Auto.cz

Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
11. 11. 1999 14:53
neregistrovaný "Kosta11"
11. 11. 1999 18:38
neregistrovaný "idark"
14. 11. 1999 01:14
neregistrovaný "Herrmann"
14. 11. 1999 02:10
neregistrovaný "mirekvk"
14. 11. 1999 21:34
neregistrovaný "HonzaP"
15. 11. 1999 10:55
neregistrovaný "residents"
15. 11. 1999 20:34
neregistrovaný "Johny_R"
19. 11. 1999 14:49
neregistrovaný "sportmotor"
25. 11. 1999 09:25
neregistrovaný "PTD"
25. 11. 1999 12:03
neregistrovaný "kerim"
25. 11. 1999 12:46
neregistrovaný "login"
25. 11. 1999 12:52
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 05:14
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 09:43
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 11:40
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 11:47
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 11:53
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 11:59
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 12:15
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 12:25
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 12:38
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 12:46
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 13:02
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 13:12
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 11:51
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 12:05
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 12:21
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 10:04
neregistrovaný "login"
26. 11. 1999 10:11
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 11:50
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 12:24
neregistrovaný "login"
26. 11. 1999 12:38
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 12:46
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 17:50
neregistrovaný "PTD"
26. 11. 1999 17:52
neregistrovaný "PTD"
26. 11. 1999 19:22
neregistrovaný "HonzaP"
29. 11. 1999 10:22
neregistrovaný "PTD"
29. 11. 1999 10:34
neregistrovaný "residents"
29. 11. 1999 10:52
neregistrovaný "login"
29. 11. 1999 10:54
neregistrovaný "maxipes"
1. 12. 1999 16:44
neregistrovaný "maxipes"
1. 12. 1999 16:56
neregistrovaný "maxipes"
2. 12. 1999 11:54
neregistrovaný "residents"
2. 12. 1999 11:58
neregistrovaný "residents"
3. 12. 1999 10:53
neregistrovaný "login"
3. 12. 1999 16:51
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 03:58
neregistrovaný "HonzaP"
6. 12. 1999 14:27
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 14:31
neregistrovaný "maxipes"
7. 12. 1999 10:02
neregistrovaný "residents"
7. 12. 1999 11:59
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 10:51
neregistrovaný "residents"
6. 12. 1999 11:19
neregistrovaný "login"
6. 12. 1999 13:54
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 14:25
neregistrovaný "login"
6. 12. 1999 14:46
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 14:51
neregistrovaný "login"
4. 12. 1999 10:25
neregistrovaný "sjanda"
6. 12. 1999 11:10
neregistrovaný "residents"
6. 12. 1999 08:48
neregistrovaný "PLK"
6. 12. 1999 13:57
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 14:35
neregistrovaný "maxipes"
7. 12. 1999 10:15
neregistrovaný "residents"
7. 12. 1999 12:05
neregistrovaný "maxipes"
7. 12. 1999 13:14
neregistrovaný "maxipes"
8. 12. 1999 09:54
neregistrovaný "residents"
8. 12. 1999 14:18
neregistrovaný "maxipes"
9. 12. 1999 11:05
neregistrovaný "residents"
9. 12. 1999 11:50
neregistrovaný "maxipes"
9. 12. 1999 12:35
neregistrovaný "maxipes"
9. 12. 1999 13:11
neregistrovaný "residents"
9. 12. 1999 13:13
neregistrovaný "residents"
10. 12. 1999 09:00
neregistrovaný "maxipes"
8. 12. 1999 15:21
neregistrovaný "maxipes"
8. 12. 1999 16:16
neregistrovaný "menzl"
8. 12. 1999 16:18
neregistrovaný "maxipes"
7. 12. 1999 10:24
neregistrovaný "Kosta11"
8. 12. 1999 09:46
neregistrovaný "PTD"
9. 12. 1999 13:17
neregistrovaný "residents"
10. 12. 1999 15:26
neregistrovaný "PTD"
14. 12. 1999 11:55
neregistrovaný "residents"
13. 12. 1999 10:48
neregistrovaný "hledac"
23. 12. 1999 04:40
neregistrovaný "HonzaP"
23. 12. 1999 09:10
neregistrovaný "PTD"
24. 12. 1999 03:00
neregistrovaný "HonzaP"
27. 12. 1999 11:21
neregistrovaný "residents"
28. 12. 1999 08:55
neregistrovaný "PTD"
29. 12. 1999 15:20
neregistrovaný "residents"
30. 12. 1999 08:55
neregistrovaný "PTD"
5. 1. 2000 10:38
neregistrovaný "luckyluk"
4. 1. 2000 16:24
neregistrovaný "fija"
5. 1. 2000 10:23
neregistrovaný "PTD"
5. 1. 2000 11:23
neregistrovaný "residents"
7. 1. 2000 16:22
neregistrovaný "PTD"
27. 1. 2000 07:57
neregistrovaný "Zadek524"
27. 1. 2000 11:03
neregistrovaný "residents"
27. 1. 2000 15:55
neregistrovaný "Zadek524"
28. 1. 2000 10:24
neregistrovaný "tecnic"
28. 1. 2000 09:08
neregistrovaný "Honzac"
28. 1. 2000 11:16
neregistrovaný "residents"
28. 1. 2000 13:02
neregistrovaný "zadek5241"
28. 1. 2000 13:05
neregistrovaný "zadek5241"
29. 1. 2000 18:57
neregistrovaný "PTD"
30. 1. 2000 16:19
neregistrovaný "gsf"
30. 1. 2000 18:22
neregistrovaný "pavel_ch"
30. 1. 2000 21:38
neregistrovaný "gsf"
31. 1. 2000 08:41
neregistrovaný "PTD"
3. 2. 2000 00:00
neregistrovaný "jupp"
3. 2. 2000 10:42
neregistrovaný "PTD"
5. 2. 2000 09:10
neregistrovaný "gsf"
7. 2. 2000 08:49
neregistrovaný "PTD"
10. 2. 2000 07:44
neregistrovaný "Honzac"
11. 2. 2000 06:05
neregistrovaný "gsf"
11. 2. 2000 07:56
neregistrovaný "zadek5241"
11. 2. 2000 21:59
neregistrovaný "Jery V."
12. 2. 2000 08:22
neregistrovaný "gsf"
14. 2. 2000 07:47
neregistrovaný "zadek5241"
14. 2. 2000 08:47
neregistrovaný "PTD"
31. 1. 2000 10:07
neregistrovaný "residents"
31. 1. 2000 23:17
neregistrovaný "pavel_ch"
1. 2. 2000 03:43
neregistrovaný "HonzaP"
1. 2. 2000 22:16
neregistrovaný "xmikix"
2. 2. 2000 07:40
neregistrovaný "zadek5241"
2. 2. 2000 11:29
neregistrovaný "PTD"
2. 2. 2000 13:49
neregistrovaný "zadek5241"
2. 2. 2000 13:54
neregistrovaný "maxipes"
2. 2. 2000 17:25
neregistrovaný "luckyluk"
2. 2. 2000 13:23
neregistrovaný "mrazik11"
7. 2. 2000 16:15
neregistrovaný "tecnic"
2. 2. 2000 14:43
neregistrovaný "zadek5241"
2. 2. 2000 14:59
neregistrovaný "maxipes"
2. 2. 2000 16:23
neregistrovaný "zadek5241"
7. 2. 2000 23:24
neregistrovaný "gsf"
8. 2. 2000 08:36
neregistrovaný "PTD"
9. 2. 2000 05:56
neregistrovaný "gsf"
9. 2. 2000 09:07
neregistrovaný "PTD"
9. 2. 2000 12:50
neregistrovaný "Zadek524"
10. 2. 2000 09:05
neregistrovaný "PTD"
10. 2. 2000 10:13
neregistrovaný "zadek5241"
11. 2. 2000 08:02
neregistrovaný "PTD"
15. 2. 2000 13:32
neregistrovaný "zadek5241"
15. 2. 2000 17:28
neregistrovaný "PTD"
15. 2. 2000 17:57
neregistrovaný "AlesK1"
15. 2. 2000 21:11
neregistrovaný "gsf"
16. 2. 2000 11:58
neregistrovaný "AlesK1"
16. 2. 2000 22:44
neregistrovaný "gsf"
28. 2. 2000 07:39
neregistrovaný "zadek5241"
5. 3. 2000 09:13
neregistrovaný "Jery V."
6. 3. 2000 14:31
neregistrovaný "zadek5241"
7. 3. 2000 09:05
neregistrovaný "LadaH"
29. 2. 2000 08:42
