Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
1. 2. 2000 18:52
neregistrovaný "Jocker"
1. 2. 2000 19:11
neregistrovaný "Jocker"
2. 2. 2000 08:44
neregistrovaný "kerim"
2. 2. 2000 10:24
neregistrovaný "Jocker"
3. 2. 2000 08:43
neregistrovaný "kerim"
3. 2. 2000 19:13
neregistrovaný "ludwig"
4. 2. 2000 08:27
neregistrovaný "kerim"
4. 2. 2000 09:24
neregistrovaný "Japko1"
11. 2. 2000 09:54
neregistrovaný "hudec"
15. 2. 2000 09:35
neregistrovaný "pkor"
7. 2. 2000 19:19
neregistrovaný "Jocker"
9. 2. 2000 08:35
neregistrovaný "kerim"
9. 2. 2000 17:49
neregistrovaný "Jocker"
10. 2. 2000 01:10
neregistrovaný "Hort"
neregistrovaný "Jocker"
1. 2. 2000 18:52
K novému tématu.
Tohle téma jsem založil pro všechny, kdo se chtějí dozvědět nějaké věci okolo aut, nebo pro ty, kteří si chtějí osvěžit již získané poznatky a zkušenosti. Dnešní technika je nejenom velmi dokonalá, ale bohužel taky docela složitá. Každou chvíli vznikne nějaké nové označení, zkratka nebo pojem z techniky a mnoho dalších věcí týkající se aut.

Doufám, že téma se chytne a budou ho navštěvovat nejenom ti z vás, kteří se chtějí něco dozvědět, ale také "kavárníci", kteří budou schopni a ochotni jim fundovaně odpovědět.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jocker"
1. 2. 2000 19:11
první dotaz
Když jsem si to téma založil, tak taky položím první dotaz. S kamarádem jsem se nemohl dohodnout, co to přesně znamená svornost diferenciálu. Dík za odpověď.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "kerim"
2. 2. 2000 08:44
Re: první dotaz
Docela zajimavy dotaz, urcite to spousta lidi ma na jazyku, ale jak se vymacknout...


V podstate svornost omezuje primarni funkci diferencialu, tedy nechava prenest cast vykonu motoru i na neprokluzujici kolo. Ne uplne jako zaver, ale castecne, pak se mluvi o dif. se zvysenou svornosti, nebo v pripade samosvorneho dif. se svornost plynule meni podle rozdilu v adhezich jednotlivych kol. Takze prakticky - s obycejnym dif. se temer vsechna hnaci sila prenasi na kolo, ktere klade mensi odpor, se samosvornym se v urcitem pomeru rozdeluje mezi obe kola, i kdyz jedno prokluzuje nebo je treba i ve vzduchu.
neregistrovaný "Jocker"
2. 2. 2000 10:24
Re: první dotaz
Díky moc Kerime. Doufám, že se to tu rozjede a přibudou další dotazy a odpovědi. Ahoj
neregistrovaný "kerim"
3. 2. 2000 08:43
ASR, EDS, bflmpsvz
Druhy dotaz:


Cim se od sebe lisi vsechny ty elektronicke systemy, co maji nahradit necitlive koncetiny?
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "ludwig"
3. 2. 2000 19:13
Re: ASR, EDS, bflmpsvz
Asr - je systém zabraňující prokluzu kol tím, že kolo, které se protáčí přibrzdí a docílí tím stejného poměru přenosu síly na obě poháněná kola.

TCS - pracuje úplně stejně, ale na rozdíl od ASR nezabraňuje prokluzu kol. Kola se tedy mohou protáčet, ale vždy obě. Teda v rámci možností el. systému.

EBD, ESC - systémy, které brání vozidlu se dostat do smyku. Opět se to řeší jednotlivým přibržděním kol tak, aby nedošlo ke smyku

bflmpzvz - Obojetné? :-))
neregistrovaný "kerim"
4. 2. 2000 08:27
Re: ASR, EDS, bflmpsvz
Diky za vysvetleni, uz jsem pochopil clanek o novem systemu rizeni, hlavne pro kamiony a autobusy, kde volant a pedaly byly nahrazeny jakymsi joystickem. Nechapal jsem, jak je mozne ridit (navic takovou tezkou potvoru) bez mechanicke zpetne vazby - prece v joysticku nemuzu citit to, co ve volantu. Jak se zda, ridic uz je jen pro paradu, elektronika vi vsechno lip.
neregistrovaný "Japko1"
4. 2. 2000 09:24
Re: ASR, EDS, bflmpsvz
KERIME, k tvemu pozastaveni nad ovladanim vozu joysticky........pridavam se k tobe.Rovnez nemuzu pochopit, jak to muze fungovat...?!?! Videk jsem to na vlastni oci v nejake autoreportazi.Tusim ze slo o prototyp vozu Mercedes.Byl tam zivej zaber z jizdy tohodle vozu,manik - tedy sofe,r sedel a pred sebou zadnej volant, v kazde ruze...na prave i leve strane trimal jeden joystick a huraaaaaa....svihal si to pekne po ceste.Ja tedy nevim panove, ale pokouseli jste se nekdy udrzet na virtualni ceste v nejake zavodni hre pri pouzivani pakoveho ovladace ? Ja ano a motal jsem se jak Madar v lanu kukurice,skoncil jsem v pomyslne prikope a radeji jsem presel na klasicke tlacitka /kurz. sipky/...:)) Skutecne by me tedy zajimalo, jak by dopadl, byt zkuseny ridic,kdyby jej posadili za podobny vynalez a nechali jej rozjet po opravdove ceste se skutecnejma zatackama....?????
6. 2. 2000 20:58
Re: ASR, EDS, bflmpsvz
tiez si myslim, ze riadit auto joystickom je riadna volovina. neviem si predstavit, ako by som pridaval a zatacal naraz. to sa neda. to radsej nech daju pred sofera normalnu klavesnicu a s tym jazdit ;)
neregistrovaný "hudec"
11. 2. 2000 09:54
Re: ASR, EDS, bflmpsvz
to Japko: K tomu problému s ovládáním simulátoru joystickem, dá se a pokud ti to přejde tzv. do ruky tak kam se hrabe ovládání klávesami. Schválně jsme s kamarády zkoušeli NFS3 a lidi co jezdili s joyem dosahovali lepších výsledků! Na druhou stranu v reálu by se to asi spoustě dobrých řidičů nepodařilo, holt volant je volant.
neregistrovaný "pkor"
15. 2. 2000 09:35
Re: volant versus joystick
Pokrok je pokrok... Když se na silnicích objevila první spřežení : Proboha volant, co to je?

Ne vážně, kdo ví, co bude.. Stejně jde jen o zvyk. A pokud chcete co nejméně elektroniky tak asi škodovku nebo tak něco.
neregistrovaný "Jocker"
7. 2. 2000 19:19
?
Jaký je rozdíl mezi otevřeným a zavřeným rámem u motorky? Kde se používají? Jaké další typy jsou ještě běžné? Díky moc.
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "kerim"
9. 2. 2000 08:35
Re: ?
Nikdo se k odpovedi nema, takze muj nazor je tento (motorkari, opravte me):


Otevreny ram maji skutry, Babetty (a damska kola), uzavreny "dospele" motorky (a panska kola). Ale mozna se pletu a otevreny ram je ten, ktery je v miste uchyceni motoru preruseny a tu "chybejici" cast nahrazuje blok motoru.
neregistrovaný "Jocker"
9. 2. 2000 17:49
Re: ?
To mě spíš připadá pravděpodobnější ta druhá varianta. Ale nevím, proto se ptám...
neregistrovaný "Hort"
10. 2. 2000 01:10
Re: Rámy
Uzavřený - při pohledu ze strany tvoří uzavřený příhradový nosník, v němž je uložen motor.

Uzavřený motorem - spodní nosník rámu je vynechán a nahrazen vmontovaným motorem.

Otevřené - zpravidla to jsou páteřové a to buď konvexní: nosník prochází spodem a rám je nahoře otevřený (nap. pionýr) nebo konkávní: nosník prochází horem.

Supermoto 10/99