle motorem to ale moc nejede).

Automat je 4 st. Vůz má 160 HP, takže jezdí poměrně sivžně.....

Pak byl ještě Sebring cabrio dovozený od sedanu sebring, což je nástupce Stratusu...Ale ty se vyráběly až od roku 2001. Ceny kabrioletů sou tudíž ještě kapánek vyšší, sedany už padaj dolů a to je taky důvod toho že bych Stratuse pustil. Jinak nemám důvod, sem s ním spokojen.
zmulin
Huml😒odkaz]%F3P%F3R~BmSB… />
Když se mrkneš dovnitř,tak mě vychází opřít pravou nohu přesně v tom ohybu o hranu,takže to pro mě na dlouhý cestování neni,i když tam je místa jak nas..no.
Ted
varuju te jen pred mitsubishi... cena nahradnich dilu je vyssi nez u mercedesu a kvalita neodpovida. dokud to jezdi, je to ok, ale s toyotou bych se nebal niceho. zarazi me, jak barri neustae vychvaluje sve auto a pri vyctu dilu ktere jen on menil za dobu, co to ma padam na zada.
😜alo: pokud jezdíš téměř výhradně po okreskách tak se kromě Hondy tak na 8,5l asi dostaneš se vším (pokud tam nebudeš mít třílitrový motor). Ale nedej bože, když zkusíš přišlápnout plyn a předjet někoho. 😉

Jinak ještě jsem zapomněl na Mazdu 626 2.0. Tu jsme měli také ve firmě s manuálem a je to takové zvláštní auto. Byla prostorná, měla velký kufr, spotřeba se držela v hodně rozumných mezích i spolehlivá byla. Ale neumím přesně říct proč - prostě jsem ji neměl vůbec rád. Byla taková nemastná neslaná. Možná že měla tragický interiér a celkem nepříliš živý motor??
Nějak nechápu těch několik poznámek o Galantech, resp. vozech Mitsubishi, které tu padly.

Proto podávám následující rozklad.

S celkem 5 různými vozy zn. Mitsubishi jsem najezdil hodně přes 700 tis. km a po této, troufám si říci, že dostatečně bohaté zkušenosti prohlašuji následující😒br />
1/ jsou absolutně spolehlivé;

2/ jsou maximálně pohodlné;

3/ mají "štávu", tedy rozhodně nejsou "neslané, nemastné";

4/ při srovnatelných papírových údajích to konkurenci vždy natřou (pokud někdo tvrdí opak, pak jezdí s kusem, který není v pořádku!);

5/ originální ND jsou maximálně kvalitní (nebo snad znáte jiný vůz, jehož přední brzdové kotouče dokáží po 160 tis. km přinejmenším hódně svižného způsobu používání vykázat opotřebení/úbytek tloušťky 0,1 mm?);

6/ originální ND jsou maximálně předražené, ale jen v ČR (v SR nevím), oproti tomu třeba v Rakousku jsou zcela na úrovni konkurence, a to četně té "nejaponské";

7/ aftermarketové ND se cenově a bohužel ani kvalitativně nevymykají z konkurence, jen je v nich oproti konkurenci menší výběr, přinejmenším v ČR;

8/ nejsou z hlediska spotřeby paliva etalonem úspornosti;

9/ (nakonec to zcela hlavní) vůbec k nim nesmíte pouštět mechaniky zvyklé opravovat evropské značky!!!
k tomu co mitsi napsal

10/ z nějakých nepochopitelných důvodů jsou lacinejší než konkurence

pokud jde o ten bod 4/ tak to tak úplně pravda není, alespoň u toho Galanta s automatem, poněvadž i když je v pořádku, když přidám plyn, tak se automat nejdřív chvíli rozmýšlí, po chvíli podřadí a pak teprve vyrazí. To Camry je jiné kafe. Tam automat celkem rychle pochopí co se od něj čeká a řadí téměř okamžitě. Na druhou stranu má klidnější řazení. Prostě každý má své pro a proti.
Ted
tak nevim, cim jsi vyvratil moji poznamku. kdyz to shrnu, je dost problem se servisem, pokud nekoho neznas, dily abys kupoval v rakousku a kdykoli se v tom porejpe nekdo neznaly, casto je problem resitelny jen financne narocnou vymenou zejmena elektroniky.