neregistrovaný "PTD"
29. 2. 2000 11:58
neregistrovaný "Zadek524"
29. 2. 2000 12:23
neregistrovaný "Howler"
2. 3. 2000 10:16
neregistrovaný "kanon"
2. 3. 2000 10:46
neregistrovaný "fija"
3. 3. 2000 08:18
neregistrovaný "zadek5241"
3. 3. 2000 11:03
neregistrovaný "fija"
4. 3. 2000 22:33
neregistrovaný "gsf"
6. 3. 2000 10:35
neregistrovaný "fija"
7. 3. 2000 22:21
neregistrovaný "gsf"
8. 3. 2000 11:12
neregistrovaný "fija"
8. 3. 2000 12:30
neregistrovaný "driverman1"
8. 3. 2000 21:10
neregistrovaný "gsf"
9. 3. 2000 20:12
neregistrovaný "fija"
10. 3. 2000 00:00
neregistrovaný "driverman1"
7. 3. 2000 17:43
neregistrovaný "PTD"
7. 3. 2000 23:32
neregistrovaný "DanT"
8. 3. 2000 07:08
neregistrovaný "residents"
8. 3. 2000 16:00
neregistrovaný "zadek5241"
9. 3. 2000 14:41
neregistrovaný "LadaH"
9. 3. 2000 18:47
neregistrovaný "DanT"
10. 3. 2000 08:45
neregistrovaný "LadaH"
21. 4. 2000 23:03
neregistrovaný "Kamil*"
10. 3. 2000 11:07
neregistrovaný "zadek5241"
14. 3. 2000 11:50
neregistrovaný "Honza D"
10. 3. 2000 12:52
neregistrovaný "zadek5241"
10. 3. 2000 14:38
neregistrovaný "fija"
10. 3. 2000 22:13
neregistrovaný "driverman1"
13. 3. 2000 10:27
neregistrovaný "fija"
13. 3. 2000 23:44
neregistrovaný "driverman1"
16. 3. 2000 11:19
neregistrovaný "PTD"
16. 3. 2000 12:58
neregistrovaný "residents"
16. 3. 2000 14:10
neregistrovaný "zadek5241"
20. 3. 2000 01:13
neregistrovaný "tritom"
20. 3. 2000 08:59
neregistrovaný "residents"
20. 3. 2000 10:09
neregistrovaný "PTD"
20. 3. 2000 11:54
neregistrovaný "fija"
21. 3. 2000 09:01
neregistrovaný "PTD"
22. 3. 2000 09:09
neregistrovaný "campagnolo"
27. 3. 2000 03:38
neregistrovaný "HonzaP"
27. 3. 2000 09:24
neregistrovaný "PTD"
28. 3. 2000 10:54
neregistrovaný "von Smolhausen"
29. 3. 2000 09:06
neregistrovaný "PTD"
4. 4. 2000 10:36
neregistrovaný "fija"
5. 4. 2000 16:26
neregistrovaný "PTD"
6. 4. 2000 08:07
neregistrovaný "zadek5241"
6. 4. 2000 08:22
neregistrovaný "luckyluk"
6. 4. 2000 10:52
neregistrovaný "fija"
6. 4. 2000 11:49
neregistrovaný "residents"
6. 4. 2000 12:16
neregistrovaný "zadek5241"
6. 4. 2000 09:40
neregistrovaný "PTD"
7. 4. 2000 10:21
neregistrovaný "zadek5241"
10. 4. 2000 09:28
neregistrovaný "PTD"
10. 4. 2000 14:09
neregistrovaný "residents"
29. 5. 2000 13:26
neregistrovaný "zadek5241"
29. 5. 2000 14:21
neregistrovaný "Honza D"
29. 5. 2000 17:07
neregistrovaný "fija"
15. 8. 2000 15:24
neregistrovaný "zadek5241"
16. 8. 2000 08:04
neregistrovaný "mfilip"
16. 8. 2000 08:51
neregistrovaný "mattoni1"
16. 8. 2000 11:11
neregistrovaný "Urbi"
16. 8. 2000 15:48
neregistrovaný "zadek5241"
21. 8. 2000 17:14
neregistrovaný "fija"
24. 8. 2000 13:42
neregistrovaný "residents"
25. 8. 2000 02:24
neregistrovaný "fija"
25. 8. 2000 08:47
neregistrovaný "residents"
1. 9. 2000 08:30
neregistrovaný "fija"
13. 9. 2000 16:19
neregistrovaný "Verstappen"
14. 9. 2000 06:57
neregistrovaný "mattoni1"
14. 9. 2000 08:45
neregistrovaný "fija"
15. 9. 2000 07:57
neregistrovaný "zadek5241"
13. 9. 2000 08:16
neregistrovaný "Lu1"
13. 9. 2000 16:19
neregistrovaný "residents"
6. 11. 2000 07:59
neregistrovaný "zadek5241"
9. 11. 2000 17:52
neregistrovaný "vlastavlasta"
14. 8. 2003 13:29
neregistrovaný "Panasonic"
15. 8. 2003 09:02
neregistrovaný "fija"
15. 8. 2003 09:18
neregistrovaný "oddie"
15. 8. 2003 13:04
neregistrovaný "RV11"
15. 8. 2003 13:21
neregistrovaný "oddie"
15. 8. 2003 14:55
neregistrovaný "fija"
16. 8. 2003 06:58
neregistrovaný "Panasonic"
20. 8. 2003 11:06
neregistrovaný "residents"
21. 8. 2003 13:21
neregistrovaný "vlastavlasta"
16. 8. 2003 06:55
neregistrovaný "Panasonic"
21. 8. 2003 13:20
neregistrovaný "vlastavlasta"
22. 8. 2003 14:40
neregistrovaný "zadek5241"
24. 8. 2003 21:53
neregistrovaný "vlastavlasta"
25. 8. 2003 10:17
neregistrovaný "residents"
27. 8. 2003 12:22
neregistrovaný "zadek5241"
27. 8. 2003 12:27
neregistrovaný "zadek5241"
27. 8. 2003 13:49
neregistrovaný "residents"
28. 8. 2003 07:51
neregistrovaný "zadek5241"
28. 8. 2003 09:58
neregistrovaný "oddie"
28. 8. 2003 09:59
neregistrovaný "residents"
28. 8. 2003 12:34
neregistrovaný "zadek5241"
28. 8. 2003 12:36
neregistrovaný "zadek5241"
28. 8. 2003 12:38
neregistrovaný "zadek5241"
28. 8. 2003 12:47
neregistrovaný "zadek5241"
28. 8. 2003 12:52
neregistrovaný "oddie"
28. 8. 2003 13:04
neregistrovaný "zadek5241"
28. 8. 2003 13:10
neregistrovaný "oddie"
28. 8. 2003 13:17
neregistrovaný "zadek5241"
28. 8. 2003 12:51
neregistrovaný "oddie"
28. 8. 2003 14:59
neregistrovaný "residents"
28. 8. 2003 15:22
neregistrovaný "zadek5241"
29. 8. 2003 09:04
neregistrovaný "residents"
29. 8. 2003 10:48
neregistrovaný "zadek5241"
29. 8. 2003 11:34
neregistrovaný "zadek5241"
29. 8. 2003 11:56
neregistrovaný "Hufnágl1"
29. 8. 2003 12:09
neregistrovaný "zadek5241"
29. 8. 2003 12:20
neregistrovaný "Hufnágl1"
29. 8. 2003 12:28
neregistrovaný "oddie"
29. 8. 2003 12:35
neregistrovaný "Hufnágl1"
29. 8. 2003 12:44
neregistrovaný "oddie"
29. 8. 2003 13:02
neregistrovaný "zadek5241"
29. 8. 2003 13:03
neregistrovaný "zadek5241"
29. 8. 2003 13:07
neregistrovaný "oddie"
29. 8. 2003 13:10
neregistrovaný "zadek5241"
29. 8. 2003 13:16
neregistrovaný "oddie"
1. 9. 2003 08:41
neregistrovaný "rbaron"
1. 9. 2003 12:07
neregistrovaný "residents"
1. 9. 2003 12:13
neregistrovaný "zadek5241"
1. 9. 2003 13:53
neregistrovaný "residents"
21. 11. 2000 10:27
neregistrovaný "monastus"
21. 11. 2000 13:31
neregistrovaný "residents"
21. 11. 2000 17:03
neregistrovaný "MirekzRuska"
21. 11. 2000 22:00
neregistrovaný "PROF"
22. 11. 2000 09:44
neregistrovaný "vlastavlasta"
22. 11. 2000 09:46
neregistrovaný "residents"
22. 11. 2000 10:09
neregistrovaný "vlastavlasta"
1. 3. 2001 21:23
neregistrovaný "vlastavlasta"
12. 8. 2003 23:35
neregistrovaný "vlastavlasta"
27. 8. 2003 12:49
neregistrovaný "monastus"
27. 8. 2003 14:18
neregistrovaný "Panasonic"
27. 8. 2003 16:04
neregistrovaný "monastus"
27. 8. 2003 22:20
neregistrovaný "Caveman"
28. 8. 2003 09:57
neregistrovaný "residents"
28. 8. 2003 10:02
neregistrovaný "oddie"
28. 8. 2003 12:07
neregistrovaný "Panasonic"
28. 8. 2003 14:51
neregistrovaný "residents"
1. 9. 2003 19:18
2. 9. 2003 07:45
neregistrovaný "zadek5241"
2. 9. 2003 12:24
neregistrovaný "residents"
2. 9. 2003 14:57
neregistrovaný "zadek5241"
2. 9. 2003 15:25
neregistrovaný "monastus"
2. 9. 2003 15:54
neregistrovaný "zadek5241"
2. 9. 2003 15:57
neregistrovaný "oddie"
3. 9. 2003 11:32
neregistrovaný "monastus"
4. 9. 2003 07:46
neregistrovaný "zadek5241"
4. 9. 2003 18:48
neregistrovaný "Caveman"
5. 9. 2003 07:54
neregistrovaný "oddie"
neregistrovaný "Kosta11"
11. 11. 1999 14:53
Bionafta ano či ne?
Co si myslíte o bionaftě?
Rozbalit vlákno
32
neregistrovaný "idark"
11. 11. 1999 18:38
Re: Bionafta ano či ne?
na toto tema se hujne diskutovalo v rubrice dieselove motory .Nalistuj si starsi casti.
neregistrovaný "Herrmann"
14. 11. 1999 01:14
Re: Bionafta ano či ne?
ano jen pro vysoký obsah a starsí typ stroje

