Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

51 komentářů

Mate take spatne zkusenosti s pristupem Renaultu k reseni problemu po prodeji. Piste prosim svoje zkusenosti na muj email: info.renault@email.cz

Rad bych tyto podklady predal tem spravnym novinarum, protoze jak postupne zjistuji, jedna se o velky nesvar se kterym je uz opravdu na case neco udelat.

Toto je jiz nekolikaty dopis adresovany spolecnosti Renault>

Vážená společnosti,

Na úvod mého dopisu Vám musím sdělit své velké rozhořčení nad přístupem společnosti Renault vůči svým zákazníkům, které je v přímém rozporu s obrazem firmy, který je prezentován v podobě reklamy v médiích. Rád bych předeslal, že díky svému otci jsem již od útlého věku věrným fanouškem značky Renault. Díky tomu, že posledních 20let žije na území SRN, jsem měl možnost poznat korektní přístup německých prodejců vozů Renault a zároveň možnost vystřídat mnoho modelů, mám-li jmenovat R5,R9,R11,R20,R25. Poslední model Renault Twingo, jsem na rozdíl od předchozích modelů zakoupil jako nový a po 5-ti letech bezproblémového užívání jej přenechal svému mladšímu bratrovi, protože jsem se rozhodl po předchozích dobrých zkušenostech zakoupit vůz nový. Větší, bezpečnější, již s ohledem na budoucnost. Dne 5.5.2005, jsme proto s přítelkyní zakoupili nový vůz Renault Megane II u společnosti Auto Freiberg v Praze. Očekával jsem, že se bude jednat o kvalitní vůz vzhledem k tomu, že se model MEGANE II vyrábí několik let a jeho prodej v Evropě přesáhl 700 tis kusů. Malé obavy přesto přetrvávaly vzhledem ke skutečnosti, že je vůz vyráběn v Turecku. Bohužel se tyto obavy potvrdily již během prvních dnů po zakoupení, kdy jsem na voze při jízdě zpozoroval, že asi nebude vše v naprostém pořádku. Vůz měl (a bohužel stále má) tendenci stáčet se do leva, jízda tedy probíhá stylem přetahování se s volantem. Tento problém jsem reklamoval u výše jmenované firmy Auto Freiberg, kde byl vůz zakoupen. Zde mi bylo při reklamaci sděleno, že na tuto závadu výrobce Renault neuznává záruku, ale lze ji pravděpodobně odstranit geometrií podvozku za zvýhodněnou cenu. Tuto variantu jsem však důrazně odmítl a obrátil se na servis Renault Zličín, kde mi vyšli vstříc a vůz na záruční opravu přijali. Přijímací technik slíbil nápravu během jednoho dne s tím, že se pravděpodobně jedná o triviální záležitost. V dohodnutý den ráno jsem tedy vůz přistavil s popisem závad. Téhož dne odpoledne jsem volal technikovi, zda si mohu vůz vyzvednout a zda-li je vše v pořádku. Odpověděl mi, že ano a že s vozem jeli dva technici na zkušební jízdu a vše je v naprostém pořádku. Požádal jsem jej, zda-li by i on mohl s vozem uskutečnit zkušební jízdu. Odpověděl mi tedy, že jízdu provede a za hodinu ať si zavolám. Po mém opětovném telefonátu mi však k mému údivu odpověděl, že vůz bohužel v pořádku po předchozí kontrole není, i když s ním již dva technici uskutečnili zkušební jízdu a že tedy musí zpět do dílny. Vůz byl tedy v servisu 3 dny místo slíbeného 1 dne. Po opravě jsem si vůz převzal bez zkušební jízdy s přesvědčením, že je vše v pořádku. Bohužel nebylo a vůz vykazoval stále stejnou závadu. Proto jsem na doporučení navštívil další servis Renault Otava, kde vůz opět prohlédli, překontrolovali geometrii vozu a sdělili, že je vše v pořádku. Bohužel opět nebylo a není. Následně jsem se tedy písemně obrátil na prodejce Auto Freiberg s žádostí o výměnu vozu, vzhledem k opakované reklamaci při níž nebyla závada odstraněna. Zástupce firmy Auto Freiberg mi však písemně odpověděl, že dle záznamů firmy je vůz v naprostém pořádku. Toto prohlášení mě velmi rozzlobilo, neboť bylo a je v přímém rozporu s faktickým stavem vozu. Proto jsem se obratem obrátil písemně na zákaznický servis RENAULT ČR se stížností a uvedl svůj zákonný požadavek vycházející z platné legislativy České republiky. Očekával jsem vstřícný a jednoznačný návrh na vyřešení mého problému. To se bohužel nestalo a já zjistil, že přístup výrobce je rozdílný vůči potencionálním zákazníkům, které láká všemožnými nabídkami, s přístupem k zákazníkům, kteří již produkt zakoupili. Z jednání zástupců společnosti Auto Freiberg a potažmo zastoupení výrobce jsem velmi rozčarován. Pokoušel jsem se tedy z vlastní iniciativy docílit setkání zástupců firmy Auto Freiberg, Renault Zličín, dovozce a mé osoby na neutrální půdě autosalonu Renault Zličín, ale tato nabídka byla tvrdě odmítnuta zástupcem firmy Auto Freiberg s odůvodněním, že není na místě náš spor tímto způsobem řešit. Nabídka ze strany firmy Auto Freiberg zněla spíše jako příkaz, přistavte vůz na náš servis, mi jej opravíme a bude po problému. Toto jsem odmítl s tím, že nežádám o opravu, nýbrž o sepsání protokolu o zjištěných závadách a zamítavém stanovisku k požadované výměně jako podklad pro soudní .

