Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
14. 11. 1999 21:37
neregistrovaný "HonzaP"
14. 11. 1999 21:44
neregistrovaný "HonzaP"
14. 11. 1999 23:56
neregistrovaný "hop1"
15. 11. 1999 11:14
neregistrovaný "residents"
15. 11. 1999 19:23
neregistrovaný "HonzaP"
19. 11. 1999 11:32
29. 11. 1999 08:57
neregistrovaný "jirik111"
30. 11. 1999 17:53
neregistrovaný "Našrot1"
14. 3. 2000 13:53
neregistrovaný "residents"
22. 11. 1999 12:05
neregistrovaný "novak1"
23. 11. 1999 13:08
neregistrovaný "residents"
26. 11. 1999 11:26
neregistrovaný "Alioth"
14. 3. 2000 15:31
neregistrovaný "mako747"
15. 3. 2000 07:08
neregistrovaný "residents"
20. 3. 2000 15:43
neregistrovaný "pohoda"
15. 3. 2000 20:57
20. 3. 2000 11:10
neregistrovaný "campagnolo"
22. 3. 2000 09:28
neregistrovaný "campagnolo"
31. 3. 2000 12:28
neregistrovaný "sadlo"
3. 4. 2000 10:44
neregistrovaný "OCTAVIE"
3. 4. 2000 15:43
neregistrovaný "AlešK"
4. 4. 2000 06:25
neregistrovaný "jokr1"
4. 4. 2000 07:37
neregistrovaný "mipr"
4. 4. 2000 08:27
neregistrovaný "Hafik11"
4. 4. 2000 09:12
neregistrovaný "Pavel_Sladek"
4. 4. 2000 09:44
neregistrovaný "Pavel_Sladek"
27. 4. 2000 13:57
neregistrovaný "vodik1"
30. 9. 2001 12:36
neregistrovaný "TomoKing1"
4. 10. 2001 10:22
neregistrovaný "Pajk"
20. 10. 2001 08:12
neregistrovaný "rybiz"
16. 10. 2001 08:51
neregistrovaný "skv1"
16. 10. 2001 16:43
neregistrovaný "Pajk"
17. 10. 2001 08:12
neregistrovaný "skv1"
5. 11. 2001 00:00
neregistrovaný "vlastavlasta"
neregistrovaný "HonzaP"
14. 11. 1999 21:37
Nová generace
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "HonzaP"
14. 11. 1999 21:44
Re: Nová generace
Fa VW spolu s CASTROL vyvinula normu pro nove motory benzin a diesel,kdy prvni navsteva servisu ceka majitele benzinu po 30.000 km ,dieslu dokonce po 50.000 km(snad tim mysli vymenu oleje a ne spolehlivost auta :-) ).Zatim plati pro olej CASTROL SLX Longlife 0W-30 a ESSO Ultroon Long Drain 0W-30.Plati pro,VW,Audi,Skoda zatim jede na starsi normu.Uvidime.
neregistrovaný "hop1"
14. 11. 1999 23:56
Re: Nová generace
Hmm, přijdou mi dost řídký. Do nějakejch "obyčejnějąích" motorů jsou asi OK, ale co moderní motory s velkým litrovým výkonem?

A co cena? Nejsou o moc draľąí?
neregistrovaný "residents"
15. 11. 1999 11:14
Re: Nová generace
Proc se to netyka i Skody? Copak Skoda pouziva jine motory (mimo ten * OHV)? Vzdyt se ty motory lisi jen logem na vrchnim plastu.
neregistrovaný "HonzaP"
15. 11. 1999 19:23
Re: Nová generace
Ja jsem to cerpal z ofic.pramenu fy.Castrol,co mi uz 15 let posilaji-je to kupodivu bez reklam.A prelouskal jsem to ted cele,takze predpoklad k signalizaci hladiny oleje v motoru,indikator opotrebeni brzd,signalizace ujete vzdalenosti nebo casu(2 roky) zatim Skoda ani Seat nesplnuji.Ono ani VW,oni to jen u novych aut zavadeji.Pokud je tech 50 000 km na TDI pravda,muze to byt docela zajimave financne.Testy na motorech udajne probihaly ve Finsku,simulovanem provozu mesto,dalnice a Novem Mexiku.Ve vsech pripadech najeli 300 000 km,rozebrali motor,turbo,a merili a merili.