pokud tu mluvime o jetem aute, o kterem nikdo netusi, kolikrat byla odpojena baterka, kdo a co vsechno na tom resil apod. a pro dily jezdit do rakouska autobusem, neb tvoje auto je nepojizdne mi prijde pro normalni rodinu neprijatelny.

ja s mitsubishi colt rozhodne dobry zkusenosti nemam, ohnuta klikovka, jednoduchy svetlo na nejmensi model stalo 12 tisic v roce 95... zadni naprava byla na vymenu komplet...

kdyz to shrnu, co by melo nekoho primet nedat prednost toyote??
A máš v tom automatu ATF DiaQueen SP2 či SP3. A máš tam originální vzduchový filtr nebo bavlněný do boxu od K/N? Pokud na kteroukoli z těchto otázek odpovíš negativně, je (alespoň mně) jasné, proč to jezdí tak, jak jsi právě popsal.

K elektronice: Za těch přes 700 tis. km jsem neměl jediný "znepojízdňující" problém tohoto druhu!

K "láci": Proč by to, co je třeba lepší než konkurence, muselo být také nutně dražší? Vždyť tyto věci spolu přece vůbec nesouvisejí a v Čechách už vůbec ne! Krom toho, mně to nijak nevadí: ojetiny na mě obvykle vydyndali moji kamarádi a vždy jsme se dohodli na oboustranně příjemné ceně.

K ceně orig. N😱 V podstatě jsem nikdy žádné nepotřeboval, jelikož jedinou havárii, kterou jsem utrpěl, byla totálka způsobená mou ženou, takže stejně nebylo co řešit. A to co ostatní (lidé a značky) považují za spotřebák, je tedy rozhodně nepovažuji, jelikož jsem to rovněž nepotřeboval (ale možná to bylo tím, že kromě jednoho jsem všechny vozy kupoval jako nové, byť s jedním jsem najezdil 200 tis. km...).

A to srovnání s Toytou: Měl jsem příležitost jezdit (a tím teď rozhodně nemyslím objetí autosalonu!) předchůdcem Yarise (momentálně si za boha nevzpomenu na jméno modelu) s motorem 1.3, Carinou II 2.0 (ještě japonskou), Carinou E 1,8 a 2.0, Avensisem 2.0 (přímovstřik) a D4-D, Camry 2.2 a RAV4 2.0 (rovněž přímovstřik) a když shrnu svoje dojmy, tak nemohu napsal více, než "kvalitní vcelku úsporný velkosériový/masový výrobek, ale bez duše a šťávy, které by dokázaly chytit člověka u srdce".

Ano, uznávám, že Mitsubishi je pro člověka, který nemá přístup k věci znalému servisákovi, docela průser (viz např. již vzpomínaná otázka odpojení akumulátoru), ale to je tak všechno, co Vám, pánové, uznám!
pánové - debata o spolehlivosti Mitsubishi je asi zbytečná. Oba se můžete opřít o zkušenost s maximálně pár kousky a ta je, oba mi odpusťte, vcelku na ho....

Myslím, že bude lepší, když se Xpalo koukne třeba na TÜV report, kde zjistí, že zrovna Galant fakt nepatří k absolutní špičce, ale není na tom ani nijak tragicky. Prostě lepší průměr, stejně jako Mazda nebo Honda.

Pokud jde o mě - vybíral bych si mezi Camry a Galantem. A zvítězila by překvapivě Camry. 😉
Tu nízkou cenu jsem bral samozřejmě z pohledu 😜ala jako obrovský klad.

Taky proto jsem nakonec koupil Galanta rodičům. Srovnatelně staré Mazdy, Toyoty a Nissani byly obvykle o 10-15% dražší a povětšinou v citelně ojetějším stavu.

Ještě bych podotknul, že mluvím o nabídce na západ od Čech. V Čechách i na Slovensku je takřka jisté, že to co člověk najde v bazaru, bude mít nějaký "umně" zamaskovaný problém - mnoho kilometrů, bouračka, jiná mechanická vada... Koupi ojetiny v dobrém stavu v českém bazaru bych si dovolil označit za zázrak, a už se mi to kdysi jednou povedlo, tak jsem na něj nechtěl spoléhat dvakrát.

Ještě k tomu automatu v Galantu - nejsem tuner, takže v autě jsou výhradně originální věci a bylo servisováno přímo u Mitsubishi v Německu. Stejně tak i Camry byla v originálním stavu. Jinak fakt nemám výtku k motoru, ale spíš k tomu automatu a nezlob se, to nevylepším ani vzduchovým filtrem, ani lepším než výrobcem doporučeným olejem v převodovce.

