Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

40 komentářů

Mám 13 ti letýho Golfa II v naftě, koncem února a v březnu jsem najel cca 17OO km převážně po Praze brzy ráno a večer, no a spotřeba po doplnění a dvojím přepočtení - 4,95 litru !!! Tak jsem se vám chtěl pochlubit svojí lehkou nohou, vyškolenou z Peugeota 5O5 Evolution, tam bych se s těžkou nohou u pumpy nedoplatil...
Posledních 610 km mezi natankováním jsem projel po stále stejné trase - vždy úsek dlouhý 21 km, z toho 17km dálnice a 4km město. Tak jsem si řekl, že zjistím spotřebu. Po dálnici většinou rychlost mezi 110-120, občas bylo potřeba přišlápnout. Navíc nějaké popojížďky po městě se studeným motorem, takže to vychází asi tak odhadem 460km dálnice + 150 město. No a spotřeba průměrná 6,18 litru. No už jsem jezdil za mnohem míň, asi to chce spíš ty okresky. Co na to ostatní ... srovnejte. P.S. platí pro P106 1.1
Předpokládám, že se nemýlím. Třením ebonitové... Však to znáte. Pánové, jaké máte v autě potahy? V jednoduchosti je krása.
2Hafik: Určitě ty slevy na loňské modely prodejci Peugeotu mají. Ještě jsem si vzpoměl na něco souvisejícího s řadící pákou. Když my vyměňovali tlumič výfuku tak nějakým neopatrným zásahem pohnuli s těma táhlama co jsou v páce a pak se mi stálo že to nepříjemně drnčelo, když jsem se jí dotkl (to jsem zjistil až cestou na chalupu na silnici na MB) protože se to projevovalo u 4 a 5. V Jablonci jsem zajel do servisu (v sobotu)a táhla vyměnili a promazali bratru za 500 (byl jsem velmi spokojen - profíci, mohu doporučit) a od té doby o.k. No s tím nábojem mohu poradit, pořiď si dřevěný vrata do garáže 😄 ( to je samozřejmě vtip ) ale mě se to osvědčilo, od té doby výskyt rány poklesl tak o 75 %. Před tím jsem parkoval taky v garáži s ocelovými vraty a tam ta rána byla vždycky na 100 %.
Sahat si na něco nabité statickou elektřinou přes oblečení je naprostý (téměř) nesmysl. Leda by mělo tak 5mm (pro běžné výboje). Taková jiskra 4cm ve vzduchu, to je paráda, tu naštěstí likvidovat nemusíme.
Pokud pYedpokládáte, že dostanete ránu od statické elektYiny, sáhnte si pYes (celokový) klí

(od bytu,správn držet od auta...). Vy ránu nedostanete. Funguje to ur

it do 200tis. volt. Víc neumím indukovat. ZdorazHuji statická! Na zásuvku to nezkoušejte...
Výboje statické elektYiny vámi popisované m zajímají z profesního hlediska. Kdy, jaká auta, za jakého po

así, vlhkost vzduchu... Odpovzte prosím. Mimochodem pro pYedstavu: sundáte-li si svetr nabijete se na Yádov tisíce volt (4-10tis.V).
Hmmm, Renault Twingo privadi majitele vetsich aut k silenstvi 😃))


Ja jsem predloni predjizdel Skodou 105 MB E classe a nijake zavery jsem z toho nedelal... 😄
2hudec+2mrazik: tak to mě těší (sorry) že vás naše mini taky kopou, já si už myslel, že to mám nějak špatně ukostřeno. Nevím jestli na to má vliv léto nebo zima, ale spíš se mi zdá že druh obuvi, materiál (tj. vodivost) podrážky. Nejhorší je pro mě, když přijedu ke garáži, a mám odemknout plechová vrata. Už to řeším tak, že po vystoupení si opatrně (samozřejmě zbytečně) snažím sáhnout přes oblečení na kastli a pak rukou. Dostanu sice ránu, ale mnohem menší, než po pár krocích u vrat. Místo abych se vybil, tak se nějak dobíjím. Prý nato existuje nějaký sprej, ale kdo by sedadla a sebe pořád sprejoval.