Opakovaně jsem požádal, aby tomuto aktu byl přítomen zástupce dovozce. Ze strany prodejce, mi bylo přislíbeno, že tedy následně osloví dovozce a zajistí přítomnost jeho zástupce při prohlídce. Při dalším telefonátu za několik dní od tohoto příslibu, jsem se dozvěděl, že prodejce nemá možnost docílit přítomnosti zástupce dovozce, že tuto možnost mám pouze já jako nespokojený zákazník a to formou stížnosti přímo na zastoupení výrobce. Opravdu mi zůstává rozum stát nad tímto postupem společnosti Renault.

S ohledem na tyto skutečnosti, mi opravdu nezbývá než bojovat proti těmto nešvarům všemi dostupnými prostředky. Jsem rozhodnut tuto záležitost řešit jak soudní cestou, tak i mediální kampaní a nevynechám ani příležitost fyzické přítomnosti u prodejců, kde budu nejen já formou letáků informovat přítomné potencionální zákazníky o mém případu. Věřte tomu, že plat několika studentů, kteří budou tyto letáčky distribuovat u prodejních salónů firmy Renault je zanedbatelný vzhledem k újmě, kterou jsem již jednáním firmy Renault utrpěl. Naše platné zákony v ČR o ochraně spotřebitele hovoří jasně. Bohužel jsou však absolutně neznámé firmě Renault ČR i jejich prodejcům.

Na závěr musím dodat, že nechápu přístup společnosti, která se pohybuje na čelních místech v prodeji nových vozů a nechce přiznat, že by mohl být díky lidskému faktoru vyroben i nekvalitní kus. Očekával jsem vzhledem k renomé firmy, bezproblémovou výměnu vozu, avšak setkal jsem se s arogantním přístupem. Je mi to opravdu velmi líto.

Seznam projevených závad k dnešnímu dni 25.9.2005, při najetých 7.000 Km

- vadné autorádio, výměna na třetí pokus

- výměna krytu levého zpětného zrcátka, který se rozpadl po několika týdnech

- špatně sesazené dveře z výroby, bylo nutno dveře repasovat

- skřípání v interiéru při najíždění na zvýšený obrubník

- velmi hlučná palubní deska při jízdě na nerovné silnici, začínají se ozývat zvuky i ze zadní časti interiéru vozu

- praskající zvuky z levého okna při stahovaní i při zavřeném okně

- pásy řidiče i spolujezdce se obtížně navíjí, u řidiče zůstává viset.

- nepravidelně nefunkční zadní stěrač – chyba řídící jednotky

- nepravidelně dochází k rozkmitání vozu při sešlápnutém brzdovém pedálu a zařazeném neutrálu (motor)

- vada řízení, vůz se stáčí při jízdě do leva, dochází ze strany řidiče k přetlačování s vozem, při puštění volantu jde v určitém okamžiku vůz ostře doleva, což může způsobit vážnou havárii Již 3x reklamace !

Uvedená závada řízení byla i po předchozích dvou zásazích potvrzena během poslední zkušební jízdy vedoucím servisu Renault Zličín panem Brabcem, který se jako jediný zástupce firmy Renault snažil svým vstřícným postojem moji záležitost řešit, a musím konstatovat, že pokud by se každý zaměstnanec vystupující pod značkou Renault choval jako on, nemusela by moje záležitost dojít až tak daleko!

A ODPOVED PRODEJCE

Vážený pane,

na základě Vašeho dopisu jsem celou situaci důkladně prověřil a zjistil jsem toto😒br />
Dne 17.7.2005 jste navštívil servis Renault Praha Zličín, kde byla sepsána zakázka

č. 25003838 na základě Vašeho požadavku. Na vozidle nebyla zjištěna žádná závada

a vozidlo jste po kontrole převzal bez závad.

Při následném tel. dotazu pracovníka RPZ 27.7.2005 jste sdělil, že „je vše v pořádku

a nakonec se vše v dobré obrátilo“.

Dne 11.8.2005 jste opět požadoval opravu u Renault A.M.O.S Otava, a.s. ( kam jste byl doporučen). Kontrolou dle zakázky č. 24015287 nebyla opět na vozidle zjištěna žádná porucha a vozidlo jste převzal bez závad.

Dle informací vedoucího servisu nevykazuje výše specifikované vozidlo žádnou vadu,

která by snižovala jeho kvalitu, bezpečnost či užitné vlastnosti.

Běžným provozem a používáním osobního automobilu může někdy dojít k potřebě kontroly, seřízení, ev. opravy jeho částí a proto ohledně dalších, Vámi uváděných závad

na vozidle Vám doporučuji přistavit jej do servisu ke kontrole a seřízení podle Vašich požadavků.