např.dozér,traktor atd.
neregistrovaný "mirekvk"
14. 11. 1999 02:10
Re: Bionafta ano či ne?
!!!!!!!!!! Je to pořádnej SAJRAJT !!!!!!!!!

a taky podfuk - aby se to dalo použít, tak vymysleli bionaftu 2. generace (ta 1. nefungovala)tak, že tu 1. namíchali půl-napůl s normální motorovou naftou !!!!
neregistrovaný "HonzaP"
14. 11. 1999 21:34
Re: Bionafta ano či ne?
Celkem slušný článek je v časopise ÚAMK Autostyl,

"Nejlevnější nafta",č.11,v současné době je v prodejnách.
neregistrovaný "residents"
15. 11. 1999 10:55
Re: Bionafta ano či ne?
Z vasich prispevku je zrejme, ze o problematice bionafty vite s prominutim *. To Mirekvk: bionafta první generace nefungovala na motorech, které nebyly specialne upraveny, neboť to byl 100 % metylester repkoveho oleje. Metylester funguje jako ucinne rozpostedlo a na neupravenych a hlavne dost zanesenych motorech mohl zpusobit pohromu. Palivove vedeni delane ze zastaralych materialu (ne soucasne chemicke odolne plasty a pryze) bylo ucinky metylesteru naleptano. Dále silne vrsty necistot v palivovem vedeni a samotnem motoru byly metylesterem uvolneny a motor dojel. Bionafta druhé generace není jak pises zadny podvod, ale je to smesne palivo, kde obsah metylesteru je podstatne nizsi (30 %). I presto plati zásada před pouzitim bionafty vycistit palivove vedeni a vymenit filtr. Pokud někdo broji proti soucasne vyrabene bionafte, tak je dost ovlivnen prave negativnimi zkusenostmi s drivejsi 100 % bionaftou nebo je pod vlivem prohlaseni petrochemickych lobby.

To Hermann: proc si myslis, ze je vhodna spis pro vestsi objemy. Vyhrevnost bionafty je max. o 5 % nizsi nez u klasicke nafty. Obdobny je i rozdil ve spotrebe. Znacnou vyhodou je pak z hlediska ekologie rozlozitelnost v prirode a téměř nulove emise. Z vlastní zkusenosti (25 tis. km na Siere 1,8 TD) mohu rici, ze rozdil v provozu nepoznas. Naopak mohu rici, ze kvalita bionafty v rade pripadu presahuje kvalitu nekterych naft na trhu. Zvlaste spatne zkusenosti mam s naftou od Benziny a Petry. Prave pouziti u vetsich objemu (nejruznejsi stavebni stroje, traktory atd.) bych se bal, protože prave v této oblasti pouziti se moc na cistotu palivoveho vedeni nedba a motory jsou v dost zanedbanem stavu, nehlede na často znacne stari stroju. Pokud chcete vedet vice informaci, tak doporucuji cesky stranky biodiesel.cz, resp. obdobne anglicke a nemecke .com, .de). Problematika pouzivani nebo nepouzivani bionafty ve svete je hlavne otazkou informovanosti a dani. Smesna paliva mají velkou budoucnost. I v takovem state hojnosti a motorismu USA jsou veskere prodavane benziny s primesi etanolu. Dále nesmite zapominat, ze podporou pestovani tzv. technickych plodin (repka atd.) lze dost ucinne pomoci nasemu zemedelstvi. Bohuzel pripravovane zmeny danovych zakonu (zavedeni vyssi DPH a spotrebni dan na bionaftu) bude znamenat konec dobře rozjeteho projektu.
neregistrovaný "Johny_R"
15. 11. 1999 20:34
Re: Bionafta ano či ne?
Dobrej clanek, Residents. Ja muzu rict k bionafte jen toto. Uz ji pouzivame nejakej rok (asi tak 3) v AUDI 100 CD, 1.9 obsah. Nejdrive jsme ji testovali na starem motoru a pote kdyz jsme udelali generalku motoru jezdili jsme a jezdime do dneska na ni dal. Nic se nezanasi, motor neodchazi, startuje to uplne normalne a vykon to ma odpovidajici motoru. Jen jednou byly poblemy v zimne, kdyz se nam asi pri -10 zacpaval palivovej fitr, ale jinak se celkem nic nestalo. Takze z mych zkusenosti ji muzu jen doporucit.
neregistrovaný "sportmotor"
19. 11. 1999 14:49
Re: Bionafta ano či ne?
Ja jsem s ni najel asi 20 000 km na Octavii TDI - bez problemu. Kupuju Seta diesel u OMV, u maly pumpy bych ji asi nebral.
neregistrovaný "PTD"
25. 11. 1999 09:25
Re: Bionafta ano či ne?
Jistě ľe ano. Jezdim uľ jenom na ni, po té, co jsem porovnával asi rok spotřebu u Bio a Klasik. Měsíc bio, měsíc klasik. ®ádný rozdíl. Jenom doufám ľe ji natankuju i po novém roce. Jinak někomu ustřelím hlavu. Je to věc petrolejářské lobby. Nafta stojí dnes v Brně 23,- a Bio 15,- takľe jako vľdy je to o penězích a ne o lidech. Kdyľ je podle někoho tak ąpatná, tak proč na ni začíná jezdit stále více motoristů? Dokonce tolik ľe si Zeman dal práci spočítat si kolik mu tím uteče peněz? Asi je to tím ľe je u nás stále více "troubů" co si myslí ľe Bio je na prd.... PTD
neregistrovaný "kerim"
25. 11. 1999 12:03
Re: Bionafta ano či ne?
Na biodiesel.cz je na tohle tema petice, ktera se udajne odesila primo poslancum.
neregistrovaný "login"
25. 11. 1999 12:46
Re: Bionafta ano či ne?
Petice - nepetice. Petice jako za co? Za to, ze vsichni zacnou jezdit na Bio, pripadne na LPG a ti co jezdi na benal jim to doplati? Co je to za nesmysl? LPG je vubec hloupost - nijak zvlast ekologictejsi to neni a zveda se kvuli nemu dan z benzinu.


