Nechcem byť škodoradostný ale niekde som nevidel žiaden Americký motor. Či už v podaní GM a FORD (nie Americký) atď.. Som prekvapený, že ani nad 4000 cm3 nič. Ak si predstavíme koľko ľudí jazdí v Amerike na autách je to alarmujúce.
Ani nemůžeš.Také nechci být rýpavý,ale nejlepší motory dělají němci a japonci(tam je to docela jedno kdo,byť Honda je určitě No.1 !!!).Velice blízko jsou italové a může si každý přát či pasát co chce.Korejci moc dobře ví,proč jim motory do i30/ceed dělali němci. :-! Jenže u motoru je kromě jeho konstrukce nesmírně důležité příslušenství,stačí palivové systémy a turba,jen jako příkladek.Když se to pěkně sladí,je jasné,kdo a proč vede. :yes:
Chtel bych, aby mela alespon 3 motory v teto ankete. Jen jako PR. I pres vykriky nekterych, to ze tam prakticky nic nema, neznamena, ze by motory nemel a ze by nemely svetovou uroven.
Myslím, že se třemi motory žádnou ostudu nemá (i když jeden je vyvinu v široké spolupráci). Za mnohem větší tragédii považuji výsledky Mercedesu. Jen dva motory!
A když se mrkneš, že Japíci mají zastoupení v každé kategorii, a v některých jsou skoro jen oni.. Voskové copy umí, a krom BMW a VW zbytek čumí.
Konkrétně v konstatování "Počtvrté v řadě vyhrává tuto kategorii pětilitrový desetiválec BMW. Překonal tak motor 3,2 z předchozí generace BMW M3 a stal se nejúspěšnějším motorem v historii této ankety." 4x v řadě totiž už vyhrál ve své třídě i motor 2.0 TFSI a motor BMW R6 3,2 vyhrál dokonce 6x, a to v letech 2001-2006.
dest turbo x na druhou krat jeden valec deleno peti
Na takove putovni pohary co si je firmy nadeluji nema cenu hledet. Je to jen oblbovani cloveka komplikovanou technikou ktere nikdo nerozumi a jen je falesne omamen pochybnym techno-nelogickym pokrokem :no:
Re: dest turbo x na druhou krat jeden valec deleno peti
Tohle tedy moc nechápu. Takže pro lidi je nejlepší co nejjednodušší věc (motor), které budou rozumět? Pochybný techno-nelogický pokrok ? Nelogický v čem, že se snaží nabídnout uživatelům nižší spotřeby, nižší emise, vyšší komfort. Od toho přeci motorističtí novináři jsou, aby předávali auto-negramotným lidem informace napříč spektrem srozumitelnou formou. Já, motoristický novinář, člověk který střídá spoustu automobilů tvrdím, že ten a ten motor (to a to auto) je v tom a tom lepsší/horší než něco jiného. Jestli mi budete věřit, vaše věc.
>:-[] >:-[]:yes: Čti... čti... čti:
VOLKSWAGEN - druhý a třetí nejlepší motor světa. Šestý nejlepší nový motor roku. Třetí a čtvrtý nejúspornější motor světa. První a druhý motor světa do 1,4l. Druhý nejlepší motor světa do 1.8l. První motor světa do 2,0l. Třetí nejlepší motor světa do 3,0l. A takhle je to dál a dál...
Kde jsou ty perly světa z dálněvýchodního bloku? Klid, vyplač se do koberečků a příště si kup něco z koncernu VW. A poklud jsi diamantovej kovboj, vem to rovnou do Mnichova. Skutečnost, že TTT má nejúspornější motor v kubatůře tvého oblíbeného roseného tupláku tě nemusí nijak rmoutit. Jo, svět se dělil, dělí a dělit i nadále bude jen na ty co umí a na ty co... no prostě na ty ostatní.
