Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

70 komentářů

To: mitsi, sss: OK, asi jsem to špatně pochopil, samozřejmě, je to tak jak píšete.
Při zatažení ruční brzdy, Haldex automaticky odpojí zadní nápravu, aby nedošlo k požkození spojky.
Já jsem měl při jízdě právě s Oct.01 1,8T 4x4 pocit, že při použití ruční brzdy se Haldex "odepne", ale ESP zůstává v činnosti, alespoň tomu nasvědčuje problikávání jeho kontrolky a "divné pocity" ve volantu, které přičítám právě tomu, že se ESP snaží auto pomocí brzd srovnat alespoň na předku, když už tak nemůže učinit (kvůli bloknutí zadku pomocí ručky) i prostřednictvím zadních brzd. Ale vnitřní logiku spolupráce mezi ŘJ Haldexu a ŘJ ESP neznám a blíže to vyzkoumat jsem jaksi neměl příležitost.
Mitsi: "odpojí, tedy pokud byl zrovna připojen."

Tu je otazka, co sa tam skutocne deje. Vysvetlim na priklade. Subaru s Continuous AWD nema ziaden mechanizmus na odpojovanie uzavierky pri zatiahnuti rucnej brzdy. Napriek tomu je kratkodobe zatiahnutie pri najazde do zatacky mozne. Pretoze tocivy moment je v prvom okamziku prenasany iba viskoznou kvapalinou, ktora je deformovatelne medium. Pokial by sa rucna brzda nechala zatiahnuta dlhsie, lamely sa k sebe priblizia a moze dojst ich poskodeniu. Subaru DCCD AWD uz obsahuje vypinanie uzavierky pri zatiahnutej rucnej brzde.

Zaujimalo by ma, ci haldex obsahuje cidlo na detekciu rucnej brzdy, alebo to nechava na obmedzenu svornost spojky vdaka viskoznej kvapaline?
Zkoušel jsem to na zasněžené vozovce a zadek jde normálně do smyku, z čehož vyvozuji, že se Haldex naopak odpojí, tedy pokud byl zrovna připojen. Zásadní problém s tím má ovšem ESP, jelikož tato situace ho silně vyvádí z míry (alespoň to tak vypadá podle kontrolky na přístrojovce) a reakce brzd předních kol. Na suchu to dost dobře ani nejde jelikož ta ruční brzda má opravdu bídný účinek, resp. to hrozí urváním páky ruční brzdy.
Avatar - kostey
kostey
co udela haldex kdyz zatahnete rucku a zastavite zadni kola behem jizdy. Snazi se je haldex pripojit?

Ja na kosine si nemuzu do zatacek pomahat ručkou, protoze mi zadni hned viskospojka spoji s prednima... 😞
Jenyk: vzhledem k tomu, ze cely Haldex je konstruovan pro to, aby se jedna naprava pripojila jen kratkodobe v pripade nutnosti, tak trvale pripojeni urcite nebude to prave orechove
karelx3: Quattro neznamena u Audi zakonite Torsen ale jen pohon vsech kol. I u A6 najdes Haldex. V soucasne dobe maji vsechny Audi s motorem napric Haldex, ty co maji podelne ulozeny motor maji Torsen
Ano, přesně tak to bylo myšleno! Poněvadž jinak by mezinápravový diferenciál jaksi pozbýval smysl. A kdo tomu nevěří, nechť si klidně jezdí se stále připojeným pohonem předku: Schválně, jakou bude mít spotřebu "hardware"?!
vlk-cz: "zatím jsem ho nerozpůlil."

Myslim, ze Mitsi to nemyslel takto. Chcel upozornit na sily, ktore nie len negativne ovplivnuju jazdu na povrchu s dobrou adheziou, ale aj zvysuju opotrebenie podvozku a pneumatik. Pokial by to tak nebolo, tak v podstate nie je dovod aby sa predna naprava vobec odpojovala - najlepsie jazdne vlastnosti su ked sa trvale pohanaju obe napravy, ale system pohonu musi byt na take pouzitie prisposobeny.
souhlas s Jenykem - mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.