2hudec: no mě to řadí přesně, nikdy nic neškvrkalo při řazení, problém je ale někde v konzole řazení (uložení páky), V autoriz. servise to kdysi rozdělali, vyměnili jakýsi kroužek, a prý to bude dobré. Není. Takže to příležitostně rozdělám, a uvidíme, možná bude stačit namáznout. Jinak se řazením po tolika km jsem mile překvapen, fakt to jde přesně. Že to je v konzole jsem vydedukoval z toho, že to dělá i v zimě pokud svítí do kabiny Slunce, interiér se vyhřeje, přitom převodovka s táhly je venku v chladu. Do pytle, to vlastně možná bude ten problém, teď mi to došlo.

2hellebran😜 to je supervozítko, ale tolik peněz za mini? Twingo má fakt dobrou dynamiku a od doby co dávají nový motor tak i nízkou spotřebu.

Ještě 2hudec: lehce ojetá předváděčka je myslím dobrá volba, jde však o výši slevy, většinou se stejně vždy na začátku roku dají využít doprodeje loňských modelů za slevněný peníz, jen nevím, jestli to dělá i Peugeot. Tak proč bychom NEJELI DÁL !!!
Tak s tímhle prevítem mám bohaté zkušenosti. Zatím jsem měl možnost jezdit v pár autech (asi 5) a od každého jsem dostával ránu. Někdy větší, někdy menší a někdy vůbec. Zvlášť v létě. Řeším to tak, že se dotýkám jen oblečením, holou rukou nebo kůží NE. jak tomu zamezit ? Máte někdo zkušenosti ? Ta moje fiestička mi je dává taky. Ale mám ji rád a proto ji nemůžu tak moc nadávat.
2Hafik: S těma barvama je to pravda a speciálně u 306 break se mi líbí stříbrná metalíza. Pomalu zjišťuju, že na úplně nový auto to nebude, ale takový vrácený leasing nebo lehce ojetý předváděcí model by byl o.k. Jak si se ptal na tu převodovku tak s ní zatím ( klepu na dřevo ) problémy nebyly žádné, jenom výměna oleje. A co všechno ti s ní v tom servisu dělali a do jakého jezdíš ? Jinak s tím eletrostatickým nábojem jsem rád že nejsem sám komu se to stává. I když jsem zatím nevypozoroval kdy se to stane, subjektivně mám pocit že víc v létě, ale to je možná tím že v zimě máš rukavice a nesaháš tolik holou rukou na kastli.
To Hellebrand😒br />
Souhlasim se vsim co jsi o Twingu rekl, ale zapomel jsi na bezpecnost....Tak bud radeji opatrny...-Nekdo jiny nemusi byt tak ostrazity...😒 = odpovedel jsem za tebe...
4.11.99 jsem si koupil Twingo.Dnes mám najeto

16 000 km. Jsem tímto autíčkem přímo nadšený a to jsem řídil snad všechno co má 4 kola.

Mimo město ( tam zásadně dodržuji rychlost ) jezdím jako prase, na dálnici běžně 140 km a spotřeba 6,02 - jako koníčka si sleduji náklady na provoz. Za celou dobu mělo auto jediný problém

třetí den provozu poruchu starteru, servis vyměnil briskně za nový. Jinak pouze natankovat a dolévat vodu do ostřikovače.Autíčko sice stálo 340 000, ale má ABS, plnou elektriku, klimatizaci, 4 aerbegy. Někdy přivádím k šílenství majitele " velkých aut, když je na běžných silnicích předjíždím nebo na křižovatkách nechávám za sebou. Na dálnici na ně samozřejmě Twingo nemá, ale to mi vadí ze všeho nejmíň.