Taky bych chtěl říct, že jsem napsal jen svůj subjektivní názor z bezprostředního srovnání a vůbec nemám náladu se hádat. I když proti Galantovi nic nemám (naopak), prostě v tomhle ohledu lepší není. Zkus si někde tu dvacetiletou Camry 2.0 s automatem půjčit, srovnat s Galantem a pak napiš svůj názor. Jinak myslím že není o čem se bavit a krom toho pochybuju, že tahle debata 😜ala zajímá. 😉
jasne ze zaujima, len by som nerad aby sa to tu zvrhlo na hadku a osobne invektivy 😊

osobne som skor na "komunikativne" auta alebo nazvem ich "sportove" a toyota (corolla, avensis) mi nic nehovoria... su take "normalne tuctove"... ale na to mam svoje coupe... mojej polovicke by myslim toyota nevadila..ona je rada ze sa nemusi ucit radit a ze ma "len" dva pedale 😊)))

aaaa. dolezita vec, bolo by fajn, keby to auto malo vyskovo nastavitelnu sedacku a dala sa vysrobovat hooooodne vysoko 😊))))
frantajetel:

Ad ATF: DiaQeen SP2 či SP3 je právě to, co JAKO JEDINOU MOŽNOST (res. dvě) předepisuje/připouští výrobce, tedy MMC. Jenže je to drahá sranda (byť se mění 4 litry jednou za 100 tis. km), takže to ani servisy servisy neberou a klidně tam lejou běžné Dexrony, na které to ovšem nejezdí tak, jak by mělo, jelikož to na ně prostě není konstruované!

Ad originální vzduchový filtr: Právě tenhle problém jsem nedávno řešil v souvislosti se servisem Galanta 2,0 mého kamaráda ve 100 tis. km, kde se měnily najednou ATF, rozvody, svíčky, filtry atd., načež po servisu to auto bylo najednou jako vyměněné - zlenivělo (on sám obvykle jezdí služebními BMW, přičemž si předtím vždy pochvaloval právě toho svého dnes již starého Galanta - kombi z r. 1997). Hodně dlouho jsem potom laboroval a už jsem z toho byl opravdu nešťastný, tak jsem to prostě začal všechno vracet do původního stavu, abych přišel na to, že to způsobuje nový neoriginální vzduchový filtr - na ten původní originál to bylo najednou opět to auto, jak ho kamarád znal a měl rád. Pro kontrolu jsem tam ještě šoupnul K/N ze svého auta a rovněž OK, takže to bylo opravdu jen tím filtrem. A neptej se mne proč! Já to nevím a rozvněž mi není jasné, jak souvisí vzduchový filtr motoru s tím, jak dobře či špatně řadí automat...

Závěr: Nejedná se o žádný tuning, ale jednoduše o dodržení předpisu výrobce. A že s tím mají problém i značkové servisy? To jen svědčí o jejich "úrovni".
Já našel ve vzduchovym filtru šroubovák, ale to bylo teda u jinýho auta co nebylo moje - kámoš s tim jezdil - normálně položenej na něm (na té drátěné sítce). No pánové, jezdil s tim cca 1000 km a vůbec to nepoznal. A kdybysme nesudnavali sání, jezdil by s tím doted >😁

Filtru se nic nestalo. No holt některý servismeni 😁
COC má být jako co?

Jinak klidně pošlu, no problem
certifikat of conformity ... vyzaduju slovenske urady pri registracii na slovensko... znamena to, ze ci auto bolo schvalene podla EU predpisov. na vacsinu jap. a eur. vozov sa da COC vybavit (a autorizovaneho dovozcu) az od rv. 96-97, u niektorych az na 2000. preto je u nas taka situacia s cenami aka je (podstatne vyssie ako u vas) lebo si v principe nemame sancu doviest auto starsie ako 96-97 😞
Aha, no vzhledem k tomu že vůz byl jako nový koupen v ČR a v evropě se oficiálně prodával (nejedná se tudíž o žádný indiviudální dovoz z USA) by to neměl být problém. Ale to by se musel učiniti dotaz na DaimlerChrysler Automotive Bohemia (či Slovakia).....
Barry: no určitě to byl V6 - takže patrně 2,5 litru a bylo to v roce 1995. To byla krásná doba. Dolar byl stejně drahý jak teď a galon benzínu stál 1,20$. To se to jezdilo. 😊
Tak to věřím. No když to byl 1995, tak to bylo ono. V6 2,5 litru, tj to samý co mám já, akorát sedan...
aaaa. dolezita vec, bolo by fajn, keby to auto malo vyskovo nastavitelnu sedacku a dala sa vysrobovat hooooodne vysoko ))))

