Favorit a felicia nikdy oficiálními crashtesty neprošly. Takže není žádné srovnání s ostatnimi auty.
Ale myslím, že to žádná sláva nebude.
Pokud porovnám favorita s felici, tak budou na tom s bezpečností zhruba stejně - felicie je favorit v modernější karoserii. Felicie by mohla mít menší výhodu, pokud bude vybavená airbagem.
Ale myslím, že to žádná sláva nebude.
Pokud porovnám favorita s felici, tak budou na tom s bezpečností zhruba stejně - felicie je favorit v modernější karoserii. Felicie by mohla mít menší výhodu, pokud bude vybavená airbagem.
kdyz budes mit pri celnaku motor na kline tak ti bude bag vis na co
tak jsem to zase nemyslel, ale airbag sam o sobe je opravdu k nicemu. je k nemu zapotrebi jeste spousta jinych bezpecnostnich prvku aby splnil svoji funkci.
Jasně. Při podmínkách prováděných crashtestu je ti ve felicii airbag na nic. Tam je ta bezpecnost skutecne stejna jako u favorita.
Ale při menších rychlostech, nebo když náraz není přímý, ten airbag prokáže svoji službu (mluvim s vlastní zkušenosti 😲 )
Ale obecně lze říct, že favorit i felici jsou na tom z bezpecnosti blbě.
Ale při menších rychlostech, nebo když náraz není přímý, ten airbag prokáže svoji službu (mluvim s vlastní zkušenosti 😲 )
Ale obecně lze říct, že favorit i felici jsou na tom z bezpecnosti blbě.
Pánové, hlásáte tady totolní nesmysly - házet do jednoho pytle Favorit a Felicii je jako tvrdit, že hruška a meloun je v podstatě totéž.
Ano, EuroNCAP crash testy ani jedno neprošlo a obě by vnich dopadla bídně. Ovšem Felicie už obsahuje propracované deformační zóny, a má výztuže ve dveřích. Bohužel jsem ve Felicii boural (2x na místě spolujezdce, jednou jako řidič). V praxi jsem si tak na vlastní kůži potvrdil, že Felicie je v rámci možností docela dobře udělané auto - výztuže ve dveřích náraz z boku na zadní dveře ustály výborně, Felicie se otočila o 180 stupňů a urvala si zadní kolo o patník. Náraz zepředu dopadl tak, že deformace byla řízená a celkem měkká, palubní desku jsem prorazil svou nohou, ale praskla palubní deska a ne moje noha.
Být to ve Favoritu, tak by oba nárazy dopadly podstatně hůř - stačí jen zkusit si kolik váží dveře favoritu a Felicie.
Podotýkám, že jsem se vezl i v podstatně novějším malém Hyundai, a podle hmotnosti zadních dveří tam žádné výztuže nebyly!
Ano, EuroNCAP crash testy ani jedno neprošlo a obě by vnich dopadla bídně. Ovšem Felicie už obsahuje propracované deformační zóny, a má výztuže ve dveřích. Bohužel jsem ve Felicii boural (2x na místě spolujezdce, jednou jako řidič). V praxi jsem si tak na vlastní kůži potvrdil, že Felicie je v rámci možností docela dobře udělané auto - výztuže ve dveřích náraz z boku na zadní dveře ustály výborně, Felicie se otočila o 180 stupňů a urvala si zadní kolo o patník. Náraz zepředu dopadl tak, že deformace byla řízená a celkem měkká, palubní desku jsem prorazil svou nohou, ale praskla palubní deska a ne moje noha.
Být to ve Favoritu, tak by oba nárazy dopadly podstatně hůř - stačí jen zkusit si kolik váží dveře favoritu a Felicie.
Podotýkám, že jsem se vezl i v podstatně novějším malém Hyundai, a podle hmotnosti zadních dveří tam žádné výztuže nebyly!
ad Shi Přesně tak .
Za prvé - torzní tuhost karosérie nemá co dělat s bezpečností a deformacema při nárazu.
