Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

77 komentářů

matuS
kamarat ma C4 kupe 1.6hdi, 30.000km

tiez hrka.

spotreba v zime okolo 6, v lete 5.5
reno: ja mam ten 80kW motor vo focuse a dlhodobu spotrebu mam 6,19 za celych 30.000km, jazdim ale celkom svizne, ked sa mi nechce predbiehat a ponahlat, tak spravim napriklad vieden-bratislava za 4,5.
Design a to čemu říkáš útulnost jsou dost subjektivní. Někomu se líbí, někomu ne. Já bych asi taky zařídil byt jinak jež ty.
môže byť. ako i môže platiť - koľko ľudí, toľko chutí. jednoducho na mňa interiér nepôsobil útulne.
Tak nevím, to co říkáš, mne u C4 vůbec netrápí. Něco před předním oknem ?? Já tam mám černý plast.

Co se týká drnčení, plastů, oken apod. tak tohle jsem zažil i u OII o který řada lidí tvrdí (i tzv. nezávslé testy), že je řemeslně perfektní. Není to spíš problém jednotlivých kusů ?
ja ako byvaly majitel 307sw som to pochopil. napr. odflinkli umiestnenie nejakych kablov za autoradiom. vysledok - pri 2000ot/min ti nieco "drnci" niekde v palubnej doske, niekde pri radiu... a pri 60kmh jazde sa tie otacky v tejto oblasti pohybuju. C4 som mal iba na testovaciu jazdu, takze par desiatok minut, a ako odflaknuty som ponimal material pod prednym oknom. mohlo to byt tmavsie, mohlo toho byt menej a mohlo to byt na pohlad jednoduchsie... tu bola 307sw fajn. dalej ide o odflaknute (kto setri, ma za 3) repro a ich uchytenie. ked som ich skusobne vymenil za "lepsie", triasli sa mi cele dvere... a aby som pri aute za 600k(c4), resp. 770k(sw) menil repro, tlmil a odrezonovaval dvere len, aby som mohol pocut radio...
IT: Můžeš prosím blíže specifikovat - Focus II .... řemeslně je jinde než C4 ? Mě to totiž připadá, že dneska je většina aut řemeslně dobře zvládnutá.
dik.
Alda: nezbývá než souhlasit. Nebál bych se Avensise z GB,asi i Civic8 se tam dělá?Pak i ten.

mira123:aha,já to četl v jiném kotextu

K poruchám:asi před půl rokem,ale nemám to při ruce,jsem měl analýzu výskytu poruch u nových aut.

Stručný závěr😒br />
1.poslední dobou je řádově o 100% vyšší(obecně),něž před 10 lety

2.příčiny😒br />
-globalizace(auta dělají lidé,kteří k nim nemají vztah,může to být směšné,ale něco na způsob děda byl škodovák, otec i matka též,jejich děti též...)

-překotný vývoj a použití řádně neodzkoušených prvků

-přemíra elektroniky v autě

K C4: hodně hezké auto,ale zdálo se mi trochu řemeslně odflinklé(zcela nové, různé pazvuky a drnčení)+hlučný motor 1,6 ve 130 - snad mohl na 5.stupeň točit o 500 ot méně a bylo to dobré.

Nejede se s tím špatně,jenže je-li Civic8,asi by volba padla sem.Cena dobrá,dodací lhůty špatné... 😢

K Focusu2: co vím od mého mechanika,neb Fordy je jeho hlavní oblast zájmu,nedá se 2.generaci nic moc vytýkat nějaká vyloženě špatná věc-problém tam není.Pohodové auto.Řemeslně je jinde, než C4.
C4 by som moc nedporucoval, vid moj prispevok nizsie... 8-s ale co sa tyka sedaciek, tak mam tie obycajne a mne celkom vyhovuju. neni to ziadna "skrupina" ale bocne vedenie podla mna staci na to, co sa s tym motorom da dokazat. bocne vedenie na operadle je uplne v pohode, ale s bocnym vedenim na sedaku je to uz o trochu horsie. treba vyskusat.
Zdravim,

Mam niekolko otazok na majitelov c4😒br />
Ma na Slovensku/Cesku/ v 5-dverovej verzii sportovejsie sedacky /tusim, ze ich volaju „vitalite“/? Dost ma to s**ie, lebo u nas som bol pozriet 5dverovku a mala len komfortne /v Nemecku som sa bol zviest s 3dverovou verziou a ta mala sportovejsie sedacky /verzia vtr// a velmi sa mi pacili. Ide o to, ze teraz maju vypredaje c4 1.6 benzin za asi 540 Sk + nejaka zlava /automaticka klima, metaliza/, ale sedacky su tie makke. Samoska, riesil som v tej cene aj ine auta, napr. Focus II –bocne vedenie sedadiel nic-moc, design je subjektivna vec, ale focusI sa mi pacil viac,vyssia cena, Cmax – asi tie iste sedacky ako focus, ale zase moznost odpoctu DPH a motor 1.6hdi-super /ale rozdiel v cene je taky velky, ze by sa to oplatilo po 5,6 rokoch/. Inak cmax sa mi paci, len s benzinom to neriesim.