Tedy ten, kdo nemá hodně početnou rodinu a nepotřebuje každý týden jezdit do Hamburku a zpět, ať si koupí malé auto, které mu udělá v dnešní době, kdy je ucpaná nejen Praha ( pracuji v Opavě a tam už je situace také na hranici únosnoti) stéjnou službu , prakticky se stéjným konfortem a hlavně za zlomek nákladů na " velké " auto.
2hudec: myslel jsem u Tebe, jasně že u Peugeotů je nástupcem 107. Fotky jsem viděl, i nové 307, zdá se mi že se až moc design jednotlivých typů sjednocuje, ale 307 se mi docela líbila narozdíl od 107. Ale na překrásný 306 hatchback to prostě nemá. 206 taky moc hezká, nedávno jsem viděl jednu v klasické červené barvě, 3dveřák, moc jí to pasovalo, takový barevný soulad se svítilnami a vynikly i tvary auta. Je zajímavé, jak na nějaký typ auta některá barva vysloveně sedí ale jiná ne. Pro jiný model je ale naopak vhodná. Příkla😜 bílá Octavia to je prostě fuj (můj názor), ale třeba té 306 pasuje. Že by to bylo nakonec tím tvarem? Jo, ten 306 break to je paráda, ale těžká volba se Scénikem, mít prašulky tak raději novou 306. Není nad to být prvním majitelem. Taky budu muset brzy řešit problém nákupu něčeho "rodinějšího". Zatím jezdím "o 106".

Dneska jsem dostal pěknou ránu z el. výboje, když jsem vylézal z auta. Chci se Tě zeptat na převodovku, mě jak se oteplí tak jde najednou ztuha řadit, v zimě chodí perfektně, asi budu muset rozdělat kulisu řazení, něco je nejspíš moc "nafest" a tepl. dilatace to znehybní. Nemáš zkušenost? Dívali se mi nato loni nebo předloni ve značkovým servise, a výsledek nula (kromě prázdné peněženky).

No a kde jsou naši kolegové od fiest, marbell, ... Že by dojezdili, to snad Neeeeee... Jedeme přece dál!!!
2Hafik: Myslíš jako u mě nebo vůbec u Peugeotů ? Rozhoduji se mezi novou 306 break nebo lehce ojetým Scénicem. Nejvíc by se mi líbilo mít k jednomu z těhle aut ještě 206 GTI, ale to je jenom čistá teorie. Už jsi viděl fotky nové 107 ?
2hudec: mag. nosičům moc nevěřím, nevím proč.ˇCo bude pokračovatelem 106? že by 306?
2Hafik: Kupoval jsem celý nový nárazník asi za 2000 kč a jedna orig. mlhovka stála asi 2500 kč takže to celkem šlo, s tou elektroinstalací nebyl problém, pomohl mi kamarád elektrikář. Jediný co jsem si vyrobil sám byl vypínač se zeleným světlem (podle vyhlášky).

Bohužel okolnosti resp. touha po větším voze mě donutí 106 příští měsíc prodat kamarádce. Aspoň se dostane do dobrých rukou a ještě ho uvidím, nějak mi přirostl k srdci. S těma nosičema jsi mi docela nahrál, protože ona o něm uvažuje a já jsem jí nebyl schopen poradit. Není potom lepší použít ty magnetický nosiče, asi budou drahý.
2pkor: Já chtěl nosiče jen na lyže, jinak 2 kola (1 bylo horské) jsem dovnitř dal, ne zrovna v pohodě, ale šlo to. Malým a mini autům taky ZDAR!
Kola bych si ale na střechu dát netroufl. Auto má totiž skoro 150cm výšku, šířku taky. Má 680kg a s kolama na střeše si to nějak v zatáčkách nedovedu představit, pokud by to při tom výkonu motoru vůbec jelo. Vemu je prostě dovnitř (samozřejmě sundám přední kola). Co nejde dovnitř, nejede. Vezl jsem tam stůl 75x90x90cm ale dostat ho tam a ven... Bylo na co se koukat. Malým autům zdar!
No taky jsem vezl v Marbellce pět balíků palubek o délce 2,4m a pár menších (rozuměj užších) tyčí... Kvůli poslednímu balíku jsem ale musel zadní dveře nechat přiotevřený a spolujezdec byl chudák. Ale byly tam! I do malého se vejde hodně.
2mrazik: Tak to má fiesta nejspíš 2 tlumiče, já bez tlumiče jen pozoroval lidi jak se otáčí. Taky to hezky střílelo, dobrá show. Dig. hodiny samozřejmě nemám, to my v Pugech máme "neoválné" analogové, zato fungují (zatím).