Za druhé - Felda byla na svou dobu poměrně bezpečné auto, bariérový test uveřejnila i MFDnes a vedla si v něm velmi slušně (to že tomu redaktoři nerozměli je jiná věc). Opakuji-na svou dobu, třeba Opel Vectra tehdy dopadl o chlup hůř. To že airbag je k ničemu je blábol nad bláboly.
Za třetí - bariérové testy se dělaly už za éry stodvacítek (já jich tedy viděl několik na filmu), ne-li dřív. Samozřejmě to bylo poplatné té době.
Za prvé - torzní tuhost karosérie nemá co dělat s bezpečností a deformacema při nárazu.
Za druhé - Felda byla na svou dobu poměrně bezpečné auto, bariérový test uveřejnila i MFDnes a vedla si v něm velmi slušně (to že tomu redaktoři nerozměli je jiná věc). Opakuji-na svou dobu, třeba Opel Vectra tehdy dopadl o chlup hůř. To že airbag je k ničemu je blábol nad bláboly.
Za třetí - bariérové testy se dělaly už za éry stodvacítek (já jich tedy viděl několik na filmu), ne-li dřív. Samozřejmě to bylo poplatné té době.
Shi má pravdu.
Felicii nelze s favoritem srovnávat. Je na tom o dost lépe. První Felicie z roku 1995 byly ještě hodně blízko Favoritu, ale pak, tuším že s příchodem motoru MPI se v nich objevily i nějaké ty výztuhy ve dveřích a další zlepšení. Což byl docela přínos pro bezpečnost.
Ale nic to nemění na tom, že z dnešního pohledu je na tom Felicie, natož Favorit s bezpečností špatně. Zvlášť, když 90% co jich u nás jezdí je rezavých až po okna.. 8-s
Situace se má tak, že v dnešní době stále se nafukujících a na hmotnosti přibývajících vozů už je potřeba dost odvahy pustit se v takové rezavé plechovce do té džungle, co u nás panuje.
Felicii nelze s favoritem srovnávat. Je na tom o dost lépe. První Felicie z roku 1995 byly ještě hodně blízko Favoritu, ale pak, tuším že s příchodem motoru MPI se v nich objevily i nějaké ty výztuhy ve dveřích a další zlepšení. Což byl docela přínos pro bezpečnost.
Ale nic to nemění na tom, že z dnešního pohledu je na tom Felicie, natož Favorit s bezpečností špatně. Zvlášť, když 90% co jich u nás jezdí je rezavých až po okna.. 8-s
Situace se má tak, že v dnešní době stále se nafukujících a na hmotnosti přibývajících vozů už je potřeba dost odvahy pustit se v takové rezavé plechovce do té džungle, co u nás panuje.
Ještě hůře je na tom ale škoda 120 a starší sourozenci 😒
felicia proti favoritu dostala dost výztuh,dokonce crashtesty vypovídaly,že by dostala dvě hvězdičky v Euro Ncap 😄
Ale je to stále nic moc,fabia je na tom podstatně lépe :roll:
felicia proti favoritu dostala dost výztuh,dokonce crashtesty vypovídaly,že by dostala dvě hvězdičky v Euro Ncap 😄
Ale je to stále nic moc,fabia je na tom podstatně lépe :roll:
Pozor, Favorit měl od roku 1992 taky výztuhy ve dveřích
Maciga: Ano mel, ale byly v porovnani s Felicii pomerne dost slabe. Favorit vyrobeny pred tim, nez do nej zasahl VW, bych dnes uz urcite nekupoval. Originalni Favorit mel takove puvabne vady, jako napriklad slabe uchyceni pantu kapoty. Pri celnim narazu kapota pry mohla projit az do kabiny a useknout lidem hlavy.
Felicie je bezpecnejsi. Favortu stacil k homologaci celni naraz do nedeformovatelne prekazky myslim v rychlosti 50 km/h (pak se kontroloval prostor pro preziti). Felicie uz k homologaci potrebovala zvladnout naraz s offsetem, nejspis 40%. proto museli tvurci zasahnout do konstrukce (favorit timhle testem neprosel) a upravit prenos energie kastli. Pry nejaka uplne prvni serie felicii tohle zlepseni nema, ale vetsina ano.