A nechces vyskovo nastavitelne CELE AUTO? Vzhladom k tejto poziadavke a tiez k poziadavke v nadpise topicu ma napada v tej cenovej hladine ako jedna z moznosti Xantia. Je okolo nej kopa nadsencov a 1.8 ci 2.0 motory (s mechanikou aj automatom) su jednoduche ako len mozu byt a ked chces vykon, aj 6valec s automatom sa najde. Osobne som mal P306 s 1.8-kou a slo na nom urobit vsetko, co bolo treba vratane diagnostiky, diely nie prilis nakladne.

No ale ked Francuza nechces, nie je co riesit.
nieeeee 😊))))))) ta sedacka ma napadla kvoli tomu, ze zena jazdi v civiku s polstarom pod zadkom xixi, lebo by nevidela na cestu 😉 ale psssst, nezalujte na mna...
Hehe, tak výškově stavitelné sedadlo není problém, já ho teda mám, sice jen manuálně stavitelné, ale je. Volant je samozřejmě taky stavitelný....

Novější káry maj samo sedačky v eletrice no.....Zas když se po motorek, moc si toho nenastavíte....

No tátova sestřenice taky taky jezdila, s polštářkem, pamatuju tehdá ve fáčku >😁 😁
ale aspon som ju donutil mat operadlo a ruky v spravnej polohe 😄

osobne mam radsej ked sedim uplne na ceste ...
ale to je asi obecná ženská vlastnost. mám totiž podezření, že skoro každá ženská (včetně mojí, které teď právě určitě strašně zvoní v uších 😉 ) by ve skrytu duše chtěla být řidičkou autobusu, a tak když už musí jezdit s osobákem, si zdvihne sedačku a volant na nejvyšší doraz, aspoň pro ten pocit. 😉
...a postaví si opěradlo co nejvzpřímeněji, aby dobře viděla těsně před auto...
Ja mam sedadlo povacsine v hornej polovici a volant co najnizsie, mne to tak vyhovuje.

Ale do mojich 10-ich rokov som chcel byt vodicom autobusu! :😉
Ted
operadlo by melo byt temer v pravem uhlu! ale samozrejme pri dodrzeni vzdalenosti mezi volantem a hrudnikem 40 cm. vyska sedacky by mela byt nastavena tak, aby se mezi hlavu a strechu vesla pest na vysku...to jsou teda poucky z BMW aby spravne fungovaly airbagy, v autobuse to s tou strechou bude asi jinak 😄 a polstarky pod zadkem jsou taky slusnej hazard 😞
Ted
neda mi to, nasel jsem recenzi na jetej galant😒br />
[odkaz]
Moje reakce:

- Ano patří pouze do střední třídy, jelikož přímo královský prostor na zadních sedadlech skončil s generací 88-92.

- Motor 1,8 je na tak velký vůz prostě příliš malý/slabý.

- Vznětový dvoulitr 2,0 66 kW je sice zastaralé koncepce a konstrukce, ale mj. i díky tomu je to MIMOŘÁDNÝ držák (takže tady zcela zásadní nesouhlas s tvrzením autora).

- 4WS byl kombinován výhradně s pohonem 4x4, což autorovi "jaksi vypadlo". Souhlasím však s tím, že ND (výhradně originální, jelikož aftermarket neexistuje) jsou příšerně drahé.

- Na TUV se.u - jestli jsou to stejní blbci, jako na většině STK v ČR, tak se nedivím, že uvedené "vlastnosti" (např. "měkké silentbloky s programovanou tuhostí", díky nimž má Galant špičkové jízdní vlastnosti, či vůli v řízení, která zmizi okamžitě po nastartování motoru) považují za "vady". Jediné, co odchází na podvozku, jsou "kosti" předního příčkého zkrutného stabilizátu a jeden silentblok jednoho z celkem asi 5 ramen zavěšení každého ze zadních kol, a to ještě hlavně u přetěžovaných kombíků po nějakých 150 tis. km (lze identifikovat okamžitě po zvednutí vozu - zadní kola nesmí dostat "výrazný negativ").