S pozdravem

Milan Freiberg

ředitel společnosti
Možná by ti mohl pofoukat bolístku "Miro", má s tím bohaté zkušenosti. Tak jako kdysi FIAT, je tím dnes pověstný Renault. Ale dost žertů. Moje rada, která zabrala: Máš-li v rukou pádné písemné dokumenty o opravách, které naplňují zákon, spoj se s nejbližší obchodní inspekcí. Jednak ti řeknou, zda máš naději na úspěch při výměně nebo poradí, jak postupovat, abys v mezích zákona dosáhl svého. Nemusí to být vždy výměna vozidla!!! Ale i uvedení vozidla do řádného stavu může stačit. I malá vítězství někdy postačí. Oni sami navštíví v tvojí přítomnosti prodejnu či servis a dbají na dodržení zákona. Ale většinou toho není třeba. Když se dlouhá jednání točila kam jsem nechtěl, tak jsem oznámil prodejci, že mám o výsledku těchto jednání informovat pana xyz z ČOI. Většinou to stačilo. Jen jednou jsem odešel s nepořízenou, ale ještě týž den mi volal vedoucí servisu, že už si s tím asi budou vědět rady. Když jsem to dělal já, tak tato činnost byla zdarma.

Na druhou stranu je třeba přiznat, že jsem si nikdy nevymýšlel hlouposti jenom proto, abych někomu ztěžoval život. I v servisu pracují jenom lidé a nemusí se jim hned napoprvé všechno podařit.
Kdyz me lakali abych si koupil auto, mazali mi med kolem huby, ale jakmile jsem vyjel z autosalonu, jsem jen obtizny hmyz, ktery je treba zahnat. A vrchol je, kdyz na tebe zacne prodejce do telefonu rvat a ve finale ti polozi telefon !!!!! Byt nekde blizko, asi tam vlitnu a jednu staroceskou mu ubalim. Neskutecny, co si dovoli vuci zakaznikovi. Asi me opravdu donuti k tomu, ze si stoupnu pred autosalon a budu informovat kazdeho blahoveho zakaznika at si radeji koupi auto nekde jinde >😒] !!!
Hnus, hnus, hnus...
Mám v rodině také jeden Renault (21): Kdykoli jsem cokoli potřeboval (z náhradních dílů), vždy jsem dozvěděl pouze tolik, že musím koupit celý komplet (řízení, rozdělovač, náboj kola) za mnoho tisíc Kč a navíc na objednávku s platbou předem, jelikož "drobnosti" na opravu těchto celků Renault údajně nedodává. Nakonec jsem to vždy úspěšně vyřešil přes vrakoviště, ale tohle určitě nefunguje u nových vozů se zásadními nedostatky.

Jinak jsem příznivcem japonských vozů a zejména Mitsubishi: nikdy se mi nestalo, že bych běžné věci (včetně naprostých drobností) nedostal nejpozději do druhého dne a např. ztracený gumový čudl za pár babek k zadnímu platu pod oknem na tehdy 6 let starý a už nevyráběný vůz jsem obdržel přímo z Japonska zhruba za tři týdny.

Ale měl jsem u posledního nového vozu i zcela opačnou zkušenost: moje nespokojenost s ním dosáhla takového stupně, že jsem požadoval výměnu, resp. vrácení peněz (tento typ vozu jsem už prostě nechtěl), což dodavatel zásadně odmítal. Jelikož nešlo o fenomén "nepovedeného kusu", ale systémový problém, o němž většina běžných uživatelů neměla ani potuchy, pohrozil jsem medializací ve vztahu k ostatním majitelům téhož typu s tím, že teď mají potíže jen se mnou, ale v dohledné době je mohou mít se všemi doposud zřejmě spokojenými majiteli téhož typu, až se dozvědí, že jejich miláček vůbec nemá ty vlastnosti, které výrobce deklaruje. To dokonale zabralo a výrobce nakonec investoval do úprav mého vozu více, než kolik jsem mu já zaplatil v momentu koupě. Vím, je to nefér vůči ostatním, ale "voják se stará, voják má"...
matuS
mozem ja prihodu s citroenom?

prestal svietit xenon.

volam do citroenu(lachkovic stupava), povedali mi ze nahradna ziarivka stoji 7200sk. volam do druheho citroenu (motopartner, petrzalka) - tam ze stoji 8100sk.

tak som nasiel firmu co robi xenony, predali mi ziarivku philips za 2500sk.

vymenil som ziarivku a svetlo nesvietilo ajtak. nechal som auto v tej firme co robia xenony, nasli chybu - pokazil sa ten "transformator" ktory robi z 12 voltov 22.000. novy u nich stoji 5.000sk.

volam do citroenu (motorpartner, petrzalka), ze kolko to stoji tam. odpoved - neda sa to kupit ako nahradny dielec, treba kupit cele svetlo - 30.000sk.

koniec. nikdy viac do citroenackeho servisu nejdem.
30 000,- Sk světlo? Předpokládám plastové ne? Hmm a známej se rozčiloval že na Chryslera LHS stojí 10 000,- CZK jaká je to zlodějna 😄)))))
matuS
ono je v tom svetle toho asi trocha viac, kedze je to xenon, ale to je jedno. proste je to nehoraznost ze nepovolia vymenit jednu suciastku.
ale tatko to funguje aj pri inych veciach. Napr pri notebookoch. Neda sa vymenit len kablik alebo podsvietenie( takych je hodne), ale rovno cely LCD a za 2/3 z cenoveho v case predaja 😄
matuS
ale sikovny clovek ti to spravi, tak ako som ja vyriesil to svetlo.

preto som napisal, nikdy viac citroen servis. maximalne tam pojdem na diagnostiku a vynulovanie pocitadla po vymene oleja
vynulovanie PP po vymene je nutne ? Auto sa nepohne 😄
matuS
neni to nutne, ale chcem to mat v poriadku, pri pripadnom predaji auta.
"nepravidelně dochází k rozkmitání vozu při sešlápnutém brzdovém pedálu a zařazeném neutrálu (motor) "

IMHO to neni zavada. Kdyz proste nekde stojite, treba v kolone, spusti se vendilator chladice a ten proste zpusobi, ze se auto trochu chveje...
matuS
dneska sa auto nesmie chviet, aj keby som zapol vsetko co tam mam.
To neni chveni z duvodu behu ventilatoru, ale chveni celeho auta z duvodu kolisani otacek motoru. A to je myslim problem !
Tom69: to chvenie pocitujem aj ja a hlavne asi 10 minut po nastartovani a naslednej jazde. Inak sa to neprejavuje a neriesim to. Neni iste ci ide o chybu a ak ano, ako dokazem, ze sa jedna o vadu. Neriesim.

