40 komentářů
Slavek-TDM
VR6 s nejakymi 128kW se delalo 4x4 v automatu. Bohuzel tazny jen na 2035kg... Proste je to neresitelny bez snizeni nosnosti vleku a tim bych tuto diskuzi uzavrel. Diky vsem za prispevky.
kolmar
Alebo Sharan! No nesom na 100% isty ci 4motion islo aj do bendzinu, no zda sa mi ze hej, aut na vyber neskutocne...a ci 2.0, 1.8T alebo V6?! podla chuti, noviem ci s prvymi menovanymi bolo 4x4.
Slavek-TDM
To vsechno uz jsou dost velky/tezky auta.
Ale jeste me napadl Passat V6 2.8 4x4 tiptronic. Tazny ma teda opet jen na 2100kg...
Ale jeste me napadl Passat V6 2.8 4x4 tiptronic. Tazny ma teda opet jen na 2100kg...
Anonym
Takže sem se na to díval, 2,5 tuny vlek může tehat z us SUV Jen trio Jeep GrandCherokee, Chevy Tahoe a Chevy Suburban...
Je tu ještě Ford Excursion, ale to už je moc velká krá*a, podle mě nejlepší volba ten Jeep nebo Chevy Tahoe.
[odkaz]
[odkaz]
Je tu ještě Ford Excursion, ale to už je moc velká krá*a, podle mě nejlepší volba ten Jeep nebo Chevy Tahoe.
[odkaz]
[odkaz]
Slavek-TDM
Uz jsem zjistil, ze V70 ma limit 2100kg, Allroad 2300kg (ale ten zrejme neprichazi v uvahu kvuli vysokym nakladum na urdzbu/poruchy) a 124ka 1900-2100kg podle typu. Proste kombi se zavesem na dve a pul tuny asi neni ;-\ Bude si muset nechat snizit celkovou hmotnost toho vleku a pak si myslim, ze dotahne nejakej MB - ja doporucim 124 300D 4matic. Starej jak cerny uhli, drahej jak mrcha, ale stale dobrej...
kolmar
:yes: presne tak, to tu riesime - hladame ihlu v kope sena! No V70 a Allroad zatial s odretymi usami to splnaju. Neviem ako E kombi...
JOB
Nevím co máš za auta ,ale na stránkách na které si dal odkaz se dočtu téměř to samé co mi napsaly z MD. Píše se tam o motorových vozidlech a né o soupravách. 😉 Ať to čtu jak to čtu pořád vychází že N1 i M1 do celkové váhy 3500 kg včetně platěj pouze dálniční známkou bez ohledu na to co táhnou. 😉
Mimo jiné se tam píše 😒br /> "Motorová vozidla s povolenou hmotností do 3,5 t - nezáleží na hmotnosti jejich
přívěsu - budou jezdit s časovými kupóny"
Mimo jiné se tam píše 😒br /> "Motorová vozidla s povolenou hmotností do 3,5 t - nezáleží na hmotnosti jejich
přívěsu - budou jezdit s časovými kupóny"
na mřížku to nevázej, už rok nemusí být a i předtím to šlo jistými úkony obejít. třeba takový Ford C-max byl 4 místný jako N1 a šlo to bez mřížky ......opravdu bych šel podle toho co je v TP, cokoliv jiného je velmi ošemetné.
kolmar
No tak toto je fakt prispevok. Clovek ma hromotluka na dvore, hlada daco civilne co by potiahlo 2,2 tony... a ty mu napises, ze nech si kupi dalsieho hromotluka...ze pohoda? No kde je aspon trochu rozumu a pointy v tomto prispevku???? Comu v slove KOMBI - hned v uvode prispevku nerozumies???????
Anonym
Když už jednu ameriku má (Ford F350) druhá mu určo vadit nebude...
Americkejch SUV je spousty
Americkejch SUV je spousty
no moc neděkuj čeče, pozor na to co je napsáno v TP jako kategorie auta, vizáž auta není to oč tu běží. Octavia je taky náklaďák, když je otypovaná na N1 !!!! velké pick upy a jeepy se kvůli DPH matlaly jako speciální montážní resp. nověji jako nákladní skříňové alias N1 !! to je úskalí českého bordelu v legislativě, kdysi se někdo rozhodl z daňových důvodů uměle homologovat odpočtové auta jako náklaďáky, teď se to vrací v těchto komplikacích.
Slavek-TDM
Diky, takze jen u nakladaku a celkovy hmotnosti soupravy. Tudiz ho budu smerovat opravdu do osobniho auta a rozhodne ne s mrizkou.
tachograf je jasná páka u N1 nad 3,5t celkové hmotnosti jízdní SOUPRAVY. řeší to vyhláška 341/2002 sbírky, příloha č.1. jinak o mýtu v Cz najdeš všechno na www.premid.cz. ve všech dokumentech tam nejdeš terminologii vozidla a jízdní soupravy do / nad 3,5 tuny. pro mě je závazné ne to co mi napíše picmoch z min. dopravy, ale co je ve vyhláškách.mě moje transity omlátil provozovatel mýta o hlavu s tím, že si mám nakoupit krabičky, pokud hodlám tahat vozíky a tím se dostávat nad 3,5t v soupravě. tož tak.
JOB
Tak jinak 😒br />
Tohle je odpověď z ministerstva dopravy 😉
Vážený pane,
k vašemu dotazu sdělujeme, že zákonem č. 347/2009 Sb. byl novelizován zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Od r. 2010 tak dochází k těmto zásadním změnám ve zpoplatnění za užívání určených pozemních komunikací😒br /> - do mýtného systému budou zařazena pouze motorová vozidla (nikoliv jízdní soupravy) s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny;
- časové zpoplatnění, hrazené pomocí dálničních kupónů, se bude týkat pouze motorových vozidel s největší povolenou hmotností do 3,5 tuny;
- délka sedmidenního poplatku se mění na deset dnů.
Z výše uvedeného vyplývá, že pro ponechání v časovém zpoplatnění (kupóny) bude rozhodující největší povolená hmotnost motorového vozidla do 3,5 t, bez ohledu na to, zda bude připojen přívěsný vozík nebo ne, bez ohledu na typ vozidla a bez ohledu na to, zda je vozidlo využíváno k soukromým nebo výdělečným účelům. Obdobně tedy bude pro zařazení do mýtného systému rozhodující největší povolená hmotnost motorového – tažného vozidla, a to nad 3,5 tuny.
Závěrem uvádíme, že kupóny emise 2009, jejichž platnost končí až v r. 2010, budou platné po celou tuto dobu, tj. maximálně do 31. ledna 2010. To se týká jak vozidel s hmotností do 3,5 tuny, tak vozidel od r. 2010 nově zařazovaných do mýtného systému. Povinnost úhrady mýtného však začíná vždy hned následující den po skončení platnosti kupónu emise 2009, což v případě měsíčních nebo týdenních kupónů může být i před 31.1.2010. V případě vozidel bez kupónu emise 2009 se na ně vztahuje povinnost úhrady mýtného již od 1. ledna 2010.
Tohle je odpověď z ministerstva dopravy 😉
Vážený pane,
k vašemu dotazu sdělujeme, že zákonem č. 347/2009 Sb. byl novelizován zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích. Od r. 2010 tak dochází k těmto zásadním změnám ve zpoplatnění za užívání určených pozemních komunikací😒br /> - do mýtného systému budou zařazena pouze motorová vozidla (nikoliv jízdní soupravy) s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny;
- časové zpoplatnění, hrazené pomocí dálničních kupónů, se bude týkat pouze motorových vozidel s největší povolenou hmotností do 3,5 tuny;
- délka sedmidenního poplatku se mění na deset dnů.
Z výše uvedeného vyplývá, že pro ponechání v časovém zpoplatnění (kupóny) bude rozhodující největší povolená hmotnost motorového vozidla do 3,5 t, bez ohledu na to, zda bude připojen přívěsný vozík nebo ne, bez ohledu na typ vozidla a bez ohledu na to, zda je vozidlo využíváno k soukromým nebo výdělečným účelům. Obdobně tedy bude pro zařazení do mýtného systému rozhodující největší povolená hmotnost motorového – tažného vozidla, a to nad 3,5 tuny.
Závěrem uvádíme, že kupóny emise 2009, jejichž platnost končí až v r. 2010, budou platné po celou tuto dobu, tj. maximálně do 31. ledna 2010. To se týká jak vozidel s hmotností do 3,5 tuny, tak vozidel od r. 2010 nově zařazovaných do mýtného systému. Povinnost úhrady mýtného však začíná vždy hned následující den po skončení platnosti kupónu emise 2009, což v případě měsíčních nebo týdenních kupónů může být i před 31.1.2010. V případě vozidel bez kupónu emise 2009 se na ně vztahuje povinnost úhrady mýtného již od 1. ledna 2010.
Slavek-TDM
No to prave neni vubec jasny. U nas to komplikuje pripadny N1 a to, jestli se jedna o celkovy hmotnosti nebo aktualni. Totez v zahranici - v Nemecku by myto platit nemusel, ale jestli ma mit tachograf nebo ne, to vi buh... Kdyby mel nekdo link na stranky, kde se to shrnuje, odmenim podekovanim >😁
Jinak on auta na podvalu nevozi, jen material a nikdy pres povolenou hmotnost.
Jinak on auta na podvalu nevozi, jen material a nikdy pres povolenou hmotnost.
JOB
v čechách mu mýto nehrozí pokud bude auto do 3,5t v cizině už je to myslím na tachograf.
díky celkové hmotnosti soupravy co se tady vymýšlí - uvědomuje si ten soused že se tím pádem dostává do problematiky CZ, AT i tuším SK mýta tzn. olepit si čelní okno krabičkama mikrovlnkama dle toho kam se jede a platí a platí za každý ujetý km ??? jestli mu to neva, pak OK - já jen že vidím kolem sebe hodně autíčkářů co se hledí zbavit všeho co zavání platbou výkonového mýta tj. jako kamiony nad 12t doposud... Já bych se mrknul po nějakém obstarším MB ML v benzínu, zaplynovat jde cokoliv. vizáží to je offroad jen napolo. Jinak pokud by byl fin. limit alfa omega, tak bych asi rezignoval na nějaký fešný Grand cherokee V8, v plynu se to dá uživit ( relativně s ohledem na objem motoru ) relativně polevnu.....ale zase když američana nechce, to je pak těžko, na kontinentě se takových mazlíků moc nedělalo mimo užitkové verze Géčka ( souběžně se dělají furt s tou známější luxusní verzí,mám pocit že většina v automatu, do CZ se to ale tuším nevozí ) .
Slavek-TDM
Nekoukal, kouknu. Zatim jen vim, ze 124ka muze mit max 2.1tuny a to jen jeste u trilitru v nafte.
Edit: tak V70ka 2100 a Allroad do roku 04 2300kg.
Edit: tak V70ka 2100 a Allroad do roku 04 2300kg.
Slavek-TDM
Presne tak. A aby pri cestach do Rise nebylo potreba tachografu a myta.
kolmar
Tu ide prave o to aby to nebola dalsia stodola na dvore, ale civilne auto...najlepsie velky kombik...
kolmar
Nezistoval si kolko potiahne ten Allroad resp. A6 Avant, ci E kombi, V70...
Slavek-TDM
Tak s cenovkou se jiste da neco delat, ale porad to neresi kombi s taznym na 2.5tuny ;-\
nissan pathfinder armada/infiniti QX56, tažný hrubě přes 3 tuny, známej za tím tahá jachtu
pamatuju si že začátkem devadesátek byla obrovská propagační akce na Ávie, go motoru+překopávka na plyn, jestli to tenkrát stálo kolem 50ti...
Anonym
Mě napadá leda nějaký velký SUV, doma se juknu do katalogu nakolik maj tažný takovej Chevy Tahoe, Suburban, Ford E😜edition atd.
kolmar
To hej...ja zabudol na 4x4, tym padom bawo aj ta kia aj omega moze ist "do kitek".
No to Volvo V70 by sa mohlo podarit aj AWD aj bendzin s automatom. Poto meste nejaky ten mercedes a u mna dost nepopularne audi by sa tiez dalo najst
noo...v D by este aj s cenou sa mozno daco dalo spravit...inak asi naj kompromis😒br />
[odkaz]
No to Volvo V70 by sa mohlo podarit aj AWD aj bendzin s automatom. Poto meste nejaky ten mercedes a u mna dost nepopularne audi by sa tiez dalo najst
noo...v D by este aj s cenou sa mozno daco dalo spravit...inak asi naj kompromis😒br />
[odkaz]
Slavek-TDM
To je jednoduchy. Tu 350ku ma s korbou a druhy auto chce civil. Jenze chce mit moznost za nim tahat vozejk co uz ma koupenej a aby se dostal k baraku, musi mit ctyrkolku (nasazovat retezy 2x denne by se mi taky nechtelo). Takze zadani je jasny a ted uz jen co koupit. Jak pisu, podle mne je to neresitelnej problem. Vsechny kombiky maji tazny max. na 2tuny.
kolmar
Tak teda ja uz vobec nechapem naco su mu 2 taketo hromotluky?! Sak s jednym tahat moze co chce a druhe civilne? ci budu chodit dvaja spolu naraz a tahat nieco?! naozaj si to inac neviem vysvetlit.
Ja by volil to co som hore dal, tieto sedany/komi su perfekt na pouzitie ako single.
Ja by volil to co som hore dal, tieto sedany/komi su perfekt na pouzitie ako single.
Slavek-TDM
Tak on uz ma F350ku, takze opravdu velkej offroad nebo pickup je az posledni moznost. Proto chce civilnejsi auto. K tomu ma T5ku, ale ta se automat+4x4 sehnat asi neda...
JOB
Nevím jak v cizině ale u nás se od nového roku alespoň u aut do 3,5 tuny počítá celková hmotnost vozidla a né soupravy jak tomu bylo ještě loni.Tudíš dnes ti u nás stačí obyč dálniční známka.
