Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

26 komentářů

Chtel bych obnovit diskuzi o seatech.Rad bych slysel vase nazory, rady hlavne co se tyce cordoby a ibizy.Prosim piste vase zkusenosti s temito auty.Budu vdecnej za jakekoliv informace (spotreby paliva jednotlivych typu, caste zavady ......) Chtel bych si koupit seata cordobu nebo ibizu.Ojeteho.Nevim jestli benzin nebo naftu.Asi benzin 1.6MPi 55Kw nebo jiny.Poradte.Nafta je sice levnejsi (i kdyz ten rozdil od benzinu neni uz tak velkej. Diesel za 23 kc natural za 26kc)a auto zere min coz je nejvetsi vyhoda.Ale naftak je drazsi (tak o 30 000 kc) drazsi povinny ruceni a havarijni pojistka. Drazsi servis.Casty doplnovani oleje. Pokud bych nenajel vic jak 40 000 km za rok tak se to urcite nevyplati.Piste svoje nazory. Prosim majitele seatu o rady
Ahoj Johne

Pozor na seata , neznam poruchovejsi auta!!!

Kup si auto z japonska s 3 letou zarukou a ty lovce bejku nechradeji lovit kravy )))

P.S. A Diesel je linej benzin vic zere, zalezi jak jezdis pokud najedes hodne za rok , tak potrebujes rychly auto jinak zestarnes za volantem, v zime nenastartujes a diesly maj lehci zadek= smyk je tutovka, jedina vyhoda spotreba a rozdil je maly lepsi je jezdit na LPG, ale s Japonci
Seat Ibiza 1,9D atmosfer.,najeto 60.000 km,dnes s ni jezdi zena.Spotreba 5,5 l nafty-to jen pro srovnani je asi o 600 Kc na 1000 km mene nez u benzinu se spotrebou kolem 7,5 l/100 km.Na rozdil od predchoziho "tutoveho" chovani ve smyku jsem s timto autem jezdil v lete,v zime a smykali se jini.Je to jako se vsim,lehka noha,opatrne brzdy.Pokud je to opacne,pojede ve smyku i ten nejfajnovejsi japonec,nemec,no proste kazdy.Seaty si vydobyly povest nespolehlivych vozu,ja nemohu potvrdit.Pravda olej po 7.500 km( TDI ale stejne jako u jinych 15.000).Naklady na jeden servis zridkakdy byly vice jak 2.500 Kc.At se pochlubi japoncici,kolik je servis stoji - pokud maji problem,tak to ani nechtejme vedet.Zatim u mne brzdove desticky,vymena brzd.kapaliny a druha sada Michelinu(plus zimni).Startuje na puvodni baterku,pri minule zime i pri minus 22 stupnich,osetrena nafta celorocne.Bylo by to jeste dlouhe psani.Libi se mi benzinova auta,venku jezdim jenom s nimi,doma davam prednost naftakum.Ze jsou pomale?Ale no tak.Do mesta jsou perfektni,tam kde ostatni radi jak sileni,se chova jako automat,zrychluje bez skubani a drzi krok.A na dalnici se i s malou Ibizou da jet trvalou rychlosti 150-160 km/hod.A to neni malo,maximalka je jeste o deset dal.Cordoba je totez,jenom s vetsim kufrem(podstatne),ale neskutecnou cenou.

Japonci jsou pekni,ale do prvni vetsi opravy.Mnoho mych znamych se vsech tech svych starsich Mazd,Toyot zbavila,kdyz secetli naklady na pitome tesneni pod hlavu a jeho vymenu.Pokud slape,je to perfekt,ale to u vsech.Co se tyka dolevani oleje,to jsem delal jen do prvnich 10.000 km,ted uz to davno sedi na stejne rysce.Jo,a projeli jsme v ni Evropu.Na kopecky je diesl jako staveny,rovnali nas jenom nekteri.
Ohledne cen oprav u japoncu....

Zaruka 3+6 let, seat 1 rok......

Pri nehode? Pojisteni cca. 3-5% stejne jako u seata, takze cena Te nemusi zajimat, a pojisteni by melo by samozrejmosti, kdyz uz je auto nove.

Japonska auta se tolik nekradou...Proc? Zlodeji jsou hloupi...Duvodem je podle me, ze jeden model seatu se vyrabi az 5 let a kdyz je zaruka jen 1 rok, tak se pri nehode ci poruse vyplati koupit jiny dil "na burze", kazdemu je jasny puvod...U japoncu se musi po dobu zaruky brat dily origos, aspon se nekradou. jeden priklad za vsechny. Na toyoto corrolu jsem behem 130 000 km nekupoval brzdove desticky a nejezdilo se sni nikdy svatecne, najelo se to za 2 roky, bez jakehokoli problemu!!! Tim chci rict jak kvalitni jsou original nahradni dily......Kamarad jezdil felici a desticky meni po 30 000, taky original....

Na zaver snad nikdo nebude tvrdit, ze seat je extremne spolehlivy, to nerekne ani prodejce, chvali se radeji kufr, ktery je velky na ukor vnitrniho prostoru....Tuha zadni naprava=koza....
Teda ja dneska toho Radka pronasleduju 😄.

Noo,neda se tvrdit,ze by Seaty byly spolehlive vozy,spis takove drice.Samozrejme ve statistikach to vyhravaji Japonci,osobne se mi i nektera auta libi.Cenova politika EU a tim neprimo i nase ale na tom nechce prodelat.Ukradene sterace nebo zrcatko mi pojistovna nezaplati,protoze to je spoluucast.A platit 4-6.000 Kc za uvedene je moc i na japonsky auto.Hlidat s brokovnici ho sice jde,ale moc prakticke to neni.3 leta zaruka je samozrejme prijemna,zvlast,kdyz si auto delsi dobu neponechavam 😄.
Souhlasim ohledne kradezi japoncu - rozhodne je u nich mnohem mensi riziko, nez u aut koncernu WV. Duvody jsou jasne - nahradni dily, jejich dostupnost, servis a spol. Vetsina kradenych aut se vozi do Ruska a tam nemaji zajem pak shanet nejaky japonsky nahradni dily nehlede na to, kolik tam je asi servisu schopnych opravit japonce? U WV je to jine, tech aut je spousta, neni problem sehnat dily nebo rozebrat jine kradene auto, spousta veci je u WV spolecnych.

Ptal jsem se prodejce, kde jsem koupil Nissana, kolika jejich zakaznikum za 9 let jejich existence ukradli auto, a rikali ze dvoum a z toho jeden pripad byl fingovany.

Navic - pokud mluvim o svoji Primere - je to ve sve tride nejhure zcizitelny auto: pokud ti vytlucou okynko, musej jim pak lezt tam a spatky az do bezvedomi, protoze ani pak ze vnitr dvere neotevrou - proste bez klicku smula.

Jinak - seat je proste *. Nove modely sice designove docela dobry (a uprimne receno i hezci nez Primera), ale uz jste s tim nekdo jel? ten podvozek je strasnej.
Mám Ibizu 1,9 TD. Najeto 100 tis. Zatím jsem s ní neměl žádný problém. Rychlý, úsporný a zatím spolehlivý auto.
Moc pěkný auto!!!
Muzete mi nekdo rict jestli motor 1,9 D - 47 KW - v seatu cordoba je stejny jako ve felicii 1,9 D. Je casta zavada u seata cordoby dlouha draha brzdoveho pedalu, nez auto zacne brzdit? Staci odvzdusnit brzdy nebo se jedna o neco zavaznejsiho. Prosim poradte! Diky
Pokud myslis novejsi cordobu, tak ten motor neni stejnej jako u feldy. Do cordoby se dava 1.9Sdi,

tedy primej vstrik oproti komurkovy 1.9D ve felde.

Sdi - nizsi spotreba, lepsi a vetsi kroutak, vyssi

hlucnost - muj subjektivni pocit...
My jsme měli ve firmě 4 roky SEAT CORDOBU 1.9 D.

Výkon byl vyšší než u feldy cca o 3 kW (měla 50 kW). Bylo to naprosto spolehlivé auto se spotřebou ve městě 5,8 l. Max. rychlost kolem 170 km/h a komfort jízdy byl docela dost dobrý, nejméně o 100% lepší, než jakákoliv felcka.
To je u Seatu dost problem-u naft.verzi.K vytvoreni podtlaku slouzi cerpadlo a "cuc" je festovny.Bohuzel serizeni je dosti komplikovane,nesouvisi nijak s odvzdusnenim brzd,jenom uprava polohy pedalu nestaci,jinak nespina koncovy vypinac.Dokonce pri trvalem tlaku na pedal se tento propada az na zem!!!Pomalu,ale furt,upravit se to da,ale mel by to udelat nekdo,kdo tomu rozumi.
wolff
U SEATU sou jenom problémy, tak si z toho nic nedělejte. Hlavně nebuďte smutní
matuS
mame v robote 2 roky incu 1.4, a pohoda. ziadne problemy - nic. len ta spotreba 😒 cca 9.5l, yo a geometria je napicu
Uvažuji o koupi noveho SEATU TOLEDO. Zajímalo by mne jaké jsou zkušenosti s tímto modelem. Zda koupit motor 1.9 TDi(81 kW), nebo zda se vyplatí počkat na nový motor TDi(85kW, 285 NM)- bude-li vůbec v dohledné době k mání.
Pokud bude Seat vybaven TDI(cervene DI),pak bude ukrutne drahy.Za tu cenu bych se ptal,k cemu ho vlastne mam.
Je to mozné, ale cena u nového Passatu se zvedla á o dvacet tisíc. Tak mi přijde, že i za cenu řekněme 630 000.-, Kč, je to super nabídka, nehledě na to, že v ceně mám 4 airbagy, ABS, ESP!, perleťový lak a mnoho dalších.

´A propos: nový Golf a Bora se s tímto motorem (1.9 TDi 85 kW, 285 Nm)dodává se šestistupňovou převodovkou! Vzhledem ke stejné platformě, váze a mnoha jiných aspektů si myslím, že i nový Seat Toledo, ale i Skoda Octavia budou tímto taky vybaveny.?
No muj pantáta ho má.Podle mě je to dost slušný auto a těch 110 koní je tam znát.Jediný co mi na něm vyloženě vadí, je ten kufr.Předtím měl starý Toledo 2.0i ale s výklopnou stěnou a odvezl s tím všechno.Teď jak tam dali klasické otevírání kufru tak ten prostor "Degradovali"!
Mám starý (92) autíčko Marbellu 903ccm, 29kW. Jede to i 135km/h. Prostě ne pro ty, co jsou tady ale pro lidi, který potřebujou auto občas na popojetí a sem tam přes republiku. Jo představte si pojistku, spotřebu při 90 4,5l, maximálně 6(dálnice) a průměr tak 5,2. Má přes 138tis. mám ji rok a ujel jsem s ní asi 13tis. Jediné náklady: vejfuk(Walker 2500,-) a brzdový destičky(Hi-Tech 490,-) . I kdybych se s ní už ani nerozjel, náklady (rozuměj: všechno, co to stálo) na 1 km, který jsem s tím autíčkem ujel jsou kolem 5 Kč. Koupím-li auto za půl mil., po ujetí 100tis tak bez benzínu, pojistek, známek a oprav to stojí taky tolik. Co je dnes v Čechách lepší při takové nezaměstnanosti?
Po prvni garancce mi stoupla spotreba o 1,5l/100km. Jedna se o diesel 81kW. Mam dojem, ze mi ve "znackovym" servisu zkurvili motor. Ma nekdo podobnou zkusenost? Nez jim pujdu rozbit drzky, chci se ujistit, ze si to zaslouzi. Diky za nazory.
wolff
Ač nerad musím Vám pochválit Leona - moc pěkný auto. Myslím tím jeho tvary...
Myslím, že Seaty, i když jsou španělské, tak jsou kvalitní a pěkné.
Souhlas. Koupil jsem Toledo 96, protože to byla nejlevnější cesta, jak se dostat k TDi motoru, a pořád se toho motoru nemůžu nabažit. Když jedu do práce v klídku 5 l nafty, v sobotu ho protáhnu do kopce zatáčkama nad Berounem a směju se všem zadejchanejm rejžistům.

A co takhle Seat Salsa ? To je paráda co.
Mám Toledo TDi 90HP a k tomu tunning, prej výkon kolem 107 HP, já to moc nepoužívám, jen když potřebuju velmi nutně předjíždět. Jinak jsem s Toledem spokojený, mám výbavu SXE model 97. Uvažoval jsem o novém ale ten vlez do kufru je hrozný a 5. dveře jsou v nedohlednu!
Mam 4 rocnu Cordobu a s nou prvy problem. Po nastartovani hned zdochne. Musim ju viac krat pridat plyn na prazdno - "naturovat". Potom ide dobre. Skor ako navstivim servis prosim o radu co by ro mohlo byt aby mi nevymenili nieco co je OK.