Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
19. 1. 2007 15:33
neregistrovaný "Petersons"
19. 1. 2007 16:18
neregistrovaný "Felotron"
19. 1. 2007 16:20
neregistrovaný "m4lcolm"
19. 1. 2007 16:40
neregistrovaný "ivo.k"
19. 1. 2007 20:16
neregistrovaný "Felotron"
19. 1. 2007 17:52
neregistrovaný "Dandisan"
19. 1. 2007 18:51
neregistrovaný "pitisn1"
19. 1. 2007 19:29
neregistrovaný "martinV"
19. 1. 2007 20:05
neregistrovaný "one-z"
19. 1. 2007 22:05
neregistrovaný "tv"
19. 1. 2007 23:26
neregistrovaný "one-z"
19. 1. 2007 22:45
neregistrovaný "Dandisan"
19. 1. 2007 23:34
neregistrovaný "tv"
19. 1. 2007 23:47
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 09:44
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 10:17
neregistrovaný "rex1"
20. 1. 2007 10:21
20. 1. 2007 10:22
20. 1. 2007 11:02
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 12:41
20. 1. 2007 12:54
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 12:59
20. 1. 2007 13:51
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 13:52
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 14:16
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 14:26
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 14:34
neregistrovaný "Felotron"
20. 1. 2007 14:38
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 16:47
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 17:02
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 18:01
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 19:11
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 20:04
neregistrovaný "Kahn33"
20. 1. 2007 20:19
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 20:28
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:30
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:33
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:32
20. 1. 2007 20:33
20. 1. 2007 20:36
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 20:39
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:48
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:43
20. 1. 2007 20:45
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 20:57
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:50
20. 1. 2007 21:02
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 21:24
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 21:41
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 21:53
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 22:27
21. 1. 2007 10:18
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 10:33
neregistrovaný "Kahn33"
21. 1. 2007 11:32
neregistrovaný "indiana.jones1"
21. 1. 2007 12:34
21. 1. 2007 13:10
neregistrovaný "Felotron"
21. 1. 2007 13:18
neregistrovaný "Kahn33"
21. 1. 2007 13:37
neregistrovaný "martinV"
21. 1. 2007 13:54
neregistrovaný "Felotron"
21. 1. 2007 18:43
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 18:58
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 19:12
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 19:11
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 19:19
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 19:33
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 19:45
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 20:02
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 20:04
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 20:07
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 20:40
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 20:47
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 20:16
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 20:38
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 20:53
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 21:07
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 20:56
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 21:05
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 21:13
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 21:09
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 21:16
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 21:29
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 21:42
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 21:51
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 21:58
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 22:04
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 22:11
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 22:18
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 22:22
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 22:26
neregistrovaný "tv"
22. 1. 2007 10:36
neregistrovaný "winsblack1"
22. 1. 2007 10:59
neregistrovaný "one-z"
22. 1. 2007 11:21
neregistrovaný "one-z"
22. 1. 2007 17:48
22. 1. 2007 18:00
neregistrovaný "tv"
22. 1. 2007 19:51
neregistrovaný "one-z"
22. 1. 2007 19:22
neregistrovaný "m4lcolm"
22. 1. 2007 19:44
neregistrovaný "one-z"
22. 1. 2007 21:46
neregistrovaný "andy_4"
23. 1. 2007 19:39
24. 1. 2007 13:33
neregistrovaný "Lance1"
24. 1. 2007 16:40
26. 1. 2007 13:49
neregistrovaný "Honzax"
26. 1. 2007 18:53
neregistrovaný "one-z"
26. 1. 2007 23:07
27. 1. 2007 07:27
neregistrovaný "tv"
27. 1. 2007 09:25
neregistrovaný "m4lcolm"
27. 1. 2007 10:52
29. 1. 2007 22:21
neregistrovaný "bramac"
neregistrovaný "Petersons"
19. 1. 2007 15:33
Octavia I, 1,4 55 kw
Nazdar

Zaujimaju ma Vase skusenosti so Skodou Octavia I, 1,4 55 kw. Videl som inzerat vo vybave Ambiente \2x Airbag, Abs, bez klimy\ za 250 tis. SKK, rocnik 2002, 70 tis. KM. Zda sa mi to zaujimava volba, bezpecne auto, velky kufor, ideal pre 4 clennu rodinu s malymi detmi. Pre Octaviu som rozhodnuty, viem ze s 1,4 rally mimo mesta to asi nebude, potrebujem auto do mesta, vikendy na chalupu a 1x do mes. stredne dlhu trat mimo mesta. Nechcem platit vela poistovni preto uvazujem o nizsom objeme.

Za Vase postrehy dakujem.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Felotron"
19. 1. 2007 16:18
Bez nadpisu
Spis se mrkni spis po 1.6 74kW

...a neda se vybrat neco lepsiho za ty penizky? ...i bezpecnejsiho

[odkaz]

[odkaz]

Hlavne at to ma puvod v CZ - to doporucuju...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
19. 1. 2007 16:20
Bez nadpisu
Předjet s tím i v pouze mírném kopci kamión je docela problém, taky bych se mrknul po 1,6.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ivo.k"
19. 1. 2007 16:40
Bez nadpisu
->Felotron: pozor v poziadavkach bolo 250 000 Skk, tebou vybrane auta stoja 270 000 Czk=cca 340 000 Skk cize navysenie pozadivanej ceny o vyse tretinu

co sa tyka tej Octavky tak skusenost mam iba s 1,9tdi/66 kw a to by som videl ako rozumny zakladny motor...v meste s tym niesu ziadne problemy a co sa tyka mimomesta tak (hoci to nieje ziadny trhac asfaltu) sa s tym da jazdit celkom dynamicky...no po skuseneostiach s touto motorizaciou by som o 11 kw a 86 :!: Nm slabsom motore ani neuvazoval....
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Felotron"
19. 1. 2007 20:16
Re: Re:
AAAAA sorac!

Prehlidl jsem to SK :*)

No tak to je jina pisnicka.... to se omlouvam, ale i tak trvam na svem... 1.4 na O1 je silene slaby a dynamika jizdy bude vykoupena silenou spotrebou.

Kazdopadne Skoda si na CZ a asi i na SK trhu drzi vysoke ceny ojetin, tak mrkni i jinam - jestli chces...

