25 komentářů
Croma jazdi, ale v pomere 1:1 k nafte - nie je to vlastna skusenost.
Ak to nie je JTD, tak by to malo ist, ale nepoznam negativa takeho tankovania, urcite nejake budu. Su tu vacsi odbornici, poradia.
Ak to nie je JTD, tak by to malo ist, ale nepoznam negativa takeho tankovania, urcite nejake budu. Su tu vacsi odbornici, poradia.
Na olej to nejspíše pojede,ale jenom p?i teplotách tak nad 5 stup??,pak olej tuhne a nenastartuješ 8-s
Dokonce jsem slyšel,že jsou renomované firmy,které p?estaví jakýkoliv diesel,aby polykal olej celý rok 😊
Dokonce jsem slyšel,že jsou renomované firmy,které p?estaví jakýkoliv diesel,aby polykal olej celý rok 😊
ja vim ze se na to jezdi... jezdilo se drive i na LTO...
ja se smeju tomu kdo si to tam naleje ze usetri... myslis ze ty materialy co se leta vyviji aby je nafta nezrala, aby s ni nekorodovali... ze s fritovacim olejem budou kamaradi? No tak prodej ty svy minivozy... kup si neco v dieselu a lej si to tam...
a smat se ti nebudu ... jen myslet ...
ja se smeju tomu kdo si to tam naleje ze usetri... myslis ze ty materialy co se leta vyviji aby je nafta nezrala, aby s ni nekorodovali... ze s fritovacim olejem budou kamaradi? No tak prodej ty svy minivozy... kup si neco v dieselu a lej si to tam...
a smat se ti nebudu ... jen myslet ...
Tommy100
Některé firmy umí prý přestavit i common rail,PD.....
a nabízejí i dvouletou záruku 😊
a nabízejí i dvouletou záruku 😊
je už zde více firem, které nabízejí přestavnu na rostlinný olej
např.: firma RapidOil viz [odkaz]
Vše je to ve smyslu, že do auta se přidá ještě jedna nádrž(menší na naftu) a ty leješ olej do klasické nádrže u auta. Vše je vybaveno různými ohřevy, filtry, apod. Funguje to na bázi, že startuješ na naftu, ujedeš několik kilometrů, mezitím se ohřeje rostlinný olej a pak to na něj přepneš. několik kilometrů před dojezdem přepneš opět na naftu, aby v motoru, čerpadlech a já nevim kde ještě nezůstal olej (koroze...)
Tímto způsobem by se měli dát předělat a poté i bezrizikově provozovat i nejmodernější motory se vstřikováním CR (i PD).
např.: firma RapidOil viz [odkaz]
Vše je to ve smyslu, že do auta se přidá ještě jedna nádrž(menší na naftu) a ty leješ olej do klasické nádrže u auta. Vše je vybaveno různými ohřevy, filtry, apod. Funguje to na bázi, že startuješ na naftu, ujedeš několik kilometrů, mezitím se ohřeje rostlinný olej a pak to na něj přepneš. několik kilometrů před dojezdem přepneš opět na naftu, aby v motoru, čerpadlech a já nevim kde ještě nezůstal olej (koroze...)
Tímto způsobem by se měli dát předělat a poté i bezrizikově provozovat i nejmodernější motory se vstřikováním CR (i PD).
to reno: ... vyborny reseni... takovy sofistikovany a dotazeny....:
a pak to na něj přepneš. několik kilometrů před dojezdem přepneš opět na naftu, aby v motoru, čerpadlech a já nevim kde ještě nezůstal olej (koroze...)
a pak to na něj přepneš. několik kilometrů před dojezdem přepneš opět na naftu, aby v motoru, čerpadlech a já nevim kde ještě nezůstal olej (koroze...)
reno😒br />
To co Ti nikdo neřekl, taková drobnost - je, že tento olej rostlinného původu má tendenci silně vymývat motorový olej - výsledek: po době kratší než 1/2 normální lhůty výměny motorového oleje je tento zcela znehodnocen a zralý na výměnu.
Ten kdo to v tomto momentě neudělá, TVRDĚ NARAZÍ.
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Nyní již smísený motorový olej/rostlinný olej vytvoří i po kratší době stání ROSOL, který zcela jistě nemaže VŮBEC.
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Je třeba spočítat si, zda to za to riziko staojí a zda zkrácené výměny motorového oleje nevyjdou příliš draho.
