Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
16. 12. 2006 18:35
neregistrovaný "Pavel Verner"
16. 12. 2006 19:22
neregistrovaný "IT"
16. 12. 2006 19:25
neregistrovaný "Jenyk1"
16. 12. 2006 20:40
neregistrovaný "one-z"
16. 12. 2006 21:20
neregistrovaný "IT"
17. 12. 2006 08:13
neregistrovaný "IT"
17. 12. 2006 10:39
neregistrovaný "winsblack1"
17. 12. 2006 16:15
17. 12. 2006 15:44
neregistrovaný "IT"
17. 12. 2006 16:32
neregistrovaný "winsblack1"
17. 12. 2006 16:56
17. 12. 2006 19:00
neregistrovaný "Pavel Verner"
17. 12. 2006 21:01
neregistrovaný "IT"
18. 12. 2006 18:05
neregistrovaný "winsblack1"
18. 12. 2006 19:23
neregistrovaný "IT"
18. 12. 2006 23:15
19. 12. 2006 11:31
neregistrovaný "winsblack1"
neregistrovaný "Pavel Verner"
16. 12. 2006 18:35
Prodloužený servisní interval Octavia TDi
Můžete se se mnou poděli o zkušenosti s prodlouženým servisním intervalem Octavia 1 TDi? Mám najeto 120 000km, zatím bez problémů a uvažoval jsem o čipnutí asi nejlépe Cimbu. Tam mi ale odpověděli že pokud ty prodloužené intervaly využívám, tak mi motor stejně klekne do 150 000 tis, Takže to asi nemá smysl. Já u motoru zatím nepociťuji žádné náznaky stárnutí - zvýšený hluk, spotřeba nafty či oleje, protě zatím v pohodě. fakt je to že kdy mi mění olej poté co to nahlásí počítač po zhruba 45 000 km, tak to se serviskou moc nehraje, tam jsou ostatní úkony obvykle po 30 000km. Díky za odpovědi a rady.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "IT"
16. 12. 2006 19:22
Bez nadpisu
Ale jo,klidně to čipni,alespoń se vše urychlí a nebudeš řešit takové problémy. Koupíš si nové auto a podpoříš stát.rozpočet s DPH,pokud jsi neplátce....Projdi diskusi a názory na klouzavé intervaly najdeš.Třeba se stane zázrak,je to možné,ale osobně bych se dost divil.Ono to nejede,že chceš čipovat?Proč sis nekoupil výkonný motor zrovna? Aby to mělo příslušně dimenzováno i to ostatní! Tohle bych se jednou rád dozvěděl,co lidi k tomu vede?Iluze že :snadno-rychle-levně je iluzí. :D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Jenyk1"
16. 12. 2006 19:25
Re: Re:
Příspěvek plný věcných informací, blahopřeji.
neregistrovaný "one-z"
16. 12. 2006 20:40
Bez nadpisu
Na ten prodloužený interval se vys.r a začni měnit po 15 000 km ;-) Myslim si, že ten motor není úplně oddělaný, ale jsou tady chytřejší, kteří ti sem snad napíšou.

Jinak já čiptuning moc nemusim a to hlavně kvůli lidem, kteří si to auto nechají načipovat a potom mi vykládají nesmysly. Ale když je to v rozumné míře tak proč ne.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "IT"
16. 12. 2006 21:20
Bez nadpisu
2 Jenyk:Tak kvalit tvého nedosahuje,to jo...ono lidi by se mohli i podívat občas do archívu a neptát se na něco,co tu už stokrát bylo. Ještě by se moh zeptat, až mu to klekne, jestli si má koupit benzín nebo naftu a jaké auto v ceně do 1.199.999Kč. Že neví, co si vybrat. Když chci motor,tak tam koupím pořádný hned a ne ve 120 tis začít s děláním pokusů. Když není,koupím jiné auto. To snad bylo zřejmé i méně bystrým lidem, že to pošle celé do kytek.Komu nebylo, tak mu to tímto sděluji.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "IT"
17. 12. 2006 08:13
Bez nadpisu
OK,tak jsem se rozhodl týden před Vánoci být vstřícnější,seč si stále myslím,že na motoru ve 120 tis ,který má za sebou cyklus prodloužených serv.intervalů, je čipování trošku smrtelná kombinace,ale budiž,každý musí o svém osudu sám....nicméně odkaz se věnuje nafťákům docela dost,není to plácnutí do vody, je tam i čipování...nelze čekat závěr a def.radu.Já bych před tím s ohledem na historii motoru varoval.Tečka

