Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
16. 1. 2000 01:31
neregistrovaný "Marty111"
16. 1. 2000 10:36
neregistrovaný "all"
16. 1. 2000 20:13
neregistrovaný "Marty111"
19. 1. 2000 09:28
neregistrovaný "TomaszPlzne"
19. 1. 2000 10:39
neregistrovaný "rychlik"
19. 1. 2000 11:05
neregistrovaný "aleš.o"
19. 1. 2000 19:10
neregistrovaný "Marty111"
20. 1. 2000 22:26
neregistrovaný "johny1"
28. 9. 2001 09:06
neregistrovaný "Viados"
27. 9. 2001 17:16
neregistrovaný "roberto11"
16. 1. 2000 20:31
neregistrovaný "Marty111"
16. 1. 2000 20:54
neregistrovaný "smyk"
17. 1. 2000 06:47
neregistrovaný "novak1"
17. 1. 2000 10:39
neregistrovaný "audis1"
17. 1. 2000 12:10
neregistrovaný "Chipmen"
17. 1. 2000 13:01
neregistrovaný "Ray1"
18. 1. 2000 12:29
neregistrovaný "beranek"
18. 1. 2000 20:06
neregistrovaný "aleš.o"
28. 9. 2001 09:08
neregistrovaný "Viados"
12. 11. 2003 17:07
neregistrovaný "ace211"
12. 11. 2003 19:57
neregistrovaný "JakubJ"
13. 11. 2003 09:57
neregistrovaný "jezek111"
13. 11. 2003 10:40
neregistrovaný "mfilip"
13. 11. 2003 12:22
neregistrovaný "jezek111"
13. 11. 2003 14:40
neregistrovaný "mfilip"
13. 11. 2003 19:31
neregistrovaný "jezek111"
14. 11. 2003 20:13
neregistrovaný "ace211"
16. 11. 2003 18:29
neregistrovaný "RadimN"
17. 11. 2003 16:45
neregistrovaný "ace211"
17. 11. 2003 17:01
neregistrovaný "dabel"
17. 11. 2003 17:01
neregistrovaný "dabel"
17. 11. 2003 18:17
neregistrovaný "ace211"
17. 11. 2003 23:54
neregistrovaný "Anndy"
18. 11. 2003 15:07
neregistrovaný "ace211"
18. 11. 2003 15:24
neregistrovaný "dabel"
18. 11. 2003 15:58
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 11:40
neregistrovaný "Anndy"
18. 11. 2003 10:22
neregistrovaný "dabel"
18. 11. 2003 15:06
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 09:31
neregistrovaný "jezek111"
19. 11. 2003 10:02
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 10:05
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 10:16
neregistrovaný "Viados"
19. 11. 2003 10:21
neregistrovaný "JakubJ"
19. 11. 2003 10:28
neregistrovaný "ace211"
20. 11. 2003 10:15
neregistrovaný "Viados"
18. 11. 2003 12:44
neregistrovaný "jezek111"
18. 11. 2003 08:09
neregistrovaný "vlastavlasta"
19. 11. 2003 11:22
neregistrovaný "jezek111"
19. 11. 2003 15:38
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 17:58
neregistrovaný "jezek111"
neregistrovaný "Marty111"
16. 1. 2000 01:31
A dost!
Před pár hodinami jsem se vrátil "vytřesený" z boleslavské jednopruhé "dálnice". A dospěl jsem k rozhodnutí, že už není možné státu za tak mizernou službu dále platit. My motoristé platíme spotřební daň a silniční daň a dálniční známky a stav silnic je zoufalejší a zoufalejší... Nechci aby se z našich peněz sanovaly špatně hospodařící banky nebo České Dráhy a lepily slovenské úlety pana premiéra. (promiňte mi tu hrubost, ale každej normální národ by za to toho * už dávno utopil ve Vltavě). Já jsem za dálniční známku ochoten vydat třeba 8 000 Kč ale budu za to požadovat patřičný servis. A ten stávající nestojí za 80 Kč natož za 800! Rozhodl jsem se, že na místo klasické dálniční známky nalepím protestní samolepku s červeně škrtnutou cifrou 800 Kč a s nápisem: Na tomto místě by mohla být nalepena dálniční známka. Protože komunikace, po které právě jedu nesplňuje kvalitativní kritéria dálnice, nalepena tu není. A jsem ochoten se do krve soudit. Kdyby se přidalo více motoristů, mohli bychom založit nějaký fond, který by platil advokáty a soudní znalce a soudil se ze státem o vymáhané pokuty. Myslím, že by ministerstvo dopravy ty známky muselo odpískat. Advokáti by se dali platit třeba tak, že by si protestující řidič zakoupil výše zmiňovanou "protestní známku" za 80 Kč (10%) a za to by mu byla poskytnuta právní pomoc v případě postihu. Věřím, že by takto zastupovaní motoristé vyhráli se státem všechna stání. Co Vy na to pane doktore Sokole? Dále jsem se rozhodl požádat svůj finanční úřad o vrácení spotřební daňě za PHM minimálně za období trvání Opoziční smlouvy... Jinými slovy už je načase začít motoristickou revoluci. Myslím že spotřební daně za PHM a dálniční známky MUSÍ BÝT ODDĚLENY OD ROZPOČTU a vracet se tam, kam patří - na silnice.