- "Unikátní čtyřválec 2,4 GDI" je prů.erem nikoli kvůli "nedostatečné čistotě paliva" (asi proto ani nepotřebuje žádný palivový filtr - tedy kromě síta přímo u čerpadla v nádrži...), ale výhradně kvůli obsahu síry! Ten motor byl totiž stavěn na palivo s obsahem síry 20x nižším, než byl donedávna evropský průměr!!!

- Kulisa řazení - ano, nutno občas promazat, jinak se opotřebují pouzdra.

- Závady manuálních převodovek - v 90% případů způsobeny zacházením (Mitsubishi vyžadují řadit "na-dvě-doby") v kombinaci s nesprávným olejem.

- Závady automatů - ze 100% zanedbáním údržby a/nebo použitím normálního Dexronu oproti speciální ATF od MMC zn. DiaQueen SP2 či SP3.

- Hydroštely - ano, je to bolest, ale opět způsobená zanedbáním údržby, resp. předpisu výrobce: v žádném případě tam nelít speciální 0W-30 oleje, ale max. obyč. 5W-40 či ještě lépe úplně obyč. 10W-40, ale v každém případě měnit nejpozději po těch 15 tis. km! Krom toho se nejedná o "zanesení", ale o "přidření".

- Brzdy - ano, přední kotouče se často kroutí, což je daň za jejich dlouhověkost/tvrdost. Jsou totiž vyrobeny z ocelolitiny s mnohem větším podílem oceli, než je běžné (stačí přiložit magnet...), tudíž se mnohem méně opotřebovávají, korodují a špiní disky "černidlem", ale bohužel jsou také méně odolné vůči tepelnému namáhání. Pokud to někomu vadí, vždy je může nahradit "standardním" aftermarketem, ovšem také se "standarními" vlastnostmi a "standardní" kvalitou.

Snad to jako obrázek toho, kdo o tom ví víc - zda já nebo autor článku - stačí. A pokud to snad někomu nestačilo, jeho chyba, ať si klidně věří žvástům vycucaným z tabulek TUV!
Chybu bych nehledal v TUV reportu, ale v recenzi. Hledal jsem zmínku o 106-tém místě a kromě téhle recenze nikde nic.

Nicméně abych to shrnul auta z druhé půlky 90-tých let se pohybují v TÜV Reportu zhruba mezi 20 a 30 příčkou, což je velmi slušné. Po roce 2000 je to slabší - tam mezi 40 a 80-tým místem, což je průměr. Každopádně i pokud by byly opravdu novější ročníky problémovější, 😜ala se to asi stejně netýká...
Primera P11 144 2,0 CVT rocnik 99-2001.

preco?

1. Vyborne jazdne vlastnosti (aj ked Galant a Accord od r.v. 98 ich maju tiez)

2. nizkonakladova - resp vsetko na tom aute vydrzi neskutocne dlho, preto asi tie nizke naklady s tym spojene

3. nepoznam ziadny 2,0l automat ktory ma v meste tak nizku spotrebu - 10l, kombinovanu podla referencii ludi vraj jazdia pod 8,0l

4.Taku vybavu ako toto auto nema asi nic v tejto cene

5. Automat co to ma ma moznost priameho radenia, ma 6stupnov a rozdiel v spotrebe 2,0l s automatom alebo manualom je 0,2l - takze snad slusny automat

Netraba sa bat ani auta co ma nad 200tis km.
blesku super, taketo info som si predstavoval 😄 rozsirenie obzoru 😉
Odpovědí je Passat. Ale je drahej jako pesss!😊
pokud jde o Nissan - má jeden problém - aspoň v Česku má opravdu hodně tragický servis. Třeba zrovna zmíněnou automatickou převodovku ti tu nikdo neopraví. Soused má Primeru zhruba z roku 2001 a když měl tu smůlu a ten automat se mu vysypal, ve všech oficiálních servisech ho s tím poslali k šípku - takže musel s autem do Německa. Tam mu to sice opravili, ale závěrečná faktura zněla na pěkné €4000,-. Pro jistotu opakuju - nemyslím si, že by měl mít Nissan obecně problém s automaty, jen je prostě u nás v oficiálních servisech nikdo neopravuje.

