Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

hooo
neregistrovaný "raddek"
| 18. 1. 2000 11:28
myslim ze neco takoveho tu chybelo je to trida
hooo
neregistrovaný "Roman11"
| 18. 1. 2000 16:21
No, špatný úplně není, ale je to spíš pro lidi, který více zajímá image a vzhled auta, než jeho opravdové kvality,...tedy nic pro odporníky a spíše pro širokou laickou veřejnost. Prostě je to v duchu všech časopisů, co tahle firma vydává.
ahoj rade
neregistrovaný "raddim"
| 19. 1. 2000 16:45
jak se mas .je to dobre tema
Speed - nestojí za řeč
neregistrovaný "ludwig"
| 22. 1. 2000 13:27
Nezlobte se na mě, ale teď jsem otevřel asi poslední číslo tohoto časáku a musel jsem se naštvat. Auta, který tam testujou jsou fajn a je dobře, že se neupjali na Matize a jim podobný křápy. Vadí mi ale, že všechny testy jsou převzaté. Ale ani to není tak nejhorší. Nejvíc mi totiž vadí, který testy se tam dostanou. Ti redaktoři si asi myslí, že zahraniční test je vždycky dobrej. Když jsem četl srovnání CLK, C70, 3coupé, 406coupé, tak mám pocit, že srovnávají hrušky s jabkama. I když nejsem moc velkej příznivec mercedesu, tak mu spolu s Volvem hodně křivdili. Tyto dvě auta totiž podle mého názoru nelze srovnávat s druhou dvojicí. To jsou podle mě úplně jiné třídy pro úplně jiné zákazníky. Ale i tak přeji tomuto časopisu úspěch a redaktorům co možná větší štěstí při výběrech testů
Speed - nestojí za řeč
neregistrovaný "Roman11"
| 23. 1. 2000 02:16
No to máš těžký,...testy v kterémkoliv časopise nebudou NIKDY objektivní a ani pro každýho dobrý protože je dělají jenom lidi. Tobě třeba přijde, že Mercedes a Volvo jsou lepší,...no a jim právě přišlo, že je to naopak. A pravdu můžete mít samozřejmě všichni. Vždy je to spíše hodně subjektivní pohled. Nějaký auta máš rád a ty ti přijdou lepší, i když to tak nemusí být a naopak, a zrovna tak to působí i na lidi, co dělají testy. A vlastně vůbec nejhorší jsou tzv. srovnávací testy. Ale je fakt, že to některý lidi hodně prožívájí a podle těchto nesmyslných testů se i rozhodují o koupi nového auta. No a pak to máš určený podle toho který časopis čteš, nebo spíše podle toho, která automobilka platí tomu časopisu nejvíce za inzerci, apod., nebo podle toho ze které země ten převzatý článek pochází. V německém srovnáváku vyhraje vždy jakékoliv německé auto, ve francouzkém francouzké,....atd., což jsem si i sám ověřil.
Speed - nestojí za řeč
neregistrovaný "magic1"
| 10. 2. 2000 13:25
No Romane, si frajer. Konecne nekdo, kdo ma zdravy rozum!
xxx
neregistrovaný "raddim"
| 24. 1. 2000 14:43
mzslim ,že v tom časopise jsou dost dobrý fotky ,

s testy je tom ale horší . Chybí mu pořádný plakát . Je to přijemna změna mezi tradičními časáky .
SPEED - HyperChyba
neregistrovaný "Tifosi1"
| 25. 1. 2000 15:13
Přečtěte si co píąu o SPEEDu v rubrice "Ferrari..." a schválně co vy na to? Na tom časopise jsou dobrý právě jenom ty fotky, nic jinýho...Myslíte, ľe by časopis, který je o exluzovních autech mohl uvádět takové chyby...viz zmiňovaná rubrika...:-(((
Bez nadpisu
neregistrovaný "Jocker"
| 1. 2. 2000 19:44
Problém SPEEDU a jeho redaktorů je v tom, že oni ty auta nikdy v životě neviděli natož aby v nich jeli, proto je to převzatý. Teda možná je opravdu někde na vlastní oči viděli, ale to je asi vopravdu tak všechno.
Speed - je lepsi?
neregistrovaný "magic1"
| 10. 2. 2000 13:34
Vazeni,

s radosti sleduju vase diskuse o Speedu a nestacim se divit. Nekomu vadi, ze tam nejsou lepsi fotky a jinemu zas nizka odbornost. To totiz nejde nikdy zkloubot dohromady. Posledni odbornejsi casopis byval AutoMobil - a podivejte se, co vydava dneska. Jako vsichni ostatni: sbirka prospektu a nic nerikajici testy, ze kterych se dozvime, ze auto A je fajn, ale auto B a C jsou vlastne taky fajn, protze vsechna auta jsou vlastne fajn. Smyslem existence techto casopisu je vybirat za inzeraty od reklamek, ktere zamestnavaji asi same hlupaky|: tyhle inzeraty (jedna A4 za 99 000 Kc) jsou drazsi, nez soutezni nebo zavodni tym, ale vyznam maji nulovy. Na sport prachy nesezenes, ale za tyhle inzeraty se utraceji desitky milionu rocne. Divna zeme. A nakonec se ze Speedu dozvis, ze Bugatti EB 110 nikdy nebude "in". Asi jako IN v pr...Protoze jinak uz teda nevim, co je in. Po nekolik let nejrychlejsi seriove auto na svete ne?
SPEED
neregistrovaný "drunk"
| 15. 2. 2000 22:20
V redakci tohoto "časopisu" seděj samí ***ové (to nepíšu ani tak jako urážku, ale jako pravdu. Několikrát jsem tam byl(obchodně). Jsou to naprostí amatéři, a v těch článcích je to znát. Jedinou profesionální práci na tom časopisu odvádí grafik. see ya geys
SPEED
neregistrovaný "drive-r"
| 17. 2. 2000 12:56
Naprosto souhlasim s drunkem.Tak trochu do grafiky fusuju,takze musim rict ze je fakt v pohode.Hodne dobrou praci odvadi taky fotograf, ale obsahova stranka je trochu zarazejici.Problem bude asi v samotnem vydavatelstvi.Kdyz se podivate na dalsi casopisy od nich...Dobra grafika-obsah na ho...I kdyz na druhou stranu muze byt pro nekoho(kdo se v autech moc nevyzna a vykonove krivky a akceleracni tabulky mu nic nerikaji) zajimavy precist si dojmy z jizdy.Dalsi,zde uz zminovanou nehoraznosti jsou chyby.Napsat do titulku o Diablu ze ma 204koni(nebo nejak podobne)mi pride jako neomluvitelna chyba.(Tezko rict jestli vznikla u typografa nebo u redaktora-tady clovek nikdy nevi)Musim se ale priznat,ze jsem si taky par cisel koupil abych si z nich naskenoval fotky a soupnul na desktop.
SPEED
neregistrovaný "magic1"
| 18. 2. 2000 17:15
O fotky tu nejde, grafickou stranku jsem nehodnotil. Jde tady prave nejen o ty chyby [nektere jsou omluvitelne - zmylit se muze kazdy] ale o celkove pojeti. Me by prave zajimalo, jestli vubec jeste je v teto zemi vic nez 25 lidi, ktery by prave vsechny meritelne skutecnosti zajimaly. Jinak na Speedu je nejvic potesitelne, ze v nem necisi germanismus z kazdeho radku. A to je v dnesni dobe, tomto state a v automobilovem prumyslu ojedinele.
SPEED
neregistrovaný "Alex1"
| 28. 2. 2000 14:56
Drunku, sefredaktorem Sppedu je muj byvaly spoluzak a dlouholety kamarad a upozornuju Te ze teplej neni, ba prave naopak. Ale nebudeme se tu bavit o sexu ale o autech. Priznam se ze jsem Speed jeste necetl. Nekdo tu psal o germanismu. Nediv se, kdyz nejmene polovina motoristickych casopisu zde vychazejicich pochazi z Nemecka. Absolutne me toci muj kamos, kterej prohlasuje ze nemecky auta jsou proste nejlepsi. Techniku maji nejvymakanejsi Japonci, design Italove, bezpecnost Svedi, pohodli Francouzi a Americani. Nejlepsi brzdy se vyrabeji v Italii (Brembo)... v cem jsou ti Skopcaci nejlepsi? Ve strohosti interieru jsou fakt jednicky.... Proc bych si nikdy nekoupil nemecky auto? Protoze nesnasim urvany ozraly Skopcaky v centru Prahy, protoze nemam rad jejich rec, protoze jako narod jsou namysleny a zpusobili obe dve svetovy valky, protoze celej ceskej narod jim po revoluci leze do zadku, kdyz uz tam nemusi lizt Rusum.
casopis na hodinu
neregistrovaný "Suzukiman"
| 6. 3. 2000 14:10
sorry
neregistrovaný "Suzukiman"
| 6. 3. 2000 14:19
nieco sa mi tu postikalo, to som nechcel. Su tam

zaujimave veci, ale u niektorych testov sa mi zda,

ze clanok o jazde si vymysleli a fotky dali nejake

z internetu alebo co. Fotku- Land Rover Discovery

(taku istu) som videl o mesiac skorej v casopise

4x4 Automagazin. Niektore clanky su fakt na figu.