P.S.Je tu niekto vobec niekto, kto moze doporucit kupu c4? Poznam 1.6 benzin z 307, ale tam som mal spotrebu do 7 /6,5-6,7/ a na c4 tu niektori pisu 8, tak neviem, kde je pes zakopany?
IT: Já s tvojím názorem na zadní nápravu souhlasím. Proto jsem tady do některých notorických vychvalovačů víceprvkové chtěl rýpnout 😊
Auta maji nejlepsi casy za sebou, to vi kazdy. Globalizace je *. Uz to nejsou ty predimenzovany podvozky peugeotu, trvanlivy diesely i benziny vw, nesmrtelny mercedesy, bezporuchovy toyoty, mazdy, hondy z devedesatych let s vynikajicimi motory, kdy se kazda automobilka necim odlisovala, makala na svem pisecku a mela nejakou zvlastnost, ktera dokazala oslovit a na naklady se tolik nehledelo.

V kazdem pripade bych doporucil japonce, ale VYROBENYHO V JAPONSKU. Protoze pokud chces auto na delsi dobu, tak je to celkem podstatny.
Ahoj jakou máte spotřebu u 1,6HDi 66KW nebo 80Kw v C4. Ke spotřebě připište styl jízdy. Jakou ste měl kdo nejnižší a také nejvyšší spotřebu s timto motorem. Dík za odpovědi
mira123: víceprvek je sice teoreticky lepší, ale celkově jsou jízdní vlastnosti množina jednotlivých konstr.řešení podvozku,takže je třeba vše brát jako celek a víceprvek zase nechápat jako samospasitelnou věc.Cosi o tom vím,proto to píši.

Čistě pragmaticky: pokud je auto trochu jeté, jezdí na našich skvělých silnicích, nedělá se přepečlivá kontrola a včasná výměna lůžek závěsů (kolik lidí preventivně a včas mění tato lůžka?), tak pokud jsou opotřebena, jako že jsou, budou jízdní vlastnosti paradoxně drobet horší-je jiná věc, že majitel si na to postupně zvyká a nevnímá to.

Dobré jízdní vlastnosti se dají udělat i levněji a Civic 8 je toho důkazem. Svět není jednobarevný.
z tohoto som niekedy aj ja hotovy, idem kludanko pianko a zda sa mi spotreba tak akurat a potom idem tu istu trasu ponahlavo, same predbiehacky a max pol litra na 100km spotreba navyse...mna skor prekvapili tie obrovske priemerky pri C4 oproti 307 1.6 16V
JarinoRS O.K. ja som nehovoril , že kecáš iba sa mi nezdal taký rozdiel. No je to určite celkom iný režim, ja Košice ty malé mesto hlavná cesta a pod.. . Teraz som bol vo Svite cez Krompachy, cestou tam kľudná jazda dodržiaval som predpisy spotreba 7,7 l, naspäť som sa už ponáhľal ale spotreba 7,8 čo so bol prekvapený , že to vyšlo takmer rovnako.
saco, naco by som kecal? co by som z toho mal? fakt mi to tolko zerie, ale je pravda, ze to mam cestou tam dolu kopcom stale a iba po hlavnej ale zase nas5 stale kopec >😁 ale zase iba hlavna...tak 2 krat tyzdenne vacsi nakup, kde mam cestou 1x semafory tam, 1x nas5. male mesto, ziadne zapchy alebo davanie prednosti, dole sa vlastne iba zgulam...
Jasne, ma H-ckovu. Ale na jazde to aj tak takmer nikto nepozna. Mozno v extremnych situaciach na cvicisku v priamom porovnani s konkurentom, ale na normalne pouzivanie bude stacit.

Ale nemyslim si ze tu islo o danie prednosti vacsiemu kufru, skor tu islo o setrenie nakladov. Ak si predstavime ze aby bolo auto konkurencieschopne, t.j. predavalo sa za rovnaku cenu, tak pri drahom "ufonskom" celnom paneli sa to setrenie musi niekde ukazat. Kdezto napriklad vo focuse vidime jednoduche riesenie palubovky a zasa vyssie investicie do podvozku. Takze ak ma jedno auto zlozitejsiu jednu cast, urcite sa niekde inde setrilo. Inac by to vyzeralo ako napr. v BMW, kde sa moc nesetrilo nikde, takze to s cenou vyzera tak ako to vyzera... 😉
Civic 8G ma H-ckovu zadnu napravu. Rozmyslal som preco ked Civic-i mali skoro odjakziva nezavisle riesene zadne ramena, ale konkurencia ma az na vinimky jednoduche. (len Focus a VW group ma viac prvkove) Ale vraj to jazdi pekne. Ale mohlo mozno este lepsie, len nemali by taky velky kufor. Uzitok tentoraz mal prednost.
misoo - Já jenom že ji nemá víceprvkovou....
Uprimne povedane neviem presne, soferoval som sa iba par desiatok km, ale za tu dobu ziadne problemy, hlucnost a odskakovanie som zenaznamenal. A to sme isli aj po velmi nekvalitnych cestach. Nie je to dokonalost focusu, ale myslim si, ze sa nachadza niekde v tej lepsej polovici (z aut v triede). Co sa tyka drzania stopy a naklanania auta v zakrute, tak je to spicka, auto drzalo aj v prudkych zatackach ako pribite a naklanalo sa velmi malo. (boli tam nejake 17-ky)
misoo - Jakou má Civic zadní nápravu ?
matuS
to vam teda pekne zere! :shock:

radsej nepisem, kolko to berie mne, lebo by vas jeblo
saco: jsou lidi kteri proste umi jezdit s nizkou spotrebou...o neco pomaleji to je jasne ale zadne brzdy provozu to nejsou...mimochodem provoz ve meste stejne neni o tom jestli jedu po okruhu ctyricet nebo padesat ale o prostojich na semaforech apod....proste to ti lide umi...mimoch. myslim na autowebu byl ridic ktery prejel turecko(nejsem si uplne jisty) prumernou rychlosti 75km/h a mel spotrebu 3,5l...jel myslim s nejakou velmi slabou fabii 😉
"pri 100% mesto, teraz v zime mam na studenom starte a popojazdeni 4km tam a vecer naspat spotrbu 8,3. Pri 50:50 cca 7l. V lete minimalne o liter menej ako to 100% mesto, takisto mimomesto."