O mých vlastních peripetiích s Nissanem Sunny a servisem v Praze na Kolbenový ani nemluvě. 😞

Takže proti Nissanu nic, auta jsou to celkem kvalitní i když subjektivně viděno s interiérem na pohled hodně sockovatým. Ale snažil bych se před koupí "Šprcky" ověřit, že ji budu mít kde servisovat.
Když vidím nápis "komfortní rodinné auto", tak se mi osobně vybaví spíš MPV typu Espace, než to co tady uvádíte...
rehaku, no jasne, passak je moj sen >😁

(obavam sa ale, ze neni ani tak drahy, jak je predrazeny, vzhladom k svojej kvalite.... proste toto nie je to co hladam 😉

oddie, mpv nevylucujem, ale vzhladom k pozadovanej cene to asi nebude spravna cesta. primarne to auto ma sluzit na manzelkine dochadzanie do prace, sekundarne na vikendy pre 3-clennu rodinu (2 dospely, 1 dieta), takze sedan strednej triedy je uplne dostacujuci
Ted
neni to tak dlouho kdy me nekdo ve vlaknu o automat. prevodovkach napadl, kdyzjsem varoval pred CVT prevodovkami a jejich zivotnosti... pak nekde vytahl z netu ze stranek vyrobce, ze CVT ma vetsi zivotnost nez aut. s hydromenicem. to ale dle zkusenosti neni vubec pravda a radim vsem se CVT vyhnout u ojeteho auta...
😜alo? ma cenu sem jeste neco psat nebo jen cekas az ti nekdo doporuci hondu a ujisti te ve tvym predem rozhodnutym vyberu?
Ma cenu sem jeste neco psat nebo jen cekas az ti nekdo doporuci japonce a ujisti te ve tvym predem rozhodnutym vyberu?😊
chlapi, o honde vopred rozhodnute nieje, o japoncovi taktiez nie...

medzi objekty svojho potencialneho zaujmu som zaradil napr. BMW, volvo... a prosim o Vase skusenosti, prip. odporucania co sa tyka tychto aut, pretoze patria so maleho okruhu, s ktorym nemam absolutne ziadne skusenosti! a bohuzial sa k nim zatial nikto nejako obsirne nevyjadril 😞

v uplne prvom prispevku som auta z VWgroup vylucil, pretoze s nimi mam skusenosti po ktorych som voci nim dost neznasanlivy a zaujaty, to nepopieram, ale do domu mi proste nesmi. to iste plati pre vsetky FRA auta+napr. opel, fiat... takze rehaku neber to v zlom, ale proste o pasikovi, oktave, golfe a podobnych nechcem pocut 😊

do mojho okruhu zaujmu spadaju takmer vsetky japonske znacky a uzky vyber z eu a usa produkcie
a este nieco... vobec nemam problem s korejcami

to ze tento topic sa toci hlavne okolo jap. aut, vyplyva z mojich poziadaviek, to ze tu niekto naraza na hondu, vyplyva z mojho podpisu 😄 ale co sa tyka danej triedy, mam pocit ze acco nepatri do mojej prvej trojky 😉

v topicoch kde niekto chce vybrat medzi oktou a pasikom, vam pripada uplne prirodzene ze sa diskusia dokaze roztiahnut na niekolko stran a pritom sa tyka len 2och aut "jednej znacky"?

a tu, kde je vyber sakra siroky, smerujete debatu na temu honda vers. zvysok sveta? hmm....
Čéče, nejsem žádnej zaujatec, naopak! Chtěl bych si koupit Avensise...ale kde na to vzít? BMW nebo Mercedes jsou moc fajn auta, ale nevím, jestli jseš dost bohatej😊 Navíc, jak teď napadl sníh, všichni s kardankou se poslušně řadí do pravého pruhu a plouží se 40tkou... A Volva prý nevynikají spolehlivostí a jak je to s cenou dílů, nevím. Spíš nám napiš, jaká auta přesně máš v merku a my ti zkusíme napsat názory😊
no ved to je ten problem...

v principe japonske auta mam +/- nastudovane. (trosku mi pomohla aj tato diskusia)

problem mam s vedomostami o bmw a volve

vymyslam si: volvo V40 si nekupuj, to je *, AT prevodovky od renaultu sa tomu kazia/su bezproblemove, 1.6 je slaba, 1.8 vela zere(kolko?), 2.0T je ok,ale bacha na turbo...blabla bla (viem ake typy volvo robilo, ale popravde neviem ktore je ktore, vobec neviem ake motory davali atd. a uz vobec neviem ake auto sa vtesna do mojej sumy)

to iste plati pre bmw... napiste ci 3er nie je moc mala, aky motor je ten pravy pre mna (ktory sa daval s AT), alebo ci radsej 5er atd.....