Je to asi takhle - LPGistum a BIOnaftarum ostatni motoristi davaji penize, aby mohli jezdit levne.
neregistrovaný "maxipes"
25. 11. 1999 12:52
Re: Bionafta ano či ne?
Naprosto souhlasím s loginem, ale ještě víc než LPG mě serou nafťáci, jelikož jsou to hrozný smraďoši. Zná někdo jeden jedinej důvod, proč by měla bejt spotřební daň z nafty nižší než z benzinu. - podle mě by měla bejt vyšší (nebo aspoň stejná)
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 05:14
Re: Bionafta ano či ne?
Odpoved je v ekonomice,zpracovanim ropy vznikaji produkty,at chceme nebo ne,a ty maji ruzne vyrobni naklady.Spotrebni dan je statem regulovany prijem,kdyby to bylo tak snadne,uz by ceny davno srovnali.Poprenim tohoto principu musime povazovat ostatni zeme za stejne idioty,ponevadz cena paliva se vsude lisi stejne.

Se dvema vyjimkama - Svycarsko a Britanie.Duvody,proc to tam tak maji, ponecham na vasi obrazotvornosti.

Bye
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 09:43
Re: to HonzaP
Vůbec sem tě nepochopil. Nafta přece neni levnějąí protoľe by její výroba byla méně nákladná, ale proto ľe je na ní niľąí spotřební daň. A ľe je tomu tak vąude v Evropě - tj. asi sou tu vąude samý idioti (jak řikáą ty) - v USA tomu tak není.
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 11:40
Re: to HonzaP
Takze jinak,spotrebni dan zavadi stat ne na zaklade libovule-logicky by mel mit zajem na prijmu do statniho rozpoctu co nejvetsim.Problem vznika,s tim,co vyprodukuje Prvni rafinerska a.s.Z urciteho mnozstvi ropy lze vyrobit hydrokrak,benzin,lehke frakce,lehke a tezke topne oleje,mazut a nedestilovatelny zbytek.Je logicke,ze ne ve stejnem pomeru.Zatimco jedne hotove suroviny muze byt nedostatek(aditivovane benziny),druheho je dost.Takze do jiz dosti slozitych vztahu prichazi jeste dovoz benzinu-naftu rozhodne nedovazime.Cena vznika na zaklade kalkulace,na Min.Financi je to posveceno a za tyden je vse jinak.Tak jako je zavadejici uvaha o pojistnem(viz vyse)na diesly,je stejne zavadejici uvaha snazit se vyregulovat spotrebu cenou.To jiste jde,za predpokladu,ze by u nas nespotreboval nakladni vozovy park a zeleznice pres 90 procent nafty.Procento osobnich vozu zdaleka nedosahuje urovne napr. Nemecka nebo nedejboze Francie,kde se to osobnimi diesly jen hemzi,a kde je ted boom.

Ale zpet,po stanoveni nakladu na 1 tunu vyrobku je vypocitana spotrebni dan.Umyslne rikam vypocitana,protoze se opravdu pocita a ne odhaduje.Min.Financi,a dobre ministerstvo to musi udelat,stanovi strop pro kvartal,za predpokladu,ze se nehnou ceny Brent ropy o vice nez 2 dolary na barel.V cene je zohlednena verejna doprava,zasobovani,akutni zdravotni pece,a kriticky stop pro armadu.PROTO u nas a vsude v Evrope jsou tyto ceny rozdilne.Svycarsko je mimo EU a ma vlastni prisne zakony o provozu na siln.komunikacich.Ostatni zeme jiz jedou pod spolecnou vlajkou a ceny kopiruji vyvoj,i kdyz k Norsku nam zatim stale jeste 14 Kc chybi :-)).

USA jsou a vzdycky byly zemi,ktera udava svetove ekonomice ton.Kontroluje strategicke zasoby ropy na svete a na soucasne situaci s ropou ma velmi vyrazny vliv nestastny pokus EU ukazat to tem Amikum,ze to jde i bez nich.Nejde.

Kdyz jsem cestoval po Statech,opravdu mne netrapila cena 86 okt. ethylizovaneho benzinu od 1.35 dolaru na zapade,po 1.80 v okoli New Yersey.

Samozrejme za galon.
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 11:47
Re: to HonzaP
takľe podle tebe je nadbytek nafty a spotřbní daň je niľąí aby si jí vůbec někdo koupil???
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 11:53
Re: to HonzaP
Nafty je tolik,kolik se vyrobi,pokud se bude hromadit,omezi se vyroba.Jak proste.

Stejne jako u ostatnich komodit spotrebni dane,jako jsou cigarety a alkohol.Je ho nadbytek?,ale jiste,nikde nejsou prazdne regaly.Snizi nekdo jeho cenu,asi ne.
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 11:59
Re: to HonzaP
Tak teď uľ ti vůbec nerozumim. Sohlasíą teda s tim ,ľe by daň nafty (nebo třeba z LPG) měla bej niľąí???? Já tedy ne!!!!! :-)
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 12:15
Re: to HonzaP
Ja vubec nesouhlasim,aby byla NIZSI spotrebni dan z nafty,ba ani LPG.Bohuzel LPG to uz prohralo a bude se vysovat.Jenom si myslim,ze nelze zajistit jakousi naftu pro osobni auta a naftu pro sektor nakladnich vozidel a lokomotiv,kde jsme dosti citlive odkazani vsichni na pohyb cen.A ze by se to hybalo,to bychom jako v zacarovanem kruhu videli,o kolik skace nejen nafta,ale i ten nestastny benzin,kterym se nafta k cerpadlum privezla.

Abych byl spravne pochopen,kdo chce diesla,tak si ho koupi stejne,zpravidla za vyssi cenu a veri,ze se mu snad v cene paliva vrati.