no tak to mám dosť ja cez týždeň pri 100% mesto, teraz v zime mam na studenom starte a popojazdeni tiež takých 3 - 4km tam a vecer naspat spotreba okolo 12-13 litrov no ale sú ta 3x semafory, ale aj tak sa mi to nejak nezdá.
Zdravim damy a pani,

asi vas viacerych sklamem, ale po takmer roku pouzivania nemozem povedat, ze by som C4 mohol odporucit. Ani neviem kolko krat som bol za ten rok v servise, ale viem, ze to bolo viac krat ako za vsetky moje auta dokopy (pravidelne servisne intervaly neratam). Auto malo nie malo drobnych zavad, ktore sice v doprave z miesta A do miesta B neprekazali, ale rozhodne prekazali k dobremu pocitu z auta a k nefunkcnosti alebo zlej funkcnosti niektorych zariadeni v aute. Nebudem tu kazdu zavadu zvlast popisovat, ale najdolezitejsiu mi neda nespomenut a to je ZADNA NAPRAVA !! To ze neni viacprvkova, to som vedel uz davno a testovacia jazda pred kupou ma usvedcila v tom, ze auto drzi stopu velmi dobre, tak som zobral aj "neviacprvkovu". Zadna naprava neskutocne bucha pri prejazde aj mensej nerovnosti. Ked som prvy krat presiel zvycajnou rychlostou cez jeden fajnovy zeleznicny prejazd, tak som sa skoro pos*al od strachu a hned som musel zastavit a pozriet sa, ci mi neurvalo cely zadok auta. Fakt som sa zlakol a pozeral pod auto ci drzia kolesa na svojom mieste. Pocul som take nazory, ze je to v tejto PSA-ckej naprave normalne, ale nechcelo sa mi verit, je to fakt hrozne. Reklamoval som to v servise a najprv mi povedali, ze je to normalne. Nedal som sa odbit, a po staznosti "vyssie" boli servsmeni ochotni sa na to znova pozriet. Potom uz uznali, ze je to fakt divne. Takze momentalne cakam na nove komponenty napravy a dufam ze to budu schopni opravit.

No, ale aby som sa tolko nevykecaval, tak dalsie veci zhrniem do kladov a zaporov 😒br />
>😁 KLADY >😁

- je to designovo fakt pekne auto (subj.)

- s AL 205/55R16 na kvalitnej ceste super drzi na ceste a minimalne sa naklana

- pekne moderne riesena palubovka, displaye

- komfortne a zaroven dostatocne pevne sedacky, dobre bocne vedenie

- motor ma rovnomerny tah a prijemny sportovy zvuk

- dostatok miesta vpredu aj v zadu (v ramci danej triedy)

- zvuk zakladnej audiosustavy s CD

- ucinna klima/kurenie a vyhrievanie pred. aj zad. okna

- siroke moznosti nastavenia volantu a sedacky

- integrovany osviezovac vzduchu

😢 ZAPORY 😢

- zadna naprava (vid text vyssie)

- hocikedy sa z hocikadial ozve divny zvuk, vrznutie, buchnutie

- aj jemny kontakt plastu s tvrdsim predmetom zanecha trvalu stopu

- nepresna paka radenia, obcas nejde zaradit 1,2,R

- volant ma velky priemer, je tvrdy a nema dobry grip

- kozeny volant sa uz zacina "lesknut" (po 10.000 km !!)

- plechovy zvuk prednych dveri

- kapota nema plynove vzpery

- stierace nestieraju az na kraj skla, spina nebezpecne rozsiruje A stlpik

- pri cuvani za obcas ozve neprijemne silne pisknutie zo zadnej napravy

- obcas blbne zadny senzor cuvania, neda sa nanho spolahnut, cize je nanic

- obcas tazko startuje a kolisu otacky

- normalna spotreba iba pri pomalej jazde

- pri 130 km/h motor toci viac ako 4000 ot.!!, chcelo by to 6-ku

- celne sklo v dolnych rohoch lame svetlo

- aut. stierace obcas stieraju ked nemaju a nestieraju ked maju

- motor za studena vyrazne klepka ako dieslak

- bocne spetne zrkadla nie su asfericke

- vela mensich odkladacich miest, ale bohuzial nepouzitelnych

- predna laktova opierka pri opreti sa o nu vrzga

- velurove sedacky neumoznuju akykolvek pohyb, treba si "sadnut znova"

- zadna laktova opierka je priliz nizko, takze je nepouzitelna

- drahe naplne do integrovaneho osviezovaca vzduchu

Tymto nechcem nikoho odradit od kupy C4, ani radit ake si ma kupit, kazdy ma svoje priority a subjektivne nazory na veci, ale pred kupou vrelo odporucam nie len skusobnu jazdu, ale je treba si dane auto zapozicat v pozicovni aspon na vikend.