2hudec: S mlhovkama jsem taky uvažoval, protože bych je určitě využil, ale právě kvůli ceně zatím váhám. Snad na podzim. Kolik stály originály? Tipuji tak 3500-4000. A dají se namontovat nějaké "noname" rozměrově stejné? Mám plastové nárazníky, takže přizpůsobení by asi nebyl takový problém. A Ty jsi kvůli tomu měnil nárazník nebo co? Jo, a co el. instalace, napojení bez problémů, to se asi vyznáš nebo máš schemata. Já taky, ale ještě jsem to nestudoval.

A teď něco o střešních nosičích, koupil jsem kdysi příčníky CAM na 106 3dv., byly levné ale k ničemu. Uchycení předního v pohodě, ale vzadu je potřeba hodně,hodně odehnout okenní těsnění, což ho prakticky odrovná, když bych pak sundal nosiče, tak by bylo třeba ho nějak přilepit. Raději jsem to vzdal. Všiml jsem si ale, že některé 3dv. 106 nemají venkovní okenní těsnění na zadním skle, pak je to v pohodě. Mimochodem ten nosič pasuje i na Fiat Panda, takže nejspíš i na "pkor" ovo mini Seat Marbella. Nosič, nenosič, stejně dám 3 ks dvoumetrových běžek včetně jejich majitelů dovnitř auta (fakt jo) a JEDEME dál!!!
Mám Seata Marbellu. R.v. 1992, mám ho rok, dneska přesně. Měl 125tis. Dneska skoro 139tis. Za tu dobu novej vejfuk (walker 2500,-) a brzdový destičky(asi 500,-). Motor 903ccm, 29kW. Prostě nic moc. Ale ve dvou lidech to jede.

Spotřeba 90km-4,6l;110km-120km do 5,5l. Dlouhodobě 5,2l na 100km. Max. rychlost 135km/h.

Jo a vypadá to úplně stejně jako Fiat Panda.

Závěr: dokud to pojede, chci ho.

Pravda, jel jsem s tím Praha-Olomouc s plynem na podlaze, takže mezi 120-135km/h to "žralo" něco nad 6 litrů. Ale to jsem "spěchal". Normálě nespěchám a těm rychlejm žroutům se jen směju.

Až zdražej benzín nad 30Kč/l zase budu jezdit asi na kole. Dvakrát jsem už jel 280km v kuse a za den(15 hodin i s obědem) se to v pohodě dá. Tak co mi (všem) zbyde?
2Hafik: Vážně to nestartovalo, když jsem to nechal opravit, bylo po problému. Výbavu mám XN, bez "elektriky", 3dv. ale za to je tam originální šíbr který se mi moc líbí. Jediné co jsem nechal přidělat byly originál mlhovky Valeo, to byl taky gol že nárazník od Elitu stál míň než jedna mlhovka. Problém se ukázal v uchycení protože frantíci to vyřešily dvěma plastovými boxy, jeden na mlhovku a pak to celé je usazené v dalším a v nárazníku. Ty jsem bohužel musel koupit originály a ta cena to nemá ani cenu komentovat. Zase na druhou starnu ta montáž byla pohodová.
Netankujte 30. dubna 2000 ! ! !

Přečtěte si prosím tuto zprávu a předejte ji dále, mohla by se z ní stát geniální akce, pokud budou všichni spolupracovat!

Toto je protestní akce proti stále stoupajícím cenám pohonných hmot!

Neustále stoupající ceny pohonných hmot, získávají pomalu zastrašující rozměry.

Je nejvyšší čas na reakci postižených.

Celosvětově stoupají ceny pohonných hmot neakceptovatelným způsobem, I když jsou miliony barelů v zásobě. Nyní se rozhodli ropní producenti snížit svou produkci o dva miliony barelů denně, aby vyhnali ceny uměle nahoru.

Všichni postižení jsou nutně vyzváni k protitahu.

Rozhodující den je 30. dubna 2000.

Pokud tento dne nebude nikde tankováno, nemůže si trh této skutečnosti nepovšimnout.

Musíme si povšimnout toho, že máme moc; měli bysme ji jen použít. Dnešní moderní komunikační prostředky umožňují informovat o této akci ve velice krátké době obrovské množství lidí.

Tankujte před, nebo po 30. dubnu 2000, ale😒br />
NETANKUJTE 30. DUBNA 2000 ŽÁDNÉ POHONNÉ HMOTY!!!

Tato akce je nutná proto, aby pár miliónů lidí ukázalo ropným multimiliardářům, že se jím přejídá neustálé placení čím dál více peněz za pohonné hmoty a mají toho tak akorát po krk.

Spolupracujte!!! Předávejte tuto zprávu dále!!! Pošlete tuto informaci svým přátelům a známým. Pomožte udělat z 30. dubna 2000 nezapomenutelný den!

Děkuji

----------------------------------------… />
Originál této zprávy byl doručen z Německa, kde se plánuje úplně stejná akce ve stejný den. (a určitě nezůstane jenom u Německa...)

---

Příchozí zpráva neobsahuje viry.

Zkontrolováno antivirovým systémem AVG ([odkaz]

Verze: 6.0.121 / Virová báze: 58 - datum vydání: 31.1.2000

----------------------------------------… />
Tak to já mám opačný problém. Už mi klepe přední tlumič, takže také akce Elit. Poraďte jaký koupit tlumiče dopředu ? Jo jezdím po Praze, takže to bude chtít asi nějaký měkčí. No jinak s tím výfukem. jednou si takhle přijdu k autu a najednou koukám, že něco visí ze spodku auta na zem a co mé oči nevidí - výfuk. No tak jsem ho uvolnil z gumového držáku, naložil do kufru a odjel. Ani to neřve. To kámoš co má diesela, tak u to upadlo na stejným místě a hrozně mu to řvalo. No měl si koupit benzín (ale skara ta spotřeba nafty to je nádhera, no nic). Jinak mám smolný týden, protože mi přestaly fungovat digitální hodiny ve fordíkovi. Nemáte náhradní ?
2hudec: hmm, to je divný s tím nenastartováním, to nemohlo být přece chybějícím tlumičem. Asi všem 106kám upadává výfuk před tlumičem, mě se to stalo taky, na dovolené předposlední den, 100 km od domu. Lilo jako z konve, tlumič táhl zavěšen po silnici (patřičný zvuk k tomu), střední díl vypadl ze závěsu, takže taky šmirgloval silnici. V dešti jsem to provizorně připevnil plombovacím drátem od celníků a se strachem jel domů, výfuk totiž končil právě pod palivovou nádrží. Auto mělo supersportsound. Dnes už s BOSALem v pohodě, ten starý měl holt už své zasebou. Ono je to před tím tlumičem taky pěkně pokroucený, to nevymysleli dobře. Jinak "zatím" 106 nenechala ani mě ve štychu, jen je třeba občas něco v rámci údržby už vyměnit - brzdové destičky, letos budou zadní tlumiče, holt 85000 km. To je ale divné, že mi odešly dříve zadní tlumiče než přední, čekal bych opak. Loni na jaře už byly na hranici výměny (akce Elit).

A jakou máš výbavu? XN, XR, ... Já mám XR, okna v el., centrál, DO a imobilizér doplněn až mnou. Jo, taky jen 3dv., což se mi i líbí, ale nepraktické.
2Hafik: Spotřeba je opravdu slušná, tipnul bych si to při kombinovaném provozu tak na 6,5 l, i když s autem převážně jezdím mimo Prahu tak ta spotřeba bude možná o něco nižší ale zase se to vykompenzuje na dálnici kde si myslím že při 130 tam už v nádrži bude pěkný vír. Jediný opravdu vážný problém jsem měl právě s tím výfukem a to že prasknul před tlumičem a auto nešlo nastartovat, představ si že nikdo mi nevěřil že to auto s děravým výfukem nejde nastartovat. Asi tam zafungoval nějaký zpětný tah či co ? Jinak mě 106 nikdy nenechala ve štychu.
2hudec: tak to byl z mé strany překlep, obsah je skutečně 1124 cm. S tím výfukem mám stejnou zkušenost, nejprve jsem měnil tlumič, další rok střední část, tj. včetně katu, pěkná pálka, ale u Elitu to vyšlo o pár tisíc levněji než u aut. dealera, přitom používají myslím díly ze stejného zdroje. Jinak dost záleží jak díly výfukové soustavy člověk zavěsí, když se správně nenasadí do gumových závěsů (až na konec) tak to hezky rezonuje a dělá větší rámus, přesně jak píše Etzold. Jaké jsi měl dosud problémy se 106? A spotřeba?

P.S. Kde jste všichni majitelé Twing, Clií, Cors, 205, Fiest (už tu je), Saxíků, ...?
to Hafik: Sám jsem také majitelem 106 r.v 93 a proto mě překvapil tebou udávaný obsah 1148ccm pokud vím tak dvanáctistovky jsou 1124ccm. Alespoň nevím o tom že by Peugeot v tý době dělal jiný benzinový motory. Jinak jsem s ním mám podobné zkušenosti a nedám na něj dopustit jenom by to občas chtělo trochu silnější motor. Jediná necnost je korodující výfuk no ale to je slabost všech Peugeotů.
2mrazik: To je fakt, jak se to pořádně naloží, tak to moc nejede, člověk musí hodně přišlápnout plynový pedál. Prostě krouťák tam chybí. Ale do 2 dospělých osob žádný problém. Já jednou vezl celkem 5 dospělých osob (včetně mě samozřejmě), což mohlo být odhadem tak 350 kg plus dalších zhruba 50 kg zavazadel v kufru, no nic moc. Sice to jelo, dokonce mě překvapilo že to ještě slušně akceleruje, ale znatelně se zhoršily jízdní vlastnosti, hlavně v zatáčkách, prostě na tohle ty auta nejsou. Teď jsem řešil o víkendu problém jak naložit manželku, dítě a kočárek (hluboký) do auta, po několika marných pokusech se mi to nakonec povedlo.

2matuS: Já jel nejvíc 155 km/h (maximálka je 165, víc jsem si raději netroufl, jsem na světě rád, a aerodynamický hluk taky nijak výrazně nenarostl, akorát motor už bylo dost slyšet. Jezdit těsně pod maximálkou už moc bezpečné není. Ale trvalá rychlost do 130 km/h po dálnici naprosto bez problémů. Nejlepší pocity mám při jízdě po klikaté okresce, to je docela požitek, nízké těžiště a na délku auta (3,58 m) velký rozvor a rozchod (kola v rozích) a taky malá výška vozu (1380 mm)dělají divy.
matuS
hafik> ako je to so saxom neviem, ale nevyzera ako facelift axka 😉
objem je tesne pod 1.5
motor vibruje len pri volnobeznych otackach, hluk je normalny. moc tiche to nieje, ale hlucne tiez nie. vyrazny hluk zacina pri 120km/h, ale je to hluk motora, aerodynamicky hluk _nieje_ ani pri maximalke (155km/h) - takze je to mestske auto, a v ramci mesta (do 90km/h) je to imho pekne tiche. mam v aute radio a menic a nemusim to pustat naplne, aby som pocul 😉
hluk nemozem porovnat s inymi autami tejto triedy, lebo som dlho v takom aute nebol, ale perovanie je rozhodne najkomfortnejsie z malych aut. je mekulinke, takze pri pohodovej jazde je to naozaj pohoda. nevyhoda je, ze sa moc naklana a teda ani v rizikovych situaciach nic moc.
ale pri pohodovej jazde....
Musím se pochlubit svou Fuiestou 1.1 !!!!!!. Spotřeba mimo 5.3 l a ve městě kolem 6.5 při normální jízdě. Sice se nesmí moc naložit, ale ve dvou jede perfektně. Já si nemůžu stěžovat.
Absolutní souhlas se závěrem Tvého příspěvku, aspoň k něčemu je to zdražování PHM dobré (teď asi naštvu majitele takových korábů).

Mimochodem, jak dosáhnout co nejnižší spotřeby, ale aby se člověk taky trochu svezl. Točit motor co nejčastěji v oblasti otáček kde je maximum krouťáku, nebo prostě řadit vyšší stupně co nejdřív to jde (pak se ale nesvezeme). Asi to chce znát výkonové křivky konkrétního motoru. Jenže tam není závislost na spotřebě.

Dá se na to říct nějaké obecné pravidlo?
Kromě větších aut, o kterých si píšu v jiných rubrikách mám v rodine ještě výše uvedené vozítko a jsem s ním moc spokojen. P 205 r.v.'91, 92.000km, třídvířko. Nejsem nabubřelej uživatel velký limuzíny, co mi přijde do ruky, s tím jedu a Peugeotek je můj oblíbenec, ale dlouhodobá spotřeba je spíše 6 litrů nafty ve městě. BMW 524TD mi žere při průměné sportovnější jízdě 7,5litru a Mercedes 190 2.0D se při spíše dravější jízdě mimo město dostal teďko naposled dokonce na 5,1 litru/100km. Myslím, že v brzské budoucnosti budeme svědky jak ceny pohonných hmot úplně vyřadí z provozu rozežrané vysokoobjemové benzíňáky - krále silnic.
2matuS: Jo Citróni jsou moje krevní skupina, a je jedno který model. AX ale moc detailně neznám, je to takové nenápadné malé vozítko. Zajímalo by mě, jestli Saxo nějak vycházelo z AX nebo až z P106ky.

Ta spotřeba při městském provozu je super, co je to za objem ten diesel? Nemusíš mít na uších tlumiče? Tahle malá auta většinou nejsou tak moc odhlučněná jak větší, a starší diesely přece jen vibrují trochu víc.

2korzičan: Kolik je třeba najezdit ročně aby se nafťák vyplatil u malého auta, které nejezdí dlouhé štreky po dálnicích? Je tam přece častější výměna filtru, vyšší pojistka, vyšší pořizovací cena auta (i ojetiny).

Jinak takový P205 diesel 1.9 v dobrém stavu, to je dnes dobrá volba, aspoň pro ty co chtějí auto spíš pro užitek než pro obdiv sousedů.

2all: A co spolehlivost, nějaké trable?
To je ono konecne niekto rozumny , mam tiez take skromne naftove auto a staci to na vozenie do prace......
matuS
este som zabudol, ze poh.hmotnost je tiez cca 850kg, a to je na diesel super cislo!
matuS
mam sluzobne male auto, citroen ax diesel. v meste same vyhody, mam vacsiu sancu zaparkovat. zvacsa jazdim sam, takze aj vykon motora (tusim 43kw) staci. mimo mesto je to horsie, ale opakujem 90% mam mesto. dlhodoba spotreba 4.5l nafty.


nevyhoda este je, ze to nieje take bezpecne ako velke auto a nema to klimu.
Ahoj lidičky co se rádi vozíte ve svých malých nebo spíše mini vozech. Ať čtu v MC co čtu, většinou je to jen o velkých nebo rádoby "velkých" autech, ale i tihle naši prckové mají své výhody. Každé auto je má, jinak bychom všichni jezdili v jedné stejné plechovce. Tak se tady pochlubte, jak vám šlapou vaši prckové, hlavně kolik vám toho ubývá v nádrži, ať nám majitelé větších aut mají aspoň něco taky závidět. Já sám mám P106, 1148 cm, 60 koníků na necelých 800 kg. Docela hbité, hlavně malé - krátké do města a na parkování, no a mimo město na dovolené spotřeba i 4,63 litrů při trase 1200 km. Jinak průměrně tak 5,5 litru. To by zatím stačilo. Můžete mi někdo poradit jaký má tento P106, r.v.92 převody - trvalý a jednotlivé stupně? Moc by mě to zajímalo. Díky za odpověď (můžete i do rubriky "Potřebuji poradit").