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "all"
16. 1. 2000 10:36
Re: A dost!
Souhlasím. Loni jsem v úseku Vyškov-Pelhřimov napočítal 11 omezení, včetně omezené rychlosti ze zcela neznámých důvodů. U Prostějova (silnice pro motorová vozidla) mi to nedalo, v dešti jsem vystoupil a změřil hloubku vodního toku ve vyjetých kolejích. Bylo tam 63 mm, dost pro menšího pstruha. Pokud to myslíš vážně, rád se připojím. Jen myslím, že válka se státním molochem bude krvavá. Asi by to chtělo založit občanské sdružení, poděkovat jim a ať táhnou do horoucích pekel.
neregistrovaný "Marty111"
16. 1. 2000 20:13
Re: A dost!
Myslím to smrtelně vážně. Zatím pracuji na návrhu samolepky. Snad budu ji moci na požádání zaslat konce týdne za nějakou symbolickou cenu (kryjící náklady)na dobírku. Bude-li nás víc, pak bude stát zato založit občanské sdružení. Uvítám zatím jakoukoli právní radu či pomoc . Jestli tady bude kladný ohlas založím stránku na internetu, včetně patřičné propagace akce, kterou pracovně nazývám: Děkujeme, platit nebudeme .
neregistrovaný "TomaszPlzne"
19. 1. 2000 09:28
Re: A dost!
Ne, že bych chtěl obhajovat stav našich silnic, ale jel jste někdo po německý dálnici podél Rýna, t.j. podél hranice s Francií ? Hrůza ! Tam se nedá jet ani stovkou, protože ty panely ledabyle překryté asfaltem mají v délce asi 200 km mezi sebou mezery, že by proběhlo tele.
neregistrovaný "rychlik"
19. 1. 2000 10:39
Re: A dost!
Kdyz uz chces oddelovat financovani od rozpoctu tak teda se vsim vsudy. Tesim se az ti prijde faktura za poskozeni plic vsech lidi, ktery musi dychat emise z tveho vozu, za poskozeni usi a psychyky z hluku, za vycisteni pudy kolem silnice od skodlivych latek, za sluzby dopravni policie, za zimni udrzbu silnic atd.
neregistrovaný "aleš.o"
19. 1. 2000 11:05
Re: A dost!
To by se musela separovat DPH z automobilu, spotřební daň z paliva , silniční daň a dálniční známka.
neregistrovaný "Marty111"
19. 1. 2000 19:10
Re: A dost!
To Rychlik: Faktury za poškozování zdraví by měli platit uživatelé MHD a veřejné dopravy. Můj vůz splňuje emisní normy na minimálnš 5 let dopředu. Jeden průměsně starý autobus MHD vyprodukuje asi 160 více škodlivin ... To nemluvím o tramvajích nebo metru. Elektrická energie je vyráběna velmi nešetně ke zdraví... Jinak jsou země, kde spotřební daň na PHM vůbec nemají. Spotřební daň byla zavedena v poválečném Německu (jako ekonomické, nikoli ekologické opatření) a bohužel se rozlezla jako rakovina po celé západní Evropě.
neregistrovaný "johny1"
20. 1. 2000 22:26
Re: A dost!
Nedávno jsem zaslechl, že se plánuje od příštího roku zrušit dálniční známky pro osobní auta, platit budou pouze kamiony. Prej náklady na tisk, distribuci a jinou administrativu jsou veliké, z 800,- nevím kolik se ztratí někde ve vzduchu. Doufám, že to vyjde. Stačí, že každou chvíli zvyšují spotřební daně aby zaplácli ty svý děravý rozpočty.
neregistrovaný "Viados"
28. 9. 2001 09:06
Re: A dost!
To Marty: Ja teda nevim nic o tom, ze by to, ze se v Praze treba na krizovatkach Jecna x Legerova x Zitna x Sokolska nedalo dychat, bylo kvuli metru a tramvajim... Spocitej si mrtvou vahu, co vezes v aute a co veze tramvaj nebo metro. Auto ma 1 tunu a veze typicky 1 cloveka (90% aut v Praze). Rusky vagon metra vazi 33 tun a veze az 270 lidi, dejme tomu typicky 150. Vagon tramvaje vazi asi tak 12 tun a veze max 170 lidi, typicky dejme tomu 80. I kdyby stejny vykon vyrobeny z uhli+uranu vs. ropy znamenal stejne znecisteni, auta na tom jsou kvuli nasobne vetsi mrtve vaze zakonite hur. To, ze se ti z vejfuku nehuli zrovna cernej nebo modrej kour neznamena, ze neznecistujes (a ja taky - taky mam karu). Minimalne znecistujes pouze pokud jezdis na LPG nebo zemni plyn. A autobusy? Ty nove Citybusy uz taky splnuji Euro normy. Starych karos uz v Praze moc neni, spis na venkove. A na 10 tun vahy veze autobus az 100 lidi.
neregistrovaný "roberto11"
27. 9. 2001 17:16
Re: A dost!
Myslim, ze by bylo dobre , jen tak pripomenout, jak se situace zase nelepsi, nase stare nebobre dalnice, co vy na to? Zajimalo by mne, jak to loni dopadlo s akci DEKUJEME, NEPLATIME? Rad bych mel pro rok 2002 samolepku se skrtnutou cifrou 800 Kc a nápisem: Na tomto míste by mohla byt nalepena dálniční známka. ProtoĎe komunikace, po které právě jedu nesplňuje kvalitativní kritéria dálnice, nalepena tu není. /Je nejaka ustalena grafika
neregistrovaný "Marty111"
16. 1. 2000 20:31
Sponzorovat dálnice přímo.
Dalším krokem, který by mohl následovat je založení sponzorského konta, ze kterého by se kontrolovaně hradily příslušným firmám opravy dálnic. Sponzorský příspěvek 800 Kč správě dálnic, bych považoval za optimum. Nebude li moci státní úředník peníze za dálniční známky přerozdělit (rozuměj rozkrást nebo zašantročit)v rámci rozpočtu, mohly by opravdu sloužit svému účelu. Podaří-li se z tohoto procesu na pár let vyšachovat stát snad budou dálnice zase rovné jako prkno... Jediný problém je, co s neupotřebenými státními úředníky. Lopaty a lepit díry!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "smyk"
16. 1. 2000 20:54
Souhlas
Klidně se připojím,založte konto pošlu peníze na právníky i bez známky. Chce to ale dotáhnout z toho co se zaplatí na známkách se postaví tak 10 km dálnic. Horší je ta spotřební daň a vícenáklady pro celou republiku způsobené špatnou organizací práce okolo rekonstrukcí. Vždyť jde udělat část a pak jít na další a ne rozkopat všechno a nechat to přes zimu a simulovat práci to ať raději zase stávkují.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "novak1"
17. 1. 2000 06:47
stavař-lobby
Pánové, opravovat se musí, ale chtělo by to udělat pořádek se stavařskou lobby. Existuje spousta malých společností, kteří ukrajují z našich daní (jakým způsobem nechám na fantazii každého z Vás). Výsledekem je nynější stav. Vidět uzavřený úsek je věc běžná, vidět uzavřený úsek a na něm intenzivně pracovat (den -noc) je věcí nevídanou. Samozřejmě existuje technologický postup, který nelze ošulit, ale... Matně si vzpomínám jak jsem projížděl divokým východem Německa a tam se makalo v noci jak o duši.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "audis1"
17. 1. 2000 10:39
zrušit nalepky
Poplatky za dálnice bych zrušil. 1) Náklady na opravy jakýchkoliv komunikaci se hradí z fondu, kam padají peníze ze všeho (nálepky, spotřební dan za PHM, ...) -2)Když si zaplatim nálepku, nemám jistotu, že moje peníze budou upotřebeny na dálnice, platim tedy i na ostatní silnice. Proč mám tedy platit DÁLNIČNÍ známku? To taky mužou prodávat samostatne známky na dálk. silnice, okresky , ucelové kom., atd. Zkrátka: Navrhuji, aby se opravy a výstavba siln. komunikací financovala podle toho jak kdo často jezdí, tzn. z prodeje PHM.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Chipmen"
17. 1. 2000 12:10
Re: zrušit nalepky
Jo to bych byl velmi nerad, kdyby seto financovalo z prodeje phm, protoze to by samozrejmne zvysilo dan a pri me stale spotrebe okolo 13l bych uz asi ani nevyjizdel.


