Mám asi 14 dní Novou octávii 1.4 TSi a musím říci, že jsem za tuto krátkou dobu velice spokojen s autem tichý chod, motor šlape super a celé zpracování tohoto vozu musím říct a dávám známku 1. Jsem velice spokojen.
Před rokem jsem řešil stejnou volbu, akorát s tím rozdílem, že byl na trhu 1.4 TSi-103 kW (akorát že jsem kupoval VW). To TSí jsem měl i půjčený na odzkoušení a přes nesporné kvality tohodle motoru mě to zas tak moc nenadchlo. Je to dobrej motor, ale prostě podle těch super ohlasů jsem čekal víc. Nějáký extrémní přebytky výkonu to nemělo, spotřeba docela dobrá, ale asi tak 6.5-7 litrů reál. Navíc se mi trochu nelíbilo jak přeci jen bylo trochu znát to přepínání mezi kompresorem a turbem (což u 1.4 - 90 kW není). Zkrátka jsem se nakonec rozhodl pro 1.9 TDi - 77 kW. Ze začátku jsem byl taky trochu zklamaný hlavně ze spotřeby, ale pak se motor příjemně rozjel a spotřeba výrazně klesla. Nyní jezdím v rozmezí 4.5 - 5 litrů při docela svižném stylu jízdy. Takže bych řekl že při podobném zacházení je rozdíl ve spotřebě cca. 2 litry. Čistě z ekonomického pohledu při podobné ceně 1.9TDi a 1.4TSi je jasné, že TDí výjde provozně lépe. Každý kilometr člověk ušetří 50 halířů na palivu. Co se týká hlučnosti, tak nevidím nějáký výrazný problém. Pravda ale je, že ve VW je tento motor lépe odhlučněn než ve Škodě. Co se týká průběhu výkonu, tak tam mě po zajetí překvapilo, že to TDíčko celkem dobře táhne až skoro do 4 tisíc ot./min takže použitelný rozsah je od cca. 1500 do 4000 tis. a to mi naprosto stačí. Dokonce při předjíždění mi připadá efektivnější podřadit a motor více vytočit (nad 3 tisíce) než na těžší stupeň to honit odspodu. Takže pružnost hodnotím jako zcela dostačující pro běžný styl jízdy. Jinak provozně mám servisky po 30 tisících. První stála 5.6 tisíce Kč, druhá asi 8 tisíc (v šedesáti tis. km). Pneumatiky vydrželi asi 50 tisíc km, takže i opotřebení podobné jako u benzínu. Rozvoďák se mění až ve 150 tis. km, takže i tohle se výrazně zlepšilo. Každopádně se to chce projet s oběma motory. U toho TDí počítej s tím, že po záběhu sleze spotřeba a zlepší se výkon/pružnost o dobrých 20%... a to nepřeháním. U syrového motoru jsem jezdil za 6-6.5 litru a moc to nejelo, teď už naprostá spokojenost.
mrs: Neuvěřitelné hodnoty! Máme ve firmě OII 1.9TDI 77kW v kombi a spotřeba Praha-Bratislava-Praha cca 6,5litru (kolegové jezdí kratší vzdálenosti i přes 7litrů). Motor je to pružný, ale dost hlučný (v porovnání s HDI nebo TDCI). Ten zátah až k 4000ot je opravdu přijemný. Ale spotřeba 4,5-5litrů při svižné jízdě mi připadá hodně nízká. Tu bych čekal u ekonomické jízdy. Ty TDI PD jsou hodně citlivé na práci s plynem.
Máš pravdu, že ten motor je dost háklivej na styl jízdy... Každopádně co se služebáku týká, tak to bych moc nebral. Kdyby jste měli služebák 1.4 TSi, tak budou kolegové jezdit klidně za 8-10 litrů. Jinak absolutní rekord ve spotřebě za celou nádrž mám 4 litry, ale po dálnici v rychlostech 140-160 km/h se spotřeba pohybuje naopak kolem 5.5 - 6.5 litru dle podmínek. Třeba cesta do Chorvatska (většinou dálnice) a tam ježdění po hornatém ostrově a zpět mě vyšlo právě na 5.5 litru. Jinak ale opravdu nevidím problém při převážně mimoměstském provozu být průměrně pod 5 litry a i méně. Tyto hodnoty ale mám na VW Jettě (u OII by to mělo být podobné).