Ano, určitý posun v bezpečnosti u felicie proti favoritu byl. Ano, felicia měla mohutnější výztuhy ve dveřích, montoval se do ní airbag. Ale to podstatné - skelet byl pořád stejný, takže deformační zóny byly víceméně stejné. Při nárazu v rychlosti 50 km/h a více. má právě skelet karoserie největší vliv na bezpečnost - nikoli jediný.
Ano nárazové zkoušky se dělali už za éry Š 100, ale do mezinárodních testů EuroNcap měli hodně daleko.
A právě testy Euro Ncap jsou dneska asi jediným adekvátním testem bezpečnosti pro porovnávání různých aut. Škoda Favorit a ani Felicie nikdy testy EuroNcap neprošla, takže nelze jednoznačně říct o kolik jsou bezpečnějí/nebezpečnější než ostatní auta. Ale vzhledem k realitě - k následkům bouraček, lze usuzovat, že to žádný bezpečný zázrak není.
Takže k púvodní otázce😒br />
Ano, felicie je bezpečnější než favorit. ALE v porovnání s jinými auty té doby (1990 - 2000) je Favorit i Felicie v bezpečnosti poměrně slabá.
Ano nárazové zkoušky se dělali už za éry Š 100, ale do mezinárodních testů EuroNcap měli hodně daleko.
A právě testy Euro Ncap jsou dneska asi jediným adekvátním testem bezpečnosti pro porovnávání různých aut. Škoda Favorit a ani Felicie nikdy testy EuroNcap neprošla, takže nelze jednoznačně říct o kolik jsou bezpečnějí/nebezpečnější než ostatní auta. Ale vzhledem k realitě - k následkům bouraček, lze usuzovat, že to žádný bezpečný zázrak není.
Takže k púvodní otázce😒br />
Ano, felicie je bezpečnější než favorit. ALE v porovnání s jinými auty té doby (1990 - 2000) je Favorit i Felicie v bezpečnosti poměrně slabá.
Vzpomínám, si na barevně vyvedené obrázky karoserií které ukazovaly jaké výztuhy a z jakých materiálů byly do Felicie dodávány. Skutečně tam nějaké byly, jak již jsem uváděl karoserie se mírně zlepšila, ale bezpěčným bych toto vozidlo rozhodně nemohl nazvat. Bezpečné vozidlo nejen že zajistí posádce podmínky pro přežití, ale co je mnohem důležitější musí napomoci té krizové situaci předcházet, případně zabránit. A to felice rozhodně neumí. A na to je velice nutná ta torzní tuhost karoserie, ty jízdní vlastnosti, brzdy, výkon motoru a pod. co vše tvoří auto bezpěčným. Diskutovat o výztuhách tam či onde instalovaným, airbagům a pod. nemá smysl. Jenom celek dává konečný výsledek a jako takový je jej třeba chápat.
[odkaz]
[odkaz]
Porovnejte sami 😉 ale nedoporučuju bourat ani s jedním, ledaže máte vysokou životní pojistku 😉 😜
[odkaz]
Porovnejte sami 😉 ale nedoporučuju bourat ani s jedním, ledaže máte vysokou životní pojistku 😉 😜
Porovnejte sami.
Jo, to je ono. >😁 To auto bylo dokonce prý jeden čas v Boleslavi v Muzeu. Ale na tom odkaze tam žádné porovnání s jinými auty té doby není.
Čili -co mají diskutující tedy porovnávat BILLe ?
Jo, to je ono. >😁 To auto bylo dokonce prý jeden čas v Boleslavi v Muzeu. Ale na tom odkaze tam žádné porovnání s jinými auty té doby není.
Čili -co mají diskutující tedy porovnávat BILLe ?
Mají porovnávat výsledky těch aut jen pomocí obrázků, protože žádné jiné stránky s obrázky a srovnáním jsem nenašel 😉 undefined
Jolly: naprosty souhlas
Bill: podle obrazku posoudis bepecnost vozidla velice tezko. Jedine co se da posoudit je celistvost prostoru pro posadku. To vsak neni problem zajistit a presto bude auto nebezpecne (napr. auta s ramem tj. nesamonosnou karoserii) jako extremni priklad pak lze uvest tank kde posadka nehodu neprezije prestoze plast stroje je neporusen...
