Mozno ste si vsimli, ze na nemeckych inzertnych portaloch pri ojazdenych autach sa pri vozidlach europskych vyrobcov "hrdo" pise "deutsches auto". t.j. auto urcene na nemecky trh s "nemeckou vybavou". To ale taktiez naznacuje, ze auto by malo byt kvalitativne na vyssej urovni ako na ine trhy. Uz sa to tu pisalo, ze automobilky maju pri tom istom modeli rôzne kvalitativne standardy, podla toho na ktory trh je auto urcene.
Myslite si, ze aj korejski "soudruzi", ktori az do teraz auta vyrabali prevazne v Koreji takto kategorizuju svoje vyrobky co sa tyka kvality spracovania?
Samozrejme, ze aj korejci, aby som bol presny Kia Ceed bude mat inu (lepsiu a bohatsiu) vybavu (standardnu aj doplnkovu) v DE ako v SK a CZ. Ohladne ostatnych korejcov som to neskumal.
Podla mojho nazoru je dovod prosty: Kazdy trh vyzaduje cosi ine.
V CZ a v SK ako to uz niekto spominal sa auta nekupuju za cennikove ceny ale za akciove, preto vyrobcovia volia vybavu a kvalitu materialov, ktoru ludia na danom trhu kupia.
Naopak v DE ked nemas v najvyssej vybave povedzme vyhrievane sedacky a nedaju sa ani doobjednat straca taketo auto zakaznikov.
Druhou velicinou je aj velkost trhu. V DE sa urcite predaju aj najexkluzivnejsie vybavy v dostatocnom nmozstve, aby sa to vyrobcovi oplatilo vyrabat a predajcom predavat, ale u nas nie.
Tolko strucny nahlad na tuto problematiku z mojej strany.
tady bych nesouhlasil. Napriklad modely Volva pro nemecky trh, zvlaste ty zakladni, jsou mnohem orezanejsi nez treba pro trh seversky nebo britsky. Krome nackovstvi je totiz nemcum vlastni jeste jedna vlastnost. Neuveritelne skrblictvi.
Moja otazka smerovala skor ku kvalite sparcovania modelov, t.j. ze na vychodny trh idu auta skor take "kazivejsie" s lacnejsimi suciastkami ( napr. ine cerpadla, ine svietidla, ine gumy....atd). To robia europske automobilky urcite.
To teda silně pochybuju. Auto se dneska vyrábí ve velké míře "a la carte" přímo na objednávku, s tím, že se využívá just-in-time a zgrupují se dodávky jednotlivých dílů. Pokud by pro každýho zákazníka montovali auto jinak, výroba by se neskutečně prodražila, dodací lhůty by byly daleko delší a zrušili by úspory z rozsahu. Navíc pochybuju, že by u každýho auta upravovali montážní linku. Taková praktika by se navíc velice rychle dostala na veřejnost a moc dobrou reklamau by dané automobilce neučinila. Navíc si neska často autosalón dováží objednaný auto z jiné země, kde je třeba na skladě, pokud ho sám nemá.
Co se dělá a je naprosto normální, je různá uroveň výbavy v závislosti na nabídce konkurence a kupní síle a zvyklostech danýho trhu. A to i v rámci sousedních států západní Evropy. Často se na nich i modely menujou jinak.
Právě že systém just in time už začíná být nahrazován systémem just in process , t.j. ne že dovezete každý den v určenou hodinu předem domluvený počet dílů, ale musíte je dovážet několikrát denně přímo na výrobní linku. A tady se zpracují hned, bez skladů, bez mezimanipluce. A to právě umožňuje montovat bez nadsázky tisíce různých kombinací dle objednávek koncových odběratelů. I to Octavia má neuvěřitelné množství kombinací ...... Cílem je výrobu přes výrobní lionky ne PROTLAČIT , jak se to dělávalo a dělává, ale PROTÁHNOUT , to znamená že na konci stojí ten kupující s konkrétním požadavkem a na začátku musí být na linky dostatečně pružně dodán požadovaný materiál, který reaguje na tu jeho objednávky výbavy, motoru atd.. A ne že ho musí někdo fasovat z nějakých skladů...... Ideální je dnes tzv. třídenní auto, od objednání po výstup tři dny............