Rudý terč hájí na horních příčkách jen Subaru. Čekal bych větší "sílu" z východu. Plochá nafta se očividně povedla a 2,5T podruhé za sebou vítězem, taky docela solidní. P.S. ještě že v GT-R japíci ukazují že to přeci jen umí.
přišel jsi o trochu rychleji a tak musím reagovat...
nadvláda? čteš to vůbec? 2,0 a 1,4 - toť vše!
nejvýkonější motor- nic
nejúspornější - 3 - zase jenom 1,4
motor do 1,0 - nic
motor od 1 do 1,4 - zase jenom 1,4
motor od 1,4 do 1,8 - všímej že toyota tam má dva motory a to nemluvím o hondě
motor do 2,0 - jsou tam celkem 4! japonci
od 2,0 do 2,5 - nic
od 2,5 do 3 - Audi - né VW... GTI to je motor Audi
od 3 do 4 - nic ( na konci Audi - né VW)
nad 4 - nic ( Audi - né VW)
Nechápu co tady křičíš hurá, když v kategorii 2,0 - 2,5 vw není... kde jsou ty TDI, a ostatní 4a 6ti válce!!!
A vysokovýkoné motory- to je to nejvyšší hitech - nic. Přitom motory typu 4,2FSI nebo 5,0 a 5,2... mám pokačovat!!!
Shoď brýle od VW a dívej se normálně... neprosazuj jenom jednu věc, když nemáš úplně pravdu. Je tolik skvělých motorů a jsou také od VW, ale taky od konkurence...
Tak "nazdraví", alebo ako vravia moji americkí priatelia: "Nadrazi" >:D
Tí ostatní to trochu naštudujú a výsledky sú jasné, skúsim to cez ľudové pranostiky:
- Auto do objemu 1.6 kupovaťi, peneži nemíti a motor roka len snívaťi.
- Ak trochu money našetriti, BMW motor 1.6 míťi, ostatní je v ří*i.
- Ak chceš dobre orati a úrodu prevelikú potrebuješ na voz daťi, furgon škodu 1.8 TFSI musíš zakúpiťi.
- Hospodár dobrý do kamen zatopí, do Subaru a Hondy na próby zaskočí.
- Až si v plnke v zimě v létě, tož žádné iné, enem v BMW autě cesta kvete.
- Ked poddaní Tvoji desiatok každodenný dávajú Ti zas, neopomeň stavať stodolu novú, do nej vrané koníky dáš. Á osem lexusné eSkové 7er tátoše, vezeš sa jako pán, len nestrať galoše.
Odpoved na: "P.S. Vyrábí ford ještě auta?"
Co tak auto roku 2007 FORD S-MAX?
PS: Kedy naposledy malo vw auto roku? Alebo to je nepodstatna anketa? >:-[]
Len taka poznamka: Japonsko malo v porote dvoch a Juzna Korea jedneho zastupcu.
Co je vzhladom na velkost japonskej produkcie a fakt, ze najvacsou svetovou automobilkou v pocte predanych a vyrobenych aut je Toyota, obrovsky nepomer.
Britania, ako takpovediac organizatorska krajina, bez jedinej vlastnej automobilky (pardon, London Taxi Int. je stale britska) ma styroch.
[odkaz]
Skoda, ze sa nehodnoti zivotnost a spolahlivost motorov, ver mi, GTI, vysledky by boli uple ine. Ale to by sa muselo hodnotit objektivne a exaktne, kdezto IEotY je viac o nazoroch porotcov.
Japonec zvitazi, len ak prinesie nieco revolucne a nie je mozne to prehliadnut aby sa predislo zdiskreditovaniu ankety. Preto v minulosti zvitazili Renesis a Toyota Hybrid Drive. (Teraz nemam na mysli ciastkove ankety, ale hlavnu kategoriu.)
A k tvojmu P.S. Ano, Ford, okrem vedenia penzijneho fondu v USA, stale vyraba auta a od roku 2005 pouziva pri stvorvalcovych modeloch motory Mazda MZR s nalepkou Duratec :-)
Je skoro neuvěřitelné, že v tak pestré plejádě motorů (ať už záž/vznět/hybrid)je taková nadvláda BMW.
Tolik značek, tolik vývojových center, tolik prodaných vozů...
BMW
Takže co k tomu dodat..., asi toliko, že si chtějí podržet svůj post sportovní značky, která není založená jen na krátkodobé reklamě, ale je to podložené těmito výsledky.