A pocul som, ze by tam mali byt fotky Miss SR 99,

som zvedavy ake auto tam k nej daju. Uznavam pekny

porovnavacy dvojtest, i ked neviem ci sa k sebe hodia luxusny Bentley a sportovny Aston Martin.
Speed je humus!
neregistrovaný "Alex1"
| 20. 3. 2000 10:41
Tak se mi dostalo do ruky posledni cislo Speedu. Je to prvni cislo tohohle platku, ktery jsem cetl.... a asi i posledni. V clanku o srovnani automobilu v Evrope a Americe jsem nasel asi tri kiksy, sefredaktor p. Cervenka ani cerstvy F1 PrimaBoy p. Horak se nenaucili spisovnou cestinu.... Kdyz pan vydavatel povazuje Speed za exkluzivni casopis, tak by do nej meli novinari psat spisovne, ne? Kdysi davno kritizoval p. Horsky vyplody p. Cervenky. tehdy pisiciho pro MF Dnes a predtim pro SM... tenkrat jsem se postavil na Honzovu stranu, protoze p. Horsky je mi silne nesympaticky svymi kritikami... a navic autopriloha deniku neni odborny casopis. Jenze do casopisu na urovni, za ktery se Speed trochu samolibe povazuje, by mel p. Cervenka svou image opustit a zacit pouzivat jazyk trochu na urovni. A jeste neco k poslednimu Speedu: clanek o Honde X11: tento stroj je oznacovan bud Honda X11 nebo Honda X Eleven, nikoli Honda X11 Eleven, tedy vlastne X11 11 :-)))) Pisatel clanku by se mel naucit anglicky. A jeste jeden kix: pane Horaku, Sauber nebyl loni poslednim tymem F1 ktery bral nejake body, posledni skoncily Minardi a Arrows :-)
Speed je humus!
neregistrovaný "magic1"
| 21. 3. 2000 16:41
No jo, suoer casak Speed....nestoji za to, utracet penize za cesky casopisy. Je to brak. Opravdovym fandum lze pouze doporucit: poohlednete se jinde, ja doporucuji (uz asi trapne) Automobilismo.
Speed je humus!
neregistrovaný "Alex1"
| 22. 3. 2000 15:14
Magicu, bohuzel neumim italsky. Z ceskych casopisu doporucuji Autoforum. Skoda ze vychazi jen jednou za 2 mesice....
Speed je humus!
neregistrovaný "magic1"
| 22. 3. 2000 21:41
Je to skoda, ja vlastne taky ne, ale for je v tom, ze jednotlivy soucasti auta se naucis rychle, par frazi taky (staci Italtina pro samouky) a hlavne tim, ze porad meri jsou ty tabulky uplne srozumitelny. Co je co - alespon pokud se autodilu tyka - ti muzu klidne napsat. Je to ale dost drahy a spatne se shani. Nic mene uz jen kvuli tem tabulkam vzadu (namerene hodnoty versus firemni udaje vetsiny aut na evropskem trhu) se to vyplati. Prevazuji tabulky, schemata a grafy. Oni prave moc na kecy nedaji. Co nameris, to obhajis. Jenom studovani treba aerodynamickych odlisnosti McLarenu od Ferrari nebo dalsich podobnych zalezitosti vyzaduje slusnou slovni zasobu. Ja to resim tak, ze stridave otravuju dva kamose co umi Italsky velmi dobre. Je to docela jednoducha cesta.
Speed
neregistrovaný "Skye"
| 19. 8. 2002 17:24
Pánové, buďte trochu tolerantnější. Já si myslím, že Speed jednoduše zaplnil mezeru na trhu která tu chyběla. Je přesně protikladam staršího, strohého a spíše technicky zaměřeného Automobilu. Je více čtivější a spíše než na exaktní data, tabulky a technické popisy se soustředí na formu a víceméně tamější redaktoři posuzují auto spíše podle jízdních dojmů a zkuešeností. Je sympatické, že časopis se zaměřuje na auta sportovnějšího charakteru a máte tak možnost si v češtině přečíst -byť převzatý- článek o autech jako je třeba Zonda a nebo Noble (ten mě dostal). Neporovnávejte tak prosím tento časopis třeba s výše zmíněným automobilem, je to prostě něco jiného a sám časopis to neskrývá, naopak redaktoři jasně říkají "píšeme jinak". Jestli líp nebo hůř, to už záleží na indiviudálním posouzení každého z nás. Mě osobně celkem vyhovuje a je mi sympatické že u nás dělá osvětu kdy není tím nejlepší to nové, krásné a voňavé (popř. německé), ale klidně napíše, že nejlepší M3 byla první E30 a nebo že Passat je víceméně bezcharakterní auto a že za jeho cenu můžete mít doma hotový poklad. Samozřejmě jsou i věci, které se mi na něm nelíbí (převzaté fota z reklamních katalogů, občas "strojový text" apod.). Smiřme se s tím, že nic není a nebude dokonalé a že nic se nikdy nezalíbí všem. Navíc berte prosím v potaz, že vést takový časopis je především byznys a musíte se řídit podle toho jaký je trh, jeho možnosti a potenciál, popř. tím kudy vede cesta k zadavatelům inzerce.

Co se týká samotných redaktorů, tak možná nemají v branži přísně technické vzdělání nebo jen zaměření, ale myslím, za co se týká aut tak se nejedná o diletanty. Když to řeknu hovorově, tak jsou to blázni do aut a podle toho i ten časopis dělají.
Bez nadpisu
neregistrovaný "Skye"
| 19. 8. 2002 17:27
Pod to co jsem napsal níže: jakýkoliv bod z těch pozitiv si můžete klidně přičíst i jako negativ - záleží na Vás. Podle mě je Speed dobrý v kombinaci s podobným časopisem jako býval kdysi právě zmíněný Automobil. Na druhou stranu, jestli se Vám jedná o přesná data ohledně testovaných aut (parametry motoru, tabulky apod.), tak často není lepšího nástroje než internetu.
no,já myslim,že ......
neregistrovaný "ie.xs"
| 19. 8. 2002 17:57
Nejlepší časák tohoto zaměření je AUTO RATING !!!! Ale taky jsou na tom mizerně jako Speed s technickejma datama.Aspoň zrychleni,maximalku,boční přetížení a deceleraci by mohli uvádět.
no,já myslim,že ......
neregistrovaný "ace211"
| 19. 8. 2002 18:00
Speed je fajn, neb v posledním čísle je vyfocený moje auto :)
no,já myslim,že ......
neregistrovaný "rbaron"
| 20. 8. 2002 00:00
to ace2: Vždyť mi taky dalo něco přemlouvání, abych tam Honzu Stachu dostal :o) To byl ten týpek, co se tam s náma motal, s foťákem na krku a zubama jako noty na buben :o)

SPEED čtu, protože se u něj pobavím, texty mají opravdovou šťávu. Taky ho čtu proto, že miluju recenze silných kupátek jako např. TVR Tuscan S apod., přejaté z EVO a dalších časopisů. Komu se chce kupovat nějaký AutoTip a posedmnácté tenhle rok číst srovnání Fabie a Oktávie, nechť je libo...
Speed kočky a auta
neregistrovaný "gtr.gtr"
| 19. 8. 2002 18:31
Pěkný kočky i auta,ale těch technickejch čísílek by fakt mohlo bejt víc.
Stale to iste dookola...
neregistrovaný "Mig"
| 21. 8. 2002 08:19
Speed citavam uz nieco cez rok...nekupujem, poziciavam :o), lebo keby som si ho kupoval, tak ho necitam uz mozno cez 3/4 roka. Stale su tam tie iste testy dookola. Nech sa nehneva, ale dat do jedneho cisla test F575 vs. Murcielago, a samostatny test F575 je trochu moc. Auta sa stale opakuju...clanky su vymyslene...pri teste Audi 2.7T su fotku s 3.0-ky a podobne kiksy. No, jednoducho je to uz humus....
Stale to iste dookola...
neregistrovaný "hrubago"
| 21. 8. 2002 09:19
Speed je v podstate opsany casopis. Puvodnich clanku tam jsou mozna 4. Otazka je vubec jestli tem jinejm casopisum platej nejaky licence atd. Uroven jde trochu nahoru. Obcas si popletou auta (jaguar XJR za XKR), obcas jsou tam jine chyby. Ale je to furt lepsi nez na zacatku kde byly text typu cervene ferrari je fakt super, na cervenou letej zensky........... a typy aut (Hyunday Sonauto?) Takhle holt jen opisujou a opisujou. Kupuju si pravidelne EVO magazin a to je jiny kafe. Nehlede na to ze tam vychazej obcas CD. Naposled bylo opravdu super.
Stale to iste dookola...
neregistrovaný "Skye"
| 21. 8. 2002 10:17
Mě osobně je jedno jestli test toho kterýho auta pochází od nás nebo z Británie. Důležité je jak napsaný. To potom hodnotím. Pouze zoopakuji: Speed je psán trochu jiným způsobem a zaplňuje tak mezeru na trhu, tak se to tak snažme pochopit. Ano není ideální, ale to není žádný časopis. Na druhou stranu ze sebe nedělá nic co není a některé články jsou skvělé (v předposledním čísle historie Alfy Romeo, v posledním pak zážitky s Enzem a S1 sk. B) a nepíš furt dokola o jenom segmentu aut. Pamatuju na fantické články např. o Lancii Stratos nebo prvním Quatrru coupé z 80. let. A číst -i po několikáté- testy Imprezy, Diabla, Modeny nebo Murcielaga mi přijde daleko zajímavěší, než číst po několikát srovnávací test o Octavii nebo Golfu. Samlozřejmě, každý má jiné priority a tak proti gustu žádný...
Stale to iste dookola...
neregistrovaný "Skye"
| 21. 8. 2002 10:19
nepíše, fantastické, Quattro, zajímavější, několikáté, samozřejmě
Stale to iste dookola...
neregistrovaný "honza_s1"
| 22. 8. 2002 22:18
BTW jeden z mych nejoblibenejsich clanku ve Speedu byl test, kdy vzali kabrio od RR a projizdeli po Canes pri filmovem festivalu. O autu z technicke stranky tam napsali snad jen to, ze je tam kompresor a obri kroutak. Obcas jsou tyhle clanky o autech, ktery v zivote ani neuvidim docela fajn :-)
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "Mitsi"
| 21. 8. 2002 15:28
Časopis SPEED se ke mě dostal tak 2x, nijak mne nezaujal, proto ho nekupuji. Současně však nemám důvod, abych ho kritizoval (přece platí, že "tastes differ..."). Na druhou stranu znám poměrně důvěrně celou řadu "domácích" (tj. povětšinou opsaných německých) motoristických časopisů, dále pak jejich německé originály a rovněž francouzská motoristická periodika. K českým produktům se raději nevyjadřuji - za něco stojí snad jen Automobil Revue, bohužel už není tím, čím býval dřívější Automobil. Musím přiznat, že nad německými výplody se mnohdy nestačím divit: např. v jednom srovnávacím testu rodinných MPVs v Auto Bildu dostal německý vůz nejvíce bodů za vybavenost (samozřejmě byl "nejoholenější") s vysvětlivkou, že má nejdelší seznam doplňkové výbavy za příplatek!!! Potřebuje tohle nějaký komentář? Osobně dávám přednost francouzskému Auto plus (patří do stejné rodiny, jako německý Auto Bild či český Auto Tip) který, byť rovněž trpí tradiční nafoukaností automobilové velmoci (v daném případě Francie - tj. ve stylu "nejlepší jsou francouzská auta a ostatní se k nim mohou pouze blížit, jako k limitní hodnotě"), dokáže konstatovat konkrétní vlastnosti zkoušeného vozu. Samozřejmě se může lišit v hodnocení těchto vlastností: např. když v Auto plus konstatují "dlouhé zpřevodování" a podrobí ho kritice (průměrný Francouz asi potřebuje auto, kde co nejdříve zařadí "za pět" a "na pětku" pak už jezdí furt), pro mne je to signálem, že "převodovka má opravdu dlouhé zpřevodování" a je tomu možno věřit (mně ostatně nevadí řadit za dálnici "za tři", když je to potřeba a trojka mi jede 145 km/h). Kdykoli jsem měl možnost osobně nějaké auto otestovat, moje poznatky se povětšinou kryly s poznatky testerů Auto plus, ovšem s výjimkou rozdílnosti mého a jejich hodnocení: např. já dávám přednost dlouhému zpřevodování, oni ho kritizují... Zajímavá je i shoda v dosahované průměrné spotřebě, která se obvykle značně liší od údajů výrobce (směrem nahoru), tedy když jsem já měl příležitost jezdit s nějakým vozem déle. Že by obdobný styl jízdy? Škoda jen, že Auto plus není v "germanofonní" části Evropy k dostání. Uf, to bylo dlouhé...
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "našrot"
| 22. 8. 2002 22:30
Speed je akorát pěkný obrázkový časopis na kvalitním papíře a má téměř nulovou informační hodnotu. V ČR vycházejí jen dva motoristické časopisy, které mají nějakou úroveň a těmi jsou: AutoExpert (orientovaný spíš pro automechaniky) a obecnější Automobil a jinak to všechno stojí za ..nic.. Nedávno jsem psal dokonce jakémusi redaktorovi do Auto,Motor a Sport jemnou kritiku k jeho srovnávacímu testu Hondy Civic TypeR, Toyoty Corolly TS, Fordu Focusu ST170 a VW Golfu GTI. Kdo myslíte že vyhrál? Kupodivu naštěstí ne Golf, ale za Civicem byl jen o asi 3 body z 8set něco a to prý jen kvůli ceně... Jinak prý má Golf ten "typický sportovní agrsivní design, dokonalý sportovní motor apod..." Pan redaktor se ani nenamáhal odpovědět, asi proto, že jsem se v závěru zeptal, zda jeho závěr testu byl takový proto, že jsou skopčácký časopis nebo proto, že si vážně myslí, že "dieslová charakteristika" Golfova "sportovního" motoru je opravdu pro "závodní zážitek" to ideální...
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "Mitsi"
| 23. 8. 2002 02:12
To je ale zajímavé! Ze srovnávacího testu těchže vozů v originál německém časopisu (ale "Auto, Motor und Sport" to nebyl, protože ho nekupuji, a u těch dalších, které čtu, si už přesně nevzpomínám, kde to bylo) vyšel vítězně VW Golf, a to ÚDAJNĚ (nemohu sám posoudit) pro nejlepší motor a jízdní vlastnosti... Poslední byla, tuším, Toyota Corolla. Že by speciální úprava výsledného pořadí pro Česko, nebo si autor v SRN prostě nemůže dovolit nedat na první místo "pravý německý" (Ford asi za "pravý německý" považován není) vůz?
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "našrot"
| 23. 8. 2002 20:14
Mitsi: to byl totiž originál český test - aspoň podle toho, že ty auta měly české značky. Jinak, když uvedu ještě nějaké podrobnosti - jedinou skoro papírovou akceleraci "prý naměřili" u Golfu, u Civica o 2s a Corolly o cca 1,5s horší!!! Tomu se ovšem není co divit, protože když jsou páni redaktóři zvyklí na "služební" VW produkci, tak se jim těžko bude řadit v 8tis. otáčkách... A k tomu motoru Golfa: vzhledem k tomu, že sportovní auta musí fungovat tak, aby nejvyšší výkon byl v nejvyšších otáčkách (kvůli akceleraci z nenulové rychlosti, pro běžného řidiče tedy při předjíždění), tak se Golf svým "GTI" motorem řadí mezi "těžké zemědělské stroje" s maximální akcelerací pouze při rozjezdu :o) Mimochodem, stále mi přijde praštěné dávat max. moment motoru do nejnižších otáček, kdy ho stejně musí každý topit na spojce, protože adhezní síla to stejně nepřenese na silnici... Takže pořadí testu mělo být Civic, Corolla, Focus, Golf, ale to by skopčáci přes srdce nepřenesli. Pokud by to posuzovali pouze podle "sportovního designu", který prý byl také v testu jedno z nejhlavnějších kritérií, tak by zase vyhrál Civic, pak asi Focus, pak možná Golf (kvůli 18" kolům ;o) ) a nakonec Corolla, která je mi ovšem sympatická právě tím, že od běžné se liší jen znáčkem TS na "chladiči" a červeným Toyota vzadu.. A pokud jde o podvozek, tak tam by zase byl první asi Civic, Corolla, Focus a Golf - skopčáci podvozky prostě nikdy neuměli a ve zdvihání vnitřního zadního kola v zatáčce žádné plus nevidím (to maximálně tak na okruzích za přesně známých podmínek na trati, kdy se tím přitíží zbylá 3 kola a je tak třeba větší tečná síla ke smyku, pro běžné silnice je to však nebezpečné, protože mnohdy drží auto na silnici právě jen to vnitřní kolo...).