Moj osobny nazor na C4 je ten, ze ide o auto s dobrymi napadmi a s vydarenym designom, ale bohuzial nekvalitne vyrobeny bez zmyslu pre poctivost a detaily. Keby som mohol vratit cas, tak si C4 urcite nekupim.

Ja osobne (nemam na BMW1) by som si teraz vybral Focusa koli jeho kvalite spracovania, vynikajucemu podvozku a zabave z riadenia. Este sa mi paci novy Civic, toho som sice soferoval iba raz, ale prvy dojem bol super.

Tot vsjo :?
No teraz je Focus 1.6 Ti-VCT GHIA + dvojzonova klima + +metaliza + alarm (First edition) v cene 589 000 Sk, za tuto cenu to nema konkurenciu.

C4 1.6 Pack je v akcii za 575 000, ale ma iba mechanicku klimu, iba predne okna v elektrike, no a nema viacprvkovu zadnu napravu.
pri 100% mesto, teraz v zime mam na studenom starte a popojazdeni 4km tam a vecer naspat spotrbu 8,3. Pri 50:50 cca 7l. V lete minimalne o liter menej ako to 100% mesto, takisto mimomesto.
saco: Jak Vám to pánove žere, mne stále ako traktor naj. 15000 km teraz priemer okolo 9,5 - 10 l 60%mesto 40% okresky, mimo mesta pri dodržiavaní všetkých rýchlostných limitov a najúspornejšej jazde sa dostanem tak na 6,5l - 6,8 l.

to som velmi prekvapeny , taku spotrebu budem mat ked budem plny a mimo obce pojdem aspo 110-120 a casto budem predbiehat. Ale nemam C4. Alebo do tych 6.8 ratas aj dialnicu aspon pri 130km/h ? Ak nie, je to celkom zrave, alebo vyslovene zly styl jazdy. Nechcem urazit.
to Miro123😒br />
1.6HDI je, troufnu si rict, ve sve kategorii nejlepsi motor jakej jde u nas koupit. Dostatecne vykony, tichy , opravdu mala spotreba(6,1/4,3/4,9l/100km) a vejde se do rozumne hranice pojisteni.

Jediny problem je v cene.

Mimochodem jsem tento motor zkousel v P407 a na to, jak bylo auto tezky to vubec nebylo marny.
saco: málo místa vzadu v C4 ? Normálně tam nesedávám, ale když to porovnám s O2 a P370 tak je ho minimálně stejně. Vyzkoušeno, když jsem to kupoval. A dokonce i v nějakých testech v autohitu to přeměřovali. A v porovnámí se starým puntem ? >😁

blesk999: Já jsem porovnával ty auta asi ve stejnou dobu jako ty - 12/04 - 01/05, se starým focusem, nový nebyl. Nevím ale jaký jsou ceny na Slovensku.

Hodně ale záleží, co porovnáváš za motorizace. Třeba u tý O2, když jsem chtěl benzín, tak u Škodovky 1.6 Fsi, starý 1.6 je sice levnější, ale parametry jsou horší.

Petr Zahora: A co spotřeba u HDi ? Co jsem slyšel, tak zázrak to není.

krezip: Zvol si parametry a podle nich vybírej. Já jsem chtěl dva servisy do okolí max. 15 km, bezpečnost, cena atd. Design až někdy na konci.
krezip "Tak když se to shrne, vzali byste si osobně C4, když ne co byste brali?"

No ja by som teraz do výberu zahrnul aj nové Punto je to síce akože o triedu nižšie, ale veľký rozdiel tam teda nie je, snáď len kufor - 45L. Mne sa zdá , že v C4 je málo miesta / keď sadnem napr. dokonca do starého Punta dopredu žiadny veľký rozdiel a vzadu väčší rozdiel len v mieste na nohy /. Máme aj 307 break a to je oproti C4 priestorový zázrak. Ináč zatiaľ v C4 všetko viac menej O.K. až na tú spotrebu, takže keby som ešte raz kupoval C4 tak určite nie 1,6 16V.
teraz som si vsimol ze som to napisal uplne naopak :😉

"...Ak vyslovene nepotrebujes velky kufor tak rozhodne skor C4..." malo to byt: "...Ak vyslovene nepotrebujes velky kufor tak rozhodne skor ako C4 Focus..." teda aby to bolo jasne ja som za Focus 😄

to mira 123: Auto som vyberal 12/04 vtedy to bolo trochu inak ako dnes. Na Octavka bola skor predavana (od 5/04, takze sa mi podarilo ziskat uz nejaku zlavu (cca 55tis.) Focus som vtedy mal prve info len z cennikov. Osahat som si ho bol az bola OII doma. Ked idem lyzovat ci k moru ukludnujem sa aspon tym kufrom. V zasade si ale stale myslim ze Focus a OII su zrovnatelne auta po vsetkych strankach. Fikus trosku lepsie jazdi (trosku lepsie filtruje nerovnosti, je vsak minimalne rovnako sporty). Jediny vaznejsi problem je ten ze za co kupim dnes 1,6MPI Ambiente s mojou dovybavou (cennik cca 660tis.) Mam o dost lepsie vybaveneho fikusa s lepsim motorom. Preto prve miesto Fikus. C4 az po Oktavke. Nova Honda Civic 8G bude asi tiez hodne zaujimava, len cena zatial trochu nad limit uvedenych aut. Nechapem preco urobili 1,4 verziu. 80k dnes nic moc 10rokov dozadu robili vykonnejsie motory, 1,8 je uz o inom
C4 nebo zatracenou P307. Obe auta jedine s 1.6HDI 80 kW.
krezip : nevzal.Sice jak někdo píše,sedí se tam dobře,nyní je i přímo skvělá cena,takže osobně bych přihodil 200t a koupil Civica 8 gen s 1,8 motorem viz aktuální test zde a měl snad jistotu,že to auto bude fungovat.
matuS
mazdu3 alebo corollu
Tak když se to shrne, vzali byste si osobně C4, když ne co byste brali?
to mira123: Ja take nechci C4 a ani P307 s Fabkou srovnavat, ale obcas to delaji jini. >😁
matuS
ja som sa v C4 tiez viezol a je to prijemne auto.

