Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

41 komentářů

prosím, kdo máte zkušenosti s automatickou převodovkou ve Škodě Octavii I (r.v. 2002).. (1,9 TDI). Její údržbu, a případně odkaz na nějaké www stránky
DSG (O2 Elegance 1.9 TDI), mám ji, zkušenosti ty nejlepší, najeto cca 30 kkm, spotřeba kolem 6 l/100km, údržba zatím žádná...

Ale dej si vyhledávání, bylo zde o ní napsáno již hodně
[odkaz]
díky, ale nevím jestli je to ono... mám Octavii I ( r.v. 2002)
Aha, tak to jistě ne, samozřejmě jsem měl na mysli O2, v O1 je klasický starý HDM Tiptronic... K němu je třeba přistupovat jako ke klasické A převodovce s hydrodynamickým měničem momentu, a tom zde bylo popsáno již strašně moc.

Použij vyhledávání 😁
údržba HDM: nejezdit s tim jak prase, nevyřazovat z kopce nikdy na neutrál!!!!!! a dodržovat předepsané výměny ATF (náplň do automatu) a měnit i s filtrem!

Jinak žádná údržba není. Jednoduché.
díky, a při kolika KM se mění náplň a filtr.. a kolik litrů náplně?
To nemáte servisní manuál kde je to napsaný?

To máte smůlu, tak si ho kupte a jestli to v něm není nebo není k mání, vytáhněte to ze servisu nebo případně z přímo z továrny.

Na většinu aut vč. těch z USA co nezatáčej a žerou i trávu kolem cesty je v manuálu napsáno, kolik litrů se mění, při kolika km a co se tam má lít!!! To samé pro olej do motoru, rozvody, svíčky atd....

😁
Je vidět, že jsi zatím nekupoval nový "moderní" evropský vůz. V manuálu k němu by ses pak třeba mohl dočíst, že s prasklou žárovkou se MUSÍŠ obrátit na značkový servis! A když jsem měnil kolegyni žárovky v hl. světlometech na Audi A4, docela jsem musel uznat, že ten manuál má pravdu...
Já nemyslím to kecání co dávaj k vozu víš, já myslím SERVISNÍ dílenský manuál podle kterého jde opravit komplet celý vůz!!!!!

Taková tlustá kniha s kompletní nákresy a celou elektroinstalací apod.

Ten jde sehnat na jakoukoliv i novou ameriku! Že to evropě nevedou - to je věc druhá, problém evropy.

Použiju pouze citaci ála Z.Izerův pán Binder: "Mna sa tento problem netýká, neb som byl odvolán z funkca riaditela výstauby vodohospodárškých děl, ee, co to plácám, nejazdim z vozy koncernu VW"

A žárovku H4 mám vyměnenou za 5 minut i s vypitím kafe, po té co odšroubju dva šrouby, odpojím tři konetkroy a vytáhnu celý přední světlomet ven >😁

A k vyndání zadního nepotřebuju ani šroubovák - jde vyndat celý po vytočení křídlových matek z kufru 😁

Jinak kdy se mění olej v autoamtu, kolik se ho mění atd. najdeš i v knihám typu udělej si sám jako sou Haynes či Chilton, jestli si to někdy viděl 😁
Aha takže už víme kolik minut je potřeba k výměně žárovky v americkém autě. Z toho možná půjde logickou dedukcí odvodit něco o automatické převodovce v Oktávii :roll:
Ne, já rozhodně neměl na mysli "dílenský manuál", ale klasickou "knížečku", kterou spotřebitel dostává k novému autu. Bývalo totiž dobrým zvykem tam takové základní informace, jako druh a objem náplní, výměnné intervaly atd. uvádět. Dnes u některých výroců bohužel...

PS: Značkový servis přece také musí z něčeho žít a majitel, resp. neznačkový servis, nechť si poradí, jak umí!
Jde z toho logicky odvodit, že si to vymění každej manták na odstavnym pruhu, co někdy viděl šoubovák a čirou náhodou má v kufru náhradní H4 >😁

Narozdíl od vozů nejmenovaných značek, kdy se musí majitel obtěžovat do servisu, dá za to 3-4 stovky a pokud nemá čas, tak bude raděj jezdit pidlovokej (čti s jedním světlem).

To z toho jde odvodit >😁

Neb výměný interval u almary v O1 ví asi jen značkový servis, výrobce (a to ještě možná) a pak věštkyně z Matrixu 😁
Jo, když někdo hrabe >😁

Holt někdo má tyto starosti a někdo nemá....

Já sem si takhle otvřel i tu přitroblou pohádkovou knížkou, jak bývá manuál od Haynese nazývám, tam se si nalistnul asi 5 list, kde je uvedeno co se kdy má měnit a na 10 listu je uvedeno co tam všechno patří (náplně), vč. toho jak se maj (na kolik) momentákem utahovat jednotlivý díly atd....

Abych obvolával 10 servisů a dostal 6 různejch odpovědí, tak to by mě asi hráblo 😁
Tommy100
to máš vlastně auto takovou skládačku,že??Jen odděláš správný kolík a poskládáš si autíčko do krabičky,nemáš náhodou auto z lega nebo merkuru,nebo tak něco?? >😁 >😒]
Nemám, ale křídla z merkuru mívaj tuneři, tak se optej tam >😁

To víš, amíci sou přeci ***i, tak to musí být co nejjednodušší že >😁

Na víčku na olej máš napsáno oil, na brzdovou kapalinu brake fluid atd. Dole an otáčkoměru máš napsáno že víčko nádrže je na levý straně a že máš tankovat bezolovnatej benzín a na slunečních clonách, mimochodem z vntiřní strany se zrcátkem a osvětlením má ve 3 jazykách 8 řádkovou poučuku a airbagách >😁

Ani bloncka z vtipů to nesplete 😁
Mám jiné auto s trochu novějším automatem. V návodu píšou, že se náplň převodovky nemění. Moc se mi to nezdálo. Trochu jsem zagůglil a vyšlo mi z toho, že by se náplň asi měla vyměnit tak po 80 - 100 000 km. Ne ve značkovém servisu, ale u specialistů na automaty. Jsou dva způsoby - odsát horem, nebo odmontovat spodní víko a celou převodovku vyčistit. Tím končí mé teoretické znalosti, tolik jsem ještě nenajel.
Ale fuj! Odsát horem, taková pra.árna!

PS: Jen o málo větší, než tvrzení o "celoživotnosti" náplně, tedy pokud se tím nerozumí "životnost vozu 100 tis. km"... >😁
Jistě, odsát horem je prasárna, teda pokud po tom odsátí stejně nesundáte víko, nevyměníte filtr a těsnění. To je pak něco jiného. Ale samotné odsátí a dolití nové ATF je skutečně prasárna na entou
Jak zazdít dobrou věc - říct, že je to bezúdržbový, ba co víc, udělat to tak, aby to udržovat nešlo - viz absence výpust. ventilu, nebo např. nutnost rozborky kvůli výměně filtru. Mmch, není většina automatů v evr. vozech jap. původu?
Ehm, tak žádný autoamt nemá vypouštěcí šroub jak u olejové vany na mot. olej. Imho - jak bys chtěl vyndat ten filtr když je uvnitř? Ta rozborka je práce na 30 minut, když to umíš a odšroubješ nějakejch cca 15 šroubů. Největší problém je správně nandat těsnění, když ho dáš blbě, teče to....
Ale často má (vypouštěcí) šroub, a není to žádná výjimka! Krom toho, řada automatů s filtrem "ve vaně" má tu vanu i na podstatně menším počtu šroubů (znám i extrém: pouhé čtyři) - právě proto, aby se to ani nedalo nazývat rozborkou/sborkou. A ještě lepší řešení je filtr mimo vany, v podobě klasického olejového filtru - jako na motoru.
A který starší auto tohle má? Ukaž mi ho tak do r.v. 98.......

Resp. kolik je to % z vozů co má automat....

Jak píšeš - musí být v tom případě i filtr mimo vanu, jinak kdejakej chytrolín by zas vypustil jen ATF a *** filtr tam nechal......
Renaulty 21, 25, Espace: Vypouštěcí šroub/zátka, vana na 4 šroubech, vnitřní filtr na dvou. Mitsubishi - Invecs II vypouštěcí zátka na těle převodovky z boku (vanu v pravém slova smyslu to ani nemá), vnější filtr. Stačí?
frantíci, ty museli mít vždycky něco spešl i za cenu že to zrovna moc nefungovalo 😉

A pár Mitsubishi, to není moc velkej počet.....
ked uz sa tu bavite o AT, neviete mi niekto povedat ako je to s automatom na honde z r. 92? jedna sa o klasicky 4st HDM, v manuale mam vymenu oleja kazdych 40.000 mil, ale o filtre som nikde nenasiel ani zmienku... 😞

P.S. ac velmi nerad, ale takisto som po kupe auta menil ATF odsatim zvrchu a naliatim novej, ani zaboha som nevedel povolit vypustny srob, 1,5m pakou 😞( som sa bal ze to praskne, nemate nejaku fintu na to??? chcel by som ju vymenit este raz a poriadne...

dik
U klasického HDM se filtr mění vždy s výměnou ATF. Je nutné odšroubovat víko vany. To snad nikdy zareznout nemůže, já o tom aspoň nikdy neslyšel, teda pokud autoa nestálo 30 let zarostlý v trávě někde za stodolou >😁

Pokud Honda nedělala vyjimky, tak klasické automaty s HDM z těchto let žádné výpustné šrouby neměly, oddělat celé víko vany, stejně tím musíš k tomu filtru....Vyměnit filtr, vyměnit těsnění, vytřít předtím vanu od nečistot hadrem co nezanechává žádné chlupy atd....

Utáhnout, nalít předepsaný počet nové ATF, zkontrolvat zda to nikde neteče a je to...
bari, ma vypustny srob, v servisnom manuale (orig. honda pre servisy, ziaden etzold a pod.) je presne popis, odsrobovat, nechat vytiect, zasrobovat, naplnit... 😒 o filtre absolutne nic, to iste mi tvrdil aj mechanik v servise.
Hm, to je tedy zajímavé. Není ten filtr někde mimo, přístupný z vrchu jak psal Mitsi? Že by tam nebyl žádný, to se mi nechce teda věřit.....

Tak to ti neporadim, sežen si nějakej klíč, kterym to povolíš, nebo nech vyrobit noo.
kluc neni problem, je to 4-hran, problem je, ze nejde povolit ani s extremnou silou na dlhej pake, a kedze blok prevodovky je nejaka hlinikova zliatina, bojim sa ze to ulomim, zahrdzavene to neni, len zoxidovane, skusal som aj WD a podobne sracky a proste nejde povolit
nahřát autogenem....
Nebo naopak ochladit speciálním "mrazicím sprejem".
Taky možnost. Když je to "jen zoxidovaný" a ne zarezlý na fest, tak to pustí...
no, ten autogen ma napadol, ale to musim najst niekoho, kto ho este v dnesnej dobe ma a zaroven neni zvarac konstrukcii a neurobi mi do prevodovky dieru 😄 ten spray jednak neviem kde zohnat, jednak by som sa asi bal vedlajsich ucinkov 😒 ... bari, inak vcera som preluskal servisny manual, komplet rozborku prevodovky do posledneho kolieska a srobiku... nejaky filter tam je, ale treba komplet rozobrat prevodovku, ma sa len cistit, nie vymienat, okrem toho su tam este 2 veci, ktore popisuju ako magnet ATF, treba ich pri rozborke tiez vycistit. v casti o vymene ATF o filtroch ani zmienka. tato prevodovka dokonca nema ani vanu, ak sa treba do nej dostat, treba ju vybrat z auta a rozpulit 😒 inak je to auto made in USA
Ten chladicí sprej na povolování se dá koupit např. u každého Forstingera v Rakousku za něco málo přes 10 EUR. Na rozdíl od autogenu nemá žádné boční účinky, nedá se jím nic zkazit (na rozdíl od autogenu) a na rozdíl od autogenu je právě ideální na povolování "šroubů v něčem" (ohřevem se ten šroub přece naopak roztáhne, nebo ne?).

Jinak vyčištění vnitřního filtru a odstranění kovových pilin z magnetů v automatu patří k základním úkonům v rámci údržby/výměny ATF!
Uz som sa stretol s filtrom oleja ktory bol strbinovy samocistiaci. Celi sajrajt to nakoniec natlacilo do spodnej casti ktora sa dala otvorit a vycistit. No a na cely filter sa ani nesahlo. Bol to olejovy motorovy na troska vacsom motore ako je v osobaku, ale japonci su sikovny a mozno tam maju nieco podobne.

Ked som kedysi opravoval automaty na vlacikoch, tam bol filter take jemnulinke sitka. Z nejakeho dovodu, som ich nikdy nevidel zanesene. No na druhej strane sme tam mali aj prevodovky, ktore mali celozivotnu napln. Netrebalo vypustat iba dolievat a ani zaboha nebolo vidiet kde sa tolko oleja straca.
Vláčikoch? To jako třeba skutečná M152 alias 810?
Presne tak. Nejak sa vyznas. 😊
No bodejť, však jsem se 810kou něco najezdil ;o) Stran toho ztrácení oleje - aspoň nehnijou tak rychle dřevěný pražce na starejch lokálkách ;o) I když použitá převodovka Praga 2M70 je snad ta samá co byla v autobusech ŠM11 a nepamatuju, že by za ŠM11 byly na silnicích nějak výrazně větší olejové stopy... 😁
Tommy100
To se asi bavíte o vláčkách,ne??Řada 810 je moje nejoblíbenější >😒]

To je takový skleník..... >😁
Nuz ja som bol rusnovodicom iba dva roky, ale uzil som si snimi trosku zabavy. Kvetinkam sa vzdy dobre darilo v 810 kach. Jeden znami ma ich vagonik doma namiesto sklenika a je mimoriadne spokojny. V celku su to dobre prevodovky aj motory, len malokedy sa podary ich dobre zladit. No ale potom je to mala formula.