Skye: souhlasím s tím, že ty časopisy jsou každý jinak zaměřený, jenže si taky myslím, že by na první straně Speedu apod. mělo být velkými červenými písmeny napsáno, že "90% uvedených skutečností nemůže čtenář brát za bernou minci", poněvadž ve většině případů ti redaktoři vědí o autech vážně akorát to, že to má čtyři kola a leje se do toho benzín a s některýma se dá pěkně jezdit :o)
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "daytona"
| 27. 8. 2002 10:34
Hele, nasrote, nejses nakej ujetej na japonce???

Nic ve zlem, proti VTEC u Hondy nemam ani slovo.

Takze: maximalni tocivy moment se "nedava"

do nejnizsich otacek. Motory se dnes konstruuji tak, aby velika cast tociveho momentu (tak 80%)

byla k dispozici jiz od nizkych otacek, tak od 1500-2000. (Pozor: ne od nejnizsich, ale od nizkych. Asi v zadnem aute nespalis spojku na volnobeh, ne?!)

To ovsem neznamena, ze motor by se nedal vytocit.

Jde spis o pruzne zrychleni ze vsech otacek.

Maximum tociveho momentu je porad nad 5000,

a to i u GTI. Mozna neni to 8000 jak u Hondy, ale

tocit motor v rodinnem autaku furt na 8000...

To si spis koupim S2000.

Jo, a jeste neco: na podvozek Focusu ani jedno spatne slovo, jenom se koukni na WRC kdo tam vyhrava. A podvozek Focusu WRC vychazi ze seriovky!!!
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "našrot"
| 27. 8. 2002 11:47
...ještě doplněk: ujetý na japonce jsem, protože prostě nejsou po mechanické stránce lepší auta. A vysvětlení, proč je hovadina mít konstantní Mk během velké části otáček jsem vysvětloval ve fóru diesel nebo benziňák, tak si to tam přečti, jestli tě to zajímá. A k podvozkům - na Focus taky špínu neházím, jen na VW a pod ty (zatím) Ford nepatří.
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "daytona"
| 27. 8. 2002 17:16
K tem podvozkum: tam se mi proste nelibilo to poradi: Civic, Corolla, Focus, Golf...

Myslim si ze nove Fordky maji hodne dobre podvozky. Taky nemam rad koncern VW a jeho vytvory, ty auta straceji dusi. Nediskutuji ani o tom, ze japonske motory jsou hodne vyspele, z malyho objemu dostanou hodne. Ale treba u BMW to funguje taky. Japonska auta jsou taky hodne spolehlive, nepochybuji. Tak do deseti let.

Znam jednoho typka, kterej vlastni staryho Jaguara. Auto, ktere ma 24 let a najeto vic jak 500000 kilometru. Na ten motor nikdo nesahal.

Nastavovany byly pouze ventily po kazdych 20000, pravidelna vymena oleje, proste jenom to co se musi. Motor ma i ted vynikajici tlaky, zadnej

cernej kour z vyfuku. Tak jestli tohle dokazes treba s Civicem, hlavne kdyz ho budes tocit furt na 8000, tak se ozvi, toho Civica chci! Takze o tom, ktera auta jsou po mechanicky strance nejlepsi, bych diskutoval.

No a jeste k tem Jaguarum: prave Martin Brundle

nedavno totalne renovoval Jaguara MKII, takze

asi do tech aut trosku vidi.

Ale mas pravdu, ne kazdej novinar musi byt nutne i

odbornikem, a proto je tolik nekdy az hodne hrubych chyb v tech casopisech. A nekdy ty testy fakt nejsou objektivni. No, co udelame, kdyz

novinar je ujetej prave na ty golfy...:)
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "našrot"
| 28. 8. 2002 11:46
daytona: když se podíváš na výsledky slalomů, které se v českých testech většinou nevyskytují, tak ti v každé kategorii aut téměř pokaždé vyjde na prvním místě Toyota.. Bohužel se v českých testech dozvíš akorát, že se auto naklání nebo že má podvozek měkký, což vůbec nijak neukazuje na kvalitu či "nekvalitu" podvozku - mnohdy může být měkký podvozek např. i bez stabilizátorů lepší, než přehnaně tvrdý se všemi možnými stabhilizátory.

K tomu Jaguáru - asi měl štěstí, protože je přeci známé přísloví, že "Jaguáry jsou potřeba vždycky dva: jeden na neděli do kostela a druhý na to, aby mohl být v servisu" :o) Sám jezdím 10 let starou Corollou (najeto má lehce pod 240tis.), na které se na nic kromě alternátoru a běžných spotřebních záležitostí nešahalo (ventily se kontrolují a případně seřizují jednou za 75tis. km) a jezdí pořád skvěle (akorát teď potřebuje katalyzátor, který jí při vyšších rychlostech dost brzdí..). A neřekl bych, že jí dvakrát šetřím. A za dalších 10 let ti dám vědět, jak vypadá, protože prodávat jí stejně nikdy nebudu :o)
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "daytona"
| 28. 8. 2002 12:31
nasrote: dobre, tak za deset let se ti kouknu na tu corollu:) Ale nezapomen na mne, kdyz za 30000 kilometru budes menit prasklou hlavu, nebo vlozky do valcu...A nezapomen: neco pod 240000 jeste neni vic jak 500000...

Tak a ted k tem stabilizatorum: stabilizatory se

k podvozku nedavaji kvuli tomu aby ho udelali tvrdsim. Tvrdost odpruzeni zavisi na volbe pruzin

(tady jde o material, velikost prurezu a o vyrobni technologii) a na volbe tlumicu.

To, ze si nekdo koupi sportovni pruziny se sportovnimy tlumicemi, tak to beru.

Ale uprimne: slysel jsi nekoho kupovat "sportovni stabilizatory"???? :)))

Jinak souhlasim s Tebou, dobrej podvozek nepotrebuje stabilizator. Stabilizator se k beznym podvozkum dava proto, ze jinak ten podvozek je "nestabilni" (z toho to slovo stabilizator) treba pri vysokych rychlostech, nebo pri brzdeni, nebo v zatackach. To v praxi znamena, ze kdybys nemel stabilizator, tak se Ti ta naprava pri brzdeni rozkmita, ve vysokych rychlostech rezonuje, atd.

V beznych autech, kde jde hlavne o vnitrni

prostor v kabine, zustava malo mista pro napravu,

takze se to resi prave stabilizatorem. Vetsinou to bejvaj zelezne tyce ulozene v gumovych pouzdrech. A jestli to nevidis na Tvoji corolle,

tak nevis co je to stabilizator.
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "daytona"
| 27. 8. 2002 10:41
Jo, nasrote, jeste neco. Podival bych se, jestli jezdis lip nez treba redaktori SPEEDu. Nezapomen,

ze pro SPEED pise treba i Martin Brundle, a jestli budes o nem tvrdit, ze "

ti redaktoři vědí o autech vážně akorát to, že to má čtyři kola a leje se do toho benzín a s některýma se dá pěkně jezdit :o)"

tak nemam co dodat.
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "našrot"
| 27. 8. 2002 11:44
Ten článek nebyl ve SPPEDu, ale v Auto,Moto a Sport. Neva. A to, že nějaký M. Brundle jezdil F1 či co taky neznamená, že ví, jak auta fungují, jak se konstruují apod. Prostě je jen umí řídit, ale o technice nemusí vědět vůbec nic... Zjednodušeně - řidičský průkaz není osvědčení o znalosti techniky aut (to by pak měl řidičák jen pár vyvolených :o) )
A co ostatní časopisy?
neregistrovaný "ie.xs"
| 23. 8. 2002 11:10
Ten test jsem sice nečet,ale jestli jde o Golfa GTI se 110 kw tak je to k smíchu! Tenhle motor je prima,ale na Type-R nikdy mít nemůže!!!!! Nechápu proč to označujou GTI když nejvýkonější verze má blbý označení R32.GTI jako symbol vrcholu řady upadá!Klidně se v příští generaci objeví GTI 1,4!
Speed a spol
neregistrovaný "PeeKaa"
| 29. 8. 2002 12:14
Ahojky,


na tohle (pro mě zajímavý téma) reaguju sice trochu pozdě, ale přeci... :-). Takže ke SPEEDu:


Podle mě je to celkem solidní časák pro úzkou skupinu čtenářů. Sám ho mám docela rád, i když čas od času se mě některý číslo nelíbí (kupuju ho od jeho počátku) - ale to by asi nebylo normální, kdyby se mi všechno líbilo. Mimochodem svoje výhrady mám k rozhovoru - větší úchylnost jsem snad neviděl - těch cca 10 - 15 otázek je naprosto bezduchejch, akorát nevím jestli je to tím "zaměřením časopisu ;-) nebo pro vyrovnání hladin inteligence se zpovídanou začínající "modelkou".

