Jake Mondeo? mk II? tzn. r.v. 96 - 00 tušim? Nebo 00 - ?Mám mk II. r.v. 2000 (protáhlý světla) a vní 1,8 85 kW ... spotřeba s lehkou nohou kolem 7 -8 l na sto ... jezdí slušně ve městě a na okreskách postačí bohatě, na dálnicích už méně, při vyšších rychlostech docela žere a 85 kW taky neni nic moc ...
Já tohle řešil před 1/2 rokem. TDCI je příšernost, co jsou všechno lidi schopný obětovat, aby jezdili se spotřebou o 1 - 2 litry menší než s benzínem...
1,6 nepoužitelná, 1,8 je slabá, 2.0 lepší, 2,5 V6 ideální... seženeš jí za super cenu a zbyde ti x desetitisíců na palivo. O zážitku z jídy ani nemluvím...
1,6 nepoužitelná, 1,8 je slabá, 2.0 lepší, 2,5 V6 ideální... seženeš jí za super cenu a zbyde ti x desetitisíců na palivo. O zážitku z jídy ani nemluvím...
Ja v tom mam uz jasno, z najvacsou pravdepodobnostou 2.5 V6, ked sa naserem a este rok pockam, tak zanovne ST220 :-! :yes: :yes: 😉
apropo... zdar Fordaci >😁
apropo... zdar Fordaci >😁
Tak jsem sel do toho, casu uz nebylo na zbyt, tak mam v garazi mondeo 2.5 6V. asi jsem to malinko prepisknul, nenajezdim zatim tolik takze se mi to zda zbytecny. ale na druhou stranu si to jen tak lechtam, motor vubec neslysim, taky vetsi vetsinou znamena plna palba.jezdim kdyz se mi chce predjet tak predjedu behem nanosekundy. ale rikam ze to vetsinou jen lechtam. kdyz uz jsem tak hezky rozepsany, nema nekdo manual k modelu 10/2002 2,5 V6...?
potrebuju si koupit auto na dojizdeni do prace. vybral jsem mondeoII, protoze ho vsude chvalej atd.
jenze to mam do prace cca 10 km. 1.8 je slabsi takze tihnu k 2.0 nebo 2.5 6V. jakej je rozdil ve spotrebe? vetsinou mam lechkou nohu ale obcas tomu chci taky dat, a nechci se omezovat. Taky mi napiste jestli me to nezrujnuje, a jestli nejsem blbej kdyz chci na takovej kousek takovi auto. dik
Mondeo je super priestranné, na dochádzanie 10 km do práce by som určite radšej volil benzin 1,8. Ak však tých denných 10km do práce bude tvojich 80% najazdených ročných km, tak by som pouvažoval radšej o menšom aute, Focus, Astra.. Mondeo je super na dlhsie trate (na krátke je samozrejme tiež, len sa mi to zda zbytocne)..nepoznam tvoje fin. možnosti... ale celkovo je myslím Mondeo dobrá volba.
Mrkni na Moje.auto.cz tam je mondei dost. To moje este nie, ale chystam sa ho tam dat. cau
Na trhu je ich dost, takže vybrať by malo byť z čoho. (ja som zástancom individualneho dovozu pred nakupom v bazare typu AAA)
Teď mám 2.2TDCI a spotřebu 6,5 když se mírním.
Osobně bych MKII doporučoval tu 1.8 (když se vytočí tak jede) a na 5ku točí ve 160km/h jen 4000ot.
Na těch 10km do práce by možná měl koupit nejakou nákupní tašku. >😁 Mondeo je těžký, tak prostě žere.
2.0 nic moc navíc proti 1.8 neposkytne.
2.5 je úplně jiná liga - důstojný motor, se kterým si nikde neuděláte ostudu. Provozní náklady jsou samozřejmě vyšší, ale jen v palivu, zbytek se platí úplně stejně jako u nafty / pojištění, servis, dálniční známka atd... /.
Dělal jsem si propočet při pořizovací ceně v bazaru o 30% nižší / V6, rok 2003 -189 000 Kč v plný výbavě proti TDCI, rok 2003 -270 000 Kč v střední výbavě, obojí stejný stav/, servisních nákladů, pojištění a paliva a vyšlo mi, že když budu auto za 6 let prodávat, budu na tom s náklady stejně jako TDCI, takže bych v těch nafouknutých hrozbách vysokých nákladů neviděl reálný základ. Je to spíš masírka novinářů, jeden něco napíše a zbytek opisuje ( kolikrát ani neví o čem píše, že? ). Jen čekám, kdy budou motorky- skůtry taky na naftu s vysvětlením že když skůtr žere 2 litry na 100, tak je to pro ekologii a kapsu majitele nepřijatelné....
Nafta je samozřejmě úsporná, ale ať se na mně nikdo nezlobí, to není žádná kultura cestování. Když chci super šetřit, tak si koupim Felicii 1,9 z roku 1995 za pár korun s minimálními náklady na servis a mám klid.
S kulturou cestovani problem nemam- vzdy jedim hladce oholen a ve spolecensky neutralnim odevu at uz ridim benzin nebo naftu.
Rozdil nepocituji.
Cili kazdemu dle jeho gusta.
xbarny: na 10km o prace si auto nekupuj. Jezdi busem, usetris penize nervy i zdravi. Ale pokud prece, tak jasne benzin.
souhlasim s 69...
Na 2.2TDCi jsem najezdil 90k s prumernou spotrebou kolem 6, ted s ST220 mam prumernou kolem 9,5. Na prvni pohled vypada rozdil ve spotrebe hrozny, ale u 2.2 mi menily vstriky + souvisejici, kolegum se stejnym motorem to same. Kdybych nemel auto firemni a v zaruce, penezenka by to dost pocitila. Dle diskusi a reakci ostatnich V6 (2.5 i 3.0) jsou vsak tato auta takrka bezproblemova.
Ale k puvodnimu dotazu: Zkusil jsem 1.8SCi, 2.0TDCi, 2.2TDCi, 2.5V6, ST220 (3.0V6). Naftu na kratkou vzdalenost vubec nezahrejes, je otazkou, co bude tento staly najezd delat s motorem. Vzal bych 1.8 benzin. Pri procitani diskusi mi prijde, ze jde o dostacujici a spolehlivy motor.
A poznamka na zaver: Nerad zbytecne utracim, ale uvazuji o odkoupeni meho firemniho ST220 pro manzelku. Chce vetsi auto, kam da kocarek + deti (mam kombi, deti 17,15,1), bezpecne pri predjizdeni, bezproblemove na udrzbu. Najede 10k rocne, spotrebu jsem neresil. Kozena (cervena) sedadla se dobre cisti (smetes bor*el na zem). Detskou sedacku mame taky cervenou Recaro😄
Pokud ji nekoupim sve ST220, koupime 2.5 V6, od 2003 a novejsi.
Sám jsem měl problém se vstřiky u MB Vito, konečná cena opravy byla přes 60000 kč a auto stálo měsíc v servisu.
Ale jezdit s ST220 za 9,5 dlouhodobě, to je až podezřele málo 😉.
Ještě pozunámka. Auto, které najezdí 5000km měsíčně už obvyle tím ježděním vydělává peníze - buď je to firemní auto, nebo soukromé a jezdí na cesťák. Takže na provozní náklady se dá dívat i z toho pohledu, že auto o něco míň vydělává, za to se v něm líp svezu.
to DR: Spotrebu ST220 muzeme rozpitvavat v jinem vlakne a na jinem serveru, jen kratce: 95% jezdim dle limitu, vcetne dalnice. Duvo😜 Mame ve firme 40 aut a vedeni (do ktereho bohuzel patrim a mel bych jit prikladem) sleduje naklady na auta. Udaj o prumerne spotrebe je uvaden u kazdeho auta v reportu na poradu. Vetsinou mame naftaky a nechci moc vycnivat, proto se pri jizde desne nudim. Neni to zadna radost jezdit s ST za 9,5😒
Jednou za cas si udelam radost, koupim nadrz "na sebe" a pak mam prumernou mezi 15-17. Na nadrz pak ujedu o 200 km mene nez "s nudou"😄😄😄
Na jare chci provest upgrade na MB E 320CDI 4M, kde doufam nebudu tak moc nad prumerem (za celou firmu 7,1). A pokud bude mit manzelka me stare ST220 nebo jine V6, tak si je od ni obcas pujcim...
Ještě k té spolehlivosti nafty. Je to módní trend, kupovat cokoliv co jezdí na naftu s vidinou minimálních nákladů. Ale dle mnoha zkušeností z okolí mohu potvrdit, že opak je pravdou. Drahé opravy nafťáků, které se tvářily že mají najeto do 100 000 km a v reálu se pak zjistilo, že mají přes 300, že?
Málokomu, koho znám, odešel benzínovej motor, zato nafťáky se každýmu sypaly jak domečky z karet.
Proto říkám znovu, náklady na palivo je jen část toho, o čem by se mělo rozhodovat při koupi auta. Stačí jedna dražší oprava a na ceně do 2 Kč/ km si můžeme nechat jen zdát...
Prostě když naftu, tak jen novou!
Je spíš problém v tom, že moderní TDCI jsou tak výkonné, že jejich životnost je výrazně nižší jak u starých dieselů a je hodně závislá na stylu jízdy. Navíc TDCI může být po čipování a tak může být motor zničený i při relativně malém počtu km. To byly důvody, proč jsem TDCI bral nové.
Ono také u TDCI záleží na stylu jízdy. S 2.2.TDCI jsem schopný jezdit od 5litrů do 9litrů. Takže pak se samozřejmě náklady výrazně lišší.
Pro MK II bych doporučoval 1.8 nebo 2.5 benzín. Pro pohodáře ta 1.8 plně stačí. Když se točí je živý, když se drží okolo 2000ot, tak je spotřeba na 8mi.
Jakmile přijdou motory s přímým vstřikem benzínu a s turbem, tak i u benzínů bude problém s životností a čipováním. 8-s
I Ford zkouší benzín s turbem, ale moc mu to nejde. [odkaz]
O čipování ani nemluvím...