Inak to tahanie je tiez diskutabilne a pockam, ci sa ti podari dokazat, ze ide o chybu a ak ano, ci ju vedia aj odstranit. Mne skrze to dosli na trosku spatny podvozok, ale vymena zadnej a prednej napravy tahanie volantu nevyriesila. Vychdza mi to skor na vlastnost riadenia-posilovaca, fakt neviem. Skus popisat , za akych okolnosti to taha dolava. Rovna cesta, vyjazdene kolaje, dialnica, nakonena cesta. Inak maju daku instrukciu, ak to vyvazi 150g protivahy, je to o.k. Len neviem za akych podmienok.
Nene jedna se o problem v rizeni (servo), pravdepodobne cidlo na servu ( elektricke servo , nikoliv kapalinove) spatne vyhodnocuje nastaveni volantu a pak se s nim pretahujes, je to dost neprijemne
no ja naozaj neviem ako to cele pracuje, takze hadat sa nebudem. O tom ze to je neprijemne viem. Hlavne pri dlhsich trasach su to clovek uvedomuje poriadne, ak nejde zrovna po dialnici, kde to ucinok serva( stuhnutie riadenia) eliminuje na minimim. No nozaj som zvedavy, ci sa Ti podari dokazat, ze je to chyba a da sa ju riesit. Mna by to potesilo, mohol by som si to potom nechat opravit bez blbych vyhovoriek
Na Fabii, asi 3 roky nazpět to táhlo doleva a při asi 90 km/h se chvěl volant. Když došla diskuse na téma zrušení kupní smlouvy(po 3. neúspěšném pokusu to opravit, tj. dali na dílnu a nic neudělali), tak najednou vyměnili homokinetický kloub a auto bylo a je dodnes OK, má dcera, takže mám kontrolu, co se s ním děje.

Na Laguně se sjíždějí víc kotouče, jenom přední a zevnitř. Jinak všechny plochy naprosto hladké, bezvadné, vzorné, paráda. Nehodlají to uznat. Nejprve, že jsou tam pístky, pak jsem jel údajně polní cestou a nečistoty udělaly rýhy. Musím jezdit dost v obleku a polní cestou jsem nejel snad 20 let...Ty samé tzv. "nečistoty" ale nepoškodily dalších 6 ploch. Sada kotoučů a desek se dá koupit levně, tak mi tam můj zaměstnanec dá nové a je. Servis už ignoruji. Ono jet Lagunou polní cestou ani dost dobře nejde, podle mne.

Kamarád tam byl s Lagunou na 60 tis. prohlídce. Prostě nepolepšitelný optimista....Sdělili mu, že je třeba vyměnit(a zaplatit) všechny kotouče a desky. Cena asi 45 tis!!! Tak jel za mým zaměstnancem na konzultaci, ten je prohlédl, změřil a odhad je, že vydrží ještě asi 50-60 tis km při tom samém způsobu užívání. Je to 2,2 ropák, jezdí rychle a často naložen.

Stačí tento příklad?Kdybych chtěl být hodně rýpavý, řeknu, že servis odpovídá tomu logu.

Výměna auta-moc přeji Tomovi69 aby to dopadlo, ale když odmítají měnit kotouče...

P.S: Ale mají mistra světa ve F1, jupíííí >😒]
Řešil jsem nedávno zdánlivou banalitu - manželce odmítl prodejce vzít k reklamaci rozpadené plavky. Ani já jsem se s ním nedomluvil, tak jsem ho upozornil, že budu vyžadovat prošetření Českou obchodní inspekcí a Živnostenským úřadem, čemuž on se velmi smál. Obě instituce tam šly na kontrolu, udělaly tam pěknou paseku, rozdaly pár pokut a upozornily prodejce, ať reklamaci uzná, že se jinak vrátí. Obě instituce se mi ozvaly a o výsledcích svého šetření mě informovaly. Já vím, že plavky za tisícovku a auta za 3/4 mega je rozdíl, ale chci tím říct, že mám tu zkušenost, že ČOI i ŽÚ byly velmi (až překvapivě!) aktivní. Určitě bych se na ně doporučným dopisem s kopiemi všech písemností, které máš k případu, obrátil...
Mate take spatne zkusenosti s pristupem Renaultu k reseni problemu po prodeji. Piste prosim svoje zkusenosti na muj email: info.renault@email.cz