Dneska som spravil 150km na 4r Picasse 2.0hdi, 110tis km a naozaj som prijemne prekvapeny: interier zachovaly, v aute pomerne ticho, nic nevrzga, islo to rovno, 180km/h ziaden problem- stabilne sa to spravalo, dobre brzdy, pritom sa tlmice ani kotuce este nemenili.

Takze v tomto s citroenom naoza problem nieje. Problem je, ze su tam nekvalitne suciastky, ktore zacinaju odchadzat prave po 100tis km, a kedze s tymto autom to uz zacina, tak ide tiez do sveta. Preto citroen nie.
blesk999: Focus dražší než OII ? Dost divný.
v ramci tejto triedy by som volil Focus, aj ked mam OII (v case ked som vyberal sa Focus len zacinal predavat a bol drahsi😒. svokor si vyberal tiez v tejto triede, vybral si Corolu (kvoli akcnej cene ktora sa nakoniec aj tak s mech zabezp. alarmom a deflektormi dostala na 575tis. za 1,4l HB vybava Terra kupovane 3/05). Svokor zatial nemal ani jednu sebemensiu poruchu s autom. Ak vyslovene nepotrebujes velky kufor tak rozhodne skor C4. Octavia a Focus maju niekym design oznaceny ako fadny, nudny... Casom uvidime😄 Ako sa stihol okukat Megan, obavam sa ze sa tak za rok dva okuka C4 a vyplavu viac na povrch neduhy ktore dnes niektori pre "zaujimavy" design nevidia.
Petr Zahora: Vždycky záleží, s čím porovnáváš a pak taky jde o zvyk. S Fábií bych svoji C4 nikdy nesrovnával 😄 Jinak v 307 je všechno stejný jako v C4 - podvozek, motor, převodovka.
Vsichni pisete o nepresnem razeni u C4.

Mam P307(110 000 km) a predpokladam, ze razeni je totozne ?

Mimo jine mi slouzi Fabie (4 000km). Pokud presednu z Fabie do P307 je kvalita razeni o trochu horsi ve P307, ale nijak dramaticky coz k ujetym kilometrum je asi OK. Zadne rychlosti nezadrhavaji, jdou radit lehce. Taky tvar hlavice paky mi prijde u Pazouta,C4 stastnejsi nez u Fabky.

Spis se mi nekdy u Fabky stava, ze treba 1.stupen nebo zpatecka nelze na poprve zaradit. Musim vysplapnout spojku a na podruhe to uz klapne, coz u Pazouta nesleduju.
Mám C4 1.6 16v skoro rok, najeto asi 22 tis. Průměrná spotřeba těsně pod 9l . Když jezdím teď v zimě do práce a zpátky, cca 100Km tam mám spotřebu nad 9. Většina cesty po dálnici a pak město a taky nějaký okresky. Nehoním to až tak rychle, max 130. V létě je samozřejmě spotřeba nižší.

Při delších cestách, na dovolenou apod. se dostanu někam k 8 litrům. Je pravda, že při velmi klidné jízdě by to šlo ještě o trochu níž.

K tomu již zmiňovanému řazení - je to tuhý, ale časem se to zlepší. Úplně nejpřenější asi není, ale jde spíš o zvyk.

Jinak Focus má určitě lepší podvozek. Ale nejsem závodník, takže tak obrovský rozdíl necítím.

Plasty drnčely - ve sloupcích, jak jsou přichyceny bezp.pásy, ale hodně záleželo na teplotě. Vyměněno v servisu a teď je to Ok.

Jiná závada - odešlo čidlo parkovacího asistenta. Vyměněno v rámci záruky.
Jak Vám to pánove žere, mne stále ako traktor naj. 15000 km teraz priemer okolo 9,5 - 10 l 60%mesto 40% okresky, mimo mesta pri dodržiavaní všetkých rýchlostných limitov a najúspornejšej jazde sa dostanem tak na 6,5l - 6,8 l.
Lubos.1
krezip: ak ti u Civica vadi iba ten servis, tak si kup 8G a jazdi do ineho servisu Hondy 😁
Jezdim pět let Civicem 7 generace, na jaře ho budu měnit. Volim mezi Civic 8g, Leonem, Meganem Grandtour a C4. Všim jsem jezdil, Leon ujde, ale neni z něj vidět, 8g bezva, ale nemam dobrou zkušenost se servisem Hondy, takže znova ne, Megane má zajímvej 1,5 dci 105koní, ale je moc tuctovej. Ale C4 jsem jezdil pět dní, asi 1000km a můžu říct že volant člověk po pár kilometrech neřeší, displej je supr čitelnej i když otáčkoměr nad volantem jsem postřeh snad jen při prvnim bližšim prozkoumávání auta. Spojka dobrá, řazení spíš děs, pětka tam nejde skoro nikdy a občas při podřazení ani dvojka. Jinak to m á dost malej kufr, ale to neni tak zásadní. Ale nejdůležitější je kvalita sedadel. Brácha jezdí Xsarou a tam ty sedačky za moc nestojej. C4 má příjemně tvarovaný a IDEÁLNĚ vysoký opěradla, jsou tak akorát široký a příjemně tuhý, ve spojení s francouzsky měkkym a nedrncavym podvozkem téměř ideální kombinace. S polohou za volantem problém neni, A sloupky nepřekážej. Jezdil jsem s 1,6Hdi 66 Kw, docela to stačilo, krásně pružný a navíc to auto celkově na dravou jízdu moc stavěný neni, hlavně kvůli tomu měkkýmu podvozku, neni pořádně cejtit kontakt řidiče s vozovkou, je to prostě takovej pohodlnej kočár ideální na dlouhý cesty, nebolej z toho záda, má to tempomat a dobrý audio. Ale rodinný auto to kvůli kufru bejt nemůže, spíš pro dva lidi, akorát tak stavěný.
a kolik z vas s tema autama jelo?...asi moc ne kdyz nevede focus...teda zase jde samozrejme o priority ale pokud jsou ty tve jine nez zase o neco lepsi image tak si vem focus...protoze ve vsem krome(u nej velmi nudneho) vzhledu je jako celek proste kral hatchu 😉
Citronek: povím ti malé tajemství-ve Francii se zase nejvíc prodávají auta z PSA a Renault,tak tu Fabii už rozdýchej.Nikdo tě nenutí si ji kupovat.Já mám Lagunu2 za 900t ale řemeslně byla O1 zpracována líp.Sice stála necelých 600 tis,ale nedrnčelo v ní sedadlo spolujezdce a nevrzala palubovka.Také je to poslední,teda i první auto z Francie a nazdar! >😒] K C4 se vyjadřovat nebudu.Auto s natočenými 1500 km bylo hlučné-benzín 1,6, palubovka už drnčela a o tlumeném zavírání dveří-to bude muset jít C4 na exkurzi třeba do manželčina Swifta. O čitelnosti 4 rozhozených displejů nemá cenu hovořit. Nemyslím rychlost,ale další údaje. K tomu nejednotná barva podsvícení. Řazení nebudu komentovat.Tragické auto,sice hezké,ale to je asi tak vše.Nikdy!
no, ja som po totalke 307sw 1,6e pozeral rozne auta... do velkeho finale sa dostali Ford Focus II a C4.

velmi som sa priklanal k C4. neviem, ako teraz, pred Vianocami mali super cenu, cca o 100.000 menej nez bezna. a auto som si mohol poskladat. v druhom stupni vybavy (pack?) + navyse dual.autom.klima (paket - spolu s dazd. a svetelnym paketom, elektrochromaticke zrkadlo) , 16"kolesa, cierna metla (obsidien), vyhrievane sedadla, zadne okna v elektrike a neviem ci este nieco za 610-tisic.

vadili mi latkove potahy, nakladacia hrana kufra a to prazdno od okna k vodicovi - najma ten lacno vyzerajuci plast tam. nevedel som tiez najst polohu za volantom - volant velmi vystrceny do kabiny. tempomat ma prijemne prekvapil, taky by som chcel mat...

velmi som vahal, presvedcila ma nakoniec testovacia jazda na jednom i druhom aute😒br />
C4 (1,6e, 5-dv) - prijemne odhlucnene, pohodlne, packy i radio i saltpaka mi pripominali moje 307sw. radenie oproti 307 vylepsene, stale vsak "gumove", ziaden VW... radio hrozne, teda zvuk (asi ako u 307sw - papierove repro, hrozne uchytenie... hanba za tu cenu). a obaval som sa naprav, kolies a trasenie volantom (co som na SW nemal). motor bol surovy, takze som sa spoliehal, ze bude ako u 307, kde som mal spotrebu okolo 7 litrov. tu by mohlo byt i menej - lahsie auto, lepsia aerodynamika. uz som ho skoro kupil.

hned potom test. jazda vo FocusII, 1,6 Ti-VCT a bolo rozhodnute. to radenie, TO RIADENIE :shock: , podvozok :shock: ... radost jazdit. :-!

sice som si nemohol nic navyse dovybavit (akcna seria Champion), bral som Ghiu (vybava skoro ako u C4, len ziadne vyhrievanie sedadiel, ale velurove potahy, cena takmer identicka) s 1,6 TiVCT, ciernou metlou este v ten den som to objednal, tyzden na to uz auto stalo na znackach... dufam, ze naprava nebude buchat, motor je fajn, pruzny, plyn citlivo reagujem len spotreba nie je ako proklamuju v katalogoch.
.. no co se divíš - Fabia je přeci nej, proto se tolik prodává - sice výkonu, co dCi, či HDi dosáhne na 1.5/1.6 motoru - dosahují Tdi na 1.9....ale to je mimo diskusi. V C 4 jsem jel jen zkušebně - s dieslem - slabším - turbo zabíralo jak mělo, posezení bylo príma, vůz opravdu /na jednoduchou nápravu/ pěkně seděl v zatáčkách a zátah to mělo .... byla jediná věc, která mě nakonec odradila koupit si C4, a to jsem o ní vážně uvažoval - převodovka - párkrát mi to uvízlo na 5 a nešlo na N, 2 - no hrůza, prostě s novou krátkou, lehkou a přesnou převodovkou např. v Golfu - se to nedá srovnat, měl by se to Citroen konečně naučit - měl jsem C3 a čekal jsem silné zlepšení - nenastalo.
matuS
citroeny nie.

inak C4 je pekna, ticha a ma super audio sustavu. Skoda toho plechoveho zvuku pri zatvarani dveri.
Ake mate skusenosti s poruchovostou C4? Mate s nou nejake problemy? Aky mate celkovy pocit z nej? Kupili by ste znovu? Co si myslite o Coupe, ma to niekto?

Asi kupim auto a manzelka mi pili usi s tym, ze C4 vyzera super...
Ta prodleva nejsou cele dve vteriny, musim se poopravit .. zalezi na otackach .. pri tech 2500 ot. je prodleva dost znat .. myslim ze to vterina bude .. pri nizsich je to fakt doba ..
Lubos.1
kym zaberie turbo, tak to chvilu potrva, ale ak by si to drzal v 2500 otackach, nemala by tam byt ziadna diera.
Dvě vteřiny prodlevu? :shock: To snad není možný? Před lety se tu živě diskutovalo o 1/2 vteřině fábie, kterou jsem měl, ale dvě vteřiny bych fakt asi nerozdejchal. Aktivní bezpečnost??? (mám Mini Cooper)
Zapomel jsem se zminit o razeni .. naprosto bezproblemove, velmi presne a pohodlne .. v porovnani s volvem o dost prijemnejsi ..
Mam ho mam mesic .. najeto 4000 km .. je to supr auto .. trosku jsem se bal, jake to auto bude, po vsech tech clancich a diskuzich ohledne citroenu ..

Zatim nemam zadnou vaznejsi pripominku .. asi nejvetsi problem je vnitrni zrcatko, ktere nedrzi polohu a sklapi se po te, co auto stoji delsi dobu na slunicku .. ta vazelina co ho fixuje se nahreje a nedrzi ho v poloze .. servis mi ho vymeni za nove v ramci zaruky (nejsem pry sam) ..

Co se tyce jizdnich vlastnosti .. Je to fakt bomba! Auto je skvele tichy, motor zabira plynule a rekl bych, jakoby mimochodem .. clovek si ani neuvedomuje jak to auto zrychluje .. mel jsem s tim z pocatku docela problem, dvakrat jsem malem vyletel ze zatacky - myslel jsem si ze jedu pomaleji nez jsem jel (asi o 20km/h) .. Nejsem zavodnik, nejvice mi vyhovuji stredni otacky s tim, ze kdykoli prislapnu plyn tak auto zrychli (vynecham superlativa typu "vystreli", protoze "jen" zrychli a docela citelne), proto mi ten motor maximalne vyhovuje, zadny rev pri predjizdeni, proste jen tiche, plynule zrychleni ..

V papirech je 0 -100 psana za 9,3 sekundy, nepremeroval jsem to, nemam ani jak .. Neni to vsak dle meho nazoru charakteristika, ktera by presne popisovala tento motor, zajimavejsi by bylo zmerit pruzne zrychleni, ktere si myslim bude opravdu impozantni ..

Motor je do 2000 ot. dost mdly (neda se s tim v techto otackach prakticky jet .. chcipne/nechcipne?😊 ). nejcitelnejsi zatah je citit okolo 2200 otacek

na sestku se da v pohode jet uz od 90km/h

Spotreba .. zatim nejezdim na spotrebu, navic to auto si rika o trochu te dynamiky .. nicmene pri velmi klidne jizde z centra Prahy do Jicina, mesto a vesnice zasadne predpisove, dalnice 135 km/h tempomat, okresky 90-100 km/h jsem mel prumer dle PP 5,8 litru ..

Vylozene dynamicka jizda, okresky brzda/plyn, dalnice 170 - 180, 7,8 litru

dlouhodoby prumer (mesto 20%, 40%dalnice, 40% okresky) 6,6 litru, s tim ze jezdim dynamicky.

Vsechny udaje jsou dle PP .. zatim jsem se nedostal k presnemu mereni plna-plna .. ale prubezne jsem si propocitaval a realna spotreba odpovida PP +/- 0,1 litru. Neni to vsak na 100%

.. Jeste jedna drobnost .. plynovy pedal ma necele dve vteriny prodlevu, nez auto zacne zabirat!! Bylo mi vysvetleno, ze je to kvuli emisim ..
Avatar - pallas
pallas
popis co a ako..

skusenosti? A spotreba?
no já psal "řazení šlo lehce" ne "přesně" 😄 nechci provokovat slovíčkařením. já sem jen tomu týpkovi tam nechtěl urvat řadící páku před vočima >😁 jinak, sem to myslel tak, že jde lehčeji než třeba v octavii z roku 98, což je matky a jezdím s tím dost často. Nejlíp se mi řadí stejně v mým fávu >😁 :-! 😉
Dovolim si docela nesouhlasit s tvym hodnocenim razeni .. Vyzkousel jsem si v salonu C4 1,6HDi, tu slabsi .. Razeni je opravdu dost hrozny. Jsem zvykly z Volva V40 na presne razeni a tohle bylo na hranici unosnosti ..