Kazdpadne drzim palce a hodne km bez nehod! 8)
neregistrovaný "Dandisan"
19. 1. 2007 17:52
Bez nadpisu
Octavia rv 2002 -1,4/55 tam mně nějak nesedí, možná se mýlím. ALe určitě to chce na tak těžké auto 1,6/75kW. Dříve bylo 74KW.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "pitisn1"
19. 1. 2007 18:51
Bez nadpisu
Já bych se osobně podíval taky raději po té 1,6.Tu 1,4 mám ve fábii a i na takové auto je to málo.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "martinV"
19. 1. 2007 19:29
Re: Re:
Nedávala se 1,4 jenom do výbavy Classic jeko je to teď ? Ten motor je na tak velký a těžký auto slabej. Povinný ručení je stejný jako na 1,6. Jestli jsi myslel havarijní pojištění tak tu bylo jinde psáno , že je lepší si pojistit přímo cenu auta.Koukni se radši po 1,6 75 kW.

něco jako třeba tohle

[odkaz]
neregistrovaný "one-z"
19. 1. 2007 20:05
Re: Re:
1.4 16V se dával i do Ambiente, jen jich tak málo, že to hodně lidí nezná. Taky bych doporučoval raději 1.6, ta 1.4 se bude víc trápit, ale jestli jsi připravený, že to opravdu moc nepojede a ročně toho moc nenajedeš a jezdíš především po městě, tak po zkušební jízdě do toho třeba i jdi. Ale aby si se nedivil, když budeš mít spotřebu vyšší než mají lidi s 1.6 ;-)

Proto bych doporučoval třeba ještě chvíli počkat a došetřit peníze na tu 1.6 ;-) Na druhou stranu, když člověk vidí těch fabií se základními motorizacemi, které najedou jako služebky nebo i soukromě tisíce km...
neregistrovaný "tv"
19. 1. 2007 22:05
Bez nadpisu
Ja si tiez myslim, ze ked ta 1.4-ka bude v dobrom stave a ked si si naozaj isty, ze Ti o vykon nejde, tak si ju kup. Ale 1.6-ka by na Oktaviu bola naozaj asi vhodnejsia.

Ak vsak narazis na akukolvek pochybnost ci problem ohladom technickeho stavu, fakt daj od toho ruky prec, na trhu je kopec inych ojazdenych aut, len si treba nan chvilku pockat.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
19. 1. 2007 23:26
Re: Re:
tv: jj, přesně tohle si taky myslim (a už jsem to napsal)

Ještě bych chtěl zmínit technické parametry tohoto motoru ve fabce combi (možná alternativa) a octě

fabka/octa

zrych. 14.1/15.3 (s)

Vmax 170/171 (km/h)

komb. spotřeba 6.5/6.7 (l)

Takže to vychází pořád lépe než např. HTP ve fabii ;-)
neregistrovaný "Dandisan"
19. 1. 2007 22:45
Bez nadpisu
Jak již jsem o několik příspěvků niže psal, Octavie je těžká, je to výbava Ambiente - tudíž další výbava navíc a hlavně kila. A ještě jestli budeš zatím tahat přívěs tak to je fakt málo. I když já minulý týden za svojí Feldou kombajnem 1.3 táhl přívěs s 500 kg nákladu na stavbu. ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
19. 1. 2007 23:34
Bez nadpisu
one-z: a na Fabku Kombi s tymto motorom nikto nic nepovie :-) Ale s tym HTP radsej nepodpichuj, vela ludi je na to haklivych a zase tu bude flame jak svina. Staci, ze nam Mitsi odisiel...

jos.: nikto ani len slovom nespomenul, ze bude tahat prives.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
19. 1. 2007 23:47
Re: Re:
tv: jj, to mě právě napadlo, ve fabce pro většinu lidí nejlepší možná kombinace, ale v octavii je tento motor nepřípustný, a proto jsem hledal až jsem našel :-) Jinak rozdíl ve hmotnosti je 80 kg v neprospěch octy.

To HTP mě napadlo, protože se řeší všude a především jich jezdí hodně. Takže abych se někoho nedotknul, nepojede to hůře než jiné základní jednotky u většiny výrobců ;-)
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 09:44
Bez nadpisu
tak tak, o HTP ani slovo, nebo bude flame >:D >:D

Z nedávné doby mám s tím motorem pasivní zkušenost-předjížděl jsem za OI 1,4 kamión v mírném stoupání -- to auto vůbec nezvládalo, musel jsem zrychlovat jen na půl plynu, a to máme taky jen 1,4...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "rex1"
20. 1. 2007 10:17
Bez nadpisu
měl jsem O1 1.6 55kW jelo to ale za jakou cenu, vyšší otáčky, hlučnost a spotřeba na stejné úrovni jako 1.8T, t.j. 9 l. mám však známého co koupil O2 1.4 s tím, že na popojíždění po praze mu to stačí což takto vzato souhlasím.
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2007 10:21
Bez nadpisu
no teď posunuli ten výkon na 59kw a zrychlení se zlepšilo o více než sekundu,myslím že do města do naprosto stačí :roll:
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2007 10:22
Bez nadpisu
Myslím že na takové to popojíždění,10-15km ta 1.4 stačí ;-)

vždyť jednu dobu se do octavie montoval i motor 1.4MPI/44kw :shock:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 11:02
Bez nadpisu
Do města bude jistě stačit, ale jak psal zakladatel tématu, jezdí na víkendy na chatu a cca 1x měsíčně i něco delšího. Na těch cestách mu už bude pár koníků chybět.

BTW dlouho jim ta 1,4 44kw nevydržela, to už neprodali ani tady...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
20. 1. 2007 12:41
Bez nadpisu
Soused si zmiňovanou 1.4 44kW v roce 1999 koupil na důchod a má ji pořád a je i s ní spokojený, což u 68 let věku chápu. >:D

1.4 55kW bude pro tazatele stačit, pokud ji bude využívat tak jak psal.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 12:54
Bez nadpisu
Jen mě napadlo, nebyla ta škodovácká 1,4 s 50 kW?
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2007 12:59
Bez nadpisu
Ten motor možná bude stačit pro daný účel, i když taky bych doporučil raději tu 1.6 74kW, ale pokud by šlo o zachovalou 1.4 s jasným původem atd., tak bych ji rozhodně nezavrhoval.

Spíš bych se u takového auta zamyslel nad absencí klimatiace.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 13:51
Re: Re:
m4lcolm: nene, byla to 1.4/44 kw ;-)
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 13:52
Bez nadpisu
Z nedávné doby mám s tím motorem pasivní zkušenost-předjížděl jsem za OI 1,4 kamión v mírném stoupání -- to auto vůbec nezvládalo, musel jsem zrychlovat jen na půl plynu, a to máme taky jen 1,4...

To vobec nemusi byt o aute, ale o vodicovi. Ak sa pustil predbiehat na 5-ke, tak to by ho aj Favorit potlacil :-)

Inac dnes je taka moda, hlavne na tomto fore, mat pokial mozno silny motor a jazdit co to da, najma po dialnici. Su vsak aj defenzivni vodici, ktorym slabsi motor staci a vobec nekupuju auto kvoli "pocitu z jazdy", ale preto, lebo sa a pripadne rodinku potrebuju odviezt odniekial niekam, povedzme na zahradu za mesto. A tie poulicne nahanacky bavia iba cerstvych vodicov, vodicov so sestvalcami a vyholenou hlavou, firemne Fabie a Oktavie a zvysok su jednoducho blbeckovia, ktorym sa treba radsej vyhnut ako sa s nimi pretekat. Ostatok populacie vie, ze dalsi semafor je nastaveny na 60kmh priemernu rychlost a nezlakne sa, aj keby som tam siel tym dvanastnapravovym ruskym cudom, co nosilo jadrove hlavice.

No a co sa tyka dialnic, tie tiez nie su vsade. Napr. u nas v Kosiciach je iba 30 kilometrova do Presova a aj ta je vzdy poloprazdna a ked si nahodim tempomat na 120, za cely usek 2x niekto predbehne mna a 5x ja niekoho, ale 90% ludi U NAS (mimo okruhu do 30km od BA) jazdi na dialniciach v priemere tych 120 - v Cechach som si vsimol je narodnym sportom jazdit pokial mozno aspon kusok nad pokutovatelny limit 140kmh.

No a kym nam dialnice dostavaju, tak aj tak budu spoplatnene takymi ciastkami, ze po nich budu chodit viac-menej iba firemne auta. Ostatok bude jazdit mimo tak, ako je to napr. v Spanielsku...

Takze este raz, myslim, ze Octavia 1.4 moze byt, ale naozaj len v dobrom stave a za naozaj dobru cenu, pokial mozno nie firemnu a radsej nie z vacsieho mesta, inak radsej nieco ine.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 14:16
Re: Re:
tv: více méně souhlas ;-) , jenom bych doplnil, že silný motor rozhodně není na škodu a při každém předjíždění se hodí...
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 14:26
Bez nadpisu
Ukaž mi někoho, kdo bude s tak slabým motorem předjíždět na pětku, když se proti němu blíží auto... BTW pak se situace vyměnila a další kamion předjížděl za mnou, už jsem byl zařazený, když byl v půlce. Málem to nestihl... Ale to je objektivně chyba řidiče, nemá předjiždět, když na to jeho auto nemá. :roll:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Felotron"
20. 1. 2007 14:34
Bez nadpisu
On je s tim predjizdenim pruser i jinej...

Jednou se mi s Felicii stala malem osudna nehoda - cely vikend jsem jezdil s tatkovym autem, coz je Elantra 2.0 CRDi a pak jsem v nedeli vyrazil svou plynovou Felicii na 250 km streku... Nejak jsem se zapomnel a ve 110 km/h jsem podradil a zacal predjizdet kamion s tim, ze to bezproblemu stihnu... leda *... Nastesti jsem si to uvedomil brzo, dupl na brzdy a zaradil se zpatky... :*) :*) :*)

Ale souhlas, ze i ta 1.4 nekomu stacit muze... Ale kdyz v tom budou 4 lidi + bagly, tak to bude zrat hrozne :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 14:38
Bez nadpisu
Znám to, jednu dobu jsem střídal Fabii HTP a 1,4 74 kw, pak jsem vždy nějakou dobu pro jistotu předjíždel jen s veelkou rezervou 8)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 16:47
Bez nadpisu
m4lcolm: no, vies... Nie kazdy vodic je profesional, to si malokto za volantom uvedomuje. Cim ma vodic viac skusenosti, tym viac je to ochotny pripustit, dotycnemu ODPUSTIT a tiez ked treba za neho aj porozmyslat. Keby sa toto v autoskole ucilo povinne, myslim, ze by sa na cestach jazdilo o poznanie lepsie. A mozno by ani nebolo treba tie "silne" motory.

A kto bude predbiehat na 5-ke? Jojoj, poznam viacerych v mojom okoli (porozmyslaj, aj ty takych zopar najdes), ale napr. moja priatelka oblubovala 1.8-ku Peugeot 306, pretoze na 5-ke mohla ist od 50 do 150 a vacsinou tak aj chodila. Verim, ze by ju pri takom predbiehani kedykolvek aj ten Favorit obehol a iba fakt namysleny vodic Favorita by si pomyslel, ze tie 306-ky stali za staru belu, lebo nic netahaju, vsakze :-)

Dakedy davno pri podobnych diskusiach sme sa viaceri zhodli, ze nasa generacia, ktora sa ucila jazdit najneskor zaciatkom 90-ych rokov, ked vacsina aut na trhu mala motory do 1.4 litra, mala jedinecnu sancu sa naucit jazdit naozaj dobre. Lebo vtedy bolo pri jazde treba aj rozmyslat, dialnice boli takmer ziadne, premavka nie az taka husta a ojedineli namysleni "manageri" kazdeho typu, ktori zozrali vsetku mudrost sveta, mali vacsinou nad 40 rokov, rodinu a aspon trochu rozumu. Dnes daju priemerne schopnemu manazerikovi referentsku Oktaviu TDi, o trochu lepsiemu aj na doma a pec ho Gabor! co to da. Samozrejme za zachovania priamej umernosti kW vlastne ego...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 17:02
Bez nadpisu
one-z: ... a aj preto som mal doteraz dost aut s tou najvyssou motorizaciou v ramci modelu :-) Teraz som vsak trochu pribrzdil, myslim, ze pri mojich zvycajnych trasach a jazdnom style nema zmysel vlastnit cokolvek nad 100kW. A hlavne, na benzin/naftu nemam ziadneho sponzora...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 18:01
Bez nadpisu
@tv

naprosto s Tebou souhlasím. Dokonce si myslím, že pro menší auto stačí už plus mínus sto koníků, ale je třeba umět je náležitě využít. To už dnes dostaneš z běžné čtrnáctistovky, která je třeba u mého auta základní motorizací :-! Bohužel auta kynou (ta bezpečnost...), takže to už dlouho stačit nemusí :roll:

BTW při předjíždění podražuje i můj otec, nejpomalejší řidič, kterého znám, protože s maloobjemovým motorem to jinak nejde - případ Tvé slečny je jinde než 1,4 v Oktávce, 306 s osmáctistovkou bude mít kolem devadesátky pěkný odpich i na pětku.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 19:11
Bez nadpisu
Ano, okolo 90-ky to palilo dobre (aj benzin), ale pri tej 50-ke to zrychlovalo asi ako Skodka 105-ka na stvorke :-).

Ono je sice pekne pozerat, kolko ma ten - ktory motor kilowattov, ale to este nie je vsetko. Ked som v novembri vyberal auto (a nakoniec vybral to, co je dole v podpise), vyskusal som tesne po sebe Peugeot 306 1.6 16V, presny vykon nepamatam, ale okolo 80kW a taktiez Focus s podobnym motorom. No a cele to mozem porovnat s otcovym Meganom 1.6 16V (variabilna vacka) s 83kW. Vsetko papierovo "rovnake" motory.

Ten Megane a Focus su zhruba rovnake, ale 307-ka na moje velmi velke prekvapenie bola nejaka gumova. Pocit pri stlacani pedalu a zrychlovani bol podobny, ako niekedy davno vo Fabii MPi - tlacis, zrychluje, ale citis, ze motor ma na viac, len ho elektronika dusi, asi kvoli emisiam. No a okrem toho istu mieru komfortu a uzitkovosti zohravaju aj zvolene prevody. Pravdaze, pri 6000 otackach, ked sa aj tak na emisie nehladi, ten motor zo seba vyzmyka tych 80kW, ale ako casto chodim pri 6000 otackach? Aj pri predbiehani to vytacam len niekde ku 5000.

Tie zazracne vykony malickych motorov sa objavuju iba v poslednom case a urcite tie vykony nie su dosahovane osalenim fyziky, skor na ukor niecoho ineho. Dlhe casy otvarania ventilov, vysoke otacky, pri ktorych sa meria maximum, co najnizsia hmtnost rotujucich casti (aj tak maloktory motor nabeha viac ako 100tisic v ramci zaruky), elektronika, ktora motoru dokaze vnutit podmienky tak akurat na hranici unosnosti parametrov... Avsak v nizsich a strednych otackach sa az take zazraky nedeju a spotreba tiez prilis neklesa.

Uz sa to tu milionkrat spomenulo a je to pravda. Pokial sa jedna o atmosfericke motory, objem nicim nenahradis. 1.4ka a dvojliter s tym istym max. vykonom nikdy nebudu to iste...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kahn33"
20. 1. 2007 20:04
Bez nadpisu
ahoj.Nevíte někdo jen tak pro zajímavost jaká byla maximálka a jaké bylo zrychlení u té Octavie I 1.4 44kw?Ani jsem nevěděl, že existovala :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 20:19
Bez nadpisu
To jistě nebude, ale pokus si mohu vybrat třeba mezi dvěma stejně objemnými motory, z nichž jeden má 75 koní a druhý třeba o 20 víc, je to jasné. V kombinaci s nízkou hmotností vozu na poměry třídy to je opravdu znát. Ostatně na běžnou jízdu (mi) stačí i dynamika 1,4. No a při předjetí se s tím nemazlím, klidně tomu dám přes 6000 otáček, krátkodobě to motoru neublíží a průměrnou spotřebu to v konečném efektu moc nepoznamená. Jen to musí v těch horních otáčkách jet, což třeba u OI 1,4 nehrozí. V běžném režimu pak nelezu přes 3000 otáček a výsledná spotřeba je pak více než slušná.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:28
Re: Re:
Jan Maciga:

zrychlení: 19.2s

Vmax: 156 km/h

komb. spotřeba: 7.4-7.5l

(motor 1.4/44 kw)
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:30
Re: Re:
Tak ten dvoulitr pojede lépe především v nízkých a středních otáčkách, ale pří ždímání co to dá bych si tipnul, že na tom budou plus minus stejně. A o to tady podle mě jde, při normální jízdě, kdy ten výkon až tolik nepotřebuješ, žere 1.4 o něco měně a při potřebě zrychlit se podřadí a pojede jako ten dvoulitr, navíc je u 1.4 o dost nižší pojistka. Ale problém je když se auto více zatíží nebo se táhne těžší přívěs, potom se ta 1.4 trápí a musí se jí šlapat na krk, ale kolikrát tahle situace za rok nastane, že jo, proto u mě zatím vyhrává vyhnaná do výkonu 1.4 ;-)
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:33
Re: Re:
A k těm zázračným výkonům "malých" motorů, podle mě ty motory musejí něco vydržet. Třeba teď se tady někdo ptal na cestu asi po pobaltí a měl najeto na fabii 1.4/74 kw 200 tkm. Je jasné, že výkon jde nahnat především přeplňováním (turbo, kompresor) nebo otáčkami. Přeplňování vyjde draho, tak se zvyšují otáčky. Jinak největšími průkopníky jsou zřejmě korejci, ani bych se nedivil kdyby jejich 1.4 měly za chvíli 100kw :D

(chci se omluvit že to posílám na stokrát, ano stačilo by to napsat do jednoho příspěvku, ale nevim proč poslední dobou, jakmile píšu něco delšího tak se mi to potom nechce odeslat. sakra proč??? :x )
Avatar - Sprint
20. 1. 2007 20:32
1.4
Mám to tady před sebou.

Škoda Octavia 1.4 LX

max. rychlost: 155km/h

zrychlení 0-100km/h: 18,5s

spotřeba: 10,5/5,7/7,4 l/100km

Koho by ještě něco zajímalo? >:D >:D :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
20. 1. 2007 20:33
Bez nadpisu
Koukám, že one-z byl rychlejší, i když má kapku jiná data. :D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 20:36
Bez nadpisu
No ved prave dva motory s tym istym objemom, ale roznym maximalnym vykonom sa mozu lisit napr. tym, ze sice jeden ma navrch v maximalnych otackach a druhy zasa v strednych, a to vdaka casovaniu, prip. poctu ventilov. Ten silnejsi vacsinou byva sprevodovany do pomalsia a v kombinacii s tym casovanim ventilov (dlhsie casy otvorenia) bude asi papat trochu viac paliva.

Jeden dost skuseny clen tohto fora, ktory ma inak velmi dobre spracovanu stranku o Skodovkach a sam mal fajnsmekersku dvojlitrovu Fabiu sa vyjadril v prospech 55kW 1.4-ky vo Fabii oproti 74kW. Dokonca aj preto siel do dvojlitra, lebo povodne vyhliadnuta 74kW mu jednoducho nepadla do ocakavani...

Kazdy preferuje nieco ine. Mne by ta slabsia nevadila, ak by to bolo v prospech spotreby.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:39
Re: Re:
Peet: taky koukám, každý něco jiného >:D

Já čerpal odtud:

[odkaz]
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:48
Re: Re:
tv: jj, diamanta znám :-) Asi od toho motoru očekával příliš (zřejmě velký tah odspodu, jak napovídá výkon 74 kw, ale chce se ještě kouknout na hodnotu točivého momentu, 126 Nm při 4400), proto jestli používá především nízké otáčky, tak se ani nedivím že se mu zamlouvala více slabší 1.4. Jinak máš pravdu v těch převodech, třeba u toho 74kw by to chtělo buď šestku nebo delší převodovku. By mě zajímalo co je k tomu vedlo, ten motor sílu rozhodně má, aby utáhl delší pětku nebo další rychlost.
Avatar - Sprint
20. 1. 2007 20:43
Bez nadpisu
One-z: já našel zase časopis Automobil Revue, č. 6/99 :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 20:45
Bez nadpisu
one-z: aj mne to dajako blbne, ked pisem dlhe prispevky.

Neviem, ci korejci tak trochu nesalia system. Pokial viem, meranie vykonu podla DIN sa prevadza so vsetkym vybavenim potrebnym pre chod motora (sanie, vyfuk, alternator, vodna pumpa apod.), teda cisty vykon na vystupnej hriadeli. DIN sa pouziva v Europe.

Vykon podla SAE sa meria bez prislusenstva, teda hruby brutto vykon (ake by to bolo, keby to nebolo brutto, teda hruba sila a este by k tomu bolo vysledne cislo bolo mensie, ved to by bolo neamericke, wow). SAE sposob sa pouziva v USA.

No a korejci asi zadefinuju, mozno zamerne, SAE vykon ako cisty vykon a je to. Neviem, ci je to legislativne takto mozne, ale logicky mi to pripada pravdepodobne.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 20:57
Re: Re:
tv: k tomu měření výkonu máš asi pravdu, ale už jsem párkrát na diskuzích četl, že na brzdě jsou korejci rádi, když splní udávané hodnoty, kdežto evropské mají znatelně více. Že by se "evropani" báli nějakého nepovedeného kusu a nechávali větší rezervu a korejci na to s.... 8-s

A ještě je zajímavé, že málokdo si v testech stěžuje třeba na tu 1.4/80 kw (Ceed), že by měla ve spod díru (doufám že to byla ona co jsem někde narychlo přečetl :-) ). Asi ti redaktoři k tomu přistupují jako k 1.4 a ne jako k 80kw... :?
Avatar - Sprint
20. 1. 2007 20:50
Bez nadpisu
Mě se zase nelíbí, že korejský motory mají při svých papírově vysokých výkonech neúměrně nízkou max. rychlost.

To by mohlo svědčit o tom, co napsal tv.

Hodnoty výkonu zkreslují, ale max. rychlost neoblbnou.

Např. Getz
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
20. 1. 2007 21:02
Re: Re:
Peet: to už mě taky párkrát zarazilo, jsou to zřejmě podfukáři :?
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 21:24
Bez nadpisu
Hloupost, nižší maximálka u Cee'Du 1,4 je daná krátkým zpřevodováním, takřka stejně dlouhým jako bylo do MY05 u HTP 12V. Jinak souhlasím s one-z, nehledě na existenci i jiných, nekoncernových motorů, které mají ve středních otáčkách lepší průběh točivého momentu. To musí ale být spojeno se slušnou převodovkou, jak pořád opakuji. Právě u té 74 kw opravdu chybí dlouhá šestka, jakou má třeba Stilo... Škoda/VW to k podobnému motoru nedává určitě z finančních důvodů - ušetří a ještě to motivuje zákazníky k nákupu dražších provedení. Nebo ke koupi konkurence, jako mě 8)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
20. 1. 2007 21:41
Bez nadpisu
No, cosik s tymi korejcami bude. Ale asi je to nie az take dolezite. Ludia, ktori sa do toho nerozumeju, pre nich moze byt 50kW to iste ako aj 100, budu radi, ze to ide a uspokoja sa s tym, ze to ide ako ma. Ti, ktori sa tomu rozumeju (napr. prave ten spominany Diamant), si ten motor najprv vyskusaju a porovnaju s ostatnymi a vyberu si.

No a ti, ktori sa tomu sice rozumeju, ale uz si vybrali co chcu na zaklade inych kriterii a uspokoja sa s tym, co a ake to je, nemaju dalsie starosti. To je aj moj pripad s C5-kou - Citroen som chcel, odpocet DPH som chcel, kombi som chcel, benzin som nechcel, najblizsi vyssi diesel by som jednak nevyuzil a bol by o dost drahsi, poistenie drahsie, ale hlavne 1.6ka bola v dobrej vybave ready-to-go v salone. Bezstarostna volba :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
20. 1. 2007 21:53
Bez nadpisu
Podle mě dobrá volba ;-) Já si vytřídil, co od auta chci (výkon, spotřeba, vlastnosti, cena) a pak vybral z těch, co si mi líbily a nejvíc to splňovalo.

U té Kie bude problém, že i když to výkon to má, jede při 6 tisících otáčkách na pětku jen 180, i když by také určitě utáhl šestku a mohl mít maximálku vyšší.
Rozbalit vlákno
0
20. 1. 2007 22:27
Bez nadpisu
Hoši tady máte ty údaje >:D

1.4MPI 1.4MPI 16V

1397cmm 1390cmm

120n.m/2500ot 126n.m/3300ot

rozvod.:stálý převod 4,235 4,467

max.rychlost: 155km/h 171km/h

zrychlení: 18,9s 15,3s

průměrná spot. 7,4l 6,7l

Trochu nepřehledné >:D
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 10:18
Bez nadpisu
:lol: >:D To jsou opravdu ostudné hodnoty na auto nižší střední.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Kahn33"
21. 1. 2007 10:33
Bez nadpisu
one-z, Peet díky.Jen nechápu jak to může jet 156km/h, když forman s 50kw to znamená o 6kw víc a o 300kg míň má maximálku udávanou 140km/h.Ještě jednou dík
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "indiana.jones1"
21. 1. 2007 11:32
Bez nadpisu
ahoj, tiez som toho nazoru, ze 1,4 55Kw nie je dobra volba. skor kup 1,6 74Kw
Rozbalit vlákno
0
21. 1. 2007 12:34
Bez nadpisu
Octavia právě že je těžší,tak se dokáže víc rozjet :?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Felotron"
21. 1. 2007 13:10
Re: Re:
Tommy: Jo, z kopce to urcite pojede >:D
neregistrovaný "Kahn33"
21. 1. 2007 13:18
Bez nadpisu
Chceš mi snad říct, že čím těžší tím lepší?Tak proč Fiat Panda 100HP porazí ve zrychlení Passata 2,0Tdi který má o 40koní víc?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "martinV"
21. 1. 2007 13:37
Re: Re:
max.rychlost je i otázkou konstrukce vozu a podvozku a jeho nastavení. Jak jinak si potom vysvětlit rozdílné hodnoty u stejných motorů v jiných autech.
neregistrovaný "Felotron"
21. 1. 2007 13:54
Re: Re:
Maciga: Podivej se na toho smajlika za vetou... no a kdyz si vzpomenes na ZS, kdy jste jiste ve fyzice brali pohyb telesa po naklonene rovine, tak je jasny, ze z kopce se ta hmotnost bude zarucene hodit ;-)
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 18:43
Re: Re:
m4lcolm: tak nevim kde ta kia má omezovač, ale moje točí při 180 km/h kolem 5700 ot/min, při 200 km/h už kolem 6300 ot/min... ;-) Záleží ještě jak hodně jí padá výkon po těch 6000 ot/min, ale podle mě by mohla udělat víc, když ta moje je schopná se drápat nahoru po max výkonu úplně s přehledem :-) Takže v tom asi problém nebude, taky je možný, že prostě na papíře má hodnoty menší než ve skutečnosti 8-s

Samozřejmě se jedná o hodnoty přibližné a teď spočítané, když vemu, že moje točí při 130 km/h shruba 4100 ot/min.
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 18:58
Bez nadpisu
Omezovač tam určitě bude, takže počítám krajně kolem 200. Moje ho má v 6500, což odpovídá na šestku teoretickým 260 kmh. Převedeno do reálu pěkných 5 tis.ve 200 :-! 8)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 19:12
Re: Re:
Teď jsem měl napsanej docela dlouhý příspěvěk o té maximálce a neodeslalo se to :x Tak ještě jednou zkráceně, max. ovlivňuje především odpor vzduchu, váha minimálně, ta nám spíše ovlivňuje za jak dlouho se na tu max. dostaneme. Samozřejmě všeho s mírou, ale auto těžší o jednoho člověka (80kg) bude mít pořád shruba stejnou max. ;-)

Koukněte se např. na fabii hatch a combi, zrychlení ve prospěch hatche (menší hmotnost o 35kg), max. ve prospěch combi (nižší odpor vzduchu) ;-)
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 19:11
Bez nadpisu
No a este si spocitajte presnost tacha a otackomeru, vplyv vetra a sklonu vozovky a budete to mat takmer kompletne...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 19:19
Re: Re:
tv: jj >:D , tady jde spíše o to kolik vytlačí aspoň tachometrově. Když budeme chtít porovnávat a nemáme potřebně vybavení, tak se holt musíme obrátit na hodnoty od výrobce a tam korejci zaostávají, přitom výkon je třeba i vyšší.