To co Ti nikdo neřekl, taková drobnost - je, že tento olej rostlinného původu má tendenci silně vymývat motorový olej - výsledek: po době kratší než 1/2 normální lhůty výměny motorového oleje je tento zcela znehodnocen a zralý na výměnu.
Ten kdo to v tomto momentě neudělá, TVRDĚ NARAZÍ.
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Nyní již smísený motorový olej/rostlinný olej vytvoří i po kratší době stání ROSOL, který zcela jistě nemaže VŮBEC.
:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Je třeba spočítat si, zda to za to riziko staojí a zda zkrácené výměny motorového oleje nevyjdou příliš draho.
právě kvůli tomuto znehodnocení motorového oleje se používá ještě dodatečný filtr motorového oleje ... (v oleji se tvoří takový "vločky", které je nutné odfiltrovat..)
Interval výměny oleje je samozřejmě nutné zkrátit, což samozřejmě celý tento způsob pohonu prodraží...
V dnešní době, kdy nafta stojí kolem 26Kč(22Kčbez DPH), to moc rentabilní není (olej stojí 18-20Kč). Při cenách nafty přes 30Kč už by to bylo jiné...
Interval výměny oleje je samozřejmě nutné zkrátit, což samozřejmě celý tento způsob pohonu prodraží...
V dnešní době, kdy nafta stojí kolem 26Kč(22Kčbez DPH), to moc rentabilní není (olej stojí 18-20Kč). Při cenách nafty přes 30Kč už by to bylo jiné...
nemyslím si, že by tento "alternativní" pohon byl perspektivní.. mě se líbí elektromotory. ekologické, neslyšné, velký točák od 0. bohužel zatím nerentabilní. (drahé baterie). A co ten frajer co dělá naftu z mrtvol? .... :roll: , máte s tím někdo zkušenosti?
Víš, Rexi, je nafta a je nafta.
Z principu jsou vznětové motory stále velice perspektivní, protože mohou jezdit na všechno😒br />
- syntetickou naftu GTL (gas to liquid) nebo CTL (coal to liquid)
- bionaftu na bázi MERO ale i na etanol (ve směsi s naftou)
Principem je vznícení směsi.
V sysnetických naftách je např. 0% síry, což výrazně zlepšuje emise NOx.
Atd.
Jenom ten rostlinný olej se mi moc nezdá...
Z principu jsou vznětové motory stále velice perspektivní, protože mohou jezdit na všechno😒br />
- syntetickou naftu GTL (gas to liquid) nebo CTL (coal to liquid)
- bionaftu na bázi MERO ale i na etanol (ve směsi s naftou)
Principem je vznícení směsi.
V sysnetických naftách je např. 0% síry, což výrazně zlepšuje emise NOx.
Atd.
Jenom ten rostlinný olej se mi moc nezdá...
pokud vím tak na etanol jakožto ekologické palivo blízké budoucnosti jezdí benzínové motory a to např. ve švédsku již nyní zcela běžně. diesel bez dpf produkuje velmi karcinogení částice, které způsobují rakovinu plic. na pitevně nepoznáš rozdíl od silného kuřáka a pražáka.
rex😒br />
a na to jsi přišel jak, chytrolíne?
V Praze je tolik znečišťujících zdrojů, že diesely v tom jsou jako kapka v moři.
Mimochodem, i když to na první pohled nevidíš, benzíny produkují částice také, méně, zato menších rozměrů, které jsou mnohem nebezpečnější.
Tyto Tvoje bláboly o nebezpečnosti dieselů se podobají blábolům o nebezpečnosti veškerého automobilismu. (Největší znečišťovatel, největší producent CO2 atd.)
Tak si příště rozmysli, než takový blábol vypustíš mezi lidi.
A jestli skutečně chceš pro nás Pražáky něco udělat, zbav nás starých Avií a Liazů, blábolením nám nepomůžeš.
a na to jsi přišel jak, chytrolíne?
V Praze je tolik znečišťujících zdrojů, že diesely v tom jsou jako kapka v moři.
Mimochodem, i když to na první pohled nevidíš, benzíny produkují částice také, méně, zato menších rozměrů, které jsou mnohem nebezpečnější.
Tyto Tvoje bláboly o nebezpečnosti dieselů se podobají blábolům o nebezpečnosti veškerého automobilismu. (Největší znečišťovatel, největší producent CO2 atd.)
Tak si příště rozmysli, než takový blábol vypustíš mezi lidi.
A jestli skutečně chceš pro nás Pražáky něco udělat, zbav nás starých Avií a Liazů, blábolením nám nepomůžeš.
měl jsem na mysli všechny diesly tedy i ty staré avie. zřejmě máš v autě kvalitní filtr a rozdíly necítíš, ale mě ty oblaka černého dýmu zkrátka vadí. pokud vím, tak v praze je největším znečišťovatelem ovzduší právě automobilová doprava. O celosvětovém podílu na CO2 nebyla vůbec řeč. než začneš odsuzovat názor toho druhého trochu se zamysli :idea
Znám osobně lidi co na olej jezdí a nebýt zimy jezdí na něj celý rok.Taky jsem nevěřil,ale jezdí a bez problému.Smrdí to jako když se fritují hranolky a má to dokonce i menší emise.Zkušenosti mají s TDi motory.
jen tak pro informaci😒br />
[odkaz]
PS: jen pro informaci já osobně na rostlinu nejezdím, dávám přednost naftě...možná někdy v budoucnu až bude stát nafta 50Kč? >😁
[odkaz]
PS: jen pro informaci já osobně na rostlinu nejezdím, dávám přednost naftě...možná někdy v budoucnu až bude stát nafta 50Kč? >😁
dcgsd
problem pri spalovani rostlineho oleje bez dalsich uprav bych videl hlavne v tvorbe nespalitelnych frakci. Tyto necistoty se potom dostavaji k pistnim krouzkum, ktere zalepuji a zamezi tak dostatecnemu mazani pistni skupiny. Pokud jsou nefunkcni pistni krouzky, zacne se dostavat palivo do mazaci soustavy motoru kde rychle degraduje napln. Motor nasledkem teto fatalni kombinace velice rychle odchazi na mechanicke opotrebeni. Uz vubec nechci domyslet, jak asi bude vypadat filtr pevnych zastic a oxidacni kat u novejsich vozu. Recirkulace vyfukovych plynu asi taky brzo zarve ale to uzivatel nemusi poznat. Tepelnym rozkladem budou jiste vznikat i usady ve vstrikovacich a vstrikovacim cerpadle.
Jednoduchy pokus pro neverici..
Vezmeme vicko od velke zavarovaci sklenice a nalejeme do nej pul panaka nafty. V dostatecny vzdalenosti od horlavych predmetu a na nehorlave podlozce naftu zapalime. Po vyhoreni by vicko melo zustat "ciste". Pokus opakujeme s rostlinym ci jnym olejem na ktery planujeme jezdit.
Pokud se nam nedari obsah vicka zapalit, ohrivane vicko na prenosnem varici az do samovzniceni, potom varic vypneme. Pozor na popaleniny. Nehasit vodou!
To co zustava ve vicku bude i ve spalovacim prostoru motoru😊
ad. zaruka😒br />
nevztahuje se zaruka nahodou jen na domontovany palivovy system nikoliv na auto a motor do ktereho je namontovan?
Jednoduchy pokus pro neverici..
Vezmeme vicko od velke zavarovaci sklenice a nalejeme do nej pul panaka nafty. V dostatecny vzdalenosti od horlavych predmetu a na nehorlave podlozce naftu zapalime. Po vyhoreni by vicko melo zustat "ciste". Pokus opakujeme s rostlinym ci jnym olejem na ktery planujeme jezdit.
Pokud se nam nedari obsah vicka zapalit, ohrivane vicko na prenosnem varici az do samovzniceni, potom varic vypneme. Pozor na popaleniny. Nehasit vodou!
To co zustava ve vicku bude i ve spalovacim prostoru motoru😊
ad. zaruka😒br />
nevztahuje se zaruka nahodou jen na domontovany palivovy system nikoliv na auto a motor do ktereho je namontovan?
co tesneni a hadicky a ja nevim co vsechno... kamaradi se to s naftou ... ale nekamaradi se to s jinejma vecma...
to je opravdu vyrok za ktery se ti postavi....
kdo zjistil ze to po 100.000 km neudela s materialy divny veci? (nezadouci)
ale jiste to je vyhodne pro nekoho kdo chce zkusit kazdy dva mesice jiny stary auto, ma pristup k fritovacimu oleji zdarma (nebo dskoro) a pak si poridi jinej ohrivac oleje... pokud se toho rychle zbavi, tak ten po nem se mozna smichy neudrzi ... dalsi kdo se smichy neudrzi bude nekdo v sevrisu az se to zacne frát... a pak se znovu zacne smat ten co to do servisu zavezl az uvidi ucet za starej pekac ...