Ale spolu s temi 10-15 procenty lidi s dieslem by skocila cena vseho,na cem se doprava podili,a to o stejne procento.
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 12:25
Re: to HonzaP
ale ja bych nechtel zvysovat ceny nafty - co takle snizit je u benzinu :-)
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 12:38
Re: to HonzaP
No to by byla trefa,bylo by uz nacase,aby restrikce diky konfliktu v Jugoslavii sly do haje.

Zatim USA ziskavaji zpet investice,ktere do boju investovaly,ropne spolecnosti to zajistily samy.

Ale videt padat cenovou krivku strme dolu bude perfektni,musi to prijit,Evropa je vice nasrana nez my.
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 12:46
Re: to HonzaP
roztoucí ceny ropy sou sice pruser, ale roztouci naroky Min. Financi sou mozna jeste horsi. Vzdyt spotrebni dan + DPH jsou dohromady asi 17 Kc. Vsichni tezitele, zpracovatele, dovozci a prodejci si prijdou na slabejch 8-10 Kc
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 13:02
Re: to HonzaP
Min.Financi byl vzdy ohromny bor.. verejny domcek,

je jasne ze soucasna marze tem slabsim k preziti nestaci.Ale takto jsou vystaveny dane,zdravotni pojisteni,tudiz zase dan a pro kohokoliv,kdo tvori schodkovy rozpocet je to financni zdroj.Kdo by se dnes zajimal o prijmy spotr.dane za cigarety a lihoviny,když nasledky na zdravi neunese ani dvojnasobne zdravotni pojisteni(bez soucasnych Davidu a spol).Trochu jsem utekl,ale to s tim souvisi.Snizit pro nas vyznamne cenu benzinu znamena najezdy ze vsech ctyr svetovych stran,my to neutahneme a cena leti zase nahoru.Chteli jsme trh,tak ho mame.
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 13:12
Re: to HonzaP
ty najezdy ze vsech ctyr svetovych stran pro nas levnej benzin - to by bylo snad dobre ne - benzin by byl levnej a stat by si taky prisel na sve diky zvyseni prodeje. Nemyslim ze by cena letela nahoru, kapacity snad sou a kdyz ne dal by se ten benzin dovazet a s malou dani zase vyvazet. Akorat okolni staty by byli jaksi proti, tudiz je to unreal. Tak se mej ja uz du domu :-)
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 11:51
Re: to HonzaP
Přiznávám se ľe výrobě ropných produktů nerozumim, ale aľ do teď sem si myslel, ľe benzin se dá krakováním vyrobit z čehokoliv (třeba z mazutu). Vľdy» se vyráběl i z uhlí (neumim si to představit).
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 12:05
Re: to HonzaP
Benzin se da vyrobit frakcionovanou destilaci(kolony),krakovanim i acetylaci.Z uhli ho vyrabel jeste Hitler,Poruri bylo dobre zasobeno,zjednodusene zplynovanim uhli,zkapalnene zbytky jako topny odpad,nizsi uhlovodiky s vodikem,krakovani,filtrace.Bylo to vyborne letecke palivo.Naklady na vyrobu byly astronomicke.
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 12:21
Re: to HonzaP
takľe lze ze stejnyho mnozstvi ropy vyrobit vic benzinu a min nafty. Jenom se ten benzin trochu prodraľí slozitejsi vyrobou (ted nemyslim toho Hitlera). To by mi ale nevadilo - at je drazsi, kdyz to bude opodstatneny vyrobnima nakladama, situaci na trhu a nevim cim jeste. Me proste sere ze ti smradosi (vcetne autobusu MHD, o kterych se zminujes) nici lidem zdravi mnohem vic nez benzinaky a stat je za to odmenuje nizsima danema.
neregistrovaný "login"
26. 11. 1999 10:04
Re: to HonzaP
Kdyz jsme u tech dieselu, tak mi to pripomina ten ekcelentni argument, ze povinne ruceni by melo byt na naftaky levnejsi. Ktereho idiota to napadlo vi buh.


Uz tak jsou zvyhodneni spotrebni dani a takhle by se jeste zdrazila pojistka pro benzinaky, aby byla pro diesly levnejsi. Dobre bylo taky zduvodneni - kvuli nizsimu objemovemu vykonu. Hahaha. To by se pak mohl ozvat treba majitel stare Octavky (1050ccm - 40HP) majiteli Wartburgu (992ccm - 50HP).
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 10:11
Re: to login
Sohlasim s tebou, ale pokud jde o povinné ručení je nesmyslná uľ sama podstata - tj. víąe platby závislá na obsahu motoru. ©koda kterou auto způsobí přece nijak nesouvisí s obsahem motoru. (to sem ale asi ve ąpatném tématu).
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 11:50
Re: to login
To: Login

Navykl jsem si,snad diky tomuto Nicku nachazet usporne,ale vtipne odpovedi.Dnes je to jen usporne.

Ja nevim,kdo podobny argument o dieslech a pojistkam siri,je to hloupost,stejne jako hledat nehodovost v kubature nebo vykonu aut.Docela mne prekvapily nektere pojistovny,ktere sice priznaly,ze ted nic lepsiho nemaji,ale podle setreni CP nejvice nehod vznika ve skupine vozu te nejlevnejsi pojistky - soucasne Feldy,ale i 120 a dalsi.Je to logicke,je jich u nas nejvic.

Co ale s urcitosti tyto pojistovny zavedou,jakmile to bude mozne,ze zvednou cenu pojistky teto kategorie,jakmile jim to zakon dovoli.A tady se tedy moc dieslu nevyskytuje,ze?
neregistrovaný "login"
26. 11. 1999 12:24
Re: to login
Ja osobne sy myslim, ze pojistka (povinne ruceni) by se melo stanovovat podle ceny auta. (teoreticky - prakticky by to asi neslo, ale udelat tabulky treba na znacku a typ by nebyl problem)


Jde o to, ze pokud by meli vsichni napr. auta v hodnote 20ti tisic, tak by i maximalni mozna skoda na aute byla 20 000,-


