Zaujímalo by ma či má niekto skúsenosti s uvedeným motorom 2.5 TDI v spojení s automatickou prevodovkou ( Tiptronic ) čo sa týka najmä radenia prevodovky, spotreby atd. Oplatí sa tento motor s Tiptronicom, alebo je postačujúci aj 1.9 TDI resp. 2.0 TDI.
A ted jeste tu o pejskovi a kocicce. :roll: Velice optimisticka oficialni spotreba u teto motorace (2.8V6 + aut.) je v kombinovanem provozu pres deset litru, ve meste skoro sestnact litru. Jezdit s tim za dvanact stylem brzda plyn je holy nesmysl. Pokud se 2.8V6 dava soda, tak i s manualem neni problem jezdit se spotrebou pres patnact litru.
Jinak Tiptronic je dnes asi nejhorsi automaticka prevodovka na trhu vubec, ktera svymi pomalym nejistym razenim spolehlive zlikviduje dynamiku jakehokoliv motoru (mozna s vyjimkou 4.2 V8, kdyz jsem s Tiptronicem jezdil v A8me, tak se to dalo) a v kombinaci s moturkem jako je 1.9TDI 96kW, ktery ani s manualem nema zrovna oslnujici dynamiku a je vhodny na velice klidne jezdeni, musi byt jizda opravdu teror.
Jinak motor 2.5TDI se do Superbu nikdy moc nevyplatil (ani jich moc nejezdi) kvuli naprosto zbesile cene, ktery Skodovka na tento dnes jiz v podstate zastaraly motor nasadila. V pripade ojetiny je treba si uvedomit, ze motor Audi 2.5TDI 110kW ze ktereho tento motor vychazi, je znam svymi extremnimi servisnimi naklady v pripade jakychkoliv vetsich potizi, ktere jsou u tohoto motoru dosti caste.
Co se tyce motorace Superbu, tak nejvhodnejsi z toho muzea dostupnych motoru je asi 1.8T, ktery vykonem sice neoslni, ale na poklidne jezdeni vcelku dostacuje, nebyvaji s nim vetsi problemy a ma rozumnou spotrebu.
Nechtěl jsem se tady furt se všemi hádat, ale když už to tu někdo jiný napsal (díky, Dusan_!), rád se připojím: reálná spotřeba motoru 2,8 v kombinaci s tiptronikovým automatem provozovaným převážně v režimu město/dálnice je na úrovni 17 litrů (!), přičemž je krajně obtížné dostat se níž. Kromě toho, ten motor je strašně nekultivovaný, jako by snad ani nebyl šestiválec, byť do V. TDI 2,5 je takový, no, jak to říct (?) - vývojem dávno překonaný traktor, který ničím nevyniká a kde i pouhá výměna rozvodů stojí ve značkovém servisu bratru 50 tis. Kč! Takže ten 1,8T je asi opravdu optimum.
já se nehádám,vím že je tam nějaká odchylka,ale ta určitě nebude víc než 0,5l :shock:
Na dálnici,tempomat nastavený na 130km/h,se dá jet za necelých 11l. 8-s
Mám s tím autem najeto 45000km jako řidič a 20000 jako spolujezdec.
Druhý kolega,co jezdí se mnou na služebky(vedoucí tech.úseku)je veliký spořílek,má octavii v TDI a dokáže s ní jezdit za 4l,ten s tím superbem na normální cestě dokázal jet za necelých 9l.Ale byla to jízda,taková dost nezáživná,i stodvacítky nás předjížděly >:D >:D >:D to bylo když měl superb najeto asi 3000km,takže ještě syrový :shock:
No tak tentokráte nečekaně budu obhajovat Tomyho - V6 2,5 s automatem skutečně dokáže jezdit kombinovaný provoz za 12 L. Těch 0,3 ccm navíc už nehrajou roli.
Ve městě to nežere víc jak 15, za 18 jezdí tak V6 3,5 či V8 4,0 a to ještě při hustým provozu.....
Ovšem je naprostá pravda, že Tiptronic od VW je jeden z nejhorších automatů.......
Tak já mám superba 4 roky, nalítáno přes 140 000 km a nedostanu se ani v zácpě přes 10 l, a to i s klimou. Mám motor 2,5 tdi s tiptronicem a fakt si nemúžu stežovat. Motor jede jako malina, za celou dobu žádnej oroblém a to nejen z motorem a tiptronic je v pohode. Kdo píše že 96 kw TDI úplně stačí, tak s tím asi nikdy nejel víc jak 20 km. Zátak je víc jak slušný, dlouhodobá spot. je 8,1 a to nejsem žádná brzda provozu. A mám za sebou i výměnu rozvodú a stálo mně to 25 000 sakum prdum i s umytím auta. Takže tak.