Jinak nevim kde má moje omezovač :*) , jediný co vim, tak je to v červených (po 6500 ot/min), někde jsem četl, že asi 6700, nebo 6800, nevim :?
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 19:33
Bez nadpisu
Třeba u Fabie jsem naměřil odchylku 7 kmh už v padesátce (!!!). Teď někdo měřil odchylku u Stila se stejným motorem jako mám já: 215 je dle GPS 204 kmh, což je slušné 8)

@one-z

aby to nebylo tak, že nám evropský mazlíčci proměřují víc než korejský... >:D
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 19:45
Re: Re:
No je to možné, když vemu že max u 74kw je 210 tacho (už jsem četl i 220) a odchylka by byla o něco menší, kolem 8-9%, tak to vyjde na nějakých 193 real, psaná je 186. Jinak ti hodně dobře měří tacho :-O , to u škodovek je to horší 8-s

Možná evropani proměřují více, ale stejně od výrobce mají korejci Vmax menší a proč, ale na to asi nepřijdeme. Jdu zkusit najít nějaké video s Vmax nějakého korejce >:D abychom zjistili aspoň kolik vytlačí na tom tachu.
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 20:02
Re: Re:
[odkaz]

na 110 koní nic moc teda 8-s

[odkaz]

ale co je to za motor (1.3???)

[odkaz]

je to vidět, že je to 1.1 >:D

Teď ještě vědět kolik průměrně proměřuje Getz a jsme u cíle :)
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 20:04
Bez nadpisu
m4lcolm: neviem, ako dlho sa objavujes tu na fore (podla prispevkov sa to odhadne tazko), ale co polrok, to aspon jedna diskusia na presnost tacha. Nebudem teraz rozoberat detaily (daju sa najst, prip. ich viem napisat), ale Fabie spolahlivo ukazuju presne o 10% viac, ako skutocnost. PSA auta premeriavaju o 3-4%.

Obe hodnoty su odmerane viacerymi uzivatelmi a sposobmi merania.

Dalej v PSA maju predpis, podla ktoreho sa robi software v tachometri tak, aby vypocitana rychlost auta (obvod kolesa, prevodove pomery atd.) sa na tachometri indikovala v rozsahu 0 az 130kmh s navysenim o 4%, v rozsahu nad 130kmh s navysenim o 4kmh. Zdroj: servisna prirucka k C5, rok vydania 2000.

Konkretne meranie pri nastaveni tempomatu na 120kmh (indikuje to LCD displej) ukazalo, ze kym mi rucicka tacha ukazuje tesne nad 120, GPS prijimac osciluje na rovnej dlhej dialnici medzi 116 az 117 kmh. Sedi ako r*t na serbel.

No a nakoniec, vseobecny predpis na presnost tacha je

X = (Y + 10%) + 4kmh

X = indikovana rychlost

Y = skutocna rychlost

one-z: suhlas, hmotnost auta ma na max. rychlost iba velmi maly vplyv, a to na urovni zvysenia trenia pneu a znizenia polohy automobilu a s tym spojenej zmenenej aerodynamiky. Ale to su tak radovo jednotky kmh, viac asi nie.

Ono je este jedna mudrost profesionala (konkretne uz predtym spominany Diamant), ze prevodovka by sa mala stavat tak, ze otacky motora, ktore zodpovedaju maximu vykonu sa maju dosiahnut prave pri predpokladanej maximalnej rychlosti. A ta predpokladana rychlost je taka, kde max. vykon motora je prave taky, aky je potrebny na pokrytie vsetkych strat (aerodynamickych aj mechanickych) pri konkretnej rychlosti. Krasny priklad, ked konstrukteri zabudli svoje kalkulacky doma je Favorit prvych serii, ktory sa na 5-ke nikdy nebol schopny dostat na svoje max. otacky, lebo krivka stupajuceho odporu vzduchu pretala vykonovu krivku motora ovela skor, ako dosiahol motor maximum...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 20:07
Bez nadpisu
Těch 110 koníků je diesel kolem 4 tisíc otáček -- tedy už chcípe a dál to nepůjde...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 20:40
Re: Re:
m4lcolm: ano točí 4000, ale podle toho že jede "jen" 180 bych tipoval dost krátkou převodovku a na 110 koní by se mohl trochu přetočit (4200-4300) a jet více ;-)
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 20:47
Re: Re:
tv: jj, jak nám to zase pěkně sjelo úplně jinam >:D Ale k té OI bylo už stejně asi vše řečeno...

No právě, někdo postaví převodovku asi nejlépe jak může, když má Vmax při max. výkonu na poslední rychlost, potom jsou auta, která mají poslední rychlost jako rychloběh, nebo auta která dokáží i poslední rychlost dostat do omezovače. Nastává ale otázka co je k tomu vede, řekl bych že nad tím alespoň trochu snad přemýšlejí 8-s Co by se stalo kdyby třeba ten můj motor měl delší pětku, podle mě nic. Jinak podle mě je asi pořád lepší kratší spřevodování, než dlouhé a to ze dvou důvodů, první je že s autem nejezdíme na maximální rychlosti a když už tak výjímečně a druhý je, že se auto daleko ochotněji vytáčí a lépe si poradí se zátěží (pokud se bavíme o autech typu fabia, getz, 206...)
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 20:16
Bez nadpisu
@tv

To jsem naměřil se svou bývalou Fabií ve spolupráci s radarem. Mám tu zkušenost, že i u vozů stejné typové řady se to liší (v praxi jiná Fabia). Teoreticky to neznám a ani neřeším, jen reaguju tady na příspěvek.

Dovolím si také nesouhlasit s moudrem profesionála, v dnešní době mají motory slušnou rezervu výkonu a utáhnou i delší zpřevodování, které má své nesporné výhody. Těmi jsou spotřeba, hluk motoru a opět spotřeba. Proti tomu majitelé takto "ideálně" zřevodovaných motorů si pak stěžují, že to žere a dělá kravál.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 20:38
Bez nadpisu
Ano, zrejme hovoris o 6 stupnovych prevodovkach a mas pravdu, lebo prave to je ucelom tej 6-ky. Ale asi nikto nedokaze na 6-ke dosiahnut maximalnu rychlost. Maximalne ak tak udrzat, najma dole kopcom.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 20:53
Bez nadpisu
@tv

Moje Stilo má oficiální max. rychlost 178 kmh, na delších úsecích německých dálnic nebyl problém na šestku do dvoustovky, dál jsem nešel jen kvůli gumám do 190. To zrychlení samozřejmě není nijak závratné, ale zrychluje to i do mírného kopce.