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "winsblack1"
17. 12. 2006 10:39
Bez nadpisu
Ahoj,

nemohl jsem nereagovat na vaši diskuzi.K těm intervalum pokud je mi z mé praxe velmi dobře známo tak interval je AŽ!!!! 50000 Km. To sem se na příjmu snažil vysvětlit již milion lidem, že zkrátkem tam je čidlo a řídící jednotka která vyhodnocuje kvalitu oleje a styl jízdy potom to dopadá takhle. Auto provozované na krátké trati přijede za 30000 auto na dálkových cestách přijede tak 40-45000.Ještě se mi za 2 roky nestalo, aby někdo najel fakt těch 50000 a rozsvítila se mu kontrolka vždy je to dříve.K chiptuningu: Jako kdo mi zde napíše , že Oktavka v Dieslu s najetými 120000 km je chcíplá tak je umě blbec. To s tím autem musí jezdit jako megaprase aby to takhle dorasoval.Mimoto pryč je už doba kdy čip znamenal saze na pátých dveřích a mizivej výkon.Taky nejsem zastáncem hnát to do extremu. Spíše se zaměřuji na optimalizaci dat a ladění palivových map za účelem lepšího využití stávajícího potenciálu motoru.
Rozbalit vlákno
1
17. 12. 2006 16:15
Re: Re:
To sem se na příjmu snažil vysvětlit již milion lidem, že zkrátkem tam je čidlo a řídící jednotka která vyhodnocuje kvalitu oleje a styl jízdy potom to dopadá takhle.

chces povedat, ze je tam mala chemicka tovaren, ktora kontroluje stav kvality oleja? :-O

asi nie. Imho Ecu iba pocita pomer studenych startov vs pocet najazdenych kilometrov a podla toho pocita teoreticky stav kvality oleja. Velmi by som sa cudoval, keby dokazal zapocitat aj to, ci sa napr jazdi na konstantnych otackach, alebo ci sa jazdi po meste, alebo v tuhych mrazoch...
neregistrovaný "IT"
17. 12. 2006 15:44
Bez nadpisu
Ono je to jinak: slůvka "blbec" bych si nechal na doma,tím bych začal. Pokud není známa,jako že ji neuvedl,historie zacházení a provozování motoru,tak :chce-li,aby auto vydrželo,je třeba být trochu rozvážný. Někteří výrobci se až do 60 tis intervalů neženou,neb si nehrají na zázračné výrobce záračných motorů,jako Toyota či Mazda a Honda.

Že VW dělá hyper kvalitu všichni víme,že během prvních 15 tis km tam vleze klidně 2 l long life víme též a každý se musí rozhodnout,co chce. Taky jsem teď měl v práci rozdělaný motor,který jezdil na 30 tis interval, ve značkovém servise,takže bez záruky s jistotou okradení...a v 80 tis odešlo turbo,takže se nedočkalo ani 3.výměny oleje(v 90 tis).Teď přešel na jiné oleje a 15 tis+ nové turbo k tomu,to dá rozum.I kat,neb to jaksi profičelo turbem....ale jinak dobrý.Celkem nic se nestalo. Už nám pán věří.My jej varovali,že bude mít problémy ale on se smál....pak jej přitáhli, náš mechanik to opravil.Už se nesměje.Podobně se smál s naftou a když tam má souběžně i nové vstřikovače,tak jen lehce polkl,když slyšel cenu,neb se to prodává jako sada. >:D

Musí dělat každý podle sebe a vážit míru rizika.Mně na long olej nikdo nedostane a po 15 tis olej a filtr odchod.

Čip se doma nevyslovuje,ale v práci také ne.Tam rovněž všechna auta 15 tis interval,problémy a poruchy nula.

Každý musí podle sebe. Řekli jsme dva opačné názory.Ať se rozhodne. Mně se fakt líbí,jak snadno a lehce se mění parametry motoru.Že to nedělá výrobce? Měl by lepší sortiment...Aby nechal prostor domácím kutilům?Leda tak...nechme

jej,ať si zvolí,co uzná za vhodné.Je to jeho motor a jeho peníze. Holt mám asi smůlu,že jsem viděl ta rozpadlá turba či načaté motory.Máme i pěknou sbírku dílů, vč.pal systémů. :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "winsblack1"
17. 12. 2006 16:32
Bez nadpisu
To MATUS: Ahoj, jak mi chceš tedy vysvětlit jev , že u nás serviosovaná služební auta co sloužila jako kočáry mezi prahou a ostravou přijela na servis až o 10000 Km později než auto od ěžného vlastníka.

TO IT: Osobně bych taky volil interval 15000 nebot toho moc nenajezdím soukromě.S tím turbem máš recht pokud nemáš možnost testovat koupíš auto a pak se sesypeš jak na tebe bafne 22000 servisák za TURBO. Když máš hold štěstí tak je to jenom za 4000 - váhu vzduchu :)
Rozbalit vlákno
1
17. 12. 2006 16:56
Re: Re:
menej studenych startov.
neregistrovaný "Pavel Verner"
17. 12. 2006 19:00
Bez nadpisu
Tak díky pánové za příspěvky. Z vašich názorů celkem jednoznačně plyne že je lepší výměna oleje po 15 000km + filtr, než se řídit tím proměnlivým intervalem a cpát do toho extrémně drahý olej. S tím čipem si to ještě rozmyslím, protože urychlovat kolaps motoru rozhodně nehodlám. Mám ale ještě dotaz. Pokud je to tím prodlouženým intervalem zakabonovaný, je nějaká procedura k pročištění takového motoru?