Naopak si pochvaluju testy (ty CZ - úvodní), který se lišej od vcětšiny ostatních časáků. Prostě víc emocí a míň údajů. Jinak oceňuju zahraniční příspěvky, který fakt stojej za to - obecně totiž tohle bejvá největší slabina takovejch časopisů (o překladu nemluvě).

Jediný co mi snad trošku chybí je českej a lidovější pohled. Tím lidovějším pohledem myslím že spíš než neustálý porovnávání ferrari a lamba bych čas od času ocenil testík běžnejch (ostřejších) aut - od českejch autorů. Ale chápu, že na to asi nemaj lidi a taky inzerenti by se na to nemuseli koukat nejlíp. Což je u časáku jako je speed (s menším počtem prodaných kusů) asi rozhodující argument.

Jinak co se týče ostatních časáků - je to hrůza. Čas od času si je koupím, ale pak se vždycky vztekám jak jsem se nechal nachytat. Na titulce nápis "test vozu XYZ" a uvnitř na dvou stránkách slovy přepsány technická data. Kolikrát mám pocit že redaktoři to auto ani neviděli - jen čerpaj z propagačních letáků. A víte co je nejsmutnější? Že díky naší malosti (10M - co to je?) to NIKDY nebude lepší...

Ještě taková perlička - asi před měsícem jsem si koupil Auto motor a sport a tam si v listárně přečet jak jim nějakej čtenář chválí web. Tak jsem se tam plnej nadšení podíval a moje zklamání bylo tak silný, že jsem byl dokonce odhodlanej jim napsat - nakonec mi v tom zabránila jen moje vrozená lenost :-))

PeeKaa
Speed a spol
neregistrovaný "imaxim"
| 30. 8. 2002 10:02
K těm testům z opsaných dat bych ještě přidal trvalé ovlivňování novinářů dárky či přímo úplatky, které mají na neustálé vychvalování jakéhokoliv vozu svůj vliv. Pomalu každé auto je skvělé či překvapí...
Autorating
neregistrovaný "ie.xs"
| 21. 8. 2002 15:47
Mrkněte se někdo do Autoratingu a napište mi svůj názor. Je to podobně založenej časák s minimem technickej údajů.Ale má super fotky a netají se tím,že přebírá od EVO,které je supr!

Z cizích časáků se mi líbí francouzský: Automobiles Classiques, to je o něčem!!!!!!
našrot
neregistrovaný "Skye"
| 23. 8. 2002 12:35
Já myslím, že v prvé řadě záleží na tom, jakou informační hodnotu kdo vyznává. Někomu stačí suché technické údaje a popis, někdo zase preferuje čtivější a uvolněnější formu. Myslím, že tyhle dva přístupy si z principu nekonkurují. Proto si mám pocit, že je trochu zcestné porovnávat Speed např. s Automobilem nebo podobným časopisem, protože ty časopisy jsou celkem jiná liga a chvílema i jiný sport:-) Oba mají natolik rozdílné přístupy k čtenáři, že je to podobné jako porovnávat třeba Mercedes s Ferrari. Jediné co snad mají společné je tématické zaměření a trh.

Souhlasím s tím, co jsem si zde přečetl ve spojitost s článkem o RR Cabrio. Ten to vystihuje naprosto přesně. Časopis jednoduše nepopiuje techniku, ale pocity z ní a to je, prosím, velký rozdíl. Ten kdo hledá ve Speeedu čistě tech. informace bude logicky zklamán, stejně jako ten kdo hledá emočně naladěné články např. ve zmiňovaném Automobil Revue (ačkoliv...dlouho jsem ho nečetl, tak nevím jestli to platí), ale to neznamená, že jeden časopis by byl apriori lepší než druhý. Záleží na každém z nás, berte to prosím na vědomí. Já osobně preferuju přístup jaký zvolil SPEED, ale rozhodně si nemyslím, že ostatní časopisy jsou kvůli tomu na *.
Skye
neregistrovaný "Skye"
| 23. 8. 2002 12:41
K tomu Golfu GTI: něco podobného jsem četl na autorevue.cz, srovnávali ho s Civicem Type-R. Napsal jsem do diskuse v podstatě něco podobnýho jako teď o Speedu a to sice, že tyhle dvě auta musejí být na tolik rozdílná, že mi přijde zbytečné určovat které je jednoznačně lepší. Golf je prostě mírně upravené lidové vozítko pro masy, kdežto Type-R je ostré auto, které řadím do kategorie adrenalinových aut, jako je v současnosti např. Sti nebo Evo (ikdyž s nima nemá společnou koncepci) nebo stájová Integra. Člověk který váhá mezi Golfem GTI a Type-R si toho Civica snad ani nezaslouží:-) Prostě jak jsem říkal, je to jinej sport:-)
SPEED neni vubec tak spatny
neregistrovaný "Pavelpu"
| 26. 8. 2002 12:41
Ja Speed kupuju uz od 1. cisla pred skoro 5 roky a na kazde nove cislo se tesim. Jo, nektera jsou lepsi, jina zas horsi, ale celkove ta uroven neni spatna. Prebirani clanku ze zahranicnich casopisu mi nevadi, pokud je tam uveden skutecny autor, coz ve SPEEDu byva. A pokouset se napsat lepsi test na Murcielago, nez uz to napsal Martin Brundle (byvaly pilot F1) by slo asi tezko. SPEED neni tolik o technice a uzitku, je to o pocitech. Na techniku si kupuju AUTOHIT, nebo Automobil. Jenze SPEED je o necem jinem.
Chyby jsou samozrejme spatne a nemely by se vyskytovat, ale rekl bych, ze nejsou castejsi, nez v jinych casacich. Na mam SPEED rad.
Hmm ...
neregistrovaný "eric_singer"
| 27. 8. 2002 20:27
Tak musím dát za pravdu Skyemu a ještě někomu (sorry, že si Tě nepamatuju). SPEED je časopis o emocích a vášni pro auta, proto hovorová čeština a v podstatě nulová informační hodnota. Nechápu, co do toho rejpete. SPEED si na časopisy typu SM nebo Automobil nikdy nehrál. Znám z redakce dva lidi (H. Stacha a R. Trojna - jeden z mých nejlepších kamarádů) osobně a ani jeden neni teplej :-) a oba jsou to pohodáři a vědí o autech dost, oba dva. Původní články bývají jen ty první ("nastartujte"), sám jsem byl vezen v MB CLK500 asi před měsícem a půl.

A ještě něco - pro srovnání .. kupuju pravidelně jak SPEED, tak i AutoTip a Automotorsport a Tuning (nebo jak se to jmenuje), občas i Auto-Motor-Sport. SPEED proto, abych si přečetl o autech, ve kterých se nejspíš nikdy nesvezu a protože mi vyhovuje styl, jakým jsou články psaný, AutoTip a AMS proto, abych se dověděl něco konzumního a nevypadl z obrazu o trhu aut a AT proto, abych se podíval, jak se činí lidi v tůnění. Upřímně řečeno, AT je podle mě psanej naprosto děsivým způsobem, podle jedný šablony, bez invence, navíc občas recenze podivných výtvorů mě opravdu zaráží (třeba když někdo oblepí auto samolepkama, vrazí koncovku vejfuku a přihlásí se ke zveřejnění). Asi je málo lidí, který tůněj.

Pro srovnání - viděl jsem X videí z BBC (TopGear) s Tiffem Needellem, kde testuje pěkný auta (M3, Ultima, Audi S6, Lotus Elise apod.) a v žádný z těch reportáží se nemluví o exaktních technických datech, úložném prostoru, spotřebě nebo užitné hodnotě. Stejně jako SPEED je to o dojmu a prožitcích za volantem. SPEED jiný nebude (ať už v původních nebo převzatých článcích) a komu se to nelíbí, ať si kupuje něco jinýho ..

Howgh!
Hmm ...
neregistrovaný "našrot"
| 28. 8. 2002 11:47
ES: Tak.
Bez nadpisu
| 28. 8. 2002 04:54
daytona> ale ako mozes porovnavat auta, ktore su v uplne inych kategoriach a cenach??? (civic vs jaguar) ved beries 1.8l vs 3.5l, 800.000kc vs 3.000.000kc....chapes? ja si myslim, ze 3.5l z hondy legend bude tiez za 20 rokov krasne sustat a nedymit....
Re:
neregistrovaný "daytona"
| 28. 8. 2002 10:27
matus> o tom mam jiste pochybnosti. ostatne, neporovnaval jsem ty dve auta, pouze jsem chtel poukazat na to, ze vysoke otacky znamenaji sportovnejsi jizdu ale take kratsi zivotnost motoru, a s tim nic nenadelas, je to tak.

A ruku na srdce: co bys vybral Ty: 20 letej 3.5 litrovej Jaguar, nebo 20 letou 3.5 litrovou Hondu????

Vis, jak jsem rikal, nediskutuji o tom, ze japonska auta jezdi dobre. Hodne dobre! Viz Impreza, Evo, RX7...

Ale po deseti letech zacnou stracet hodnotu.

To prave kvuli tomu, ze maji sportovnejsi motory,

pak se s nima taky zachazi "sportovneji"

Je malo takovejch japoncu, ktere stojej za to renovovat, na srazech klasik vetsinou nebyvaji.

A to prave kvuli tomu, ze ty auta jsou konstruovany jinak. Ciste ucelove a bez emocii.
Matrin Brundle
neregistrovaný "Pavelpu"
| 28. 8. 2002 10:35
to naśrot: vidim, ze automobilovejm zavodum "fakt rozumis". Kdyz jsi schopen napsat, ze pilot F1 nemusi rozumnet technice, to je fakt odvaha. To chces rict, ze ty stovky hodin testovani, vyvoje a porovnavani muze delat kazdy, kdo umi tocit volantem? A zvlast v discipline, kde tecou miliony dolaru a kde neni cas na chyby? To jsi fakt magor, ne?
Matrin Brundle
neregistrovaný "našrot"
| 28. 8. 2002 11:31
pavelpu: Ale on tím autem jenom jezdí - veškeré měření při testech apod. dělají přístroje a pilot F1 se necpe do vývoje toho auta. Je to prostě jen řidič a o autech toho rozhodně každý druhý automechanik ví více. To ber obecně, ne konkrétně na toho Brundla (neznám ho, nemůžu soudit). Samozřejmě, že klidně může být vystudovaný konstruktér, ale taky nemusí a v 99% případů nejsou piloti F1 automobiloví konstruktéři :o)
Matrin Brundle
neregistrovaný "daytona"
| 28. 8. 2002 11:49
Tech 99% je trochu moc, nemyslis??? Souhlasim s pavelpu. Pri testovani testovaci jezdec (ktery je nejcasteji sam pilot) musi vedet vsechno o aute.

Nemuze rict v boxu ze "zezadu slysi neco.." nebo

"nejak to hosi nejede", apod:)

Ostatne ja si myslim, ze dobrej ridic muze byt jenom ten, kdo o svem aute vi vsechno, nebo aspon skoro vsechno.
daytona
neregistrovaný "asimov1"
| 28. 8. 2002 12:51
Dobrý podvozek nepotřebuje stabilizátor? Já si se svým podvozkem můžu dovolit mnohem víc než většina mnohem modernějších aut bez nich. Nemám tam sice panhardskou tyč jako u většiny aut, ale Wattův přímovod. Ono o kvalitě podvozku nesvědčí jen to jestli má nebo nemá stabilizátor.
daytona
neregistrovaný "daytona"
| 28. 8. 2002 13:53
Souhlasim ze to neni jedine kriterium dobreho podvozku. Jde o postup: u maloseriovych sportaku se nejdriv skonstruuje zaveseni, odpruzeni, a teprve pak podbehy a blatniky. U obycejnych seriovek je to obracene: nejdriv je karoserie,

pak se vymezi co nejvetsi vnitrni prostor, no a pak neco zbyde pro podvozek. Vetsinou je pak treba

pridat stabilizator. To ovsem neznamena, ze ten podvozek nemuze byt dobrej a to jsem ani nerikal.