Rad bych tyto podklady predal tem spravnym novinarum, protoze jak postupne zjistuji, jedna se o velky nesvar se kterym je uz opravdu na case neco udelat.
Takových historek slýchávám mraky, a je to mj. i důvod, proč nechci úplně nové auto. Ať již z důvodu toho, že na nejnovější modely je všechno zásadně va objednávku, či kvůli tomu, že se dají objednat jen větší funkční celky. Na všechny zde zmiňované věci - ať již mechanické jako řízení, náboje, atd., nebo vnější výbavu jako světla apod - by mě nenapadlo se u autorizovaného servisu snad už ani zeptat. Co se konkrétně Renaultu týče - poslední pokus při opravě lehce havarovaného 4-letého vozu jsem učinil při snaze o koupi duplexů (plasty do předních podběhů) - na běžně prodávané a celkem rozšířené auto, které se určitě opravuje často, byly k mání na objednávku za týden. Na vrakovišti ve Vojkově (drahé ale kvalitní) byly tytéž - nové orig. Renault - za stejnou MC skladem, takže jsem je měl hned (sice dráž, protože tím pádem bez dealer. slevy, ale hned). Z představy, že si koupím nový pekáč, a budu ho nechávat stávat týden dva v servisu kvůli objednávce nějakého nesmyslu, se mi dělá špatně - když na 15 let starý střep dostanu 3/4 věcí do 2 hodin, a zbytek do druhého dne.
Negativni zkusenosti s prodejci Renault - piste prosim na: info.renault@email.cz

Diky
Tom69: pravdepodobne volne interpretujes moje slova ohladom posilnovaca a jeho cidiel, takze pre zopakovanie uvediem, ze posilnovac ma cidla dve, a to snimac uhlu natocenia a snimac momentu. Samotny posilnovac je tvoreny jednosmernym elektromotorom a snekovou prevodovkou, ktory/a posobi priamo na os volantu v ziadanom smere a ziadanou silou podla info z tych snimacov. Tieto snimace sa maju po servise (napr. odpojeni baterie) automaticky adjustovat plynulym pozvolnym pohnutim volantu z priamej pozicie zhruba o stvrt az pol obratky napravo, potom do stredu a to iste nalavo a spat do stredu.

Dalej je ta oficialna instrukcia Renaultu svojim servisom (Note Techique dajake cislo, ktore naspamat nepamatam), v ktorej sa uvadza, ze ak pripadne tahanie volantu na jednu stranu dokaze vykompenzovat zavazie do max. hmotn. 150g, zavesene vo vodorovnej rovine prechadzajucej stredom volantu na venci volantu (doslova sa pise plastovy sacok so zavaziami na vyvazovanie kolies v zodpovedajucej hmotnosti), tak sa nejedna o chybu/zavadu. Ak je na to potreba vyssia hmotnost, tak je treba vyvazit, prehodit kolesa, zmerat geometriu apod. ak ani to nepomoze, potom treba hladat chybu v posilnovaci. Tie posilnovace teoreticky vykazovali chyby typu "uplne nefunkncny" v case relativne kratko po kupe auta, radovo do 10 tis. km.

Trasenie auta... To uz ste naozaj tlupa hypochondrov...? OK, vazne, Note Technique z marca 2005, cislo neviem, pise sa, ze je potrebne vyskusat, ci to nerobi niektory vstrekovac/sviecka valca postupnym odpinanim jednotlivych vstrekovacov. Pokial sa nezaznamena ziadna zmena (zhorsenie) volnobehu u niektoreho z valcov, je potrebne vymenit prislusnu sviecku. Tyka sa to iba sviecok od vyrobcu Sagem. Sviecky od vyrobcu Denso nie su predmetom tohto javu a Renault ich vymenu na zaruku nepreplati.

Pokial sa zaznamena zmena vo volnobehu u kazdeho valca, potom sa jedna o normalny stav, pretoze motory K4J a K4M (teda 1.4 a 1.6) su navrhnute a ladene pre beh vo vysokych otackach (vacka a prip. jej variabilne casovanie u 1.6-ky), preto mozu mat vo volnobeznych otackach 700/min isty nepravidelny chod, ktory vsak nie je na zavadu. Mimochodom, 700ot/min je naozaj nizka hodnota, ale vdaka prave tej vacke a chybajucemu EGR je mozne znizit volnobeh az tak nizko, pricom sa vyznamne znizuje spotreba na volnobehu, hlavne pri mestskej premavke.

Otazky?
Diky za info. Myslim, ze je to vycerpavajici odpoved.
Pocuj tv, nechces si otvorit poradensku firmu pre Renault servisy?
Spise pro bezradne uzivatele vozu Renault, kteri vzhledem k lasce ke znacce snasi mnohe ustrky. Renaulty mela a ma cela nase rodina a i pres ruzne pripominky kamaradu ze Renault je auto na p..u dle tvaru znaku, jsem na nej nikdy nezanevrel, nebot si myslim, ze laska ke znacce je stejne verna jako k fotbalovemu klubu a o to vic me mrzi, ze spousta prodejcu (ne vsichni) to berou jen jako nejake zbozi, ktereho je potreba prodat maximum, aby byl maximalni zisk a to co je okolo uz je zpravidla nezajima. 😢
Luf: dobry napad. Myslis, ze by sa dalo primerane vyzit z ich lenivosti citat si vsetky dokumenty dostupne v Dialogyse a inde k tomu-ktoremu modelu Renaultu?

Tom69: prave preto tu pisem na toto forum, aby som pomohol tym bezradnym uzivatelom pochopit, co sa s ich autom deje, prip. v com moze byt problem.