Podle www.spritmonitor.de je u 1.9TDI 77kW průměrná spotřeba 6,11 (4,71-7,60) a 1.4TSI 90kW je průměrná 7,21 (6-9). Těch 5.5litru u TDI bych věřil při ekonomické a pomalejší jízdě. S Mondeem 2.2TDCI 114kW jsem ve Skandinávii jezdil za 5,5litru ale jen proto, že maximálka byla 100km/h a byly to dlouhé přejezdy.
nemá smysl se hádat, ale já prostě jezdím za to co jsem psal... Jestli tomu někdo nevěří tak je to každýho věc. Např. poslední čerstvý údaj mám z výletu do Berlína. Klasicky z Prahy po dálnici na Drážďany. Bylo mizerné počasí, silný protivítr při cestě tam a na zpáteční cestě nárazový boční vítr, asi -2 C a celá cesta ustálenejch 130 km/h na tempomat. Celkový průměr tam a zpět byl 5,6 litru a to se jede celkem přes kopce resp. není to moc rovinatý.
mrs: Hodnotě 5,6 při rychlosti 130km/h věřím, zarazila mě věta Nyní jezdím v rozmezí 4.5 - 5 litrů při docela svižném stylu jízdy. 😄
Ano jezdím běžně v rozpětí 4.5 až 5 litru. Je to dáno tím, že nejezdím jenom po dálnici za relativně nepříznivých podmínek. A protože spotřeba v mimoměstském provozu je samozřejmě výrazně nižší, vychází celková průměrná spotřeba tak jak jsem psal. Pokud jezdíš ty jenom po dálnici a mimimálně 180 km/h, tak asi tuto spotřebu mít nebudeš... to chápu... 😉 Jinak ke stylu jízdy můžu uvést jenom to, že naprostou většinu ostatních aut předjíždím a né opačně. Z toho usuzuji, že jezdím rychleji než jezdí ostatní řidiči. Proto píšu o svižnějším stylu jízdy... Navíc ty argumentuješ svým vozem, které má motor s vyšší spotřebou což je dáno mimo jiné tím, že je o pár set kilo těžší. Navíc technologie PD patřila většinou mezi technologie s nejnižší spotřebou byť za cenu vyšší hlučnosti a menší kulturnosti chodu, což se ale podařilo u poslední inovované řady motorů zlepšit (bohužel až nyní).
mrs: Hezká spotřeba. Věřím, jen mě to překvpilo, protože mi lidi co měli Oktávky 81kW TDI tvrdili, že právě TDI PD oproti starému TDI má vyšší spotřebu.
Ale zpět k tomu TSI. Jaké je poruchovost a výdrž těchto motorů? Jak jsou citlivé na palivo? Co na nich nejvíc odchází? Jaká je výdrž turbo a vstřiků.
Ale zpět k tomu TSI. Jaké je poruchovost a výdrž těchto motorů? Jak jsou citlivé na palivo? Co na nich nejvíc odchází? Jaká je výdrž turbo a vstřiků.
Zatím bohužel nemám s tímto motorem najeto větší množství kilometrů (ve služebáku) a tak nemůžu objektivně hodnotit. Podle zkušensotí z minulých motorů bych ale typoval na životnost turba tak cca. kolem 150-180 tis. km, sem tam nějáká ta závada čidla motoru a možná třeba i občas zapalovací cívka apod. Nic dramatického to snad nebude, VW se poslední dobou výrazně zlepšilo v kvalitě . I ty diesly jsou už většinou OK. Váhy vzduchu odchází minimálně a i ostatní dřívější závady téměř vymizeli. Alespoń podle toho, co jsem se bavil s několika lidmi ze servisů. Zatím ty TSí žádnou výraznější poruchovostí netrpí, ale je to nový motor, takže se třeba ještě něco vyskytne.
Presne tak, je to moc novy motor a nikdo s tim jeste tolik nenajel aby mohl podavat takove info.JInak na moje.auto.cz jsem dnes psal nejake poznatky o me ceste na prazdiny s nasi Octavii 1,4TSI, tak pokud chces, muzes mrknout tam 😉
dvoma motormi1,4TSi /90kw/ alebo 1,9TDI/77KW ktorý je lepší a prečo ??
[odkaz]
[odkaz]
Oba motory mají sice přibližně stejný maximální moment, ale TDI ho má jen v rozsahu 2000-2500ot a pak jde dolů a na 4000ot je už jen 70% maxima. Naopak u TSI je maximální moment v rozsahu 1500-4000ot a v 5000ot má ještě 80% maxima.
Výsledkem je to, že TDI musíš točit v mnohem menším rozsahu a nikdy nebude tak živé jako TSI. Se spotřebou to bude podobné, oba motory jsou hodně závislé na stylu jízdy, s lehkou nohou to bude brát málo, s těžkou hodně. Ale spotřeba bude úměrná požadovanému výkonu. Výhodou TSI proti TDI je to, že když předjíždíš, tak můžeš TSI bude stále stejně zrychlovat až do 5000ot, zatímco TDI už bude kolem 3000ot ztrácet zrychlení.
Mám Mondeo 2.2TDCI a u něj se vyplácí řadit někde kolem 3000ot. protože motor pak má na vyšší stupeň má větší moment na kolech než točit nižší stupeň nad 3000ot.
Nejlepší je si u obou motorů nakreslit závislost momentu na kolech na rychlosti. 😄
Dělám teď testování velkých systémů a tak je po dobu běhu testu dost času na čtení a psaní na web. A nevidím důvod, proč bych na nějaký dotaz nemohl odpovědět.
Jo a Ferdu Mravence jsem četl a taky jsem četl Všeználka a Neználka. :-!