Jinak co je to Wattuv primovod, jak to vypada a jak to funguje? Co to mas za autak?
daytona
neregistrovaný "Mitsi"
| 28. 8. 2002 16:00
A já jsem si dosud myslel, že stabilizátor je tam především proto, aby se část sil přenesla z jedné stany vozu na druhou, tudíž aby se vozidlo při průjezdu zatáčkou tak moc nenaklánělo...
daytona
neregistrovaný "Qeta"
| 28. 8. 2002 16:36
Souhlasím s Mitsi, taky bych řekl,že stabilizátor redukuje naklánění a přilnavost nezatíženého kola v zatáčkách. To daytona: Nechápu Tvé vysvětlení, že stabilizátor omezuje rozkmitání nápravy? Myslíš jako celý nápravnice? Ty jsi nikdy neviděl nabízet tužší sportovní stabilizátory???Asi jsi toho ještě málo viděl... :))
daytona
neregistrovaný "daytona"
| 28. 8. 2002 18:19
ne, fakt jsem jeste nevidel "tuzsi stabilizatory".

Mozna tvrdsi pouzdra, ale nevim...

A jak to myslis "redukuje naklaneni a prilnavost

nezatizeneho kola"??? Vzdyt nezatizene kolo ma stejne malou prilnavost, a kdyz to jeste chces

redukovat...no nevim. Ovsem souhlasim s tim, ze stabilizator redukuje naklaneni celeho auta v zatacce, a take krouceni cele napravy vlivem cyklickeho zatizeni. A s tim kmitanim: Mel jsem spatny pouzdra na stabilizatoru predni napravy. Pri vyssich rychlostech ale hlavne pri brzdeni jsem citil ve volante a v celym predku auta kmitani.

Jasne: nejdriv jsem si nechal vyvazit kola, pak jsem menil i brzdove kotouce a desticky, pak svisle cepy, kmitani ovsem zustalo. Az kdyz mi vymenili ty pouzdra na stabilizatoru, kmitani zmizelo.
daytona
neregistrovaný "Qeta"
| 28. 8. 2002 20:02
To daytona: Tuzši stabilizátory jsou "běžně" k dostání, tuším Renocar je nabízí tuším pod názvem antiroll kit.Jinak jsou nabízeny např. Nissmem. Jedná se o to,že tyč stabilizátoru je buď z tužšího materiálu s vyšší mezí namáháním v krutu nebo má větší průměr.Pouzdra stabilizátoru by vlastní vlastnosti ve větší míře ovlivňovat neměly (na našich silnicích je to však jinak, vlivem rozbytých silnic se ty pouzdra vymlacují). Vlastni stabilizátor by měl fungovat na principu torzni tyče, takže jeho poloha (poloha jeho osy vůči osy pouzdra) by měla být neměná. Jinak redukcí naklánění jsem myslel redukci naklánění karosérie a zvyšuje přilnavost nezatíženého kola. Já zase nerozumím tvému namáhání celé nápravy cyklickým zatížením.Stabilizátorem jsou spojená snad pouze spodní ramena. A dle mého názoru, auto bez stabilizátoru se na nerovnostech!!! chová lépe než auto se stabilizátory,které se více rozkmitá - kola jedné nápravy jsou propojena vazbou - stabilizátorem a ten přenáší rázy z jednoho kola na kolo druhé. Celé auto pak poskakuje. V zatáčce s kvalitním povrchem ale značně redukuje naklánění, na čemž jsme se oba shodli. Dále nesouhlasím s tvým názorem v příspěvku o několik příspěvků níže, kde píšeš, že automobilky řeší pomocí stabilizátorů nedokonalost podvozků. Nemyslím si, že by WRC, auta série DTM nebo TOCA neměli dokonalé nápravy a stabilizátory mají také.
daytona
neregistrovaný "rbaron"
| 28. 8. 2002 20:45
to daytona: Tužší stabilizátory jsou naprosto běžná věc. Je to přeci zkrutná tyč, která omezuje naklánění auta a svým způsobem drží v zatáčce vnitřní kolo na silnici, propojuje chování a spolupráci levé a pravé části nápravy. Takže zvýšením či snížením sil, které působí, lze dosáhnout lepšího chování.

Japonci mají mnohdy prostě přesnější a preciznější techniku výroby, ale každá generace auta vypadá úplně jinak, duše a image auta jim nic neříká. S Jaguarem je to asi velké štěstí, i když motory nebyly tou nejslabší stránkou. Každé automobilce se prostě nějaký motor povede a na nějaký lépe zapomenout. Až čas a najeté kilometry ukážou, jaké konstrukční řešení bylo v daném případě nejlepší.

Nevím, komu pořád vadí SPEEDovská akčnost, ale je super slyšet věty jako "Nekompromisnost, s jakou Vás TVR katapultuje k rychlosti 160 km/h je prostě absurdní". Myslím, že zní o mnoho lépe než "Zavazadelník Octavie tak i po čtyřech letech od počátku výroby patří k nejlepším v dané třídě." Toť vše...
daytona
| 29. 8. 2002 04:57
rbaron> mozes mi prosim vysvetlit, co si predstavujes pod pojmom dusa auta?

co sa tyka image - japonske auta nemaju "image" asi iba u nas. nepytaj sa ma preco, mozno preto ze mame otvoreny trh len 12 rokov a sem sa dovazali len smejdy. asi to tak bude, nic ine ma nenapada.

este sa musime zaoberat slovkom image - urcite netvrdim, ze nejaky japonec ma image ako bmw. ale rozhodne si myslim, ze kazde japonske auto ma porovnatelny image zo vsetkymi znackami vynimajuc bmw, mercedes a specializovane znacky (de tomaso, ferrari atd) .
Tu v aud sa dovazaju japonske auta dlhe roky. a image maju - kvalitne, spolahlive a nenarocne auta. Podla mna je to dobra image. Mitsubishi Magna, ktore sa tu vyraba, patri do trojky najpredavanejsich rodinnych sedanov (holden commodore=opel omega, a ford falcon) Mozem prehlasit, podla europskych meritok by uspelo len mitsu, pretoze hentie dve auta zvnutra vyzeraju ozaj lacno.
to ze kazda generacia vyzera uplne inak je vyhoda aj nevyhoda. btw v opatovnych predajoch japonci vobec nemaju rozdiel ako ine auta (ako v europe). su tu v rovnakej pozicii, presnejsie to napisem v pondelok, doma v casaku mam teraz novu tabulku. asi preto tu jazdi strasne moc japonskych aut. a podla niektorych ludi co tu pisu sa toto deje aj v usa, ale to mam z zdruhej ruky.
daytona
neregistrovaný "Mitsi"
| 29. 8. 2002 09:26
To daytona: Pokud špatná pouzdra stabilizátoru přední nápravy způsobovala kmitání "volantu a celého předku", pak je ten stabilizátor bezpochyby součástí zavěšení kola (předních kol), resp. tvoří nosnou část, resp. plní roli jednoho z ramen. Obvykle tomu tak však není a stabilizátor je tam "jaksi navíc", právě pro eliminaci onoho naklánění auta, lépe řečeno "limitaci křížení".
daytona
neregistrovaný "daytona"
| 29. 8. 2002 10:19
Ne, ten stabilizator tam mam fakt jaksi navic.

Je to dlouha tyc tvaru pismena C. A stim kmitanim to bylo docela vazne. Pouzdro na

levy strane (na strane ridice) bylo totalne hotovy. V pravotocivych dlouhych tahlych zatackach pri vysokych rychlostech to fakt vibrovalo! A take kdyz jsem brzdil. Citil jsem to ve volante, v palubce ale hlavne v pedalech a v podlaze. Nejezdil jsem s tim dlouho, max 5-6000 kilometru, ale stacilo to na to, ze se mi vlivem te vibrace znicilo lozisko kola na te strane, svisly cep a taky tlumic na te strane. Nemluvim o pneumatice. Mel jsem tam novou BF Goodrich, no, echtejte vedet jak vypadala. Na ruznych mistech byla zcela sjeta, az do dratu.

A ne jenom na jedne strane. Ty sjeta mista se na ni vyskytovali zcela nepravidelne.

Takze rbaron, qeta, mitsi, ja s Vama naprosto souhlasim co

se tyce definice a funkcnosti stabilizatoru, ale

co jsem rikal, bylo na zaklade mych skusenosti.

Nakonec to stejne odnesli moje nervy a moje penezenka:))
daytona
neregistrovaný "Mitsi"
| 30. 8. 2002 09:08
To daytona: Podle toho, co popisuješ, bych za prvotní příčinu označil právě onu pneumatiku BF Goodrich. Nevím, jak se by se to dalo definovat, ale já bych to nazval "nerovnoměrná dynamická deformace". Měl jsem podobný problém (naštěstí mi nic dalšího neodešlo): jedna z pneumatik po zahřátí ve vysoké rychlosti a hlavně při plně obsazeném/zatíženém voze vibrovala, vibrovala "v kterémkoli rohu karoserie" (pokud byla na předku, bylo to samozřejmě horší), nepomáhalo opakované vyvažování, měnění její polohy vůči disku ani změna samotného disku. Trochu to bylo lepší, když jsem ji nechal dovyvážit po zahřátí dlouhou rychlou jízdou a navíc tzv. na ose (stroboskopem), ale stejně to nebylo ono. Nakonec jsem přesvědčil prodejce (auto bylo ještě v záruce), aby mi ji vyměnili (já bych tedy vyměnil dvě - na jedné ose, ale na to ani nepřistoupili), a byl klid. Podle mne byl problém buď v kostře pneumatiky, nebo ve velmi nerovnoměrném rozložení hmoty běhounové vrstvy, při běžném ohledání jsme však na nic nepřišli.
daytona
neregistrovaný "daytona"
| 30. 8. 2002 09:40
To Mitsi: No kdyz jsem si ja kupoval auto, tak ty vibrace uz byli citit. To tam jeste byli puvodni sjete pneumatiky Barum Bravura. Myslel jsem si, ze to je prave kvuli brzdovym kotoucum pri brzdeni a nevyvazenosti kola pri plynule rychle jizde. Pak jsem si koupil tu novou sadu pneumatik (to bylo v listopadu) BF Goodrich Winter 2 na zimu. Zbytek uz vis. Zajimave je, ze po vymene tech pouzder (pred mesicem) uz neni absolutne zadna vibrace, a to jsem to zkousel jeste s tou

"dratenou" pneumatikou. Ostatne pneumatika musi vydrzet rozhodne vic, nez 5-6000 km, ikdyz je nespravne nahustena, nebo jsou spatne tlumice...atd. Takze na tom BF Goodrich fakt neco bude!
daytona
neregistrovaný "asimov1"
| 28. 8. 2002 17:22
[odkaz]