Ten argument s vykonem vznikl tak, ze Ceska pojistovna obcas tvrdivala, ze auta s vyssim objemem / vykonem zpusobuji tezsi dopravni nehody. Puvodne to samozrejme bylo mysleno tak jak to bylo v te dobe jakz takz spravedlive - tj. vetsi objem = vyssi cena vozu = vyssi pojistne.
neregistrovaný "maxipes"
26. 11. 1999 12:38
Re: to login
Podle ceny - to by bylo (trochu, i kdyľ spíą ne) logický, kdyby byli vąichni pojiątěný u jedný pojią»ovny (jako dosud). V případě několika pojią»oven nevim nevim, vľdy» ten koho nabouráą bude pojiątěnej u jiný pojią»ovny neľ ty, takľe ©koda na jeho autě za 5000000 se bude platit z tvojí pojistky na auto za 5000 (ne, ze bych si myslel, ze ho mas - to jen pro priklad). Tvoje pojistovna by na tom pekne prodelala. Muzes namitnout ze se to ve velkem mnozstvi statisticky srovna, ale nevim nevim. Podle mne by mela vyse pojistky odvozovat od hmotnosti auta. To je totiz jedina ojektivne zjistitelna velicina, ktera ma vliv na vysledek bouracky. (rychlost jakou bude kdo bourat zjistit nelze)
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 12:46
Re: to login
To neni spatna myslenka,kazde,i nove auto ma ztratu hodnoty,museli bychom se upsat k urcite castce,kterou by oni byli ochotni hradit po roce,dvou e.t.c.Zatimco havarijni pojistky jsou podobne osetreny,zatim by to u tech ostatnich nadelalo asi problemy.Uz ted platime doma jedenact tisic korun za dve auta,coz mi zvlaste u manzelciny Ibizy pripada podivne.Presahuje o ctyricet kubiku hranici.No holt chteli jsme diesl.
neregistrovaný "PTD"
26. 11. 1999 17:50
Zpět k Bionaftě.
Se spotřební daní je to ąpatné. V USA troąku znám situaci a jejich nízka cena PHM je dána tím, ľe prostě ľádnou spotřební daň nemají a DPH se stát od státu pohybuje okolo 0-8%. Tak je to. Spotřební daň vzhledem ke vzdálenostem které lidi denně překonávají, k dynamice celé společnosti která je stále v pohybu a» filozoficky, tak prakticky, není naprosto průchodné zvyąovat příjem státního rozpočtu nějakou potrhlou spotřební daní z uhlovodíkových paliv. To prostě v USA ani nikoho nenapadne. Jen se tam kaľdý diví, proč stojí někde v evropě galon aľ pět dolarů. Říkají ľe za takové peníze by nikdo nevyjel z garáľe. Pokud by někdo nutně potřeboval jezdit, tak jedině na Biodiesel vyrobený z buráků (u nás z řepky, ale princip je stejný)nebo by předělali auta na zemní plyn (ethan, nebo by vyvinuli urichleně elektropohon se solárním dobíjením. Nám Evropanům jen řeknou, ľe jaké si to uděláme, takové to máme. A kdyľ holt nechcem dát vládám na*** pouľíváním alternativních paliv, tak co s náma. Kdyľ jsem jim říkal ľe by vlána v ČR uvalila daň na vąechno na co se dá jezdit , tak mi navrhli emigraci do USA s odůvodněním, ľe nechápe, jak tady můľeme existovat. Tak. PTD
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PTD"
26. 11. 1999 17:52
i
So sorry za to urychleně, ale tak jsem se nějak nas...PTD
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "HonzaP"
26. 11. 1999 19:22
Re: i
No jo nas... nenas...,je to dobry.Jen ta drobna chybka(ethan neni zemni plyn,jezdit by se na nej dalo,na co vlastne ne?,ale jak ho separovat a proc?).Jinak to jen potvrzuje,ze USA jsou mimo hru,jejich tah na branku je historicky jinde a jinou silou.Prinutit vlady je dobry argument,ale hra o svetovou cenu ropy je mimo nase moznosti.A tady nam muze byt fuk danovy system Statu.V Hospod.Novinach jsou sikovne clanky na toto tema,prave z pera americkych ekonomu.

Ale nejvic se mi libi duvod emigrace do Statu,to je vazne cool. ;-))
neregistrovaný "PTD"
29. 11. 1999 10:22
Zemní plyn
Pravdu máą. Ethan není zemní plyn. Chtěl jsem napsat Methan, ale nejsem si 100% jistý. Jinak na zemní plyn se jezdí o 106, v Brně např Autobusy MHD, jen mi uniká rozsah potřebných úprav. Dále na zemní plyn (opravdu nikoliv na Propan-Butan) jezdí v Brně nekterá auta státní policie. Je zajímavé, ľe na zemní plyn umí jezdit jak upravené benzíňáky, tak upravené naf»áky. PTD
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "residents"
29. 11. 1999 10:34
to login a maxipes
Naftove motory maji vetsi ucinnost nez benzinove a tudis i mensi spotrebu. Pokud jde o emise, tak neobsahuji aromaticke uhlovodiky, vyssi kourivost je diky modernim motorum take potlacena. Auta na plyn maji podstatne nizsi emise nez na klasicka paliva. Totez se tyka bionafty. Schvalne se zeptejte, jak prochazeji auta jezdici na bionaftu nebo na plyn na stk. Ve vetsine pripadu staci, kdyz autu, ktere neprojde na stk nacepovat bionaftu a projde. Stat, ktery tvorbou dani najevo,ze mu nejde o ekologii je hloupy. Podobne hloupou argumentaci o doplaceni na ostatni by mohli mit i ridici v EU, kde se za starsi auta, ktera nesplnuji emisni limity plati take vice. Zde je totiz problem. Prave diky starym kouricim vrakum (stara piana, golf I atd.) mate zafixovano, ze je diesel podstatne horsi nez benzin. Techto aut je vsak podstatne mene nez trabantu, wartburbu, lad a skodovek. Rozhodne se nam bude lepe dychat, kdyz tady bude jezdit vice aut s tdi motory s nizkou spotrebou nez benzinovych zraloku se spotrebou 10 a vice litru. O dvojtaktech ani nemluve.
Rozbalit vlákno
19
neregistrovaný "login"
29. 11. 1999 10:52
Re: to login a maxipes
Na to opravdu nemam co rict. Ja jsem sice nikdy nerikal, ze moderni diesel ma vetsi emise nez Trabant, ale to je jedno.


Bionafta je Bio, protoze se vyrabi z repky. A jestli je repka tak sqela i co se tyce emisi, tak at se micha povinne do nafty a hotovo. Nevim, proc by se na ni melo doplacet z normalni nafty a benzinu.


Chudaci stara auta. Co komu udelala? Porad se na ne nekdo vymlouva. Proc nemuzu dovest stary ojety kram - vzdyt takova vykloktana 120ka... Proc musim splnovat prisne emise - vzdyt takovy Wartburg...


V tom ja pripade rikam - no jo nizky emise, ale takovy deda se starou Ladou nejezdi na hrbitov rocne 2000 km... Nizka spotreba dieslu? - Vzdyt nova 815ka spolkne 50 litru prazdna (a to jeste pisou usporny vuz :-).
neregistrovaný "maxipes"
29. 11. 1999 10:54
Re: to login a maxipes
uľ sem to tu psal nekolikrat - srovnavejme srovnatelne tj. starej diesel (ten kořící Golf) a starej benzinak (ta stara Skodovka) a novej diesel a novej benzinak (nevim s kolika katalyzatorama) - obojí vychází jako nesrovnatelné. (S tema dvoutaktama mas pravdu - ty by se mely rovnou zakazat.) To, ze diesely projdou emisni kontrolou je dano mekcima normama. Mensi ma emise pouze CO2, coz je dano mensi spotrebou, ale ten CO2 nam vadi asi ze vseho nejmin. Ale dost teorie - projdi se nekdy po meste - ulici projede stovka benzinaku (mozna i nejakej ten moderni naftak) a nic a potom staci jeden autobus MHD pripadne deset let stary Ducato a vsichni by se zadusily. A abych nezapomel , ze vsech dieselu sou nejhorsi ty francouzsky a italsky - ty smrdi uz docela novy (mam to vypozorovany)
neregistrovaný "maxipes"
1. 12. 1999 16:44
Re: Nikde nikdo
Kde jsou vsichni ti obhajci uspornych a ekologickych dieselu? (mimochodem Lupo 3L - Tdi skutecne ziskalo titul nejekologictejsiho auta (divim se, ze mi to tu jeste nevrazil) - zda se, ze Piech bude asi dost dobrej lobista)
neregistrovaný "maxipes"
1. 12. 1999 16:56
Re: Oprava
v ty zavorce chybi "nikdo" - nejak mi to vypadlo
neregistrovaný "residents"
2. 12. 1999 11:54
Re: Oprava
Proč tam uvádíš Tatru 815, to je terénní speciál, který nemá konkurenci. Těch 50 litrů je v spotřeba v terénu. Jinak je to méně. Navíc motory již dávno nejsou tuzemské výroby, ale Detroit, Cummins atd. Taky si uvědom objem tatry, který je myslím víc jak 13 litrů. Těžko bych si v tomto provedení představil nějaký benzíňák. V takovém provozu jde hlavně o tah a ne o zrychlení. Nejsem obhájce pouhé nafty, ale především bionafty a alternativních paliv, hlavně CNG. Pokud ti vadí kouřící autobusy, tak proč tam u vás nezavedou busy na CNG. U nás ve městě je mají a stát za busem na křižovatce je úplně v pohodě, žádná oblaka dýmu atd. Podobně je to s bionaftou. Proč by jinak nasadili busy na bionaftu do národního parku na Šumavě. Jinak staré kouřící šunky mi vadí také. Pokud jde o ten dovoz, tak mi vysvětli tu logiku, že auto roku výroby např. 95 má splňovat limity z roku 1999 atd. Něco podobného v EU není. Klidně si můžeš dovézt i veterána a přihlásit ho. Budeš však za něj platit vyšší poplatky než na auto nové
neregistrovaný "residents"
2. 12. 1999 11:58
Re: Lupo
Na to Lupo jsem zapomněl. V té "třílitrové" TDI verzi je to špička, bohužel včetně té ceny. Budoucnost vidím právě v podobných projektech, byť malá auta nemám rád. Abych však nezapomněl, tak Mitshubishi GDI je taky bomba, je jen škoda, že něco podobného v sérii vyrábí již jen Renault (kupodivu).
neregistrovaný "login"
3. 12. 1999 10:53
Re: Lupo
Tu 815ku jsem uvadel proto, ze nekdo (a nejen tady) rikal neco o starych popelnicich. Proste argument, ze Trabant ma emise jako blazen a neni s nim zakazano jezdit, je hodny zaka prvni tridy, co vynechal Materskou skolu a odflakl predskolni pripravu.


A co se tyce zemniho plynu, tak to je palivo sice pekne, ale napr. autobusy v Praze co na nej jezdily, prestaly. A do osobaku si ho nikdo neda. Duvod je docela prosty a divim se, ze se o tom nikdy nemluvilo. :-))) (cim to asi bude)


Kdyz prijedu k pumpe ted, tak vrazim pistoli do nadrze, umeju si predni sklo, mozna i zadni sklo a jedu zaplatit.


Ale kdyz prijedu pro zemni plyn, tak umeju predni sklo, zadni sklo, pak cely auto, vyluxuju, pokecam s obsluhou, dofouknu gumy, prectu noviny, okousu si nehty, podloubu se v nose, zajdu si na kafe a kdyz se vratim, tak mozna uz budu mit plnou nadrz. At zije CNG! :-)
neregistrovaný "maxipes"
3. 12. 1999 16:51
Re: to Residents (Lupo)
Proc myslis, ze Greenpeace odmitli pouzit ve svem 3litrovem aute diesel? (kdyz je podle tebe a koncernu VW tak strasne ekologickej) :-)
neregistrovaný "HonzaP"
6. 12. 1999 03:58
Re: to Residents (Lupo)
Bohuzel GreenPeace odmitnou jakykoliv motor,nejen diesl od VW,ale "alles" fsechno od fsech.Jen na te vode musi na naftu,tam jim by plachetnicema nedonutili krizovat tankery.Turbiny nemaji.

Toz tak na okraj.
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 14:27
Re: to HonzaP (Greenpeace)
Neni to pravda. Zrejme jsou tam i nejaky konstrutivnejsi lidi, nez ti co zname u nas. To auticko skutecne postavili. Bylo to na bazi Twinga - olehceny + aerodinamictejsi. Motor pouzili nejakej maloobemovej (asi 400ccm) dvouvalec s turbem. A prej to zere 3 litry (benzinu). :-)
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 14:31
Re: to HonzaP (Greenpeace)
Teda ne, ze bych si myslel, ze auta na benzin jsou nejak ekologicky, ale sou rozhodne lepsi nez diesely.
neregistrovaný "residents"
7. 12. 1999 10:02
Re: to HonzaP (Greenpeace)
Chtěl bych vidět ty parametry té nákupní tašky s motorem 400 ccm. To nemůže mít žádný tah. V tom nemůže s dieslu vůbec konkurovat. Aby to vůbec jelo, tak se to musí dost točit a to pak jsou nějaké 3 litry a nízké emise iluzí.
neregistrovaný "maxipes"
7. 12. 1999 11:59
Re: to HonzaP (Greenpeace)
s turbem!
neregistrovaný "residents"
6. 12. 1999 10:51
Re: to Login
Nevím proč jsi argumentoval T815, to by podle tebe nemohli jezdit ani kamiony, lodě atd. Za to dvoutakty ti asi nevadí, jsou to přece benzíňáky. Hlavním důvodem nerozšíření CNG není ani tak dlouhé tankování,ale rozšíření čerpacích stanic a hlavně obstrukce státu. Nestačí totiž jen nižší daně, ale hlavně menší byrokracie. Zatímco ve světě např. na plyn jezdí nejrůznější značky aut, tak tady mimo typovky je na vše potřeba neskutečné běhání po zkušebnách, kde zkouší ve většíně případů to, co již ve světě znají. Vzhledem k těmto obstrukcím proto řada potencionálních zájemců o přestavbu to raději vzdá. Nehledě na cenu těchto štemplů.
neregistrovaný "login"
6. 12. 1999 11:19
Re: to Login
Tu 815ku jsem psal z legrace. Jestlize nekdo pise, ze Trabant ma vetsi emise nez usporny TDi, tak potom ja rikam, ze diesly jsou pekny zrouti. :-)


A dvoutakty mi opravdu nevadi. Tem par silencum, co s nimi jeste jezdi brzo odejdou. Proste ve sve dobe byly schvaleny a hotovo. Ted uz je pozde se o tom dohadovat. Uvalovat na ne nejakou vyssi dan je absolutni nesmysl.
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 13:54
Re: to Login
To me teda dvoutakty vadi - nevim kde beres ten optimismus, ze uz brzy dojezdi - me se zdaj docela neznicitelny :-). Ale uznavam, ze zakazat je (nebo je nejak zvlast zdanit) asi neni dost dobre mozny. To by se muselo zakazat kdeco - zejmena stary diesely asi nebudou o moc lepsi.
neregistrovaný "login"
6. 12. 1999 14:25
Re: to Login
Tim jsem nemyslel, ze mi nevadi, kdyz me nejaky dvoutakt plynuje. :-) Ja jich ale posledni dobou moc nevidam. (cekam, ze me dneska nejaky poradne priotravi)