To je jasný, ale s třídenním autem to moc nevidím. ;-)
Výrobce většinou s danou objednávkou čeká na vhodnou konfiguraci výrobní linky. Tzn. když se sejde víc požadavků na obdobnou konfiguraci auta. Ať už jde o požadavek střešního okna, odstínu karoserie atd. (jen příklady). Proto a kvůli filozofii just-in-... taky dodací lhůty DO VÝROBY ZADANÝCH aut nečiní ony tři dny, ale tři měsíce (+/-; samozřejmě i jen měsíc, nebo naopak rok).
jja: jsem si skoro jisty ze to tak neni. Spise se kvalita bude lisit podle toho kde autobylo vyrobeno (smontovano). Asi nejmarkantnejsi je tento rozdil u japonskych aut montovanych v Japonsku a nebo treba v Madarsku
Ja jsem kupoval Ford Focus u nas a musel jsem dokupovat ESP i automatickou klimatizaci i u nejvyssi vybavy Ghia. Navic jsem si musel koupit hlinikova kola, automaticke sterace, tempomat, ... Tedy spoustu veci, ktere jsem nechtel, ale k me motorizaci 2.0 TDCi koupit musel.
Pritom by mi stacila i cenove vyhodnejsi nemecka varianta Trend, ktera uz v zakladu mela jak automatickou klimatizaci a ESP a nemela hlinikova kola, automaticke sterace, ... (rok vyroby 2005).
Jestlize budu za cas opet kupovat auto a prodejce u nas mi neda to co chci, urcite to pojedu koupit do Nemecka.
Jde o to co bylo a co je cílem. Třídenní auto neznamená, že je zákazník za tři dny za volantem, ale že je na výrobní lince hotovo do tří dnů od započetí (= zadání) montáže.
.. nechci vam do vasi diskuze o vybave, kvalite a podobne zasahovat, ale:
pokud stoji na nejakem nemeckem inzertnim portalu u inzerovaneho vozu ”deutsches Auto”, tak tim neni mysleno, ze ma snad lepsi vybavu nebo bylo vyrobeno s vetsim durazem na kvalitu nebo snad primo v nemecku nebo podobne – ale je tim mysleno, ze se jedna o vuz prodany pres oficialniho nemeckeho dealera a je to vuz od prvopocatku urceny pro nemecky trh (toto jema s kvalitou opravdu nic spolecneho) a tim se tedy vyvraci, ze by se jednalo o tzv. “re-import” nebo o “eu-wagen”.
Tzv. “re-import” nebo “eu-wagen” je vuz (na znacce, modelu, vybave ani zemi ve ktere je vyroben nezalezi), ktery si napr. objedna u re-importera v nemecku (mala firma) nemecky zakaznik, ten re-importer jej objedna u rakouskeho (nebo jineho) dealera. Tak to bylo u meho Fordu S-MAX: vyroben v Belgii (na stejne vyrobni lince jako vsechny s-max – tedy si nedokazi predstavit ze by byl rozdil v kvalite, viz : “hosi dnes na to ser…. ty auta jsou pro polaky, madary, ….), objednal jej pro nemeckeho re-importera rakousky Ford-dealer, ten nem. Re-importer jej pro me pak dovezl do SRN – diky takovemu postupu a legalnim trikum s DPH a tzv. NoVa (neco jako dan, rekneme z luxusu, v rakousku) jsem usetril 7000 € oproti oficialnimu cenniku Ford Deutschland. Seznam reimporteru je na www.eu-car-market.de
A jestli se jedna o ”deutsches Auto” nebo “re-import” / “eu-wagen” je v nemecku pri prodeji vozu povinnost uvadet, tedy presneji receno je potreba potencialniho kupce upozornit ze se zajima o “re-import” / “eu-wagen”….. nebot se vychazi z toho, ze byl ten vuz puvodne porizen levneji nez ”deutsches Auto” a tedy by mel jako ojety stat i mene. Opacne vzato ten kdo chce prodat ojete (nebo i nove) ”deutsches Auto” tak to k nemu extra napise, aby oduvodnil jeho vyssi cenu (je to tak vetsinou u mladsich ojetych aut)
Ferin: Tvoje slavná 307 toho v základu taky moc nemá a ke slabším motorům se toho spousta ani nedá dokoupit, tak nevím co Ti pořád vadí. Dalo by se říct, že u Škodovky si ten volant můžeš aspoň dokoupit,ale u 307 ne. ;-)
Můžu tě ubezpečit, že toho měla v základu docela dost. Dokupoval sem pouze alarm a metalízu. A ke slabšímu motoru si nemůžeš dokoupit tak leda FAP, to je asi fšecko. Oproti škodovce s jedním airbagem docela podstatnej rozdíl. ;-)
Třeba Octavia má v základu 4 airbagy, 307 v Čechách jenom dva. A přesně, ke slabším motorizacím a základní výbavě si toho moc přikoupit nemůžeš. Prostě musíš vzít silnější motor a větší výbavu i s věcma , který bys ani nechtěl. Z toho mi prostě systém Škody vyhovuje víc.