@one-z

přeci jenom je to levný model Hyundaie, určitě tak motivují zákazníky ke kupi lepších (dražších) variant a typů. Nedávno si tu někde majitel Touranu 1,9 TDi stěžoval, že ve 140 točí už 3400 otáček, a to je to mnohem dražší auto.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 21:07
Re: Re:
m4lcolm: tak to jí taky moc velkou nemáš :-O Sem myslel něco jako já, kolem těch 185 km/h.
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 20:56
Bez nadpisu
@onez

SOuhlas, je na čase to tu zakončit:)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 21:05
Bez nadpisu
Hmm. Je to na zamyslenie, co je lepsie. Ta mudrost profesionala, ktoru som spomenul, zahrna jednoduchu fyzikalnu uvahu a nie pocity, preferencie ci potreby vodica.

Ked sa tu uz teda bavime o tych sprevodovaniach, pozrel som si, ako je na tom papierovo moj motor. Ma 80kW pri 4000, max. rychlost 186kmh a pri tejto rychlosti by mal podla servisneho manualu tocit 4360 ot/min (186kmh/42.65kmh pri 1000 ot. na 5-ke). Cize je tak zlahka lahsie sprevodovany :-) Skusat to zatial nebudem, lebo este nema ani 5000 km, ale ta 5-ka je na moje potreby akuratna. Ak by bola este o trochu rychlejsia, nebolo by to hrozne (aspon by o decko klesla spotreba), ale zato by sa na tom nedalo spokojne vykracovat 70-kou za Aviami.

Na druhej strane viem to porovnat s Berlingom, kde 66kW motor toci na 5-ke presne 2000 pri 90-ke, na 70-ke sa na tom uz prakticky neda ist a viac ako papierovych 160kmh naozaj nevytiahne (to toci tesne nad 3500), lebo ta krabica je na to jednoducho velka. Tam by to fakt chcelo trochu kratsiu prevodovku. Ale primarna uloha Berlinga zdaleka nie je podavat atleticke vykony na dialnici, radsej trochu posetrit naftu.

Takze tie prevodovky nakoniec vyrobca navrhne na zaklade viacerych poziadaviek a predpokladov a ostava len dufat, ze vie, co robi. No a ked nevie, tak to dopadne tak, ako s tym Favoritom, pripadne uzovkami 105/120 a ci uplne briliantny priklad 120LE so supertazkym prevodom...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 21:13
Re: Re:
Tak ten getz nemá až tak hrozně krátké spřevodování, při 90 km/h točí 2000 ot/min, 100 km/h 2200 ot/min...

Ale jak napsal tv, jeho auto má Vmax daleko za 4000 ot/min a tenhle getz se nechce dostat přes čtyry :?
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 21:09
Bez nadpisu
OK, koncime. Jednak je to debata o nicom a druhak mi treba robit papierovacky (DPH sa blizi...), na ktore sa chystam uz cely den a nie a nie sa k tomu odhodlat, tak tu sedim a dristam sve na tri...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 21:16
Re: Re:
Souhlas, končíme. Debata v podstatě o ničom, ať si ti korejci stavějí převodovky jaké chtějí a maj maximálky třeba 100 km/h, vždyť nás to nijak netrápí :D
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 21:29
Bez nadpisu
Poslední poznámka :-! : Dál přes 200 jsem nešel kvůli pneu s max. konstrukční rychlostí 190 kmh, ještě to zrychlovalo >:D Ale už mlčim :-X
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 21:42
Re: Re:
Jestli jsi jel rovně a nezatížen + navíc odchylka tacha, tak jsi měl ještě dooost velkou rezervu ;-) Jinak už taky mlčím >:D
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 21:51
Bez nadpisu
Byli jsme v autě 3 dospělí lidé a odchylka tacha je kolem 10 km :-! Tvoje Fa by to s šeskou dala taky... Ale už opravdu mlčím. ;-) :D
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 21:58
Re: Re:
Teď jsem tě nějak nepochopil. Kdyby měla šestku tak by dala co???

Jeli jsme s ní jednou s tátou z Prahy a u Tábora na tý dálnici (je tam hned ze začátku menší stoupání) dala bez problému 200 tacho a šla dál, ale táta ubral 8-s Gumy H - 210 km/h
neregistrovaný "m4lcolm"
21. 1. 2007 22:04
Bez nadpisu
Kdyby měla šestku, tak by to taky utáhla - ty motory mají v těch otáčkách takřka totožný výkon, hmotnost vozů se stejná, stálý převod i aerodynamika +/- taky... BTW já jel s Fabií Combi 74 kw z kopce tachometrových 220, ale byla holka už hodně nejistá. 8-s 8)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 22:11
Re: Re:
A kolik točila :-O Sem spočítal 6900, no je to přeci vysokootáčkový motor >:D A ještě byla to před faceliftem (AUB) nebo po (BBZ)?

Jinak až budou měřit rychlost brány, tak člověk ani nic nevyzkouší 8-s ikdyž fábka se na dálnici podívá jednou za uherskej rok, tak mě to ani moc nevadí :D
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 22:18
Bez nadpisu
No ja uz som riady umyl a zacal aj triedit blocky a vy este furt diskutujete?

Ja som si 200 vyskusal len parkrat, a to na dost velkych autach a neviem, ci by som sa odvazil na Fabii... Ale je pravda, ze na mojej MPi som siel 180kmh podla tacha, ale nesoferoval som ja. Ako spolujazdcovi mi trochu cvakalo...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
21. 1. 2007 22:22
Re: Re:
tv: jj, nedalo nám to >:D
neregistrovaný "tv"
21. 1. 2007 22:26
Bez nadpisu
:-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "winsblack1"
22. 1. 2007 10:36
Bez nadpisu
Nebrat !!! osobní zkušenost cirka 20 Km ,ale i tak mě to stačilo.Na nudné potahování do města to jde, ale mimo ani za nic. V kopcích se trápí musí se točit aby jela a z toho mi selským rozumem vyplývá, že spotřeba bude vyšší takže raději 1,6 75kw a poklidné otáčky :o) Nebonejlépe 1,9 turbokamna 81kw pro závodníky 96 kW :P
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "one-z"
22. 1. 2007 10:59
Re: Re:
winsblack: myslim si že TDI můžou jít stranou, když tazatel má 250 000 SK (kolem 200 tis. našich) a chce základní benzinovou motorizaci. TDI by bylo podstatně starší, nebo hodně olítané. Já bych taky přece jenom doporučil spíše tu 1.6 75kw, ale jestli bude jezdit převážně po městě, tak ať si to projede a třeba mu bude vyhovovat ;-)
neregistrovaný "one-z"
22. 1. 2007 11:21
Re: Re:
Jinak bych ještě poradil, koukni se pořádně na net, vždyť je těch octávek spousta a za lepší ceny ;-)

Pár narychlo vyhledaných:

1.6

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

1.4

[odkaz]

[odkaz]
22. 1. 2007 17:48
Bez nadpisu
Dneska už jsou ty ceny celkem slušné,hlavně nebrat tu 1.4 v kombíku,to už je vážně podmotorizované :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
22. 1. 2007 18:00
Bez nadpisu
To sa robila aj 1.4 Combi?!?!? To musel byt fakt vazny optimista, ktory toto navrhol...

Na druhej strane aj Megane sa robi s 1.4-kou a aj pre Grandtour (Combi) a nepocul som, ze by to bol slimak.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
22. 1. 2007 19:51
Re: Re:
Tommy, tv: jasně, v combiku to jede ještě o trošku hůře, ale verze combi neznamená, že auto bude každou chvíli naložené nadoraz. Hodně lidí si kupuje combiky kvůli tomu jak vypadají + někdy když je potřeba tak se tam toho i hodně naloží (můj případ) ;-)
neregistrovaný "m4lcolm"
22. 1. 2007 19:22
Bez nadpisu
@one-z

o něco míň, tak 6800. TO byla poslední max. rychlost, kterou jsem zkoušel v ČR, teď jezdím často do Německa a v Čechách používám na silnicích mozek. Takže brány mi nevadí :-! BTW byla to Fabia z prvního roku výroby.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
22. 1. 2007 19:44
Re: Re:
m4lcolm: aspoň si holku pěkně protáh >:D
neregistrovaný "andy_4"
22. 1. 2007 21:46
Bez nadpisu
Pred polrokom som predal OI. 1,4 16V po troch rokoch používania. Auto malo nabehaných cca 70tis Km a bolo v excelentnom stave. Predané bolo za 265 000SK. Bola to Oranžová Cayenne metalíza vo výbave Classic s rádiom, centrálom, hlinikovými diskami a fóliami. Auto stálo v bazáre 2týždne a pán ktorý ho kúpil je dodnes max spokojný. Auto sme využívali 80% v mestskej a potom okresky. S týmto motorom to nebol žiadny šprintér ale zďaleka som s ním nebol ani prekážka v premávke. Obiehať do kopca kamión ....na dvojke sa to dalo >:D . Vačšina ludí tento motor v tomto aute zatracuje ale zvačša sa v tom nikdy neviezli. Auto je do cca 120km rýchlosti relatívne živé, krútiaci moment má v 3500rpm čiže v mestskej a prímestskej premávke sa nestratí...spotreba kombi 80/20 (mesto/mimomesto) 7,1l/100km N95 ... 3mesiace som sa na tom fúrikoval vo francúzsku a mimo mesta pri striktnom dodržiavaní 90tky mimo mesta bola dlhodobá spotreba 5,2 l/100km !!!!! Na tak veľké auto je to úspech. Cestou do FR na nemeckej dialnici nemala problém držat v kuse 160km/h aj v kopcoch...rýchlomer sa zastavil na 180km rýchlosti. Spomínať na nu budem iba v dobrom, účel na ktorý bola kúpená splnila na 110% (robustné auto, nízka cena,úsporný motor). Pre mladú rodinu je to ideálne auto. BTW: teraz jazdím novým Accentom CRDi v plnej výbave so 110koňovým turbodieslom ktorý je síce OMNOHO živší a za rovnakú cenu ako Octavia 1,4 16V Classic ....(troch rokoch zvyknem auto meniť, iný dôvod predaja som však nemal)
Rozbalit vlákno
0
23. 1. 2007 19:39
Bez nadpisu
no to je možné,octavia se mi více líbí jako combi,a to zvláště druhá generace,ale přesto to kombi o něco více váží,takže bych do toho 1.4 nedával 8-s

To už jezdí hůře než HTP >:D ale to alespoň vyniká pružností.....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lance1"
24. 1. 2007 13:33
Bez nadpisu
Mam takovy dojem, ze ta jedna ctverka se davala pouze do liftbacku, nikoli do kombi
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
24. 1. 2007 16:40
Bez nadpisu
1.4 16V 55kW se do Octavie Combi montovala.

Ale pouze do základní výbavy Classic.

Do současné Octavie se dává taky(59kW).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Honzax"
26. 1. 2007 13:49
1,4l v Octavii
No já si jednoznačně myslím, že je to poddimenzovaný motor do takového auta, navíc starý motor OHV je už technicky out a pokud se bavíme o OHC 1,4 l 16V 55 kw, tak ten mě velmi zklamal ve Fábce Kombi nedovedu si představit, jak se bude chovat v OC, o tom bych ani neuvažoval :'-(
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "one-z"
26. 1. 2007 18:53
Re: 1,4l v Octavii
By m? jen pro zajímavost zajímalo co si myslíš o svém motoru, když tvrdíš, že 1.4/55 ve fabce t? zklamal... A jestli ješt? m?žeš uvést d?vod pro? t? zklamal?
26. 1. 2007 23:07
Bez nadpisu
Já jsem byl naopak fábií 1.4/55kw nadšen,považuji ho za nejlepší a nejvyvážen?jší motor do fábie :)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "tv"
27. 1. 2007 07:27
Bez nadpisu
Tommy sa nepocita, on povazuje kazdy Skoda motor za daostacujuci a vyvazeny :-)

PS: len srandujem ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "m4lcolm"
27. 1. 2007 09:25
Bez nadpisu
:lol: >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
27. 1. 2007 10:52
Bez nadpisu
:twisted: >:-[] >:-[]

vždy? je to pravda,jen jeden motor mi tam nesedí a to 2.0MPI/85kw,bu? m?l mít vyšší výkon,nebo tam m?la být 1.6 :?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "bramac"
29. 1. 2007 22:21
Bez nadpisu
Nieko?ko postrehov z jazdením na OI 1,4 16 V 55 kW 10/2003 classic 42000 km. Najlepší dojazd na plnú nádrž 1170km (leto bez celodenného svietenia) po dotankovaní som tam napchal 53 L BA 95. Teraz robím cca 950 km. Motor sa správa ako diesel zaberá už pri 2000 ot/min a pri normálnych rozbehoch nad 3000 ani nechodím, no slušne ide aj do vyššich otá?ok. Treba si zvyknú? na pomalú odozvu plynu pri prera?ovaní. Pri 100km/h to?í 3000 ot, tu sa prejavuje mierne rezonovanie. Najtichší chod je pri ustálenej rýchlosti medzi110-120km/h, na 90-ke mi tam vždy nie?o nepríjemne zahu?í, predpokladám že to bude výfuk. Motor aj po zábehu troši?ku berie olej, no nápl? je 3,6 L , takže 4 litrové balenie na 15000km vysta?í. Zatia? jazdí bez problémov. Asi od 32000km nie?o ob?as klepne v náprave, ale okrem m?a to nik nepo?uje, zatia? to neriešim. Pod?a m?a na tie km mam dos? opotrebované kotú?e a rozhodne nejazdim brzda-plyn.(platni?ky vyzerajú dobre). Na motore po zahriati pozorujem kolísanie vo?nobehu cca 50-100 ot v pravidelných intervaloch, myslím že to tiež mohlo za?a? niekde pri 80000 km, ale myslým že to nijako neovplyv?uje jazdné vlastnosti. Až na spomenuté zistenia je to aj napriek názorom mnohých, že na ?ažkú karosériu je to slabý motor dobrý kompromis medzi nízkymi prevádzkovými nákladmi a slušným rodinným autom.
Rozbalit vlákno
0