na co dat bacha pri tom-ktorom roku vyroby.... proste odporucania a upozornenia majitelov a byvalych majitelov, pokial mozno, tak nie skusenosti typu: mojho kamosa otca kamarata ujo mal..a straaaasne mu to hrdzavelo 😄 niekedy uz aj ten sused moze byt neobjektivny
😜alo: mně to jen trochu udivilo, když jsem sem nahlédl jen podle názvu tématu, a našel jsem tu něco diametrálně odlišného, než jsem čekal.

Ale dobře, když už jsem tady, přečetl jsem si to zadání v prvním příspěvku. Tedy - 170tis SK - to je cca 120tis CZK, musí to být větší kráva, a podmínka je automat. No, po pravdě, dost nic moc podmínky. Ta cenová hranice je dost nepříjemná, a koupě bude vždy podstatně rizikovější než s manuálem, už kvůli menšímu výběru. Nicméně, pokud bych měl vybírat podle takto zadaných podmínek, na základě zkušeností ze servisů, volil bych v této cenové hladině mezi Opel Omega, Ford Scorpio, a pokud nevyhovuje zadní náhon tak Ford Mondeo. Pro úplnost bych si troufl vzít ještě baworácký automat, ale to je koupě ještě rizikovější, nebo mercedesí, ale to je cenově úplně mimo mísu, pokud to nemá být staré jak metuzalém. V té výše uvedené trojici v každém případě zapomeň na diesel. Nicméně, ti ten tvůj výběr stejně ani za mák nezávidím...
Řehák: kde si prosimte ty mercedesy a baworaky v tech pravej pruzich videl? ja za ty dva kalamitni dny s tim dle tebe spatnym zadohrabem najel po ČR cca 600km a nemel jsem jedinej problem a neregistroval jsem jedinej odstavenej zadohrab.

tady to spis vidim na jasnej pripa😜 zadokolku si nikdy nemel pac si o tom myslis tyhle nesmymsly.
Naprosto souhlasím s tvým hodnocením zaďáků, tan borec zřejmě ani nejel třeba ve Š 120 , to je vše vzadu (no oproti klasice rozdíl, jistě) a neznám lepší koncepci na zimu. U nových Germánů je navíc už hmotnost rozdělena 50:50 % předek/zadek, takže kola už mají dobrý přítlak. Ovšem u starších BMW 3te Reihe je to fakt problém, ono když třeba taková 323 má řekněme (nevím přesně) 130 koní a lehkej zadek, samo bez traction control, tak jízda s tím není žádnej med, taky jsem to zkoušel a fakt nic moc.
to 😜alo: k veci- o volvu nevim absolutne nic, ale co se tyce bmw tak vzhledem k tvym finacnim moznostem bych uplne vyradil ropu. 318tds je strasne slabounkej a 325 tds sice uz jede ale malinko se hreje a pri spatnym zachazeni praskaj hlavy.

to samy plati pro 525tds ( ten samej motor)

nevim jak potrebujes velky auto alejestli je to jen 2+1dite tak 3er e36 podle me dostacujici. nebo volit kombi. co se tyce motoru bral bych 320i R6. R4 318i jede hur a zere stejne. urcite doporucim nakup v zahranici kde mas malinko vetsi jistotu.
Valnoha: Vidím je všude, kloužou a bojej se. Něco zachání elektronika, ale ne všechno. Dá se tomu předejít koupí 4x4. Jinak v létě - neznám nic komfortrnějšího, než je svezení se zadním náhonem, to je úplně něco jinýho. Na sněhu je však o mnoho lepší přední náhon nebo zadní s motorem vzadu, o tom s tebou nebudu diskutovat.
No to nejsem přesvědčen, že předek je best na zimu. Moje zkušenost je taková, že tam, kde jsem vyjel se 120 po předu (v kopci), musím s Fábkou couvat, aby se zatížily hnací kola, takže na zimu nic moc. Ovšem fakt je , že pokud je hnán zadek, musí být náležitě zatížen, jinak je to peklo. Styl jízdy levá/pravá tě baví jenom chvíli a pak už je to fakt otrava.
precti si po sobe jeste jednou co si napsal
uprimne receno pred koupi meho prvniho bmw (tenkrat to bylo e30 kde musis spolehat jen sam na sebe a ne na systemy) jsem z toho obavy mel. bez DSC sice musis mit trosku cit v noze ale jezdit se s tim da a to v pohode.

