Sprint
0
Skutečně 1.2MPI je HTP. MPI štítek byl na autech jenom pár měsíců na začátku výroby. Těžko říct proč.
Přejít do diskuze
Pokud název HTP přišel až s 47kw verzí,jakto že máme ve firmě taky jednu z prvních HTP,ještě montovanou v Německu,je to 40kw z roku 2002 a má normální štítek 1.2 HTP :?
Pridavam se k predchozim nekolika nazorum.
Neverici Tomasove maji dukaz primo pod nosem😒br />
[odkaz]
[odkaz]
Neverici Tomasove maji dukaz primo pod nosem😒br />
[odkaz]
[odkaz]
1,2MPI je totéž jako 1,2HTP 40kW. Je to původní označení tohoto motoru, vydrželo jen chvíli. Máme ji ve firmě, kupovali jsme ji zrovna, když jednadvojky nabíhaly do výroby. Dokonce jsme měli objednanou 1,4 44kW, ale po dvou týdnech volali, že tyhle už nebudou a jestli chceme tu 1,2 . . . Označení HTP přišlo až s 47kW verzí, která o něco později nahradila 1,4 50kW.
V roce 2003, nebo kdy???, když byl uveden na trh motor 1.2 40kw, tak mu dávali na štítek MPI, shruba po půl roce se přejmenoval na HTP (to víte vymyslet označení takového super motoru chvíli trvá >😁 ), myslim že to dokonce souviselo s uvedením 1.2 47kw 😉
tak třeba je možný, že označení MPI je použitý u prvních tříválců??? potom se možná začalo používat označení HTTP >😁 , ale fakt často vídám fabie s 1,2 MPI a pochybuju, že by si tam někdo jen tak ze srandy lepil jinej štítek
1.2 MPI je v podstatě kamufláž pro motor htp 40 kw- co tím soudruzi v Škodě mysleli nevím, ale nemusíte se znepokojovat nový motor ve Fábii to rozhodně není >😁
No já taky viděl několik takových fábií :shock: :shock:
Docela by mě zajímalo jestli to bylo jen tak z hlavy škodovky nebo co??? :?
Docela by mě zajímalo jestli to bylo jen tak z hlavy škodovky nebo co??? :?
taky sem uz par takovych Fabiii videl (1.2 MPI) ... znalec v tomdle nejsem, takze taky by me zajimalo co se za tim skryva...
To by mě zajímalo cos vlastně viděl :-!
Jinak ale pochopitelně štítek si tam každý může dát jaký chce (jaký kde sežene).
V Ml.Boleslavi mu ho tam teda rozhodně nedali.
Jinak ale pochopitelně štítek si tam každý může dát jaký chce (jaký kde sežene).
V Ml.Boleslavi mu ho tam teda rozhodně nedali.
Už několikrát jsem viděl Fabii, co měla vzadu štítek 1.2 MPI, takže asi existovat bude. Ale tipoval bych, že rozdíl oproti HTP bude asi jenom ve štítku.
1.2MPI motor nikdy neexistoval. Do Fabie sa isty cas montovali motory 1.4MPI a 1.0MPI, ktore boli nahradene novo kostruovanym 1.2HTP.
Stare MPI motory maly svoj povod este v motore zo Skody 1000MB a prezil az do 21.st. 😉 Samozrejme s patricnymi zmenami ako celohlinikovy blok a hlava, najprv jednobodove a potom viacbodove vstrekovanie. Zaklad zostal taky isty a na dnesnu dobu uz dost zastaraly - rozvod OHV, 3 loziska klukovho hriadela. Ak sa pozries na motor Fabie 1.4MPI a porovnas blok motora v ktorej kolvek starsej Skode urcite najdes vela podobnosti.
Motor 1.2HTP je uplne nova kostrukcia z dielne Skody a ma 3 valce, rozvod OHC a pouziva bud 2 (40kW, 43kW) alebo 4 (47kW, 51kW) ventily na valec.
Stare MPI motory maly svoj povod este v motore zo Skody 1000MB a prezil az do 21.st. 😉 Samozrejme s patricnymi zmenami ako celohlinikovy blok a hlava, najprv jednobodove a potom viacbodove vstrekovanie. Zaklad zostal taky isty a na dnesnu dobu uz dost zastaraly - rozvod OHV, 3 loziska klukovho hriadela. Ak sa pozries na motor Fabie 1.4MPI a porovnas blok motora v ktorej kolvek starsej Skode urcite najdes vela podobnosti.
Motor 1.2HTP je uplne nova kostrukcia z dielne Skody a ma 3 valce, rozvod OHC a pouziva bud 2 (40kW, 43kW) alebo 4 (47kW, 51kW) ventily na valec.
1,2MPI ... tak o tomhle motoru slyším poprvé. Pokud vím, tak ve Fabii jsou dvě verze tříválce 1,2HTP a sice 40kW a 47kW.