A smutné je to, že Haldex používá i Audi A3 a TT - a maj matoucí označení quattro. To třebas A6 má taky "quattro", ale Torsena a to je iné kafé....

Takže už ani u Audiánů není kvatro jako kvatro...
Hele, neodepsalo by to tu spojku? Někde jsem četl, že po chvilce hraní v terénu se lamelové spojky přehřejí a nejen smrdí, také se vypnou.
když nějaký vůl, co to neumí, překládá. Jistě to jsou marketingové pindy, na druhé straně - je-li to Haldex "original", určitě by nešel na trh s nějakou pitomostí - dobré jméno se buduje dlouho.
Mitsi: skoro jsi to trefil. nedalo mi to a musim z daneho reklamniho platku citovat😒br />
Sportovní modifikace rozděluje moment stále na všechna 4 kola podle okamžitých trakčních podmínek - intenzita momentu přenášená na zadní kola je regulována tak aby vyhovovala sportovní jízdě a zaručuje tak neuvěřitelnou ovladatelnost neutralitu automobilu. Touto modifikací dosáhneme řízení středního diferenciálu které je podobné řízení u vozů WRC známých ze soutěží. Takto naprogramovaný vůz má podstatně lepší jízdní vlastnosti než seriový a dokonce než vozy se stálým pohonem všech kol vybavených běžným mechanickým diferenciálem.

Takovou slataninu jsem uz dlouho necetl.

a to vsechno jen za bratru 29900 Kc...no nekup to.
Sice mi ten odkaz nejde otevřít, ale asi vím, o co jde: doplnění speciální ŘJ údajně přímo od firmy Haldex za nějakých 30 tis. Kč, které z toho má udělat systém pohonu 4x4 přinejmenším srovnatelný, ne-li lepší než klasický full-time.

Podle hesla "nechval dne před večerem" bych byl velmi opatrný s jakýmkoli hodnocením, dokud se s tím nesvezu. A takovou příležitost jsem dosud neměl.
Tohle tedy asi fungovat nebude 😒br />
[odkaz]
vymazáno
pavproch: pokud preprogramujes Haldex k trvalemu pripojeni, diky absenci mezinapravoveho diferencialu bude chovani auta v zatackach, kde je dobra adheze (tzn po vetsinu casu) jeho chovani horsi nez jak je tomu ted
vymazáno
Pucmelou😜 "vetsi ztraty vykonu v soustroji ve srovnani s Haldexem"

S tym suhlasim, riesenie bez differencialu je menej komplikovane a obsahuje menej suciastok. Staci porovnat Continuous a Active AWD u Subaru na rovnakych autach.

Ja som mal z prispevku pocit, ze je rozdiel v odporoch medzi rozpojenym a spojenym (alebo trvalo spojenym) Haldexom.
Osobně se domnívám, že rozdíl je pouze v mezinápravovém diferenciálu (který u Haldexu není) a v dimenzování soustavy ústrojí 4x4, které lze u Haldexu poddimenzovat, poněvadž po většinu času se pouze zbytečně točí, resp. je pasivně roztáčeno od kol, kdežto Full Time 4WD je dynamicky zatěžován nesrovnatelně více.
sss: nemam tak dobre technicke znalosti, ale vzdy jsem mel pocit ze u trvaleho 4x4 je vic haraburdi a vetsi ztraty vykonu v soustroji ve srovnani s Haldexem. Take Haldexove AWD miva mensi spotrebu nez trvale 4x4 s mezinapravovym diferencialem
Pucmelou😜 "takze neni uplne rozpojena"

Nemyslel som toto. Podla mna spotrebu zvysuje: a) hmota, ktoru je nutne roztocit; b) valivy odpor otacajucich sa sucasti.

Ked to zjednodusim, tak odpor v sustave znizime ak sa nam podari znizit pocet dielov, ktore je nutne otacat. No a v pripade Haldexu si nie som vedomy toho, ze by sa nejaka cast prestala po rozpojeni tocit.

Kardan, ktory pohana jednu stranu lamiel je pevne spojeny s prevodovkou a toci sa stale, nezavisle od stavu Haldex spojky. Pokial je auto v pohybe, tak sa o asfalt roztocia zadne kolesa, ktore su pevne spojene s poloosami, ktore dalej tocia zadnym differencialom, ktory zase pohybuje druhou stranou lamiel haldexu. Takze pokial je Haldex rozpojeny, tak sa cast za Haldexom toci od zadnych kolies. Pokial je Haldex spojeny tak cast za Haldexom toci cez Haldex. Ale podla mna sa toci vzdy rovnaky pocet suciastok. A samozrejme vaha materialu je tam vzdy.
sss: mas pravdu, zapomel jsem na to, ze i pri rozpojenem Haldexu jdou stale asi 2 % i na zadni napravu, takze neni uplne rozpojena, takze to usetreni asi nebude vyrazne
Pucmelou😜 "s trvalym pripojenim zadni napravy pres Haldex budou odpory v celem trakcnim soustroji podobne jinym 4x4"

Pucmeloud mozete mi vysvetlit, kde usetrite odpor pri rozpojenom Haldexe?
pavproch: trvale pripojeni zadni napravy uz nabizi i posledni verze haldexu PreX. Jen jeste nevim zda jej uz nekam montuji. S trvalym pripojenim zadni napravy pres Haldex se mi nejak vytraci smysl celeho Haldexu. Mezinaparavovy diferencial nikdy nenahradi a s trvalym pripojenim zadni napravy pres Haldex budou odpory v celem trakcnim soustroji podobne jinym 4x4, povezes s sebou take haraburdi navic a i spotreba bude asi srovnatelna
vymazáno
kostey: rozdil mezi 4x4 s mezinapr. diferencialem a Haldexem neni vahova nijak vyznamny.
Avatar - kostey
kostey
takze tenhle system neni nic pro me. V zatacce to nepomuze a auto je hned o par kilo tezsi (netroufam si rict o kolik ale predpokladam ze to bude dost)
Ano, na suchu se v zatáčce nepřipojí.
kostey: jen dodavam, ze Haldex se nepripoji ani v zatacce, pokud rozdil otaceni prdnich a zadnich kol neprekroci nastavenou hranici. A ta u Haldexu byva vetsi nez je rozdil otaceni pri zataceni
Doporučil bych Ti někde pohledat podrobnější info, ale jen v kostce😒br />
Zatímco viskózní spojka je u pohonu 4x4 obvykle ve funkci uzávěry mezinápravového difer. a "zavírá" postupně - jak se otáčky na vstupu a výstupu začnou lišit a "náplň uvnitř" ohřívat (tedy bez jakéhokoli vnějšího řízení), haldexová spojka je řízena výhradně elektronicky, přičemž v případě většího rozdílu úhlové rychlosti otáčení předních a zadních kol než (tuším) 5 st. udělá "cvak" a je zavřen👋spojeno. Nemá funkci mezinápravového diferenciálu v pravém slova smyslu, zadní diferák je u Oct. 4x4 zcela otevřený, přední rovněž. Při srovnání otáček př. a zad. kol pod stanovenou/naprogramovanou hranici a při sjíždění kluzkých svahů se pohon zadku automaticky odpojuje a řidič do toho nemůže nijak zasahovat. V přímém směru proti kluzkému kopci to vyjede opravdu hodně (AVK >😁 ), v zatáčkách už je to podstatně horší, neboť překáží přibrždování kol v důsledku činnosti ASR a ESP, po jejich vypnutí (ovládá se tlačítkem na přístrojovce) to pod plynem odmítá poslouchat povely volantu a má tendenci hrnout se rovně/přímo.

Jelikož jsem něco málo najezdil s verzí Oct.01 1,8T 4x4, tak musím bohužel konstatovat, že hlavním přínosem je ESP ve standardu, jelikož jinak by to byl na kluzkém povrchu opravdový prů.er - tedy ve srovnání s FWD bez ESP (a to rozhodně nejsem příznivcem "třípísmenkových zkratek"!). V praxi to vypadá tak, že jedeš vcelku v pohodě až do momentu, než se chceš v zasněžených serpentinách s někým poškádlit: to pak rychle zjistíš, že jsi i ve srovnání s "obyč. FWD" děsně pomalý, třebaže by Ti jinak měl výkon motoru 1,8T v pohodě stačit - jenže ESP jaksi stále přibržďuje >😒] , a když ho vypneš, tak zase hned následující utaženou vracečku neutočíš... 8-s

Toť moje praktická zkušenost.
Avatar - kostey
kostey
mitsi: takze mzikovve tim myslis proste "hráb" (priblizne to hrabe tak dlouho jak dlouho ctes to "hrab")

sierra 88kW 4x4 udela "hrab hrab"

cosworth 162kW 4x4 udela "hrab hrab hrab"

ale muj 300koni 4x4 (225pneu) udela jen "hrab hrab" a vystartuje a vic neharbe

Ten system Haldex, jak to funguje? Je to "!priblize!" na principu viskospojky? ze proste jen co se jedna naprava zacne tocit jinak nez druha, tak se zapoji i druhej nahon? tzn ze i pri zataceni se tenhle system aktivuje a pri zataceni ma auto pohon vsech 4 kol?

A jak to ma OII s diferakama? ma tam vzadu samosvornej?

Doufam ze to neni moc blba otazka. Vzdycky jsem v autech hlavne jezdil, ale ted tomu vsemu, jak to funguje chci prijit poradne "na kloub"
Jo, "mžikově" hrábnou, ale rozhodně bych to příliš často nezkoušel, neboť ono "mžikové" razantní připojení pohonu zadku Haldexem může vést k poškození převodovky, jež na tak velký ráz není stavěná. Ostatně se to nezřídka stávalo u Oct.01 4x4, a to i za pro 4x4 docela běžných situací, např. ve snaze vyprostit sebe nebo někoho jiného ze závěje.
Avatar - kostey
kostey
vim ze to je trochu off topic nez o cem se tu bavite ale prosimvas chci se zeptat: kdyz na suchy silnici vytocite motor k omezovaci a pustite spojku (a mate zarazenou jednicku 😄 ) Hrabnou si aspon trosku vsechna kola nebo ne? ani nevim s jakejma motorama se vlastne OII 4x4 dela.

Pokud teda takovouhle barbařinu nekdo zkousel... >😒]
Avatar - Sprint
Sprint
Není to DPD, ale DPF a v překladu to znamená filtr pevných částic.

Jinak oba dva motory 1.9 jsou totožné, jen ta cena je u druhého o 15000Kč vyšší, právě kvůli tomu filtru, který zachytává saze.
Tak potom BMW sa nezmoze na nic ineho akurat na toto,podla vsetkeho [odkaz]
Mitsi: tak to je hodne husty, kdyz tohle napise motozurnalista. Tomu snad museli to auto dat a jeste zaplatit minimalne na tyden stetku. Takze cele WRC slo vlastne spatnym smerem a aktivni ci pasivni differencialy jsou slepa cesta vyvoje........a chce to jenom brzdit kola >😁
Naprostý souhlas.

Ještě chci připomenout, že Torsen má nejen Audi, ale i Alfa Romeo, např.... 😉
jarod - super video, ale pro úplnost nutno doplnit, že ty BMW ještě nemají 😁rive, ale původní systém pohonu 4x4, tedy otevřené diferenciály a jenom elektronické "uzávěrky". Ale samozřejmě, quattro (tedy torsen) asi nemá konkurenci.
Rada dle motoristých novinářů (cit. ze SM č. 40/2006, str. 2:

"Vozidlo má nově instalovaný systém 4ETS, který pracuje na principu elektronicky řízeného přibrzďování kol. Výsledek je lepší než u systému s třemi diferenciály a jejich závěry. Technika fascinuje svou relativní jednoduchostí co do principu, ale současně výslednou efektivností."

- Tak se nám konečně dostalo kvalifikované rady. Nám blbcům, co si stále ještě naivně myslí, že když potřebují nějam vyjet, tak k tomu potřebují trakci (tj. i občas se protáčející kola), nikoli brzdy, které snad slouží něčemu zcela opačnému? No se snad mýlím, resp. jsem opravdu tak zaostalý...?
na taketo testy je radost pozriet ...
jaro😜 jenze to Audi melo mezinapravovy diferencial Torsen, takze jak se zdene kolikrat opakovalo, je to jina liga nez siditka typu Haldex ci podobna elektronicka rezeni (BMW).
Když on holt dost podstatný rozdíl mezi poctivým Torsenem a šidítkovým Haldexem... >😁
Jo tady je jasne videl rozdil mezi pripojovackama a stalym pohonem /Quattr👋.
Tu mate niektore auta ktore ako idu na snehu [odkaz] a na tom Audi je to asi naozaj dobre naladene
Hejackin: tvrdit, ze rozdil mezi 4x4 a 4x2 (predpokladam, ze tim myslis predohrab) v letnim provozu nepoznas muzes tvdit asi jen proto, ze jsi v zadne 4x4 nikdy nejel. A stejne jako Mitsi bych moc rad videl driftovani bez mezinapravoveho differencialu s vypnutym ESP.

A s tim aquaplaningem bych se take rad dozvedel, v cem je Haldexove reseni 4x4 tak vyjimecne

Stavros: Na Haldexu je skodovackyho asi jen to logo 4x4 a to, ze jim to VW nikdy nedovoli naladit tak dobre jako u Audi.
Aby mne příznivci zn. Škoda neukamenovali: Ono to s tím Haldexem platí obecně napříč všemi značkami, které ho používají!!!
skodovackyho haraburdi Mitsi
Jenže ta hmotnost navíc připadá hlavně na zadní nápravu, takže by se týkalo vlastně jen aquaplaningu zadních kol. Jenže ta naopak musejí celé ústrojí zadního pohonu pasivně roztáčet (tedy pokud Haldex není seplý), což je nepochybně mnohem negativnější efekt, než pozitivních pár kg přítlaku navíc.

U Oct.01 jsem viděl přínos pohonu 4x4 v jiné/lepší konstrukci zadní nápravy, u Oct.02 tento důvod už padá. Jinými slovy: pokud nemám chalupu na horách, k níž se musím min. 1x týdně prokousávat v zimě neprohrnutou lesní/polní cestou, která bývá po zbytek roku blátivá, pak skutečně nevidím sebemenší důvod, proč s sebou vozit celý rok plno haraburdí navíc...
Mitsi: Tím, že je díky haldexu o pár desítek kg těžší ?
v techto diskusich je nejhorsi, ze at napisete cokoliv, tak si ten druhy stejne bude mlit tu svou, bohuzel mysleni takovychto lidi nikdy nepochopim. Pokud nemam pravdu, tak to prece uznam, ne? Pokud tedy je nekdo o kvalitach tohohle auta presvedcen a chce se zaradit mezi tisice jinych v jeho okoli, tak at si to koupi. Jine automobilky majio zkusenosti s vyrobou vozu 4x4 padesat i vice let, skodovka je dela let 7. Modri jiz tusi.
Prosil bych zde přítomného odborníka, aby mi vysvětlil, jak souvisí haldexový pohon 4x4 s vyšší odolností vůči aquaplaningu. Rád se nechám poučit.
Pokud ti nevadi, ze se budes vozit v aute,, ktere je videt kazdych par metru, kup si to. Mel jsem O1 4x4 160kkm a byl jsem maximalne spokojen, zejmena potom, co jsem ji nechal precipovat. Vyjede to temer vsude, na silnici sedi dobre, spotreba je proti normalni dvoukolce tak o 0,6l vyssi.

Nic nedej na kecy zde pritomnych "odborniku", ze Subaru, atd... V beznem provozu poznas rozdily predevsim na penezence a O2 vykona tu samou sluzbu, jako Forester.

Pozitivni vliv 4x4 poznas nejen v zime, ale i v lete, auto, je predevsim mnohem mene nachylne na akvaplaning. V zime si jen dej pozor na zledovatele kopce. Co hladce vyjedes nahoru, je obvykle problem sjet dolu 😄

Takze zaver je jednoznacny, O2 4x4 ano, pokud si to ovsem z duvodu vztahu v malem meste muzes dovolit 😄
Jen pro upřesnění: Haldex(-ový systém) po vypnutí ESP způsobuje to, že auto prostě odmítá zatáčet! Což je poměrně logické, neboť tam jaksi chybí mezinápravový diferák. Takže to driftování bych za normálních podmínek (na silnici, nikoli na zamrzlém rybníce) docela rád viděl... >😁

PS: A se Subaru bych se v zasněžených serpentinách rozhodně honit nechtěl (jezdil jsem s oběma)!!!
tak tak, souhlas s😒br />
Peet

Hejakcin

Ozi
Tak, tak, jak pravil Hejakcin. Měl jsem OI 4x4 PDI a koupil jsem si znovu OII 4x4 PDI. Vždy vyjedeš, vždy dojedeš, s přiměřeným komfortem a za rozumnou cenu. Na řeči o Haldexu nedej - za snížené adheze mi produkční Legacy neujede (když nechci) a já neujedu Legacy (když on nechce), ono to je taky trochu o tom, kde má řidič limity a taky (dost) o gumách (ale to je jiná kapitola).
Zkušenosti po 10 měsících provozu OII TDI 77kW.

V zimním provozu 4x4 podstatným způsobem zpříjemní jízdu. Rozjezd na sněhu je bezproblémový, žádné "bouchnutí do zad" při sepnutí haldexu není patrné. Jízda je možná i na letních gumách /vyzkoušeno nechtěně při náhlém přívalu sněhu na podzim v Krkonoších/. Prokluz předních kol je možné zaregistrovat například při rozjezdu na podmáčeném ledu jinak téměř nikoliv. Optimální je dovybavit auto přídavným topením, které se spustí před jízdou. Potom nemusíte užívat škrabku na zamrzlé okna, ale led jen setřete. uvnitř je krásně teplo a motor je po cca 1,5 km na optimální teplotě.

Spotřebu hodnotím dojezdem na plnou nádrž až do okamžiku blikání "jízdy na rezervu". V letním provozu je to cca 700 až 720 km. V zimě méně, dle užívání přídavného topení a jízdních podmínek.

V letním provozu se 4x4 proti 4x2, kromě vyšší spotřeby nijak neprojevuje.

Výkon motoru je na současné rychlostí limity dle mého názoru ještě dostatečný. Myslel jsem, že nechám motor přečipovat, ale nyní si myslím, že bych to dělal jen pro svoji zábavu, a ne pro samotný účel. Samozřejmě vás budou předjíždět jiní "závodníci", ale to budou vždycky. Při jízdě nepociťuji, že by auto bylo nebezpečné kvůli nízkému výkonu motoru.

Pro mne je to pohodlné auto, u kterého mám větší jistotu, že dojedu za jakýchkoliv podmínek /aniž bych musel vozit sněhové řetězi/, než u klasické OII. A o to mi nakonec hlavně šlo.
Avatar - Sprint
Sprint
Pucmelou😜 jistě 110kW dvoulitru FSI je daleko lepších, ale spotřeba v praxi o 4 litry větší. 😢

Ale hlavně od srpna je v nabídce pro 4x4 i 2.0TDI 103kW. Tam už snad dynamika chybět nebude. 😄

Ale ta cena...........
Peet: podle meho nazoru je tech 1.9TDi na 4x4 pro tak velky auto malo. Kdyz uz, tak 2.0 FSI
Avatar - Sprint
Sprint
Někde na netu jsem viděl video, kde s O2 4x4 vyjeli na sněhu sjezdovku............., no černá to asi nebyla >😁 , ale i tak dobrý 😉

Bylo to myslím někde v Tatrách.

Jinak si myslím, že nynější Octávka je velmi dobré auto a s Tdi i se slušnou spotřebou i dynamikou.
matuS
ale hovorit, ze je to neudrzatelne za klzka na ceste, je mimo misu. imho
matuS: driftovani v motoristickym zurnalu pro kameru na predem vybranem miste ma s normalnima jizdnima vlastnostma pro bezneho ridice spolecneho asi jako Jirina Bohdalova a Sharon Stone......obe jsou herecky.
matuS
V tej motoristickej relacii na Prime to auto testovali, vypli esp a pekne tam s tym driftovali. Takze urcite to bude aj o vodicovi.

Ale inak ano, principialne ten pohon musi rozhodit auto, ked zopne.

Stavros - subaru bude urcite lepsie 4x4, ale za 6 litrov nejazdi. A to je
Použitý systém pohonu 4x4 tady už někdo dávno přede mnou nazval zkratkou AVK: Aby Vyjel Kopec! K ničemu jinému totiž neslouží a nemít povinně ESP, tak je to "za kluzka" neudržitelné na silnici: doporučuji vypnout ESP a osobně vyzkoušet - opravdu chuťovka!
zminovat se o spotrebach benzinu je trapne, nam ukradli ze dvou octavek jenom obe dve. Takze kdo si chci koupit auto, ktere nicim nevynika, ma ho kazdy, ma spatny pohon vsech kol a krade se, at si koupi Skodovku. Kdo ne, tak existuji jine vozy, napr. nyni Land Rover Freelander, Hyundai Santa Fe, Subaru Forester atd.
S O1 4x4 jsem najel cca 180kkm bez problémů jen se spotřebním materiálem (+ to co jsem si rozbil sám...). Teď jezdím s O2 4x4 77kW. Zatím mě upadla jen vzduchová tlaková hadička spínající obtok turba (Je to díky vibracím náchylné na fixaci v plastových úchytech!) Jinak max. spokojenost, najeto 40kkm. Je to typ auta co dojede tam kam chceš. (Bez lopaty a "namáčení"). POkud jsi závodník nebo chceš jezdit za 10l benzínu kup si něco jiného.
zkušenosti po 5tis. km (77kW TDI)😒br />
- spotřeba 5,8 - 7,0l (dálnice 140km/h, terény (1.st)) -> což je o cca. 0,7 litrů VÍCE než s Fábií RS (96kW) se stejným stylem jízdy

- na 16" kolech (+zvýšený podvozek) stále komfortní se zachováním dobrých jízdních vlastností při ostřejší jízdě

- na šotolových cestách se člověk dost vyblbne - jen občas chybí výkon, na louce těch 77kW stačí 😄

- v terénech musím ocenit velmi pevný plech na ochranu motoru

- co se týče využití 4x4: najeto asi 2tis. km po slovenských horách - Fatra, Tatry, tj. opravdu po lesních cestách a hřebenech! - kamenité cesty, rozbahněné lesy po traktorech a OKTéčkách. Vyjede to téměř všechno - byl jsem překvapen (oproti Suzuki SX4). Jen mi v jednom případě chyběl naviják - musel jsem pak požádát místní traktoristy....
Pokud jsi tak jeste neucinil, zacit muzes proctenim velkeho testu O2 4x4 na konkurencni Autorevue. Najdes to v archivu
Prosím všechny majitele a kdo má zkušenosti s OCTAVKOU 2 - 4x4 ,

jestli by mi mohli sdělit své skušenosti a poznatky a tímto vozem .

Zajímá mne spolehlivost , spotřeba , jízdní vlastnosti v zimě i v létě atd.

Děkuji za vaše příspěvky .

-----------------------------------

Citröen Xsara Picasso