u e 46 se kterou jezdim ty systemy jsou a fungujou si myslim celkem obstojne (nemam srovnani s konkurenci tak nebudu bmw vynaset do nebe) je to jizda absolutne bez problemu. a v mnohem si myslim ze i na tom snehu to ten predohrab predci. ja osobne jsem s tim vyjel co jsem potreboval.

malinka vyhoda predku je ze co nemuzes vyjet popredu si vycouvas.
vznikne tu flame RWD vs FWD. Asi takhle - 120 s pohonem zadních a motorem vzádu vyjela skoro všude, žigul s motorem vpředu a pohonem zadních bez pytle písku v kufru kulový...,

To samý západnía uta...

RWD vyjede taky skoro všude, jen nad tou nápravou nesmí bejt "slavnej tříválec kterej váží kulový", to pak musíte couvat no >😁

Já sem ještě nikdy nikde necouval....asi to bude tím že to má o 3 hrnky pár desítek kilo víc....
Ted
ja myslim, ze je jasny, ze kdyz moje auto vazi 1660 kg prazdny a ma rozdelenou hmotnost 50/50 tak je zadni naprava dostatecne zatizena a pytel pisku netreba. elektronika funguje v e46 skvele. pokud se nekdo chce bavit o 20 let stary e30, pravdepodobne s velmi kvalitnima gumama (neb kazdej kdo koupi za 50 auto neda 40 tisic za zimni, ze) tak takovych zkusenosti si opravdu vazim, nicmene jestli to nekomu pomuze k pocitu spokojenosti s fackem pred domem, tak budiz 😉
Avatar - I_J_K
I_J_K
No, p?iznejme si, že elektroniku nelze p?ece?ovat.

Z vlastní zkušenosti 😉 m?žu ?íct😒br />
Zásadní rozdíl mezi p?edohrabem bez jakékoliv elektroniky a p?edohrabem s TCS je takový, že když stojíte na zasn?ženym, neposipanym, neprotaženym kopci a p?ední kola vám beznad?jn? hrabou, tak vám u auta s tou elektronikou navíc zabliká kontrolka, abyste v?d?li, že to klouže >😁

Fyzikální zákony ale bohužel plat?j pro ob? auta stejn? 😞
IJK:myslim ze si to vystihol >😁 >😁 >😁
Ahoj všichni

Pot?ebuju poradit,existuje tady v ?R n?jaké auto do 200000K?,z výbavou?!(VW,Škoda,Seat)A kde pop?ípad? by se tohle auto našlo..!(sem z Táborska)Dík za odpov??..
to TOMASON: presne tuto otazku si polozil aj v diskusii octavia versus passat

[odkaz]

nerozumiem preco zacinas diskusiu aj tu...(okrem toho pod pojmom auto s vybavou si kazdy predstavuje nieco ine, ale to uz som ti pisal...)
Ano položil,ale kdo z vás pujde na všechny fóra se kouknout kdo co tam napsal,n?kdo jde na srovnání Passata,n?kdo na ojetiny,tak pro? to nezkusit napsat po více fórech,že?!...a spoléhám na vás že mi stím pom?žete..hoj
tomason, akurat tym ze tu das prispevok na inu temu, strati sa povodny zamer mojho prispevku, tak ze prosim, otvor si vlastny topic. ten kto ti bude chciet odpovedat, ti odpovie. jo? staci ze uz tu prebehli hadky na temu FWD vs RWD a pod.....
Xpalo-už se stalo,omlouvám se!Nem?l jsem tento zám?r,?est
😜alo ma pravdu...ked ti ide o to aby ta citalo co najviac ludi tak si zaloz vlastne vlakno...ono efekt z toho co si urobil je podla mna skor opacny...idem na toto vlakno aby som videl ako to tu prebieha a vidim ze tu rozputavas tu istu diskusiu ktora sa riesi aj na inom mieste...mna to trosku rozladi a rozhodne mi to uberie chut odpovedat...

p.s:a ak nahodou zalozis vlastne vlakno tak konkretizuj na co ma to auto sluzit...aka kategoria aut (porovnavat polo so sharanom by bola blbost)... co je to s vybavou a pod...
Co ?íkáte na tohle?