Auto.cz

Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prvni auto kolem 200 000 Kč +-
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 17. 3. 2007 21:12
Ahoj,potreboval bych poradit nejake auto do 200 000 Kč.

Pozadavky:

1) Aby bylo bezpecny a spolehlivy

2) Prijatelna spotreba

3) Aby to slusne jelo

4) Prijatelna cena nahradnich dilu

Dale bych chtel poradit od jakeho roku vyrobu bych mel vybirat a kolik by melo mit najeto...

Premejslel sem o VW Golf, Bora

Peugeot 206, 307

Jinejm napadum na znacku toho auta se nebranim.

Dik
VW 1.9TDI 81kw
neregistrovaný "Extreme Man"
| 17. 3. 2007 22:10
Doporučoval bych jakoukoliv nižší střední třídu z koncernu Volkswagen (Bora, Golf, Octavia, Leon, Toledo) s motorem 1.9TDI 81kw, je to výborný motor, dá se s ním jezdit velmi rychle, ba co víc, možná i sportovně a to vše při velmi nízké spotřebě. Najezdil jsem s ním v Octavii ve firmě přes 300 000km, bez jakýchkoliv závažných problémů. Navíc na auta z koncernu VW je tu velmi slušný výběr levných dílů z druhovýroby a umí to opravit spousta lidí. Myslím že z let 99 - 01 se dá v pohodě sehnat auto ve velmi slušném stavu a v tvém cenovém limitu. Ostatně stačí se podívat na Tipcars
Bez nadpisu
| 17. 3. 2007 22:37
Taky bych to viděl na tu nižší střední třídu.

Pokud by to měl být koncern, tak bych byl pro ten Seat Leon(kvůli designu hlavně, jinak je asi srovnatelný s Golfem, ten je ale zbytečně předražený), ale doporučuju 1.6 16V, kolem 200 tisíc se dá sehnat i ročník 2002-3 koupený v ČR, se serviskou a klimatizací atd. Ojeté TDI je celkem dobrý předpoklad pro problémy,já osobně bych do toho nešel(stejně jako do jakéhokoliv jiného ojetého turbomotoru)

Do tvého limitu se pohodlně vejde třeba i Fiat Stilo, klidně i 2003.

A pokud chceš být nenápadný,nechceš provokovat a stačí ti něco menšího, tak si kup Fabii, za 200 tisíc seženeš slušně vybavené kousky koupené a servisované v ČR.

Hlavně nedej na rady typu: "jedině německá kvalita", "italský šmejd" apod. Hodně záleží na stavu konkrétního auta. Nejlepší máš vybrat si model, který se ti líbí a pak už jen pátrat po dobrém kousku.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Dandisan"
| 17. 3. 2007 23:08
Přidám se k Octavii (rv 01, 2.0, 84 tkm, 190 tKč) , Golf a Bora. Dále Toyota Corolla (např. Corolla 5 dv HB, rok 2001, najeto 76 tkm, 1,4 16V VVt-i, 185 000 Kč). Honda Civic.

Nedoporučoval bych Peugeota - problémy s elektroinstalací mají snad všichni a je jedno, jestli vlastní 206 nebo 307.

ještě mě napadl Ford Focus po faceliftu. S ním ale zkušenosti nemám.
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 17. 3. 2007 23:33
Proc bys nesel do ojeteho TDI?

A myslite ze je jedno v jakym autobazaru budu vybirat? Na co si mam hlavne davat pozor?
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 17. 3. 2007 23:50
Já jsem vybíral na tipcars.com Máš tam snad všechny autobazary v ČR - asi 70 000 aut a můžeš si dát zobrazit konkrétní nabídku jednotlivých autobazarů. A hlavně to vyjde daleko levněji než je objíždět. Dávej si pozor na podezřelé nabídky, na ty ani nevolej ;-)

Já jsem tam vybíral asi 3 nebo 4 měsíce, ale bylo to hlavně způsobené tím, že 16V/74 po faceliftu tam skoro žádné nebyly. Na několik sovek HTP tam byly třeba 4 :-) , ale stály třeba 340 tis., takže hodně nad limitem.
re
neregistrovaný "bmw528"
| 17. 3. 2007 23:48
jestli náš rodinu a potřebuješ větší vůz zkusil bych renault scenic do 200000kč bude 2000-2002 rok s 1,6 16V,nebo i 1,8 16V, octavia z roku 2001 nemá motor 1,6 16V (ani další koncernový modely jako leon,golf4) sceniky mají ted dobré ceny motory drží a nevím,co by se tak nějak opakovaně rozbilo, octavia nafta z roku 2001 bude mít najeto tak 250000km,aby byla za 200tkč (ten kdo jí koupil v roce 2001 za 600tkč novou se jí nebude zabavovat po šesti letech s 50tkm za 200tkč)
re
neregistrovaný "one-z"
| 17. 3. 2007 23:53
concord: 1.6 16V je v golfu i leonu ;-)
re
| 18. 3. 2007 09:09
concord: Nevím, čím jezdíš, ale toho scénica ani zadarmo, dokonce snad, ani kdyby mi za to platili. Pokud ho máš, asi jsi měl štěstí a vychytal středeční kus. Nebo já měl tu "čest" s nějakým pátečním opravdu na konci poslední směny, ale ne... Scénic ne... Nikdy!!!

