34 komentářů
wolff
Dávejte Penzoil. Vzhledem ke své ceně odpovídající kvalita.
Začínal jsem na Castrol GT3 tuším. V té době to byl asi dobrý olej. Pak mi dali v servisu Esso Ultron. Auto bylo tišší, mírně se zvýšil výkon. V servise mi řekli, že válec při demontáži je čistější při použítí Essa.
Do jakýho auta to liješ? Já mám v autě pořád GTX3jku a tak po ujetí 2000 mil auto zase "zhluční" a zvlášť když je studenej motor, tak je docela slyšet. Jo - liju ho do Corolly r.v.92. Jestli to nechce třeba mnohem častějc měnit.
Navazuji na Gransonův příspěvek z Octavia - konstrukční chyby. Co se dá zjistit (laicky) ze stavu oleje. Případně nánosu na víčku olejové náplně? (Třeba něco jako věštění z kávové sedliny)....Díky
Laicky z oleje toho moc nezjistíš, ale pokud si necháš udělat rozbor v laboratoři, byť s minimálním vybavením, tak se toho dozvíš dost. Mám příbuznou v laboratoři a tak jsem si tam nechal udělat rozbor (viskozita, bod vzplanutí, alkalická rezerva, nečistoty, otěr - kovové nečistoty).
Kolegove, chtel bych poprosit nekoho, kdo se v problematice vyzna, aby trochu vysvetlil rozdily mezi jednotlivymi kategoriemi oleju (mineralni, polosynteticky, synteticky, ..). Zajimaly by me rozdily ve zpusobu vyroby a hlavne klady ci zapory jednotlivych kategorii pri praktickem pouziti. Dik.
Vážený kolegovia.
Aké máte skúsenosti s olejom Mobil 1 (napr. Turbo Diesel) 0W-40.Ja ho používam v TDI 1,9/81kW,asi 25 000km.,zatiaľ bez problémov no však neviem posúdiť či by nebol iný lepší???? Napr.Castrol SLX,Esso Ultron,Shell alebo že by Aral neviem poradte prosím.
Aké máte skúsenosti s olejom Mobil 1 (napr. Turbo Diesel) 0W-40.Ja ho používam v TDI 1,9/81kW,asi 25 000km.,zatiaľ bez problémov no však neviem posúdiť či by nebol iný lepší???? Napr.Castrol SLX,Esso Ultron,Shell alebo že by Aral neviem poradte prosím.
matuS
alfa ma dnes vsetky benzinove modely s vymenou oleja po 30.000km, len turbo je po 10.000, tam sa menia aj sviecky
Nevi nekdo, co tam lejou ve fabrikach?
Myslim do novejch autaku, dela se zakladni zabeh s jinou naplni, nebo to s cim auto koupim je prvni olej co ten motor dostal a mam ho u benzinu vymenit az po 15000 km? Udajne ma zabehovy olej zabehova aditiva, jsou to mineraly, nebo syntetiky?
Myslim do novejch autaku, dela se zakladni zabeh s jinou naplni, nebo to s cim auto koupim je prvni olej co ten motor dostal a mam ho u benzinu vymenit az po 15000 km? Udajne ma zabehovy olej zabehova aditiva, jsou to mineraly, nebo syntetiky?
Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !
Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
Je nejvyšší čas na reakci postižených.
Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
Rozhodující den je 30. dubna 2000.
Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale😒br />
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
Děkuji
----------------------------------------… />
Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
----------------------------------------… />
Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!
Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!
Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.
Je nejvyšší čas na reakci postižených.
Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.
Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.
Rozhodující den je 30. dubna 2000.
Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.
Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.
Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale😒br />
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!
Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.
Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!
Děkuji
----------------------------------------… />
Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)
---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]
Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000
----------------------------------------… />
mam hondu prelude 2.0 16V a je tam ted polosyntetika, ale chtel bych tam dat plnou Castrol, nebo shel. Co je podle vas lepsi. Pak bych taky rad vedel, jestli muzu menit treba mineral za plnou syntetiku, nebo jestli to jde jen obracene. Nejradsi bych odkaz na nejakej duveryhodnej zdroj
Je dobrý olej GTX3 od Castrol???? je to syntetika nikde nemůžu najít nic ani na www.castrol.com
GTX 3 je starej minerální olej - 15W-40 - to znamená obyč. Ze syntetiky používám Castrol Formula RS - 10W-60 - kvůli viskozitě za tepla . Je super ale ne levnej .I teplej maže o cca 0,5-0.75 baru na tlakoměru ví - tj. tolik neřídne. Jinak platí - čím starší motor , tím lepší olej . Drtivá většina oleju současné produkce je plně nahraditelná jinými - minerál , polo- nebo syntetika , navíc většina je i mísitelná . Pouze nedoporučuju míchat min. olej po 15 tis. se syntetikou - jsou to vyhozený peníze .
Do Opel Astra 1.4i ( 100 000 km ) jsem dal polosynt. TEXACO X1. Jelikož jsem nevěděl co tam bylo předtím. Když jsem se ptal u "opláků", tak jeden říkal minerál a další polosynt. Asi podle toho co zrovna prodávali. Ten TEXACO se mi zdál cenově výhodný. Jo a v jednom obchodě mi prodavač nabízel oleje FUCHS, prý to tam lejou všichni němci 😄
Ak chcete lacný a dobrý olej skúste polosyntetiku Madit turbo 2000, 10W-40,trieda SAE SJ,/schválený pre BMW,VW/ cena okolo 500 Sk za 4 L. O niečo lacnejší je Madit turbo plus, ale to je mineralna *** 15W-40 /nikdy viac../.
Pánové, doporučuji vám všem kouknout na www.maziva.cz, je tam spousta informací o MO,označování, normy apod. a hlavně taky výpisy z manuálů automobilek, tj., co doporučuje výrobce. Zajímavý web.
Ten Fuchs s Němcema pravda bude. Já do 205 1,9 benz. davam uz rok Fuchs Titan. Jelikož mi auto trochu olej žere 😄, tak tam dávám minerální (stáčenej stojí 100,-/l) a sem spokojenej. Polosyntetika už bude kolem 200-250,-/l a syntetika ještě víc, ale prý jsou dobrý.
Má někdo zkušenosti s těmito oleji?
A co to vlastně je, syntetika nebo polosyntetika?
A co to vlastně je, syntetika nebo polosyntetika?
5W-40 je syntetika a 10W-40 je polosyntetika
5W-40 značí olej který můžeš použít od cca -30 stupňů mrazu do 30 nad nulou.10W-40 od -25 do 30 stupňů.Jak poznáte z označení(třeba 5W-40,15W-40)jetli je ten olej minerální,nebo syntetickej?
Jinak jsou oleje slušne rozdělený a popsaný na techwebu.
Jinak jsou oleje slušne rozdělený a popsaný na techwebu.
Viskozita /hustota/ je samozřejmě důležitou charakteristikou motorového oleje. Viskozita se mění s teplotou oleje. Snahou výrobců olejů je, aby se měnila co nejméně, tedy aby vlastnosti oleje při startu a provozní teplotě byly co nejvíce podobné. Závislost viskozity na teplotě je popisována dle normy SAE.
Zjednodušeně lze říci, že hodnota s označením W označuje vlastnosti oleje za nízkých teplot a bez označení za vysokých teplot. Teplotou je myšlena teplota okolí.Pro stejnou viskozitní třídu dle SAE určují různí výrobci různý rozsah teplot použití.
----------------------------------------… />
Následující tabulka pro více rozsahové oleje je tedy pouze orientační a je nutno vždy konzultovat manuál výrobce motoru.
Charakteristiky olejů😒br />
Jedno rozsahové /sezónní/ oleje - označení jednou číslicí s W (winter/zimní), nebo bez
např.😲W,5W,10W,15W pro zimní provoz20,30,40,50 pro letní provoz
Více rozsahové /celoroční/oleje - označení XW-Y, kde X označuje omezení použití při nízkých /zimních/ teplotách a Y omezení při vyšších /letních/ teplotách
např.:15W-40,10W-40,15W-40
Zjednodušeně lze říci, že hodnota s označením W označuje vlastnosti oleje za nízkých teplot a bez označení za vysokých teplot. Teplotou je myšlena teplota okolí.Pro stejnou viskozitní třídu dle SAE určují různí výrobci různý rozsah teplot použití.
----------------------------------------… />
Následující tabulka pro více rozsahové oleje je tedy pouze orientační a je nutno vždy konzultovat manuál výrobce motoru.
Charakteristiky olejů😒br />
Jedno rozsahové /sezónní/ oleje - označení jednou číslicí s W (winter/zimní), nebo bez
např.😲W,5W,10W,15W pro zimní provoz20,30,40,50 pro letní provoz
Více rozsahové /celoroční/oleje - označení XW-Y, kde X označuje omezení použití při nízkých /zimních/ teplotách a Y omezení při vyšších /letních/ teplotách
např.:15W-40,10W-40,15W-40
Vzhledem k tomu, ze nova auta maji servisni interval cca 20.000 km nebo 1 rok a ja najedu za rok asi pulku, slo by prodlouzit vymenne intervaly oleje? Pochybuji o tom, ze by olej sam o sobe tak rychle starl.
Všichni tvrdí,že olej na sebe váže vodu a proto ho člověk musí vyměnit v určitém intervalu(já si myslím,že je to blbost).Podle mě ten každej olej dva roky vydrží dva roky s přehledem(pokud člověk nejezdí moc)
Tak jsem neco nasel na anglickem webu firmy Renault. Doporuceny servisni interval je 18.000 mil nebo 2 roky. Ty dva roky jsem jeste u nikoho nevidel.
Olej jiste starne s casem, ale nejvice se opotrebovava pri castych kratkych jizdach (vice v zime). A nejvetsiho opotrebeni doznava u zavodnich aut, kdy akcelerace motoru zpusobuje uniky paliva do oleje. Ale to plati(lo) (asi?) zejmena pro karburatorove motory. Takze to zvazte a je na vas, jestli ho kazdy rok budete menit, i kdyz nejste schopni ujet alespon 20 000 km.
A co cena? Nejsou o moc draľąí?
Vic tam uz o tom nemam.