0
Fialove kotuce by si vyriesil ocelovymi, no spotrebu asi len inym motorom. napr. Skoda 105L 😊)) Podom by si 80kmh dosiahol tiez o poznanie skor...
Přejít do diskuze
Fialove kotuce by si vyriesil ocelovymi, no spotrebu asi len inym motorom. napr. Skoda 105L 😊)) Podom by si 80kmh dosial teiz o poznanie skor...
Ten 99 V-power je super palivo, ale neúnosně drahé. Já jezdím na V-pover 95 a jsem spokojen. Fakt je, že s 99kou v nádrži jsem jel 220 o poznání dřív.
Navíc větší výkon motoru se u mně neprojevuje nižší spotřebou, ale víc ojetými pneumatikami a fialovými kotouči 😄
Navíc větší výkon motoru se u mně neprojevuje nižší spotřebou, ale víc ojetými pneumatikami a fialovými kotouči 😄
Tak som ich podcenil: 39,90 Sk/l. To ten pokles spotreby bude musiet byt ale riadny aby dostihol ten cenovy rozdiel oproti beznej N98 (cca 34,90 Sk/l).
Nuze, dopatral som sa na www.shell.com ze sa to v skutocnosti vola Optimax. Ten +99oktanovy ma mat vyssiu hustotu a vraj aj nizsiu spotrebu a to o tolko, ze za to nakoniec oplati tankovat. Ako je to v skutocnosti?
Ja viem, ze to tak byva. Ale ten pokles asi nepride tak nahle, ale spotreba postupne klesa. Po natankovani V-Poweru klesla spotreba skokom o 10% dole. Planujem ten test zopakovat ked bude najazdenych 20tis, aby to bolo objektivnejsie. Zatial ma V-Power presvedcil ze ma opodstatnenie, ale stale nie som presvedceny, ze by som mal autu davat iba V-Power. Myslim, ze ak najazdim takych 2000km na V-Power a potom 8000km na obycajny, dam motoru co potrebuje. Aky je vas nazor?
To byva dost casty jav u novych aut, ze po odjazdeni urciteho poctu km (niekolko tis. po oficialnom zabehu) postupne klasa spotreba a zvysi sa vykon bezohladu na to, ci tankujes V-Power alebo nie.
Na www.petrol.cz pisi o novem benzinu od SETY s nazvem Oxylin. Je to smes benzinu a lihu a uz se prodava v Litomericich. Zatim je o korunu levnejsi. Otazka je, jestli se to vyplati.
S mensi spotrebou na V-Power mam taktez.
Kdykoliv mam prilezitost, nakrmim tim sve CRXko a je to rozdil kolem litru. Spotrebu merim pravidelne. Musim rici, ze ten benol je suprovy.
Kdykoliv mam prilezitost, nakrmim tim sve CRXko a je to rozdil kolem litru. Spotrebu merim pravidelne. Musim rici, ze ten benol je suprovy.
Prvykrat som natankoval V-Power ked malo auto 9tis km. Odvtedy som najazdil 3000 km, z toho asi 2000 na V-Power. O tom, ze auto sa mi zdalo tichsie a pruznejsie v nizkych otackach som uz pisal. Vo vyssich otackach som rozdiel nezaznamenal. Ale co som urcite zbadal bol pokles spotreby. Z povodnych 6.5 na terazsich 5.9 pri nezmenenom style jazdy. A zaujimavostou tiez je, ze po natankovani obycajneho benzinu, tato spotreba (5.9) zostala nezmenena. Mozno je to sposobene oteplenim v poslednych dnoch - to je tiez mozne. Tento test planujem zopakovat opat po najazdeni cca 20tis. To bude niekedy zaciatkom leta, potom nebudu take velke teplotne rozdiely.
Ve čtvrtek jsem ji vzal a jel jsem do Brna. Paráda. To auto jelo jak nikdy. Hlavní plus - perfektní akcelerace ve vyšších rychlostech. 220 jsem tam měl hned a pak můj Megánek udělal až 230.
Jo to je pravda. Taky ta moje R19 stala nova 780000,- Pekny demoprogramek na ocenovani aut je na www.ibse😜ert.cz
No jo, dneska. Ale rec je o 1.8 R19, ktera se od roku 94-95 neinovovala. cili ten motor muze byt 10 let stary.
Ten Benzin jsem nalil do Imprezy GT (2.0) Turbo a rozdil byl patrny, ted je tam opet N95 a skoro se nehejbu 😄
No ja jich taky moc neznam, ale par se jich dela. Objem je 1764, takze se plati i nizsi pojisteni. Zrychleni je za 8,2s. Dalsi parametry viz [odkaz] Cena RV 91-92 tak 80-90 tis.
Opravdu ? Nerikam, ze ne ale na 1.8 je 99 kW bez turba u stare R19 pomerne moc, tzn. ze neznam motor, ktery by to mel. Je fakt, ze motory moc neznam. Beru to podle neovejsich motoru ve Fiatu 1.8 83 kW, starsi VW ( v Octavii )2.0 85 kW, atd..
Je pěkně drahej, na D2 u Břeclavi mají tyto ceny😒br />
Natural95 - 25,40
V-Power - 26,90
Racing99 - 33,90 nebo 34,90 (přesně už nevím)
Za ty prachy to určitě nestojí.
Natural95 - 25,40
V-Power - 26,90
Racing99 - 33,90 nebo 34,90 (přesně už nevím)
Za ty prachy to určitě nestojí.
Vcera jsem to zkusil. Mam 2.5l V6 a jednoznacne je motor sviznejsi od nizsich otacek... nebyt te silene ceny, bral bych to porad
Tak v Praze jsem ho už viděl u Thomajerky i s cenou. No, za darmo to nebude to mi bylo jasný! Takže držte se, chvilka napětí . . . . 34.50,- Kč. TO JE TEDA PALBA.
Tak v P6 Evropska uz ho maji taky nachystany. Cena tam jeste neni, ale je tam pekny plakatek, kde pisou, ze ma mit min 99 oktanu, dovazi se z nemeckych rafinerii a je vyvinut ve spolupraci s Ferrari. Az ho budou mit, tak bych to i pro srandu zkusil, jestli se mi z mojeho R19 1,8 16V stane Ferrari😃
V Madarsku je uz vyse roka v predaji. Vsetci majitelia vysokokompresnych /mozno aj dieslov 😊))/ a turbo motorov ho zboznuju.
Hmm, takže 98 Natural pojmenovaný Shellem. Už vidím, jak se lidi tlačej, aby to prubly ve Škůdce, jestli náhodou neobživne...😄
ne ze chystaji, je na stojanech a jmenuje se Shell V Power + 99 racing.... videl jsem ho na stojanu minuly patek na dalnici Brno Praha na cca 150 km, jediny Shell siroko daleko v tom smeru ....
BTW: Kamos byl na vyzkumu od Shellu, kde se ho ptali na ruzne kraviny, dale na zkusenosti s V-Powerem a nakonec z toho vyplynulo, ze se chystaji uvest na trh nejaky novy benzin s nazvem Shell Racing 99 nebo podobne.
Tak jsem ho taky natankoval. Zatim jsem ujel tak 300 km, ale mam stejny pocit - motor je tissi a mam pocit, ze i lepe tahne v nizsich otackach (Renault 19 1,8 16V 99kw 95000km). Na hodnoceni spotreby je asi jeste brzy.
Prvy krat som ho natankoval - auto malo najazdenych 9100km. Zatial mozem posudit len tichsi chod motora - aj ked ani to nemusi byt obektivne. Vzhladom na pocet najazdenych kilometrov, sa tah motora nezmenil. Uvidim, ako to bude so spotrebou. Potom dam vediet.
Tak to ti asi nezbývá nic jinýho, než vzít s sebou dva kanystry, až budeš vědět, že pojedeš kolem pumpy, kde mají Nat.98.
Autak??? to je male auticko.
Je to Fiat 127 s motorem 1300 ccm - 75 koni.
Uz v originale je min. 96 okt. a doporuceni 98 okt. I neupraveny motor udeluje tomuto "prckovi" dost dobry zrychleni. Ted je snizena hlava a upraveny kanaly a vyfuk. Jeste bych chtel trosku predelat vacku. ...a opravdu tech 95 oktanu je malo. Vita
Je to Fiat 127 s motorem 1300 ccm - 75 koni.
Uz v originale je min. 96 okt. a doporuceni 98 okt. I neupraveny motor udeluje tomuto "prckovi" dost dobry zrychleni. Ted je snizena hlava a upraveny kanaly a vyfuk. Jeste bych chtel trosku predelat vacku. ...a opravdu tech 95 oktanu je malo. Vita
BuresV:jo taky mam predstih dolu a resim to tak ze nadavam a cekam az tu nekdy bude 98ka... na 95 to odmita nejak slusne fungovat...
Rozhodne nejsem z tech co by e😜erimentovali s "chcankama", muj puvodni dotaz znel, zda nekdo nevi o necem, co zvysuje oktanove cislo (mam motor s vyssi komresi) a N98 neni vsude. Jinak pokud si vzpominam ze zaklani skoly, tak spalovanim lihu vznika H2O a CO2 a nevim co by na tom melo smrdet. Mejte se Vita
P.S.:nechci tady rozebirat co smrdi a co ne? Mam opravdu zajem o to abych dokazal vyuzit maximalni moznosti motoru - aditivovany / vysokooktanovy benzin.
P.S.:nechci tady rozebirat co smrdi a co ne? Mam opravdu zajem o to abych dokazal vyuzit maximalni moznosti motoru - aditivovany / vysokooktanovy benzin.
Nechcete náhodou do tý nádrže rovnou nachcat? Kdo má za těma všema alchymistama jezdit a fetovat ty příšerný smrady, který produkujou. Že je cítit za náklaďákem připálený hranolky, to už jsem si zvykl, ale technickej benzín, líh, xylen a kdo ví jaký další sajrajty? Moc to nepřehánějte.
Tak som to natankoval aj ja. Co sa tyka vykonu, tak nejake navysenie som necitil. Co ma ale zarazilo bola spotreba. Isiel som priblizne 230 km a zdalo sa mi ze som toho spalil nejako prekvapivo malo. A to aj napriek tomu ze som bol dost nalozeny a najako som plyn nestrazil. Mozno je to ale len podvedomi pocit. Niekedy to skusim zmerat presne, t.j s tempomatom a pal. pocitacom a tu istu drahu aspon 3-4 krat.
Pánové,nechci vám brát iluze,ale než nalejete špiritus do nádrže,zkuste to smíchat s benzínem v láhvi.Ono se to totiž nespojí,alespoň líh z drogerie ne.Když se to protřepe ,vznikne sice směs ale po několika hodinách se to zas rozdělí.
A v jakym pomeru? Pokud vim, tak lih se i hure odparuje. Pokud by ho bylo hodne, tak by se asi musel predelat i karburator??? A jakou ma lih vyhrevnost??? Myslim, ze by to byl tezky e😜eriment. Vita
Líh bezpečně zvyšuje oktanové číslo,ale způsobuje korozi motoru, ale za zkoušku by to stálo,ta koroze není tak strašná.
Tak jsem ho taky vyzkousel a nic moc. Mozna se motor necha trosku vice vytacet. Ale za ty prachy nevim jestli to stoji zato.TO.vici:mam stejny problem. Do auta bych potreboval lit minimalne SUPER (mam taky trosicku vetsi kompresi) a 98 je fakt daleko. Takze mam sundanej predstih a jezdim na N95.Je to slabota a zbytecne moc koni se pak v motoru flaka. Jak to resis ty? Neexistuji nejake prisady na zvyseni oktanoveho cisla? (ale takove ktere jsou dobre i v aute a ne jen v reklame).Vita
Lil jsem to do karbecoveho Facka, obsah 1450. A kamos do MPi 50kW s jednotkou od Motor-Excelu. Oproti 95ce treba od Benziny to byl totalni propadak. Jsou to sracky. A Hufnagl - to vis me tatinek nedal na Octavku,no 😄)
No fakt, to by me teda taky zajimalo, protoze se mi nechce verit, ze by to byl takovy propadak. Pred pul rokem jsem ho vyzkousel, a nebylo to spatne. Mozna to spatne redis s tou smesi misto olovnatych benzinu ???
jsem V-* nabral jednou a to rovnou plnou, tehdy stal 32,50. Bylo to jako by me nekdo celou tu dobu drzel za naraznik.... a kolega udelal stejnou zkusenost. Kdyby se tak vratil muj stary dobry Super 96..zase bych mohl pridat predstih... a nebo kdyby bliz nez 30 km prodavali 98ku... s kompresi 11,5:1 mi to na 95ku jezdi jen nerado..😲(((
Muze se dat do noveho vozu v-power ? Neni to zalezitost pouze pro zejete motory ?? Dik za odpoved.
ja vim, ze mu spise neublizi. Ale zrovna mam ted u OMV benzin za 23.20 a V-Power stoji na jedine Shell v Ostrave co znam 27.80. Prave nejsem v situaci, pri ktere bych chtel neco zkouset za 250 Kc. Vyzkousim to, az mi skonci sleva u OMV.
Ja ho tankuju do skody 1000 MB, s motorem 136. a je to fakt rozdil mozna ze u tehle konstrukcne starsich a maloobjemovych motoru je ten rozdil znatelnejsi.
no ja jako dieselak nemuzu rict presne, ale V-power ma tu sakra vyhodu, ze je za dvojnasobek Smart bodu 😃) A protoze doposud jsme my dieselaci trestani za to, ze se body pripisuji za utracenych 25Kc a nikoliv dle slibovanych 1l=1bod, tak V-power je pro benzinaky nejlepsi (a kolega, co ho tankuje tvrdi, ze vykon je tak stejny, ale spotreba jde dolu o 5-10😖.
No ak ta zaujima cena Shell V-Power tak u nas je o korunu drahsi ako N95 a o korunu lacnejsi ako N98. (Ceny su priblizne, ale väcsinou to plati). A uspora paliva, hm, ja sledujem tak 0,2 litra/100km takze nejaka markantna nie. Ale zase motor ide lepsie do vyssich otacok a maximalka sa mi zdvihla tak o 10km. Mam Feldu 1.3/40kW BMM. Tankujem ho uz nieco vyse roka. Ale v jednej motoristickej relacii u nas robili test V-Power. Auto malo dva karburatory a dve nadrze. V jednej bol normalny benzin a v druhej V-Power. Takze dva valce isli na normalny a dva na V-power. Presli s nim 2000km. Ked sa pozreli na motor, bolo vidiet, ze tam kde bol V-Power, boli nasavacie ventile pekne ciste, a kde bol normalny benzin boli nasavacie ventile spinave (boli na nich usadeniny). Potom robili test, ze ponorili ventil do nadobky v ktorej bol V-Power a pekne bolo vydiet ako rozpusta usadeniny. Potom ho ponorili do normalneho benzinu a ten sa usadenin ani nechytil. Mimochodom bolo tam plno novinarov, co na to cucali. Takze to ma presvedcilo a od vtedy ho tankujem. Este tam hovorili, ze po priblizne styroch tankovaniach je motor precisteny. Takze ked tam potom date aj normalny benzin mal by ist tak isto, az kym sa opät nezaspini.
Hmm, cenovej rozdíl je asi 2 Kč na litr, úspora paliva je podle auta řekl bych. Já bych osobně řekl, že jsem s V-Powrem dolejc tak o litřík.
Víš, ono to asi pomáhá v celém spektru otáček. Díky tomu, že mám přímy vstřik a citelný nárust výkonu u 3.500ot/min, tak tam to pociťuju nejvíc. Dnes jsem tankoval opět V-power a čím dál víc se mi to líbí. Ten rozdíl tam fakt cítím.
za prvé toto téma tu již jednou bylo, koukni do archivu.
Za druhé já osobně jezdím už celkem dlouho hlaně ně V-Power a jsem spokojenej. Co se týče výkonu, tak to vážně nijak zázračně neovlivní a těžko se to dá změřit, ale mám pozitivní zkušenost co se týče spotřeby. Když vemu V-Power, tak ujedu o řádově 80km na nádrž víc. Ostatní výhody nejsem schopen posoudit objektivně.
Za druhé já osobně jezdím už celkem dlouho hlaně ně V-Power a jsem spokojenej. Co se týče výkonu, tak to vážně nijak zázračně neovlivní a těžko se to dá změřit, ale mám pozitivní zkušenost co se týče spotřeby. Když vemu V-Power, tak ujedu o řádově 80km na nádrž víc. Ostatní výhody nejsem schopen posoudit objektivně.
to huf: já mám tedy trochu opačnou zkušenost, po trochu delší jízdě to auto (toyota corolla) bylo naopak živější už od nižších otáček. ale někdo už mi tady kdysi vysvětloval, že se podle stylu jízdy změní kompresní poměr, takže to teda není benzínem. nevím.
STP oct booster = drahy a ziadna citelna zmena, na mojom aute. Vpower = plynulejsi chod motora a viac bodov na Smartcard 😊))
Pak by možná stálo za to porovnat to ještě s palivem, obohaceným přípravkem +Octanbooster (třeba od STP).
No tak to prrrrrrr. Ve čtvrtek jsem natankoval v Olomouci (musel jsem vyjet nádrž) V power při cestě na Petříkov (do Jeseníků) a z počátku jsem byl zklamaný. Jenže tak po vyjetí půl nádrže se to auto začalo jaksi brchat a záběr ve vyšších otáčkách byl o něco lepší. Nemám čísla, takže až bude pěkněji, tak změřím 0-100 a Vmax někde na Highway a pak se s Vámi podělím. vliv na spotřebu to asi mít nebude, protože s narůstajícím výkonem se mění i můj styl jízdy 😄
Před pár dny jsem zkusil vyvolat diskusi o dlouhodobých zkušenostech s používáním benzínu V-Power. Ale nějak se nám ta diskuse zvrhla na předvádění co kdo ví o složitostech současných motorů. Ach jo.
Některý krámy, jako například Mercedesy měly ještě do nedávna pro použití benzínů s vyšším oktanovým číslem přepínač režimu podle druhu použitého paliva.
Pravdupovediac, o cidle na vypary som memal ani potuchy. Ten predradeny na turbe - to myslis acutuator? Vies, o Imprezach citam hlavne v english a tak niektore terminy v ludskom jazyku neovladam.
Velmi uspokojivá odpověď. Ne že bych to nevěděl, chtěl jsem jen vědět, zda tázaný ví o čem píše. Jinak, ten volnoběžný ventil mě pravda trochu zmátl. U moderních vstřiků (vím, že tam dříve byl) už by být ani nemusel.
No ono jich tam zase není tak moc: Průtokoměr, čidlo klepání, lambda, poloha klapky, volnoběžný ventil, poloha kliky, poloha vačky a přepouštění benzínových par. Na turbu ještě čidlo tlaku, solenoidní ventil pro klapku turba a předřadný ventil pro čidlo tlaku. Rozdíl mezi 95 a 98 můžou navíc ovlivňovat jen některé.
Vyskumnici Shell sa dusovali, ze 95 Vpower je lepsi na akcel. nez 98. Ide o to, ci tvoj pocitac dokaze vyuzit vyssie okt. cislo. Pri mojom turbe hra ulohu lepsia schopnost odolavat detoncnemu spalovaniu pri benzinoch s vyssim okt. cislom. Pocitac /ECU/ ma mnozstvo senzovor, na zaklade ktorych vyhodnocuje, aka zmes bude namiesana. Pri slabsom benz. /a hlavne v lete pri vyss. teplotach/ zaregistruje zvnik detonacii a zmeni viacero hodnot /moze zvysit bohatost zmesi, stiahnut predstih,znizi pln. tlak.../. To zanmena, ze s vyssim okt c. mozem dosiahnut vyssi tlak turba a nedochadza k poskodzovaniu motora = tah, akceleracia,... Inou moznostou je vtrekovanie H2O.
Spotrebu som neporovnval. Pred tym som jazdil na 98 od Aral. Robli som tak koli motoru - turba zboznuju vyssie okt. cislo, zabranuje sa detonaciam. V-Power je u nas 95-ka, ale necitim ziadny rozdiel, ani na akceleracii. Uz rok na neho jazdim a je to OK. Skoda, ze nepredavaju V-Power 99okt, ako v Madarsku. 😞
Poslední příspěvky na téma V-Power jsou rok staré. Má už někdo nějaké poznatky z dlouhodobějšího používání tohoto paliva?
Svoji spotrebu dlouhodobe presne sleduji a zapisuji. Moje poznatky: Shel-Vpower mi snizil spotrebu o cca 0,2 l/100 km, motor s timto benzinem je zivejsi (odhad cca 5😖, ma klidnejší a pravidelnější chod ve zvýšených otáčkách i na volnoběh, je výrazně tišší. Na starsim aute (Uno 6 let, 60 tis. km)se vice projevila zvysena akcelerace, mene utlumeni hluku. Na aute novem (Citroen 2 roky, 30 tis. km) se velmi citelně utišil motor (poznala to i ma pritelkyne, a to je co rict), akcelerace stoupla jiz mene. Ja osobne ho jednou za cas urcite nacerpam. Moje poznatky vychazi z dlouhodobeho sledovani a presne evidence km i cerpanych litru.
... hmotnost se dá snižovat samozřejmě buď zmenšením (odebráním) nebo nahrazením něčeho něčím, co je lehčí. To první musí být určitě s dopadem na bezpečnost, to druhé leze do peněz. Úplně nejlepší by asi bylo auto z titanu, místy z wolframo-zirkonovým náparem. Kvalitní, pevný, lehký, s minimální spotřebou. Takovou feldu odhaduju tak na 23M Kč (nebo tak nějak). Možná by ale bylo neekologický - dovedete si představit ty fabriky a hory hlušiny?
Proč hned takový protizelený nálady? 😃. Je fakt, že ten motor asi nebude mít kdovíjakou životnost. Jistě by bylo pohodlnější zamontovat tam diesel z Lupa 3L - proč to asi neudělali??? (že by nebyl tak ekologickej jak tvrdí VW). A pokud jde o snížení hmotnosti tak tam je podle mě problém spíš v penězích než v bezpečnosti.
Něco jsem o tom nedávno četl, motor byl a le upravený, s nějakým ďábelským kompresním poměrem, takovým, že by tem motor asi dlouho nevydržel... zmenšili razantně hmostnost auta, ale na úkor bezpečnosti... prostě zelení museli zase něco dokázat....
Ja jsem tu zpravu slysel v radiu. Rikali jen "Twingo s upravenym motorem", ono vubec v radiich jsou pri zpravach hodne strucni.
Jste si jistý, že šlo jen o úpravu motoru. Nebylo to náhodou to jejich známý zelený (teď si nemůžu vzpomenout jak se jmenuje) autíčko na bázi Twinga. To má ovšem zcela jinej motor - zážehový dvouválec s turbem Comprex, upravenou karoserii (vypadá hnusně, ale Cx je asi 0.2😄, dále snížili hmotnost, dali jiný pneumatiky a já nevim co ještě. Spotřeba pod 3 litry se mi u takovýho auta zdá docela reálná.
2,4l pri prumerne rychlosti 90 cha, cha, cha a na jakem druhu lana ho tahly.At se zelenaci neztrapnujou....Ale prumer 90 kmh je docela dost.Je neco jineho konstani rychlost 90 kmh a v beznem provozu ......Az ted jsem to pochopil ono to nebylo na 50 km, ale na 30 😄.
Po kolika ujetých Km by se případně měla projevit nějaká pozitivní změna po načepování V - Power ?
Zatím jsem ujel cca 200 Km a nic nepozoruju.
Zatím jsem ujel cca 200 Km a nic nepozoruju.
Dnes jsem slysel v radiu, ze nejaci borci z GreenPeace upravili motor Twinga tak, ze dojeli na jednu nadrz z Mnichova do Rima. Najeli 1800 km pri prumerne rychlosti 90 km/h se spotrebou 2,4 l /100 km. GreenPeace obvinili vyrobce automobilu, ze umele zvysuji spotrebu automobilu. Doufam, ze tu upravu Twinga zverejni ...
Máš docela pravdu on třílitr je něco docela jiného.Nediv se těm 2.3l na 100km ,protože těch
50km z toho museli tlačit a 20km jet s kopce na vyřazený motor .
Obelhávat lidi stakovou spotřebou se dá jenom při kombinovaném provozu s elektromotorem na solární energii.
50km z toho museli tlačit a 20km jet s kopce na vyřazený motor .
Obelhávat lidi stakovou spotřebou se dá jenom při kombinovaném provozu s elektromotorem na solární energii.
no vaše diskuze vypadá k tomu benzínu od shellu celkem přívětivě , myslíte teda že má cenu ho kupovat ? Navadí když se smísí s N95 ? Jo a ještě jedna hloupá otázka , můžu si u své Calibry 2 litrové nahradit N95 s N98 ???
Po tom co som vcera naladoval do mojej felky vpower nieco sa s nou deje... 😄
Tradicna cesta do Viedne. Dnes som predbiehal koho som videl, jeden krat aj styri auta naraz, menej casto som preradoval na nizsi stupen a ked som prisiel do ciela, palivovej rucke este kusok chybalo tam, kde by som ju normalne predpokladal (jazdim pravidelne uz skoro rok). Takze to vyzera zaujimavo.
Tradicna cesta do Viedne. Dnes som predbiehal koho som videl, jeden krat aj styri auta naraz, menej casto som preradoval na nizsi stupen a ked som prisiel do ciela, palivovej rucke este kusok chybalo tam, kde by som ju normalne predpokladal (jazdim pravidelne uz skoro rok). Takze to vyzera zaujimavo.
Takže, abych to uvedl na pravou míru😒br />
to login: Nauč se počítat, anebo si laskavě srovnej v hlavě to, co chceš počítat..... Je úplně jedno, jakou rychlostí jedeš - ten údaj hovoří o tom, že jeden kilometr jízdy odpovídá 3 minutám volnoběhu..... Jestliže bych vzal jako východisko tvoji tezi, že Ka žere 6.3 l na 100 km při sedmdesátikilometrové rychlosti, těch 6.3 l polkne po 100 km jízdy (údaj 6.3 l je vztažen ke spotřebě na 100 km, pokud nevíš 😄 ), což odpovídá 300 minutám volnoběhu, a tedy 5 hodinám, za které to sežere 6.3 l benzínu. Takže za hodinu polkne 1.26 l. Údaj 1.8 l, který jsi spočetl, vyšel z Tvého mylného (mírně a shovívavě řečeno) předpokladu, že to auto ujede 70 km (70 km krát tři odpovídá 210 minutám, tj. 3.5 hodinám, a 6.3 děleno 3.5 je skutečně 1.8 l). Nějak ti ale uniklo, že po těch sedmdesáti kilometrech by to auto spotřebovalo jen 4.41 l benzínu. Manipuluješ s čísly hezky, jen poněkud nešťastně.
to octavia: nepochopil jsem zcela smysl tvé otázky - jestli měla znamenat, že je to opravdu jedno, jakou rychlostí člověk jede, že prostě spotřeba na 100 km je spotřeba na 100 km a tím to hasne, pak to byl poznámka na místě. Pokud měla znamenat něco jiného, opravdu ji nechápu.
to login: Nauč se počítat, anebo si laskavě srovnej v hlavě to, co chceš počítat..... Je úplně jedno, jakou rychlostí jedeš - ten údaj hovoří o tom, že jeden kilometr jízdy odpovídá 3 minutám volnoběhu..... Jestliže bych vzal jako východisko tvoji tezi, že Ka žere 6.3 l na 100 km při sedmdesátikilometrové rychlosti, těch 6.3 l polkne po 100 km jízdy (údaj 6.3 l je vztažen ke spotřebě na 100 km, pokud nevíš 😄 ), což odpovídá 300 minutám volnoběhu, a tedy 5 hodinám, za které to sežere 6.3 l benzínu. Takže za hodinu polkne 1.26 l. Údaj 1.8 l, který jsi spočetl, vyšel z Tvého mylného (mírně a shovívavě řečeno) předpokladu, že to auto ujede 70 km (70 km krát tři odpovídá 210 minutám, tj. 3.5 hodinám, a 6.3 děleno 3.5 je skutečně 1.8 l). Nějak ti ale uniklo, že po těch sedmdesáti kilometrech by to auto spotřebovalo jen 4.41 l benzínu. Manipuluješ s čísly hezky, jen poněkud nešťastně.
to octavia: nepochopil jsem zcela smysl tvé otázky - jestli měla znamenat, že je to opravdu jedno, jakou rychlostí člověk jede, že prostě spotřeba na 100 km je spotřeba na 100 km a tím to hasne, pak to byl poznámka na místě. Pokud měla znamenat něco jiného, opravdu ji nechápu.
vždyt to odpovídá jesli jedeš na 4 70km/h tak to žere 6,3 l/100km a to samí jako na 5 120km/h taky 6,3 a to samí na 3 v 50km/h. Není to jedno????
To login: Kdyby mi žralo Káčko 6,3 l na 100 km při 70 km rychlosti, tak ho hodím ze skály... to by byl pěknej Otesánek.... Co se týče topení, to auto mám, vím jak topí, i když stojí, netroufl bych si zde jinak tvrdit to, co tvrdím 😄
Jestlize je spotreba Kacka 6,3 pri rychlosti dejme tomu 70 km, a tri minuty volnobehu odpovidaji jednomu ujetemu kilometru, tak je spotreba na volnobeh 1,8 litru. Coz by asi tak odpovidalo.
A za stani v zime auto opravdu moc netopi. Pocitam, ze by spotreba byla tak tri, ctyri litry na hodinu - aby clovek neumrznul. (otacky by musely byt tak 1500)
A za stani v zime auto opravdu moc netopi. Pocitam, ze by spotreba byla tak tri, ctyri litry na hodinu - aby clovek neumrznul. (otacky by musely byt tak 1500)
Promiň, ale intenzita topení (alespoň u Ka) se nastavuje poměrem mezi chladným a teplým vzduchem. Tedy nikoliv zátěží motoru. Spotřebě Ka 1,3 l za hodinu bych docela věřil, ono má dost fikanou řídící jednotku....
o000))))) pokud někdo uvízne na horách v zimě v autě s plnou nádrží tak si může o spotřebě 1,3 litrů jen zdát. Jakmile je -10 stupňu a k tomu si začneš v autě topit a auto velmi rychle prochladne takže topit dost tak ti spotřeba hupsne na 2 litry ani nemrkneš!!!
pokud jsem kdysi zaslechl, tak závody na min. spotřebu se jezdily už kdysi a dělaly se kouzla: z každého kopce vypnout motor (pak se zakázalo), zrychlovat přesně spočítaným způsobem na min. spotřebu a samozřejmě se začalo zásadním zvyšováním volného dojezdu auta - tj. výměna všech mazacích látek nejlépe strojním olejem - počínaje ložisky kol, přes převodovku, rozvodovku až po všechno ostatní, samozřejmostí byly přehuštěné pneu a pečlivě zavřená okna za jízdy, úpravy karburátoru, dostupné i vlastní spojlery atd. atd. - byly pak i se Š100 po dálnici (a nejlépe se značným převýšením start-cíl směrem dolů) takovéto spotřeby. Pak se to zpřísnilo a dneska v tomto směru nemám čerstvější informace. Ale ve světle výše uvedeného..... Dá se v zájmu minimalizace spotřeby dělat dost.
Aha, ted jsem si precetl prispevek od "kanady",
protoze ctu prispevky odzadu.
Ale moc jsem se neseknul.
protoze ctu prispevky odzadu.
Ale moc jsem se neseknul.
2Cara: Co ti mam na to rict ? Budes te spotrebe muset verit. Trebas ti soutezici svindluji a celou dobu jezdi ve vzduchovem pytli za kamionem, nevim. Spotrebu meri korektne, nadrze plombuji, takze neni mozne cestou nekde dolit.
Spotreba na volnobeh u aut podle mne bude tak 1-1.3 l/hodinu, ale jestli jsem se seknul, tak mne nebijte.
Spotreba na volnobeh u aut podle mne bude tak 1-1.3 l/hodinu, ale jestli jsem se seknul, tak mne nebijte.
Nikde to neuvádějí, ale konkrétně u Káčka příručka praví doslova v kapitolce o spotřebě: "Při delším zastavení před železničními přejezdy nebo na semaforech v sídlištích se vyplatí motor během této doby vypnout. Tři minuty čekání s motorem běžícím na volnoběh odpovídá jízdě v délce téměř 1 km." Vycházím-li z tohoto údaje a vezmu-li jako fakt, že s posilovači si Káčko vezme v kombinovaném provozu 6,3 l na 100 km, odpovídá tato vzdálenost jakoby 300 minutám na volnoběh., tj 5 hodin blafání naprázdno za 6,3 l benzínu, tj 1,26 l za hodinu. čistě teorreticky tudíž vychází, že např. uvíznout někde v zimě s plnou nádrží široko daleko bez pomoci, mohl bych si v tom autě asi tak 32 hodin topit, než by mi došel benzín (obsah nádrže u Ka je cca 40 l).
TO MFILIP - jezdím s lehoučkou nožkou, vytrénovanou z žíznivé třílitrové limuzíny, a nějack se mi těm číslům nechce věřit. Favorit 2,3l na 100 km, je to technicky vůbec možný? Docela by mě zajímala i ta spotřeba na volnoběh, uvádí ji někde výrobce? (To je asi blbost - proč by ji uváděl, že...) Nebo nezkusil už nějaký koumes nechat motor třeba hodinu volně běžet a pak dolít nádrž? Když jsem toto téma nadhodil v servise, řekli mi, že by chtěli mít moje starosti...
MF dnes napr. z 23.9.1998. V tomto rocniku sice byla vitezna spotreba 3.3 l/100 (Felicia 50 kW. celou dobu souteze byl lijak). Rekord drzi Favorit 136 l, kdyz v roce 1994 zvitezil se spotrebou 2.6 l (omlouvam se za 2,3 l). Soutez se jede na 100 km, jsou tam merici useky, ktere musi 2 clenna posadka v danem case absolvovat. Samozrejme se s takovou spotrebou neda jezdit v beznem provozu, ale z vlastni zkusenosti vim, ze se s Formanem 50 kW da jet v beznem provozu (80 mimo,20 mesto,3xstudeny start) na 5,1 l.
V zime 5,5 l
V zime 5,5 l
2,3 litru? Nesmysl. To ma snad jedine na volnobeh (a to neujede 60 km za hodinu). To neni mozne ani teoreticky.
Myslim si, ze se neda usetrit tim, ze si koupite drahy benzin, ktery ma zajistit nizsi spotrebu pri stejnem vykonu. Usetrit se da jedine stylem jizdy. Jednou se i v novinach psalo, jak je polsky benzin nekvalitni, zanasi trysky a smrdi. Kecy. Na polsky benzin jsem na svem Favoritu najezdil 40000 km se prumernou spotrebou 5,5 /100 km (80 mimo,20 mesto). Ted jezdim na cesky benzin, protoze se ceny v Polsku srovnaly, a spotreba zustala stejna. Pokud chcete snizit spotrebu, zmente styl jizdy.
P.S MFDnes kazdym rokem porada souteze v uspore paliva. Vestsinou vyhravaji felicie se spotrebou
kolem 2,3 l/100 km. Nic neni nemozne.
P.S MFDnes kazdym rokem porada souteze v uspore paliva. Vestsinou vyhravaji felicie se spotrebou
kolem 2,3 l/100 km. Nic neni nemozne.
Krátce: U Fordu Ka jsem nepoznal rozdíl ani ve spotřebě, ani v nárůstu výkonu, ani v akceleraci (Káčko, paradoxně, i když je malinkaté auto, má dost plochou křivku).
Jestli chcete nejake nezavazne informace o V Power, tak si kupte, jestli ho sezenete casopis VTM (Veda technika a my) cislo 3 BREZEN, nebo se na nej podivejte v knihovne, je tam o tom jak to testoval ustav paliv a maziv a Vyzkumny ustav motorovych vozidelk. Jezdim na V power a s motorem 1,3 bmm 50kW, felicia mam spotrebu, jizda hlavne na dlouhe trate, 6,2litru.Je to ted fakt nadherny.
Zdravim
Zdravim
Bohužel ty výsledky sem měl jen v ruce, zkusim je sehnat a rozeslat. Zatim je to takhle, bráchový holky otec rektoruje na VŠCHT a jednou nám to nějak ukazoval, a chválil to. Řekl bych, že on je rozhodně odborník na slovo vzatý. Až to budu mít u sebe, dám určitě vědět.
TO OCTAVIE - ty pytliku, já sem neřikal, že na dokladu to neni, ale to, že v zákoně ti neurčujou, že na v-Power nesmíš jezdit. Žádnej finančák se ti do tohodle neopře, tak tu nedělej dusna.
To Orpheus😒br />
Napiš něco o těch testech na VŠCHT, zatím jsem nikde nic podobného nečetl a reklamě až tak věřit nechci.
Napiš něco o těch testech na VŠCHT, zatím jsem nikde nic podobného nečetl a reklamě až tak věřit nechci.
Aha někdo chytrý si tu hraje s daňovým dokladem Tak se podívej co tam je vždy napsané datum čas částka a to hlavní """""druh benzínu!!!"""""" Jinak natural 99 jsem se spletl je to N98 A nikdy jsme do auta nelili nic než Natural 95 a ten V-
power nesmím tankovat kvůli cenně i tomu že to nechce otec, a proto jsem psal o daňovém dokladu kde se vše dá dozvědět a taky odečíst v závěru roku daň.
power nesmím tankovat kvůli cenně i tomu že to nechce otec, a proto jsem psal o daňovém dokladu kde se vše dá dozvědět a taky odečíst v závěru roku daň.
Natural 99 je vlastne "smecko" z orig. Naturalu 115, ktery si OCTAVIE krakuje doma v kulne. Proto taky auto jeho otce (Octavia 1.6/55kW se zavodnima gumama BRAVURA nahustenyma zavodnim plynem) muze "litat" pres 190 na dalnici...
Ja mam Hondu 1.5i VTEC, vysokootackovy motor. V-Power se u mne projevil citelne v lepsi dynamice. Najeto mam cca 50 tis. a auto je v provozu 3 roky.
Vážený, rád bych vám oznámil, že o tom nemáte ani ponětí. 1) co se týče daňového dokladu, tak nikde není určeno, že nesmíte jezdit na V-Power.
2)CO se týče kvality tohoto benzinu, tak rozhodně za tu 1,50 -2,00 na litr to stojí. Nemyslím tím čepovat to pokaždý, ale tak jednou za měsíc je to užitečný. Pokud to nevíte, tak tenhle benzin vám nezajistí větší rychlost, ale spíš větší odolnost motoru. Jsou v něm speciální příměsi a fakt to funguje. Zkuste se zeptat na VŠCHT, kde to vyvíjeli a testovali.
2)CO se týče kvality tohoto benzinu, tak rozhodně za tu 1,50 -2,00 na litr to stojí. Nemyslím tím čepovat to pokaždý, ale tak jednou za měsíc je to užitečný. Pokud to nevíte, tak tenhle benzin vám nezajistí větší rychlost, ale spíš větší odolnost motoru. Jsou v něm speciální příměsi a fakt to funguje. Zkuste se zeptat na VŠCHT, kde to vyvíjeli a testovali.
Ty vole Octavie, to jste ještě ve škole nebrali vyjmenovaná slova po M ? Jinak tu zase samozřejmě plácáš nesmysly.
Já bych to nikdy do auta nelil " hm stejně to mám zakázané" poznalo by se to podle daňového dokladu, ale po přečtení starých zkušeností souhlasím že U značkové pumpy" AGIP" je stejně kvalitní jak V power ale o 3 koruny levnější a máme mití zdarma po 99 litrech . Je to jen trik vy pak máte pocit že to jede o něco líp ale je to jenom pocit !!!! Něco jiného je Natural 99 ale to jsem se ptal a mohlo by to roztrhnout motor´´´====== nic jiného jak osvědčený N95 nedoporučuji dělat si z Vašeho motůrku pokusného králíčka "spíše koně někdo má třeba jen Koníka""..,-
Myslim ze az si tu masinu bude nuset nekdo rozhodit, tak uz to bude v *. Ja bich na dobro masinu nesahal. Ale skusil bych to treba endoskopem nebo komprese pred a po. Nebo jestli mate nekdo brzdu na vykon.
Peugeot 605 3.0. Co se tyce vykonu, tak nejakej razantni narust jsem nezpozoroval. Prijde mi, ze to jede o trosku lip, ale jestli se mi to jen nezda (nejak si tu vyssi cenu musim prece omluvit, ne?). No a ten volnobeh se musim priznat jsem nezkoumal ani pred ani potom. Jediny co jsem zaregistroval je to vstrikovani a spotreba.
Ty vole, kdyz tam naleju takovi chcanky za 30Ka a jeste to budu lepit ze sviho, tak se me bude taky zdat ze to lip tahne!! Jinak bych jim rozhodil sandale!!
Už jsem to někde psal ale teda ještě jednou. Kamarád má FORD PUMA 1.7, s chiptuningem a se vzduchovým filtrem (sportovním). Od té doby, co tam leje V-POWER, to jede líp, kultivovaněji a žere to asi stejně. Myslím ale, že to má význam jen pro řidiče, kteří využívají často plný výkon motoru. Při klidné jízdě nic moc nepoznáš (možná tu menší spotřebu o 0,2l)
Obcas se mi rosvitila takova cervena kontrolka. V servisu mi rikali, ze to je vstrikovani. No a od ty doby co tankuju V-power uz ani neblikla. A spotreba se taky trosku snizila. Tak myslim, ze mi to docela pomohlo.