Ale neni se co divit, ze si nekdo koupi treba Wartburga. Litr obsah - 50 HP, 100Nm (vevnitr dobre odhlucnenej :-). Kufr 525 litru... Technicak za 12,- i s olejem. Atd. :-)
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 14:46
Re: to Login
Problem s technickym benzinem (a s dvoutaktama vubec) by se dal lehce vyresit - Natural za 14 Kc :-)))))
neregistrovaný "login"
6. 12. 1999 14:51
Re: to Login
No to by bylo primo idealni :-))) - zvlast vzhledem k tomu, ze technicky benzin je vlastne Natural 55 (?:-). Myslim Natural jako bezolovo. :-)
neregistrovaný "sjanda"
4. 12. 1999 10:25
P405 1.9D
aLL> myslite si ze muzu do tohohle srace staryho s klidem lejt BIO naftu SETA od OMV. dik
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "residents"
6. 12. 1999 11:10
Re: P405 1.9D
Do konce roku klidně, pak už to díky socanům vyjde nastejnou s normální. Možná max. o 2 Kč levněji. Každopádně to chce pročistit palivové vedení a nádrž od vody o bordelu. Od vody velfobin - vyjet nádrž a pak tam dát nějaké aditivum na čištění vyjet nádrž a vyměnit palivový filtr. Bionafta má diký metylesteru dost čistící účinky a mohl by se ten bordel naráz uvolnit a něco ucpat. Pokud máš vedení čisté, tak se není čeho obávat. Najel jsem tak 30 tis. km a OK.
neregistrovaný "PLK"
6. 12. 1999 08:48
Konec?
Tak jsem slysel, ze Bio NAFTA asi letos kvuli zvyseni dane konci. Ja to pravda?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 13:57
emise
A mimochodem videl uz nekdo z vas auto, ktery neproslo emisema. Ja tedy ne. - cim to asi bude(korupce v nasem state je mocna carodejka) :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "maxipes"
6. 12. 1999 14:35
vodik
to residents - pred casem si tu propagoval skutecne alternativni palivo (nebo to bylo v LPG) - vodik. Vodik + palivovy clanky = to by bylo asi dost dobry, ALE kde vzit ten vodik.
Rozbalit vlákno
14
neregistrovaný "residents"
7. 12. 1999 10:15
Re: vodik
Technologie výroby vodíku není nic neznámého. Pokud by nebyly tak mocné energetické a automobilové lobby, tak by se dala realizovat spousta věcí. Řada dobrých nápadů je již ve stádiu prototypů, ale pravě kvůli těmto lobistům se do sériové výroby hned tak nedostane. Pokud je již něco připravené do výroby, tak se zase snaží tomu bránit nejrůznějšími zákony, předpisy, schvalovacími procesy atd. Obdobně je to i např. se solárními články, které se v kosmonautice používají již nějaké to desetiletí. Co by pak dělali enenergetici, plynárny atd. Energie je všude kolem spousta, stačí ji jen začít využívat. Takový bioplyn je v každé skládce a septiku. Energetická soběstačnost je možná. Spekulace o energetických krizích jen hrají ve prospěch energetických společností aby mohli šroubovat ceny.
neregistrovaný "maxipes"
7. 12. 1999 12:05
Re: vodik
to residents - jiste nic neznameho. Je spousta moznosti: 1. vyroba primo v aute - bud z methanolu nebo primo z benzinu - to uz ale neni zas az tak moc ekologicky, nehlede na to, ze sebou clovek vozi mensi (vetsi) chemickou tovarnu. 2. v aute ho nevyrabet, ale pouze ho do nej cerpat - jak ho, ale levne vyrobit - snad ne elektrolizou?
neregistrovaný "maxipes"
7. 12. 1999 13:14
Re: to residents (solarni clanky)
co ti brani, aby sis je koupil. Metr ctverecni asi 100W - cena asi 5000Kc (mozna vic - to si ted nevzpomenu) - to se opraddu vyplati - muzes si je rozlozit po cely zahrade. --- bud trochu realista :-)
neregistrovaný "residents"
8. 12. 1999 09:54
Re: to residents (solarni clanky)
Realista jsem, současný poměr výkon/cena je dost šílený, ale není to hlavně kvůli tomu, že výroba není nijak masová? Co bioplyn?
neregistrovaný "maxipes"
8. 12. 1999 14:18
Re: Bioplyn ?
Ja nevim co bioplyn. Zalezi v hlavne na penezich - tj. jestli se vyplati cerpat ho z tech skladek, nebo jestli je levnejsi dovoz zemniho plynu z Ruska - ja nevim.
neregistrovaný "residents"
9. 12. 1999 11:05
Re: Bioplyn ?
Chce to jenom chtít. Když to může fungovat ve Skandinávie, Rakousku, Německu, tak proč by to nešlo u nás. Přitom zásoby jsou neomezené a náklady na čerpání minimální. Akorát by stát musel zavést zase nějakou daň - z prdu. "Konzervatismus" a nechuť našich lidí k novým ekotechnologiím je zarážející. Ještě dnes je např. spousta lidí, kteří mají námitky proti LPG, zemnímu plynu, bionaftě (vybuchuje to, uniká plyn, ničí to motory a podobné výroky). Osobně znám taky spoustu lidí, kteří např. dosud nepoužívají dobíjecí baterie a stěžují si jak je provoz jejich přístrojů na baterie drahý.
neregistrovaný "maxipes"
9. 12. 1999 11:50
Re: Bioplyn ?
k tomu niceni motoru - pokud jde o bionaftu tak nevim, ale nektery vyrobci to zakazujou (rusi zaruku). Pokud jde o LPG tak to mam vyzkouseny - je to absolutne nevhodny pro motory vyzadujici olovnatej benzin (o tom uz sem tu, ale psal).
neregistrovaný "maxipes"
9. 12. 1999 12:35
Re: Bioplyn ?
A jeste k tomu LPG - Skodovka (nevim jak jiny automobilky) ti pri prestavbe sebere zaruku - proc to asi dela?
neregistrovaný "residents"
9. 12. 1999 13:11
Re: Bioplyn ?
Záruku ti seberou i když si tam uděláš chiptuning. To je věc zásahu do motoru. Přímou souvislost s možným poškozením auta to nemá. Řada montážních firem na LPG záruku přebírá na sebe. Kdyby se mělo něco stát, proč by to podstupovali.
neregistrovaný "residents"
9. 12. 1999 13:13
Re: Bioplyn ?
U starých aut jezdících na olovo však mohou být s LPG problémy to uznávám.
neregistrovaný "maxipes"
10. 12. 1999 09:00
Re: Bioplyn ?
to residents - ten chiptuning zivotnosti taky moc neprida. Nebo jestli neovlivni zivotnost tak co teda - jelikoz neco se zhorsit musi - asi emise :-)
neregistrovaný "maxipes"
8. 12. 1999 15:21
Re: to residents (solarni clanky)
jeste k tem clankum - samozrejme, ze masovejsi vyrobou by se to zlevnilo, ale i kdyby to bylo o 80% (coz pochybuju, jelikoz ani ted to nebude nejaka rucni kusovka), bylo by to porad moc drahy. Nekde sem ale slysel, ze ty parametry by se meli v dohledny dobe zlepsit. Na metr ctverecni dopada asi 2000W slunecniho zareni (teda nevim jestli u nas, nebo spis nekde v Africe) a v soucasnosti se vyuzije max. 10% - je teda co zlepsovat - ale stejne to asi nebude nikdy tak levny aby se to vyplatilo. (nekdy teda mozna jo - abych nebyl tak konzervativni :-)
neregistrovaný "menzl"
8. 12. 1999 16:16
Re: to residents (solarni clanky)
Na hranici atmosfery dopada myslim presne 1350W/m2 to je konstanta.
neregistrovaný "maxipes"
8. 12. 1999 16:18
Re: to residents (solarni clanky)
Jo? - no je to mozny - ja slysel 2000.
neregistrovaný "Kosta11"
7. 12. 1999 10:24
Seta diesel
Názory a zkušenosti na téma Seta diesel. Mam to lejt do nového motoru? Nebo raději tankovat dále motorovou naftu.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PTD"
8. 12. 1999 09:46
Bio-Nafta
Nechci rozhodně dělat reklamu SETA - Dieselu, t.j. jimi vyráběné Bio-Naftě, ale jede to na to dobře. Nebo pak to už jsou poslední záchvěvy mého motoru. Na normální naftu (zřejmě zředěnou vodou) to jede tak 130-140, na SETA 150-160. Čert se v tom vyznej. Nicméně už na nic jiného jezdit nebudu (do konce roku, než nám to zruší) PTD
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "residents"
9. 12. 1999 13:17
radiožurnál o bionaftě
Pusťte si Radiožurnál je za chvilku tam bude příspěvek o bionaftě.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PTD"
10. 12. 1999 15:26
K věci
Sleduje někdo z vás skutečnou situaci kolem schválení novely zákona o spotřebních daních? Jak je daleko situace, ľe napaří spotřební daň i na Bionaftu? PTD
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "residents"
14. 12. 1999 11:55
Re: K věci
Situaci s daní sleduji a doporučuji se podívat na server biodiesel.cz, kde je o tom dobrá analýza a aktuální informace.
neregistrovaný "hledac"
13. 12. 1999 10:48
databaze benzinek
na adrese [odkaz] je databaze benzinek a muzete v ni hledat i pomoci mobilu pres SMS dotaz
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "HonzaP"
23. 12. 1999 04:40