Vic tam uz o tom nemam.
19. 11. 1999 11:32
Bez nadpisu
Dávejte Penzoil. Vzhledem ke své ceně odpovídající kvalita.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "jirik111"
29. 11. 1999 08:57
Re: Castrol, Esso
Začínal jsem na Castrol GT3 tuším. V té době to byl asi dobrý olej. Pak mi dali v servisu Esso Ultron. Auto bylo tišší, mírně se zvýšil výkon. V servise mi řekli, že válec při demontáži je čistější při použítí Essa.
neregistrovaný "Našrot1"
30. 11. 1999 17:53
Re: Castrol, Esso
Do jakýho auta to liješ? Já mám v autě pořád GTX3jku a tak po ujetí 2000 mil auto zase "zhluční" a zvlášť když je studenej motor, tak je docela slyšet. Jo - liju ho do Corolly r.v.92. Jestli to nechce třeba mnohem častějc měnit.
neregistrovaný "residents"
14. 3. 2000 13:53
Re: originální náplň Škoda (Esso 5W40)
Nevíte jak se to jmenuje přesně v originálu. Máte s tím zkušenosti. Kolik to stojí?
neregistrovaný "novak1"
22. 11. 1999 12:05
co se dá zjistit ze stavu oleje
Navazuji na Gransonův příspěvek z Octavia - konstrukční chyby. Co se dá zjistit (laicky) ze stavu oleje. Případně nánosu na víčku olejové náplně? (Třeba něco jako věštění z kávové sedliny)....Díky
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "residents"
23. 11. 1999 13:08
Re: co se dá zjistit ze stavu oleje
Laicky z oleje toho moc nezjistíš, ale pokud si necháš udělat rozbor v laboratoři, byť s minimálním vybavením, tak se toho dozvíš dost. Mám příbuznou v laboratoři a tak jsem si tam nechal udělat rozbor (viskozita, bod vzplanutí, alkalická rezerva, nečistoty, otěr - kovové nečistoty).
neregistrovaný "Alioth"
26. 11. 1999 11:26
Rozdilly mezi oleji ?
Kolegove, chtel bych poprosit nekoho, kdo se v problematice vyzna, aby trochu vysvetlil rozdily mezi jednotlivymi kategoriemi oleju (mineralni, polosynteticky, synteticky, ..). Zajimaly by me rozdily ve zpusobu vyroby a hlavne klady ci zapory jednotlivych kategorii pri praktickem pouziti. Dik.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mako747"
14. 3. 2000 15:31
Mobil 1 Turbo Diesel
Vážený kolegovia.

Aké máte skúsenosti s olejom Mobil 1 (napr. Turbo Diesel) 0W-40.Ja ho používam v TDI 1,9/81kW,asi 25 000km.,zatiaľ bez problémov no však neviem posúdiť či by nebol iný lepší???? Napr.Castrol SLX,Esso Ultron,Shell alebo že by Aral neviem poradte prosím.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "residents"
15. 3. 2000 07:08
Re: Mobil 1 Turbo Diesel
Myslím, že nic lepšího asi nenajdeš. Sám neznám jinou značku, která by dělala 0W40 speciálně pro diesel. Většinou je to SJ/CF, tedy i pro benziňák.
neregistrovaný "pohoda"
20. 3. 2000 15:43
Re: Mobil 1 Turbo Diesel
to Mako747 - Castrolem nic nezkazíš...
15. 3. 2000 20:57
Bez nadpisu
alfa ma dnes vsetky benzinove modely s vymenou oleja po 30.000km, len turbo je po 10.000, tam sa menia aj sviecky
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "campagnolo"
20. 3. 2000 11:10
Co tam lejou fabriky???
Nevi nekdo, co tam lejou ve fabrikach?