Pri srovnani techto dvou aut uz bude v dnesni dobe mit asi vetsi vliv postupujici koroze nez konstrukcni dokonalost.
Bill: podle obrazku posoudis bepecnost vozidla velice tezko. Jedine co se da posoudit je celistvost prostoru pro posadku. To vsak neni problem zajistit a presto bude auto nebezpecne (napr. auta s ramem tj. nesamonosnou karoserii) jako extremni priklad pak lze uvest tank kde posadka nehodu neprezije prestoze plast stroje je neporusen...
Pri srovnani techto dvou aut uz bude v dnesni dobe mit asi vetsi vliv postupujici koroze nez konstrukcni dokonalost.
ad Msifa😒br />
Nechci se hádat a každou cenu, ale Favoit a Felicie se rozhodně neliší jenom výztuhami ve dveřích a Airbagy. Opravdu ne. Kdysi jsem se dostal do VUMV a nachomýtl jsem se k tomuhle, kastle se tam celá přepočítávala a jenom nárůst hmotosti z tohohle důvodu je asi 50 nebo 60 kilo.
Felicia ve své době dopadla v tzv. offsetovém nárazu v rychlosti 54 km/h velmi dobře - pro mnohé překvapivě. Šlo v té době o nejpřísnější bariérový test v Evropě (protože autobouralo jenom 1/2 čela), metodika NCAP není nic jiného než rozvinutí těchhle testů.
Píšu to proto, protože vidím, že mýty mají tuhý kořínek.
Nechci se hádat a každou cenu, ale Favoit a Felicie se rozhodně neliší jenom výztuhami ve dveřích a Airbagy. Opravdu ne. Kdysi jsem se dostal do VUMV a nachomýtl jsem se k tomuhle, kastle se tam celá přepočítávala a jenom nárůst hmotosti z tohohle důvodu je asi 50 nebo 60 kilo.
Felicia ve své době dopadla v tzv. offsetovém nárazu v rychlosti 54 km/h velmi dobře - pro mnohé překvapivě. Šlo v té době o nejpřísnější bariérový test v Evropě (protože autobouralo jenom 1/2 čela), metodika NCAP není nic jiného než rozvinutí těchhle testů.
Píšu to proto, protože vidím, že mýty mají tuhý kořínek.
Super Crash-Test Feldy jsem ještě neviděl, ale nutno podotknout, že ten Favorit je ten úplně první.Ty novější by asi (i když ne omnoho) dopadli lépe.No soudě podle toho Crash-Testu feldy by to u Euro N-Cap(při 64km/h) bylo za čelní střet max. 2b.
Ad Ital - Bezpečné vozidlo nejen že zajistí posádce podmínky pro přežití, ale co je mnohem důležitější musí napomoci té krizové situaci předcházet, případně zabránit
To je krásná teorie - ono určitě je lepší auto, které to umí - v tomhle souhlas.
Jenomže kolik motoristů to dovede opravdicky efektivně využít ? Já když se podívám na lidi co se zabili autě v mém okolí, tak to bylo vesměs v podvozkově i motorově nadupaných autech a ti lidí buď měli a) místo mozku s prominutím výkal b) nestihli udělat vůbec nic c) udělali něco a byla to školácká chyba z kategorie ze dvou kroků netrefím pistolí ani vrata od stodoly. Zajímavý taky je že skoro všichni se považovali za dobré či nadprůměrné řidiče.
Když vidím ty kolony rozespalých řidičů ráno a utahaných a nesoustředěných odpoledne cestou z práce a myslící na něco úplně jiného než řízení, tak bych to přenechal PR oddělení některých automobilek.
Jinak kousek od baráku máme levostočivou zatáčku, kde to občas nějaký borec vymete levým přikopem a zanechá tam kus výfukového traktu. Převládají zn. AR a Lancia. Taky je tam pečlivě udržovaný pomníček, ten chlapec seděl v Deltě a trefil zděnou bednu s elektrikou, auto bylo vejpůl.
Přeberte si to sám. Já to osobně vidím tak že rozhoduje "to" mezi volantem a pedálama. A pokud "to" má všech 5 pohromadě, tak ho spíš ohrožují ti co to mají pohromadě 4 a méně a k tomu je primárně vhodná pasivní bezpečnost.
To je krásná teorie - ono určitě je lepší auto, které to umí - v tomhle souhlas.
Jenomže kolik motoristů to dovede opravdicky efektivně využít ? Já když se podívám na lidi co se zabili autě v mém okolí, tak to bylo vesměs v podvozkově i motorově nadupaných autech a ti lidí buď měli a) místo mozku s prominutím výkal b) nestihli udělat vůbec nic c) udělali něco a byla to školácká chyba z kategorie ze dvou kroků netrefím pistolí ani vrata od stodoly. Zajímavý taky je že skoro všichni se považovali za dobré či nadprůměrné řidiče.
Když vidím ty kolony rozespalých řidičů ráno a utahaných a nesoustředěných odpoledne cestou z práce a myslící na něco úplně jiného než řízení, tak bych to přenechal PR oddělení některých automobilek.
Jinak kousek od baráku máme levostočivou zatáčku, kde to občas nějaký borec vymete levým přikopem a zanechá tam kus výfukového traktu. Převládají zn. AR a Lancia. Taky je tam pečlivě udržovaný pomníček, ten chlapec seděl v Deltě a trefil zděnou bednu s elektrikou, auto bylo vejpůl.
Přeberte si to sám. Já to osobně vidím tak že rozhoduje "to" mezi volantem a pedálama. A pokud "to" má všech 5 pohromadě, tak ho spíš ohrožují ti co to mají pohromadě 4 a méně a k tomu je primárně vhodná pasivní bezpečnost.
To. Joly : naprosto a plůně souhlasím s tím že o bezpečnosti provozu rozhoduje v první a poslední řadě pouze a jedině řidič. Nicméně sebelepší řidič bohužel mnoho neovlivní chování druhých a v tom pak holt již v mnohých případech musí napomoci to bezpečné vozidlo. Osobně jezdím cca 35 let různými auty před tím krátký čas na motorkách. Vystřídal jsem pochopitelně za tu dobu mnoho značek a modelů / jezdím celý život i referentskými vozy/ a vím o čem mluvím. V současné době vlastním F. Stilo 1,9 JTD 3 dv. Není to žádný zázrak techniky, ale jízdní vlastnosti, pevnost karoserie, brzdy, řízení, výkon, celkové chování na silnici je stále i po letech nadprůměrné / a to i nad Vámi zmiňovanou Deltou, měl jsem Prismu což byla Delta s baťohem/ . Když například v zaměstnání sednu do Fabie nebo do Kalosu, jsou to šoky. Z toho pramení zkušenost / ne jen však z tohoto případu / o tom že dobré vozidlo může v dobrých rukou udělat mnoho, někdy i skoro zázrak. Je jasné že pokud do sebelepšího auta sedne *, tak že technika je vniveč. S tím však konstruktér nemůže počítat. Pak by musel vymýšlet jak se vrátit ke koňským potahům.
Ještě bych chtěl říct že energiu u rychlosti 64km/h je 1,35 větší než u 55km/h, když k tomu připočítáme, že by náraz nešel na 50% předku, ale na 40% tak by to bylo mnohem horší.Jinak musím uznat, že Felicie udělala pokrok.
souhlasim trosku a BILLEM. ty fotky jsou porizeny z narazu noveho vozu. dnes uz je 99% techto vozu do znacne miry zasazeno korozi nebo "profesionalni opravou po nehode" takze bourat s temito vozy dnes by nebyl zadnej med.
jinak castecnej souhls i s Jolly ze je to vetsinou mezi volantem a pedalama. ale i to obcas nestaci.
jinak castecnej souhls i s Jolly ze je to vetsinou mezi volantem a pedalama. ale i to obcas nestaci.
________________________
Fiat Stilo 1,9 JTD 3 dv