Mam otazku... Su nejake velke rozdiely v dynamike medzi 1,4 alebo 1,2? ake su vyhody a nevyhody? v 1 ,2 som sedel a jazdil a nezdala sa mi slaba, v 1,4 som nejazdil. Oplati sa kvoli tym 8kw platit viac na poistnom?
tu neide o isem kw naviac ale o to ze mas vyssi Mk a ten ti dovoli aj na vyssch stupnoch udrzat rychlost nemusis tolko podradovat a tym padom je urcite aj uspornejsi ako 1,2 ja by som tirz siel radsej do 1,4 ako do 1,2 a ani nizsia poistka by ma nepresvedcila pretoze urcite sa to vykryje nizsou spotrebou paliva hoci v ppieroch je nieco ine napisane ale to ze je tam napisane ze 10,2 menej zozeriue ako 1,4 nieje celkom úravda hlavne kvoli tomu krutaku vyssi vykon sa da vuzit hlavne pri dosahovani vysokych rachlosti zatialco vyssi Mk vuzijes vzdy ked sa chces rozbehnut alebo zrychlit
Maš-li peníze a jezdíš-li mimo město 1.4. Nemáš-li peníze kup 1.2, najde se mraky skladovej vozů. V Elegance i za 300 tis ( ale to už musíš hledat ).
Popravdě řečeno ,já bych kupoval jedine v Elegance, a ať už to potřebuješ nebo ne kombi- občas potřebuješ něco převést a dobře se prodává .To za 15 tis. stojí. Ale tvůj dotasz se týkal hlavně motoru.
Já osobně mám zkušnosti s Fabia 1.4 50 kw, to je nejlínější auto v životě se kterým jsem jel, nicméně pokud pojedu totálního páprdu a po dálnici 110, tak to jezdí za 5.5-6 l. Takže 1.2 musí být taky hodně úsporná.
Ještě bych doplnil, navštívit prodejce a porovnat je na vlastní kůži ;-) Slabších 1.4 mají všude dost, takže se zkušební jízdou by neměl být problém. Jinak v podstatě platí to co napsal TommyA.
Vlastnim Combi 1.4 16v a urcity cas som jazdil na Ibize 1.2 HTP, takze by som to snad porovnat mohol. To co uviedol Tommy je 100% pravda. Do mesta a na kratke vzdialenosti HTP, mimo mesto a na dialnice 1.4 16v. Pri nizkych otackach je HTP zivsie (ma kratsiu prevodovku) ale nad 3500 ot. uz nebude jednastvorke stihat. Spotreba je na 1.4 celkom fajn, az som mierne prekvapeny. Zatial mam vyjazdenu jednu nadrz a spotreba je 6.2l/100km na zimnych gumach. Este to moc netocim je to v zabehu (600km, max 4000ot).
Mám Ibizu 1.2 51kw,zrovna včera sem jel do Vídně a musím říct,že při 100km/h jsem se oproti ostatnímu provozu trošku plazil,když jsem chtěl jet rychleji-130km/h točilo to 4000tis.a to je celkem dost,takže na rychlý přesuny tenhle motor určitě není...
Mám Ibizu 1.2 51kw,zrovna včera sem jel do Vídně a musím říct,že při 100km/h jsem se oproti ostatnímu provozu trošku plazil,když jsem chtěl jet rychleji-130km/h točilo to 4000tis.a to je celkem dost,takže na rychlý přesuny tenhle motor určitě není...
Ale na okreskách do 100km/h opravdu dostačuje...
Ono to celkem dostačuje i na dálnici,ale prostě se člověk musí smířit s tím,že to víc papá.Proto je na dálnice skutečně vhodnější 1.4 16.Jinak nejvíc záleží kolik má člověk peněz a za kolik jednotlivou motorizaci koupí.V ČR pokud má člověk max.310000kč je lepší koupit skladovou 1.2 v Eleganci,než 1.4 v ambitiente.Na Slovensku kde je rozdíl mezi 1.2-1.4 menší jde už spíš přemýšlet o 1.4.
Jinak je samozřejmě nejlepší zajít k prodejci a obě veze vyskoušet.
S 1,2 jsem nejelmám krátkou Fabku 1,4 44kw. Jel sem s bratránkovou 1,4 16V 55kw combi ale žádnej zásadní rozdíl v dyamice jsem nepozoroval. možná je to tím že je to kombík ale nevím. Jinak určitě pokud se jezdí ve městě tak vede 1,2 ale ososbně bych volil 1,4 Moje 44kw-tovka točí ve 150km/h asi 4200. Osobně si myslím že 1,2 bude při rychlé jízdě víc žrát. Osobně mám na 1,4 44kw vyskoušeno trasu tábor-Brno po dálnici stále 150-160 a spotřeba 7,2.
Včera jsem třeba jel s mojí HTP 12V trasu 150km mimo dálnici s průměrem 81km/h a spotřebou 5.1l/100km - co si přát víc.
Ale i tak bych bral 1.4 59kw, protože při předjíždění jí skutečně dochází dech, i za cenu o něco vyšší spotřeby.
Jinak dynamika z nižších rychlostí je skvělá i u HTP.
Př. na přejezdu jsem zpomalil na cca.50km/h, za mnou týpek v 323F a hned mě chtěl předjet, já za 3, hezky jsem ji vytočil na 110km/h a nepředjel mě. Resp. předjel, ale až dýl, protože htp přece předjet musí. Pak už jsem ho nechal být, nejsem blázen jezdit 140 po okreskách........................
Jo ještě jsem zapoměl za posledních 15 000km jsem měřil spotřebu a vyšla kombinace na 6,8l/100. Nejnižší byla na trase Tábor Salzburg a to 5,9l/100km a nejvišší 9,7 při ježdění v zimě 3km do práce a z práce.