Je zarážející, že takové monstrum, jako je koncern VW má tak malé zastoupení. Pokud se ohlédneme zpátky, tak trvalejšího úspěchu slaví jenom motor 2,0 TFSI. Přitom prodeje tohoto agregátu tomu ale vůbec neodpovídají.
1,4 je konstrukčně velmi zajímavá, ale uvidíme co servis... :-)
Všichni si kupují TDI od VW ( tedy spíše Audi :-) ). Tolik opěvované a už možná zprofanované TDI. To oni rozhýbali evropu do nafty a ejhle... oni jsou také výrobci, kteří jsou v naftě nováčci a jsou lepší!! Honda. Několik let zpátky přišla s peckou 2,2. Teď Subaru!
Kde je to portfólio, ten vývoj, ty investice VW, když v dieslových agregátech to na ceny není?
Já osobně nejsem příznivce nafty. Najezdím 60tis ročně a tankuji benzín. Je pravda, že jsou motory, kde jsem musel říci, je to pecka ( viz. Honda 2,2, nebo BMW (120/330/535!), dokonce Renault se 175k atd...)
Ale... nejsem zastánce.
Je vidět, že se konkurence těžce přiostřuje a japonské automobilky umí svojí pečlivostí přispět do toho mlýna svojí "troškou".
No pokud se nepletu, tak zrovna Honda je jednim z nejvetsich vyrobcu spalovacich motoru (mozna primo nejvetsi)...takze bych od ni cekal vic. Hondu muzu, a benziny od Hondy jsou bezesporu kvalitni motory, ale...na stupne vitezu to nestaci
U Hondy bych to viděl na to, že v současnosti nemá model ve kterém by mohla rozumně prezentovat své schopnosti (vysokootáčkové sportovní atmosféry). Když naposledy ukázyli svůj potenciál (S2000) tak titul měli. V běžných modelech se prostě musí tak nějak zavděčit všem a co si budeme povídat patří sice k té širší špičce, ale vrchol to není.
Tak to samozřejmě. Ono není zas tak velký problém udělat nějaký větší a silnější motor třeba zrovna do Acco, ale aby ten motor byl absolutní špička a navíc, aby se ještě zalíbil novinářům, kteří rozhodují v anketě motor roku, to už je jiná. Neřikám, že an to Honda nemá, ale je otázkou jestli lze konkurenci převálcovat s atmosférou, když se všichni pomalu uchylují k turbům.
TAK ja se absenci ameriky nedivim pac nikdy nemeli zadne poradne motory, jo možna posledni 5-ti kybl v turbu bych bral ale jinak je to bida, benziny na objem slabe diesely slabe a s comon-railem poruchove tak co si vybrat
pokud umíš číst a znova si přečteš výsledky, tak zjistíš, že nejlepší motory jsou od BMW a těsném závěsu jsou nové motory TFSi od VW a to prakticky v celém nabízeném spektru od 1.4TSi -92 kW, přes 103 a 125 kW, dále pak skvělý 1.8 TFSi (tam chybí, ale je rovněž špičkový motor) až po 2.0 TFSi... takže prakticky celá benzínová řada novodobých motorů od VW tvoří špičky nabízených motorů ve světovém měřítku. Těch pár zástupců japonských značek a ještě na místech za první pětkou naznačuje, že japoncům spíše ujíždí vlak a značky, které si vždycky hrály na nejlepší motory jako Honda, poněkud chybí. V dieslech je situace pro VW o trochu horší, nicméně i zde se nemá koncern za co stydět a stále současná TDi patří k dobrým motorům, zvláště po nedávné inovaci systému PD, která přinesla výrazné zmírnění hluku těchto motrů při zachování vynikající spotřeby, tak i nových commonrailů.
hele, já jsem neřekl, že jsou nějaká dominanta, ale když se podíváš na výsledky, tak jsou tam velmi dobře zastoupeni a nemůžeme tvrdit, že je tam jenom BMW a potom VW (teda spíše Audi).
>:-[] >:-[]:yes: Koukám, že v motorech kraluje prémie a jeden... (super)mainstream. Moc to neštuduj, výsledky jsou jasné.