Jinak je to stařeček auto, ale podvozek má výbornej. Všechno o podvozku najdeš v techu.
daytona
neregistrovaný "daytona"
| 28. 8. 2002 18:26
asimove> to nevypada vubec spatne!!
Co všechno je možné napsat?!
neregistrovaný "Mitsi"
| 29. 8. 2002 10:02
Pro ty, kdož to nečetli a chtějí se pobavit, výběrově, ale doslovně cituji z čísla 26 (vyšlo 12. 12. 2001) Autohitu, rubrika "Autobazar", str. 56 a 57 (test ojetiny VW Passat 1.8 CL z r. 1992, najeto 272 tis. km): "...Výrobce doporučuje měnit klínový řemen po každých 110 000 km. Do starších motorů je lépe dolévat polosyntetický olej, protože těsnicí manžety klikového hřídele rozvodu jsou již opotřebovány a nemusely by vydržet tekuté syntetické mazadlo. Bez ohledu na kvalitu pohonných hmot bez problémů udržely svoji inzerovanou životnost japonské svíčky NGK Burget. ... Elektronika tohoto bloku řízení, která je určena k identifikaci případných poruch výhradně v systému vstřikování, by v určitých případech mohla způsobit komplikace v diagnostice jiných agregátů, například samočinné převodovky. Jedním ze slabých míst ojetých Passatů s tímto vstřikováním je pryžová příruba mezi vstřikovacím mechanismem a sacím kolektorem. V důsledku trvalého nahřívání má pryž tendenci ke zpuchření. Proto se vždy při silnějším tlaku - například při výměně vzduchového filtru - pryž trhá a otevírá prachu a písku přístup až k vnitřnostem motoru. ... Ušetřit se dá také na opotřebovaném katalyzátoru (nový stojí kolem 20 tisíc korun). Provedeme-li v jeho skříni řez ve tvaru písmene U a ohneme jeho část nahoru jako víko konzervy, můžeme odstranit spálené zplodiny zevnitř a řez opět svařit. Obsah oxidu uhelnatého ve výfukových plynech zůstane (podle starších a mírnějších norem) v povolených mezích. Po takové operaci bude pochopitelně slyšet cvaknutí při každém otevření a uzavření škrticí klapky a taky se poněkud zvýší spotřeba paliva. Pro opravy tohoto vozu obecně platí, že není mnutné používat originální náhradní díly: ty neoriginální jsou levnější, což je obvyklé, ale co do kvality stejně funkční, což už zdaleka obvyklé není." Já osobně k tomu mám snad jediný komentář (použiji rovněž převzaté citace): "Ještě větší blbec, než jsme doufali...".
Stabilizatory
neregistrovaný "hrubago"
| 30. 8. 2002 09:53
Abych to nejak ukoncil: stabilizator je nemene dulezita cast podvozku jako pruziny a tlumice. Princip byl popsanej dobre. Sportovni stabilizatory se delaj. Delaj se dokonce stavitelne. Delaj se dokonce spojovaci elementy a ulozeni stabilizatoru z tvrdsich materialu protoze to ma taky vliv. Dost s tim ted testuju a ma to taky dost zasadni vliv na pretacivost a nedotacivost.
Stabilizatory
neregistrovaný "našrot"
| 30. 8. 2002 12:52
Stabilizátor se používá hlavně kvůli tomu, aby při odlehčení jednoho kola se přitížilo kolo protější. Toť to nejdůležitější. Ovšem nemusejí být použity a jejich použití je hodně ovlivněno hmotností auta a provozními podmínkami (když budu jezdit pořád po rovné silnici a minimálně do zatáček či málo v terénu, tak je stabilizátor v podstatě na okrasu :o) ). A v dnešní době, kdy se "hraje" hlavně na komfort jízdy, tedy na co nejmenší naklánění v zatáčce (opět praštěná novinářská hovadina), jsou ty stabilizátory potřeba právě kvůli tomu přitížení vnějších kol, protože kdyby tam nebyly, tak musí mít auto měkčí odpružení, aby se do zatáčky víc nahlo a tím více přitížilo vnější kola a zvětšilo tak minimální tečnou sílu potřebnou k "utržení ze silnice". A měkké odpružení se taky novinářům nelíbí...

daytona: na Corolle vážně žádné stabilizátory nemám, protože byla navržena pro US trh, kde se jaksi se zatáčkama moc nepočítá :o)), takže není třeba malý náklon do zatáček, protože těch 10 zatočení ročně amíci snad přežijou :o) Mě to ale docela vyhovuje, jelikož mám takový lepší odhad na to, kdy se to auto utrhne.
Stabilizatory
neregistrovaný "luf"
| 30. 8. 2002 14:13
to nasrot - si pisal, ze nemci si pochvalili, ze Golf dviha zadne koleso v zakrute? To je zaujimave, ked som cital testy Clia pred jeho kupou, anglicania boli z tejto vlastnosti vo vytrzeni, zatial co nemci podvozok zvozili pod ciernu zem, lebo zadne koleso ide do vzduchu :-) BTW nechapem, preco kazde auto, co ma makke pruzenie a naklana sa, ma zle jazdne vlastnosti. Som videl porovnavacku BMW a Alfy a merali tam rychlost, pri ktorej ustreli. Jazdili po kruznici a rychlost merali optikou priamo na aute. Ten moment ustrelenia mali aj odfoteny, zatail co BMW vyzeralo v tej chvili uplne v pohode, Alfa bola dost naklonena, ale aj tak mala o 2 km/h vyssiu rychlost :-)

Ad Speed - celkom pekne obrazky, ale testy a celkovo texty velmi chabe. Kuriozita bola, ze som poznal test v originali, kde skoncil s tym, ze Passat je uz stary a na konkurenciu nema, v Speede bol vysledok "Aj napriek svojmu vysokemu veku je Passat stale lepsi ako konkurencne novinky bla-bla-bla..." Od tej doby si ho nekupujem ani nepoziciavam.
Stabilizatory
neregistrovaný "daytona"
| 30. 8. 2002 16:03
to nasrot: myslim si ze princip stabilizatoru jsme tady vysvetlili fakt dukladne, jak to rikal i hrubago. Proc se k tomu vracis?? A navic zas jsou tady ty same blbosti: "Stabilizátor se používá hlavně kvůli tomu, aby při odlehčení jednoho kola se přitížilo kolo protější. Toť to nejdůležitější." To znamena ze ty to odlehcene kolo chces jeste vice odlehcit, a stejne uz pritizene protejsi kolo jeste vice pritizit?????

Nezni Ti to blbe???

Nebo tohle: "protože kdyby tam nebyly, tak musí mít auto měkčí odpružení, aby se do zatáčky víc nahlo a tím více přitížilo vnější kola a zvětšilo tak minimální tečnou sílu potřebnou k "utržení ze silnice". " Podle mne kdyz se zvetsi tecna sila potrebna k prekonani trakcne sily, tedy prilnavosti, to znamena ze to auto vydrzi vic do momentu utrzeni, ne????

A k te corolle: neni to nahodou Wartburg???:))Ostatne ta corolla potom nemuze mit zvlast dobre jizdni vlastnosti....

Jake mas tam zadni blinkry?
Stabilizatory
neregistrovaný "našrot"
| 31. 8. 2002 15:31
daytona: vracel jsem se k tomu proto, poněvadž jsem se sem nedostal dřív. Teď to tedy vysvětlím blíže (přehnaně, aby to bylo jasně pochopitelné): když pojedu do zatáčky po dvou kolech, mám vnitřní kola naprosto odlehčená a vnější kola nesou celou tíhu auta; pokud přidám do podvozku ještě stabilizátor, tak v tuto chvíli ho budou vnitřní odlehčená kola táhnout dolů, což přenosem této síly přes stabilizátor způsobí přitížení vnějších kol, která tak budou zatížena jednak silou způsobenou hmotností a nakloněním auta a jednak silou působící ze stabilizátoru na tato kola. To, že ta síla se přenese z odlehčeného kola na přitížené a ne naopak je dáno konstrukcí stbilizátoru (má přesně rozdělené oblasti namáhání na krut a ohyb, které při daném dynamickém zatížení způsobí ten potřebný téměř "jednosměrný" přenos sil).

Termín tečná síla jsem použil pro sílu, která působí mezi pneumatikou a silnicí kolmo na směr jízdy ve směru ven ze zatáčky - tato musí pro "utržení auta" překonat mez adheze, která kromě součinitele adheze závisí hlavně na zatížení kola, působící kolmo z kola na silnici. A ještě na závěr: podvozek bez stabilizátoru narozdíl od podvozku se stabilizátorem má při velmi podobných vlastnostech (nemyslím tím zrovna komfort jízdy a subjektivní pocity, ale čistě fyzikální vlastnosti) tu výhodu, že je konstrukčně jednodušší a i levnější.

Ke Corolle: není to Wartburg :o) A jízdní vlastnosti jsou poměrně dost dobré, akorát se člověk nesmí bát toho naklonění, které je někdy poměrně velké, ale i přesto jsou pořád všechny kola na zemi :o) Blinkry mám červené, ale nechápu, jak souvisejí se stabilizátory? :o))
Stabilizatory
neregistrovaný "daytona"
| 5. 9. 2002 16:19
ty blinkry byli jenom kontrolni otazka.
a teď už o časopisech
neregistrovaný "ie.xs"
| 5. 9. 2002 19:41
o jinejch věcech můžem debatovat v jiný místnosti
a teď už o časopisech
neregistrovaný "daytona"
| 6. 9. 2002 12:32
sesli jsme se tady, co se da delat>?
a teď už o časopisech
neregistrovaný "ie.xs"
| 8. 9. 2002 13:03
před časem jsem tu četl o testu RR cabrio. Taky jsem ho četl a na jeho základě jsem zkusil taky jezdit "naboso".Je to docela zajímavý,ale chce to trochu zvyku.Jen podotýkám,že nemám automat.Zkuste si to taky dokud je teplo a pak dejte vědět jak to dopadlo.
a teď už o časopisech
neregistrovaný "rbaron"
| 8. 9. 2002 14:19
to ie.xs: Já jsem na to přes léto celkem zvyklej. Akorát to chce nebát se zabrzdit, může to mít katastrofální následky. Není nad dobrý botky :o)
a teď už o časopisech
neregistrovaný "našrot"
| 8. 9. 2002 17:59
Naboso jsem jel jen párkrát, jelikož mi to nějak moc nesedlo - vadí mi, jak se při mačkání pedálu nejdřív deformuje noha a pak teprv mačká pedál.. navíc mám "šlapky" na pedálech moc vysoko, takže musím mít nohy ve vzduchu. Pro mě je ideální mít botky s tenkou podrážkou.
a teď už o časopisech
neregistrovaný "ie.xs"
| 9. 9. 2002 16:17
no psal jsem to sem jen proto abych věděl jestli to zkoušel i někdo jiný podle tohodle článku.Jinak souhlasím,že nejlíp se řídí v lehkejch botech se slabou podrážkou.Mě osobně nejvíc sedí takzvaný "číny" k sehnání u vjet,,,namců asi za 110 kč.
a teď už o časopisech
neregistrovaný "našrot"
| 9. 9. 2002 20:49
Já to nezkoušel podle toho článku (neboť jsem ho nečet :o) ), ale z nutnosti - např. jsem měl předtím nohy zablácené od chození naboso, tak se mi pak tak nechtělo do bot :o)
resale
| 11. 9. 2002 05:00
rbaron> tuna ti davam tu tabulku cien predaja ojazdenych aut v aud.


[odkaz]
poslední číslo
neregistrovaný "gtr.gtr"
| 11. 9. 2002 23:14
Teď jsem dočet poslední speed s Enzem na obálce.Je tam pasáž několika nudných aut za sebou.Nejlepší z nich bylo Mondeo ST220,ale v okolí Hyundaje a nafotvého Opelu Vectra a Hondy CRV mi to přišlo dost hrozný!To se nedá číst proboha,suv,nafta co příde příště?Mělo by to bejt o pěknejch kárách o kterých se jen sní.To se o naftové Vectře nebo CRV říct nedá!To tam prostě nepatří.
Ad stabilizatory
neregistrovaný "magic1"
| 23. 9. 2002 11:22
To je ale kravina, co???
Nove cislo - 304 km/h v Turbu
neregistrovaný "Pavelpu"
| 24. 9. 2002 13:36
Cetli jste to? Myslim, ze se to Cervenkovi povedlo. Jestli to opravdu zkusil, tak se musi klepat jeste ted, jestli to psal z doslechu, tak to napsal skvele. Jenom ten sroub na konci mi nejak nesedi...
supertest
neregistrovaný "ie.xs"
| 2. 11. 2002 11:57
ten supertest se povedl.to se musí nechat co se jim povedlo dát dohromady.most a tolik superkár pohromadě. jen tam mohli ještě sehnat lotus elise o jednom v republice vím bezpečně. jinak všechna čest tohle je ten směr kudy se vydat ke spokojenosti čtenářů.
supertest
neregistrovaný "rbaron"
| 3. 11. 2002 08:01
to ie.xs: Souhlas, škoda, že jsem se tam nemohl aspoň podívat, stálo by to za to...
supertest
neregistrovaný "Pavelpu"
| 5. 11. 2002 00:00
Souhlasim. Ten test byl fakt bombovej. Tem klukum jsem to strasne zavidel.
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "Mitsi"
| 3. 1. 2003 13:49
Já se s Vámi prostě musím podělit o zážitek při čtení Autohitu (třeba mne přejde ta nasr.nost!). Cituji z čísla 26/2002, hodnocení ojetiny Opel Corsa na str. 44-45: "Bezpečnost...na vysoké úrovni... Přispívají k tomu... ochranné lišty ve dveřích, snímače nárazů..." (ideální řešení pro často narážející řidiče - to aby věděli, že narazili) "V konstrukci (motoru) byly použity dva klikové hřídele s řetězovým pohonem." (tak to chci taky) "...nadupaná modifikace GSI, jejíž motor generuje 80 kW (109 k)... budete-li si pořizovat podobnou raketu..." (inu není nad to, když Němci dokážou z pouhé šestnáctistovky vydupat 109 koní!)... "...hlava stabilizátoru..." (a kde má nohy?) "...spojka a klínové řemeny v celopryžovém obalu o sobě nedají vědět až do 150 tisíc kilometrů" (ale až o sobě dají vědět, to to potom teprve bude stát za to - tedy, až se dozvíme, o jaký díl vůbec jde) "Četní uživatelé nejsou spokojeni ani s příliš tuhým podvozkem, který přenáší nárazy z nerovností přímo na sedadla." (k tomu dochází naopak z důvodu příliš měkkého podvozku, který ty nerovnosti nedokáže účinně vytlumit). V závěrečném hodnocení se pak mj. objevuje chvála za "vysokou míru bezpečnosti" (na základě vlastních zkušeností konstatuji, že jde o auto snad s nejhoršími jízdními vlastnostmi, s nímž jsem kdy měl příležitost jezdit - proto asi potřebuje hodně té pasivní bezpečnosti) a kritika za "tuhý pozvozek" (kritika za podvozek je ze stejného důvodu velmi opodstatněná, správně by však mělo být napsáno "měkký podvozek"). Co Vy na to? Já se raději zdržím komentáře, abych někoho nemusel inzultovat!
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "ace211"
| 3. 1. 2003 14:12
No víš co. Vzhledem k tomu, že i já si občas napíšu nějakou tu recenzi na auto vím jak je složité auto hodnotit. Záleží na osobní preferenci a dosavadních zkušenostech. A samozřejmě na kvalitě autora. Já dostat do ruky výše popsané auto, tak se budu zajímat o věci vesměs praktické. Je to druhé auto určené do města, kde je důležité hledět na trochu jiné věci.


Jinak s tím podvozkem. Měkký podvozek je jasně že lepší komfort cestování. A že by Corsa byla nějak měkká...
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "Mitsi"
| 3. 1. 2003 15:28
To ace2: Mně ani tak nešlo o hodnocení daného vozu (což je samozřejmě věcí věcí osobního názoru), ale spíše o to, jak je ona recenze napsána, resp. pravděpodobně pouze přeložena (asi z němčiny), navíc bez znalosti merita věci. Asi jako když filologovi předhodím odborný text k překladu a vrátí se mi úplný nesmysl.
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "ace211"
| 3. 1. 2003 15:36
No Corsu bych zrovna překládat asi ani nemusel. To není zrovne neobyčejné auto. Bych si ho půjčil a projel se :)
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "Mitsi"
| 6. 1. 2003 10:09
Stále si nerozumíme. Nejde mi o auto, ale o autora článku. Jak může v redakci motoristického časopisu pracovat někdo, kdo ani neovládá základní terminologii a konstrukci auta zřejmě viděl pouze z vlaku? A jak je možné, že šéfredaktor takové bláboly pustí do tisku? BTW: Opela Corsu, stejně tak jako řadu jiných vozů, rozhodně nehodlám kupovat jako nové ani jako ojeté. Přesto si rád počtu v nějaké recenzi. Ale to, co o ojetinách píše Autohit (a ten Opel Corsa byl jenom jedním z odstrašujících příkladů technické neznalosti autora) je opravdu do nebe volající!
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "oddie"
| 6. 1. 2003 10:41
Misti: podobné časopisy a články vůbec nečtu, považuju to a) za ztrátu času, a za b) ztrátu peněz... Ale to hodnocení Corsy, co jsi sem pastnul, je fakt síla, to už opravdu není ani k smíchu, ale spíš k pláči. A když si vezmu, že se podle toho někteří lidé orientují... brrr. Ještě, že jsem se kdysi začal zajímat o auta, a vrtat se v nich, si vždycky říkám...
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "ace211"
| 6. 1. 2003 10:47
No co no, tak jim vypadnul článek a do 2 hodin měl někdo dodat nouzovku. Všichny na horách. Tak to napsal někdo mimo redakci. To se stává... trochu pochopení. Jinak se mi zdá Speed jako vesměs velmi dobrý časopis. Recenze i když převzaté jsou dobře čtitelné, zajímavé, psané s nadčením, ne jen suše, jako recenze v jiných časopisech. jakožto 20. test Octavia TDi... Nic není dokonalé a občasné zaškobrtnutí se stane i v těch nejlepších časopisech/novinách. A kdyby to byla jen špatně přeložená recenze tak je to docela fajn ne?
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "Mitsi"
| 6. 1. 2003 14:13
Hele, ace2, kápni božskou! V redakci kterého že to motoristického časopisu vlastně pracuješ? To jen, že jsi takový "advokát"...
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "ace211"
| 6. 1. 2003 15:55
Nic moc :-) www.usmotors.cz není to profi, ale obrázek o tom jak to funguje si člověk udělá velmi rychle. Občas napíšu hlavní článek, jinak píšu ve zkratce a starám se o Akce a veletrhy (to není literární rubrika) nicméně hlavní články jsou aktualizovaný tak jednou za čtvrt roku, ve zkratce denně. Nakonec děláme to zadarmo, tak co tak že jo :-) Jinak v jiným časáku těžko, to bych musel psát recenzi na VW a rejže a to mi věř že by to neprošlo přes šéfredaktora... :-) Takhle test Lincolna, Chryslery atd... o tom bych mohl básnit celé dny. Dělám to, že mě to baví, asi bych nedokázal psát z povelu.
Nesmysly a bláboly v časopisech
neregistrovaný "Mitsi"
| 6. 1. 2003 16:41
Díky mrknu se na ten web. Jinak věřím, že když někdo něco dělá rád, z fandovství a zadarmo, tak to dělá pořádně a za něco to pak opravdu stojí. Držím palce!
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "Pavel_KR5"
| 7. 1. 2003 12:47
Co rikate na casak AutoCar? Taky patri pod Stratosferu.cz (stejne jako Speed), ale vychazi z britskeho originalu, takze je to v ty dnesni zaplave nemeckeho tisku docela osvezujici.

Nemam nic proti nemcum nebo jejich autum, ale aby ovladali temer 100% ceskych medii (motoristickych zvlaste) mi pripada nezdrave.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "sebetovak"
| 7. 1. 2003 15:01
Myslim, ze autocar je skvely casopis a SPEED, kdyby byl vydáván pozdeji by byl jen odnozi autocaru. Je jiste videt, ze spousta clanku ze SPEEDu pochazi prave z britského autocaru, který vychází každý týden.

A s těma němcama mas pravdu, podle me jsou v anglii rozhodne lepsi.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "rbaron"
| 7. 1. 2003 21:26
AUTOCAR je perfektní. Ve speedu je vyloženě špička ledovce, ale autocar je tak nějak šťavnatější, čtu ho rozhodně déle a připadám si pobavenější. Redakce AC a SP je provázaná hodně, to mi věřte :o)
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "Pavel_KR5"
| 8. 1. 2003 12:24
Co je u AutoCaru trochu potiz, ze jsem ho zatim videl vzdy jen ve stancich RALEY, tj. na vlakovych nadrazich. Jinde o nem nic nevi.

to rbaron: Nevis, kdo je vlastnikem cele stratosfery? Je to cesky nebo zahranicni?
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "break"
| 10. 1. 2003 19:22
to : rbaron Není tak super.Co se vám líbí na opakování článků a lží kterých se ve Speedu a Autocaru dopouštějí - špatné udaje v tabulkách,informace vytržené z kontextu.jen v 1 tabulce u 1 článku jsem napočítal 4 chybné informace...
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "rbaron"
| 11. 1. 2003 06:48
to break: Švih! To je něco, co ostatním časopisům chybí. Jedna dobrá věta rozvitá řekne o charakteru auta mnohem víc než třináctiřádková tabulka technických údajů. Asi tak.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "break"
| 11. 1. 2003 13:18
Emoce jsou fajn ,ale jsou to vždy subjěktivní věci.To znamená názor 1 člověka.Pak se ale setkávám s tím že takovýto názor je brán jako fakt.A to je špatně
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "rbaron"
| 11. 1. 2003 14:56
to break: Věty jako "Má ještě lepší zrychlení než Murciélago" nejsou názory, ale jasná zkušenost. Naproti tomu věty jako "přední maska působí, jako když Vás chce auto každou chvíli sežrat" jsou čistě subjektivní a já jsem jenom rád, že je autor vyjádří. Hernajz a jdi si číst srovnávací test Vectry 1.6 vs Octavie 1.6 v AutoTipu a nekaž nám radost :o)))
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "našrot"
| 11. 1. 2003 18:02
Jen tak mimochodem - nejhorší právě je, když si ti redaktoři akorát hrají s formulacemi větiček o tom, jak je co skvělé, přitom jim ale v 90% případů unikají naprosto základní věci (neřku-li základní fyzikální zákony) a nedomyslí to, že jejich články pak bere méně informovaná veřejnost za bernou minci (bohužel se nejedná jen o automobily, ale i o jiné obory, kde je dopad mnohdy i horší).
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "rbaron"
| 11. 1. 2003 18:42
to našrot: Pro Tebe platí to samé. Myslím, že auta jsou hodně o pocitech. Ty tedy dále studuj tabulky a parametry a to, jaké je opravdu svezení v daném autě, se nikdy nedozvíš. Též doporučuji AutoTip, na tak povrchní a bezcenné časopisy jako je Autocar nebo Speed rovnou zapomeň.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "break"
| 13. 1. 2003 10:18
Moje první auto byl trabant.Ve chvíli kdy jsem ho poprvé řídil bych řekl že to bylo to nejlepší:-))
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "našrot"
| 13. 1. 2003 17:34
AutoTip je taky dost o ničem, i když to nejsou takové "kecy v kleci" jako Speed a "Autoauto", ale jsou to jenom kecy. Hlavně si nemyslím, že ze Speedu apod. poznám, jak se v tom autě jede, to se s ním radši dojdu svézt (pokud je to možné) a vidím sám.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "rbaron"
| 14. 1. 2003 22:07
to našrot: Tak až budeš zase dělat svůj soukromý srovnávací test Pagani Zonda vs Lamborghini Murciélago, dej mi prosím vědět své pocity :o)))))))))))))))

to break: A to je právě ono. Píší o tom úplně jiní lidé, než jsi Ty. :o)
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "break"
| 19. 1. 2003 15:45
A jak víš že si to tihle "jiní" lidé necucají z prstu,nebo to někde neopsali a nepřidali vlastní fantazii..Jak je možné že žádné z těch jmen nevidím v automobilovém sportu když dokáží krotit 500 i více koňová auta a dokáží je posoudit.Když se někdo může živit tím že na telefonu předstírá orgasmus ,proč by se nemohl někdo jiný živit báječnýmy články o autech s nimíž nikdy nejel.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "Pavelpu"
| 19. 1. 2003 16:54
Už se taky musím ozvat. Ta jména ve Speedu, resp. v Autocaru neznáš? Martin Brundle ti nic neříká? Možná, že bys znal i zbytek, kdybys sledoval Britské mistrovství cestovních vozů.


Já občas mám možnost se projet v zajímavých autech a často mám stejné pocity, o jakých čtu ve Speedu, nebo v Autocaru. Přál bych vám zažít pocit, kdy jedete po mimo dálnici v Jaguaru XJR zhruba 150 a policajti vám udělají místo na předjetí a ještě vám mávnou. To auto je po tabulkové stránce hrozný, jízda v něm je dražší, než si vzít taxík, ale tan pocit za to stojí.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "našrot"
| 19. 1. 2003 19:38
Jenže to pořád neznamená, že si to necucají z prstu nebo někde neopisují (u mnohých článků je to dokonce napsáno...). Taky je něco jiného pocit zažít a jen o něm číst (to prostě není ono - každý to vnímá jinak, takže se jejich řádky ani z tohoto hlediska nedají brát vážně).
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "ace211"
| 19. 1. 2003 20:24
jo jo XJR jsem řídil. Ten pocit, kdy je otevřený přední okno a při 4 tis je slyšet ten specifický zvuk kompresoru.... jo bylo to fakt dobrý. Sice není nejrychlejší co jsem jel, není nejpohodlnější, ale je pocity asi nejlepší. Člověk se připadal jak šelma na lovu.

PS: Seville STS je lepší....
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "Pavelpu"
| 22. 1. 2003 03:40
Nechci se s tebou poustet do diskuzi o americkejch autech, ale nezlob se na me, STS je jinde. Zadnej feedback od volantu (jako nikde v US), slaby brzdy. Sice sakramentskej tocak a plynuly zrychleji, ale XJR je proti tomu sportak. Vim o cem mluvim. V US travim vetsinu roku a mam pokazdy jiny auto z pujcovny, takze uz jsem leccos projel.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "ace211"
| 22. 1. 2003 09:36
No toť otázka o velikosti brzd je asi zbytečné bavit jenom přece XJR byl vyvíjen na sportovní jízdu. Co se týče zpětný vazby od volantu tak už bych byl opatrnější. Nevím co jsi myslel tím "jako nikde v US" nicméně vazba mi přišla zcela normální s tím že je to luxusní auto a vše co k němu náleží. Nevím jak jsi po technické stránce zdatný, ale když se podíváš nejlépe fyzicky jak funguje přenos síly z volantu na nápravu zjistíš, že Cadillac udělal vše proto aby minimalizoval jakékoliv vibrace či nežádoucí vlivy plynoucí z nerovnosti vozovky. Tady sportovní řízení rozhodně nebylo navrženo. Každopádně ať si papírové hodnoty říkají co chtějí Seville STS je rychlejší než Jaguar XJR měřeno na stejném úseku s tím jaké auto bude mít v cíly vyšší maximálku. XJR 180, Seville 190 pravda měření na civilní silnici bez odpovídající zařízení není přiliš vypovídající, nicméně minimálně jsou stejně rychlé. Samotná jízda v XJR je sportovní vyžitím. Motor o sobě dává vědět tím zvukem který by mělo takové auto mít k tomu se ve vyšších otáčkách přidá jekot kompresoru. Seville je zcela opak, ačkoliv má jen 4st převodovku bez sportovního režumu (ale s vnitřní logikou) akceleruje stejně rychle. Ovšem pocitově si nic moc neděje, auto zatlačí jemně do sedačky na okamžik zazní charakteristický zvuk V8 a pak se nic moc neděje. Ručička sice sprintuje na konec pole ale řidič si myslí jo OK rychlá akcelerace ale že je až taková to si nikdo neuvědomuje. Tedy pro pocit závodění je XJR bezesporu zábavnějším autem. Ovšem STS dokáže více méně to samé za mnohem menšího povyku. Jinak maximální zdokumentované rychlost STS na české dálnici je 270 km/h s tím, že neověřená a nepotvrzená od svědků 280 km/h. Tedy proti Jagu žádný outsider. Nehledě na to, že Seville má lepší motor. Je kultivovanější, sametovější a i co do technické stránky vyspělejší a samozřejmě narozdíl od Jaguara nemá žádné obezličky typu kompresor, nebo turbo.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "Pavelpu"
| 5. 2. 2003 02:57
ace2> Ne, na tohle nebudu odpovidat. Na US auta mam svoje nazory a zkusenosti, stejne tak na XJR apod. Na SPEEDU se mi libi to, ze prave tyhle niance umi popsat. I kdyz se tam o STS, pokud vim, jeste nepsalo.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
| 23. 1. 2003 01:34
rbaron>to našrot: Tak až budeš zase dělat svůj soukromý srovnávací test Pagani Zonda vs Lamborghini Murciélago, dej mi prosím vědět své pocity :o))))))))))))))) to break: A to je právě ono. Píší o tom úplně jiní lidé, než jsi Ty. :o)


akoze toto je pekne, ale aky to ma zmysel? ja si rad precitam pravdivy test o autach, ktore sa pohybuju okolo mna a ktore si mozno kupim, a zrovna hentie dve medzi ne nepatria.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "rbaron"
| 5. 2. 2003 05:23
to matuS: Tak přesně pro Tebe jsou určeny tuctovky typu AutoTip, už to pochop! :o))) My ostatní jsme rádi, že je tu časopis, který se nás snaží alespoň zprostředkovaně seznámit s pocity za volantem takovýchhle štik. A já jsem velmi rád, že taková auta existují.
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "Pavelpu"
| 6. 2. 2003 18:51
to rbaron: Hezky jsi to napsal....
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
| 7. 2. 2003 01:39
rbaron> ja to beriem. ja si tiez rad precitam/pozriem nejake to porno, ale mam tu vyhodu ze si to potom uzijem aj v skutocnosti. zatial co ty mozes o tom aute naozaj len snivat :)
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "rbaron"
| 7. 2. 2003 07:19
to matuS: To je dobré. Závidím Ti, že můžeš 5x denně zajíždět Kobe Tai, Heather Hunter a Silvii Saint. To jsem vážně netušil. Gratuluju! :o)))
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "ace211"
| 7. 2. 2003 09:10
Jo Kobe Tai rulez :))) Heather Hunter neznám, se budu muset po něčem porozhlédnout. Kde hrála ?
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "rbaron"
| 7. 2. 2003 12:59
to ace2: Začni shánět něco živýho, je to lepší i s dobře opláchnutou vesnickou mařenou než na to jenom koukat :o))) Heather Hunter hraje v jedný perfektní scénce právě s Kobe Tai. Je to nádherná míšenka dalo by se říci ideálních tvarů. I mý ženský se líbila, koukali jsme na to předevčírem :o)))
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "ace211"
| 7. 2. 2003 13:03
ne živý ne :-) vždyť mě znáte :o)

Sem včera přišel o všechny videa, neb jsem si já vůl pěkně neformátoval disk. Taková krásná sbírka.... Sem si říkal, si to budu muset vypálit no a samozřejmě jsem to nestihnul :((

Jak se ten film jmenoval ?
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "rbaron"
| 7. 2. 2003 16:13
Nevím, nepamatuju. Jinak mám doma asi 20 takovýchhle DVD-RiPů, ale černošek a míšenek je hrozně málo a já je zrovna tak rád. Mimochodem, když prej najdu "slušnou" černošku, mám od tý svý slíbenou trojku. Ale pssst! :o)))

))
coz takhle neco ne-nemeckyho (AutoCar)
neregistrovaný "ace211"
| 7. 2. 2003 16:37
jo to se ti nedivím. V tom případě doporučuju výlet na Kubu a to myšleno zcela vážně. Jako turista se tam budeš mít fine a místních mladých černošek za pár dolarů za noc. Taková ideální dovolená.
kobe tai
neregistrovaný "ie.xs"
| 7. 2. 2003 20:55
kobe tai
neregistrovaný "ie.xs"
| 7. 2. 2003 21:00
To je pěkná kočička!Tu bych bral zfleku.

Ale k časákům. Strašně mě nasr... že speed a autocar maj vždy stejný dva tři články jednou dokonce i fotka byla stejná.S tim se nesmířím.Nic proti převzatejm článkům,zaplať pánbůh za ně.Jinak bysme o Zondě nečetly.
kobe tai
neregistrovaný "rbaron"
| 8. 2. 2003 10:15
to ie.xs: Třeba víceboj supersportů v Mostě byl ve SPEEDu psanej Trojnou, ale v AutoCaru Markem Nastoupilem. Každý měl trochu jiný pohled a rád jsem si přečetl oba :o)
kobe tai
neregistrovaný "ie.xs"
| 11. 2. 2003 13:31
to redbaron: to je vono. tady byla ta stejná fotka. a ať to píše ten nebo ten je to stejnej článek ve stejnou dobu.

kdyby to napsali jen do jednoho časopisu tak by to bylo bomba,ale takle.....
to ie.xs
neregistrovaný "Hufnágl1"
| 12. 2. 2003 11:10
Hele ženo, jsi lesba? :o))))


Pokud ne a jsi muž, tak si dej bacha na pravopis. Někdy (jako třeba teď) je to značně zavádějící :o))) "bral" - to byla lest, abychom Tě neprohlídli a až poslední slovo Tě prozradilo :o)))
pro hufa
neregistrovaný "ie.xs"
| 12. 2. 2003 12:51
proč si to myslíš??????
to ie.xs
neregistrovaný "Hufnágl1"
| 12. 2. 2003 13:16
To nic. Jen to tvrdé Y na konci. Tak by to totiž napsala samice. Ale byla to recese, tak to neřeš ;o)
Bez nadpisu
| 12. 2. 2003 00:00
tak som si tu kobe-tai pozrel, a vyzera ako moja byvala ;-)
to matus
neregistrovaný "Hufnágl1"
| 12. 2. 2003 11:11
... a trochu hůř, než Hufova nynější ;o)
Autocar a speed
neregistrovaný "hrubago"
| 12. 2. 2003 10:56
Bohuzel me taky dost stve ze ty clanky jsou stejny i se stejnyma fotkama. Ad test v Moste. Je pekny ze se tam sesly tyhle auta a ze si redaktori pak k nekomu sedli a v nekterych autech se trochu svezli. Jinak samozrejme zadne mereni, nic objektivniho, to da trochu vic prace nez napsat rikanky v tomto stylu "v tomhle se jelo dobre, v tomhle jeste lip, v tomhle jsem vlastni blbosti uvaril brzdy....." Pocity jsou fajn ale kdyz je to treba snuska blbosti tak dotycny muze rict ze to tak citil :-) Kazdopadne se tak da z niceho uvarit casopis. Jinak na prvni pocit bych opravdu radsi nedaval (a 3 kola v jednom aute je opravdu o nicem)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku