Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

110 komentářů

Dobrý den

Máte někdo už toto auto? Jste spokojení? Podělte se prosím o zkušenosti!

Děkuji
matuS
ja som s nim mal poldnovu skusobnu jazdu (s 220d) a to auto splnuje moje poziadavky. Je tiche, pekne, relativne rychle a usporne.

Vadili mi len prkotiny - pouzitie archaickych displejov v interieri a pri tuknuti na packu smerovky nieje trojblik, ako je uz dnes zvykom.
Počkej to myslíš vážně: (archaické displaye)? Máš na mysli obrazovku s DVD/PC ? Ta je jedna z nejlepších co se dnes dá do auta dát!!! Je perfektně čitelná i na ostrém slunci a díky vysokému rozlišení i detailní a jemná. Ve všech testech bodovala naplno. Má krásnou grafiku. Nebo jsi měl na mysli ty optitronové ciferníky?
matuS
myslel som ten displej s hodinami, resp u lacnejsej verzie bez Multimedia packu aj displeje klimatizacie...
matuS
este ked sme pri Multimedia - po kazdom nastartovani je treba stisknut, ze potvrdzujem nejake bla bla bla...

A mapu SR to nema. Jedine co sa mi na MM paci je nainstalovany bluetooth pre telefon a Mark levinson.
Je to krása ale ten zadek není dvakrát můj vkus 😉
matuS
v striebornej metalize sa ani mne nepaci zozadu, ale v tmavej je to naopak.

Skoda len, ze napr nepouzili vzadu biele smerovky, ale dali tam zlte.
Když jsem si prohlížel možné konfigurace IS2xx, tak mě trklo do očí tohle😒br />
Na tuhle kategorii auta v základu dle mého chybí😒br />
dešťový sensor

samostmívací vnitřní zrcátko

Aby člověk dostal tyhle návykové "samozřejmosti", které jsou součástí střední výbavy níže postaveného Avensisu, tak si musí připlatit jeden ze dvou paketů za víc jak 160 kKč.

Součástí paketů zase jsou poněkud nepraktické rozměry pneu - vzadu jiné než v předu a řekl bych že zadní rozměry 245/45/R17 nebo 255/40R18 nemá vzhledem k výkonu motoru rozumné opodstatnění - zase taková formule to se 130 nebo 150 kW není.

Obutí 225/45/R17 na všech kolech by mi připadalo rozumnější.

Zatím se mi nejvíc líbila karmínově červená metalíza.
matuS
Na tuhle kategorii auta v základu dle mého chybí:

dešťový sensor

samostmívací vnitřní zrcátko

S tym stmievaci zrkadlom suhlasim, ale dazdovy senzor je blbost. Mal som ho na C5, teraz ho mam tiez a co ja viem. Na C5 sa nedala nastavit intenzita, takze castejsie som to nepouzival ako pouzival, teraz na IS sa da nastavit intezita, tak snad casom sa na tom naucim ficat, ale uz len fakt, ze tam musim nastavovat intezitu...proste je to skor feature ktora ma zabrat na city ako na realne vyuzitie.

Vybavove baliky su tragedia japoncov, proste sa s tym treba zmierit alebo kupit bmw. Ja som zobral Luxury, lebo som chcel kozu, drevo, xenony a parkovacie senzory. Ostatne veci co boli k tomu su uz len prijemne.

Avensis mozno ma par drobnosti v cene, za ktore sa u IS priplaca, ale to sa predsa nemoze porovnavat. Tie auta su kdesi uplne inde, treba sa previest.

Co sa tyka pneu, musim suhlasit. Jedina vec, ktora ma napadla, ze preco tam davaju take pneu je aby to auto odzadu lepsie vyzeralo. Ten kufor je taky "boubelaty" 😄 a s 205 gumami (ktore su v standarte) to auto vyzera ako elektricka.

Kazdopadne na zimu je rozmer 205 nutnost, takze prave vyberam disky. Chcel som tam dat origo lexus, ale pytaju 17tis sk za jeden 16" disk. No nech si ho napchaju do zadku...
To matuS😒br />
kdesi som cital, ze od momentu, kedy tento rok slovensky lexus upracil ceny viacerych modelov (smerom dole) tak sa v IS objavila moznost vypnutia ESP.

A tento vikend bezal v Autosalone na PRIME test 220ky a tam zas spomenuly ze doslo k uprave prevodovky (manualu pre diesel) smerom k skrateniu dlhych prevodov.

Mas nejake info o tychto zmenach? Co tvoje skusenosti s autom po case...
matuS
-co sa tyka ESP - neviem o tom.

-ad ceny: ano isli dole, zakl.model tusim o 30tis a vybava lux tiez tak nejako.

-modelovy rad 2005 (ktory mam aj ja) bol koncipovany co sa tyka prevodovky tak, ze base a lux mali "standardny" pomer v diferenciali. Sport, resp lux + 18" kolesa mali kratsi pomer v diferenciali

V modelovom rade 2007 sa kratsi pomer dava seriovo aj do lux. Base ma stale "dlhu" prevodovku.

V 2007 sa zmenilo aj ulozenie tlacitok pre otvaranie kufra a nadrze z interieru (v 2005 su nad sebou a su neposvietene) v 2007 su vedla seba a su podsvietene. Lexus tak reagoval na staznosti majitelov, lebo je to fakt odveci, su v takej kaplne a v noci sa da len podla hmatu.

Moje skusenosti - super. Som velmi spokojny. Je samozrejme par veci co ma sere napr ked dam mp3 cd do radia, tak displej ukazuje default cislo adresara pomlcka cislo pesnicky pomlcka cas pesnicky. Ked chcem nazov tracku, musim 5x stlacit iste tlacitko. Po vypnuti motora (resp radia) a zapnuti je tam opat ten ciselny format a opat musim 5x stlacat tlacitko... auto sa mi samo po rozbehnuti nezamkne, ani sa to neda nastavit. Pri zaradeni spiatocky sa zaclonka dava sama dole, po rozbehnuti sa zasa da sama hore...neviem preco mi to vadi, ale naco to furt lieta hore dole? Ja cez to vidim ajtak. No a este jeden taky problem: ked silno prsi a otvorim dvere, tak zo strechy vzdy padne par kvapiek na sedadlo...

Inak auto s pribudajucimi km jazdi stale lepsie a lepsie a zerie menej. Podla diskusii sa posledne znizenie spotreby objavi pri 15.000km, takze este mam cas (mam 5tis)
tu je zveřejněný test

[odkaz]
Když jsem jedno deštivé období jezdil střídavě v autě se senzorem, který vyžadoval zásah do nastavení intenzity tak jednou za hodinu, a autem bez senzoru, kdy v tom "aprílovém" počasí jsem stěrače furt zapínal/vypínal/přepínal/nastavoval cyklovač. tehdy jsem si dešťový sensor rychle zamiloval.

Dešťovému sensoru chvilku trvá než se rozhdne poprvé setřít, což je blbý, občas setře zdánlivě bezdůvodně, ale celkově to shledávám jako velmi komfortní věcičku pro dlouhé deštivé trasy - stěrače jsou najednou něco, čím se nemusím zabývat.

S pakety u japonců máš pravdu, na druhou stranu tohle je poprvé, kdy mám pocit, že japonci konfiguraci paketů vzhledem k segmentu vozů kam IS2xx patří, tak trochu nedomysleli.
matuS
S pakety u japonců máš pravdu, na druhou stranu tohle je poprvé, kdy mám pocit, že japonci konfiguraci paketů vzhledem k segmentu vozů kam IS2xx patří, tak trochu nedomysleli.

preco myslis?

bmw 320d a C220cdi to tiez nemaju v zaklade, pokial viem. Netvrdim, ze by to v zaklade nemuselo byt, lebo to zrkadlo a senzor stoja dohromady snad 10tis sk, ale zasa preco by to tam davali, ked ostatni to tam tiez nemaju...
Asi to bude znít šíleně, ale IS2xx mi co se týče výbavy a zaměření na trhu připadá jako docela harmonicky vyvážené auto, kde ostatní paketové doplňky (právě až na to vnitřní zrcátko, xenony a podle mě i ten senzor) představují na tuto třídu nadstandard.

Jedna sličná japonka mě kdysi při diskusi nad zajímavě naaranžovou kyticí přivedla na myšlenku, že krása spočívá v harmonii. A právě IS2xx na mě takto působí, bohužel nestmívací zrcátko a pár podobných prkotin mi tu harmonii ruší asi podobně jako kdyby tam v základu dali ocelová kola namísto ozdobných, nebo kdyby nebyl u automatu tempomat.

No a podobně na mě působí ten paketový rozměr pneu "`a la formule 1", který by byl v harmonii tak leda s připravovaným s motorem v IS500.

Opravdoví profící - technici umí udělat technické dílo nejen funkční, ale i elegantní. A je jedno, jestli se jedná o motherboard v PC nebo o auto. Proto když si kupuji výrobek, který mi stojí za zamyšlení, tak se zajímám nejen o papírové parametry a vnější vzhled, ale snažím se zajímat se i o technickou eleganci. Prostě postup v duchu hesla "Dokonalosti se dosahuje maličkostmi, ale dokonalost není maličkost". Když je dílo technicky elegantní, tak mám téměř jisotu, že ho navrhovali profíci, kteří se snaží aby se za svůj výtvor nemuseli stydět. I oni můžou udělat chybu, ale pravděpodobnost chyby je mnohem menší, než u produktů typu "prasopes".

Vzpomněl jsem si na vedoucího jednoho autoservisu, který řekl: "Chtěl jsem si koupit Citroen Xaru Picasso, protože se mi hrozně líbila. Pak nám dovezli jednu nabořenou z dálnice a když jsem viděl jak debilně jsou tam udělané rozvody elektriky, tak to auto nechci." Já toho servicemana naprosto chápu - narazil na míru technické neelegance, která překročila meze pro slušně udělaný produkt.
matuS
nerozumiem ti, ale nevadi.

myslim, ze dnes je od vyrobcov naivne cakat, ze urobia nieco navyse.
To nevadí, to už je život. Přeji hezký den a mnoho kilometrů bez nehod.
matuS
vdaka, aj tebe.
Díky nízkému kompresnímu poměru NEVYŽADUJE Tvůj motor palivo o vysokém cetanovém čísle. Mohlo by se tak stát, že paradoxně to auto nebude dobře reagovat na extra aditivované nafty, které jsou k dostání u Shellu, ÖMV a myslím i u některých dalších značek, jso je Slovnaft.

Prosím dej vědět, vyzkoušej, moc mne to zajímá. Zdravím Tě.
matuS
Díky nízkému kompresnímu pomeru NEVYŽADUJE Tvuj motor palivo o vysokém cetanovém císle. Mohlo by se tak stát, že paradoxne to auto nebude dobre reagovat na extra aditivované nafty, které jsou k dostání u Shellu, ÖMV a myslím i u nekterých dalších znacek, jso je Slovnaft.

Prosím dej vedet, vyzkoušej, moc mne to zajímá. Zdravím Te.

Mne sa zda, ze som niekde cital, ze kompresny pomer je vysoky, ale neviem to posudit.

Problem nieje v cetane, ale v obsahu siry. Ten motor je na to citlivy a nafta, ktora sa da u nas (u vas kupit) je zevraj na hrane. Preto kupujem (resp kupil som, lebo zatial som tankoval iba 2x) tu lepsiu naftu. SLovnaft ma dokonca naftu bez siry (resp aspon to tak propaguje)

Cena je sice o trocha vyssia ako benzin ale moc ma to nevzrusuje. V este nezabehnutom aute mam pri sviznej jazde o 4 litre nizsiu spotrebu ako bola na C5...
Tento motor má nejnižší kompresní poměr v kategorii 1,9 až 2,2 (nízký hluk) a nejvyšší teplotu žhavení žhavicích svíček.

Vysoká komprese = potřeba vysokého cetanového čísla, nízká = naopak. O síře to není, Toyota brala vzorky paliv a ČR a SR na síru vyhověly, pouze nesmíš narazit na vmíchaný lehký topný olej, tím bys zničil kalalyzátor DNPR (nazývaný též zkratkou D-CAT).

Rád slyším že máš dobrou spotřebu, systém D-CAT bohužel potřebuje pro svou funkci vstřikování určitého malého množství nafty pátým vstřikovačem navíc.

Ale máš skvělé NOx, pod úrovní připravované EU5. Zdravím.
to MatuS

s tym, ze si si obstaral IS-ko si ma potesil. Mat tak dnes moznost zalovit v premiovom segmente asi by som stal pred rovnakym rozhodovanim madzi BMW3 a LEXUSom IS.

Z hladiska vseobecnych info (hlavne z publikovanych testov) by zvazoval trojku (pozitok z jazdy - motor, podvozok, riadenie, radenie...), srdcom som vsak roky TOYOTA-pozitiv a tym padom mam blizsie k LEXUSU (spolahlivost, design, individualita,...).

Tvoj dovod si spominal, dovera v japonsku techniku a styl jazdy - sa zrejme naklonili na stranu LEXUSU.

Zaujimalo by ma vsak, ci sa odohraval boj o zakaznika aj v showroomoch BMW/LEXUS. Ako na teba posobili zastupcovia tychto znaciek - co ich argumenty, porovnania, zlavy a pod(predpokladam ze slo o AWT vs. novootvorene centrum LEXUS patriace PPC) - len tak na margo - ani na jedneho z predajcov som nepocul vela dobreho.

Mozno to nebol pre teba rozhodujuci faktor, ale zistoval si ako je to s nutnym servisom pre oba znacky tak cca do 120tis km? Co intervaly a ceny (diesel)? Dnes sa stava standardom v tomto segmente, ze sa ponuka gratis servis na limitovane obdobie. O LEXUSE viem ze to nema, ale tvrdia ze v cenach servisu su lacnejsi ako konkurencia. Je to pravda?

A este otazocka, zvazoval si aj IS 250? napada ma to pretoze ak si jazdil C5 3l tak prepokladam ze si neriesil otazku spotreby. Preco nakoniec diesel?

Som rad ze sa tu nasiel niekto kto pravidelne prispieva a vie priniest info aj z tohto segmentu. Zdravim
Ako na teba posobili zastupcovia tychto znaciek - co ich argumenty, porovnania, zlavy a pod(predpokladam ze slo o AWT vs. novootvorene centrum LEXUS patriace PPC)

No ja som stál pred podobným problémom, síce som nakoniec kúpil niečo iné ale bol som u obidvoch predajcov. Ako majiteľ landcruiseru som hneď zamieril do lexusu (chcel som si pozrieť 450h), samozrejme zo začiatku ochota potom keď som im povedal, že auto chcem relatívne rýchlo ale bez toho aby som ho aspoň videl a mal dva tri dni požičané trochu zmenili prístup. Keď som im nakoniec povedal (po pár dňoch kedy sa nikto neozval), že beriem niečo iné ale omrknúť by som to mohol tak už sa neozvali.

V AWT úplne profi prístup, milý, ukázali aj to na čo som sa len spýtal (vtedy ešte nepredstavené coupé 335i), aj napriek tomu že nakoniec som nezobral ani bmw tak stále ochota, pozvánky, informácie a vôbec nie dotieravo.

Jednoducho po skúsenostiach so servisom toyota a prístupom lexusu si tak skoro toy/lexus nekúpim...

Inak 220d mať automat a nepredávať to PPC tak mám o favorita viac...
matuS
Z hladiska vseobecnych info (hlavne z publikovanych testov) by zvazoval trojku (pozitok z jazdy - motor, podvozok, riadenie, radenie...), srdcom som vsak roky TOYOTA-pozitiv a tym padom mam blizsie k LEXUSU (spolahlivost, design, individualita,...).

motor - lepsie je bmw

podvozok - podla mna rovnake

riadenie - podla mna rovnake

radenie - lepsi je lexus

Tvoj dovod si spominal, dovera v japonsku techniku a styl jazdy - sa zrejme naklonili na stranu LEXUSU.

Zaujimalo by ma vsak, ci sa odohraval boj o zakaznika aj v showroomoch BMW/LEXUS. Ako na teba posobili zastupcovia tychto znaciek - co ich argumenty, porovnania, zlavy a pod(predpokladam ze slo o AWT vs. novootvorene centrum LEXUS patriace PPC) - len tak na margo - ani na jedneho z predajcov som nepocul vela dobreho.

nebili sa, ale slusni boli obaja. Ako pises, jedna sa o awt a ppc. Obaja nemali ziaden problem so zapozicanim auta na pol soboty. BMW ponuklo zaujimavy servis na 7 rokov zdarma, lexus nie, ale zasa on ma cenovu vyhodu niekde inde.

Obaja ponukli nejaku zlavu.

U bmw som sa nahradne vozidlo nepytal, v lexuse mi povedali, ze nahradne auto je vzdy a vzdy je to lexus. Tak som zvedavy ci to splnia.

Mozno to nebol pre teba rozhodujuci faktor, ale zistoval si ako je to s nutnym servisom pre oba znacky tak cca do 120tis km? Co intervaly a ceny (diesel)? Dnes sa stava standardom v tomto segmente, ze sa ponuka gratis servis na limitovane obdobie. O LEXUSE viem ze to nema, ale tvrdia ze v cenach servisu su lacnejsi ako konkurencia. Je to pravda?

prave naopak, ja som si vypocitaval, kolko stoji ktore auto vratane servisov, takze aj u bmw som si zistoval, kolko stoji servis aby som vedel, aka je cenova uspora.

Cena servisu je u oboch znaciek rovnaka, pravidelny servis stoji cca 11tis sk. U bmw raz za 30tis, u lexusu kazdych 15tis mala prehliadka (stoji 1tis sk) a kazdych 30tis "velka" (olej a pod) to stoji cca 10tis.

U oboch mi tvrdili, ze rozvodova retaz sa nemeni, ale v CD, ktore som k lexusu dostal je, ze pri 160tis sa retaz meni. Bohvie ako je to u bmw.

Takze neviem, ci je lexus lacnejsi, napr co sa tyka nahr.dielcov. Inak hodina servisu v lexuse je 1100sk bez dph. U bmw neviem, ale bude to podobne.

A este otazocka, zvazoval si aj IS 250? napada ma to pretoze ak si jazdil C5 3l tak prepokladam ze si neriesil otazku spotreby. Preco nakoniec diesel?

IS250 som nezvazoval. Jednak by sa s tou vybavou nevoslo do rozpoctu (is250 je totiz drahsie ako 220d) a druhak, spotrebu som riesil. Dalsia vec je, ze zbavit sa dneska benzinoveho sestvalca je "narocny konicek"

Nikto take auto nechce.
Ted
zvazoval jsem taky IS, ale auto je uvnitr strasne stisneny a sedet na zadnich sedackach v neprirozeny pozici s minimeme mista...

zkousel jsem bezprostredne po sobe 250 a 220d... 220d jsem otocil na prvnim kruhaku a vratil zpatky. nejhorsi naftovej motor jakej jsem kdy zkousel spolecne s 2.0HDI...

rozhodne bych kvuli tomu preferoval 250, ale pritelkyne v tom aute mela klaustrofobicky pocity. reakce na rychly zmeny smeru s vyraznym nedotacivym efektem me taky dostala a uprimne ten motor se nechova na svuj vykon...
matuS
vazoval jsem taky IS, ale auto je uvnitr strasne stisneny a sedet na zadnich sedackach v neprirozeny pozici s minimeme mista...

zkousel jsem bezprostredne po sobe 250 a 220d... 220d jsem otocil na prvnim kruhaku a vratil zpatky. nejhorsi naftovej motor jakej jsem kdy zkousel spolecne s 2.0HDI...

rozhodne bych kvuli tomu preferoval 250, ale pritelkyne v tom aute mela klaustrofobicky pocity. reakce na rychly zmeny smeru s vyraznym nedotacivym efektem me taky dostala a uprimne ten motor se nechova na svuj vykon...

Stiesneny pocit - no bmw ma v pozdlznom smere asi o 3cm viacej, ale je uzsie. Takze ak si mal pocit, ze bmw je vacsie, tak je to len pocit. Ale ten je samozrejme pri vybere auta dolezity.

Zadne sedacky - na prvej skusobnej jazde so mnou sedel otec, sedel za mnou. Je zhyckany z e-klasse ale po jazde povedal, ze je ocareny. To som od neho este v zivote nepocul 😄 Zadne sedacky su vynikajuce (ale nie pre toho v strede) Maju dlhe sedaky a sikme operadlo. Uz som tam sedel a sedi sa tam dobre.

Motor - uz som sa o nom viackrat vyjadril. Tvoju nechut nezdielam (inak by som si ho nekupil). Ano, uznavam bez problemov, 320d ide lepsie, hoci ma o 14koni a 40Nm menej. BMW ma fakt lepsi motor a je skoda, ze lexus nema tak dobry motor, lebo potom by to bolo jasne lepsie auto ako bmw.

Ad nedotacavost - ja som s 320d a IS220d najazdil na skusobnych jazdach s kazdym vyse 200km, bral som obe aj na Pezinsku Babu (co je kopec kde sa jazdi slovensky majstrak do vrchu). Podla mna su obe auta rovnako nedotacave. BMW ma vyhodu, ze sa da esp ciastocne vypnut. Ale obe su nastavene tak, aby boli nedotacave.

Podla mna je Lexus lepsie auto, lepsie ako celok. Jedine negativum je ten motor, ale pre mna to nieje ten najpodstatnejsi argument. Vyber auta som riesil asi polroka, vyberal som medzi Cklasse, 320d a Lexusom, takze viem preco som ho vybral. Ale uplne chapem, ked si niekto vyberie BMW. Nastastie si mozme vyberat 😊
v lexuse mi povedali, ze nahradne auto je vzdy a vzdy je to lexus. Tak som zvedavy ci to splnia.

A za akých okolností ho dostaneš? Aj pri pravidlených prehliadkach? Alebo iba pri oprave veci, ktorá je v záruke? Podľa mojich skúseností s PPC a celkovo dealermi toyota platí to druhé...

ze zbavit sa dneska benzinoveho sestvalca je "narocny konicek"

Nikto take auto nechce.

neboj sa bude aj naopak 😄 A u niektorých značiek to nie až taký problém, pravdou však je, že strata hodnoty u benzínu je oveľa vyššia...
matuS
aj pri prehliadkach
matuS
a uprimne ten motor se nechova na svuj vykon...

inac neodpustim si este poznamku. Bol som na nejakych prezentacnych jazdach bmw a vyfasoval som 330i. Akoze - parada. Hlavne je super ked ti niekto da auto s plnou nadrzou a povie ti - rob s tym co chces, len to nerozbi 😊

Takze som s tym isiel hlava nehlava, furt do plnych. A mal som presne taky isty pocit, ako si ty hore napisal. Ta 330i ma mat nejakych 260koni. No nezdalo sa mi to. Vtedy som asi uveril, co hovori magic. Ze este nikdy nenameral ziadnemu BMW vykon, aky deklarovali papiere.
Ted
zjevne mame kazdej jiny preference. ale tvrdit ze motor neni dulezitej...

je fakt ze 330cd ma vyssi nez udavanej vykon 😊
zmulin
Zas to nepřeháněj,204Ps stačí 😉 😊
matuS
pozor, ja som nepovedal, ze motor nieje dolezity, ale ze nieje najpodstatnejsi.
Ted
tak u nafty je to vetsinou pravda 😁
ad k tomu motoru v IS 220d. Mozna jste zaregistrovali, ze Toyota predstavila myslim si, ze v Zeneve, nacipovanej 130KW D-cat na nejakejch 150 KW a tim by nektery neduhy stavajici verze mohly bejt odstraneny, co si myslite ?

Mame v rodine novou Ravku s timhle dieslem a musim dat za pravdu, ze jsem od toho motoru cekal vic - hlavne vic kultivovanosti.
Ted
pokud jde o stejny motor a zmena je jen v plnicim tlaku/turbu, tak to spis bude jeste horsi...

viz rozdil TDI 125kW 103kw... vetsimu turbu trva dyl nez se roztoci a dira na spodku se zvetsuje...

krasny priklad ze sveta benzinu je astra OPC... davkovat plyn na kruhaku je opravdu nehezka zkusenost
Ted
ten motor ma hrozivou diru na spodku uz ted, neklidnej chod a po vybuchu vykonu ve 2000 ot. vse rychle zkonci. tomu myslim jen jiny mapy nepomuzou
matuS
ten motor ma hrozivou diru na spodku uz ted, neklidnej chod a po vybuchu vykonu ve 2000 ot. vse rychle zkonci. tomu myslim jen jiny mapy nepomuzou

ty si musel jazdit s nezabehnutym alebo zle zabehnutym autom. Vyslovene zly chod v nizkych otackach mal motor ked mal pod 700km, potom sa to postupne vsetko uvolnilo a dnes motor bez protestov taha na 4rke od 1500ot (cca 65km/h) a od 1800 do cca 3500 je to seriozny tah, co sa moze zdat malo ale vdaka tazkemu sprevodovaniu je to interval od 75km/h do 140km/h. Co je na tom zle? Pre tvoje info, tak 4rka na IS ma pomer cca ako 5tka na 320d.

ISko nieje tvoja volba, to ja v pohode akceptujem, ale nekecaj blbosti ked s stym autom presiel 300m. Bol aspon zohriaty motor?
pepO77sk
Mozem potvrdit slova matuS-a. Lexus IS mi tiez velmi sadol - nepotreboval som si pocas testovacich jazd na nic zvyknut.

Velkost vnutorneho priestoru zavisi od Tvojej vysky a zvyku (ak si jazdil off-roady, combi a pod tak interier Ti moze pripadat mali). Dost zalezi aku farbu interieru si vyberies - opticky vyzera inak svetly a tmavy interier.

Osobne mi vadi, ze vstup do kufru je dost uzky - objem samotneho kufra asi bude stacit.

Diesel som vobec neskusal - preferujem benzin; a hlavne u Lexusu automat.

Oplati sa pozriet na nemecke, anglicke a americke fora Lexus owners alebo fankluby. Tam mozes vidiet ake su typicke problemy a otazky majitelov Lexus IS.

Tiez som v rozhodovacom stadiu - ale viac a viac sa mi zda, ze o vitazovi je jasne.
preferujem benzin; a hlavne u Lexusu automat.

Tebe vyhovoval u lexusu benzín s automatom a u legacy 3.0 s automatom bola o ničom, resp. zle radila? 😄 V tom prípade nie je čo poradiť, to hovorím v dobrom. Viezol som sa v oboch, resp. "otroch" 😄 a dokonca aj v outbacku my06, ktorý nemá radenie pod volantom a suverénne najhoršia kombinácia bola IS250 ale to bolo podľa mojich kritérií.
pepO77sk
skdd>

neviem - automat v specB mi vobec nesadol resp. nerozumel som mu. Hlavne ma prekvapil kick-down - na dva krat. K motoru v Subaru ziaden komentar - je super.
Hlavne ma prekvapil kick-down - na dva krat.

Ak si z BA ja Ťa zveziem a ukážem Ti ako na ten automat, resp. uvidíš ako sa to zmenilo od my06.

Nechcem Ťa presviedčať, IS vôbec nie je zlé auto (a to som majiteľ toyoty a považujem túto značku za neštastne poruchovú) a tiež som nad ním uvažoval ale 250/AT ma presvedčili, že IS určite nie.

Na druhú stranu otázkou zostáva ako jazdíš a čo od automatu očakávaš.
Avatar - Charger
Charger
pepO77: A proč jsi proboha zkoušel spec. B s automatem??? to je upravená sportovní verze do které patří manuál! pak je ale normální třílitrové Legacy a tam se ten automat hodí daleko líp i k podvozku a lehce změněnému charakteru motoru.
pepO77sk
no preco - pretoze predajca mal iba taku predvadzacku.
Avatar - Charger
Charger
Tak to jo 😉 ale to potom trochu chápu že jsi z toho auta nebyl nadšený, protože ta kombinace se k sobě nehodí.
matuS
pozrel som si na webe ten test autosalonu.

vypinali tam TRC, co je kontrola trakcie, nie ESP.
To matuS

V teste ma prime ma zaujala ta zmena prevodov ale o moznosti vypnutia ESP (VSC) som sa docital tu na www.auto.cz.

Pozri toto

[odkaz]
Ted
tak se na ten test v autosalonu podivejte... kritizujou v podstate to samy co ja... kdyz si prectete recenzi na auto.cz, dozvite se, ze meli problem se vubec rozjet... v porovnani s 2.0TDI, JTD, nebo 2.0 d,je to proste tragedie. rikejte si co chcete 😁
Avatar - Charger
Charger
To je známá věc že hlavní slabinou IS oproti konkurenci je jeho dieselový motor..
Neviete nahodou niekto aky system pohonu vsetkych kolies pouziva LEXUS v modeloch oznacenych AWD?

Mam na mysli IS, GS ktore su urcene vyhradne pre kanadu, ameriku a pod.?

Obcas su tieto modely v ponuke aj u nas ako individualny dovoz.
pepO77sk
IS220d je prvy pokus Toyoty o diesel v Lexuse.

Vyzera to tak, ze im asi nevysiel. Je viac negativ ako pozitiv. I ked video recenzia FiftGear na Lexus IS220d nie aj az tak zla - i ked asi jedina.
Avatar - Charger
Charger
On ten diesel není špatný, ale na konkurenci prostě ztrácí a je to možná i tou honbou za nejvyšším výkonem a tím zapomněli na ostatní důležité věci..
matuS
IS220d je prvy pokus Toyoty o diesel v Lexuse.

a vyzera to tak, ze aj posledny 😊

zatial je vonku infoska, ze ziadne dalsie auto uz nikdy lexus nevyrobi s dizelovym motorom, vsetky auta budu benzinove a hybridne.

Ale fakt neviem, kde by do IS dali tie baterie.
matus😒br />
Tím si nebuď jistý, Toyota už má hotový 4,4D4D V6 a hlasitě se mluví o dieselových hybridech, s kterými již má Toyota dostatečné zkušenosti, neb je provozuje v Japonsku v malých i velkých náklaďácích.

A nyní jde o emise CO2, a ty bude mít dieselový hybrid zase o 30% lepší než benzínový hybrid, který se jakžtakž dotáhl na normální diesely. A ostatní emise? Hračka, protože hybrid pomůže dieselu právě v těch režimech, které byly na škodlivé emise nejchoulostivější. Když to přeženu, diesel si poběží pořád stejné otáčky s nejlepší kombinací krouťáku a výkonu, o ostatní se postará hybridní soustrojí.

Můj typ? Lex plus diesel plus hybrid. (Subaru se taky dlouho bránilo a diesel je na světě, Toyotě je jasné že v Evropě nemá s benzínovým hybridem žádnou větší šanci...)
matuS
dneska si clovek nemoze byt isty s nicim. Fakt je ale ten, ze cisto teoreticky by ten 4,4 d4d isiel do ich najvacsej limuziny a ta ma v europe velmi slabe predaje. Pre lexus je podstatny americky trh, kde predava cca 70% celkovej produkcie a snad 95% luxusnych limuzin, kam by ten dizel isiel. A v USA zasa neprerazia s ropakom, takze ja to naozaj skor vidim na ten benzin-hybrid.

Ale nechajme sa prekvapit.

Ta infoska co som sem dal je iba ustne podana od jedneho lexus dealera z GB. Nieje to nic oficialne.
matuS
Když to přeženu, diesel si poběží pořád stejné otáčky s nejlepší kombinací krouťáku a výkonu, o ostatní se postará hybridní soustrojí.

ono to vedie k tomu, ze v aute by mal byt spalovaci motor, ktory bude iba generatorom, bez priameho spojenia na pohon v aute. Ktovie, preco to tak este nefunguje.
matuS
huml> ked je niekto lavy a nevie robit so spojkou, tak sa nerozbehne. Vid video z primy, kde s rozbehom nemaju problem.

Ale na tom teste v prime povedali na konci jednu vec, s ktorou 100%tne suhlasim. Do bmw sadnes a bez problemu ides, na lexus si treba trocha zvykat. Inak povedane, s bmw dokaze jazdit kazdy blbec 😁
matuS
On ten diesel není špatný, ale na konkurenci prostě ztrácí a je to možná i tou honbou za nejvyšším výkonem a tím zapomněli na ostatní důležité věci..

s tymto uplne suhlasim. ten motor jednoducho nieje dokonaly ako zvysok auta.
Ted
tak pokud ti redaktori auto.cz prijdou jako nezkuseny ridici, nebudu to komentovat... a pokud je to dle tebe dukaz, ze ses machr :roll:

ja bych si proste lexus s motorem horsim nez v obycejny octavce nekoupil... rozdil ve spotrebe neni oproti relativne uspornymu IS250 tak vyraznej a 220d je proste spatnej motor, stejne jako 2.0HDI
matuS
tak pokud ti redaktori auto.cz prijdou jako nezkuseny ridici, nebudu to komentovat... a pokud je to dle tebe dukaz, ze ses machr

s nikym z nich som nikdy nesiel, takze nechcem ich hodnotit. Avsak v moje auto uz soferovalo niekolko ludi (ziaden profesionaly vodic) a kazdy sa rozbehol na prvy krat a auto neskackalo. Soferom v auto.cz sa to nedarilo niekolko krat. Takze bud nevedia soferovat, alebo klamu. Mas ine vysvetlenie?
Ted
sve zkusenosti jsem popsal...nechciplo mi to, ale dokud se motor a turbo nedostane do otacek (+-2000), nedeje se nic... a to je 1)neprijemne, 2)v mnoha situacich nebezpecne. 3) tahne to do 3500 otacek, takze mas +-1500 otacek vyuzitelnych... super prace, super motor, za mega super auto...

kazdy TDI je na tom tisickrat lip! pokud chces vedet jaky to auto je, porovnavas s jeho rovnymi... nevim s cim bych tento motor mel porovnat, aby mi vysel lip??? >😁

nevim, co by kohokoli melo primet preferovat ho pred 250??? protoze uspora paliva je minimalni, klidny beh nehrozi, hlucnost podstatna, vykon mizernej...

to je vse, co rikam. tem motor v tom aute je nedustojnej. je mi lito, ze sis ho poridil, ale nebudu tuto zkutecnost pred ostatnimi tajit, aby udelali stejnou chybu😉
matuS
sve zkusenosti jsem popsal...nechciplo mi to, ale dokud se motor a turbo nedostane do otacek (+-2000), nedeje se nic... a to je 1)neprijemne, 2)v mnoha situacich nebezpecne. 3) tahne to do 3500 otacek, takze mas +-1500 otacek vyuzitelnych... super prace, super motor, za mega super auto...

kazdy TDI je na tom tisickrat lip! pokud chces vedet jaky to auto je, porovnavas s jeho rovnymi... nevim s cim bych tento motor mel porovnat, aby mi vysel lip???

nevim, co by kohokoli melo primet preferovat ho pred 250??? protoze uspora paliva je minimalni, klidny beh nehrozi, hlucnost podstatna, vykon mizernej...

s cim ty porovnavas ten motor? Chapem, ze ked s 330d, tak to ma ten lexus tazke.

Ad otacky> zalezi od stupna. Napr 2jka taha od 1700 do cca 4500 (do cca 85km/h). 3jka je na tom citelne horsie, je to taky nevdacny prevod, lebo je tam rozdiel 700 (!) otacok od dvojky. Ta taha od cca 2000 do tych 4000. (4000ot na trojke je cca 120km/h) Ta trojka je teda cca na urovni bavorackej (320d) stvorky. Chces mi povedat, ze 320d taha na stvorke od 1600 do 4500? Ha, nebud blazon. S tym autom som isiel a najazdil vyse 300km za den. Zasadny rozdiel medzi 320d a IS220d je v lagu. ISko ma v urcitych rezimoch fakt dost silny lag a vyzaduje to cvik. Bavoracka 320d laguje velmi malo, v tom je ten motor perfektny. To je bez debaty. Ale aj 320d ked ma 1500 ot tak je to mrtve a pri vyssich stupnoch to pri 4000 konci. Proste dvojlitrovy dizel, tam sa zazraky robit nedaju.

ked pisem ze taha myslim tym to, ze dava zo seba to najlepsie. Inak ako som pisal inde, na trojke nieje problem 1200ot a na stvorke 1500, ale to je proste na udrzovanie rychlosti a miernu akceleraciu, nie na nahananie sa.

S TDI som nejazdil, takze neviem, ale ked aj novinari napisali ze je to hlucny motor, tak dakujem, neprosim. Niesom totiz hluchy.

BTW ked chces porovnavat dizel a benzin, povedz mi, preco si si ty nekupil 325i? Pretoze ten sestvalec ma spotrebu na urovni 330d, ak nie mensiu.

Ja som si dizel kupil preto, lebo jazdim ako potrebujem (t.j. normalne) a mam uz druhy krat spotrebu 6,9 (mam 600km, z toho 50km po dialnici 145km/h, 50km mimo mesto 90km/h a zvysok, t.j. 500km po bratislave, a to iba rano a vecer (t.j. zapchy) a vzdy 10km, takze motor sa nestihne ani zohriat.) Som so svojou volbou spokojny.
Ted
Matus: cim ty porovnavas ten motor? Chapem, ze ked s 330d, tak to ma ten lexus tazke.

Ad otacky> zalezi od stupna. Napr 2jka taha od 1700 do cca 4500 (do cca 85km/h). 3jka je na tom citelne horsie, je to taky nevdacny prevod, lebo je tam rozdiel 700 (!) otacok od dvojky. Ta taha od cca 2000 do tych 4000. (4000ot na trojke je cca 120km/h) Ta trojka je teda cca na urovni bavorackej (320d) stvorky. Chces mi povedat, ze 320d taha na stvorke od 1600 do 4500? Ha, nebud blazon.

to jen dokazuje tvoji soudnost. 2.0d je stale nejlepsi dvoulitrova nafta na trhu. tvrdit, ze trojka je v lexusu jako ctyrka v 320d je pritazeny za vlasy. ze 2.0d tahne od 1600 do 4500 se doctes v kazdym testu. zajimavy, ze tobe tahne auto na dvojku a trojku v jinejch otackach...asi se tam hazi jina mapa s kazdym prevodem 😉. navic IS220d je 2.2...nakonec zrychleni na 100 ma lexus za 8.9, maximalku 220(215 sport) bmw 8.3, 225. to vse pri nizsim objemu, spotrebe a hlavne nizsim vykonu o 10kW...cim to asi bude?? ze by vyuzitelnosti otacek a pruznosti?? a to jeste nerika nic o tom, jak je neprijemny s 220 diky charakteristice motoru jezdit. jak jsem jiz psal, i ve srovnani s TDI PD 2.0 je to o tridu... a hlucnost je o neco horsi, ale rozdil mezi IS250 a IS 220D je v hlucnosti trikrat vetsi.

proc jsem si vybral 330d radsi nez 325i? stejna spotreba?? v tvych snech. ja jezdim v praze za 7-8 litru, mimo za 6.8, 325 ma vyrobcem udavanou! 12.1 ve meste a oba vime, ze u benzinu je to spis zbozne prani.

kazdy kdo mel moznost porovnat ti potvrdi, ze 330d je dynamicky lepsi nez 325i. 330d je za jizdy rovnez tizsi nez benzin! a na okruhu DSF porazi 330cd i 130i.... nejake dalsi dotazy??? 😄 pro me je lexus stisneny a rozdil z pocitu z jizdy ve srovnani s bmw je markantni. pokud si nekdo nepripada v IS stisnene, nemam nic proti, ale rozhodne v benzinu a bez automatu, ten stoji za prd.
matuS
ze tobe tahne auto na dvojku a trojku v jinejch otackach...asi se tam hazi jina mapa s kazdym prevodem

samozrejme. cim tazsi prevod, tym horsie si s tym motor poradi. Keby to tak nebolo, bolo by to super lebo jednotka mi "taha" od 1500 od obmedzovaca.

navic IS220d je 2.2...nakonec zrychleni na 100 ma lexus za 8.9, maximalku 220(215 sport) bmw 8.3, 225. to vse pri nizsim objemu, spotrebe a hlavne nizsim vykonu o 10kW...cim to asi bude?? ze by vyuzitelnosti otacek a pruznosti??

alebo zeby tym, ze BMW vazi skoro o 200kg menej?

proc jsem si vybral 330d radsi nez 325i? stejna spotreba?? v tvych snech. ja jezdim v praze za 7-8 litru, mimo za 6.8, 325 ma vyrobcem udavanou! 12.1 ve meste a oba vime, ze u benzinu je to spis zbozne prani.

tu spotrebu o 325i som spomenul preto, lebo mi to na autorevue fore hovoril clovek, ktory to auto ma. rekord ma tusim 6,4 ale inak jazdi stale pod 10, aj v meste. MMira sa vola. Verim tomu, lebo na 3.0 V6 v C5 som mal v meste spotrebu vzdy pod 13, a tam bol automat a ten motor nieje spicka na rozdiel od 325i.

tych 7-8 po prahe, to mas z BC, vsak?
matuS
sve zkusenosti jsem popsal...

este musim k tomuto. Pisal si, ze auto si si zobral a na prvom kruhaku ho vratil. Tak neviem ci mate od predajne kruhak 500km alebo 500m, ale typujem to druhe 😊

Za dalsie, kolko malo najazdene km? Nielen podla mojich skusenosti plati, ze ten motor je od nova velmi tuhy a uvolnuje sa velmi dlho (az do 15.000km)
matuS
pep007> nenechaj si skazit naladu od ostatnych ludi. Pravda je, ze kupa lexusu je v SR stale akoby "odvazny krok", ludia maju k tejto znacke rezervu. Nikto nechape preco, napr tusim uz 15 rokov vyhravaju kazdy rok po sene JDPower a kopec dalsich cien.

Ja som sa vysral na ostatnych, pretoze oni v tom jazdit nebudu a kupil som si auto, ktore je pre moje potreby perfektne.

A na lahsie rozhodovanie ti napisem este par veci, na ktore som pocas skusobnej jazdy nedosiel a velmi ma tesia.

-ked je auto zamknute, staci k nemu prist, asi na 1m od vodicovych alebo spolujazdcovych dveri a autu sa rozsvieti interier a externe ziarovky pod zrkadlami, takze ti osvetli zem. Je to uplne carovne a vzdy ma to potesi.

-na stredovom paneli je sikovne umiestnena ledka - je ju vidiet aj zo zadu ked zavries kufor, takze vies ci si auto predtym zamkol alebo nie.

-okrem klasickych stropnych lamp su aj 4 diodove lampy (pre kazdeho pasaziera jedna) ktore svietia perfektne silno a pritom tak smerovo, ze ich svetlo nerusi vodica aj v najvacsej tme

-diodove svetla (tentokrat nesmerove) su pouzite aj na podsvietenie palubovky pod nohami, vyzera to super. (svieti to stale)

-pod "laktovou opierkou" je dost velky priestor na doklady a pod, samozrejme tiez vysvieteny. Je v nom prepazka ale da sa vybrat (ja ju mam von) Okrem toho su v stredovom tuneli este 2 odkladacie miesta - jedno na pohar a druhe je popolnik, ktory som tiez vybral, takze mam tam ovladacky na garaze a brany. Len ich treba vystlat, aby v nich nehrali veci.

-sedadla vyzeraju super a aj su super. aj dobre chladia a kuria - hlavne rychlo. Kolieska na ovladanie su nepekne, ale velmi prakticke, co ocenujem az teraz.

-zrkadla - oni vyzeraju byt monstrozne (aj su) a nevedel som sa s nimi zmierit, ale akonahle som zacal s autom jazdit, nedam na ne dopustit. Je v nich vidiet strasne vela a su navykove. Kazde ine zrkadla mi teraz pripadaju byt neprimerane male 😊

-svetla (bixenon) svietia perfektne ci stretavacky alebo dialkove.

-vybral som si tmavosedu farbu, lebo je nenapadna a pritom pekna (ta cervena co chces je jednoznacne najkrajsia ale aj najviac taha oci) a obaval som sa ako to bude so spinou. Nieje to az take zle ako som si myslel. Otcova tmavomodra je na tom horsie.

-ovladanie audia a palubaku na volante - perfektne sadne k sposobu ako drzim volant. Samotne audio je super a to ja mam iba zakladnu verziu (13 repro 😄 ) Mark Levinson na tom bude urcite este lepsie.

-na zimu som si kupil 16" OZ, ktore maju rovnaky dizajn ako origo 17" a auto vyzera stale dobre a nie lacno, ako 320d s 16" elektronami.

-kufor ma na dne ocka na siet, na bokoch po 2 ocka na zachytenie nakladu, na strope 2 ocka na zachytenie igelitiek a ma dvojite dno, dost hlboke na ulozenie povinnych drobnosti.

-nastavitelne "shift light", kedy chces aby si radil. Ale to ty asi moc nevyuzijes 😄 Tak ako dodavany eberspacher bufik k dizlu, takze otazka nezavisleho kurenia je cca 20tis sk, na rozdiel 50tis za plnu instalaciu.

-to ticho je navykove a ty to s benzinom budes mat este o triedu lepsie. Ja som si vcera cestou z prace polozil vedla seba do dokladov papiere a tie pri jazde suchotali, tak ma to stvalo az som to musel vsetko vlozit do laktovej schranky...

Myslim ze to stale nieje vsetko ale na viac si momentalne neviem spomenut. Ale dufam, ze som ta navnadil 😊

PS: auto nema automaticke zapinanie svetiel aj pocas dna, ale lexus ti to za 6tis domontuje. Je to drahe, ale nieje ine riesenie.
Ale funguje, Matúši.

Spousta náklaďáků již jezdí na tomto principu.

S tím Lexem nemáš pravdu, velké crossovery si přímo vyžadují diesel plus hybrid.

S tou Amerikou se taky pleteš, po nasazení ultranízkosirnaté nafty na tamější trh se značky předhánějí s uváděním dieselů na trh, a to dokonce i pro všechny státy USA včetně Kalifornie.

Ford Europe - "již vyvážíme Land Rovery s 2,7TDCi a 3,8TDCi"

Toyota - "jsme připraveni!!!" 2006, motory na bázi 2,2 a 4,4D-CAT

Mercedes - "již nabízíme Add Blue" 2006 pro 45, 2007 pro 50.

BMW - "budeme umět 50 již v roce 2007".

Nissan - "nabídneme řadu motorů v roce 2007"

Honda - "ultračistý motor bude připraven v roce 2009.

Všimni si, USA opět zaostávají, ale i tak přišly s vylepšenými obřími dieselovýmí motory pro obří trucky
matuS
vdaka za infosku, zasa som mudrejsi.

ale ajtak: dizel a amerika :?: svet sa meni 😊
Saab
to Petr T.: to že začali v USA prodávat dieselové motory neznamená, že budou prodejním hitem.

A s těmi emisemi hybridních dieselů to taky není tak horké, protože co se těch "ostatních" emisí týče, tak pokud by je ten dieselový hybrid snížil o 70%, o čemž silně pochybuju, tak by se s emisemi dostal na úroveň běžného benzínového nehybridního auta.

Jinak emise CO2 se u benzínu dají snížit jízdou na E85 (líh+benzín) a to až o 80%, čímž se emise CO2 takového benzíno-lihového auta dostanou na polovinu běžného dieselu. Úprava je celkem levná a jednoduchá a nemusíš mít ani baterky (problém je nedostatek lihu).

Navíc jedna jediná elektrárna v ČR (Prunéřov) vyprodukuje za rok víc CO2 než všechna osobní a nákladní auta (včetně Avií, Liazek, 120tek atd.) v ČR za celý rok. A takových elektráren je tady víc.

Automobily vyprodukují průměrně cca 25% všeho CO2 a to hlavně díky starým autům, tj. kdyby na silnicích byli jen auta s Euro5, tak by to místo 25% bylo hned 10%. Tedy ve snížení CO2 je účinější se zaměřit na průmysl a elektrárny tudíž problémem aut je spíše snížení těch ostatních emisí kde je diesel cca 3x horší než benzín (viz. kalifornský smog a zákaz dieselů).
matuS
Saab> ja sa v tych emisnych veciach moc nevyznam, ale porovnaval som moje emisie (z technicaka) s kamosovym 2001 TDI 66kW a vysledok?

HC+NOx mam 1/4 z toho co ma on a NOx mam tusim 1/10 z toho co ma on. Bohuzial teraz tu nemam jeho technicak, takze neviem ci si to pamatam spravne, ale ked si na to v pondelok spomeniem, tak sa na to opat pozriem.

Hovorim, ze nevyznam sa v tom presne, ale zrejme urcite bude rozdiel medzi starym tdi a novym dizlom, presne tak ako je rozdiel medzi starym benzinakom a novym.
SAAB: to, že nemáš rád diesely, nezábrání jejich boomu v USA. Argumenty, které jsi vybalil, jsou založeny ny Tvých pocitech a ne znalostech.

Nemáš vůbec ánung, co se dnes dá s diesely dělat. Existuje alespoň 6 paralelních systémů na likvidaci NOx a dalších spalin.

Co se týče Kalifornie, tomu se mohu skutečně pouze srdečně zasmát. Ty báchorky o zákazu!!! Břich mě bolí od smíchu!

Kalifornie prostě nastavila přísněji své emisní normy než ostatní státy (spolu s dalšími 4 státy, proto tu píšu a 45 nebo 50).

Největším problémem pak byl obsah síry v naftě, nedaly se aplikovat moderní systémy vstřikování a úpravy zplodin, síra byla překážkou.

Jenže od minulého roku je v USA k dispozici ULSD, ultra low sulfur diessel, a tím je brána otevřena. A automobilky se předhánějí kdo kdy vstoupí na americký trh. Začala s tím Honda a zatím to ukončila Toyota, která prohlásila že má všechno co je zapotřebí ke vstupu do Kalifornie. Základem jsou motory vyráběné v Evropě (vyvinuté v Japonsku, samozřejmě), které jsou schopny plnit Euro 5 již nyní, je to jen v nastavení systému.

CO2, opět se mýlíš. Vliv automobilismu na světovou produkci CO2 je dostatečně velký, aby s tím bylo potřeba něco dělat. V roce 2012 budou Číňani vyrábět místo 5 miliónů 15 miliónů aut, co k tomu dodat!!! Někdo ten proces zahájit musí a alkohol situaci nezachrání, tím spíš, že spotřeba je vysoká a dojezd na jednu nádrž tragicky nízký.

Neříkám že diesel je jediné řešení, ale je to jedno z velmi perspektivních řešení včetně používání biodieselu samozřejmě...
Saab
to Petr T.: a můžu snad já za to, že nemáš rád benzíny >😁

Jinak máš pravdu, já jsem tak velký odpůrce dieselů, že si chci koupit ojetý Avensis 2.0 D-4D >😁

Jestli bude prodej dieselů v USA boom nebo ne ukáže až praxe, tady je dohadování zcela zbytečné.

Můžeš mi to s tou Kalifornií vysvětlit ? Nejdříve píšeš, že zákaz prodeje dieselů je báchorka a v další větě píšeš, že Kalifornie zavedla přísné emisní limity, které dieselové motory díky nekvalitní naftě nemohli splnit. Tak jak to je ? Je to opravdu báchorka a diesely tam byli povoleny nebo je to pravda a byli zakázány ? A rád si taky poslechnu důvody proč byli ty přísné limity zavedeny.

Tak "vědecky" zjištěné emise CO2 v EU jsou tyto😒br />
tepelná výroba elektřiny - 29,1%

průmysl - 16,1%

silniční doprava - 27,6%

domácnosti - 20,9%

ostatní - 5,7%

To že by emise CO2 v ČR při uzavření elektrárny v Prunéřově klesli o stejné množství jako kdyby přestala v ČR jezdit všechna auta je taky dokázaný fakt. Takže tě můžu ujistit, že to není jen můj "pocit".

Kdyby se okamžitě vyhodili všechna auta s normou Euro 4 a hůř a nahradili se auty plnícími normu Euro 5 (diesel za diesel, benzín za benzín), tak emise CO2 ze silniční dopravy by klesly o 40-50%, tedy na cca 10-15% celkové produkce CO2. Tudíž by vliv dopravy byl nejmenší i bez hybridních technologií, ale samozřejmě čím víc tím líp.

O tom tragickém dojezdu lihového vozu jsi četl kde ? Auto jedoucí na E85 má až o 33% vyšší spotřebu, reálně to je někde kolem 20%. To ti může potvrdit Pucmeloud, který má s takovým autem najeto pár tisíc kilometrů. Dojezd je tedy kratší o cca 20%. Navíc to jde o auto, které je primárně uzpůsobeno na benzín, ale připravuje se auto speciálně navrženo na líh s možností jet na benzín kde ten rozdíl ve spotřebě bude ještě lepší pro líh. Navíc líh (mix s benzínem) snižuje emise CO2 až o těch 80% ve srovnání s jízdou na benzín, běžný diesel má oproti benzínu o cca 30 % nižší emise CO2, tedy ethanol má o cca 50% nižší emise CO2 než běžný diesel. Aby se mu hybridní diesel vyrovnal, tak by jeho spotřeba ve srovnání s běžným dieselem musela klesnout o 50%. To je prostá a jednoduchá matematika. Ale ethanol nemůže být jedinou alternativou, protože jak už jsem psal nemáme dostatečné kapacity na pokrytí celého trhu lihu.
SAAB😒br />
dobrá diskuze!!! Tak Avensis a v dieselu, to koukám. :shock:

- Kalifornie😒br />
přísné nastavení emisních norem není zákaz. Např. v Řecku, tam skutečně zákaz je - prodeje nových, ale import jetých už nikdo zakázat nemůže...

V Americe se normálně diesely prodávaly a prodávají, paradoxně zastaralé diesely v obřích pickupech emitujícím spoustu svinstva podléhají normám pro náklaďáky...

Teprve s nástupem ULSD je možno aplikovat ty nejmodernější postupy vytváření směsi a úpravy zplodin. (2000 bar, lambdy senzory nebo tlakové senzory ve žhavičích, AddBlue Mercedesu nebo DNPR/D-CAT Toyoty atd.)

Nezlob se, ale pokud s Mondeem dojedu do vzdálenosti cca 1000 km, s benzínem potom 700-800, pak s alkoholem 500-600km. Byrostně nesnáším návšťevy čerpacích stanic, toť vše.

Diesel není všelék, biodiesel taky ne, alkohol taky ne, hybrid taky ne ale vhodnou kombinací se dá situace s CO2 značně vylepšit. Nic proti alkoholu! Souhlas s tím, že se uměle nafoukly emise CO2 z automobilismu a ignorují se ostatní emise.
zmulin
Já si myslim,že třeba v Rusku by byly káry na alkohol celkem úspěšný.Kterej sibiřskej motorista by si nepřál v podstatě jet ve vlastnim baru >😁

Huml:ten dvacetivteřinovej okruh už sem prosím netahej,dyk tam sou tak malý rozdíly,že se stačí testmánovi jenom uprdnout a už je o dvacet míst pozadu 😉
Saab
Petr T.😒br />
Tak Avensis a v dieselu, to koukám.

To víš, nic není nemožné, Toyóóótááá >😁

-Kalifornie😒br />
blbě jsem to napsal, moje chyba.

to matuS: energetická náročnost výroby lihu by měla být větší než u benzínu. Energetická náročnost výroby etanolu je v ČR cca 17 GJ/tunu (viz. data Českého statistického úřadu), což je stejné jako u výroby třeba polystyrenu nebo těžby hnědého uhlí v lomu (18 GJ/1000 m3). U ropy jsem našel jen náročnost těžby ropy, ta je 0,329 GJ/tunu.
Matus> chcel by som sa opytat ci na lexuse IS naozaj vedia v servise nastavit auto na celodenne svietenie lebo mne povedali ze sa to neda a dost mit to na aute vadi lebo predtym som mal mercedes a tam to slo nastavit v palubnom pocitaci a uz som dva krat dostal pokutu za nerozsvietene svetla a zacina ma to auto pekne stvat....

Ja osobme som zvolil 250tku pretoze bol k nej dodavany automat inak neviem co sa tu niekto stazoval na automat v 250tke ved je uplne perfektny radi rychlo a nie je s nim problem a v rezime sport drzi otacky uplne dokonale.....

co je vsak horsie je to padlove radenie pod volantom lebo v podstate to sluzi iba na podradovanie smerom hore si to auto v podste radi ako chce...

este mi dost na aute vadi ze sa same nezamyka po nastartovani... smerovka nema trojblik

zrkadielka sa pri odchode a zamknuti auta same nesklopia.. a nedaju sa sklopit ked je motor vypnuty..

a dalsia vec je bezklucovy vstup ked vystupim z auta musim ho zamykat napriklad renault zamykat netreba...

dalej tu niekto hovoril nieco o absencii dazdoveho senzora no neviem ako to funguje v inych autach ale ja ho v aute mam a pekne ma to rozculuje ked prsi tak to nestiera a niekedy stiera az prilis....
matuS
rasko> svetla vedia. musia tam namontovat nejaky modul, ktory stoji tusim 1800sk + 3 hodiny roboty. Nastartujem a za cca 5s sa mi svetla same zapnu.

co sa tyka dazd.senzora, este na ziadnom aute som nevidel ze by pracoval 100%tne, takze nic si z toho nerob.
MatuS> diky za radu opytam sa na to v servise lebo mne tvrdili ze sa to neda lebo vraj to niekomu raz montovali a potom robilo auto problemy s elektronikou a este mi tvrdili ze sa nikomu to ze auto nema automaticke celodenne svietenie nevadilo co si dost odporuje s tou prvou vetou 😄

kedy si priblizne kupoval auto ty? a tebe to montovali v servise Lexus?

Mas v aute luxury pack? lebo ja mam 18stky kolesa a chcel som na zimu kupit disky a tvrdili mi ze najmensie disky na luxury pack sa daju dat 17stky ...btw... nevyzera auto na 16stkach smiesne? uvazujem o 16stkach lebo ak mam byt uprimny nechce sa mi velmi investovat do gum s diskami 100tisic ....
matuS
diky za radu opytam sa na to v servise lebo mne tvrdili ze sa to neda lebo vraj to niekomu raz montovali a potom robilo auto problemy s elektronikou a este mi tvrdili ze sa nikomu to ze auto nema automaticke celodenne svietenie nevadilo co si dost odporuje s tou prvou vetou kedy si priblizne kupoval auto ty? a tebe to montovali v servise Lexus?

auto som bral 19.9. a montovali mi to asi mesiac dozadu. Doposial ziaden problem, funguje to presne ako ma. robili to v ppc.

Mas v aute luxury pack? lebo ja mam 18stky kolesa a chcel som na zimu kupit disky a tvrdili mi ze najmensie disky na luxury pack sa daju dat 17stky ...btw... nevyzera auto na 16stkach smiesne? uvazujem o 16stkach lebo ak mam byt uprimny nechce sa mi velmi investovat do gum s diskami 100tisic ....

mam luxury pack, ale mam iba 17tky. Na zimu som tiez kupil 16tky. Mam doma aj fotku auta pred vymenou a po nej. Vyzera to super. Nevidim velky rozdiel. Rozdiel je iba pri pohlade zozadu, lebo rozdiel medzi 245 a 205 je vidiet na prvy pohlad 😊

posielam ti sukromnu spravu
Ja osobme som zvolil 250tku pretoze bol k nej dodavany automat inak neviem co sa tu niekto stazoval na automat v 250tke ved je uplne perfektny radi rychlo a nie je s nim problem a v rezime sport drzi otacky uplne dokonale.....

o automate som hovoril ja a nesťažoval som sa, hovoril som že napr. oproti outbacku sa mi nezdá až tak inteligentný. Pomalý tiež nie je. Jednoducho to bola reč o konkrétnych dvoch autách a situáciach, ktorá je už aj tak bezpredmetná, pretože pepO sa natrel, že bol defacto prevalcovaný argumentami v diskusii na inom mieste 😄 Dobre som to napisal pepO? 😊
pepO77sk
matuS>

diky za postrehy. To su detaily ktore som si naozaj pocas jazd (cez den) nemohol vsimnut.