Ja to citam z cistej zvedavosti o techniku. BTW, vsetky auta, ktore som doteraz mal, som poznal takmer do poslednej srubky (neberte to doslova), je to moje hobby.
BTW, preco mame dva rovnake topics na presne tu istu temu a na tom istom serveri v dvoch roznych diskusiach? To akoze opakovanie = matka mudrosti? Alebo ze vdaka neschopnosti par servisakov treba kazdemu osobitne zdoraznit, ze Renault je nanic?
tv: ty máš přístup k nějaké renaultí servisní dokumentaci? Něco málo by se mi hodilo - katalog orig. dílů, příp. nějaká schemata apod.
Daj si do vyhladavaca heslo Dialogys a pozeraj, co najdes. Okrem toho v sekcii Renault sa to uz preberalo. Nieco tiez najdes na www.renaultclub.cz
Jo jo, dík. Já se Renaulty nikdy nezabýval, tak jsem zatím nikdy nic nesháněl, ale teďka tu mám jednoho na vyřešení pár drobností, takže by se mi nějaké podklady hodily. Podívám se po tom...
Nový videoweb s testy auťáků na [odkaz] Dnes Masserati Quatroporte, H2 a Honda Civic osmé generace - testováno první auto dodané do střední Evropy! Stream v nejlepší kvalitě na českém internetu! Fotky, diskuze.
Hochu prosim, SPAM sem nepatri >😒]
Moje zkušenosti s Renaultem.Obrázek ať si potom udělá každý sám.

Ve firmě mám ,Master 2,2 dci a Trafic 1,9 dci,Espace 2.2 dci .

Dealer má má vzorný servis a prodej .Jeho přístup zachraňuje to co odflákla fabrika nebo co nezajíma Renault ČR.

1)Master má 4 roky a najeto 250 tis.Doposud závady : výměna všech vstřikovačů,EGR ventil, posilovač řízení,vstřikovací čerpadlo,snímač horní a dolní úvratě,potenciometr na plynu,auto zůstalo 7x stát na cestě s nákladem.Tankováno pouze Shell a OMV.Servis pouze autorizovaný servis Renault

2)Trafic má 3 roky najeto 100 tis km.Doposud závady :výměna všech vstřikovačů,EGR ventil,po 90 tis km kvůli kulákům půl napravy za 25 tis kč.Auto zůstalo 4x stát na cestě s nákladem.Tankováno pouze Shell a OMV.Servis pouze autorizovaný servis Renault

3)Espace má 1 rok a najeto 33 tis km.Doposud závady : 3 x zvlněné přední kotouče.Znám dalších 5 lidí kteří mají navlas stejné problémy.Mimo zápis Vám každý řekne ,že kotouče jsou poddimenzované.

Renault tvrdí všem stejně ,že je to stylem jízdy ,schlazení rozžhavených kotoučů v myčce a podobné nesmysly.Renault je po velkém boji ochoten vyměnit kotouče 2x pak ať si platí bez ohledu na záruku každý sám.Jedna oběť má v 70 tis šesté kotouče.

V roce 2005 jsem za opravy vozů renault mimo běžný servis a opotřebení zaplatil za opravy cca 150 tis kč bez DPH.

Na reklamačním oddělení RČR na otázky jestli jim to už nepřipadá trochu moc mi odpověděli ,že pokud je auto vzáruce tak to nemám řešit a pokud je po záruce tak se nemám divit protože je to ojeté auto nebo si za to mohu sám.

Další auta do firmy jsem proto koupil Octavia Tour a Ford Transit.Renaultu je srdečně jedno,že jsem mohl i nadále nakupovat u nich.
Takze jeste jednou a strucne: kdo si koupi Renaulta, nemuze se divit.
Kdo si koupí auto, nemůže se divit . To se ti může stát s jakoukoli značkou. Je jedno, jestli Ti auto zprasí frustrovanej imigrant z Asie ve Volksburgu nebo Turek u nich doma. Spíš vidím rozdíly v solidnosti dealerů a servisních sítí.
Vazeni kolegove motoriste, vzhledem k tomu, ze mi jiz bylo otevrene vyhrozovano ze strany Renault CR, ze poskozuji dobre jmeno spolecnosti, nebot problem ktery mam s prodejcem, je ciste zalezitost nas dvou a dovozce se netyka, Vas timto prosim o zaslani kontaktu od tech z Vas, kteri jiz osobne zazili nekorektni pristup ze strany prodejcu a chteji se ke me pripojit v tomto zdanlive ztracenem boji. Muj email je info.renault@email.cz

Diky vsem kdo se neboji otevreno bojovat proti aroganci a nepravu.

Diky
to TOM 69: tys jim podepsal ve smlouvě, že budeš zachovávat v tajnosti veškeré informace spojené s provozem auta ? >😁 To už trochu přehnali.
Tom69e, tema je to sice hodne zajimave (pro mne o to zajimavejsi ze noveho Renaulta vlastnim), ale ponekud mne mate schizofrenie tveho topicu na tomto foru. Obcas do takove miry, ze uz radeji ignoruji oba. Mozna by se hodilo se nejak domluvit s administratory (nebo moderatory) tohoto fora a jeden z tech topicu vyhodit do ksa (nebo spis zamknout aby se neprislo o obsah, ale aby to uz neotravovalo tou duplicitou). Nebot vseho moc skodi. A v tomto pripade se to tyka nejen problemu s Renaulty, ale i Tveho topicu. A nemyslim si ze mas zajem o prosazovani "kdyz se ti to nelibi, tak to necti". Na to ten problem s Renaultem je hodne palcivy.
Kmarty: tiez som to uz davnejsie naznacoval, raz staci, netreba zbytocne kopie tej istej temy. Tazko sa to potom sleduje.
[odkaz]

Z duvodu, aby nedochazelo k tristeni prispevku a zmatku v teto specialne zamerene diskuzi, prispivejte prosim pouze do sekce RENAULT, odkaz naleznete zde [odkaz]

Obe tyto diskuze byly zalozeny na zaklade spatnych zkusenosti s prodejcem vozu Renault a dovozcem Renault CR pri reseni reklamaci u noveho vozu a mely by byt navodem, pro ty z Vas, kteri jiz nejaky problem resi a nebo se chystaji zakoupit novy vuz.

Jeden z mala prispevku z me korespondence s Renault CR, vice najdete v sekci Renault.

> Dobry den,

>

> ocekaval jsem, ze od spolecnosti Renault obdrzim obratem odpoved,

> jakym zpusobem se bude ubirat muj ne ojedinely pripad. Je mou

> povinnosti Vas informovat, ze jsem jiz ucinil kroky vedouci k

> medializaci praktik dovozce i prodejcu vozu Renault a Dacia. Myslim,

> ze je potreba tyto praktiky zmenit a pokud toho neni schopna sama

> spolecnost, je na nas zakaznicich, abychom ji k tomu donutili. Verte,

> ze tyto praktiky, ktere jsou v rozporu s dobrymi mravy i s platnymi

> zakony teto republiky, budou jiste zajimat mnoho potencionalnich

> zakazniku.

>

>

> S pozdravem TV

Vážený pane,

dovolujeme si reagovat na Vaše podněty týkající se Vámi zjištěných závad na vozidle Renault Megane II.

V této souvislosti jsme od Vás obdrželi e-mailovou poštou jednak dne 5. října t.r. kopii Vaší korespondence se spotřebitelskou organizací, dále text ustanovení vyňatého ze zákona č. 40/1964 Sb. a v neposlední řadě i dopis adresovaný naší společnosti.

Co se týče Vašich informací, obsažených v e-mailové zprávě ze dne 3.10.2005, , případu věnujeme značnou pozornost, neboť nám záleží na spokojenosti našich klientů Prozatím byla vyžádána dokumentace k historii vozu, kdy z listin, které byly předloženy, neplyne existence Vámi popisované závady. Je pravdou, že pokud se vada na věci projeví v době do 6 měsíců od převzetí věci, je třeba, aby prodejce prokázal, že vada vznikla až po přechodu vlastnictví věci na kupujícího. Pokud se to prodávajícímu nepodaří, je konstruována právní domněnka, že vada existovala již při převzetí věci a kupujícímu z takto daného skutkového stavu vyplývají příslušné nároky.

Podle informací, které máme k dispozici, Vás prodávající vyzval k přistavení vozu, aby mohla být provedena diagnostika případné vady. Z dosavadního průběhu lze tedy konstatovat, že z Vaší strany nebyla poskytnuta potřebná součinnost, nutná k postupu dle § 616 zákona č. 40/1964 Sb. Velmi nás mrzí, že tento vstřícný krok pokládáte za chybný a v souvislosti s tím hodláte učinit kroky směřující k poškozování dobrého jména naší společnosti. Bohužel v takovém případě bude společnost nucena bránit se zákonnými prostředky, které k tomu účelu český právní řád nabízí.

Předpokládáme však, že mezi Vámi a prodávajícím dojde k dalším jednáním ohledně odstranění shora uvedeného nedostatku. Další vývoj záležitosti budeme velmi pečlivě sledovat a věříme, že bude přijato řešení, se kterým budete spokojen.

S pozdravem

Kamila Záleská

služby zákazníkům

PS od TV: Tuto odpoved od Renault CR jsem obdrzel tyden po tom, co jsem navstivil dealera a ten zavady na voze potvrdil, jako vidno, aktualni informace o stavu veci si u dovozce prilis neoveruji. I to muze o necem vypovidat.

----------------------------------------…

----------------------------------------…

----------
Avatar - petrumr
petrumr
**
Setkali jste se už někdy s přístupem prodejce, že by Vám sám od sebe místo nekonečných oprav nabídl výměnu nového vozu v záruce. Jaká je vlastně praxe? A co říká Zákon na ochranu spotřebitele ? Opravdu si to musíme nechat líbit !? Napište, kolik oprav a navštěv servisu jste byli nuceni podstoupit v záruce (tím nejsou myšleny pravidelné předepsané prohlídky). Je normální přístup "nekonečných oprav" ??? Nabídl Vám prodejce sám od sebe nějakou kompenzaci ? Podělte se o své zkušenosti zde nebo na email info.renault@email.cz
Avatar - petrumr
petrumr
***
Tuto diskuzi nevyvolal problem odstranitelne ci neodstranitelne vady, vyvolal ji pristup jak prodejce, tak i dovozce Renault CR. Nikdy jsem nerekl, ze zavada nejde odstranit, o to tu ted vubec nejde. Jde o to, ze ja jsem za vyrobek nedal penize, ktere by si prodejce musel ruzne domalovavat ci slepovat. Dal jsem penize za deklarovany bezvadny vyrobek, ale to se bohuzel jak vidno nestalo. >😒]

Vážený pane,

reagujeme na Vaši korespondenci týkající se vozidla Renault Megane II.

Velmi nás těší, že v oblasti reklamací disponujete potřebnými znalostmi, protože tím je naše vzájemná komunikace podstatně zjednodušena. Ze skutkového stavu, který jste popsal ve své elektronické korespondenci, plyne, že jste uplatnil reklamaci u prodávajícího.