Myslim do novejch autaku, dela se zakladni zabeh s jinou naplni, nebo to s cim auto koupim je prvni olej co ten motor dostal a mam ho u benzinu vymenit az po 15000 km? Udajne ma zabehovy olej zabehova aditiva, jsou to mineraly, nebo syntetiky?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "campagnolo"
22. 3. 2000 09:28
Vsem
Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !

Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!

Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!

Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.

Je nejvyšší čas na reakci postižených.

Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.

Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.

Rozhodující den je 30. dubna 2000.

Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.

Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.

Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale:

NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!

Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.

Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!

Děkuji

----------------------------------------… />
Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)

---

Příchozí zpráva neobsahuje viry.

Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]

Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000

----------------------------------------… />
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sadlo"
31. 3. 2000 12:28
vymena oleje
mam hondu prelude 2.0 16V a je tam ted polosyntetika, ale chtel bych tam dat plnou Castrol, nebo shel. Co je podle vas lepsi. Pak bych taky rad vedel, jestli muzu menit treba mineral za plnou syntetiku, nebo jestli to jde jen obracene. Nejradsi bych odkaz na nejakej duveryhodnej zdroj
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "OCTAVIE"
3. 4. 2000 10:44
Bez nadpisu
Je dobrý olej GTX3 od Castrol???? je to syntetika nikde nemůžu najít nic ani na www.castrol.com
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "AlešK"
3. 4. 2000 15:43
Re: Bez nadpisu
GTX 3 je starej minerální olej - 15W-40 - to znamená obyč. Ze syntetiky používám Castrol Formula RS - 10W-60 - kvůli viskozitě za tepla . Je super ale ne levnej .I teplej maže o cca 0,5-0.75 baru na tlakoměru ví - tj. tolik neřídne. Jinak platí - čím starší motor , tím lepší olej . Drtivá většina oleju současné produkce je plně nahraditelná jinými - minerál , polo- nebo syntetika , navíc většina je i mísitelná . Pouze nedoporučuju míchat min. olej po 15 tis. se syntetikou - jsou to vyhozený peníze .
neregistrovaný "jokr1"
4. 4. 2000 06:25
TEXACO X1
Do Opel Astra 1.4i ( 100 000 km ) jsem dal polosynt. TEXACO X1. Jelikož jsem nevěděl co tam bylo předtím. Když jsem se ptal u "opláků", tak jeden říkal minerál a další polosynt. Asi podle toho co zrovna prodávali. Ten TEXACO se mi zdál cenově výhodný. Jo a v jednom obchodě mi prodavač nabízel oleje FUCHS, prý to tam lejou všichni němci :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mipr"
4. 4. 2000 07:37
dobrý olej /za tú cenu/
Ak chcete lacný a dobrý olej skúste polosyntetiku Madit turbo 2000, 10W-40,trieda SAE SJ,/schválený pre BMW,VW/ cena okolo 500 Sk za 4 L. O niečo lacnejší je Madit turbo plus, ale to je mineralna *** 15W-40 /nikdy viac../.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Hafik11"
4. 4. 2000 08:27
motorové oleje - který vybrat
Pánové, doporučuji vám všem kouknout na www.maziva.cz, je tam spousta informací o MO,označování, normy apod. a hlavně taky výpisy z manuálů automobilek, tj., co doporučuje výrobce. Zajímavý web.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel_Sladek"
4. 4. 2000 09:12
Fuchs
Ten Fuchs s Němcema pravda bude. Já do 205 1,9 benz. davam uz rok Fuchs Titan. Jelikož mi auto trochu olej žere :-), tak tam dávám minerální (stáčenej stojí 100,-/l) a sem spokojenej. Polosyntetika už bude kolem 200-250,-/l a syntetika ještě víc, ale prý jsou dobrý.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Pavel_Sladek"
4. 4. 2000 09:44
Fuchs
Ty ceny sem zblbnul, ten minerál do kila sedí, polosyntetika do 150 a do 250 syntetika :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "vodik1"
27. 4. 2000 13:57
Castrol Magnatec 5W -40, 10W-40
Má někdo zkušenosti s těmito oleji?

A co to vlastně je, syntetika nebo polosyntetika?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "TomoKing1"
30. 9. 2001 12:36
Re: Castrol Magnatec 5W -40, 10W-40
5W-40 je syntetika a 10W-40 je polosyntetika
neregistrovaný "Pajk"
4. 10. 2001 10:22
Re: Castrol Magnatec 5W -40, 10W-40
5W-40 značí olej který můžeš použít od cca -30 stupňů mrazu do 30 nad nulou.10W-40 od -25 do 30 stupňů.Jak poznáte z označení(třeba 5W-40,15W-40)jetli je ten olej minerální,nebo syntetickej?

Jinak jsou oleje slušne rozdělený a popsaný na techwebu.
neregistrovaný "rybiz"
20. 10. 2001 08:12
Re: Castrol Magnatec 5W -40, 10W-40
Viskozita /hustota/ je samozřejmě důležitou charakteristikou motorového oleje. Viskozita se mění s teplotou oleje. Snahou výrobců olejů je, aby se měnila co nejméně, tedy aby vlastnosti oleje při startu a provozní teplotě byly co nejvíce podobné. Závislost viskozity na teplotě je popisována dle normy SAE.

Zjednodušeně lze říci, že hodnota s označením W označuje vlastnosti oleje za nízkých teplot a bez označení za vysokých teplot. Teplotou je myšlena teplota okolí.Pro stejnou viskozitní třídu dle SAE určují různí výrobci různý rozsah teplot použití.

----------------------------------------… />
Následující tabulka pro více rozsahové oleje je tedy pouze orientační a je nutno vždy konzultovat manuál výrobce motoru.

Charakteristiky olejů:

Jedno rozsahové /sezónní/ oleje - označení jednou číslicí s W (winter/zimní), nebo bez

např.:OW,5W,10W,15W pro zimní provoz20,30,40,50 pro letní provoz

Více rozsahové /celoroční/oleje - označení XW-Y, kde X označuje omezení použití při nízkých /zimních/ teplotách a Y omezení při vyšších /letních/ teplotách

např.:15W-40,10W-40,15W-40
neregistrovaný "skv1"
16. 10. 2001 08:51
vydrz oleje
Vzhledem k tomu, ze nova auta maji servisni interval cca 20.000 km nebo 1 rok a ja najedu za rok asi pulku, slo by prodlouzit vymenne intervaly oleje? Pochybuji o tom, ze by olej sam o sobe tak rychle starl.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Pajk"
16. 10. 2001 16:43
Re: vydrz oleje
Všichni tvrdí,že olej na sebe váže vodu a proto ho člověk musí vyměnit v určitém intervalu(já si myslím,že je to blbost).Podle mě ten každej olej dva roky vydrží dva roky s přehledem(pokud člověk nejezdí moc)
neregistrovaný "skv1"
17. 10. 2001 08:12
Re: vydrz oleje
Tak jsem neco nasel na anglickem webu firmy Renault. Doporuceny servisni interval je 18.000 mil nebo 2 roky. Ty dva roky jsem jeste u nikoho nevidel.
neregistrovaný "vlastavlasta"
5. 11. 2001 00:00
Re: vydrz oleje
Olej jiste starne s casem, ale nejvice se opotrebovava pri castych kratkych jizdach (vice v zime). A nejvetsiho opotrebeni doznava u zavodnich aut, kdy akcelerace motoru zpusobuje uniky paliva do oleje. Ale to plati(lo) (asi?) zejmena pro karburatorove motory. Takze to zvazte a je na vas, jestli ho kazdy rok budete menit, i kdyz nejste schopni ujet alespon 20 000 km.