K tématu: Fiat Stilo (1.2 16V (má šestikvalt) nebo nebo 1.6 16V, záleží na tom, jestli chce jezdit tazatel na náklady, nebo na dynamiku, případně i 1.9 JTD), nebo zmíněný Ford Focus (benzin 1.6 16V nebo naftu 1.8 TDCi (ale těch je málo a TDDi zase nic moc)). To jsou mé tipy.

Z asijských aut bych kouknul na Hondu Civic, pokud nejde nějak moc o image, tak například Hyundai Elantra půjde za 200 000 sehnat poměrně "nová" a v dobrém stavu.

Osobně bych volil třídveřové stilo 1.2 16V - není to až takový lenoch, jak by se podle označení motorizace zdálo, 3D hatchback má atraktivní design, výbava je poměrně bohatá, bezpečnost, spolehlivost i "kvalita" velmi dobrá, zájem zlodějů ve srovnání s VW minimální.

Koncernu VW nefandím a nešel bych do něj, navíc by měl člověk při koupi takového auta počítat s vyšším rizikem "tachometrových kouzel" a v budoucnosti krádeže.
re 16V
neregistrovaný "bmw528"
| 18. 3. 2007 00:03
v roce 2001 byl motor v octavii i všech koncernových autech 1,6 8V 75kW,toledo a golf měli 77kW, motory s více ventilama byli 1,8 20V s nebo bez turba i 2,0 byl klasický 8 ventil až motory FSI májí 16V techniku, je mi líto ,ale škodovka trochu zaspala až do roku 2004
Avatar - janodespota
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 00:03
Za tu sumu je velmi slusna Primera P11 r.v. 2001...
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 00:03
Rodinu nemam :-) pisu ze je to moje prvni auto >:D uz uvazuju jen mezi leonem, octavii a golfem ale porad nevim jesli benzin nebo diesel? :?
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 00:11
concord: 1.6 16V 77kw se dával do golfa IV a leona, když mi to nevěříš, tak se koukni někam na internet ;-) . Do octávky ne, to souhlasim.
re
neregistrovaný "bmw528"
| 18. 3. 2007 00:08
u koncernu VW (škoda,seat,vw) pozor na verzi 1,6 ((8V)) do roku 2002 konec se dost často porouchali převodovky , po roce 2002 byl problém odstraněn dali tam šrouby místo nejtů >:D
re
neregistrovaný "bmw528"
| 18. 3. 2007 00:10
kdo nevěří at si obvolá vrakoviště, kolik jich tam mají a za kolik peněz chtějí tak 25000kč a výšše a nejsou, na naftu 66kw ji koupíš za 3500kč

:P
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 00:13
souhlasím s One-z,do golfa se již dost dlouho dává právě 16V,až nyní jej přebral Roomster a nejnověji nová fábia :roll:
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 00:14
Nechápu proč oktávka se musí spokojit s 8V :?
re
neregistrovaný "bmw528"
| 18. 3. 2007 00:17
chlapy u octávie jsem si 100% jistej,ale u seata a golfa nevím co byla ta 77kw,hledám to na netu
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 00:18
vždyť mi taky >:D

Octavia I a II mají pouze 1.6 8V ;-)

ale golf,leon.....dlouho 16V/77kw
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 00:21
concord:

[odkaz]

Tak tady máš inzerát ;-)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 00:25
jj Tommy, Škoda je znevýhodňována a přitom to jde do stejné kapsy... 1.6 16V už do nového golfa nedali, ale do nové fábky proč ne. To samé s motorem 1.6 FSI, který má v golfu 6 stupňů, OII jen pět, obdobně je to u superba vs passat s motorem 1.9/96 :(
re
neregistrovaný "bmw528"
| 18. 3. 2007 00:25
inzerát snese vše tak jsem četl v annonci megany z roku 1996 1,6 (16V),který nikdy nedělali až od roku 1999 do roku 1999 byli bud 1,6 55kw nebo 1,6e 66kw oba 8V
re
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 00:29
Bože, najeď na [odkaz] dej si VW, Golf a do toho řádku zadej 1.6 16V. Najde ti to asi 20 inzerátů, dále ti to tady potvrzuje Tommy...
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 00:30
nereste motory reste moje auto :D
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 00:36
mi jen,že ty jsi s tím tak pěkně začal >:D
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 00:39
b.e.a.s.t: tak mezi OI, golfem IV a leonem (první generace???) bych si vybral leona pokud bych nepotřeboval kufr, nebo OI pokud bych kufr potřeboval ;-)
sorry
neregistrovaný "bmw528"
| 18. 3. 2007 00:39
cituji:Toledo se začalo vyrábět se šesti motory, z nichž některé znají také majitelé Octávií. Základem byl v roce 1999 motor 1.6 (74 kW, později i 16V verze 77 kW), ...............jooooooooooooooo máte pravdu
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 00:39
one-z:je to tak,je to doslova do očí bijící,myslíš že jsou spokojeni s novou fabkou ve škodě??Proč není širší???Proč superb nemá TDI V6/150kw,který by hodně podnikatelů uvítalo :?:

Je toho mnohem více,Vw se zkrátka snaží,aby mu škoda nepřerostla přes hlavu :'-(
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 00:43
Tommy: je to smutné, přitom by prachy šly do jedné kapsy a celý koncern by na tom určitě vydělal. Když někdo bude chtít velký kufr v nižší střední a motor 1.6 na dálnici, který bude mít dlouhou šestku, tak prakticky celý koncern tomu člověku nemá co nabídnout... :?

Příklad je třeba m4lcolm se stilem 1.4 šest rychlostí.
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 00:41
golf bych vyškrtnul,je to jen o dost dražší oktávka v nepraktickém balení >:D

Asi bych se rozhodnul přesně jak píše one-z. :roll:
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 09:47
Co rikate treba na tohle? [odkaz]%26nbsp%3B1.9…
Re:
| 18. 3. 2007 10:07
Že se známá zná s majitelem toho bazaru... >:D Přijde mi divné, že nafťák najezdil za 6 let 77 tkm. Cena vypadá dobře, až natolik, že bych v tom hledal botu... :?
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 10:10
taky sou mi divny trochu ty kilaky ale jinak se mi to libi...nj ale jak zjistit jesli tam je treba pretocenej tachac?
RE
neregistrovaný "Extreme Man"
| 18. 3. 2007 10:23
Ten je opravdu hodně pěknej...akorat ma nějak podezřele málo najeto...ale zas tak se v cenách v bazarech neorientuju, abych to mohl posoudit.

Jinak co se týká toho jestli TDI nebo benzin tak to taky hodně záleži na tom kde jezdíš a kolik toho najezdíš. TDI jsou parádní motory, ověm projeví se to hlavně na dálnici. Jeden příklad pro všechny, jeden kolega měl jednu dobu Passata z roku 96, TDI 66kw pokud se nepletu, ja tou dobou jezdil Volvo S40 2.0 100kw, jeli jsme obě auta plně obsazený po dálnici na veletrh do Brna a byt S40 byla hodně rychlá a třeba na okreskách mě málokdo dával (nejvíc jsem z ní vymáčkl sám na dálnici tachometrovejch 240) tak ji pašík na té dálnici dával na * (třeba při zrychlení do kopce, nebo všeobecně při zrychlování na pětku)...a to při rozdílu nějakých 40 koní...od té doby každé moje další auto bylo už jen turbodiesel.

Ale jak říkám, záleží hodně na tom kde jezdíš a kolik toho najedes...
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 10:33
no budu jezdit dost po praze ale i dalnici se nevyhnu kvuli sportu dost cestuju...Radsi bych uprednostnoval silnej tah a akceleraci pred rychlosti...Bude to moje prvni auto nechci se v tom hned zabit :)
Re:
neregistrovaný "Extreme Man"
| 18. 3. 2007 10:44
Jinak zabít se můžeš i na tříkolce na dvorku když seš neopatrnej :-)
re
neregistrovaný "Extreme Man"
| 18. 3. 2007 10:40
to je jednoduché, větší zrychlení 0-100 by ti měl dát benzín, i když si nejsem jistej jestli zrovna stara 1.6 by ti ho dala... Naopak větší zátah při vyšších rychlostech ti dá asi TDI. Pokud víc cestuješ jdi do TDI, myslim, že se nespleteš. A spotřeba mezi 5-6 l na 100 tě určitě taky potěsí...
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 10:46
no asi takhle rano cesta po praze do skoly...po skole cesta do mlade boleslavi a zpatky...takze tak 150 km denne udelam...
Re:
neregistrovaný "Extreme Man"
| 18. 3. 2007 10:58
TDI ;-)
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 11:07
myslite ze si mam sebou vzit do bazaru nejakyho servisaka aby mi to auto ohodnotil? abych si ho nekoupil a nevrazil do nej dalsich 30 tisic na nahradnich dilech?
Re:
neregistrovaný "Extreme Man"
| 18. 3. 2007 11:18
no pokud je to tvoje první auto tak určitě, bazarům bych nevěřil ani Ň, navíc auto není malá investice, je potřeba ho dobře prohlídnout a i projet... Klidně si sebou vem dva na sobě nezávislé lidi, víc hlav víc ví....
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 11:36
takze byste volili leona v 1.9TDI? a jakej rok mam vybrat a kolik by mel mit nejvic najeto?
RE: 100kw benzín versus 66kw nafta
neregistrovaný "Fuky"
| 18. 3. 2007 11:45
To Extreme Man: Sorry, ale ten nafťák nedával na * tomu benzíňáku, ale ten řidič toho nafťáku dával na * Tobě, tak tady prosím nešiř bludy. Kdyby jsi ten benzíňák víc vytáčel a podřazoval tak Tě nikdy ten chrochta s Pašíkem nedožene ;-)
RE: 100kw benzín versus 66kw nafta
neregistrovaný "Extreme Man"
| 18. 3. 2007 11:57
Já to vytáčel dost, ale ono to Volvo kolem těch 6000 otáček už moc netáhlo...a přeřazovat pořád mezi 4 a 5 celou cestu...už tak to žralo tak 11 na 100. Ale jinak na dálnici je to o krouťáku a ne o výkonu...
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 11:47
takze byste volili leona v 1.9TDI? a jakej rok mam vybrat a kolik by mel mit nejvic najeto??
Re:
neregistrovaný "Extreme Man"
| 18. 3. 2007 12:04
Nevím jestli já osobně bych nechtěl radši Toledo...ale Leon je hezkej, s kvalitou Seatů nemám žádnou zkušenost...ale TDI bych bral. Jinak rok, ten se ti bude pohybovat v závislosti na výbavě a počtu najetejch kilometrů, vzledem k tomu, že cena je víceméně daná. Jinak počet najetejch kilometrů u TDI jak bude pod 100 000 tak bude podezřelej...neříkám, že nemůže být v pohodě, ale dával bych si na něho hodně pozor...
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 12:13
Tak napíši ještě k tomu autu co jsi vybral. Má najeto 77 tkm, odhadem tedy 13 tkm ročně, to klidně může být pravda, ale také mě hodně zaujal tří ramenný volant a litá kola, to naznačuje že to měl nějaký člověk, co asi nejezdil zrovna nejpomaleji, možná tomu dával sodu už za studena, proháněl to po rozmlácených okreskách a teď po ubohých 77 tkm, je auto ve stavu jako po 200 tkm a chce se toho zbavit ;-)
Re:
neregistrovaný "Fuky"
| 18. 3. 2007 12:14
Bohužel s výběrem auta to není tak jednoduché, vždy je to loterie a i když sedí počet km tak je taky důležité jakým stylem a kde se najely ;-) Doporučuji vybrat několik modelů, které Tě zaujali a s někým kdo tomu rozumí vybrat konkrétní kus auta. Jinak do výběru bych zařadil i Focuse, za ty peníze se dá sehnat dobrý kus.
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 12:17
Fuky: koukám, že na to máš podobný názor :)
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 12:10
Extreme man: nj ale porad si mi nerekl v jakym rozsahu by se najety kilometry meli pohybovat :)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 12:15
Extreme Man: další co se ohání krouťákem... >:D Já jsem tady vysvětloval už tolika lidem o co tam vlastně jde, takže na to už nemám náladu...

Souhlas s Fukym
Re:
neregistrovaný "Extreme Man"
| 18. 3. 2007 13:09
one-z: Tak mi to s tím krouťákem vysvětli :-) Myslim, že když máš krouťák přes 300Nm a nebo 150 tak je to rozdíl...a určitě to poznáš kdyz auto zrychluje napr. na 5 bez podrazeni...ale ja nevím, třeba máš s 1.4 jiné zkušenosti :-)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 13:22
Extreme Man: nj, tak jsem ti to našel. Pročti si všechny moje příspěvky a musíš to pochopit ;-)

[odkaz]

(začátek je úplně dole)
Avatar - janodespota
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 12:14
A musi to tvoje prve auto byt z VW produkcie? Su predrazene, len priemerne spolahlive a casto menia majitela (nedobrovolne). Za 200K zozenies automobil rovnako kvalitny (ak nie kvalitnejsi) aj od inej automobilky...
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 18. 3. 2007 12:17
rikal sem ze se nebudu branit i jinejm znackam ale kazdej tady prosazuje koncern vw...proti focusu taky nejsem a klidne mi poradte i neco jinyho...
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 12:29
Klidně toho fokuse, jestli se ti líbí ;-)

Já mám v oblibě koncern, ford a teď se mi začíná zamlouvat i fiat, takže Stilo, Fokus, Leon, OI, Golfa nemusim...

OI - pokud nepotřebuješ obrovský kufr, tak jí neber, předražená, hodně se kradou, dost často u TDI stočená tacha

Fokus - vynikající podvozek, ale neslyšel jsem nikdy moc chváli na motory TDDI oproti TDCI (ale třeba to není pravda!!!)

Leon - vypadá lépe než OI, jsou menší ceny než u OI, zájem zlodějů je také, asi jako u celého koncernu... :-( o něco menší kufr

Stilo - dobré motory sladěné s ještě lepšími převodovkami (6 rychl.), prostorný, levný, spolehlivost podobná jako u ostatních, není takový zájem zlodějů
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 12:27
one-z:

v Leonu je standartně tříramenný volant.

beast:

13 tisíc ročně může být pravda, ale u TDI je to důvod k obezřetnosti, ty auta se většinou kupují na větší porce. Rozhodně to chce mechanika atd.

A stejně je ojeté TDi zbytečný risk. Já vím, jsem trošku anti nafťák. Ale musíš počítat s tím, že určitě odejde váha vzduchu(to je pakatel) no a s největší pravděpodobností tě čeká výměna/repase turba, což už bude v desítkách tisíc.

A taky jako u každé ojetiny, rozvody, náplně, tlumiče, brzdy atd.
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 12:33
Mulder: aha :*) :-)

Ale jak píšeš, je to trochu (víc) podezřelé, takže pořádně zkouknout.

Jinak pokud bude mít víc, nebo měl necitlivé zacházení, tak platí to co napsal Mulder.
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 18. 3. 2007 12:47
Je doplním, Stilo má šestku jen se základními motory 1,2 a 1,4. Do lepších motorizací je montována pětistupňová převodovka.
Re:
| 18. 3. 2007 13:46
Myslím, že i nejsilnější JTD mají 6-tikvalt, ale až z pozdějších let výroby, nejsem si tím ale jistý. V každém případě nebudou k mání za 200 000, takže je to jen na okraj. Jinak šestka je pro 1.4 až od roku 2004 (2003?), kdy se přestala dodávat 1.2ka a 1.4ka se stala základní motorizací.
Bez nadpisu
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 12:49
m4lcolm: a co mají JTD, taky jen pět, všechny verze?
Avatar - janodespota
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 12:50
Skus pozriet Nissan primera p11, vyrabali sa do r. 2001 vcetne. Doporucujem benzinovy dvojliter. Ide to jak drak.
Fiat
neregistrovaný "Extreme Man"
| 18. 3. 2007 13:14
Jinak do Fiatu bych asi nešel...pár známejch už ojetýho Fiata koupilo a spokojení nebyli...ale zase to mohla byt nahoda a trefili se do špatnýho kusu. Což mě vždycky odrazovalo i od toho abych koupil Alfu, která má nádherný auta... Jinak Focuse neznam, ale pry je hodně spolehlivej... Jinak bych radši zůstal u němců...nebo švédů... :-)
Fiat
| 18. 3. 2007 13:52
Extreme Man: Tak já jsem tu za ty, co už měli několik ojetých fiatů a jsou spokojeni. Ti, co znají mé příspěvky, ví, že mluvím "za více lidí"... :)

Jinak dneska se dá skladové stilo (=nové auto) koupit pod 300 000, možná bych to zvážil místo ojetiny. A o stilu tu můžu pěkně referovat vařící m4lcolm, že? ;-) Otec ho má rok jako kombíka je spokojený.
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 18. 3. 2007 13:35
Multijet 16V 150k a benzínové pětiválce mají šestku. U ojetého auta se můžeš napálit u každé značky, proto bych do něj nešel.

Jinak s rozdíl mezi naftou a benzínem se stírá díky rozdílným délkám převodovek, vezmeme 2 hypotetické dvoulitry, jeden benzín 200Nm a druhý turbodehet 300 Nm. Benzín má větší rozsah otáček, ve 130 točí dejme tomu 3000 otáček, nafta menší a točí bratru 2000. TO je způsobeno rozdílným převodem, takže výsledný krouťák na kolech není o moc jiný. Liší se v podstatě jediný ukazatel - spotřeba.
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 13:38
m4lcolm: jj, jsem si říkal co to najednou píšeš :)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 13:40
Ale já to víc rozepsal, heč >:D
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 18. 3. 2007 13:37
@one-z

Teď koukám, že jsi něco takového psal v threadu pod odkazem. ;-) :)
Maximální offtopic
neregistrovaný "m4lcolm"
| 18. 3. 2007 13:43
Já při tom ale stíhám i vařit. >:D
Maximální offtopic
| 18. 3. 2007 13:49
m4lcolm: Maaamiii, co bude dnes dobrého??? >:D
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 13:47
trochu pozdě na oběd ne??? >:D
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 18. 3. 2007 14:37
Taky záleží na tom, k čemu a jak bude auto používat. Pokud je závodník a jezdí hodně okresky, volil bych něco s tvrdším podvozkem, v případě častých jízd po dálnici je dobrý Ital nebo Francouz. A hlavně aby se líbilo a bylo v dobré kondici, nejlépe znát prvního majitele. Jinak nikdy nevíš, jestli ten, co ho měl před Tebou nebyl závodník a nedával mu za studena kotel... To se pak lidi diví, že jim motor v Alfě odejde po 150 tkm. :roll: >:D
Také zrovna hledám...
neregistrovaný "dlabas"
| 18. 3. 2007 15:43
Zrovna hledám pro přítelkyni také auto, ale asi diesela.

Ale není to jednoduché, musí být malé, ale kufr vetší a hlavně se jí musí líbit.

Zatím koukám po:

Ford Fiesta 1.4TDCi r.v. 2003 a víš

Fors Fusion 1.4TDCi r.v.2003 a víš, ale tam už je vyšší cena.

a další nevím. škodovku nechce a ani já nejsem jejím zastáncem.

Corsa, Clio mají menší kufr a ostatní auta se jí zdají moc velké.

Za rozumné rady či inspiraci budu vděčný
Také zrovna hledám...
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 19:55
m4lcolm: tak to jsi dobrej >:D
Také zrovna hledám...
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 20:00
m4lcolm: ee >:D

Od té doby najeto asi 130, 140 km a zatím pohoda :)
Také zrovna hledám...
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 19:59
dlabas: fiesta van 1.4 TDCI, kufr to má hodně velkej (osobní zkušenost ;-) )
Také zrovna hledám...
neregistrovaný "dlabas"
| 19. 3. 2007 10:25
A co říkáte na Fiat Stilo r.v. 2003 - také se dá sehnat do 200tis?
Také zrovna hledám...
| 19. 3. 2007 12:21
Sehnat se dá, volba je to dobrá, ale spíš než na rok výroby nebo počet km na tachometru bych se zaměřil na stav auta jako takového, osobně bych raději koupil za stejné peníze starší auto v lepším stavu než nové v horším.
Také zrovna hledám...
neregistrovaný "dlabas"
| 19. 3. 2007 23:07
Tak jsem se ještě obrátil s otázkou přímo do sekce Fiat - Stilo, tak uvidím.

Díky za reakce
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 18. 3. 2007 19:56
Ještě máš tříválec? >:D
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 18. 3. 2007 20:09
Tak aby to vydrželo... ;-) Kolik máte celkem najeto?
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 20:11
Díky, 19 200 km :)
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 18. 3. 2007 20:15
Jenom? :o
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 20:21
Tak já jsem za 10 měsíců co jsem měl svoji fabii najel 5500km :)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 20:24
jj, jenom >:D

9 měsíců, 4 800 km ;-)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 20:26
A kolik máš vlastně ty :?:
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 20:28
5900

kupoval jsem ji,měla 4600km,takže zatím trhám rekord >:D

Jinak Aygo má 5000,nebo spíš mělo >:D Třeba už ho nevrátí
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 20:32
Ty si z toho ayga pořád děláš pr..., kdyby to viděla tvoje žena ;-) >:D

Tj, to budeš mít za rok přes 10 tkm určitě >:D

Ale spíše mě zajímal m4lcolm...
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 20:38
aha :*)

Ten říkal že má za rok něco kolem 30000km :-)

Toho ayga se zbavím hned jak to půjde >:D ,hned jak ženu přemluvím na fabii >:-[] >:-[]

A s těmi 10000 nestraš >:D
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 20:47
Tak to chvátejte, nebo ta tvoje je už prodaná :?:
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 20:50
Oktávku jsem si dovezl ve čtvrtek,a v pondělí byla fabka prodaná :'-( :'-( :'-(

Takže až tu novou :-) Ta se manželce líbí,ale napřed ji vyzkouším v práci a pak na ni musím ještě vydělat >:D
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 20:53
No u fabky to nebude hned, když jí chceš nejdříve vyzkoušet v práci. Jdi do toho Punta, nebo třeba Corsy, v tuhle chvíli vyjdou daleko lépe než fabka.
Re:
| 18. 3. 2007 22:30
Fiat, Fiat, Fiat!!! Tommy, já věděl, že jednou dostaneš rozum! >:D
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 20:51
Ale taky to bude možná punto :-)

yaris už asi ne :?
Bez nadpisu
neregistrovaný "AutoExpert"
| 18. 3. 2007 20:54
:lol:
Bez nadpisu
| 18. 3. 2007 20:59
tento rok určitě ne

Počítám že do konce roku nové fábie v práci budou :)
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 18. 3. 2007 21:28
Auto má něco přes rok a přes 30 tisíc :)

@Tommy

Stejně nakonec koupíš ženě Fabku, jak Tě tu tak znám... ;-) >:D Já bych volil 3D GP, u 5D bych váhal nad ním a Corsou. Obě mají výhodu - vypadají dobře i na plecháčích. Jsem zvědav, jak to bude s novou Fabií, zatím jsem ji viděl jen jednou a moc se mi nezdála.

My budem taky muset řešit 2. auto, mě se enormně zamlouvá toto:

[odkaz]

Největší masakr za 300 tisíc, a Stilo nechám ženě 8)
Re:
| 18. 3. 2007 22:32
Panda 100 HP, to musí být pěkná hračka... ;-)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 18. 3. 2007 22:47
m4lcolm: nechci kazit radost, ale už jsem ho viděl v provozu a je to šedá myš (a to doslova, měl myslim šedou metlu >:D ), bohužel. Všiml jsem si ho jen proto, že auta tak nějak znám a i tak jsem si nebyl vůbec jistej a raději jsem se koukl na záď, a to jsem si ho v jednom časáku se zájmem prohlížel. I tady na tom odkazu se mi hodně líbí, ale v provozu se podle mě ztratí... Možná s tou červenou by se to mohlo trochu zlepšit... Třeba fabie RS má ten nárazník daleko nápadnější než Panda.

Ale těch 100 kobylek se ve městě určitě neztratí :-)

A otázečka, to má stejný motor jako ty ve stilu :?:
Re:
| 18. 3. 2007 23:39
Já bych třeba právě chtěl auto (kdybych volil něco takového), které by na sebe poutalo pozornost vzhledem co nejméně...

