Nazdar Všichni! Už jsem tuhle otázku pokládal v jiné rubrice, takže se budu opakovat.Dá se někde sehnat PP na Feldy levněji než u Škoda prodejců nebo u výrobce (Apri)?
Please, poradte. Je mozna dodatocna montaz PP do Fabie classic ? Asi najvacsi problem bude vymena lavej ovladacej packy pod volantom. Nerobil niekto taketo harakiri ??
montoval jsem několik PP na MPI motory, problém s čidlem u nového PP nebyl, ale po čase jsem měnil 2 čidla. Jeden user si neustále pucoval motor VAPkou, tak zřejmě díky tomu (to je ale vůl co?) a druhé čidlo po velké tepelné zátěži (vrátil se z teplých krajin). Symptomy úplně stejné (nesmyslná spotřeba). Výrobce čidla obratem zdarma vyměnil. Jinak je to opravdu perfektní výrobek, na velmi slušné technologické úrovni. čau LN
Mel jsem podobny problem ale s uplne novym PP na MPI - ukazoval nesmyslnou spotrebu - tak jsem to reklamoval v servise, kde to montovali. Zkouseli jinej PP i jiny cidlo i umistnit cidlo na jiny valec, ale vysledek stale stejny. Pak toho technika napadlo "otocit cidlo na zada"... - a EJHLE ono to fungovalo, tak jak melo. Takze zkus to cidlo umistit na kablik vedouci ke vstrikovacimu ventilu tak, aby to cidlo melo ten kablik prichyceny tou kovovou spinkou ne ke "brisku", ale k "zadum". Sorry, ze to vysvetluju takhle, ale nenapada me, jak to napsat jinak. Jen mne to napadlo v souvislosti s tim, jestli jsi treba nebyl v servise a tam neco nedelali s kabelazi u motoru a nepridelali tam to cidlo "obracene" a nebo na jiny kablik a nebo jestli ti z kabliku uplne nespadlo... Jinak by asi opravdu bylo vadne cidlo a nebo cely PP (zkus jeste i ten RESET)
No, mne na Felicii BMM 40kW (co je si myslim to iste) ukazuje od 0.6 do 0.8 litra za hodinu. Aktualnu spotrebu podla rychlosti to ukazuje az po presiahnuti 32km/h.
Na PP pocitac je 3-rocna zaruka!!! Ale ak je uz naozaj po, tak ho skus dat von a na zadnej strane je tl. reset. Tak ho skus resetnut a uvidis mozno to zabere.
Mam ve Felicii rok a pul palubni pocitac. Nedavno mi zacal spatne ukazovat okamzitou spotrebu. Nekdy ukazuje dobre, nekdy ukazuje 0.0 (s plynem na podlaze) a nekdy ukazuje naprosto nesmyslny hodnoty (treba 28 l/100 km pri vyhozenym kvaltu). V navodu pisou, ze v takovym pripade se ma zkontorlovat zapojeni kabelu a pokud ani to nepomuze, tak muze byt vadny cidlo. Protoze sem se v tom nechtel sam stourat, dal sem auto do servisu, ale tam mi rekli, ze cidlo je v poradku (zkouseli to udajne na jejich diagnostickym pocitaci) a zapojeni kabelu je taky v poradku, ze problem bude uvnitr pocitace. Me osobne se to moc nezda, protoze vsechny ostatni udaje (krome prumerny spotreby, ktera se na zaklade okamzity prubezne pocita) jsou O.K. Okamzitou rychlost to ukazuje taky dobre, takze tam problem nebude. Bohuzel uz je ten pocitac pul roku po zaruce a novej se mi kupovat nechce.
Nemate nahodou nekdo podobnou zkusenost? Nevite nekdo, kde by mohl byt problem? Mam zkusit jiny servis?
Uvazuji o PP na Felicii diesel. Mne by zase zajimalo, jestli je rozdil v palubnim pocitaci na benzinovy motor a na dieselovy. V servisu mi to nejsou schopni rict, takze mi to nejsou schopni vubec namontovat :)
Existuji 2 druhy, jeden ma malo funkci, druhy meri o mnoho vice udaju. Mate s nimi nekdo zkusenosti, resp, ktery kdo mate?
Nemáte někdo zkušenost s dodatečnou instalací palubního počítače pro měření spotřeby na starší diesel (bez elektronicky řízeného vstřiku)? Mám takové obavy, že tam by se musel měřit nejen průtok ke vstřikovacímu čerpadlu, ale i průtok ve vratném potrubí.
Ahoj, když se tu objevila tahle rubrika, tak by mne zajímalo, zda má někdo počítač pro Feldu vybavenou systémem na LPG. Zatím jsem nesehnal někoho, kdo by to měl. Slyšel jsem tvrzení, že to na plyn nefunguje. Jestli to někdo má, ať se ozve.
Jednotka felicie nevysila pro palubni pocitac nic. Pouze otvira vstriky. Palubni pocitac pomoci sveho vlastniho cidla meri frekvenci vstriku a delku jejich otevreni. Tudy cesta nepovede....
Pro karburátorové motory je opravdu jedinou možností použití průtokoměru. Já jsem kdysi používal ve Š120 palubní počítač podle návodu v Amatérském rádiu. Tam se používal průtokoměr dodávaný do některých typů Wartburgů!?! Nutno podotknout, že po vydání návodu zmizely tyto průtokoměry do 14 dnů ze všech prodejen náhr. dílů. Dělal jsem k tomu tehdy spousty měření a došel jsem k závěru, že tenhle typ průtokoměru není příliš vhodný - hlavně měl velmi špatnou linearitu při nízkých průtocích a jiný nebyl prakticky k sehnání. Nicméně počítač jako celek fungoval obstojně (možná, že v programu byla nelinearita zohledněna) i když dost podměřoval. Podle něj bych se určitě na zbytek paliva v nádrži nespoléhal.
Ten průtokoměr se dnes dá sehnat nejspíše jen na vrakovištích. Je to vpodstatě lopatkové kolečko (turbínka) v plastovém průhleném pouzdru se vstupem a výstupem pro palivo. Přes tohle pouzdro se opticky snímaly otáčky (počet proběhlých lopatek). Bylo to ještě doplněno takovou pružnou komůrkou pro potlačení tlakových impulzů od benzínového čerpadla.
Nedovedu si dost dobře představit, že by se tohle podařilo přímo připojit na PP z Felicie (bez úpravy software). Už jenom ten rozdíl frekvencí a šířky vstupních impulzů (průtokoměr se otáčí velmi pomalu).
Daval jsem si ho nedavno (asi mesic) do Felicie MPi. Pro toho, kdo umi rozdelat palubovku a obcas koukne do navodu (velmi kvalitniho) je to jednoduche. Jak to nabastlit do Favoritu nevim. Musel by se namyslet snimac otacek k tachometru, predelat snimac prutokomeru (original se to meri neprimo pres delku vstrikovacich impulsu) a jak moc by pak byl zkresleny namereny zbytek benzinu v nadrzi netusim.
Toto temasa tyka palubnych pocitacov vo feliciach (BMM,MPi). Kdo mate nejake skusenosti s nimi, dobre aj zle, pripadne viete, ako to zapojit na favorit s palubkou z felicie so systemom BMM, alebo este lepsie pre karburatorove motory s pouzitím nejakeho prietokomeru, tak sa podelte s tymi, ktory na to cakaju.