jo, cinque je v pohode. mela ho kamaradka a nez ho zrusila o nakladak, tak bylo uplne v pohode. pouze olej a svicky ... jinak bez problemu. a ani moc nerezlo. skoro teda vubec.
cinque ma i levne dily kdyby se neco stalo - dily za hubicku
cinque ma i levne dily kdyby se neco stalo - dily za hubicku
nevim no...ciquecentu(nebo jak se to pise)bych se vyhnul tim nejvetsim obloukem >😁 >😁 >😁 nepral bych nikomu aby se s nim nekde potkal s nakladakem >😁 ...tipnete si kdo by byl mrtvej(a ridic nakladaku to nebude)...ta bezpecnost je jednim slovem proste priiiiserna...este tady v diskuzi nezaznela ta lancia...ypsilon je podle me pekny auto se solidni technikou a kdyby se za tec tricet tacu dalo sehnat tak bych vubec nevahal 😉
nevis o cem pises a soudis jen podle toho co vidis.
kamaradka to naprala v asi 30km/h s cinque do nakladaku (v ostrave naproti ferone) a pomalu zrovna nejela. Krom zlomeneho palce (tusim ze to byl on) ji nic nebylo!
kamaradka to naprala v asi 30km/h s cinque do nakladaku (v ostrave naproti ferone) a pomalu zrovna nejela. Krom zlomeneho palce (tusim ze to byl on) ji nic nebylo!
zkus se mrknout po levy strane tady mas crashtesty hned nad diskuznim forem...a tym je fiat seicento...a ten vychazi z cinquecenta ale je novejsi z cehoz soudim ze starsi cinquecento si ani na tu jednu hvezdicku nesahne...a to je myslim objektivnejsi nez tvoje ostravska kamaradka(nic proti tobe ani tvoji kamaradce) >😁 >😁 >😁
kupovat auto tohoto formatu je dle meho nazoru nesmysl. koupite-li vetsi za stejnou cenu, vydrzi vic a je pouzitelny i mimo mesto. spotreba byva casto zcela srovnatelna...
huml76: Ja ho chci oupit jako druhe auto, ciste kvuli te spotrebe a kvuli tomu, ze je male, levne a vsude se s nim vejdu. Nemam duvod si kupovat druhe velke auto, to by spis byly vyhozeny prachy.
Ja nepotrebuju, aby mi nekdo radil, jaky typ auta si mam koupit, ale jen chci vedet nazory a zkusenosti na cinquecento. Nejsem uplny neznalec aut a myslim si, ze vim co chci.
Ja nepotrebuju, aby mi nekdo radil, jaky typ auta si mam koupit, ale jen chci vedet nazory a zkusenosti na cinquecento. Nejsem uplny neznalec aut a myslim si, ze vim co chci.
crashtest je modelova situace
skutecne nehody casto byvaji jine.
pocet hvezdicek ti nikdy nezaruci bezpecne/nebezpecne autoale na tohle uz tu diskuze vedena byla. zkus pohledat pod prislusnym tlacitkem.
skutecne nehody casto byvaji jine.
pocet hvezdicek ti nikdy nezaruci bezpecne/nebezpecne autoale na tohle uz tu diskuze vedena byla. zkus pohledat pod prislusnym tlacitkem.
:lol:...a videl si tu fotku co to s tim autem udela???...a to je to v rychlosti 64km/h a deformovatelna prekazka...BEJT TO 80KM/H A BETONOVEJ SLOUP TAK SE MI PROSIMTE NESNAZ TVRDIT ZE JE TO VPOHODE,ZE SE TI NEMUZE NIC STAT >😁 >😁 >😁 ...proste cinquecento by se melo zakazat...je to doopravdy nebezpecny auto :!: :!: :!:
bago, ty jsi fakt bago.
v 80 kdyz vletis do bet. slupu, tak ti ani Fabie nepomuze a nevyjdes bez skrabance.
Pletes tady jabka a hrusky, ktere si mozna v tom capslokovem vylevu a mnozstvi smajliku prehledl.
Cinque je spolehlive auto. Neznam nikoho, kdo by na to vyslovene nadaval.
Je to jednodussi auto, protoze stalo uz jako nove malo penez.
Daleko nebezpecnejsi jsou stare skodovky.
Prosim, udelej si v tom poradek. dik
v 80 kdyz vletis do bet. slupu, tak ti ani Fabie nepomuze a nevyjdes bez skrabance.
Pletes tady jabka a hrusky, ktere si mozna v tom capslokovem vylevu a mnozstvi smajliku prehledl.
Cinque je spolehlive auto. Neznam nikoho, kdo by na to vyslovene nadaval.
Je to jednodussi auto, protoze stalo uz jako nove malo penez.
Daleko nebezpecnejsi jsou stare skodovky.
Prosim, udelej si v tom poradek. dik
myslim ze jabka a hrusky nepletu...uz jsi nekdy boural???co???...kdo neboural tak si to nedovede predstavit...kdyz se cinque v 64km/h takhle rozlozi...kdyz nevydrzi ani strecha ani prah...u auta s 900kg(nevim jiste) pohotovostni hmotnosti ktery nema skoro zadnou kynetickou energii...to je fakt trestuhodny a myslim ze fabku by sis vubec do pusy brat nemel...to je mnohem spolehlivejsi a bezpecnejsi auto nez vsechny fiaty dohromady...ale kdyz se podivam na slozeni tveho vozoveho parku tak te naprosto chapu ze asi fiaty kritizovat nebudes >😁 >😁 >😁
brat fabii za etalon spolehlivosti, no to dekuju pekne!