Jestli to nevíš, tak tvůj autoživot se bude v tom lepším případě odehrávat mezi 1,4l a 3,0 l. Čím výše vystoupáš, tím ti bude v autě lépe.
Jedeš-li subkompakt, ber dvojitě dopovanou jednačtyřku od... VW, Jedeš-li kompakt, ber jednaosmičku či dvojku s turbem od... VW. Jedeš-li střední, pak jasně, valíš prémii na třech naftovejch litrech od VW. Když jsme u té prémie, jasně, jedeš bavoráčka až do luxtřídy. A u toho BMW si ostatně můžeš nechat vyrobit i motor pro svou dněstěsedmu. Na ostatní se vykašli. Tvůj svět je to, co sis právě přečet´.
P.S. Hééééj, ptám se podruhé, vyrábí ještě ford v Evropě auta, nebo už jen šlapací tříkolky?
Ty bojuješ?
Proč? S kým? Za co? Pro koho? Za kolik?
Já myslel, že se tady diskutuje a nikoliv bojuje.
Tak sorry, já jdu diskutovat jinam. Mé zbraně jsou argumenty, žádné útoky. A ze zadu už vůbec ne. :yes:
Diskuse není šikana diktátem, co jak je nebo není.Diskuse je postoj, kontinuitní vývoj, umění naslouchat druhého a snažit se dojít k co možná nejobjektivnějšímu poznání. Diskuse jsou polemiky, filosofická témata, poznání, objevování.
Diskuse není bitevní pole. :-)
ford pořád vyrábí... to snad je jasný.
to že nemá zástupce, je "trochu" hanba, ale rozhodně to není konec světa...
když už jsme u těch motorů... pokud vím, tak
3,0 V6 TDI 150/165/171kW atd ... udělalo audi. Jo a samo Audi nám na školeních řeklo, že 2,7 je povedenější.
2,0 TFSI 147kw/ atd... udělalo audi
Asi vám na školení zapomněli říci, že AUDI je... VW. Zde to, mimo tebe, víme opravdu každý... :-)
Svět samo nekončí tím, že Ford zde nemá reprezentata, je to ovšem obrovská tragedie, fatální ostuda a nutně se to musí projevit na prodejích. Ostatně, podívej se, jak se prodává Passat proti Mondeu... výmluvné. Ford, to je ten, co prodal Jaguara, co prodal či prodává Land Rover, a ten co nemá motor mezi nejlepšími... ptám se, co je tedy evropský ford?
Jasně víme to, co to znamená TSi před T-JET-em dobrej vtip.
Ale pouze v anketě, na silnici jsou na to téměř nastejno, T- jet mírně vpředu. :yes: >:D >:D
Tak proč to tak nevidí ti co ty auta (a motory) porovnávají, tedy novináři. Pro mne je směrodatnější hodnocení několika novinářů, kteří se shodnou v testu, než pošuk vyřvávající Fiat, sypající na sebe špagety a parmezán s rukou v kíblu s pískem z Bibione.
novinári sú samozrejme dobre zaplatení..a kto platí ten..no, nejdeme prudiť..
btw-audi je audi, volkswagen je volkswagen, neviem prečo tu úspechy motorov audi prezentuje istý inžinier ako úspechy VW..zoskupenie, koncern je obchodná záležitosť
Aha... AUDI je to, co chce Volkswagen aby AUDI bylo. A Volkswagen je to, co chce Volkwagen aby Volkswagen byl. Jestli mě jen zkoušíš, tak to nedělej, tyhle popěvky zabíraly na diskuzi někdy kolem roku 1850 :-)
Je sice hloupé, že se nechám vyprovokovat automatem, který má na starosti propagaci lidových vozítek, ale snad jen pro pobavení ostatních: kdyby tomu Němci legislativně nebránili, tak Ti PORSCHE brzo řekne, čím má VW být >:D >:-[] >:D
Kde jsi vzal tu recyklaci motoru 1.8TFSI? Jedná se o zcela nový motor, liší se i zdvihovým objemem. Technicky vychází z 2.0 TFSI. Má tedy přímé vstřikování, vyvažovací hřídele, vodou chlazené turbo.
Navíc se některé tebou jmenované motory už dávno nevyrábí.
1,4TSI a úsporný motor,jo??? si musejí dělat *!!! ano když jezdíš bez nohy na plynu tak to bere podle tabulek, ale jakmile jedeš jako člověk, rozuměj podle předpisů, tak spotřeba roste exponenciálně nahoru, jako u všech málo objemových turbo zážehových motorů. prostě směšné...
Teraz jazdim 1,4 TSI 122 PS, ktore ma papierovo priemer 6,3. Ja rozhodne nejazdim predpisovo : 70 mesto 100-120 mimo a 140 dialnica a mam cca 6,7. Motor ma cca 3000 km takze po zabehu este poklesne. Keby som s tym jazdil ako prasa tak vtedy spotreba porastie ale da sa jazdit rychlo a usporne.
Jezdil jsem jako student s omezenym rozpoctem P 107 s litrovym benzinem. Za dva roky najel 73 tis.. CZ/Evropa. Mesto, hory, dalnice. Zima, leto... Casto motor dost pretizeny. Otacky, teploty, dlouhodobe zatizeni... Vubec se nedivim ze uz je to nekolik let za sebou ve sve kategorii Motor Roku. Motor a cele auto fantasticke. Samozrejme v mezich tridy:) Absolutni spolehlivost. Super zvuk.) Schopnost jezdit velmi usporne. Potrebujes vykon, neni problem (50 kw/800kg). Potom si ale pri maximalce bral az k osmi l.. Zaverem. Toyota vyvinula dokonaly motor ktery ted neni zadna novinka. Montuje se do cele rady aut vlastni produkce nebo jinych znacek. Jedna se sice o malinky objem ale do budoucna vice a vice dulezity. I diky tomuto motoru je Toyota nej. automobilkou sveta.
Když vezmu v bežné motory, tj. od 1000 cm3 do 1400 cm3 a od
1400 cm3 do 1800 cm3, tak je evidentní jasná dominance turbomotorů. Mám takový pocit, že výrobcům se tahle strategie náramně hodí. Báječné snížení emisí pro uspokojení evropské komise, perfektní výkony na které zákazník slyší. Oproti klasickým atmosférám to ještě přináší takovej pěknej bonus. Když porovnám délku záruky a průměrné stáří aut, větší servisní náročnost, možná i menší živostnost - tak proč na ty eura, či jeny nanastavit dlaň.
Ako to uz vieme aj o COTY, v anketach tybu "... of the year" sa deju divne veci. No mozno taliani a francuzi su tak dobri, ze proste 70 percent cen na COTY neakym sposobom dostanu, alebo iba oni platia najviac...
Otazka znie, tuto uvedene motory su najlepsie na svete, alebo niekto sa potrebuje zviditelnit, a niekto zas porotu podplacat nepotrebuje. Nechcem spochybnovat kvalitu BMW, ci VW, ale sa pozrite na internet a precitajte si par clankov, co si o takych cenach myslia podaktori zurnalisti...
Staci sa pozriet na vysledky z poslednych rokov, proste bmw, vw, toyota a subaru... tazko uveritelne, ze skoro kazdy rok vyhra skoro ten isty motor, co rok predtym, a ze okrem tychto znaciek sa nikto nenajde, ktora by spravila minimalne porovnatelny motor, alebo sa tam iba az tak nepchaju do zadkov...
Dalsia anomalia, v kategorii motor s najlepsim vykonom vyhralo porsche, a porazilo bmw a pritom vo svojej kategorii cize v kat. 3000-4000 cm kubickych zas vyhralo bmw...? No jo, tie ceny sa musia neak "spravodlivo" rozdelit....
neviem teda ako prebiehal ten test, ale ferrari ma snad uplne inú charakteristiku ako bwm.. prečo to zrovnávaju? mne osobne tento titul je na dve veci. ako aj titul auto roka, ktorý ma výpovednu hodnotu 0.. že nám to to BMW neukázalo v F1 tie motory,kde sa na ferrari nechytaju >:-[] >:-[]
Ja by som zas povedal, ze otazka znie:
Zvisia sa predaje daneho auta, cize aj zisk o tolko, kolko dana automobilka 'investuje' do toho, aby tu cenu vyhrala... :-!
Tak tu máme zase jednu pěknou marketingovou soutěž...
... s dosti "pádnými" výsledky ... nechť udělají soutěž a testují objektivní měřitelné charakteristiky podle přesně předem daného klíče ... a pak to bude k něčemu ... do té doby je to ve většině kategorií jen oblbování lidí rádoby něčím ... :no:
Blahoželám pánom z VW a BMW k zdrvujúcej výhre nad ostatnými účastníkmi. Jasne to dokazuje technologickú vyspelosť týchto dvoch legiend. Trochu ma ale mrzí umiestnenie a najmä zastúpenie hviezdy ciest. Čo sa stalo, Stuttgart?
No proste v mainstreamu niet inej volby ako koncernu, ktora s VW, SKodovko a Seatom do kopy nepreda toko aut ako toyota... A k tomu uz su aj vrcholom, na vrcholu, a top naj extra mega giga, ikona, blablablabla este nam nieco prezrad Ty jedinecny mogul automobilizmu.
Mne to je jedno, ci to vytvori jedno auto z mnoha, ale mozes tu vymenovat aj ten zbytok, nic to na tom nezmeni. Tak ci tak, preda viac. A na to kamo, ze Ty by si mohol niekoho pasovat za neznalka roka, mas este dost daleko. Najprv dokonci tu zakladku...
K tomuhle se nedostává dostatečně silných slov obdivu a pochvaly. Tak tedy: AUDI, BENTLEY, BUGATTI, LAMBORGHINI, SCANIA, SEAT, ŠKODA a... VOLKSWAGEN, jedním sloVWem - KONCERN... Koncert Koncernu, BRAVWO BRAVWO BRAVWO :yes::yes:
P.S. Někde jsem teď čet´, že v áčkách snad vykupujou fordy rovnou na place. Berou to na váhu a dávaj za metrák kilo. Na nic nečekej, u VW maj otevřeno sice i v sobotu, ale abys pak nemusel čekat půl roku na jednoho antracitového geteičkového drzka... na dvoulitrovém světovém, vskutku světovém benzínu :yes::yes::yes:
No, tragoška...jen je kousek za BMW, takže ankety nevyhrává a novinářům nestojí z tý jízdy v MB chlouky na prde*i a tak ty motory nenominují, no. neiděl bych to tak tragidky, 320 CDI je špička, 220 CDI taky, v benzínech to umí divize AMG taky parádně rozpálit...vsadím se, že majitel E AMG se po přečtení téhle ankety jen pousměje. Auto totiž dělá motor, ankety novináři. jezdíš v tom ale pak sám (představa, že ti do jízdy kecá pět redaktorů je docela úsměvná) :-)
tuv přečtu a zamyslím se, nic víc. O mnoho víc než nějaká anketa je pro mě pokec s lidmi od fochu, kteří to dělají třeba deset let, byli x krát na okruhu a nejsou to dementi (i takoví totiž u nás píší do časáků) >:D;-)
Všechny automobilky se teď snaží prodávat auta s přídomkem sportovní. Sportovní vzhled, podvozek atd. Mercedes na tuhle hru nepřistoupil a vyrábí "jen" špičková, luxusní, spolehlivá auta. Navíc to, že motor 63 AMG předběhl i Ferrari jasně dokazuje, že i MB umí. Kvůli takovéhle anketě Mercedes o svou klientelu určitě nepřijde :-)
Ty bláho, u mě tahle reklama fakt vyhrává na celý čáře...povedla se :-). žádnej uplakanej fakan se psem, co nemůže přes ulici, žádnej pec, co mu minutu letí kexík, žádný auta co se rozdvojujou a pak zase spojujou, žádný transformers, žádný malovaní seriáláci v autosalonu...prostě bezvadnej vtipnej nápad zpracovanej na jedničku. a ti důchodci nakonci >:-[]:yes:
Aaa, aaa, aaach, aaaach, ? Uz si? Este nie, aaach aaaach, a uz mas to vsetko na palubovke golfu z vynikajucich zmakcenych plastov.... jeeej, tak Tebe staci tak malo... >:-[]
To, ze Ti niekto na nieco odpovie, neznamena, ze na to nevie odpovedat. Tym padom, nevies odpovedat na otazku, ktoru Ti uz polozilo minimalne 10 diskuterov na tychto strankach, ake auto mas Ty, alebo si ho iba fakt honis na otcovu sluzobnu faceliftovanu fabku vo farbe corrida uni?