Proto i Vám je zřejmé, že vzhledem ke konstrukci příslušných zákonných ustanovení je zde dán právní vztah mezi Vámi a prodávajícím, který je primárně založen kupní smlouvou a sekundárně zde může vzniknout i závazek vyplývající z odpovědnosti za vady prodané věci, případně z jiného typu odpovědnosti. Žádáte-li zásah třetí osoby do takového právního vztahu, musí zde být dán právní důvod takového zásahu. Společnost Renault ČR vždy plní své povinnosti ve vztahu ke kvalitě svých výrobků a v souladu se svou filozofií vychází vstříc svým klientům. Proto se nebrání vyjít vstříc i Vám a pomoci při řešení Vašich problémů. Abychom v této věci mohli jednat dostatečně efektivně, sdělte nám prosím svou konkrétní představu zásahu naší společnosti do shora popsaného právního vztahu. Protože, jak jste sdělil, se věnujete reklamacím profesionálně, jistě bude mít Vámi navrhovaný zásah i potřebnou oporu v zákoně. Věříme, že tímto způsobem budeme moci společně dojít k řešení, které Vám bude vyhovovat.

Co se týče informací, které jsou z Vaší iniciativy zveřejňovány ohledně naší společnosti, věříme, že jejich cílem není poškození dobrého jména naší značky, či případně nekalosoutěžní jednání, proti kterému by společnost byla nucena se bránit, pokud by byly naplněny podmínky pro zákonný postup v takovém případě.

S pozdravem

Kamila Záleská

služby zákazníkům
[odkaz]

Z duvodu, aby nedochazelo k tristeni prispevku a zmatku v teto specialne zamerene diskuzi, prispivejte prosim pouze do sekce RENAULT, odkaz naleznete zde [odkaz]

:roll:
Tak se taky podělím o svoje zážitky s reklamací auta. Strejda si koupil Porsche Cayene turbo za 6 900 000,- sk. Auto už od novoty žralo olej. Dealer ( Porsche inter auto) tvrdil že je to kvúli tubám, které se musejí zaběhnout a že proto. Po 16 tkm stále motor žere olej cca 1L na 1000 km.

Auto jde do servisu. Po třech dnech se vrátí s tím že závada je odstraněna, ale motor si papá svojí porci oleje vesele dál. Takto se to opakuje asi ješte třikrát a potom dealer podá vysvětlení že si sami doma odpouští olej, že nejsou s autem spokojení a že chtěj vrátit peníze ale že to se nestane. To už bylo na mýho strejdu trochu moc a od té chvíle už ze servisem komunikoval jenom přes právníka. Následně v servisu zaplombovali všechny otvory v motoru, kterými by se dal vypusti olej a že se změří spotřeba oleje. Po 1000 km zjistili že fakt ten motor žere olej a že to opraví. Auto strávilo v servisu 56 dní, počas této doby jim zapújčovali rúzná auta ktéré museli vždy po dvouch, třech dnech vrátit s tím že dostanou jiné. Nikdo to neuměl vysvětli proč nemúžou mít jedno auto na celou dobu. A to nemluvím už o tom že když se auto kupovalo tak měli plnou hubu řečí, že pokud auto bude muset do servisu tak si pro něj přijedou a zase ho přivezou s zpátky. Ani jednou se tak nestalo. Po 58 dnech se rozhodl že odstupuje od kupní smlouvy, jelikož auto nebylo v zákoné lhútě opraveno a tudíž se to považuje jako neodstránitelná závada, a požaduje vrácení peněz. Na to se dealer ozval že v kupní smlouvě je kolonka že za každý ujetý km. se odečítává 0,5 % z ceny a že nevrátí celou částku. Takto se to začalo tahat po soudech ale ti pracují v na slovensku asi tak rychle jako v čechách, takže výsledek byl v nedohlednu. Potom sem mu poradil co udělal kamarát když mu necheli uznat reklamaci u renaultu, tak napsal výrobcovi a věci nabrali dramatický spád. Tak sme napsali célý tento příběh výrobcovi a hle, Za dva týdny volali přímo s porsche že za strejdou přijedou a dohodnou se. A za další tři týdny stálo nové porsche na dvoře a servis na dva roky grátis k tomu a v inter autu nastali personální změny. Takže jde to i takto a chce to pevné nervy reklamujte přímo u výrobce ne u dealera, ten vás pošle do p....! Tak přeju hodně štestí při reklamacích.
ale zabudol si na jednu dolezitu vec a to, ze ide o Porsche 😄 Ved niekto pisal ze pisal do fabriky a odkazali ho na regionalneho importera. A tu je problem. Plus predsa len so o ine auto. Ale to uzavretie pripadu sa mi rozhodne pozdava 😄
Picaso,

a citat vies?

Z duvodu, aby nedochazelo k tristeni prispevku a zmatku v teto specialne zamerene diskuzi, prispivejte prosim pouze do sekce RENAULT, odkaz naleznete zde [odkaz]

Pekny pribeh, len to prosim Ta napis do toho odporucaneho druheho fora. Uz je tu tych for na tu istu temu pootvaranych kopec a stavim sa, ze este nejake pribudnu... BTW, za tie peniaze mohol mat stryko desat Meganov a menit ich ako ponozky.
[odkaz]

Z duvodu, aby nedochazelo k tristeni prispevku a zmatku v teto specialne zamerene diskuzi, prispivejte prosim pouze do sekce RENAULT, odkaz naleznete zde [odkaz]

aktualni info na [odkaz]

dokumentace k reklamaci, vcetne vyjadreni prodejce (pravniho zastupce)