Jinak celkove souhlasim s tim ze to co se zde nazyva dalnici s ni nema mnoho spolecneho a cena za jejich uzivani je premrstena, nicmene hadejte se s policajtem ze to "neni" dalnice...
neregistrovaný "Ray1"
17. 1. 2000 13:01
Re: zrušit nalepky
Pokud nezůstane jen u slov, jdu do toho. Tento stát okrádá nás motoristy už víc než je zdrávo, takže buď budeme postupovat naprosto stejně proti tomuto státu (okrádat) nebo budeme protestovat. Stejně jsem dálniční známku neměl, protože u nás dálnice není a nechápu, proč za dvě, tři cesty soukromým vozem po dálnici ročně musím vysolit 800 Kč. A ta desetidenní nebo měsíční zlodějna pro tento rok je poslední kapkou nehledě na to, že časově omezené známky už měly existovat od roku 1999. Ale proč to ještě rok nepozdržet, ať si rozpočet pomůže.
neregistrovaný "beranek"
18. 1. 2000 12:29
Re: zrušit nalepky
A co az vas policajti zastavej a daj vam litr pokutu?Myslite si, ze si to nechaj

vysvetlit?...Ze to nezaplatite?Hmm, no tak platebni prikaz, strhnou vam to z uctu

nebo z platu.Nechci vas od toho nejak zrazovat, ja s vama souhlasim, ale takhle se

to neda resit.
neregistrovaný "aleš.o"
18. 1. 2000 20:06
jdu do toho!
Proč ten strach. Když to udělá 10 lidí zůstane u pokut a komických zpravodajských informací, ale když to udělá 20.000 lidí bude to "zrcadlo reality"
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Viados"
28. 9. 2001 09:08
Wov
Az ted jsem si vsimnul, ze jsem vlezl do reinkarnovane diskuse, na kterou uz davno napadal prach ...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ace211"
12. 11. 2003 17:07
Maďarsko
Chlapi, jak je to s dálniční známou v Maďarsku ? Za kolik, kde a na jak dlouho ?
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "JakubJ"
12. 11. 2003 19:57
Re: Maďarsko
No kdyz ja byl v Budapesti (pred tak asi 3-4 lety), tak v pruvodci (ceskym prekladu) psali, ze az na male vyjimky se v Madarsku dalnice neplatej. Fajn az na to, ze dalnice Bratislava - Budapest se platila (jsem premejslel, kterou jinou dalnici tak jeste bezne cesi pouzivaj k navsteve Budapesti). Platilo se hotove na miste. Doufam, ze moc nekecam, starnu a obecne mi pamet moc neslouzi. :-)
neregistrovaný "jezek111"
13. 11. 2003 09:57
Re: Maďarsko
Stoji asi 200Kc na 10 dni a dvojnasobek na mesic. Rocni stoji jako 10 mesicnich - nema cenu. Koupis ji hned na hranicich, na benzince nebo na specialnim prodejnim miste (pozustatek myta) asi po 5km dalnice
neregistrovaný "mfilip"
13. 11. 2003 10:40
Re: Maďarsko
co jsme v madarsku jeli po dalnicich, tak jsme platili mytne, nevim presne kolik ft, ale rikal jsem si, ze to je relativne drahe.
neregistrovaný "jezek111"
13. 11. 2003 12:22
Re: Maďarsko
Mytne tam kdysi bylo, ted maji znamky. Mytne se plati jen z Pesti na jih na dalnici na Szeged/Belehrad, ale tam asi moc z vas nepojede :-)
neregistrovaný "mfilip"
13. 11. 2003 14:40
Re: Maďarsko
mno a tam jsme presne jeli. 4 hod Busem 80 km/h.
neregistrovaný "jezek111"
13. 11. 2003 19:31
Re: Maďarsko
hm, tak se vzdavam :-). Jo, tahle dalnice je draha dost nechutne.

To musela bejt teda paradni cesta. Ja na tech jejich rovinach usinam malem i pri 150 km/h
neregistrovaný "ace211"
14. 11. 2003 20:13
Re: Maďarsko
No tak už jsem z Budapesti v Bratislavě. Platí se známka a ta na deset dní stojí 1500 HUFů. Jinak dálnice nová pěkná, takže Bratislava - Budapest 40 min bez stresu, kdyby takové dálnice i na Slovensku... :-( Jinak můžu potvrdit, že Maďarská highway patrol má Octavie RS a má jich zjevně docela dost.
neregistrovaný "RadimN"
16. 11. 2003 18:29
kontrola dálničních známek
nevím jak vy, ale ještě neviděl loupežníky v modrých čapkách (policajty) kontrolovat autum dálniční známku. Pokud vás nezastaví kvůli nehodě, pak se dá po čr po dálnicích jezdit bez známky. Doted mne ani moje známý na dálnici nikdo nikdy nezastavil, uvažuju nad tím si příští rok znánku nekoupit.
po slovenskych dalnicich (spis kouscich dalnice) jsem letos vše odjezdil bez znamky, chystam se tam jeste 2krat, koncem listopadu a pred vanoci a pak zacatkem ledna 2004. Kolik se asi na slovensku plati pokuta za jizdu bez znamky? ale myslim, pravdepodobnost polapeni lapkou v modre (nebo na slovensku zelene ) čapce je minimální.
Rozbalit vlákno
19
neregistrovaný "ace211"
17. 11. 2003 16:45
Re: kontrola dálničních známek
hmm no v ČR by se to asi nevyplatilo. Velmi často jsou na konci dálnic, popřípadě začátků. Ale to jen u těch dálnic kde je jasně definovaný konec a začátek. Třeba když budeš jezdit po D1, tak máš 99.8% pravděpodobnost, že tě nikdo nikdy kontrolovat nebude. Pokud jezdíš Praha-Poděbrady tak je pravděpoděbnost, že tě chytnou 100%, to samé platí Praha-Teplice. Bez většího rizika je ji Praha-Plzeň zvláště po té co od Prosince bude dán do provozu ring road kolem Plzně směr Rozvadov. Takže záleží kudí jezdíš. V ČR to zase a tak piece of cake není. Na Slovensku je to ovšem celé jiné... je to země paradoxů. Na jedná straně vidíte policii ve starém Žigulu a o pár km uvidíte policii předposledním modelu 7xx BMW, stejně tak dálniční policie pro změnu v posledních modelech BMW 320d. To samé platí o kontrolách. Snadno najdete policii tam kde se díky provozu nedá víc jak 70-80 a samozřejmě nic nenaměří, ale na dálnici Bratislava-téměř Žilina kde je provoz mezi 0 a 1 a kde se dá bez rizika jezdit 250 jsou jen trapný cedule kde se rozsvítí "130 Radar" když se k ní člověk *. Poprvé jsem se zalekl, u druhé jsem vyzkoušel zda reaguje na rychlost a kolem třetí jsem již prosvištěl, tak že by mě maminka nepochválila. No a samozřejmě jsem nikdy nikoho známka v SR kontrolovat neviděl... Jinak mi říkej o jejich dálnicích, má za sebou cestu. Praha-Budapest-Bratislava-Žilina-Martin-… Sobota-Bratislava-Praha až po této cestě po slovenských venkově jsem si uvědomil, jak se sakru dobře máme v ČR a zároveň jsem si položil otázku co zapříčinilo aby se Slovensko mohlo stát členem EU. Jinak Maďarsko je velmi příjemná země, města jsou čisté, jezdí tam moderní auta a stav venkova je akceptovatelný a celkově infrastruktura funguje.
neregistrovaný "dabel"
17. 11. 2003 17:01
Re: kontrola dálničních známek
ace2 ad otazka SR a EU: no to je predsa logicke, len vdaka BA a najblizsiemu okoliu. Cim viac na vychod, tym horsie... Jo a teraz sa do mna pustia vsetci Vychodniari, co sa kedy na auto.cz dostali ;)))
neregistrovaný "dabel"
17. 11. 2003 17:01
Re: kontrola dálničních známek
PS: Skus ist v Madarsku napr. k rumunskym alebo ukrajinskym hraniciam, ci nebudes podobne neprijemne prekvapeny ;))
neregistrovaný "ace211"
17. 11. 2003 18:17
Re: kontrola dálničních známek
no jasně v každé zemi existují místa s kterýma se nikdo nevytahuje. Ale už i rozdíly hlavních měst. Bratislava pořád až na centrum, které má ovšem 2km2 působí velmi zanedbaně. První co praští do očí jsou zrezlé vraky autobusů hromadný dopravy a to ve stavech, který nemá Praha ani v případě nouze schovaný někde v garážích, Brastislavský Nový most jakožto dominanta města působí opět velmi neudržovaným dojmem, nebo pohled z přístavního mostu na přístaviště také příliš optimismu nedodá. Pak se člověk vydá mimo Bratislavu směr Šala a hned za Sencem misto silnice panelová cesta tak o délce 15 km, která vždy ubere tlumičům notnou délku života a tím nemyslím jen tak nějaké drncání to je až tak, že při 120 je už umění auto udržet na silnici... takže budu asi jezdit horem směrem na Nitru, protože tohle je fakt o auto. No a zase země paradoxů. Slovensko má velmi zvláštní způsob dopravního značení. Buď není, nebo je zmatečné, nebo naopak v těch nejchdudčích krajích je na požadované úrovni... Příklad přijedu do Trenčína z dálnice. Jsem v Trenčíně a chci zpět na dálnici. Myslíte si, že jsou v Trenčíně cedule na dálnici ? Samozřejmě že ne, všechny cedule do jedný navádějí na starou silnici, která byla, když dálnice nebyla. To že je dálnice 2 km daleko to zůstává utajeno a kdybych nevěděl že tam dálnice je, měl bych smůlu a jel okrskou... No jinak občas šipky vedou někam jinam, než by bylo vhodno (Nitra) a někde nejsou díky rezu vidět vůbec (Nové Zámky) no prostě radosti. V Maďarsku, jsou všude nové reflexní cedule a to i v tý nejmenší zaplyvaný vesnici, značení je jasné, přehledné a kontinuální, silnice jsou zhruba ve stejným stavu jako u nás. Dálnice mají nové, takže tam se dá bez obav letět 250. Ostatní silnice jsou vyhovující a stejný asi jako u nás. No jinak Budapest, když člověk pochopí značení tak je jak má být, město je krásně osvětlené a plné barev a má stejné charisma jako střed Prahy, opravdu velmi přijemné město, kde bych si dokázal představit žít.

No jinak to nebyla kritika, ale věci jak jsou. Jinak případným Slovákům zde se omlouvám, zabil jsem vám předním sklem Meda ve 160 na dálnici takového toho kropenatého ptáka ženského roku co žije zejména mezi poli a za manžela má taky ptáka ale nepoměrně barevnějšího... jí nenapadlo nic jinýho, než začít vzlétat když kolem ní projíždím... měla smůlu, stačilo tak 10cm a minul bych jí. By člověk neřekl, co takové přední sklo auta vydrží aniž by se rozbilo...
neregistrovaný "Anndy"
17. 11. 2003 23:54
Re: kontrola dálničních známek
ace2 Hehe - to mas pravdu s tym znacenim. Konkretne v trencine som tiez marne hladal podla znaciek odbocku na dialnicu - len stara cesta :(.

Alebo pred trencinom - odbockou trencin-juh je aj na mape, ze Exit Chohoclna a 2km pred tym exitom aj obrovitansky napis - Exit CHOCHOLNA 2000m. Kua a za 2000m vidis exit, a milion oznaceni, ale ani jedno neobsahuje aspon 90% slova chocholna.

Jo MHD a BA. To je ina kapitola - to by som napisal skripta, takze to vynexam.... :(
neregistrovaný "ace211"
18. 11. 2003 15:07
Re: kontrola dálničních známek
Anndy: No stejný problém s exitama jsme měl když jsem byl poprvé v BA :))) chci na Petržalku. Exit Petžalka 1000m, po kilometru skutečně exit je ale jak říkáš spouta názvů, ale nic co by se dalo považovat za Petržalku. Teď už vím, že Petržalka je synonymem pro Luka :))
neregistrovaný "dabel"
18. 11. 2003 15:24
Re: kontrola dálničních známek
ace: no len aby Ti bolo jasno: Petrzalka = Dvory + Haje + Luky. To este pochadza zo starych zlatych casov, ked bola Petrzalka plna krasnych zahrad a rodinnych domcekov... ach, slza sentimentality zaleskla sa v mojom oku...
neregistrovaný "ace211"
18. 11. 2003 15:58
Re: kontrola dálničních známek
hmm aha, no jo no a jak to má chudák nově příjízdějící vědět.. :)
neregistrovaný "Anndy"
19. 11. 2003 11:40
Re: kontrola dálničních známek
Hej znacenie je na *. Cesta z prievidze do trencina. Hned za prievidou, ako konci ten kusok 4 prudovky, je cedula rovno Banovce nad bebravou a vpravo novaky. Siel som tade raz vecer, prsalo a kua - idem rovno a stale som siel rovno a zrazu cedula novaky. Som bol *. Potom som mal to stasiet nedavno ist tade pri troxe svetla - no tak na ceste su dva pruhy ktore idu rovno a na nich je spravny smer namalovany, fakt vkusne v noci a za dazda :(((....
neregistrovaný "dabel"
18. 11. 2003 10:22
Re: kontrola dálničních známek
ejsik: No ale ked na tu dialnicu trafis, tak je asi tak o tri triedy lepsia nez vasa D1 - prechod cez hranicu cesku je badatelny hlavne tym, ze auto zrazu dostane namiesto kolies nejake kocky ;)) No inak staru senecku cestu pouzivas preboha preco? Na nej sa mi raz rozsypal vyfuk, tie panely su uplne strasne a hrozne ;)) To vies, okres Galanta (to nie su Slovaci, ale Madari) ;)) - rozhodne chod na dialnicu a dostanes sa po nej az do Nitry. Jo a ad znacenie: nikdy nezabudnem, ako som v Prahe hladal P+R parkovisko, isiel po znaceni a to zrazu na velkej krizovatke s piatimi smermi zmizlo, popripade ako som sa vydal znacenim "Mlada Boleslav" s krasnou ikonkou dialnice, ktora skoncila na nejakej uzavretej ceste bez akehokolvek naznacenia obchadzky... PS: Aspon ste si so sefom spravil bazanticu na vinku?
neregistrovaný "ace211"
18. 11. 2003 15:06
Re: kontrola dálničních známek
Jezek1: No je pravda, že jsem byl v Budapesti jen přes večer-noc-ráno-dopoledne takže na větší obhlídku čas nebyl. Bydlel jsem v Mariottu na nábřeží a balkon jsem měl přesně na proti tomu chrámu, či paláci co tam je na druhý straně dunaje, nádhera, krásně osvícená momumentální stavba k tomu osvětlené mosty, docela úhledné nábřeží. Druhý den jsme pravda asi půl hodiny poměrně beznadějně bloudil autem po Budapesti než jsem našel směr na M1 a nepřišlo mi vůbec špatný, spousta činžáků z klasických let se zdobením, vesměs pravoúhle na sebe navazující komunikace až na vyjímky dostatečně široké i když to ranní ucpanost nijak nezměnilo :-) bloudil jsem bloudil, až jsem se dostal na docela pěkné místo což nevím co to bylo. Připadlo mi to jako Athénský chrám, kolem bylo nějaké náměstí a zjevně nějaký velký park a jak jsem z názvu pochopil jednalo se asi o Muzeum. Velmi pěkný. Sice jsem toho viděl samozřejmě prd, ale město jako takové na mě udělalo velmi přijemný a pozitivní dojem což je asi duležitý.

Dabel: no a hodlá se s tou cestou od Sence do Galanty něco dělat ?
neregistrovaný "jezek111"
19. 11. 2003 09:31
Re: kontrola dálničních známek
ace2: hm, tak to sis pri tom bloudeni udelal okruzni vyhlidkovou jizdu po vsech pamatkach co stoji za to :-). To namesti je Namesti Hrdinu, jo fakt hezky (nicmene jim ho prznime tim ze tam hrajem hokej). Nerikam ze je to tu uplne spatny (to uz bych tu nebyl), to nocni osvetleni je opravdu super. Ale kdybys sjel z tech hlavnich bulvaru par metru, videl bys ty same cinzaky ve stavu jaky nenajdes ani v centru Zizkova a sidliste se daji srovnat snad jen s Chanovem. Ty 40 let stare tramvaje si asi videl sam.... Proste je to mesto kontrastu, obrovske nakupni centrum a hned vedle nej ctvrt kam se po setmeni nechodi. Jinak rozhodne dobra je ale Budapest na zabavu, v tom jedinem nad Prahou asi vyhrava.
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 10:02
Re: kontrola dálničních známek
No právě ty Tramvaje jezdící na nábřeží.. z toho jsem byl úplně odvařenej. Charakteristický lomoz kol o kolejnice, klasický retro styl, fakt se mi to líbilo, já bych tam moderní tramvaje nedával :)) No jinak každý město má svoje čtvrti s kterýma se příliš nevytahuje, ale tam turista zase nepříjde. Jinak jsem byl překvapen ze své nevědomosti, že Budapest má Metro. Ne že by to byla taková zvláštnost, ale nevěděl jsme to. Jakým systémem funguje ? kolik má linek atd ?
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 10:05
Re: kontrola dálničních známek
No jinak jsem bloudil tedy pořádně. Sem chtěl na most, ale asi zcela určitě jsem to nějak nevyhytal a už jsem byl upřímně řečeno v *, nevěděl jsem kam jedu a kudy kam... Navigace v Maďarsku žel bohu nefunguje, což mě trochu překvapilo, myslel jsem že je to poměrně země fungující a když to má i ČR a malé Slovinsko... no tak pak když už jsem si prohlížel to náměstí hrdinů, tak jsem si přepnul palubák na kompas a držel jsem směr západ, což mě dostalo kolem asi nějakého nádraží, pak zpět na nějakou hlavní a tam jsme už našel cedule na M1 což mě naštěstí vyvedlo ven z města... :-) uff ale chvíli už jsem byl celkem zoufalej.
neregistrovaný "Viados"
19. 11. 2003 10:16
Re: Metro [Re: kontrola dálničních známek]
Budapešť má 2. nejstarší metro v Evropě, hned po Londýnu, tedy nejstarší na evropském kontinentu. Je z roku 1899 nebo 1900 (?). To je tedy jen 1 linka s asi 10 stanicemi, je to malé metro (nízké a krátké stanice), rekonstruované bylo někdy okolo roku 1980 (tehdy nahradili dřevěné vozy a také přidali jednu stanici). Stavba dalších 2 linek byla zahájena až někdy v 60. nebo 70. letech, jako v Praze a stejně jako v Praze je zajišťována ruskými vozy z Mytiščinu. Co se týče designu stanic, je to však proti Praze hrůza. (Ale decentní a neokázalé eleganci stanic metra v Praze může konkurovat málokteré metro světa.)
neregistrovaný "JakubJ"
19. 11. 2003 10:21
Re: Metro [Re: kontrola dálničních známek]
"hruza" - to asi nemluvis o tech starych stanicich, ze ne? Ty jsou kouzelny svym starodavnym stylem a tim, ze jsou jedna jako druha, uplne k nerozeznani. Alespon mne se to libilo.
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 10:28
Re: Metro [Re: kontrola dálničních známek]
Sem prošel jen vestibulem, který byl tedy zcela normálně moderní. Na stanici jsem nešel, nevím jakým způsobem funguje jízdné atd... což mi vysvětlete prosím. Ke všemu jsem neměl ty jejich HUFy :))
neregistrovaný "Viados"
20. 11. 2003 10:15
Re: Metro [Re: kontrola dálničních známek]
to JakubJ: ne ty starý ne, samozřejmě jsem myslel ty nový ...
neregistrovaný "jezek111"
18. 11. 2003 12:44
Re: Metro [Re: kontrola dálničních známek]
ace2: nemyslim si ze by Madarsko bylo tak idealni (uz tu jsem rok tak myslim ze muzu objektivne srovnavat). Mas pravdu, dalnice jsou nove a dobre, vcetne znaceni. Budapest co se tyce znaceni ujde, ale silnice jsou plne der a i na odpruzenem horskem kole s nimi mam co delat a autem tu radsi moc nejezdim. Okresky jsou kapitola sama pro sebe - ve vesnici je asfaltova vetsinou jen hlavni, zbytek je ujezdene blato.

Budapest sama spatna neni, ale do prazske atmosfery ma dost daleko a pulka domu v centru je doted rozstrilena od Rusaku. Ma asi vic nablyskanych obchodu, ale prazska nadrazi ve srovnani s madarkymi jsou cista a nablyskana.....

(Jinak sorry za interpunkci, nemam na compu cestinu)
neregistrovaný "vlastavlasta"
18. 11. 2003 08:09
kde je DALNICE
Kdo tady nenasel dalnici? A uz ten dotycny jel z Plzne na Rozvadov? To je jedina dalnice....
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jezek111"
19. 11. 2003 11:22
Metro
Jizdne funguje jednoduse: pokuda je 1500 HUF (200 CZK) a revizori maji uniformy a cerneny pasky na ruce, ke vsemu jejich pritomnost hlasi stanicnim rozhlasem kdyz vystupujes. Tudiz nema smysl cvakat. Vyjimkou je prestupni stanice vsech 3 meter Deak Ferenc, kde jsou furt.

Stary metro je kouzelny, ty 2 novy pekne hnusny - stejne jako tramvaje, stara vec je hezka, ale kdyz na ni nikdo 20 let nesahl a vrze tak ze za jizdy neslysis ani kdyz na tede nekdo rve, tak nic moc....
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "ace211"
19. 11. 2003 15:38
Re: Metro
aha, co stojí v Londýně jízdný, stojí v Budapesti pokuta :))) No a legálně to funguje jak ?
neregistrovaný "jezek111"
19. 11. 2003 17:58
Re: Metro
tezko :-). Maji asi 10 druhu listku, coz je dalsi duvod pro moje reseni. Nejlepsi je koupit ten na normalni jizdu za 120 HUFu, bud v kase nebo v automatu, ale bacha, neni prestupni!! Na prestupu se cvaka znova. Ale je to zbytecny, uz nekolikrat mne revizori meli, normalne jsem mezi nima prosel a ignoroval je, a nic.