Co se tyce vyhledu tak nemam vyhrad (ani dopredu ani dozadu) .. v nekterych recenzich to trochu vytykaji .. spis co me zarazilo, byla absence "lomeneho" bocniho zrcatka, je to takova drobnost a pritom tak prakticka.

na volant jsem si nemusel zvykat, nepocitil jsem prakticky zadny rozdil oproti klasice ..

Jizda byla velmi prijemna .. nejsem odbornik na hodnoceni podvozku, ale prislo mi ze sedi velmi dobre, mozna oproti V40ce trosku tvrdsi .. Motor jakz takz slapal .. 92 koni neni moc .. Mel podobny zatah jak moje Volvo (85kW), akorat logicky koncil na 4000 ot.

No nicmene to auto je tak super, ze uz nejaky tyden cekam na VTS 2.0 HDi .. 😁
Měl sem začátkem zimy tu čest vyzkoušet 1.6 hdi při zkušební jízdě tady u nás v citröenu a můžu jen chvalit. Motor si jemně klapal i v otáčkach kolem 4k. Motor reagoval na sešlápnutí plynu téměř ve všech otáčkách a bez toho klapání bych ani nepoznal, že řídím diesla. Auto v zatáčkách příjemně sedělo (nutno dodat, že v rychlostních limitech :roll: 😉 ). Řazení šlo lehce. Spojka nic neobvyklého, spíš mi sedla. Brzdy ani ostré, ani na * 😄 všechno akorát. Co mě ale hodne potěšilo bylo řešení interiéru. A-sloupek nepřekážel v zatáčce absolutně nikdy. Ten výhled, to pohodlí, ta jednoduchost interiéru. Z toho zvláštního volantu se mi ze začátku dělalo trochu nevolno, ale po pár kilometrech to bylo ok 😊. Nejsem si stoprocentně jist, že je důležité mít otáčkoměr, ještě takhle zvláštně provedený, nad volantem, ale vypadá to efetkně 😊. Naopak rychlost se ukazuje obřími číslicemi na obřím LCD uprostřed palubovky, který má velmi chytrý systém vlastního + venkovního podsvícení. Výhoda pozice je v tom, že když jedu a čumim, tak furt vidim i co se děje přede mnou na silnici. To je asi všechno, čeho sem si za té půl hodiny všiml. Třeba to někomu pomůže >😁
to vsem:K tem referencnim autum jeste pridam doplneni.Jezdi s nimi vetsinou zeny a to na trase Brusel-Lucemburk a to po dalnici, kde je povolena max.120km/h a samozrejme je v tom take zahrnuto take popojizdeni po meste.Kdyz uvazim, ze zeny jezdi pomaleji nez mi "zavodnici", tak mi to pripada jako dost vysoka spotreba :!:
ja by som tiez nebral knihu jazd ako referenciu, mne vychadzala priemerka na 1.9tdi 66kW okolo 7.2l/100km, ked neplatis naftu, tak to proste nesetris..
matuS
to nemoze tolko zrat. francuzi maju dobre benzinaky. treba to nechat dobre zabehnut, pekne drzat v otackach a bude mat priemer pod 8
to saco:Asi te nepotesim, u manzelky v praci je maji jako referentska auta s timto motorem a prej s nimi jezdej v prumeru za 8,9l/100km.Dle knihy jizd 😢
ja som si vybral focusa II, s motorom 1.6 tdci, co je ten isty ako 1.6 hdi. u mna rozhodli jazdne vlastnosti, nterier a kvalita spracovania. na tie 3 displeje by som si urcite nezvykol. ale ak mam byt uprimny, zvonku sa mi viac paci c4, najma 3d verzia, to sa vsak moze zmenit, focus ma fakt nadcasovy dizajn..
Máme 1,6 16 V a priem. spotreba za nejakých 3 000 km 9,6 l/100 km 😒 z to asi 1/2 v meste a 1/2 mimo mesta , kľudná jazda maximálne dajakých 110 km/hod. Ako ste na tom Vy???????????????????????,
matuS
kamaratova mama kupila predvcerom C4 1.6, tak potom poreferujem co a ako
matuS
ale tak je to s kazdym novym modelom auta...
Avatar - pallas
pallas
caau Matus, dlho som ta nevidel.

Evasiona uz nejazdim, teraz mam Xsaru a Berlingo.

Ale ta C4 mi vrta v hlave... odviezol som sa na nej, a oproti xsare je to fakt o niecom inom. Skok o generaciu alebo dve.
matuS
pallas nesiel si nahodou dnes na zelenom evasione okolo tretej pri Regine?

inak v c4 som sedel a vyzera to pekne, ale ja uz koncernu PSA neverim.
Avatar - pallas
pallas
Lubos1, myslis ze tie chyby za ten cas, co sa P307 vyraba, este nevychytali?
Lubos.1
Osobne sa mi C4 designovo celkom paci, ale nesiel by som do toho z dovodu, ze je postavena na platforme P307. Ak su tam aj rovnake napravy, tak dakujem pekne, tes sa na vibracie kolies 😞

Pockaj minimalne rok a pol, medzitym citaj vsetky skusenosti. Neuc sa na vlastnych chybach.
Avatar - pallas
pallas
Myslim ze okolo 100 koni staci na auto tejto velkosti (70% prevadzky v meste, 20% mimo mesto, 10% dialnica).

Co vybrat?
Avatar - pallas
pallas
Rad by som sa dozvedel skusenosti majitelov noveho Citroenu C4. Podelte sa o vase poznatky. Oplati sa ist do toho? Ake ma vyhody/nevyhody napriklad oproti novemu Focusu?