A ano, má to motor identický se stilem.
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 19. 3. 2007 20:23
fleet.admiral: no já myslel, že jsou sportovnější modely od toho, aby taky vypadaly, ale uznávám, že ne každý chce na sebe poutat pozornost...

Jinak by mě zajímalo, jak dokázali se 73 kw a 1050 kg hmotnosti udělat zrychlení na 100 km/h za 9.5 s :roll: Fabia se 74 kw a 1065 kg hmotnosti má 11.5 s... Buď je ten motor vážně geniální (fiatu) :-) , nebo si tady někdo papírama pomáhá... :?
Re:
| 19. 3. 2007 20:26
one-z: No nebyl jsi to ty, kdo říkal, že ho už nebaví vysvětlovat, jak je to s výkonem a krouťákem? >:D Fabia je možná prostě líná (taky je ten motor 40 roků starý, tak se tomu nelze divit ;)), navíc to není jen o hmotnosti a výkonu. A Fiat malé motory umí... ;)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 19. 3. 2007 20:50
fleet: ano byl, ale tyto motory jsou si tak podobné, že nějakých pár Nm v nízkých otáčkách nebude až tolik rozhodovat, ono totiž okolo maxima výkonu budou mít shodný krouťák ;-) Docela by mě zajímaly převodové poměry, ale u těch jsem také předpokládal, že budou hodně podobné fabii. Fiat má sice šest rychlostí, ale ty rychlosti musí mít určitou "délku", jinak by se člověk do stovky ukvedlal...

Nevim sice jak je ten motor starý, ale ty máš určitě na mysli škodovácké 1.4 OHV MPI, tenhle motor je 2xOHC MPI ;-)
Re:
| 20. 3. 2007 08:10
one-z: To máš jedno, škodovka jako škodovka... >:-[]
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 19. 3. 2007 06:22
a myslite ze mam vetsi sanci koupit kvalitni ojetinu treba pres auto plus? nebo treba primo u dealera seatu?
Bez nadpisu
neregistrovaný "Dandisan"
| 19. 3. 2007 07:29
Jednou jsem slyšel, že si někdo koupil vůz přes Auto plus nebo Vyzkoušeno a nakonec se po nějaké době přišlo na to, že auto bylo trochu naťuknutý zepředu. Samozřejmě že to nikde napsané nebylo. Takže já osobně bych auto koupil VŽDY u dealera (ale možná bude trochu dražší).
Re:
| 19. 3. 2007 08:56
Ale auto-plus je v podstatě dealer - najdeš ho jen u prodejců škodovek, i když jako ojetiny vedou často i jiné značky.
Bez nadpisu
| 19. 3. 2007 12:08
To se pobav s m4lcolm,který má taky stilo ;-)
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 19. 3. 2007 18:40
nj ale jak to spolehlive poznat? :-)
Bez nadpisu
| 19. 3. 2007 20:29
a přeci motor 1.4 16V/74kw není až tak povedený >:D

Proto byl také nahrazen 1.6 :?
Bez nadpisu
neregistrovaný "blablablabla"
| 19. 3. 2007 20:30
mno, není 73kW a 73kW ( liší se podle norem, a jakým způsobem se v jednotlivejch fabrikách a zemícch měří, takže papírově porovnávat nejde), +15kg není zanedbatelné, převodové poměry (!), a opět způsob měření zrychlení (např, při jakém užitečném zatížení atd.)...
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 19. 3. 2007 20:44
Není to stejný motor jako ve Stilu, je vylepšený o proměnné časování, takže táhne lépe od spoda a navrch má 5 koníků ve stejných 5800 otáčkách. Ten rozdíl proti Fabii bude dán právě lepším zátahem odspodu (už Stilo táhne odspoda líp než 74 kw Fabia). Viděl jsem to v provozu jednou, moc mi to jako šedá myš nepřišlo, byl totiž ve fialové metalíze. :D
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 19. 3. 2007 20:50
Stilo 2003 bys za těch 200 klacků sehnat mohl i ve slušném stavu, dej si pozor hlavně na přední nápravu u těžších motorů a elektriku - bodycomputery Bosch občas zlobily, respektive senzory a pak to hlásilo chyby, zejména u prvních sérií. U 1,6 zlobily svíčky. Tolik teorie, moje Stilo je zatím bez poruch. :-) Jinak si dej pozor na celkový stav vozu jako u všech značek.
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 19. 3. 2007 21:02
@one-z

jak píšu o kus níž, ten rozdíl bude větší než pár NM... ;-)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 19. 3. 2007 21:19
m4lcolm: ale zase v maximu je na tom lépe VW motor ;-)

Tak jsem to vzal metodou výpočtů :-)

Jednička vytočena na 6500 ot/min při 53 km/h - výkon v téchto otáčkách je 72 kw, tedy skoro žádné vadnutí, po odřazení dvojka spadne na 4000 ot/min kde se nachází 53 kw, dvojka opět do 6500, po odřazení trojka spadne na 4400 kde je 61 kw (je zde i vrchol točivého momentu, ale ten sem v tuhle chvíli nemusíme tahat, protože výkon se počítá z něj...)

Chtělo by to ještě tedy sehnat/udělat toho fiata, je to sice hodně čísel, která moc toho neřeknou, ale rozdíl 2 s by se tady ukázat již mohl, ten fiat by musel mít o dost lepší hodnoty... ;-)
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 19. 3. 2007 21:35
Der Panda 100 HP ist serienmäßig mit dem neuen 1.4 16V-Motor mit 1368 ccm, 100 PS bei 6000 U/min und einem Drehmoment von 131 Nm bei 4250 U/min ausgerüstet. Damit erreicht der Panda 100 HP eine Spitzengeschwindigkeit von 185 km/h und beschleunigt von 0 auf 100 km/h in 9,5 Sekunden. Trotzdem verbraucht er nur 6.5 l/100 km im Mix. Kombiniert ist der Motor mit einem manuellen 6-Gang-Schaltgetriebe.

To jsem vytáhl z německého webu Fiatu, takže maximum krouťáku je o něco níž a o 5 NM výš, 100 koní dosahuje také v 6000 tisících ot., takže ten motor ve středních otáčkách (dejme tomu 3-5tisíc) jede jistě líp, Škoda ho dohání až na maximu. To spolu s nižší vahou může dát ten rozdíl. :roll:
Bez nadpisu
neregistrovaný "one-z"
| 19. 3. 2007 22:32
m4lcolm: tak hmotnost dělá necelých 1.5% navíc u fabie, ale asi to udělá ten o něco větší zátah ve středních otáčkách... 8-s

Ale i tak je to velký rozdíl ve zrychlení, já myslim že i tobě to přijde divné, že jo :-) Kdyby to byly slabé motory, tak neřeknu, tam je znát každý koník a vteřina k dobru je hned... No chtělo by je to někdy srovnat, třeba tu Pandu opravdu koupíš >:D

Na závěr bych chtěl napsat, že rozhodně nemám problém uznat, že fiat má lepší motor, řekl bych, že ho má lepší určitě, ale aby byl lepší o tolik a dokázal rozhýbat stejně těžké auto o 2 vteřiny rychleji :?
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 19. 3. 2007 22:49
Tak za rok dva možná :-! Ale kdo ví, co to nakonec bude, narozdíl od spousty lidí tady nejsem zatížený na jednu značku, takže si vždy můžu vybrat auto, které se mi nejvíc líbí, aniž by tom musel být Fiat/Škoda/cokoliv jiného. :D
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 20. 3. 2007 06:31
m4lcolm: to máš pravdu, to je ještě dlouhá doba... :)
Bez nadpisu
neregistrovaný "m4lcolm"
| 19. 3. 2007 23:17
Nakopíruji Ti to tam, tady se to mezi offtopicem snadno ztratí... :)
Bez nadpisu
neregistrovaný "b.e.a.s.t"
| 20. 3. 2007 15:02
koukam ze moje auto se tu resit uplne prestalo :D
Re:
| 20. 3. 2007 16:16
b.e.a.s.t: To se stává... >:D Já Ti svůj tip řekl, takže jsem si udělal "čárku" a teď můžu vesele off-topicovat... >:D
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 21. 3. 2007 19:38
fleet: jak škodovka jako škodovka :?: :?: :?:

b.e.a.s.t: jj, my jsme ti svoje tipy řekli a potom to začne už jenom odjíždět od tématu...
Re:
| 21. 3. 2007 20:47
one-z: To byl vtip... ;-)
Re:
neregistrovaný "one-z"
| 21. 3. 2007 21:13
Aha, já právě vůbec nevěděl na jaký příspěvek reaguješ :)
Přetáčení tachometru.
neregistrovaný "debien"
| 21. 3. 2007 22:30
Někde jsem četl, že počet ujetých km se nesmazatelně ukládá do paměti řídící jednotky.

Je to pravdivá informace?

Při jakém testu je možné tento záznam přečíst?
Přetáčení tachometru.
| 22. 3. 2007 12:53
Je to tak. Konkrétně u Fiatů od modelového roku 2000 se stav km dá vyčíst z ŘJ. Takže si jej lze v servise poměrně jednoduše ověřit.

Ovšem na mareackém fóru kdysi proběhlo, že prý se dají i ty km v ŘJ přenastavit. Tak nevím.. 8-s Pokud tomu tak je, asi ti nepomůže nic, krom zhodnocení stavu auta.

Ale myslím si, že většina prodejců se spokojí s přetočním tachometru.

BTW: zažil jsem bazar, kde mělo asi 5 aut naprosto stejný stav km na tachometru. :idea:
Opel astra??
neregistrovaný "pepana"
| 22. 3. 2007 12:27
Chci si koupit auto tak za 200tis. a potřebovala bych radu. Jaký je rozdíl v jízdních vlastnostech astra 1,4 16V a 1,6 16V? Chceme už kombíka. Je ta 1,4 slabá na kombika?? Nemate někdo zkušenost s Astrou??? S cenami náhradních dílů, a čeho by jsme si měli všímat při koupi??? Díky P.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku