0
Pokud vas opravdu zajima privatizace Skody MB tak si prectete rozhovor s byvalym ministrem Vrbou [odkaz] Po precteni toho clanku je mi jen lito, ze to po Vrbovi prebrali takovi "babraci" jako Dlouhy a Jezek. Ten propad a dnesni svrab v ostatnim prumyslu musel zakonite prijit...
Přejít do diskuze
Na Škodu nedoplácí stát ale ostatní daňoví poplatníci. Stát na ní možná i vydělává. Otázka je komu se to vyplatí?
Totální hovadina. V SRN je levnější kWh pro domácnost než v ČR. Prostě monopoly jsou průser. Jaký je rozdíl mezi popl. na telefony u nás a v USA nemusím mluvit. U nás mají energetiky své claimy a tam si řádí. Až toto padne, elektrika bude levnější. Další věc SME chce po zahr. investorovi zaplatit přípojku a v Polsku mu to rádi sami udělají zadarmo. Hlavně ať tam stojí nějaká fabrika, zaměstná lidi a ti odvádějí sociální, zdravotní, daně... Za Klause se v tomto udělalo * pro zahraničí a dnes čumíme do Polska (zemědělský stát) a Maďarska, kolik nových provozů tam mají a jsme rádi aspoň za tu Škodu.
Na Vase otazky polozene dne 19.11.tohoto roku stran naseho zamestnance odpovidame😒br />
Jako statnimu urednikovi reprezentujicimu tento stat a skrze nej kontrolujicimu mensinovy podil firmy je drek po tom,co tady dotycny dela.
Aby nedoslo k zamene,cesky je to *.
Milous Havlicek os.sekretar
uradu vlady
Jako statnimu urednikovi reprezentujicimu tento stat a skrze nej kontrolujicimu mensinovy podil firmy je drek po tom,co tady dotycny dela.
Aby nedoslo k zamene,cesky je to *.
Milous Havlicek os.sekretar
uradu vlady
Takže ty kritizuješ Zemana za to, že tu neudělal zákony ??? Klaus na to měl tuším 8 let. Proč nekritizuješ spíš jeho ? Navíc já nejsem nějakej "Zemanista", jen říkám, že klaus to zkurvil mnohem víc. Navíc měl stát majetek, takže s ním mohli lepit díry ve státním rozpočtu a nechat tunelovat banky a podniky. P.S. předminule jsem volil ODS a na minulé volby jsem se vys...
Pánové, když už nám nadáváte, že nic neděláme,
tak se zeptám: "Co děláte vy, že máte každý den
čas od rána do odpoledne žvatlat v tomto fóru?"
tak se zeptám: "Co děláte vy, že máte každý den
čas od rána do odpoledne žvatlat v tomto fóru?"
No, tak to nevím. Taky se přiznám, že nevím, koho budu volit. Vím koho nebudu - komouše a socky. Možná se někdo ohradí, ale kdybych měl volit xicht, tak bych volil Cyrila. Né kvůli straně a programu, ale kvůli xichtu, názorům a vystupování. Kvůli programu bych volil ODS, ale tam mi zase vyloženě vaděj xichty... Leda, že by se vopíchali navzájem a vznikla by Občanská Sociálně-Klerofašisticko-Agrární Strana Středu... A kdyby už nebyli žádný prachy, tak stará pravda praví, že nejlevnější státní zřízení je diktatura. Jenom né proboha lidu !!! Včera jsem se koukal na rudý preference a chtělo se mi blít. Ty lidi jsou už tak zblblý, že by volili i NSDAP...
Bestiasi, tvoje charakteristika vývoje od vejcete k slepici je naprosto bezchybná. Bohužel to vypadá, že žádné zákony hned tak nebudou ani po vyklizení pozic zaopatřovacím ústavem pro alkoholiky, starce a sklerotiky. Mrkni, jak vypadá "politická rumloklausokasalodebata". To moc perspektivně nevyzerá. A navíc nám akutně hrozí grebeníčkovský syndrom "s námi opět po deseti letech na věčné časy a nikdy jinak". Vyřešila by to úřednická vláda. Hmmm ,ale která politická mrtvola by do ní vlezla?
Přesně s tím souhlasím, že vládnou by měli skuteční odborníci jako za Tošovského, suroví ekonomové, právníci a technokrati. Politiky s jejich neustálými spory a pletichami by mohli v televizi pustit do zábavných pořadů, protože na zprávy už se kvůli nim nedá koukat. Zvláště mě serou takový žvásty jeko plot v Matiční ulici.
Jo jo, kořen věci je, kde vzít na všechno prachy. A ty u nás nejsou, takže co z toho vyplývá ? Že je musí přinést někdo z venčí. A kdy je přinese ? Až bude mít jistotu, že o ně nezpuchne. Kdy o ně nezpuche ? Až na to budou zákony. Kdy na to budou zákony ? Až je vláda udělá. Kdy je vláda udělá ? Až tam bude jiná vláda a né banda bechrem zpitých důchodců. Takže do příštích voleb hodně přemejšlejme a zvolme odborníky s dobrým volebním programem a plánem. Problém je, že u nás spousta lidí volí podle xichtu a né podle volebních programů. Takže to tu vypadá, jak to tu vypadá. Vždyť ona vláda, sněmovna a senát (toho času částečně na Novém Zélandu na placené dovolené za 1,2 mil Kč) jsou jenom obraz všech lidí. Nejlepší vláda po revoluci byla pouze za p. Tošovského. A jestli se k moci zase dostanou ty * komouši, tak pánbůh s námi...
Právě jsme u kořene věci, prvotní totiž není politika ale fungující ekonomika. Mluvíš o uvolnění nájmů a energií, ale kdo by to a z čeho zaplatil. Majitelé domů by okamžitě požadovaly ceny jako na černém trhu a ČEZ by se hájil, že v SRN stojí 1KWh 1DM. A v tu ránu nastane kolotoč neplacení a z toho plynoucích platebních neschopností. A zase nula od nuly pojde.
ODS už taky stojí za prd a svými "nápady" v poslední době mě pijou kev víc, než Dracula, navíc Klaus už nějak senilní. No jo, ale když ono je to u ostatních stran ještě mnohem horší, takže my nemůžeme volit mezi dobrým a špatným, ale bohužel mezi zlem a menším zlem. Co takhle navrhnou Fischerovi založení nové strany a začít konečně dělat něco pro republiku a ne pro svoje konto v Německu (viz Lánský a ostatní, o kterých to nevyplulo ven). OK, taky bych si konto zřídil a jim to přeju, ale mohli by za ty prachy alespoň odvést nějakou práci. Proč jim nezaplatit za dobrou práci. Ale ta bohužel neeeeníííííííííí.
Ty asi koukám nosíš rudý trenky, co ? Všichni nadávaj na Klause, ale dělaj to samý a hůř. Když někoho tak sere, tak proč ho volil ? Vo Zemanovi a tý jeho kohortě senilních komoušů v uválenejch tesilkách snad ani není třeba polemizovat - ty bych nechal přitlouct za koule ke zdi v Matiční, aby tlumili kravál, co tam dělaj morgoši...
A k čemu by to bylo ? Jak už jsem psal dříve, není koho volit. ODS měli výhodu, že od dob komoušů to tu celkem fungovalo a bylo s čím lepit státní rozpočet. Navíc se chovali strašně socialisticky - viz nezaměstnanost, regulace energií, bytů, atd.
To: Mr Bean. Je to pěkné si zanadávat a vzdychat.
Ale co takhle dát jim to najevo třeba na hepeningu 20.11. na Václaváku. Docela bych rád viděl ty protažený ksichty, kdyby jim někdo zazpíval "Táhněte vod válu........a vaše saka vám posere pták". Jenže tam přijdou samý hýkalové a hysterky, co se budou tetelit blahem, že na ně ty nabobové vůbec pohlédnou. Bude to zase velká sláva, sláva, ....
Ale co takhle dát jim to najevo třeba na hepeningu 20.11. na Václaváku. Docela bych rád viděl ty protažený ksichty, kdyby jim někdo zazpíval "Táhněte vod válu........a vaše saka vám posere pták". Jenže tam přijdou samý hýkalové a hysterky, co se budou tetelit blahem, že na ně ty nabobové vůbec pohlédnou. Bude to zase velká sláva, sláva, ....
Kdyby tam ty prachy dal a dostal je zpátky, dobrá. Ale oni ji chtějí za 18 miliard bouchnout a to už je 12ti miliardový prodělek, který skutečně zaplatíme.
Tak jsem si přečetl noviny a zjistil jsem, že stát zase zalepí na oddlužení ČS přes třicet miliard Kč. No co, však vona na to Škodovka nějak vydělá, ne ?
Ještě k tomu benzínu - nejsou všude stejný. Například u čerpací stanice Sabina v MB už benzín nikdy nevemu. Když jsem ještě jezdil s karburátorem, tak na jejich benzín to chcípalo už při volnoběhu. Když jsem bral u DEA nebo jiné značkové pumpy, otáčky na volnoběh se dokonce zvýšili. Kdoví, jestli tam nemaj jednu nádrž a čtyři hadice.... Zpět k danému tématu : v rádiu říkali, že na zámku ve Štiříně (causa telefonní nahrávky) se projebalo, prožralo a prochlastalo přes 300 miliónů za státní kasy... A na novou motorárnu daj ty * jenom 770 miliónů. Dále se taky omlouvám se za dezinformaci - motorárna nebude vyrábět půl milionu motorů nebo převodovek, ale půl miliónu motorů a převodovek = celých agregátů.
Ja jsem tedy zadny podstatny rozdil nezjistil... Az na cenu. Ver tomu, ze ty benziny jsou stejny. Osobni pocity ze to lip jede plynou z toho, ze jsi za to zaplatil vic 😃
Daleko vetsi vliv na to, jak to jede ma😒br />
Rychlost a smer vetru Tlak, teplota, vlhkost Prirezle brzdove trmeny (u plovoucich trmenu)
Musel bys to prepocitat na standardni podminky (rozdily ve vlhkosti, tlaku a teplote vzduchu mohou delat napr. na Oktanech i 3-4 cisla).
O mem voze muzem podiskutovat, ale to radeji vytahneme z archivu prislusne diskuzni tema...
P.S. Nevratime se k puvodnimu tematu ??
Daleko vetsi vliv na to, jak to jede ma😒br />
Rychlost a smer vetru Tlak, teplota, vlhkost Prirezle brzdove trmeny (u plovoucich trmenu)
Musel bys to prepocitat na standardni podminky (rozdily ve vlhkosti, tlaku a teplote vzduchu mohou delat napr. na Oktanech i 3-4 cisla).
O mem voze muzem podiskutovat, ale to radeji vytahneme z archivu prislusne diskuzni tema...
P.S. Nevratime se k puvodnimu tematu ??
Ber to spíš tak, že za správnou cenu tankuješ jenom na jaře a na podzim. V zimě ušetříš a v létě jim to vrátíš. Mě spíš zajímá kvalita benzínu. Nevíš jestli je možný nějak amatérsky zjistit kvalitu benzínu ? Zjistil jsem, že je třeba hroznej rozdíl v tom, jak auto jede na benzín od čerpací stanice DEA a jak jede na tu hořlavou směs, co prodávaj v Sobotce... A jak ti vůbec (a za kolik) jezdí tvoje papalášfáro ?Nadáváš tu na bolševika a přitom si vozíš rektus jako přinejmenším náměstek...
Objemove mereni do nadrze je asi nejschudnejsi (=soucasny stav). Aby to ale bylo poctive, tam by se mel objem (nebo by stacila cena) korigovat na teplotu benzinu, nebot ten je docela dost rozpinavy.
Jeste za bolsevika po tomhle "jel" tusim VUPM v Koline ve spolupraci se Svetem motoru - a spatne pochodili. Uz tenkrat.
Nic. Nechme toho.
Jeste za bolsevika po tomhle "jel" tusim VUPM v Koline ve spolupraci se Svetem motoru - a spatne pochodili. Uz tenkrat.
Nic. Nechme toho.
Zdravim Tě Pavle ! Máš recht, ale nějak si nedovedu představit, jak poctivý by potom byly stojany na pumpách. Průtokoměr jen tak neojebeš, ale jak jde o hmotnost čehokoliv, nezná česká vynalézavost mezí. Taky si nedovedu představit, jak by se udávala spotřeba paliva, v kg/km ? To by asi nešlo. A co třeba v Americe - lb/mile ?
P.S. Na pastoušce byl prej v předvečer VŘSR lampionovej průvod - hovada.
P.S. Na pastoušce byl prej v předvečer VŘSR lampionovej průvod - hovada.
Tak tak, Zeman je pohoda...
Jak muze nekdo takhle merit objem nadrze - nepochopim, nebot 80-ti litrova nadrz ma skutecne 80 litru - nezavisle na pumpe kde beru. Jinak velke cachry s benzinem plynou tez z rozdilu teplot a -- vsude cestou k zakaznikovi se mnozstvi pocita na tuny, jenom chudakovi motoristovi do nadrze na malem mililitry. Ale to uz jsme trochu dost odbocili od puvodniho tematu.....
Jak muze nekdo takhle merit objem nadrze - nepochopim, nebot 80-ti litrova nadrz ma skutecne 80 litru - nezavisle na pumpe kde beru. Jinak velke cachry s benzinem plynou tez z rozdilu teplot a -- vsude cestou k zakaznikovi se mnozstvi pocita na tuny, jenom chudakovi motoristovi do nadrze na malem mililitry. Ale to uz jsme trochu dost odbocili od puvodniho tematu.....
Aha, tak to jo. O demenci Novy není pochyb. Strašně mě baví se tento týden dívat na Risk, jak si z nich ten chytrej chlap dělá * a tahá z nich peníze... Jak jsem si večer odpočinul u Zemana...
Uznavam, ze jsem to napsal dost nesrozumitelne. 😄 Co to bylo za pumpu, nebylo na prvni pohled videt - pro jistotu. Bylo jim asi jasny, ze by se mohli spalit.
Ja osobne jsem na 99% presvedcen, ze zadna pumpa za a) nemuze pancovat benal a za b) nemuze sidit na mnozstvi. Proste to neni mozny. Co se tyce cistoty, tak to muze byt treba bordel pumparu. Ale voda prilevana do benz. ap. jak se s oblibou tvrdi, to je hloupost.
A na mnozstvi tekutiny se proste neda okradat. Zmeri si to i male dite. Do nadrzi u novejsich aut jde proste za urcitych okolnosti narvat vic, kvuli vzduchove bubline, co se v ni vytvari. U nekterych aut je dokonce i ventil na odvzdusneni (myslim, ze zrovna treba u Octavie).
Me slo jenom o to, co za dementy dela reportaze. 90% lidi jim tuhle kravinu schrouplo a povazovali tu pumpu za zlodeje. Ale bez jakehokoli dukazu. Oni proste misto aby to premerili - v materske skolce by se to dalo dat detem za domaci ukol, tak sli za soudnim znalcem, do servisu, volali vyrobci auta (buhvi komu volali - jenom rekli ze tam volali), hadali se s pumparem, pozvali si COI (ta dela jenom orientacni zkousku na dva litry a ta byla v poradku), placali nesmysly o tom, jak se mu tam nikde jinde nevejde vic jak 80 litru ap.
Zkratka svinarna.
Ja osobne jsem na 99% presvedcen, ze zadna pumpa za a) nemuze pancovat benal a za b) nemuze sidit na mnozstvi. Proste to neni mozny. Co se tyce cistoty, tak to muze byt treba bordel pumparu. Ale voda prilevana do benz. ap. jak se s oblibou tvrdi, to je hloupost.
A na mnozstvi tekutiny se proste neda okradat. Zmeri si to i male dite. Do nadrzi u novejsich aut jde proste za urcitych okolnosti narvat vic, kvuli vzduchove bubline, co se v ni vytvari. U nekterych aut je dokonce i ventil na odvzdusneni (myslim, ze zrovna treba u Octavie).
Me slo jenom o to, co za dementy dela reportaze. 90% lidi jim tuhle kravinu schrouplo a povazovali tu pumpu za zlodeje. Ale bez jakehokoli dukazu. Oni proste misto aby to premerili - v materske skolce by se to dalo dat detem za domaci ukol, tak sli za soudnim znalcem, do servisu, volali vyrobci auta (buhvi komu volali - jenom rekli ze tam volali), hadali se s pumparem, pozvali si COI (ta dela jenom orientacni zkousku na dva litry a ta byla v poradku), placali nesmysly o tom, jak se mu tam nikde jinde nevejde vic jak 80 litru ap.
Zkratka svinarna.
Možná jsem trochu pomalejší, nebo si to napsal příliš procítěně - šlo tedy o to, že měli na tý pumpě cinklý počítadlo ? Jestli jo, tak to teda potěš koště. Byla ta pumpa značková a nebo to byl takovej ten rodinej podnik, kde prodávají vodu za cenu benzínu apod ? Já jsem po předchozích zkušenostech usoudil, že se vyplatí kupovat kvalitní benzín na značkových pumpách. V Boleslavi tankuji jedině na čerpací stanici DEA. Benzín je tam v průměru (upozorňuju, že v MB stojí Natural běžně 25,90,- Kč/l) stejně drahý, ale je znatelně (výkon, pravidelnost chodu, spotřeba) lepší, než na neznačkových pumpách. V dobách, kdy jsem ještě jezdil s karburátorem, to bylo poznat i po zvuku motoru. Proto si myslím, že se to každopádně vyplatí, si měsíčně přidat dvě stovky na benzín a bejt v pohodě...
Tak tos udelal nejvetsi chybu v tomhle tydnu. 😃) Byla tam reportage "HEKR". To byl ale standardni humus - proste blaboly mentalne postizenych redaktoru.
Ale ta dalsi! Nejaky pan vzdycky bere u benzinky do 80ti litrove nadrze pod 80 litru benalu. A u jedne benzinky se mu tam vejde asi 86 a to ma vzdycky jeste nekolik litru v nadrzi. Pumpar prohlasil, ze se nadrz asi teplem roztahla (to myslel vazne) a pak si z nich delal * - ze maji asi diru. V servisu auto zvedli a konstatovali, ze je to normalni nadrz 😄, soudni znalec prohlasil, ze do 80ti litrove nadrze se vejde zpravidla 80 litru benalu 😄 a ze se nadrz nemuze teplem nejak vyznamne roztahnout a vyrobce na tlf. dotaz prohlasil, ze to auto ma nadrz na 80 litru.
Ale to jeste neni vsechno. 😄 Rada Obcanskym Zidum zni - v pripade pochybnosti, zavolejte do Ustavu pro meterologii a mereni. Ti udelaji odber do dvaceti litroveho kanystru. To se ale neda takhle vypravet. 😃) To se musi videt.
Byla tam mimochodem i COI a ta zjistila, ze vsechny zkoumany benaly (u ruznych benzinek) jsou v norme (jakostne) a delali orientacni mereni na 2 litry benalu, ktery +- nejaka ta kapka vysel.
Proste a zkracene - ti ***i nebyly schopny vypustit nadrz a zmerit 86 litru benalu ani naplnit 20 litru do kanystru a premerit to. Bohuzel nenarazili na nikoho, kdo by jim vysvetlil co je to vzduchova bublina ap. Na druhou stranu stesti, ze nezkouseli to s temi kanystry. Do 20ti litrovyho by se jim veslo 22 do 5ti sest atd. 😄
Ale ta dalsi! Nejaky pan vzdycky bere u benzinky do 80ti litrove nadrze pod 80 litru benalu. A u jedne benzinky se mu tam vejde asi 86 a to ma vzdycky jeste nekolik litru v nadrzi. Pumpar prohlasil, ze se nadrz asi teplem roztahla (to myslel vazne) a pak si z nich delal * - ze maji asi diru. V servisu auto zvedli a konstatovali, ze je to normalni nadrz 😄, soudni znalec prohlasil, ze do 80ti litrove nadrze se vejde zpravidla 80 litru benalu 😄 a ze se nadrz nemuze teplem nejak vyznamne roztahnout a vyrobce na tlf. dotaz prohlasil, ze to auto ma nadrz na 80 litru.
Ale to jeste neni vsechno. 😄 Rada Obcanskym Zidum zni - v pripade pochybnosti, zavolejte do Ustavu pro meterologii a mereni. Ti udelaji odber do dvaceti litroveho kanystru. To se ale neda takhle vypravet. 😃) To se musi videt.
Byla tam mimochodem i COI a ta zjistila, ze vsechny zkoumany benaly (u ruznych benzinek) jsou v norme (jakostne) a delali orientacni mereni na 2 litry benalu, ktery +- nejaka ta kapka vysel.
Proste a zkracene - ti ***i nebyly schopny vypustit nadrz a zmerit 86 litru benalu ani naplnit 20 litru do kanystru a premerit to. Bohuzel nenarazili na nikoho, kdo by jim vysvetlil co je to vzduchova bublina ap. Na druhou stranu stesti, ze nezkouseli to s temi kanystry. Do 20ti litrovyho by se jim veslo 22 do 5ti sest atd. 😄
Proč myslíš, že jsou ostatní nerozumné ? Co to dávali na Nově v občanským židu ? Já jsem si raději četl na záchodě...
Nevim sice, proc by ta lenost mela byt jenom ceska. Myslim, ze jsou typicky line narody. Tohle je spis lenost socialisticka.
A ta zavist byva zpravidla hlavne debilita, ktera je asi skoro stejna kdekoliv. Nedivali jste se treba ve stredu na Novu (Obc. judo se to myslim jmenuje). Nemyslim ted reportaz o hackerech 😃) Ale to s tou 80ti litrovou nadrzi. To je debilita primo vseobjimajici.
Nemluve o tom, ze zisky specielne Novy jsou tak sproste, ze je to vylozene na zastreleni. Byt Nova statni, tak kazdy neplatime 80 + 30 (nebo kolik za TV a radio, ale neopak tak dve ste dostavame, za to, ze na ty stupidity vubec koukame. 😃)
A ta zavist byva zpravidla hlavne debilita, ktera je asi skoro stejna kdekoliv. Nedivali jste se treba ve stredu na Novu (Obc. judo se to myslim jmenuje). Nemyslim ted reportaz o hackerech 😃) Ale to s tou 80ti litrovou nadrzi. To je debilita primo vseobjimajici.
Nemluve o tom, ze zisky specielne Novy jsou tak sproste, ze je to vylozene na zastreleni. Byt Nova statni, tak kazdy neplatime 80 + 30 (nebo kolik za TV a radio, ale neopak tak dve ste dostavame, za to, ze na ty stupidity vubec koukame. 😃)
Ano hikere i Kingu. Já jsem konstruktér a proto se v žádném případě nepřiřazuju a ani nechci přiřazovat k magamentu. Jestli to někoho zajímá, tak beru - jsem zatím tak na polovině tarifního žebříčku - asi okolo 16.000,- Kč hrubého, včetně rozpočítaného 13. platu, osobního ohodnocení a dalších požitků. Po odevzdání daní, zaplacení splátek na úvěry, zaplacení nájmu, inkasa, telefonu a stavebního spoření mi nezbyde ani koruna. Manželka přinese domů asi 5.000,- Kč čistého, z kterého platíme jídlo, benzín a domácnost. Jenže já si nestěžuju, protože mi vždycky zbyde na cigára, na pivo a ženě na nějaký ty hadry a navíc vím, že někdo nedá dohromady ani polovinu z toho. Když se kouknu na západ, tak vím, že za stejnou práci bere konstruktér u VW asi 5 - 7 tisíc DM. A tohle je právě ten průser, že každý se kouká na západ. Jenže my jsme v Čechách. Mívám různé stavy. Když jsem se dozvěděl, kolik bere můj šéf na postu nižšího managementu, chtělo se mi něco rozbít a lomcoval se mnou pocit marnosti mojeho snažení. Jenže pak se zase kouknu na někoho třeba z Jičína, který se dře na poli od rána do večera a má 6.000,- hrubýho a nebo na někoho kdo má dvě děti, nemocnou ženu a je bez práce. Myslím, že největší průser u nás je, že si nikdo neuvědomuje svoje místo. Já bych taky mohl argumentovat tím, že támhleten si vydělá víc, ale musím si také připustit, co proto obětuje (teda v případě, že vydělává poctivě). A v tomhle je právě hodně čechů dost línejch. Sami nedokážou tu obět dát ,ale záviděj někomu, kdo třeba dojíždí za prací 300 km. Myslím, že někteří by si místo lva, zasloužili ve státním znaku sousedovu chcíplou kozu !
hikere, to máš pravdu. Pokud jde o mne, tak bych taky makal jako ďas, i za usmolených 14 000 ve škodovce - o vyšším platu nemluvě. Mám ve státní správě totiž o něco více než polovinu toho, co ti "usmolení škodováci" - to jest 7970Kč hrubého měsíčně. Najdi mi někoho, kdo by se za ty prachy přetrhnul. A proč tady ještě jsem? Chci dálkově studovat dál a těžko by mi nějaký "hodný kapitalista" toto umožnil (pokud o nějakém víš, okamžitě tam jdu a tady končím). Tak tady dělám jen co musím, protože ať budu dělat sebevíc, tak to furt bude těch 7970. Budu se jen těšit jako malý dítě na každoroční valorizace a přidání "za zásluhy, že jsem tam vydržel tak dlouho - po roce asi 200Kč???!!" A víš, co mi zbyde z výplaty? já bych ti to řekl, ale to bych porušil mluvní kodex, který zde dodržuji.
Zdraví King.
jo a to heslo s tím předstíráním je velice socialistické. Bohužel to pro minimálně 60% populace platí dosud. Ach jo.
Zdraví King.
jo a to heslo s tím předstíráním je velice socialistické. Bohužel to pro minimálně 60% populace platí dosud. Ach jo.
Teda panove, vsichni tu unisono nadavate na ceske lidi jak jsou lini a jak jsou zapadaci lepsi. Asi ziju v jine zemi ale znam spoustu lidi kteri za "slusny peniz" dovedou tak zabrat, ze se tem zapadakum jen protaci panenky. Jenze slusny peniz neni nejakych usmolenych 14 klacku z linky ve Skode. Zkuste tam postavit ty skvele zapadaky a nechat je aby za ten peniz vyzili mesic. Vsichni by vy vam utekli. Lide nejsou blbi. Nikdo se za ty prachy nepretrhne. Zeptejte se nejaktivnejsiho prispevatele Kinga - "stat predstira ze nas plati, my predstirame ze za to pracujeme". Jak z toho ven? Ryba vzdy smrdi od hlavy. Takze kdo musi vic zabrat je predevsim vyssi i nizsi management fabrik a to budou jiste i mnozi z nas co tu tak casto povidame 😄 S 30 a vice klacky mesicne se nam to nadava na ostatni lenochy co nemaji ani 1/3, ze ?
Jo, tak to si vystihnul naprosto přesně. Vono se hezky nadává na vládu a na parlament, ale je nutný si uvědomit, že i oni jenom pouhý obraz naší společnosti. A když si člověk uvědomí, že je to elita národa (teda kromě socanů - to je pouhej odvar šedivýho průměru), tak to teda Gott mit uns ! Já sám jsem jeden rok pracoval na lince. Spousta lidí, který tam přišli pracovat, se po první směně fyzicky i psychicky sesypalo a do práce už nepřišlo. Šli tam proto, že si chtěli vydělat "kapitalistický" peníze. Ovšem když jeden den odváděli kapitalistickou práci, tak zjistili, že jim to nevoní a šli dělat jinam, nebo na podporu. Každej závidí škodovákům, že si vydělaj, ale nikdo už nechce vidět za co, natož pak dělat jako oni. Pro mě už to je běžný, ten pohled na fungující fabriku a jakejsi standart, a když potom příjdu někam jinam, do podniku, kterej šel Českou cestou, tak si připadám jak za hluboký normalizace. Akorát náměstek a ředitel maj nový auta, ale všude jinde je to při starým - špína, flákající se dělníci, volně loženej neidentifikovatelnej materiál, rozpadající se budovy... Teď už chápu, že se tu němci před revolucí cejtili jak Alenka v říši divů. Jenže klasickej čecháček bude jenom nadávat, ale * pro nějaké zlepšení udělá...
Na servru skoda auto dnes vysel clanek, ktery hodne z "faktu" okolo motorarny osvetluje, jsou tam i nektere zajimave financni udaje...
"že jim příjde složenka na 77,- Kč" Sorry ale mohu ti presne vypocitat kolik jsem ze svych dani jako obcan tohoto statu doplatil na ceske drahy, nebo ceskou sporitelnu, je to velice jednoducha matematika, ale musel bych ty cisla hledat ve starych novinach a pod. U skody se to neda tak presne vypocitat, protoze tezko zjistim presne financni udaje, ale i potom urcite vic penez do rozpoctu priteka, nez odteka.
"ani vzdelanci nechapou zakladni principy fungovani moderniho statu" aha a kdo je chape, pokud se kouknu na system fungovani naseho statu a kouknu kolem sebe tak to nijak extra nefunguje a tezko rict jestli ty principy chape nase vlada. Ovsem z kopce to s nami nejde kvuli vlade (i kdyz ta ma take podil) ale hlavne kvuli lidem nechce se jim makat - mysleno v zapadnim kontekxtu u nas porad casto pretrvava proste ve tri padla atd. dokud se tehle zpusobu nezbavime tak ta ekonomika nahoru nepujde.
"že jim příjde složenka na 77,- Kč" Sorry ale mohu ti presne vypocitat kolik jsem ze svych dani jako obcan tohoto statu doplatil na ceske drahy, nebo ceskou sporitelnu, je to velice jednoducha matematika, ale musel bych ty cisla hledat ve starych novinach a pod. U skody se to neda tak presne vypocitat, protoze tezko zjistim presne financni udaje, ale i potom urcite vic penez do rozpoctu priteka, nez odteka.
"ani vzdelanci nechapou zakladni principy fungovani moderniho statu" aha a kdo je chape, pokud se kouknu na system fungovani naseho statu a kouknu kolem sebe tak to nijak extra nefunguje a tezko rict jestli ty principy chape nase vlada. Ovsem z kopce to s nami nejde kvuli vlade (i kdyz ta ma take podil) ale hlavne kvuli lidem nechce se jim makat - mysleno v zapadnim kontekxtu u nas porad casto pretrvava proste ve tri padla atd. dokud se tehle zpusobu nezbavime tak ta ekonomika nahoru nepujde.
A co tady asi celou dobu řikám ? Samozřejmě, že se jedná pouze o úlevy. Ale na druhou stranu je nutné to často opakovat, protože někteří lidé pořád žijí s představou, že jim příjde složenka na 77,- Kč na příspěvek. Bohužel i takoví lidé mají volební právo ...
Nechapu co tu chces porad srovnavat - pokud mas na mysli vysi "statni podpory" tak to vetsinou nejsou zadne statni penize. Jsou to jen same ulevy na danich a clech, nejsou to zadne realne penize ze statni kasy. Kdyby VW tu motorarnu presunul k Madarum tak z tech "penez" nasemu statu nezustane nic (naklady na preskolovani a jine blbosti povazuji za zanedbatelne). Ani se nedivim, ze to jde s nami tak z kopce, kdyz ani vzdelanci nechapou zakladni principy fungovani moderniho statu.
To bestias: Jestli sis "pseudoúdaje" vztáhnul na sebe, ujišťuji Tě, že na Tebe to vůbec nebylo (stejně tak ne na Kinga). Naopak, jsi zahrnut do položky "přemýšlí". Nejde mi o násobilku, ale o přístup. Možná Ti ta trocha teorie přijde nudná, ale já se opravdu k podstatě debaty vyjadřovat nebudu. Rozhodně jsem ale míň offtopic, než ve spoustě jiných debat - viz subj. Možná jsem se nevyjádřil dost srozumitelně, rozhodně ale ne offt. Howgh.
To Jerry - ekonomické fráze jsou tu nudné a jaksi mimo mísu, ale když už jsi se chtěl blejsknout úsudkem, tak by si nám mohl vyložit tvůj názor na hlavní otázku tohoto tématu. Čísla, která jsem tu uváděl byla samozřejmě bohapustá teorie. Jsem konstruktér a ne ekonom a proto uvítám, když mě poučíš. Ale tím myslím konkrétně situaci ve Škodě a konkrétně návratnost investice do nové motorárny. Čísla který jsem uváděl jsou některá odhad (cena agregátu), přepoklad (objem výroby) a jednoduchej počet (daně odevzdané zaměstnanci - průměr 1.500,- Kč/měsíc na jednoho x 3.000 x 12 měsíců). Zajímá mě tvůj názor na úlohu Škody ve státním hospodářství. Výklad o situaci v Irsku raději prodiskutuj s Chipmenem někde v soukromí.
Díky ti předem, za odborný výkad.
Díky ti předem, za odborný výkad.
Nastalá debata jen dokazuje, že kdo chce, pochopí a kdo nechce přemýšlet, přemýšlet prostě nebude (a ještě přidá z vlastní iniciativy několik pseudoúdajů, které neprosto postrádají reálný podklad - říká se, že jak rychle by měl jít cyklus výroby, se pozná podle doby, na kterou se půjčuje tzv. venture capital, a pokud vím, dnes jde venture capital do nejvýše pěti- až sedmiletých projektů. Fiskální přístup, který tady chipmen presentuje, patří tak do dob Rakouska-Uherska. Existuje totiž taky něco jako schodkové financování - teď nemám na mysli konkrétní situaci téhle země, ale třeba toho Irska: deficit st. rozpočtu ? Proč ne, když za pět let máme ty peníze "doma". Problémem totiž není deficit v jednom roce, ale deficitní financování trvalé. Ir pochopil, Čech, i k vlastní škodě, jak vidno, nikoliv.
To Chipmen - Až na ty roky prosperity máš vcelku pravdu. Závod bude hotový a v produkci asi za dva roky. Bude vyrábět až 500.000 motorů nebo převodovek ročně ! Počítej že cena jednoho motoru 16V s převodovkou může bejt tak okolo 100.000,- Kč. To ti dělá při produkci dejme tomu 250.000 kusů ročně teoretickej obrat 25 miliard Kč! A z toho se budou platit daně ! A ještě si započítej, že tam bude pracovat 3.000 lidí, který budou odvádět na daních okolo 55 miliónů ročně ! A proti těmhle číslům "sláva" těch 770 miliónů Kč jaksi bledne...
Co mi to ne/prinese ted hned na danich a clech? To je ukazka mysleni ucetniho. Kdyz se mi ten investor vyhne tak urcite nic ted ani v budoucnu. Tedy nula z nuly pojde a statni fondy stejne nenaplnim. Jeste k tomu Irsku - mimo financnich pobidek existuji i dalsi vyhody, napr. "one door approach". Jeden urednik pomuze pripadnemu investorovi s vyrizenim vsech nalezitosti, poda mu vsechny informace ani by musel behat s zadostmi od certa k dablu.
Ano je hezke ze v isrku snizili dane a cla, jenomze pokud by to udelali u nas tak by museli rozpocet naplnit jinde ale odkud ? Protoze nedokazi snizit naklady na udrzbu statu a casto prebujelou a neefektivni administrativu tak na to potrebuji velke prostredky a ty odnekud vymamit musi a pokud snizi jedny dane a cla tak verim ze ruku v ruce zvysi jine a jeste o vic a verim ze to jine zvyseni by se me kapsy dotklo vice.
Stat ani nikdo jiny rozhodne nedava a neodpousti nic zadarmo, ovsem vezmu li v potaz (muj odhad) ze ta motorarna bude v nejvetsim rozkvetu tak 10-15 let, tak za tuhle dobu to statu nic nevynese protoze po tuhle dobu budou mit odpustene dane cla atd. Druhou stranou mince ovsem je tezko ocenitelny ale jasny prinos Skoda as k image ceskeho statu, a bilanci zahranicniho deficitu.
Stat ani nikdo jiny rozhodne nedava a neodpousti nic zadarmo, ovsem vezmu li v potaz (muj odhad) ze ta motorarna bude v nejvetsim rozkvetu tak 10-15 let, tak za tuhle dobu to statu nic nevynese protoze po tuhle dobu budou mit odpustene dane cla atd. Druhou stranou mince ovsem je tezko ocenitelny ale jasny prinos Skoda as k image ceskeho statu, a bilanci zahranicniho deficitu.
Ten vyrok o stavbe motorarny bez podpory pronesl Klaus. Je to jen dalsi ukazkovy priklad jak skodlive je nasadit cloveka s myslenim ucetniho na vedouci post ve statu stejne jako ve fabrice. Pro par usetrenych susnu klidne riskuje ztratu mnohamiliardove investice. Kdyby si radsi precetl clanky o Irsku na Britskych listech. Pise se tam o Irsku jako o nejrychleji vzkvetajici zemu EU prave proto, ze snizili dane a cla na minimum a vubec delaji uz nejakou dobu vse pro pritazeni investoru do sve zeme. Zacina jim to fungovat. Vubec nasim politikum a teoretikum bych doporucil vic sledovat deni v zahranici mene vymyslet pitome "ceske cesty" jako kuponovku apod. Uz ted by se tu zilo po tech 10 letech lepe...
Pánové, pánové. Zcela nezávisle na tématu této diskuse a tedy v rámci obecné ekonomické úvahy: evidentně se někteří zde diskutující uchylují, řekl bych, k "fiskálně-socialistickému" chápání problematiky, lidově řečeno "co je doma, to se počítá" a nepoložili si zcela zásadní otázky, které obecně s daňovými úlevami souvisejí, a sice: dávají státy daňové úlevy, protože jsou to hodní strýčkové a mají rádi podnikání, nebo spíš počítají s tím, že jim dnešní "investice" v budoucnosti vynese mnohem víc ? Má státní rozpočet raději daně z příjmu korporací (které přiznává subjekt sám) nebo DPH a daně z příjmů ze závislé činnosti (které se vypočtou pevnou sazbou z dané částky, která se víceméně neupravuje) ? A taky mi přijde, že někteří zapomněli na ekonomické souvislosti a podobu trhu v tomto státě v jednotlivých letech posledních deset let. Aniž bych se vyslovoval k podstatě Vaší debaty, padají tu argumenty, u nichž je zřejmé, že autor chce vidět jenom něco. Podporovala by například Plzeň stavbu továrny Panasonicu, kdyby měla pocit, že z toho nebude nic mít a že ji to bude jen stát vybudování infrastruktury ? A to je investiční pobídka na komunální úrovni, kde ještě efekt může rozmělnit spolupráce v rámci regionu nebo státu, a přesto to Plzeň udělala. Proč ? Odpovězte si a přemýšlejte, víc sobě ani Vám nepřeji. Vážím si těch, kteří to tu udělali.
V tomhle s tebou Chipmene částečně souhlasím. Nemyslím si, že by to byla ze strany vlády zbytečná investice. Státu se to vrátí několikanásobně. Souhlasím v tom, že dnes, když nejsou prachy na nic, mi tato "velká" investice příjde spíš jako politické gesto, aby pak mohli papaláši slintat o tom, že by se bez nich motorárna nepostavila. Jako kdyby ten 4% podíl na stavbě VW vytrhnul. Na druhou stranu je ale lepší dát peníze do podniku, u kterého je jistota návratu investice, než aby si to rozdělili soudruzi ve správních radách vytunelovaných podniků.
Tak jsem se vcera koukal na televizni zpravy a zaujala me ta investicni pobidka ve vysi 700mil., jak rekli tak to bude odpusteno na danich clech apod. . Zajimave je to ze se snazi do rozpoctu nacpat prachy vsude mozne a pritom takhle utraci, v te reportazi bylo take jasne receno nekterym politikem (ted nevim jestli to byl Gregr nebo Klaus) ze VW by jiste tuto investici schvalilo i bez teto investicni pobidky, takze mi to zustava zahadou. Dalsi veci je tech 3000 pracovnich mist, to je sice hezke, ale obsadi je soucasni pracovnici skody.
Protože na takové investice mají pouze gigantické koncerny. Daewoo sice koupilo Avii, ale žádnej zázrak se nestal. S jejich výrobním programem se ani nedivím propadu výroby. Ať se snažím sebevíc, pořád vidím tu starou hnusnou Avii... Maďary ani Poláky bych nepodceňoval. Kde si myslíš, že se vyrábí některé motory pro VW a Audi? V Maďarsku ! Vono u nás už to taky není s kvalifikovanou sílou zas tak výborný. Tady si každý myslí, že když má školu, musí sedět v kanceláři. Třeba na linku ve Škodě chtěj za parťáky už maturanty. Nebo odborníci - nevěřil bys, jaký je problém sehnat odborníka do konstrukce. Je tu sice spousta čerstvých absolventů, ale ti nemají žádné zkušenosti s prací, natož pak s týmovou. Průser taky je, že se dneska každý cpe do ekonomiky apod. a začínaj chybět kvalitní síly ve strojírenství. Asi to bude i lidma - každej chce dělat rychlou kariéru a zajímá se pouze o sebe a svůj prospěch a na nějakou loajalitu k firmě úplně sere. Prostě si co nejrychlejc nahrabat, nakrást a zmizet... Docela by si se divil, že leckterej němec ve Škodovce je mnohem větší patriot na fabriku než čech.
S motorárnou to je super, jen by to chtělo takových projektů víc a ne jen od VW. Proč u nás neinvestují i jiné firmy, jako v Maďarsku (Suzuki, Audi), Polsku (Daewoo, Hyundai, Fiat....). Kvalifikovanější pracovní sílu a šikovnější těžko najdou v Maďarsku a o Polsku radši pomlčím.
Dnes začíná stavba nové motorárny Škoda. To jsem zvědavej, kterej papaláš se přijede zubit na foťáky a cintat si pentli, jak kdyby to platil ze svýho. Tady máte klasickej příklad toho, jak stát "na všechno doplácí". Přidá na projekt v hodnotě 19 miliard korun "celých" 770 miliónů. Kdyby se měl jako 30% akcionář Škoda Auto a.s. podílet těmi 30 %, tak by se prohnul devětkrát víc. To radši rozhází miliardy do zbankrotovanejch podniků, aby měl management další tři roky na výplaty. Už vidím, jak se budou vladaři plácat po zádech a * si do uší jak jsou dobrý a že by se to bez nich nepostavilo. Přitom částku, kterou tradičně "investuje" tím, že milostivě odpustí daně a clo, dostane za dva až tři roky na daních zpátky.
Nojo, ale o kolik ? Ušetříš dvě kila za rok na daních, ale vrátíš to v benzínu a cigárech. Až se naseru, tak si osázím pole a budu kouřit domovinu míchanou s Tarasem. K tomu budu žrát krtky, pít dešťovou vodu, přikusovat lopuchy a svítit si pikslou světlušek. Na benzín si ale šáhnout nedám!
Fakt je ten, že stát žije hlavně z nepřímých daní a DPH. Proto se taky budou od přerspříštího roku snižovat ty přímé, prý pro oživení podnikání.
Konečně to řekl taky někdo jinej než já. Koukni se do antiklubu BMW. Našrot se vrátil asi k ránu našrot a trousil moudra stylu "v Yarisu je vzadu víc místa než v BMW".... A ještě k těm daním : vono to s tím placením od ostatních podniků taky nebude tak horký. Kolik podniků prosperovalo se ziskem ? A podnikatelé ? Mám známeho podnikatele. Při měsíčním zisku 70.000,- si za 5.000,- Kč najme účetní, ta mu udělá daně tak šikovně, že si odepíše úplně všechno. Nekonec je tedy ve strátě. Když šel posledně na berňák, tak mu ještě vraceli 232,- Kč...
Fakt vám teď rozumím. Já se jen vrátím k tématu. Omlouvám se za nepřesné vyjádření. Je mi samozřejmě jasné, že daňové prázdniny znamenají neplacení daní a ne státní sponzoring. Díval jsem se na to z pohledu jiného - že ti ostatní neškodováci vlasntně museli za své peníze podporovat stát ve větší míře, díky tomu, že tato firma daně neplatila. Proto jsme vlastně všichni škodu podporovali, takže můžeme klidně říct, že je to "naše firma", i přesto, že je majoritně VW a brzy bude zcela. Ovšem daňové prázdniny jsou zanedbatelnou položkou ve srovnání s tím, kolik mld. investoval VW.
Výpočty aerodynamiky ? V čem ? Ve Fluentu ? Myslíš čistě balistické výpočty a nebo přímo aerodynamické simulace ?
Ne nedelam letadla, k tem software se dostanu jen zridka, jedna se o navrhovani zbranovych systemu, logistiku unavy materialu, vypocty aerodinymiky atd., ale jak rikam dostanu se k tomu zridka.
Ve Škodě se pracuje s CAD programem CATIA od f. Dassault Systems. Původně se konstruovalo v ICEM DDN, ale to se neosvědčilo. Je to pracné, protože všechny plochy bylo nutné dělat jeko surface a nebylo možno použít face. Na druhou stranu, jsou tyto modely čistší a lépe se modifikují. Pro některé objemové modelování se používá i Pro Engineer. Veškerý HW je od SGI. Děláš letadla ? Jestli si z Aera Vodochody, tak ale děláš taky v CATII, ne ?
Ale no tak panove predstavte kdyby jsme tu vsichni meli stejny nazor to by jsme to tu mohli rovnou zavrit, nebylo by se o cem bavit.
Jinak co se tyka toho navrhovaciho software tak ja na podobnem obcas neco delam do letadel a dovolil bych si ho klidne srovnat s tim ve skode, i kdyz presne nevim co tam maji.
Jinak co se tyka toho navrhovaciho software tak ja na podobnem obcas neco delam do letadel a dovolil bych si ho klidne srovnat s tim ve skode, i kdyz presne nevim co tam maji.
Konečně někdo rozumnej. Akorát si se nepřesně vyjádřil. Peníze (kromě oddlužení - dlužilo se státním podnikům, takže zůstaly ve státu) netekly do Škody, ale po dobu daňových prázdin přestaly téct ze Škody. Ale tekly ze všech dodavatelských firem a ze všech zaměstnanců. S tím ***m (pan "A") bych se nebavil ani já, ale je to téma veřejné a proto to píšu pro všechny.
Nevím koho furt, žere, že jdou do škodovky peníze. To bychom snad měli být rádi, ne? Copak jdou z naší kapsy? A pokud šly (ve formě daňových prázdnin), tak raději vidím, jak za "moje" peníze prosperuje automobilka, než jak za stejně tak "moje" peníze socialistická vláda - ježíš pardón, sociálně demokratická vláda - zpomaluje jistý pád neprosperujících megafirem, jejíž zaměstnanci neodcházejí, jak by se dalo předpokládat, ale hrdinně čekají na výpověď, aby podle pravidel českého vychcánkovství dostali odstupné. To, že už nedostali pár měsíců plat, je netrápí. Asi mají dost peněz. bestiasi, docela obdivuji tvou trpělivost s tím *. Já bych ho poslal někam rychleji a podstatně stručněji.
To Chipmen - to je fakt. Do toho vidí málo kdo. K těm CNC - To, jestli měl někdo v 80. letech mašinu, která uměla na základě programu (ručně bouchaného do klávesnice) vysoustružit hřídel, není to samé CNC, které pracuje na základě načtení CAD 3D modelu, a které si veškeré volby provádí samo. Mluvil jsi, že vývojářské centrum má kde kdo. Troufám si říci, takové, jaké má Škoda zase tak "kde kdo" nemá. Dále jsem tu psal o automatické svařovně. Do automatické linky jdou na jedné straně plechové segmenty a na konci vyjíždějí hotové skelety. Rychle a kvalitně. Ještě k tomu "kde kdo". Je pravda, že několik podniků si nechalo instalovat stejný systém CAD jako Škoda. Jak mi ale vyprávěl školící pracovník, tak většinou když jim přijeli dělat servis, konstrukce se prováděla dále na prknech a ne pracovní stanici měl náměstek nakreslenou chatu... (správný český management)
Co te tyka te technologie tak bych mel dve pripominky, CNC technologie to jest automatizovane presne zpracovani materialu strojem rizenym pocitacem uz tu bylo dlouho pred tim ja osobne jsem podobne stroje videl v 90 v CKD a byly uz na podobne urovni jako dnesni. Co se cesany tyce, tak moderni navrhovaci stredisky s komplexnim systemovym resenim software a hardware ma dnes kdekdo, zalezi jen kolik na to ma penez to neni veci know-how. Co se tyka toho modelu Fabia tak jsem se doopravdy mozna prehledl, cet jsem ten clanek ve spechu. Jinak nekde tu uvadis zjistete si nejprve fakta a pak neco rikejte, sorry ale vetsina fakt je pro normalni lidi "zvenku" nezjistitelna, vyrocni zprava ti toho moc nerekne, to by chtelo videt ucetnictvi jak tam teco penize a kam, kdo skutecen dodava jake dily v jakem poctu a kvalite, kolik maji zamestancu, jake profese, jakou kvalifikaci, jake zarizeni atd... a k takovymhle informacim "strategickym" nemam pristup, takze nemohu zpracovat zadnou poradnou analyzu ale jen vyvozovat vlastni dusledky a psat vlastni myslenky.
To Gapa - sorry, jestli se tě dotknul můj slovník, ale mě už vytočilo, jak se ten pacient asi posedmý ptá, na ty samý věci aniž by si přečetl odpovědi. A ke všemu plácá takový nesmysly. Podle mě ho opravdu museli vyhodit ze zvláštní školy pro špatnej prospěch. Takže se tímto ostatním omlouvám a panu A přeji úspěšnou ústavní léčbu.
Jestli chcete pomoc s výběrem pojišťovny a spousta dalších informací - včetně brigády - ZKUSTE [odkaz] V utery budou nejnovejsi informace o 11 pojistovnach - neni mozne si nevybrat.
to:Bestias. Sorry, ne že bys něměl pravdu, ale výrazové prostředky, které používáš, používali právě oni "rudí" bossové - továrišči. Jak kdybych je znova slyšel....... brrrrrr.......
To A - tvé názory jsou natolik scestné a zavadějící, že se mi zdají debilní až vylízané. Když se neobtěžuješ si přečíst veškeré moje příspěvky, kde na takové demagogie jako je ta tvoje odpovídám, tak už neobtěžuj. Jestli máš nějaké dotazy tak si nejdříve zjisti fakta a na základě toho se pak ptej. Ale když už se ptáš tak budu odpovídat. "Proč Škoda tak dlouho prodávala Favority ?" - Protože se kupovali a protože neměla prostředky na výrobu a vývoj lepšího auta (viz minulý příspěvek). "Proč Škoda nemá lepší motor než OHV z tisícovky ?" - Škoda má nyní kromě svého (a levnějšího) několik osvědčených koncernových motorů a vyvíjí další. "Proč bychom se neobešli bez Škody a neuživili jinak ?" - Co ti brání v tom aby si se živil jinak ? Když budeš mít štěstí, tak třeba dostaneš dotaci na podnikání a nebo podporu ze státní kasy, do které přispívá i 17% procent průmyslu našeho státu, toho průmyslu, který je napojen na Škodu. "Proč nepřinutit Škodu k plnění závazků ?" - Mohl bys mi prosímtě vysvětlit jaké závazky Škoda neplní ? "Proč neodstoupit od smlouvy ? " - tak to už je taková *, že se na ní nedá odpovídat, natož takovému vylízanému * s rudou knížkou jako seš TY !!!!
To Chipmen - ptáš se na technologie - Škoda neměla např. system vstřikování MPI, neměla ABS, neměla klimatizaci, neměla Airbagy, neměla ASR, neměla aut. převodovku, neměla 4x4 atd. atd. To jsou všechno věci, na které musela zaplatit patenty nebo licence. To mluvím pouze o částech na výrobcích. Dále jsou tu výrobní technologie. Byl ses někdy podívat ve Škodě ? Automatická svařovna, automatická lakovna. To se bez robotů a CNC strojů nedá vyrábět. S mauální výrobou nikdy nemůžeš dosáhnout odpovídající kvality a kvantity. Včera jsem například viděl reportáž z Zetoru a musel jsem se smát. V špinavý umaštěný hale se šourali dělníci v rozedranejch modrákách a přikusujíce chleba se vrtali v rozdělanejch traktorech. Klasickej obraz normalizační fabriky. Technologie ve Škodě umožňuje vyrábět až 60 aut za minutu na jedný výrobní lince. Tam neexistuje, že by někdo stíhal svačit při práci. Nehledě na to, že je to zakázáno kvůli čistotě aut a kvalitě. Kdo chce, může jíst i ze země jak je v halách čisto. Další technologie byla potřebná pro vývoj. V Česaně už nenajdeš rýsovací prkno a když, tak pouze jako doplněk. Veškeré práce se provádějí na počítačích - pracovních stanicích Silicon Graphics. Dále je tu nejmodernější vybavení zkušeben, počítačové simulace apod. Jestli si to někdo představuje jako inženýrskou odyseu, tak žije ve středověku. Za další - říkáš, že se většina dílů vyrábí jinde. To už není pravda. Ze začátku bylo nutno některé komponenty dovážet, protože u nás nebyl jediný schopný výrobce, který by dodával díly v potřebné kvalitě a množství. Nyní už v Čechách stojí několik nových továren a montážních závodů od výrobců jako je Bosch a nebo Siemens a ti dodávají pro Škodu. A ještě k té "drobnosti" - Octavia je nižší střední třída a Fabia je nižší třída. Takže se nejdříve informuj a potom odsuzuj Know-how.
Proč podnik který vydělává prodávat. Proč podnik který nevydělává držet nad vodou? Proč má celý národ živit jenom jeden podnik a ne deset nebo sto? Proč Škoda neplatila daně jako každý jiný. Proč jsi Bestiasi neuvedl daně které Škoda platila? Proč se raději nedalo asi 600 000 tisíc každému ze 16 000 tisíc lidí kteří by chtěli za určitých podmínek podnikat? Proč máme mít jedno super auto a všichni na to doplácet? Myslí si snad někdo, že kdyby tu nebyla Škoda, tak by jsme všichni seděli na zadku a čuměli do blba a jezdili v Tráboších? Poč tak dlouhho vydržela Škoda s Favoritem(tak špažtným autem ajehomodifikací)? Proč Škoda nemá parmetrově lepší motor než OHV které vyšlo z tisícovky? Ne nadarmo se říká tohle dokážou udělat dvě tři světové firmy a nebo každý druhý český kutil amatér. Proč by jsme zrovna my měli být národ blbců? Proč bychom se neobešli bez Škody a nedokázali se živit jinak? Proč se daří státům jako Polsko a Maďarsko kde není VW? Proč u nás nevychází géniové ze sedmé třídy? Protože jimi už jsou většinou od narození jen je těžké je pochopit! Ale to je všude na světě. Proč trpět lobing neboli vydírání ze strany Škody? Proč Škodu nepřinutit k plnění závazků? Proč neodstoupit od smlouvy? Proč nás ještě Škoda nedotáhla do EU? A tak dále a tak dále....
"Na to ale neměla potřebné technologie, výrobní prostředky a know-how." Jen pro zajimavost jak vypadaji potrebne technologie, kdyz doted se vyrabi felicia ktera vznikla z favorita, ktery byl navrhovan v 80 letech, rekl bych ze technologie do toho zacala vyrazne zasahovat az od Octavie a zjevne az od Fabie, coz s sebou nese zaporny dusledek, ze vetsina auta se uz vlastne vyrabi jinde (v zahranici)... A druha drobnost ze toto auto uz nebude pro "normalni lidi", je take zajimave ze skodovka bude vyrabet dve auta ve stejnem segmentu (nizsi stredni trida), takze bych rekl ze to know how take pokulhava, i kdyz management maji asi dobry.
Zkus si nejdříve přečíst minulé příspěvky, ať se tu pořád neopakujeme. To, že si na sebe Škoda vydělala, bylo tím, že měla odbyt. To, že měla odbyt bylo tím, že zde byl nedostatek aut a že mohla vyvážet i do RVHP. To znamená vesměs nenáročné trhy, kde lidé buď nesměli mít a nebo nemohli mít jiné auto než socialistické. Když se po revoluci rozpadla RVHP, rozpadly se i odbytiště a k nám se začali dovážet cizí auta, nová i ojetá. Bylo jasné, že jestli chce Škoda konkurovat a uchytit se na trhu, musí vyrábět auta moderní, bezpečná a na úrovni ostatních automobilek. Na to ale neměla potřebné technologie, výrobní prostředky a know-how. Proto se toto muselo nakoupit. Jenže to všechno znamenalo mnohamiliardové investice, na které stát jako vlastník podniku neměl a proto musel najít investora ze zahraničí. Tak vstoupil do Škody VW a investicemi si vlastně kupoval podnik. Jak už tu poněkolikáté říkám - je směšné až trapné jak pořád někdo rýpe, že Škoda za pět let neodevzdala řádově stovky miliónů na daních a úmyslně ignoruje a tutlá, že by se jinak stát musel několika MILIARDAMI podílet na rozvoji podniku. Jestli se zeptá ještě někdo PROČ, tak ať se vrátí do zvláštní školy a dodělá si sedmou a osmou třídu.
Spíš jsem chtěl rozvířit debatu na obě strany. Nadhodím tedy další otázky? Když si Škoda na sebe vydělala sama proč se teda vůbec prodávala? Nebyla to chyba. Daně by už dávno platila.
Když třeba moje spolupracující firma nebo zaměstnanec platí daně tak já daně platit nemusím a přesto doplácím na stát?
Jaké daně konkrétně odevzdává Škoda?
Není stejnej nesmysl cpát peníze do superprosperujícího podniku jako cpát je do nefungujícího.
Co kdyby všechny fungující podniky neplatily daně? To by asi stát nevěděl co s penězma!😄
Bývá pravidlem, že čím více firma investuje tím více daní platí. Jestli je to tak, tak čím více se daří Škodě investovat v době daňových prázdnin tím více stát obírá na daních. A stát ty daně musí vybrat jinde.
Safra ono je skoro lépe v opozici. No ale možná to příště zkusím na druhé straně.
Když třeba moje spolupracující firma nebo zaměstnanec platí daně tak já daně platit nemusím a přesto doplácím na stát?
Jaké daně konkrétně odevzdává Škoda?
Není stejnej nesmysl cpát peníze do superprosperujícího podniku jako cpát je do nefungujícího.
Co kdyby všechny fungující podniky neplatily daně? To by asi stát nevěděl co s penězma!😄
Bývá pravidlem, že čím více firma investuje tím více daní platí. Jestli je to tak, tak čím více se daří Škodě investovat v době daňových prázdnin tím více stát obírá na daních. A stát ty daně musí vybrat jinde.
Safra ono je skoro lépe v opozici. No ale možná to příště zkusím na druhé straně.
Abych to tedy upřesnil - nemám rád některé německé charakterové vlastnosti. Úplně nejvíc alergickej jsem na východní němce. Jsou to většinou nafoukaný namachrovaný náckové, který machrujou, že jsou němci, ale nemaj na to. Mimochodem - můj švagr je němec žijící ve Frankfurtu. Je to naprosto skvělej čověk.
Jestli mi vadí, že pracuju v německé firmě ?
Jediné co mi vadí, je jazyková bariéra (já radši anglicky), ale vzhledem k tomu, že veškeré dokumenty jsou tu dvojjazyčné nemám v tomto směru problémy. Jsem rád, že má firma německý management, protože je schopný a pracuje striktně dle norem, zákonů a pravidel, což je v čechách velmi zřídkavý jev...
Jestli mi vadí, že pracuju v německé firmě ?
Jediné co mi vadí, je jazyková bariéra (já radši anglicky), ale vzhledem k tomu, že veškeré dokumenty jsou tu dvojjazyčné nemám v tomto směru problémy. Jsem rád, že má firma německý management, protože je schopný a pracuje striktně dle norem, zákonů a pravidel, což je v čechách velmi zřídkavý jev...
to Bestias: V nějakém předchozím příspěvku jsi
psal, že nemáš němčoury příliš v lásce, trochu mi uniká souvislost mezi tím co si napsal a tím pro koho pracuješ. Takže ti nevadí, že děláš pro německou firmu. Zvláštní?!?
psal, že nemáš němčoury příliš v lásce, trochu mi uniká souvislost mezi tím co si napsal a tím pro koho pracuješ. Takže ti nevadí, že děláš pro německou firmu. Zvláštní?!?
To Bee - promluvil jsi mi z duše. Konečně dojde na to, co chtěl původně udělat Klaus - prodat všechno na západ. Tehdá mu to všichni vyčítali a jako správný čecháčci se bránili. Dneska je ale vidět, že je to jediná cesta k prosperitě. Kdo chce dneska držet krok s konkurencí, musí hodně investovat a na to nikdo nemá. Jediný co nás může spasit je západní kapitál a know-how. Jestli to někomu vadí, tak ať si uvědomí, že stejně jednou budeme v EU a hranice budou spíše symbolické
a) fabie by mela mit airbag ridice v zakladu, bez jakekoliv debaty
b) budme radi, ze skodovku mame, aspon nas deficit zahranicniho obchodu nedosahne astronomicke vyse
c) jsem rad, ze jsme ted na tom "ekonomickem dne", podle poslednich zprav se diky tomu zvysil priliv investic ze zahranici, zkratka jsme ted na prodej za babku
d) tim padem nas "kapitalisti" nauci makat, podle me cesi potrebuji byt kopani do *, je to v nasi povaze, teprve potom dosahneme nejake vysledky
b) budme radi, ze skodovku mame, aspon nas deficit zahranicniho obchodu nedosahne astronomicke vyse
c) jsem rad, ze jsme ted na tom "ekonomickem dne", podle poslednich zprav se diky tomu zvysil priliv investic ze zahranici, zkratka jsme ted na prodej za babku
d) tim padem nas "kapitalisti" nauci makat, podle me cesi potrebuji byt kopani do *, je to v nasi povaze, teprve potom dosahneme nejake vysledky
Chvíli jse mpřemýšlel o příspěvku "a", ale asi máš pravdu ty, bestiasi. Nelze zapomenout na důvody potíží všech podniků socbloku. Je to teď samé kdyby a nikdo nechápe, že nebýt škodovky, tak na tom budem asi jako bulharsko.
Já bych to tak nebral. V té době měl stát ještě majoritní podíl a jako takový musel učinit nějakou počáteční investici. Nehledě na to (asi si mi budete smát) , že podle mého názoru - dluhy byly důsledkem socialistického přerozdělování prostředků - Škoda si na sebe dokázala vydělat sama - tudíž měl na jejím zadlužení největší podíl stát. K té částce, která byla odevzdaná na daních - ještě by si měl přičíst daně, které odvedli dodavatelé a subdodavatelé Škody, tedy podniků, které jsou na Škodě přímo závislé. Podle mě tedy doplácí Škoda na stát. Jestli někdo nedokáže překousnout oddlužení, tak ať se podívá třeba na naše banky. Třeba ČS, kolik už prošustrovala miliard ? Kolik jí ještě stát přidá ? Kolik bude stát obnovení výroby třeba na Kladně a nebo ve Vítkovicích ? Jestli chce teda někdo nadávat, tak proč zrovna na Škodu, která funguje a odevzdává daně. Proč se nerozčiluje nad těma podnikama, který jsou vytunelovaný a kterejm chce soudruh Grégr dávat v rámci revitalizace další peníze. U koho ty peníze asi zase skončej, co myslíte ?
Pokud se chcete dohadovat kdo na koho doplácí zkuste to na konkrétních číslech. Mne z hlavy napadá počáteční oddlužení Škody ve výši 9 miliard při tehdejším počtu zaměstnanců 16 tisíc to je 562 tisíc na zaměstnance v prvním roce. loni vykázala zisk asi 1 miliardu? Na daních tedy odvedla asi 400 miliónů při současných 20 tisících zaměstnanců, 20 tisíc na zaměstnance. Jak to bylo v mezidobí nevím. Určitě jsou jiná lepší kritéria. Daňové prázdniny kdo by nebral, ale chybějící daně v rozpočtu někdo zaplatit musel, asi všichni včetně zaměstnanců Škodovky. Nebo byly jiné zdroje? Kdybych si měl vsadit tipnul bych si, že doplácí stát a dlouho ještě bude.
Nazdar Bestiasi. Diskuze na tema airbag / lita kola tu bezela uz i pred rokem. Mimochodem, clovek, co ji zacal, prohlasil, ze typicky cechacek si koupi al. kola misto airbagu. 😄 Mam pocit, ze navic mluvil o elektronech, takze ani sam nevedel vo co go.
S tim vystrelovacim sloupkem volantu jsem to myslel tak, ze by vetsina lidi jezdila opatrne. A ne s pocitem mam airbag (velke, bezpecne ap. auto) - nemuze se mi nic stat.
A k te zavisti. S tou kozou to neni dobry priklad. Protoze jde o to, ze je bud clovek * a zavidi, pripadne provokuje (ja mam kozu, hec - vsichni se podivejte jaky jste hovada, ze mate 😉. A potom vsude vyklada: Bud - vsichni mi zavidi moji kozu, v pripade, ze ji ma. Nebo - at mu ta koza chcipne, kdyz ji nema.
V tehle souvislosti jsem si vsiml jedne docela zajimave veci. Na vraky nadavaji zpravidla dva druhy lidi - bud s prumernym nic moc autem, nebo lidi bez auta, pripadne i ridicaku. Tj.
A ted k tematu - to vi jenom buh. 😄
S tim vystrelovacim sloupkem volantu jsem to myslel tak, ze by vetsina lidi jezdila opatrne. A ne s pocitem mam airbag (velke, bezpecne ap. auto) - nemuze se mi nic stat.
A k te zavisti. S tou kozou to neni dobry priklad. Protoze jde o to, ze je bud clovek * a zavidi, pripadne provokuje (ja mam kozu, hec - vsichni se podivejte jaky jste hovada, ze mate 😉. A potom vsude vyklada: Bud - vsichni mi zavidi moji kozu, v pripade, ze ji ma. Nebo - at mu ta koza chcipne, kdyz ji nema.
V tehle souvislosti jsem si vsiml jedne docela zajimave veci. Na vraky nadavaji zpravidla dva druhy lidi - bud s prumernym nic moc autem, nebo lidi bez auta, pripadne i ridicaku. Tj.
A ted k tematu - to vi jenom buh. 😄
No sláva, konečně nám to vysvětlí někdo od fochu. Já nejsem ekonom a tudíž nerozumín všemu. Jseš li ekonom, jistě nám vše vysvětlíš a na základě faktů nám objasníš, jak to vlastně je. Takže - pusť se do toho !
Tak jsem se dozvěděl že Škoda nebyla zprivatizovaná ale prodaná na rozdíl od Poldi. Je v tom vůbec rozdíl já myslel, že je to to samé jen jeden případ se nepovedl a druhý povedl?
Že bez přispění státu dostala produkci přes 400 000 vozů rok. A stát to nestálo ani vindru! A prý by se stát musel podílet několika miliardami?
Zároveň jsem se ale nedozvěděl jestli stát doplácí nebo jestli doplácí Škoda. Vím už také, že ve Škodovce se maká. O kvalitě vozu pojednávají jiná témata a názory na marketing jsou zajímavé. Jsem zvědavej jak by si ekonomika státu bez Škodovky vedla? Taky na druhou stranu nevím dodržela Škoda či VW svou nabídnku ohledně investic a motorárny? A jaké bylo oddlužení Škodovky na začátku. Kolik ušetřila na daních. A o kolik více zaplatili škodováčtí zaměstnanci jestli se to vyplatilo a komu?
Že bez přispění státu dostala produkci přes 400 000 vozů rok. A stát to nestálo ani vindru! A prý by se stát musel podílet několika miliardami?
Zároveň jsem se ale nedozvěděl jestli stát doplácí nebo jestli doplácí Škoda. Vím už také, že ve Škodovce se maká. O kvalitě vozu pojednávají jiná témata a názory na marketing jsou zajímavé. Jsem zvědavej jak by si ekonomika státu bez Škodovky vedla? Taky na druhou stranu nevím dodržela Škoda či VW svou nabídnku ohledně investic a motorárny? A jaké bylo oddlužení Škodovky na začátku. Kolik ušetřila na daních. A o kolik více zaplatili škodováčtí zaměstnanci jestli se to vyplatilo a komu?
Zdar logine. Nechci se tě dotknout, ale nějak mi chvílema uniká pointa tvých příspěvků. Zkus své názory trochu rozvinout, aby jsme je pochopili i mi ostatní. Co se týká airbagů, tak diskuze se nesla v duchu, jestli je lepší je dát do standartní výbavy a nebo za příplatek. Někde asi měsíc dozadu, tu byla na toto téma velká diskuze, takže bych to už nepitval. Já osobně bych jakékoliv auto neposuzoval jestli je dobré podle toho, jestli má airbag i v nejlevnější verzi nebo nemá. To jestli tam je nebo není rozhoduje marketing a né konstrukce, tudíž to nemá s kvalitou auta nic společného.
A to vubec nemluvim o tom, ze kdyby ten blbec, co to do tebe napali mel misto airbagu naproti sobe vystrelovaci sloupek volantu, tak by nejel jak *.
Hele, vite co je zvlastni? Zatimco jsem nikdy nikoho neslysel rikat - kdyby se tak ten soused s to karou s tema debilnima elektronama vyboural a rozbil si hlavu o volant, tak porad slysim, jak jsou Cesi debilni.
Proc vas tak irituje, ze nektere Skodovky nemaj airbag? To vas stve, ze si lidi radsi koupi hlinikace? Jo, vlastne z jinyho duvodu, nez toho souseda - protoze je to *, ne protoze ma elektrony. To je fuckt dobry. 😃)
At se Fabia prodava treba bez kol a volantu. A lidi si je tam daji ze svoji stary 120ky. Vzdyt je to jedno.
Proc vas tak irituje, ze nektere Skodovky nemaj airbag? To vas stve, ze si lidi radsi koupi hlinikace? Jo, vlastne z jinyho duvodu, nez toho souseda - protoze je to *, ne protoze ma elektrony. To je fuckt dobry. 😃)
At se Fabia prodava treba bez kol a volantu. A lidi si je tam daji ze svoji stary 120ky. Vzdyt je to jedno.
Znám to líp: Svatý Petr říká právě k nebeské bráně přicházivšímu Frantovi: "Ty, muži, jsi byl vždy dobrým křesťanem, máš nějaké poslední přání před nanebevzetím?" "Ano, Svatý petře" "Tak mluv, neostýchej, se", dí Petr."Víte, soused má kozu" odpovídá Franta - "A ty by jsi chtěl taky, viď?" "Ne, já bych chěl, aby mu chcípla" . Tento fórek bohužel zcela přesně popisuje českou mentalitu.
Vždyť jste si to před chvílí vysvětlili. V Čechách lidi škrtěj na tom podstatným (protože to není vidět od sousedů), ale utácej za * (ty kola snad musej vidět i ty odnaproti...). Když jsme u té povahy : někdo tenkrát srovnával čecha s američanem. Když si američanův soused koupí nové auto, tak američan přemýšlí, kde vydělat, aby měl taky takové. Když si koupí čechův soused auto, čech přemýšlí, jak to udělat, aby se s ním soused nedostal do garáže...
To: Volvista. Proti tvému názoru na bezpečnost nelze odporovat, bezvýhradně s ním souhlasím. Ovšem od jisté doby bych si nekoupil auto od výrobce, který je v dnešní době schopen prodávat auto, které nemá ani airbag řidiče!!!(pouze za příplatek) Víc než cokoli jiného to ukazuje jeho vztah k bezpečnosti jeho zákazníků.==> "Zaplať nebo zemřeš!!!" A toto je vyloženě přístup Škodovky a VW obecně....
Přes všechna mínus tohoto auta bude IMHO Fabia v určitých ohledech docela bomba na silnici, moc srovnatelných aut neumožňuje mít ESP, boční airbagy, některé slušné motory, velice solidně udělaný interiér v její třídě. Fabia je v mnoha ohledech lepší než zbytek konkurence, má tedy důvod být drahá. Asi si ji poté bude kupovat ještě více němců a méně čechů než dnes, u němce záleží na tom, co mu to auto nabídne, u čecha na tom, jak je to drahé a na tom, aby měl model o 5.000 Kč dražší než soused (viz prodejnost Matese). Pokud si "typický" čech může vybrat zda si za 15.000 Kč koupit elektrony nebo druhý airbag, koupí si (blbec jeden) ty disky, němec samozřejmě zaplatí prvně za bezpečnost. Nebyla by špatná taktika Škodovky nacpat do Fabie všechnu bezpečnost (ESP, 4x airbag) a zvýšit základní cenu na (třeba) 310.000 Kč, poté by vypadala jako skutečně seriózní auto, kterého by se prodalo hromada v celé vyspělé Evropě 😄
Já teda němce nemám v lásce, ale pro cestují by bylo nejlepší, kdyby ty naše vožralý pokérovaný ajzboňáky koupil Deutsche Bahn...
Hmmm, na ty budem doplácet všichni. Tak jsem někde četl, že ročně mě stojí např. České dráhy 700Kč. Lukrativní podnik, jen co je pravda. Hlavně, že za týdenní jízdenku dám dvě stovky.
Správně, nemá to cenu, páč na tom stejně nic nezměníme. Hlavně, že jsme se tu shodli na tom, že Škoda doplácí na stát. A bude asi čím dál víc. A bude asi nepřímo doplácet na ty podniky, který šly "českou cestou"...
Máš pravdu, to bych neprodával. Já jse male řekl, že bych čekal na českém trhu ceny cca - 10% oproti konkurenci .Ale s tím my nic nezmůžem. Z hlediska marketingu se tu ale rýsuje (opět nereálná, ale podle západních praktik logická) teorie, podle které by výběhový model, tj. felicie měl být posazen cenově o pár desítek tisíc níž (alespoň o 2), stejně tak, jako je tomu například u přestárlé Astry classic, kterou si ale v současnosti může koupit už jen ***. Nečekám, že k tomu dojde, ale dělává se to (nebo druhý příklad - opět Opel, tentokrát Corsa, která by se prostě za víc neprodala. Škoda trochu zneužív ásvé pozice na trhu. Pokud by pokrývala řekněme třetinu trhu a ne 52%, tak by se marketing markantně změnil. Ale teď jaksi nemá cenu se na d tím zamýšlet.
Jak už jsem ti Kingu psal, tak nejsem z marketingu. Ale vem si to selským rozumem. Ty by si prodával úplně nový auto (koncepčně i designově) za stejnou cenu jako 6 let starý předchůdce ? Nebo jinej příklad : lidi si nekoupěj mikinu u Vietnamců za tši soto, protože si myslej, že když je tak levná, tak je to šunt. Koupěj si jí ale v krámě vedle, protože stojí pětikilo a maj pocit, že když je dražší, musí být i kvalitnější. Můj pohled zákazníka : proč jsou některý auta tak levný, když maj stejný vlastnosti jako jiný... že by na nich něco ošidili ? Přesně takhle uvažují v Německu. Takže ty moje blepty shrnu : 1) Nízká cena by asi poškodila image modelu. 2) Nízká cena by zneprodejnila Felicii. Ale to jsou jen moje doměnky - jsem konstruktér a né ekonom.
Neděláš náhodou tiskového mluvčího? krásná odpověď, ale neodpověděl jsi na nic. Souhlasím s tebou - fabia je srovnatelné auto (octavia byla vlastně jen velký kompromis - malý rozvor, velká kastle) se svou konkurencí. Podle prvních informací je ve své třídě nejprostornější, pravděpodobně bude mít i nejlepší podvozek a maximálně kvalitní materiály. Ovšem je také jedna z nejtěžších (teď narážím na super cenu za superlitrový motor, který vůbec přímá konkurence fabie - clio a 206ka nemá, protože s ním se to auto bude plazit, nepojede.) Abychom neopakovali vše z témata Fabia - jde o to, že by na našem trhu měla být cena všech modelů cca o 10% nižší. Nechci, aby 1,4/74 kw stála 250 000. Prostě jen těch 10%, které činí clo. Jinak s cenami souhlasím. Fabia nemá důvod být prodávána za dumpingové ceny. Co to je za argument, že se v německu taky prodávají a jsou zatíženy clem? Jsou tam škodovky o 10% dražší, než konkurence, protože v rámci EU mají všechny automobilky výhodu domácího prostředí? Ne.
Ano, přiznávám, že moje příspěvky jsou monotématické a silně loajální vůči Škodě. Ale znova upozorňuju, že jsem realista a že tu prezentuju pouze moje soukromé názory. K té konkurenci - uvědom si, že Škoda víc než dvě třetiny vyváží do zahraničí a pouze jedna třetina se prodá v Čechách a na Slovensku. A v zahraničí je potom v nevýhodě Škoda, ale přesto se prodává. Největší odběr je v Německu, kde je nejnáročnější trh. Dokonce se v Německu dostala přes jedno procento podílu v koupených autech ! Tohle jsou fakta a proti tomu přece nikdo nemůže nic namítat. Na druhou stranu máte pravdu v tom, že kdyby tu všechny podniky fungovaly tak jak mají, nebyly by tyto cifry nic výjmečného - prostě nuda nuda, šeď šeď...
Zaplať pánbůh, že je tu někdo rozumnej a informovanej a necintá si pentli jak nějaký senilní komouši, co sem přispívaj (Socdemáci dtto). K ceně Fabie : cena je věc marketingu a ten má k dispozici veškeré iformace a zpracované a ověřené strategie. Dle nich potom určuje ceny. Z čistě technického hlediska - některé motory jsou z české produkce, některé se dováží (doprava + clo = navýšení ceny), to samý platí i některých dalších dílech. Podle mě je cena Fabie odpovídající (sám na ní nemám, ale jsem realista). Když totiž srovnáš Fabii s auty ve stejné třídě ve VŠECH, tzn. VŠECH ohledech (užitná hodnota, koncepce vozu, výbava, kvalita, dílenské zpracování atd. atd.), tak zjistíš, že cena je správná. U nás si lidé kupují auto většinou pouze z hlediska ceny, ale v zemích, kde je větší kupní síla si lidé vybírají podle svých nároků. A Fabii si nekoupí proto, že je levná, ale proto, že přesně takové auto chtěj. A v dnešní době by i nízká cena u tak kvalitního auta byla spíše naškodu. To je jen můj názor, do marketingu nedělám.
to Bestias: Jsi zářným případem přísloví " koho chleba jíš, toho píseň zpívej ", co se týče tématu si myslím, že ty výhody z privatizace Škodovky převažují nad vším ostatním, alespoň v dlouhodobém pohledu. Zajímalo by mě jak by se Škoda chovala, kdyby u nás existoval další výrobce osobních aut. To bysme asi mrkali na konkureční boj viz např. mobily. Takhle musí konkurenci zastoupit cizina a má to (souhlasím s Kingem ) zatím složitější kvůli clu. Tato nevýhoda, ale zmizí docela brzo nejpozději s naším vstupem do EU.
Lidsky příjemná ekonomika, to je termín z učebnic Marxismu leninismu, lebo čo? To jsem se zase pobavil. Chipmene, pokud tě tak trápí státní podíl ve Škodě, tak VW už projevil zájem podíl odkoupit. Spokojen? Pokud by se stát při privatizaci socialistických megalomanských firem ubíral cestou Škody, bylo by to fajn, zahraniční investoři totiž navzdory kecům komoušů a zemanovců nemají zájem koupit české firmy za babku, pak je nechat krachnout a tím si udělat odbytiště. bylo by to totiž zdluhavé a drahé, víš? Investoři chtějí investovat a kdyby se u určitých firem neprosazovala česká cesta, byly by už na tom poměrně dobře (pokud by je vůbec někdo chtěl). Kdežto čecháčkové se starali o to, jak si co nejrychleji vytunelovat první miliardu a odslizat se na Bahamy.
Ale jednu výtku , bestiasi: Chipmen má pravdu v jednom: Jak to ,že se fabia dostala na cenovou úroveň konkurence přesto, že neplatí clo a má nižší výrobní náklady? Vsadím se, že v Německu ceny Fabií nebudou "so competitive", jako u nás, nebo ano? Chápu, že se investice musí vrátit co nejrychleji a nízké náklady jsou u Škody klíčem k úspěchu, ale zneužít výhodu cla je docela nefér. Co ty na to? A jak se bude cena vyvíjet v souvislosti s poklesem celních sazeb i cen konkurence? Nebo se budete spoléhat, že marže obchodníků jsou tak nízké, že snížení cel jim půjde do kapsy?
Ale jednu výtku , bestiasi: Chipmen má pravdu v jednom: Jak to ,že se fabia dostala na cenovou úroveň konkurence přesto, že neplatí clo a má nižší výrobní náklady? Vsadím se, že v Německu ceny Fabií nebudou "so competitive", jako u nás, nebo ano? Chápu, že se investice musí vrátit co nejrychleji a nízké náklady jsou u Škody klíčem k úspěchu, ale zneužít výhodu cla je docela nefér. Co ty na to? A jak se bude cena vyvíjet v souvislosti s poklesem celních sazeb i cen konkurence? Nebo se budete spoléhat, že marže obchodníků jsou tak nízké, že snížení cel jim půjde do kapsy?
To si snad děláš * ne ? Spad si z Marsu ? Co tady asi celou dobu píšu ? Podívej se na Poldovku - ta byla ZPRIVATIZOVANÁ, to se dneska rovná : rozkradená, vytunelovaná, zbankrotovaná. To chceš aby takhle vypadala i Škodovka ? Zaplať pánbůh, že se prodala ! Co se týká VW : měli bezkonkurenčně nejlepší nabídku, tzn. výše investic, projekt akciovky a hlavně zachování značky a vlastního vývoje. A taky zachování odborů. Francouzi by z fabriky udělali pouze montážní závod na nákupní tašky, bez loga a vlastní identity, bez ohledu na tradice značky. Znovu k daním : aby byl podnik schopen vyrábět konkurenceschopné výrobky, musel projít mohutnou obnovou a to jak materiální, tak i technologickou. Tzn nákup technologií a nových zařízení, stavbu nových provozů, vybudování odpovídající zařízení pro zaměstnance, nová infrastruktura a další. Tohle všechno platil VW a Škoda, ale stát to nestálo ani vindru ! Takže jestli přišel na daních o stovky milionů, tak takhle by se musel podílet několika miliardama. A to už nemluvím o direktivním navyšování jmění, na to stát prostě neměl a mít nebude. Uvědom si, že se VW a Škoda bez přispění státu dostala letošní produkci přes 400.000 vozů ! Tohle by se za toho tvýho socialismu nikdy nedokázalo. Ve Škodovce se totiž musí makat a né chodit do VUML...
A proc by mel stat modernizovat vyrobu ve skode ? Mel ji zprivatizovat a pokoj... Strategicky partner VW nevim ani jestli to byl nejvhodnejsi, ani kolik investoval, ale nevidim duvod proc by skoda a.a.s. nemela platit dane jako ostatni. Dalsi veci je proc si stat stale drzi podil v skode ? Statnim automobilkam uz po svete odzvonilo dokonce i Renault uz je drahnou dobou "komercni" firmou. Mezi poldovkou a skodou a.a.s nevidim nic spolecneho. A promin ale zrovna komousi tj. socialismus mel lidsky prijemnou ekonomiku, kterou stat uplatnuje ted vuci skoda aas prestoze jsme v kapitalismu a to je podle me chyba.
Tak to je téma, kde se budu rád hádat do krve. Svůj názor jsem tu již psal v jednom příspěvku (tuším že OCTAVIA). Rozhodně se dá říct, že Škoda doplácí na stát. Kdyby se měl totiž stát podílet na modernizaci a rozvoji podniku na dnešní úroveň , tak by ho to stálo víc o několik miliard, než by dostal z daní. Nebo je snad někdo názoru, že by se mělo v privatizaci a přístupu k podniku postupovat jako v Poldi Kladno ? Kolik miliard bude stát na Poldovku doplácet ? Kolik peněz Poldovka odevzdala za posledních 5 let na daních ? Kolika lidem dává Poldovka práci ? Jestli teda někdo tvrdí, že stát doplácí na Škodu, tak ať si veme provaz a jde se zastřelit do rybníka. A nebo se dá ke komoušům...
Vzhledem k dlouhodobym danovym prazdninam pro skodu na prvni pohled podporuje stat automobilku, ovsem na druhy pohled z ni tim dela nekkonkurence schopnou, protoze uvazime li cenu nove fabie a pomerne stejne ceny konkurence (dovozu) tak je to divne, vzhledem k tomu ze dovozci musi platit cla a jsou zavisli na kurzu koruny, a skoda nemusi platit ani dane...