Bylo mi takto odpovězeno přímo z ministerstva dopravy. 😉
Bylo mi takto odpovězeno přímo z ministerstva dopravy. 😉
kolmar
Takuto ameriku by som racej neskusal. Skor Grand Voyager aku uz celkom. Ja by do toho off roadu siel, no to by v poriadnom stave trebalo viac penazi.
Co tak starsia E classe, 5er, ci napr. V70 sa da najst slusne😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Podla mna OK, len netusim kolko potiahnu - treba si dohladat.
Alebo menej zvucnu znacku a ovela novsiu!
[odkaz]
Co tak starsia E classe, 5er, ci napr. V70 sa da najst slusne😒br /> [odkaz]
[odkaz]
Podla mna OK, len netusim kolko potiahnu - treba si dohladat.
Alebo menej zvucnu znacku a ovela novsiu!
[odkaz]
Slavek-TDM
O naftov👋LPG motoru jsem cetl - prestavbu dela napriklad nejaka australska firma.
Nicmene zpet k problemu - uz jsme to rozebirali a offroad nebo amerika je az posledni moznost - ve hre je napr. F150ka. Predtim je jeste sance snizit pripustnou nosnost privesu na 2t, coz by vytvorilo vetsi vyber, ale je to trochu skoda.
On puvodne chtel MB124 300, ale tam je problem s prestavbou na plyn, protoze nadrz v podstate nejde dat misto rezervy a kdyz, tak jen mala. A ctyrkolove MB musi byt bez poskozeni, jinak je to drahy. A ve finale by byla lepsi 300D, protoze ma tazny na 2,1 tuny. Ale ty zase nejsou k sehnani ve 4x4 a kdyz, tak i s 400 tisicema na tachometru stoji 6tisic Eur.
Mimochodem, jak je to s jizdou s takhle tezkym vlekem? Co tachografy, myto atd.? Co treba v Nemecku, jsou pravidla nekde strucne shrnuty?
Nicmene zpet k problemu - uz jsme to rozebirali a offroad nebo amerika je az posledni moznost - ve hre je napr. F150ka. Predtim je jeste sance snizit pripustnou nosnost privesu na 2t, coz by vytvorilo vetsi vyber, ale je to trochu skoda.
On puvodne chtel MB124 300, ale tam je problem s prestavbou na plyn, protoze nadrz v podstate nejde dat misto rezervy a kdyz, tak jen mala. A ctyrkolove MB musi byt bez poskozeni, jinak je to drahy. A ve finale by byla lepsi 300D, protoze ma tazny na 2,1 tuny. Ale ty zase nejsou k sehnani ve 4x4 a kdyz, tak i s 400 tisicema na tachometru stoji 6tisic Eur.
Mimochodem, jak je to s jizdou s takhle tezkym vlekem? Co tachografy, myto atd.? Co treba v Nemecku, jsou pravidla nekde strucne shrnuty?
JOB
Na LPG se opravdu dá předělat všechno dokonce i naftovej motor ale to je utopie.Problém je že některý motory to nevydrží dlouhodobě.
Co se týče požadavků na automat + tažný na 2,5 tuny tak mi vychází asi jen OFF a to ještě nějakej větší.Jestli se to bude líbit převodovce je na dlouhou diskuzi a asi záleží co je to za převodovku. 😉
Co se týče požadavků na automat + tažný na 2,5 tuny tak mi vychází asi jen OFF a to ještě nějakej větší.Jestli se to bude líbit převodovce je na dlouhou diskuzi a asi záleží co je to za převodovku. 😉
kolmar
Off road by sa dal najst...no za taku cenu uz cez 10 rokov. Bezny kombik s takymi taznymi schopnostami neviem neviem, pozri C5 V6 - s automatom sa robili. A MPV sa da nejaky stary sharan ci galaxi...no tech. udaje musis hladat sam ci to splni vsetky faktory!.
PS: na LPG sa dnes da prerobit uz vsetko!
PS: na LPG sa dnes da prerobit uz vsetko!
Slavek-TDM
Muj soused ma problem. Shani auto, ale ma velmi specificke pozadavky. Musi to byt automat (ma handicap), 4x4, velkej kufr a hlavne tazny zarizeni na 2.5 tuny. K tomu tomu by to mel byt benzin vhodny k predelani na LPG. Je jedno, jak to auto bude stary, ale cenovka max. 150 tisic. Podle mne je to nesplnitelny, hlavni problem bude to tazny. Vas nazor?
Jeste dodatek - melo by se jednat o kombi, nebo maximalne MPV.
Jeste dodatek - melo by se jednat o kombi, nebo maximalne MPV.
Zkušenosti majitelů na www.jeep-club.net ; ND ani servis není problém