Ano, 11.april 1986, v Nitre. Potrebujes este nieco alebo, iba nevies odpovedat na tu moju otazku ty... 'ikona'...
"Porotci hodnotí podle jízdních dojmů a na základě svých vědomostí o použitých technologiích a vlastnostech toho kterého motoru. V každé kategorii rozdělí mezi pět motorů 25 bodů. Nejvíce je možné udělit jedinému motoru 15 bodů a nejméně 1 bod."
--------------------------------------… />
To jsou "opravdova" kriteria, takze si kazdy muze udelat svuj obrazek o zurnalistickem pristupu k veci! Neco takoveho se pak predhodi narodu
;-\
Stejne tak by mohla porovnavat i cervena Karkulka !! 8-s
A jak to chceš tedy hodnotit ty? Chceš snad nejdřív novináře zkoušet z jejich znalostí a pak jim dovolit hlasovat? Kdo jiný může zvolit, který motor je nejlepší v dané kategorii než právě novinář?
Navíc mají obrovskou výhodu globální automobilky. Při počtu novinářů z Ameriky, Austrálie,atd. nemají šanci automobilky, které na těchto trzích nepůsobí. To však nesnižuje kvalitu jejich motorů.
Jestli se dnes auto jmenuje VW a nebo Ford, Fiat a nebo Skoda, Renault a nebo Peugeot to dnes nehraje vubec zadnou roli. Dnes hraje roli jen budget jakym firma diponuje aby si mohla nakoupit nekde na svete konstrukci, ktera udela motor na miru jejich vyrobku. Muze to byt pro me za me treba v Indii a nebo v Birme. O co vlastne jde ?? Technologie a technika je jedna vec, ale pak vidime jakou roli hraje politika a strategie aby automobilka vubec patricnym budgetem disponovat mohla. Snad nebudete verit tomu, ze by dnes nejaka etablovana automobilka neumela neco vyrobit co ostatni uz vyrabi?? Jen se jedna o to, zda-li neco takoveho, co produkuje BMW dava smysl napr. pro Peugeot a nebo Ford. Myslite, ze snad Ford neumi vyrobit motor ktery dosahuje kriticke stredni rychlosti pistu (myslim ze to je 20m/s) ?? Kdo si neco takoveho vymyslel, jako tohle srovnavani motoru, to si clovek musi domyslet sam...
Jak si automobilka může zakoupit konstrukci která ještě neexistuje? VW jako první sériové auto na světě kombinovalo výhody přímého vstřikování benzinu a přeplňovaní kompresorem. Konstrukčně složitý systém, který vznikl v hlavách německých inženýru, vyniká vysokou provozní účinností, dobrou spotřebou a dynamikou - a proto sbírá jedno ocenění za druhým.
Vše se nedá koupit! Technologii musí někdo vymyslet, někdo vyrobit, a poté možná někdo prodat! Právě tyto skutečnosti odlišují vítěze od poražených!
Trochu bych chtěl zklidnit horké hlavy na obou stranách barikády,o objektivním výsledku této ceny mám vlastní názor a tak ji beru s rezervou.
Pokud vezmu v potaz pouze kategorii: motor roku xxxx:
1999 - Toyota Yaris 1.0
2000 - Honda 1.0 Hybrid
2001 - BMW 3.2 / BMW 3.2
2002 - BMW 4.4
2003 - Mazda RENESIS Rotary
2004 - Toyota HSD Hybrid
2005 - BMW V10 5.0
2006 - VW 1.4 TSI
2007 - BMW 3.0 Twin Turbo
2008 - BMW 3,0 Twin Turbo
Takže podle odborné poroty je za těch několik let nejlepší BMW ?
Já si to tak úplně nemyslím.