307 má v základu airbagů šest (aspoň když sem ji kupoval). Nevím, co konkrétně, kromě toho FAPu, by nešlo dokoupit. Možná systém kontroly tlaku v pneumatikách bez toho, že si koupíš hliníkáče. Jinak nic podstatnýho.
U 307 si sice v podstatě (zjednodušeně řečeno) dokupuješ balíčky, jenže v rámci relativně velmi malýho navýšení je toho v tom balíčku tolik, že neváháš. Možná bych se bez něčeho z toho obešel, ale nijak mně to nevadí (spíš naopak) a de facto to bylo zadarmo k tomu, co sem chtěl určitě. Jinak ale ty všechny věci šly dokoupit i jednotlivě, jen by to vyšlo dráž.
U škodovky si musíš za těžký peníze dokupovat každou blbost a celková cena ti pak šíleně vyletí. Uděláš si sice auto "a la carte", ale za jakou cenu.
Každej ten systém prodeje má smozřejmě svý výhody a nevýhody, ale když bych kupoval škodovku, váhal bych nad každou navícovkou, takže ve výsledku bych toho vzal určitě míň.
PS: Jo, máš pravdu, u nižších verzí si myslím nemůžeš připlatit za kůži, ale tu bych opravdu nechtěl. Plus u nějnižší verze není RT3 a nějaký ty kožený doplňky (volant,...).
Nevím kde a kdy jsi kupoval, ale teď má v základu dva a další si musíš připlatit a některý věci prostě k základu nejdou a kůže to zrovna není. Např.el.ovládání zadních oken, ALU kola, digi klima atd. Nemáš ani ASR.
Samozřejmě nemluvím o SW, která je v podstatě ta nejvyšší výbava.
U Octavie se může stát že si objednáš základ, ale chceš tam ESP. To u 307 prostě nejde.
Koukni na ceníky v Čechách a pak možná přestaneš na každým vlákně plácat takový věci.
No jo jenomže SW není základ i když má ještě další stupně. Mrkni se na český ceník Peugeotu. Předpokládám, že když u výbavy není cena ani údaj , že je to v základu, tak to nejde dokoupit. Takže ty věci jak jsem psal dokoupit nejdou. To , že si na nejnižší výbavu koupíš disky zvlášť na salonu není nic zvláštního.
Nejde o pojetí vozu. To už bych tu mohl srovnávat OII 4x4 a divit se proč 307 nemá v základu Haldex nebo 6ti stupňovou převodovku.
A ESP je stabilizace podvozku a ASR je protiskluz, takže to není to samý.
No, nechci odporovat, ale nejnižší verze SW je normální základ. Nějak tu argumentaci nechápu. SW není vyšší verze Breaku, ale model, kerej se pojetím víc blíží MPV. To je to samý, jako dybys tvrdil, že kombi "není základ".
Protiskluzovej systém je automatickou součástí ESP, zvlášť ho nekoupíš a pokud máš ESP, máš tam i protiskluzovej systém.
To cenový srovnání nemám moc čas studovat, netvrdím, že to třeba nemáš správně. Jenže Peugeot se narozdíl od škodovky téměř nikdy neprodává za katalogovou cenu, téměř neustále tam probíhají nějaký akce. A individuálně posyktovaná sleva bývá taky větší (citelně), než u skrblíků od škodovky.
A hlavní nedostatek toho tvýho srovnání je, že když už chceš něco srovnávat, tak kombi s kombi. Tedy O (I,II) kombi s P307 Break. Já vím, žes tam dal střešní okno (chválím za preciznost), jenže to rozhodně není prosklená střecha. A variabilita O kombi je s SW naprosto nesrovnatelná. Plus má SW někerý další vychytávky, kerý škodovka nemá.
Jinak navrhuju už toho vzájemnýho dobírání nechat, myslím, že tady můžeme oba přežívat nerušeně vedle sebe. Nevím, proč po mě vždycky tak vystartuješ. Jeden érbeg nabízenej škodovkou je zkrátka OSTUDA, a to mi nijak nevyvrátíš ;-) . Tím ale neříkám, že je to šunt. Když ale škodovka, tak zvenku.
Každý auto má základní verzi. U Octavie to je liftback s výbavou Classic. Vše ostatní co není v ceně základu není základ, tedy ani kombi. P307 má základní verzi HB se základní výbavou XR. BREAK a SW už je za příplatek, tedy ne základ. Samozřejmě, že mají taky základní verzi, ale už je dražší než základní cena.
Beru, že jeden airbag už dnes mezi malými auty neobstojí , ale to samý si můžu myslet o P307 , který má v základu pouze dva, což je u auta nižší střední třídy za 400 tis taky OSTUDA ;-)
Protiskluzový systém ASR není automatickou součástí ESP. U OII ho máš v základní výbavě bez ESP.Připlácíš jenom ESP. U P307 ASR bez ESP nedostaneš.
Když Ti vyskládám OII a Combi vs.P307 Break tak se taky moc lišit nebudeme. SW jsem vzal z toho důvodu , že už má v základní výbavě daleko víc věcí než Break u kterýho bys musel všechno připlácet.
A nestartuju vždycky, jenom když plácneš blbou poznámku, která není tak úplně založená na pravdě.
Jako třeba liftback/sedan u Octavie.
A o startování by jsme si mohli taky povídat (viz.fórum o Renaultu a "linčování" Humla76)
Nastrojař: velmi ftipné. Hlavně ten poddimenzovej podvozek. To psali ve Čtyřlístku??
Nechci aby to vypadalo že se tu na tebe slítli sršáni co mají škodovky,ale mrkni se na TUV statistiku spolehlivost aut stáří cca 2roky a dál kde je P307 a kde OII?Odpovím ti:P307 v posl.desítce..OII v první půlce. :idea:
Re: "Spise se kvalita bude lisit podle toho kde autobylo vyrobeno (smontovano). Asi nejmarkantnejsi je tento rozdil u japonskych aut montovanych v Japonsku a nebo treba v Madarsku"
Tím chceš říct, že Ceedy a "Arnejsy" montované u bratov a u nás budou poruchovější, víc jim budou vrzat plasty atd.? Takže rychle koupit "Arnejse v 2008, než ho začnou vyrábět Češi??? :roll: :?:
Pro jja. To ale taktiez naznacuje, ze auto by malo byt....
Nesměšujte výbavu a kvalitu. Na různé trhy se dodává auto s různou výbavou. Jiná výbava je jiná užitná hodnota. V případě některé výbavy ani to ne.
Automobilka má na každou komponentu většinou více jak jednoho dodavatele. Každá komponenta má své jedinečné číselné označení. Pro každou komponentu se stejným číselným označením existuje jen jedna technická specifikace. Každá vyrobená komponenta by měla odpovídat technické specifikaci. Automobilka má většinou více montážních závodů. To co se dostane na různé trhy se může lišit dodavateli komponent a montážním závodem. Pokud budou produkty dodavatelů i montážních závodů splňovat požadavky technické specifikace bude se kvalita výrobků lišit jen minimálně.
Blasio: TUV tady bylo myslím probráno dostatečně a všici se tady zhodovalo na tom, že to naprosto o ničem nevypovídá. Jen o připravenosti aut na technický prohlídky.
PS: Ale ten poddimenzovanej podvozek, ten mě fakt pobavil. >:D
Já jsem jen parafrázoval slova asi 98 % přispěvatelů do tohoto fóra. ;-)
Jasan, že o něčem to vypovídá, ale není to nic "závaznýho", měří to totiž úplně jiný věci, než spolehlivost aut a spokojenost s nima. Asi tak, jak kdyby policie určovala, kdo je vrah z gramatických chyb v dopisech podezřelých. Korelace tam asi bude, ale nic průkaznýho.
Když sem tenhle svůj názor prezentoval v jiným vláknu na toto fóru, fšici se na mě sesypali s tím, že TUV je úplně na h.... .