6 komentářů
0
zdravím všechny,potřebuji poradit.Prodal jsem chlápkovi auto,na kterým se po 14dnech stalo něco s nápravou, údajně mu nějak klepe při rychlé jízdě 100kmh + a auto se "nedá" udržet na cestě.Chce měnit rameno za cca 8-10tis. kč. Mě se to nikdy nestalo a při zkušební jízdě se nic podobnýho neprojevilo.Ve smlouvě máme jen uvedeno,že je seznámen se stavem vozidla a,že na vozidle není vada ,o které bych věděl.Jak se mohu bránit?
matuS
neviem ci sa pravna uprava v CR odchylila od tej v SR (alebo naopak) ale u nas teda predavajuci garantuje 6 mesiacov od predaja skrytu vadu - to je ale taka vada, o ktorej predavajuci vie, ale kupujucemu ju nepovie.
Ak si teda ty o vade nevedel, tak napriek tomu, ze v case predaja uz vada na vozidle bola, ty za nu zodpovednost nenesies. Je to jednoducho riziko kupujuceho, opotrebenie vozidla atd.
Nehovoriac o tom, ze ak malo vozidlo viac ako 100tis km, tak vymena ramena je pomerne standardny servisny zasah a teda suvisi s prirodzenym opotrebenim vozidla.
Kupujucemu teda povedz, ze je ti to luto, ale v case predaja si o takej zavade nevedel a si cisty.
Ak si teda ty o vade nevedel, tak napriek tomu, ze v case predaja uz vada na vozidle bola, ty za nu zodpovednost nenesies. Je to jednoducho riziko kupujuceho, opotrebenie vozidla atd.
Nehovoriac o tom, ze ak malo vozidlo viac ako 100tis km, tak vymena ramena je pomerne standardny servisny zasah a teda suvisi s prirodzenym opotrebenim vozidla.
Kupujucemu teda povedz, ze je ti to luto, ale v case predaja si o takej zavade nevedel a si cisty.
díky,já to vidím stejně, to auto má najeto 160tis. km takže mě ta výměna přijde běžná v rámci opotřebení...
Skrytá vada by bola,kdybys to rameno třeba zavařil,což se přeci nedělá,nebo podobný prasácký zásahy,ale rozhodně ne běžný opotřebení,což tohle rozhodně je.
stacilo by, ak by mu servisak povedal, ze to rameno je po smrti a a tym vznika predavajucemu povinnost aby to dal vediet kupujucemu.
Lenze v pripade sudneho konania je dokazne bremeno na kupujucom, a ten musi dokazat, ze servisak nieco taketo prehlasil. Taketo prehlasenie by ale muselo byt bud zadokumentovane servisom a podpisane predavajucim (na dokaz, ze o tom vie), alebo by tam museli byt svedkovia - dokazovanie je teda mimoriadne zlozite.
Lenze v pripade sudneho konania je dokazne bremeno na kupujucom, a ten musi dokazat, ze servisak nieco taketo prehlasil. Taketo prehlasenie by ale muselo byt bud zadokumentovane servisom a podpisane predavajucim (na dokaz, ze o tom vie), alebo by tam museli byt svedkovia - dokazovanie je teda mimoriadne zlozite.
to Matus:
skrytá vada je vada, kterou má vozidlo v okamžiku prodeje, ale není uvedena v kupni smlouvě nebo v protokolu o tech. stavu vozidla. Čili vada je skrytá pro kupujícího...
to jestli o ní ví prodávající je naprosto irelevantní, prostě prodejem ojetého automobilu ti vzniká určítá odpovědnost daná zákonem a je naivní si myslet, že stačí předstírat nevědomost - neznalost jak známo neomlouvá.
Taková skrytá vada by byla naprosto nevymahatelná, protože dokázat někomu, že o vadě na jeho vozidle věděl je nerealný - i kdyby na té nápravě bylo třeba něco vařeného tak to mohl udělat už předchozí majitel atd..
Jediné co musí kupující prokázat je obecně to, že vada na vozidle byla už právě v okamžiku prodeje a ne až třeba týden poté.. ale je pravda, že u takovéhle levnější věci, která má nádech spíš opotřebení než-li poruchy bych se na reklamaci možná vykašlal. Je to na právníka a soudního znalce a to všechno stojí čas, nervy a peníze a dle dnes platného sazebníku má právník(pokud si člověk nedohodne smluvní sazbu) nárok za 1 právní úkon 2.200,- kč bez dph + třeba v případě, že se jedná o napsání dopisu (prodávajícímu nebo komukoliv) tak ještě navíc 300,-kč jako náhradu výdajů za poštovné čili to máme 2.500,-
navíc tomu dopisu může předcházet zplnomocnění advokáta k zastupování což je taky právní úkon čili zahrozit prodávajícímu dopisem od právníka s jeho hlavičkou dle sazebníku přijde na téměř 5.000,-kč a to ještě bez dph a jedním dopisem se nemusí vyřešit ani trivialní věc kdy je protistrana svolná k dohodě..
skrytá vada je vada, kterou má vozidlo v okamžiku prodeje, ale není uvedena v kupni smlouvě nebo v protokolu o tech. stavu vozidla. Čili vada je skrytá pro kupujícího...
to jestli o ní ví prodávající je naprosto irelevantní, prostě prodejem ojetého automobilu ti vzniká určítá odpovědnost daná zákonem a je naivní si myslet, že stačí předstírat nevědomost - neznalost jak známo neomlouvá.
Taková skrytá vada by byla naprosto nevymahatelná, protože dokázat někomu, že o vadě na jeho vozidle věděl je nerealný - i kdyby na té nápravě bylo třeba něco vařeného tak to mohl udělat už předchozí majitel atd..
Jediné co musí kupující prokázat je obecně to, že vada na vozidle byla už právě v okamžiku prodeje a ne až třeba týden poté.. ale je pravda, že u takovéhle levnější věci, která má nádech spíš opotřebení než-li poruchy bych se na reklamaci možná vykašlal. Je to na právníka a soudního znalce a to všechno stojí čas, nervy a peníze a dle dnes platného sazebníku má právník(pokud si člověk nedohodne smluvní sazbu) nárok za 1 právní úkon 2.200,- kč bez dph + třeba v případě, že se jedná o napsání dopisu (prodávajícímu nebo komukoliv) tak ještě navíc 300,-kč jako náhradu výdajů za poštovné čili to máme 2.500,-
navíc tomu dopisu může předcházet zplnomocnění advokáta k zastupování což je taky právní úkon čili zahrozit prodávajícímu dopisem od právníka s jeho hlavičkou dle sazebníku přijde na téměř 5.000,-kč a to ještě bez dph a jedním dopisem se nemusí vyřešit ani trivialní věc kdy je protistrana svolná k dohodě..
×
Sdílení komentáře
×