Je videt, ze fiaty znas jenom z doslechu ...
Az bude fabia tak stara jako moje bravo a stejne spolehliva a za stejnou cenu, tak ji mozna koupim pro zenu.
Je videt, ze fiaty znas jenom z doslechu ...
Az bude fabia tak stara jako moje bravo a stejne spolehliva a za stejnou cenu, tak ji mozna koupim pro zenu.
fabii rozhodne neberu jako etalon spolehlivosti 😉 ...vim ze existujou mnohem spolehlivejsi auta...ale napriklad v Tuv reportu skoncila fabie na 34.miste mezi dvou az triletymi vozy...a fiat???...nejlepsi seicento na 69.miste...a mezi 4-5 letymi byl nejlepsi fiat(multipla)na 75.miste...a seicento na 89.miste...to ma myslim samo o sobe vypovidajici hodnotu >😁 ... a za stejnou cenu ta fabie asi tezko nekdy bude kdyz nabizi ne o tridu ale o nekolik trid lepsi zpracovani, podvozek, bezpecnost atd....ale zas nechci vypadat jako ze fabie miluju...i kdyz ty jsi s fabii zacal 😉
Tak já ti tu teď něco srovnám, když TUV, tak TUV, jo?
Vezmeme si pětileté Škodu Fabii a Fiat Seicento, pěkně po kategoriích a prvcích, které TUV eviduje, jo? A pěkně v číslech, kolik aut v průměru čím trpí. Dopředu říkám, že je to částečně zkreslené, protože TUV počítá dohromady felicie a fabie a stejnětak cinquecenta a seicenta.
Podvozek (šasi)
• Koroze rámu nebo nosných částí: 0,0 (Š)/0,0 (F)
• Přední náprava: 4,5/1,2
• Zadní náprava: 2,2/0,6
• Vůle řízení: 0,5/0,3
• Motor, náhon, úbytek oleje: 3,2/4,9
• Hnací hřídel: 0,3/0,5
Osvětlení
• Nastavení potkávacích (tlumených) světel: 4,0/7,1
• Osvětlení (osvětlovací souprava) vpře😜 5,9/9,0
• Osvětlení vza😜 4,2/5,9
• Blikače, výstražné blikače: 2,1/3,5
Brzdy
• Nožní brzdy přední: 0,2/2,2
• Nožní brzdy zadní: 2,3/3,7
• Ruční brzda (Parkovací brzda) - účinek: 0,5/1,8
• Ruční brzda (Parkovací brzda) jednostranně: 1,1/2,8
• Brzdové vedení: 0,0/0,2
• Brzdové hadice: 0,1/0,2
• Brzdové kotouče: 4,1/4,0
Výfukové potrubí: 2,0/5,1
Hodnotit TUV nějak souhrnně a jako "spolehlivost" je opravdu hloupost. Jestli by měla data o něčem vypovídat, je nutné je srovnávat v daném parametru mezi konkrétními auty konkrétního stáří. A třeba v tomhle ohledu je v rámci karoserie plečka spíše škodovka. Ale ani v tom zbytku si ta škodovka zase až tak dobře oproti fiatu nevede. To nemluvím o tom, že ta čísla jsou zprůměrovaná, TUV konkrétní počty neuvádí, což je IMHO taky chyba.
Vezmeme si pětileté Škodu Fabii a Fiat Seicento, pěkně po kategoriích a prvcích, které TUV eviduje, jo? A pěkně v číslech, kolik aut v průměru čím trpí. Dopředu říkám, že je to částečně zkreslené, protože TUV počítá dohromady felicie a fabie a stejnětak cinquecenta a seicenta.
Podvozek (šasi)
• Koroze rámu nebo nosných částí: 0,0 (Š)/0,0 (F)
• Přední náprava: 4,5/1,2
• Zadní náprava: 2,2/0,6
• Vůle řízení: 0,5/0,3
• Motor, náhon, úbytek oleje: 3,2/4,9
• Hnací hřídel: 0,3/0,5
Osvětlení
• Nastavení potkávacích (tlumených) světel: 4,0/7,1
• Osvětlení (osvětlovací souprava) vpře😜 5,9/9,0
• Osvětlení vza😜 4,2/5,9
• Blikače, výstražné blikače: 2,1/3,5
Brzdy
• Nožní brzdy přední: 0,2/2,2
• Nožní brzdy zadní: 2,3/3,7
• Ruční brzda (Parkovací brzda) - účinek: 0,5/1,8
• Ruční brzda (Parkovací brzda) jednostranně: 1,1/2,8
• Brzdové vedení: 0,0/0,2
• Brzdové hadice: 0,1/0,2
• Brzdové kotouče: 4,1/4,0
Výfukové potrubí: 2,0/5,1
Hodnotit TUV nějak souhrnně a jako "spolehlivost" je opravdu hloupost. Jestli by měla data o něčem vypovídat, je nutné je srovnávat v daném parametru mezi konkrétními auty konkrétního stáří. A třeba v tomhle ohledu je v rámci karoserie plečka spíše škodovka. Ale ani v tom zbytku si ta škodovka zase až tak dobře oproti fiatu nevede. To nemluvím o tom, že ta čísla jsou zprůměrovaná, TUV konkrétní počty neuvádí, což je IMHO taky chyba.
zbytecny presvedcovat fiataky o tom ze to nejsou bozi auta >😁 >😁 >😁
O co ti jde? Já ti akorát ukázal tu tvou statistiku škoda/fiat, když to tu padlo, nic víc, nic míň. Podle mě, mého otce i mých známých, co s nimi jezdíme, jsou fiaty dobrá auta. Ty tu něco nadhazuješ a víš o tom houby, kritizuješ něco, s čím nemáš zkušenosti. Já nemám důvod tě o ničem přesvědčovat, mám své zkušenosti, které jsou pro mě relevantní (narozdíl od tvých nepodložených teorií). Howgh.
kdyz nepotrebujes radit a jen chces slyset kup si cinque, tak se neptej. 😉
neb toto auto patri mezi nejhorsi na trhu. bezpecnosti, zpracovanim, pouzitelnosti... je konstrukcne poddimenzovany a nakonec to bude zrat 6-7 litru po Praze pri mizerny dynamice, stejne jako hatchback 1.4, 1.6
takze kdyz uz ti nezalezi na bezpecnosti, na uzitny hodnote, spolehlivosti, tak mi ver, ze provozni naklady auta tohoto stari budou srovnatelny s tim hatchem 1.4 😉
to si slyset nechtel, vid 😁
neb toto auto patri mezi nejhorsi na trhu. bezpecnosti, zpracovanim, pouzitelnosti... je konstrukcne poddimenzovany a nakonec to bude zrat 6-7 litru po Praze pri mizerny dynamice, stejne jako hatchback 1.4, 1.6
takze kdyz uz ti nezalezi na bezpecnosti, na uzitny hodnote, spolehlivosti, tak mi ver, ze provozni naklady auta tohoto stari budou srovnatelny s tim hatchem 1.4 😉
to si slyset nechtel, vid 😁
Docela pochybuju, ze se s nakym starym hatchbackem s 1,6 motorem dostanu na prumernou spotrebu 6 litru, mozna minimalni spotrebu jo, ale ne prumernou. A u ty 1,6 kdyz se budu snazit tak to prelitne i 10 litru. Navic to cinquecento je docela lehky, takze by mu teoreticky mohl stacit mensi vykon na nejakou tu dynamiku
je videt, ze ses nepoucitelnej.... jiz nekolikrat jsem uvedl konkretni rovnani z me vlastni zkusenosti. saxo 1.0 spotreba 6 - 8 litru oboji celkem extrem, jen tech 8 litru znamena pri moznostech toho motoru jen prumernou dynamiku...
soucasna astra F 1.6 8v provoz 80% mesto soucasna prumerna spotreba 6.5, dalnice (pri vyssich rychlostech nez saxo) 6.25l za 3 roky jsem vymenil kabely ke svickam za 800 a jednu pichlou gumu.
soucasna astra F 1.6 8v provoz 80% mesto soucasna prumerna spotreba 6.5, dalnice (pri vyssich rychlostech nez saxo) 6.25l za 3 roky jsem vymenil kabely ke svickam za 800 a jednu pichlou gumu.
nedavno tu byl nekdo s twingem... rikam mu, kdyz vedle sebe postavis twingo a clio se 150000 realnych km, budet twingo dobity a na cliu to moc nepoznas. stojej stejne, provozni naklady nepocitaje opravy jsou stejny... tak proc kupovat twingo? kdyz maly auto, tak yaris...
omg kdybych to mel brat celkove a nekoukat na prachy, tak si koupim fabii 1.4 tdi. Jako druhy auto me u nem nezalezi na dynamice, pouze na spotrebe. Jenze yarise asi nesezenu za cenu cinquecenta.
proto ti rikam kup treba tu astru (ja kupoval pred 3 lety 98 za 99 000... ), spotreba bude stejna nebo nizsi a je to bezproblemovy auto. kamos ji ma v automatu a ctyri roky na ni nesah. je to jen priklad. ale s cinque dostanes min, nez za nej zaplatis 😉
hgt: dik za kapku lunetismu
ale v zasade mel ve vsem pravdu. a ze neznas nikoho kdo by na nej nadaval? znas nekoho, kdo ho ma?
chapu, ze ti nezbyva nic jinyho, nez vynaset fiat, ale od cloveka, kterej ma doma nejspis bravo, necekam objektivni posouzeni spolehlivosti 😊
ale v zasade mel ve vsem pravdu. a ze neznas nikoho kdo by na nej nadaval? znas nekoho, kdo ho ma?
chapu, ze ti nezbyva nic jinyho, nez vynaset fiat, ale od cloveka, kterej ma doma nejspis bravo, necekam objektivni posouzeni spolehlivosti 😊
bravu se fakt vysmivam a celkem urcite pravem. zajimavy je, ze pouze auta koncernu fiat maj problem s predchozimi majiteli a vyzadujou extremni pozornost. 😉 i to je duvod proc se jim vyhybam, zejmena jako ojetym
to je tedy opravdu zajimave. To tady nectes diskuse a nevidis, ze kazde auto ma sve mouchy a pokud byl predchazejici majiel prase, tak ani BMW to nevydrzi.
Vis, a je taky rozdil stara alfa 164 a vozy z tohoto koncernu po roce 98 ...
skodovka taky kdysi delala ne zrovna spolehlive auta a ted je pomalu modlou
Vis, a je taky rozdil stara alfa 164 a vozy z tohoto koncernu po roce 98 ...
skodovka taky kdysi delala ne zrovna spolehlive auta a ted je pomalu modlou
ona moje stara alfa 164 Q4 byla vyrobena v roce 98 a mel jsem ji jako tusim triletou s 80000km 😉 a diskuze o motorech AR mi prijdou priznacny... kdyz i lidi jako magic napisou, ze kazdej treti TS v cechach se pridre na klice... 😉 kupovat auto s takovymi problemy jako jety (ja ani jako novy, stalo uz me to dost, diky) neni doporucenihodny.
Fiat prosel modernizaci koncem roku 98 alfa pozdeji
motory TS byly v provedeni 8V bomba.
Pak z nich nejaky chytry inzenyr udelal 16V. Zajimave ale je, ze zminene problemy s klikou u 16V byly jen u nas a v nemecku (kde si alfu kupuji turci a podobni). V Italii se tyto problemy NEVYSKYTOVALY a to je hodne zajimavy fakt, ktery nelze prehlednout.
Jse, priznivcem italskych vozu a myslim, ze bych byl trosku sado-maso typ, kdybych si kupoval, podle tvych slov, "silene poruchove auto", do ktereho bych jen valil penize.
nerikam, ze fiat je na spici ve spolehlivosti, ale co znam lidi v okoli s bravem/bravou/mareou tak jsou to spokojeni majitele, co meni praktcky jen olej a lejou naftu/benzin. Ted jeden musel menit naraznik, protoze boural, no ...
A dalsim zajimavym faktem je, ze napriklad u motoru JTD casto odchazi jedna soucastka made in germany - vaha vzduchu Bosch
motory TS byly v provedeni 8V bomba.
Pak z nich nejaky chytry inzenyr udelal 16V. Zajimave ale je, ze zminene problemy s klikou u 16V byly jen u nas a v nemecku (kde si alfu kupuji turci a podobni). V Italii se tyto problemy NEVYSKYTOVALY a to je hodne zajimavy fakt, ktery nelze prehlednout.
Jse, priznivcem italskych vozu a myslim, ze bych byl trosku sado-maso typ, kdybych si kupoval, podle tvych slov, "silene poruchove auto", do ktereho bych jen valil penize.
nerikam, ze fiat je na spici ve spolehlivosti, ale co znam lidi v okoli s bravem/bravou/mareou tak jsou to spokojeni majitele, co meni praktcky jen olej a lejou naftu/benzin. Ted jeden musel menit naraznik, protoze boural, no ...
A dalsim zajimavym faktem je, ze napriklad u motoru JTD casto odchazi jedna soucastka made in germany - vaha vzduchu Bosch
a na to tve:
kupovat auto s takovymi problemy jako jety (ja ani jako novy, stalo uz me to dost, diky) neni doporucenihodny.
muzu klidne napsat, ze take jsem mel skodovku, ta se hrozne sypala a tak uz bych si novou nikdy nekoupil 😄
kupovat auto s takovymi problemy jako jety (ja ani jako novy, stalo uz me to dost, diky) neni doporucenihodny.
muzu klidne napsat, ze take jsem mel skodovku, ta se hrozne sypala a tak uz bych si novou nikdy nekoupil 😄
jasne... tyhle pravdy uz jsem slysel. nicmene bavime se o ceskem trhu, kde kupuje auto 99% lidi 😉
a tam ty problemy proste jsou a jsou to problemy docela vazne povahy. k tomu si pridam elektriku a je vydelano...
alfy po roce 98 jsou opravdovym skvostem spolehlivosti. zejmena 156 vybavena prave 16v motory
a tam ty problemy proste jsou a jsou to problemy docela vazne povahy. k tomu si pridam elektriku a je vydelano...
alfy po roce 98 jsou opravdovym skvostem spolehlivosti. zejmena 156 vybavena prave 16v motory
kecy prdy maslicky...
obdivuju lidi co dokazou napsat o Brav👋brava/marea ze jsou to nespolehliva auta... Zabivame se dovozem techto aut, a pod rukou nam jich uz proslo za tech 7 let tolik ze si dokazu udelat obrazek 😉 . Po techto autech v dobrym stavu ti tady trhaj ruce, mnohdy se stava ze jde auto pryc jen druhy den po dovozu... Myslis si ze by lidi kupovali schvlane smejdy?
btw. spousta mych znamych jezdi ve fiatech a jsou spokojeni..
obdivuju lidi co dokazou napsat o Brav👋brava/marea ze jsou to nespolehliva auta... Zabivame se dovozem techto aut, a pod rukou nam jich uz proslo za tech 7 let tolik ze si dokazu udelat obrazek 😉 . Po techto autech v dobrym stavu ti tady trhaj ruce, mnohdy se stava ze jde auto pryc jen druhy den po dovozu... Myslis si ze by lidi kupovali schvlane smejdy?
btw. spousta mych znamych jezdi ve fiatech a jsou spokojeni..
Jojo, 156 je opravdu skvost spolehlivosti obzvláště když výraznější problémy má prakticky jeden motor z cca 7 nabízených v různých modifikacích. Kdežto takový Passat ze stejné doby má problémy s přední nápravou a je jedno jakou jde verzi a její oprava stojí „řekněme“ stejné peníze. Rozdíl je jen ten, že o tom passatu to mezi lidmi není známo, nebo resp. řada lidí to ví, ale nikde to do světa netroubí a jen to přehlíží. Prostě je to u nás jednička a lid po něm touží, kdežto nějaká 156 … Nechci tady nic rozpoutávat, sice to byl takový nástřel, ale v tomhle vláknu by se mělo probírat něco jiného a na víc už toho bylo napsáno dost jinde.
Add bezpečnost Cinquecento: rozhodně nejde o nejbezpečnější vozidlo na trhu, ale vzhledem ke své kategorii a stavu většiny starých krámu co stále jezdí po silnicích nejde mezi těmito auty o žádnou tragedii, spíš naopak. Tvrzení že Favorit je bezpečnější, protože jste viděli testy dle NCAP u Seicenta a nějaké testy Favorita od soudruhů na papíře který snese všechno není argumentem. Jestli chcete raději sedět ve shnilém Favoritu a nebo ve zdravém Cinque prosím, vaše věc.
Já říkám že Cinquecento dokáže splnit nároky na co nenižší provozní náklady. V případě potřeby na něj nic nestojí čerta (od obutí přes tlumiče až třeba po světlomet) a dílů je všude dost. Že odejde lamda či jiné čidlo je stejná pravděpodobnost jako u všeho jiného, problém mohou být lanovody ruční brzdy, ložiska a dříve odcházeli benzínová čerpadla (což byla větší investice), ale to už jsem dlouho nezaregistroval. Sporting je mechanicky stejný, má myslím na víc stabilizátor a příjemné odlišnosti v interiéru. V příměstské dopravě spotřeba kolem 6-ti, má kratší převody než 0,9 která dokáže být nepatrně úspornější, ale nemá z ní člověk takovou radost.
Ypsilon sice nabízí víc než Punto, ale stejná technika a když chcete co nejnižší náklady volil bych spíše Punto Mk1. Mimochodem máte namysli Y10 nebo Ypsilon?
Add bezpečnost Cinquecento: rozhodně nejde o nejbezpečnější vozidlo na trhu, ale vzhledem ke své kategorii a stavu většiny starých krámu co stále jezdí po silnicích nejde mezi těmito auty o žádnou tragedii, spíš naopak. Tvrzení že Favorit je bezpečnější, protože jste viděli testy dle NCAP u Seicenta a nějaké testy Favorita od soudruhů na papíře který snese všechno není argumentem. Jestli chcete raději sedět ve shnilém Favoritu a nebo ve zdravém Cinque prosím, vaše věc.
Já říkám že Cinquecento dokáže splnit nároky na co nenižší provozní náklady. V případě potřeby na něj nic nestojí čerta (od obutí přes tlumiče až třeba po světlomet) a dílů je všude dost. Že odejde lamda či jiné čidlo je stejná pravděpodobnost jako u všeho jiného, problém mohou být lanovody ruční brzdy, ložiska a dříve odcházeli benzínová čerpadla (což byla větší investice), ale to už jsem dlouho nezaregistroval. Sporting je mechanicky stejný, má myslím na víc stabilizátor a příjemné odlišnosti v interiéru. V příměstské dopravě spotřeba kolem 6-ti, má kratší převody než 0,9 která dokáže být nepatrně úspornější, ale nemá z ní člověk takovou radost.
Ypsilon sice nabízí víc než Punto, ale stejná technika a když chcete co nejnižší náklady volil bych spíše Punto Mk1. Mimochodem máte namysli Y10 nebo Ypsilon?
jeden ze sedmi?? 1.6TS, 2.0TS, 2.0JTS...kdo tu srovnava bezpecnost s favoritem?? jenom ucelove zkreslujete informace. bezpecnost cinque je podstatne horsi nez treba u saxa a to patri mezi nejhorsi auta...pri srovnani s hatchem stredni tridy uz neni o cem mluvit. kdo che, at si fiat koupi. treba mu chvili ten pocit, ze usetril vydrzi 😁
U mna to vyhrava zlte Cinque Sporting s airbagom vystuzene ochrannym vnutornym ramom a prerobene na LPG. Tot moj sen dokonaleho auta 😄
Twingo ma jednu obrovsku nevyhodu - nema diesel. Pri Cinque mi to nevadi, je to prdidlo a konstrukcne o generaciu starsie (ja viem, su to rovesnici). Ak Twingo, tak kvoli komfortu, bezpecnosti, proste auto celkovo. S ABS a 2xairbagom, mozno el. okna, klima... Este tak diesel a rozmaslal by som o nom aj ja. Velkostou mi postacuje.
To: Lorenz - Tvingo, Seicento,Cinqvecento, Ka, a další mikrovozy jsou původně vyvíjené na nějaké výkonové možnosti. Zabudobváním diselu s podstatně větším točivým momentem by docházelo k výraznému zhoršení živostnosti karoserie, předních náprav, řízení, brzd. Z toho důvodu do těchto autíček nemohly být motovány diesly. V době jejich vzniku ještě nebyly diesly na takové výkonové úrovni aby byl umožněn vývoj maloobsahových motorů. Dovedeš si představit do takové Secienta dát 1,9 třeba jenom 65 K ale 18kpm točivého momentu který tenkrát byl k disposici? Já tedy ne to by jej asi roztrhlo.
K diskusi o kvalitě či nekvalite italských aut mohu jenom dodat, že zřejmě jsem měl asi vždy kliku. V minulosti jsem vlastnil Lanci Prismu 1,9 D, Prismu 1,9 TD, syn měl také Prismu 1,9 TD a Mareu 2,4 Td, pak jsem měl Dedru 1,9 TD, pak Bravu 1,9 Td 75, nyní Stilo JTD. Mimo Bravy a Stila byly všechny auta starší, např Dedra měla když jsem jí prodával najeto cca 250 000. Vše bylo v originálu, auto celkově velice spolehlivé, žádný únik oleje, žádné potíže, vstřiky, turbo, tlumiče, vše originál a to jsem ji nijak nešetřil velmi často jezdila i ke 200. Prismy byly ještě starší, již se projevovala mírná koroze na dveřích ale mechanicky naprosto v pořádku. Marea byla ukradena ve 120 000 km Bravo jsem prodával po 4 letech čili mimo jedněch brzdových kotoučů nebylo co řešit. Stilo mám dosud 4 roky, vynikající, auto které dává hodně radosti. Pokud se týče jiných vozů pokud pominu auta z bolševické éry, Pasat 1,8 benzín - vozidla mých zaměstnavatelů 3 roky. Měněny 2x spojka, těsnění pod hlavou, několikánosbné problémy se zapalovacími cívkami, lx převodovka. Mazda 6 2,3 benzín nynější auta mých zaměstnavatelů, dokonce praskání bodových svarů na karoserii, u jedné 2x měněn motor, nyní mají najeto cca 110 000 km, to že to žere olej a benzín jak nezdárný syn není závada ale vlastnost, každou technickou prohlídku tomu mění brzdové kotouče. Syn má druhého služebního Tourana. U toho prvního 3x těsnení pod hlavou z toho jednou i s hlavou, lx řídící jednotka motoru, 2x ložiska v kolech, lx vstřiky, různá motorová čidla a jiné drobnosti. Užíval jej do cca 230 000 km. Nyní má novíého ten je zatím zcela nový. Z toho je vidět že italská auta na tom ale vůbec špatně nejsou, navíc mají zvláštní esprit které jiné značky nemívají, a umí dát opravdu radost z jízdy a ne jenom obyčejně převážet.
K diskusi o kvalitě či nekvalite italských aut mohu jenom dodat, že zřejmě jsem měl asi vždy kliku. V minulosti jsem vlastnil Lanci Prismu 1,9 D, Prismu 1,9 TD, syn měl také Prismu 1,9 TD a Mareu 2,4 Td, pak jsem měl Dedru 1,9 TD, pak Bravu 1,9 Td 75, nyní Stilo JTD. Mimo Bravy a Stila byly všechny auta starší, např Dedra měla když jsem jí prodával najeto cca 250 000. Vše bylo v originálu, auto celkově velice spolehlivé, žádný únik oleje, žádné potíže, vstřiky, turbo, tlumiče, vše originál a to jsem ji nijak nešetřil velmi často jezdila i ke 200. Prismy byly ještě starší, již se projevovala mírná koroze na dveřích ale mechanicky naprosto v pořádku. Marea byla ukradena ve 120 000 km Bravo jsem prodával po 4 letech čili mimo jedněch brzdových kotoučů nebylo co řešit. Stilo mám dosud 4 roky, vynikající, auto které dává hodně radosti. Pokud se týče jiných vozů pokud pominu auta z bolševické éry, Pasat 1,8 benzín - vozidla mých zaměstnavatelů 3 roky. Měněny 2x spojka, těsnění pod hlavou, několikánosbné problémy se zapalovacími cívkami, lx převodovka. Mazda 6 2,3 benzín nynější auta mých zaměstnavatelů, dokonce praskání bodových svarů na karoserii, u jedné 2x měněn motor, nyní mají najeto cca 110 000 km, to že to žere olej a benzín jak nezdárný syn není závada ale vlastnost, každou technickou prohlídku tomu mění brzdové kotouče. Syn má druhého služebního Tourana. U toho prvního 3x těsnení pod hlavou z toho jednou i s hlavou, lx řídící jednotka motoru, 2x ložiska v kolech, lx vstřiky, různá motorová čidla a jiné drobnosti. Užíval jej do cca 230 000 km. Nyní má novíého ten je zatím zcela nový. Z toho je vidět že italská auta na tom ale vůbec špatně nejsou, navíc mají zvláštní esprit které jiné značky nemívají, a umí dát opravdu radost z jízdy a ne jenom obyčejně převážet.
Pročpak asi Twingo nemá diesel? Že by jej u Renaulta neměli nebo proto,že s ohledem na poslání auta a provoz, kam je určeno plus prům. roční kilomerový proběh a prům.spotřebu benzínu se diesel absolutně nevyplatí?Tipuji to druhé.15 let je dost dlouhá doba na to,aby výrobce nedělal fatální omyl, jakým by byla absence diselu(v zemi, kde +/- 70% prodejů tvoří diesly). Že Twingo může tvořit i základní prvek domácí motorizace není problém Renaulta,ale dotyčné země a její ekomomické slabosti.
Kolik aut v té kategorii ten diesel mělo? Fiat Seicento, Ford Ka ne. Citroën Sax👋Peugeot 106 (v podstatě jedno auto) ano. Ale kdo dál? Nevím, možná někdo ano, tak brzo ráno mi ještě paměť nejede na 100 %, ale třeba dneska ho tam dává Fiat do Pandy, Kia do Picanta, takže je IMHO možné, že s novým twingem přijde i diesel. Ale souhlasím, že pro tahle auta je v drtivé většině vhodný benzínový agregát.
s dieselom: Citroen C1, Peugeot 107 (Saxo a 106 boli podla mna o kategoriu vyssie, len ich jeho neskorsi konkurenti presrastli), Fiat Panda, Kia Picanto, Opel Agila, Seat Arosa, Suzuki Wagon R II., VW Lupo
toto patri do mikro triedy, ale diesel ma: Smart cdi
toto zase mozno o triedu vyssie: Mini II. D
bez dieselu: Ford Ka, Fiat Cinquecento - Seicento (vzhladom na nizku hmotnost auta tu bol zbytocny, usporne bolo aj tak), Hyundai Atos, Mini I. (pochopitelne), Renault Twingo.
Ford Ka je vacsi ako Fiesta II. a do kategorie mini - mestskych vozidiel, patri asi tak len vzhladom. Je to imagove auto, vzdy bolo aj trochu drahe, a tam nevadi vyssia spotreba. A taktiez v tom case mal Ford najmensi diesel 1.8 D - trochu velky motor. V case, ked prisiel 1.4 TDCi (koniec roku 2001), mala Ka uz 7 rokov a bola trochu zastarala, aj ked jazdnymi vlastnostami, ako to u Ford byva zvykom, stale dokazala ohurit konkurenciu (lenze opat, ktoru?).
Takze: Ford diesel namal a je o dost vacsi, Hyundai je korejcan a keby bol mladsi, mal by uz aj on (1.1 CRDi), Cinquecento je mensie ako Twingo, lahsie a o mnoho lacnejsie, ale Twingo? Plnohodnotne komfortne auto pre styroch! Tak preco nie?
toto patri do mikro triedy, ale diesel ma: Smart cdi
toto zase mozno o triedu vyssie: Mini II. D
bez dieselu: Ford Ka, Fiat Cinquecento - Seicento (vzhladom na nizku hmotnost auta tu bol zbytocny, usporne bolo aj tak), Hyundai Atos, Mini I. (pochopitelne), Renault Twingo.
Ford Ka je vacsi ako Fiesta II. a do kategorie mini - mestskych vozidiel, patri asi tak len vzhladom. Je to imagove auto, vzdy bolo aj trochu drahe, a tam nevadi vyssia spotreba. A taktiez v tom case mal Ford najmensi diesel 1.8 D - trochu velky motor. V case, ked prisiel 1.4 TDCi (koniec roku 2001), mala Ka uz 7 rokov a bola trochu zastarala, aj ked jazdnymi vlastnostami, ako to u Ford byva zvykom, stale dokazala ohurit konkurenciu (lenze opat, ktoru?).
Takze: Ford diesel namal a je o dost vacsi, Hyundai je korejcan a keby bol mladsi, mal by uz aj on (1.1 CRDi), Cinquecento je mensie ako Twingo, lahsie a o mnoho lacnejsie, ale Twingo? Plnohodnotne komfortne auto pre styroch! Tak preco nie?
106 a saxo byli IMHO přímí konkurenti, tak jako 206 a clio vůči puntu. Panda je v podstatě o třídu výše a twingo bych pasoval spíš na úroveň těch nejmenších francouzů, tím pádem k cinquecentu/seicentu. Ale ty mini a mikroauta už nemá až tak moc smysl dělit. Trochu bych ale vypreparoval z toho tu agilu/wagon R, protože mají trochu jinou koncepci.
Ford Ka druhé generace vyroste na společné platformě s novým Fiatem 500 (cinquecento), takže je namístě ho řadit právě mezi mikroauta (kdo v tom seděl, tak ví, že toho místa u současníků seicent👋ka I je stejně, ford akorát opticky působí robustněji.
Shrnuto: 106/saxo, 107/C1, cinque-/seicento, twingo, ka, lup👋arosa, matiz - ty bych zařadil vedle sebe do lajny, diesel z nich nabízeli/nabízí jen PSA a VW, u těchto aut podle mě ale není nutností.
Ford Ka druhé generace vyroste na společné platformě s novým Fiatem 500 (cinquecento), takže je namístě ho řadit právě mezi mikroauta (kdo v tom seděl, tak ví, že toho místa u současníků seicent👋ka I je stejně, ford akorát opticky působí robustněji.
Shrnuto: 106/saxo, 107/C1, cinque-/seicento, twingo, ka, lup👋arosa, matiz - ty bych zařadil vedle sebe do lajny, diesel z nich nabízeli/nabízí jen PSA a VW, u těchto aut podle mě ale není nutností.
Původně jsem to omylem vložil do jiné diskuze, tak to trochu navazuje na ní 😒 ale nechci trávit čas úpravou - však si z toho určitě vyberete co potřebujete.
Jo, naprosto souhlasím že obecně větší auto vydrží více než to malé a zrovna tak, že obecně s větším objemem se nechá při stejné dynamice jezdit se stejnou spotřebou. Ale pak se ptám, proč se vlastně vyrábí malé vozy? Nepřináší náhodou také nějaké výhody, obzvláště v městském provozu kam jsou určeny? (podle mě má jejich bytí pod sluncem větší význam než různé paskvily napříč třídami které dnes vznikají) A další věc která se počítá, když lidí chtějí co nejmenší náklady: kupovat 13“ nebo 14“, platit tu či onu sazbu povin. ručení, apod.
Prostě já smysl Cinquecenta vidim a co se provozu týče nemůžu proti němu říci křivého slova, nicméně na trasu 25km mimo město bych upřednostnil Punto Mk1. Co se bezpečnosti týče, reagoval jsem na názor, že Favorit je bezpečnější. Těžko na webu čecháčkům vyvracet, že i v případě nových aut nebyl na tom Favorit lépe než Cinque, ale ať se každý sám zamyslí jestli shnilé auto, byť by bylo jako nové bezpečnější může dnes dopadnout při střetu lépe než to horší, které má ale zdravou kastli a hlavně zdravé nosné prvky. A pravděpodobnost nalezení zdravého fáčka je stejná jako v případě shnilého čenta.
huml76: u 156 jsem psal 7 motorů a jejich modifikace - čímž JTS určitě je (a za druhé daným problémem netrpí, nebo jo?) a když přidáváte 1,6 tak jste neměl zapomenout na 1,8. Ale rád se nechám poučit, protože 156 a 1,6 je pro mě naprosto ojedinělá kombinace.
Jo, naprosto souhlasím že obecně větší auto vydrží více než to malé a zrovna tak, že obecně s větším objemem se nechá při stejné dynamice jezdit se stejnou spotřebou. Ale pak se ptám, proč se vlastně vyrábí malé vozy? Nepřináší náhodou také nějaké výhody, obzvláště v městském provozu kam jsou určeny? (podle mě má jejich bytí pod sluncem větší význam než různé paskvily napříč třídami které dnes vznikají) A další věc která se počítá, když lidí chtějí co nejmenší náklady: kupovat 13“ nebo 14“, platit tu či onu sazbu povin. ručení, apod.
Prostě já smysl Cinquecenta vidim a co se provozu týče nemůžu proti němu říci křivého slova, nicméně na trasu 25km mimo město bych upřednostnil Punto Mk1. Co se bezpečnosti týče, reagoval jsem na názor, že Favorit je bezpečnější. Těžko na webu čecháčkům vyvracet, že i v případě nových aut nebyl na tom Favorit lépe než Cinque, ale ať se každý sám zamyslí jestli shnilé auto, byť by bylo jako nové bezpečnější může dnes dopadnout při střetu lépe než to horší, které má ale zdravou kastli a hlavně zdravé nosné prvky. A pravděpodobnost nalezení zdravého fáčka je stejná jako v případě shnilého čenta.
huml76: u 156 jsem psal 7 motorů a jejich modifikace - čímž JTS určitě je (a za druhé daným problémem netrpí, nebo jo?) a když přidáváte 1,6 tak jste neměl zapomenout na 1,8. Ale rád se nechám poučit, protože 156 a 1,6 je pro mě naprosto ojedinělá kombinace.
Panda I. diesel mala. Tolko k predchodcovi Cinquecenta. Slo to teda uz vtedy. AX Diesel bolo v case jeho prichodu "nizsia" (mala), aj ked dnes ho oznacuju ako "mini". Malo sice 3,5m, ale Twingo je mensie len o uplny kusok, no nedivil by som sa, keby ze bolo tazsie (nechce sa mi teraz pozerat do zdrojov). Twingo je urcite konstrukcne (aj casovo) novsie. Len tolko. Ano, Clio malo 1.9D, 1.6D z "5-ky" bol zastaraly, ale 1.5dCi tu par rokov uz je. Urcite je tazsi ako 1.2 (oznacovany ako 1.3) a neskor 1.1 (oznacovany ako 1.2) a mozno by sa do Twinga ani nezmestil. Existuje este ina cesta - motor brat od konkurencie (Nissan, partner Renaultu, daval od 1998 do Micry 1.5D od PSA). Asi to maju v Renaulte zratane, no Twingu by diesel prospel (Renaultu mozno nie). Hovori sa o tom pekne dlho. Najma ak to je dospele male auto (male auto aj na dlhe cesty).
Twingo je model, ktory sa vyraba aj teraz a mnohe (mnohe) konkurencne modely diesel maju. Nebavim sa tu o Twingu v roku 1992, ale o Twingu terajsom, pripadne nedavno minulom. Diesely si cestu do "mini" nasli uz pred par rokmi.
Twingo je model, ktory sa vyraba aj teraz a mnohe (mnohe) konkurencne modely diesel maju. Nebavim sa tu o Twingu v roku 1992, ale o Twingu terajsom, pripadne nedavno minulom. Diesely si cestu do "mini" nasli uz pred par rokmi.
Popripadne co si myslite o renaultu twingo nebo lancii Y 1. generace?
Potrebuji co nejlevnejsi auto na provoz (povinne ruceni, spotreba) s cenou okolo 30 000
Diky za prispevky
Auto to bylo dobré, se starým unem s karburátorem se dalo jezdit mimo město za 4,5 litrů a čistě po Ostravě za 5 litrů naturalu, logo bralo v průměru o půl litru více, oba byli pětikvalty. Ale záleží určitě na stylu jízdy, já nejsem divočák, ale taky zase nechci brzdit provoz.
Akorát jsou to motory citlivé na kvalitu paliva (obzvláště to logo s elektronikou), takže benzím jsem bral jedině u Shellu (Natural 95, pro logo občas V-Power 95), protože na benzín z Carrefouru, Tesca, Hypernovy, ale i od Jetu to prostě nejelo. A to by Tě mohlo potkat i u těch ostatních aut, co sis tu vyhlídnul, takže obětuj pár korun navíc za kvalitní benzín.
Twingo je novější a dražší auto, takže za 30 000 bych na něho zapomněl.
Kamos to Uno 1.0 mel, jezdil s tim jak nehorazny prase, pri kazdem rozjezdu hrabal a jezdil porad na plnej knedlik,vysplhal se s tim na prumernou spotrebu 13 litru!!! Ja teda takle nejezdim, ale Uno proste nechci.
Na pěkné twingo tak 60 a více tisíc, teď jsem narazil na jedno opravdu pěkné, ale stálo 95 a kusy pod 50 bych ani neobhlížel, neb jsem jich taky pár viděl.
Jinak jestli nechceš to uno, hledej kvůli plechařiny spíš něco masovějšího, takže to cinquecento. Ale ani tam ty ceny nejdou pod 40 moc casto a sporting bude ještě za víc.
Chci jen vedet jak je to s tim cinquecentem