Díky za odpovědi

Pavel
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "IT"
17. 12. 2006 21:01
Bez nadpisu
Ty nám dáváš,to je jak ve škole,to vogo!Se potím i na.....

Jestli myslíš karbon? Nejsme jasnovidci.Může a nemusí tam být,ale proboha:jestli jsi někde vyčetl,že existuje nějaký zázračný olej, nebo přípravek,který motor dokonale vyčistí,tak aby sis nezadřel pořádnou třísku víš kam...

Pokus s olejem není jako V-Power s benzínem-tam jsme vyjezdili 6 nádrží na Octávce,která měla asi 100 tis,mrkli dovnitř a bylo to znát. Jenže s olejem,to rychle zapomeň že vyčistíš., resp. vyčistíš, ale někam to(karbon) případně spadne a abys nedělal opravný rozměr válců,chápeš...??

Abys to neposlal do hrobu zrychleným tempem, to bych tě rád varoval !! Nemohu ti psát,dej tam olej Castr.Magn.,aby zase někdo neřekl,ale fakt je neprodávám,nevyrábím,nic společného,jen vím,že dobrý...nicméně na ty km a snad i zacházení,v pohodě a nic s ním nezkazíš, tutově. Pak pošli SZ.

winsblack: to jsem nějak nepochopil,jak to celé myslíš.Je fakt že sedím u compu celý víkend a dělám výhledy na další roky,občas juknu sem či onde,moc to zase nevnímám...nemám problémy s ropákem absolutně žádné,ani s váhou,absolutně nic. Pokud bych potřeboval turbo,mám své zdroje,nové,trochu levněji než píšeš...zacházím slušně, oleje měním, je to dokonce firemní, to víš, OSVČ to tak mají... ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "winsblack1"
18. 12. 2006 18:05
Bez nadpisu
IT: Já jenom reagoval na fakt že když se třebas něco posere turbo a máš platné proghlídky do určitých let a počtu kilometrů dostaneš KULANCI na ND. A ta je dost good
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "IT"
18. 12. 2006 19:23
Re: Re:
Tak to jo,bylo to nějak kostrbatě,nebo spíš jsem valil výhledy a potřeboval to včera moc jasně...OK,jo,jo!!!!

Já cenu ND neřesim,ve smyslu,že jsou drahé.Mám je levně. OK,už si rozumíme. No,hlavně že kluk nebude s motorem dělat pokusy,je to zbytečné(máme tu body) a škoda si ničit motor.Mně šlo o tohle.OK večer! ;-)
18. 12. 2006 23:15
Bez nadpisu
Já osobně na prodloužené intervaly a long life jedu. Auto je moje a ještě delší dobu bude, takže mi na něm jinak i záleží, dá se říct. Za první rok jsem najel 40 000 km a téměř 3x v roce řešit v autorizovaném servisu, jestli mně olej blbuvzdorně (ne)vypustí přes zátku ve vaně, nebo jen slíbí a pak lajdácky odsajou, bych těžko rozdejchával. Najedu cca 75% na delších tratích (100 až 130 km), jinak jezdím denně 9 km do práce. Když je venku do +5°C, ručička teploměru se mi dostane do svislé polohy cca v momentě, kdy po zaparkování vypínám motor a nechávám ho vychladnout, abych ho studený třeba za 2 - 3 h, nebo taky za 10 h, kdy jedu domů, znovu nastartoval. Takže provoz nic moc , ale nijak to neprožívám. První výměnu oleje jsem absolvoval v 26000 km, druhou po dalších 29000 km. Na téhle praxi proměnlivých intervalů nehodlám do budoucna nic měnit, auto si chci nechat ještě tak 4 - 5 let, čipovat nehodlám, protože to jede vcelku slušně (2,0 TDI). Kdo tu na fóru vydrží ještě tak 3 - 4 roky, dozví se, jestli a kdy mě odešlo turbo, popřípadě kleknul, nebo "začal odcházet" motor.

Pokud se nestane v mém režimu nic zásadního, nebudu mít na konci té doby najeto méně než 180 000 km. Nemyslím si, že to jsou na TDI nějaké velké kilometry. Tohle, ale i daleko víc, má i s proměnlivými intervaly, třeba v Passatech, dneska jistě najeto kdekdo. Znám čipnutou OI 66 kW, která má přes 600 000 km a pořád jezdí.

Je ovšem mimo diskuzi, že kdo se rozhodne měnit olej po 15 000 km, nemůže tím nic zkazit. Naopak...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "winsblack1"
19. 12. 2006 11:31
Bez nadpisu
Plně souhlasím a potvrzuji tímto své předchozí tvrzení že 120000 Km není na Diesel moderní koncepce vůbec mnoho.
Rozbalit vlákno
0