Mam trosku obavy z kufru - predsa len je trosku stiesneny - ale je prijemne, ze ma haciky.

Tiez ma okuzlilo ticho (skusal som aj GS430 - dalsia ticha symfonia). To ticho je jedna z veci, ktore sa mi silne pacia - kedze jazdim skor dlhe trasy. Este podfarbene super audio.

Ako som vravel ja idem urcite do benzinu a automat.

Apropos kolesa - co mas v technickom? Vsetky mozne rozmery pre IS? Teda 16", 17", 18" - tiey by som preferoval mensie roymer zimnych kolies. Teraz mam zimne 17" 225/45 - a nie je to prave velmi bezpecne (sem tam predsa len guma prepruzi az na disk). V Lexus servise mi tvrdili, ze v technickom bude iba rozmer 17" (pojdeme do Luxury pack + 17").
matuS
To je prostá a jednoduchá matematika. Ale ethanol nemůže být jedinou alternativou, protože jak už jsem psal nemáme dostatečné kapacity na pokrytí celého trhu lihu.

a aky je rozdiel v emisiach a energetickej narocnosti pri vyrobe benzinu, nafty a liehu? a ako je na tom bionafta?
Ted
matus: opravdu se bavim... neprekvapuje me , ze nechapes pojem vstrikovaci mapa... vykonova hnotnost 320d je 12.54, IS220d 12.76... coz je rozdil skutecne nepatrny.

objem 1995 / 2231!

max vykon 120/4000... 130/3600!!

spotreba mesto 7.8 IS:7.9, sport 9.5!!

mimo mesto 4.5 IS: 5.4, sport 6.2!

z toho alespon mne vyplyva nizsi rozsah pouzitelnych otacek, zakryvany dlouhym prevodovym pomerem (take kvuli spotrebe). pokud se prevodovy pomer zmensi (sport + model 07) a to stale na uroven horsi nez 320d, dojde k rapidnimu narustu spotreby a snizeni max. rychlosti...

k tomu vsemu si pricti nesrovnatelne dlouhou dobu nabehu turba... jediny, s cim se ten motor muze srovnavat je KIA...pokud ty posledni uz nejsou lepsi 😉

ja znam taky spoustu kamaradu... 😄 pri zavodech na spotrebu se da jet s octavii pod tri litry... presto to neni trilitrovy auto 😉

vyrobce udava pro 330d 8.9mesto, 5.1 mimo. za 5.1 jsem v zivote nejel, protoze jsem si to auto koupil pro radost, jestli mi rozumis 😉

325i je dynamicky horsi motor a vyrobce udava 12.1 mesto 6.2 mimo.

doufam, ze oba vime, jak roste spotreba pri dynamicke jizde u nafty a u benzinu 😉
matuS
Huml, kludne sa nad svojimi hlupostami bav. Mne by z toho bolo na tvojom mieste smutno.

Lahsie sprevodovanie v meste nezvysuje spotrebu. BTW verzia luxury ma rovnake spotreby ako sport a to napriek tomu, ze v modelovom roku 2005 a 2006 ma identicku "dlhu" prevodovku ako base (to je to s tou nizsou spotrebou).

Je to sposobene tym, ze luxury, resp sport, ma cca o 80 az 100kg viac ako base, a ma pneu 225 vpredu a 245 vzadu, na rozdiel od base, kde su pneu 205.

Takze vsetky nasledujuce uzavery, ktore si pisal, su chybne.

Vyssia spotreba u IS je sposobena vyssou hmotnostou a vstrekovanim 5teho vstreku na znizovanie emisii, preto nepotrebuje doplnkovy FAP filter (ktory ma 320d iba za priplatok)

s tym BC som mal pravdu, ze?
matus😒br />
Motor 2,2D-CAT skutečně trošku doplácí na ekologii. Systém ale nepracuje s jedním povstřikem ale dokonce se třemi, z toho 2 jdou z vysokotlakých vstřikovačů (průběžné čištění částicového filtru) a 1 z nízkotlakého 5. vstřikovače (periodická regenerace a vytváření podmínek pro redukci NOx na N2 a O2).

Ano, trochu nafty navíc se spotřebovává na čištění částicového filtru a odbourání 90% oxidů dusíku. Systém je navíc dosti komplikovaný a to má i trochu vliv na průběh výkonu a krouťáku.
Ted
tyto spotreby jsou pro soucasne nabizeny model, luxury ma rovnez lehci staly prevod...

Převodový poměr diferenciálu 2,474 (3,266 - pakety Luxury a Sport)

kdybys aspon vedel, o cem mluvis...

emise: 320d 153g/km IS220d 168gkm (luxury a sport 195g/km)

to jim ten vstrik teda moc pomaha...😁

jaky argumenty tam mas dal??

pripominam, ze nebrojim proti IS, pouze variante s motorem 220d...

s bc mas pravdu... celkovej prumer overen prubehem 10 tankovani 😄 spokojen? 😁
huml😒br />
Jsi ubožák. Vůbec nevíš, jak systém D-CAT funguje. Na rozdíl od MBW totiž snižuje o 90% emise NOx, o tom se pánům z BMW může jen zdát.

Podle Tvých výkřiků tady si myslím, že pojem ekologie je Ti zcela cizí.

matus😒br />
Motor 2,2D-CAT skutečně trošku doplácí na ekologii. Systém ale nepracuje s jedním povstřikem ale dokonce se třemi, z toho 2 jdou z vysokotlakých vstřikovačů (průběžné čištění částicového filtru) a 1 z nízkotlakého 5. vstřikovače (periodická regenerace a vytváření podmínek pro redukci NOx na N2 a O2).

Ano, trochu nafty navíc se spotřebovává na čištění částicového filtru a odbourání 90% oxidů dusíku. Systém je navíc dosti komplikovaný a to má i trochu vliv na průběh výkonu a krouťáku.
matuS
tyto spotreby jsou pro soucasne nabizeny model, luxury ma rovnez lehci staly prevod...

Převodový poměr diferenciálu 2,474 (3,266 - pakety Luxury a Sport)

kdybys aspon vedel, o cem mluvis...

keby si aspon cital, co som napisal...

Pre model 2005-2006 plati:

Base 3,266

Luxury 3,266

Luxury + 18" 2,474

Sport 2,474

Ty vychadzas s bookletu pre 2007 kde plati😒br />
Base 3,266

Luxury 2,474

Luxury + 18" 2,474

Sport 2,474

Spotreby v oboch bookletoch su uvadzane bez ohladu na staly prevod, su iba odstupnovane podla vybav.

Luxury 2005-2006 ma tu istu spotrebu ako luxury 2007, napriek tomu, ze maju rozdielne prevody.

emise: 320d 153g/km IS220d 168gkm (luxury a sport 195g/km)

to jim ten vstrik teda moc pomaha...

CO2 su tiez urcite dolezite ale trebalo by sa pozriet aj na ine hodnoty. Btw FAP je na pevne castice.

pripominam, ze nebrojim proti IS, pouze variante s motorem 220d...

s bc mas pravdu... celkovej prumer overen prubehem 10 tankovani spokojen?

ja si myslim, ze brojis 😄 Hras tu velkeho machra a mas s tym autom najazdene 500m. To o niecom vypoveda.

S BC som spokojny a verim, ze aj ty. Si totiz prvy na svete, komu BMW ukazuje na BC spravnu hodnotu. 😉
matuS
Petr T.> vdaka za vysvetlenie, vela veci o svojom aute este neviem. Nastastie, zatial vsetky prekvapujuce informacie su pozitivne 😊
Ted
😊 koukam, ze se mnozite! udaje, ktere uvadim jsou zkopirovane z www.lexus.cz, pro paket luxury a sport je kratsi prevod, tak jak jsem to zkopiroval, pro kratsi prevod je logicky uvadena nizsi maximalka a vyssi spotreba, e😜erte... ono totiz 100kg navic neudela u auta, ktery v zakladu vazi 1600kg spotrebu ve meste o 1.6 litru vetsi... hodnota otacek maximalniho vykonu je 3600... to taky svedci o mnohem. Kazdej soudnej clovek na svete ti potvrdi, ze 2.0d je lepsi nez 220d... o cem chces debatovat?? 😊

ja 2.0d nemam, je mi to uplne jedno, ale ty sis koupil sracku a ted tady placas ptakoviny :roll: a nevezmes zadnej argument...

BTW... kopiruji znovu... mas to trosku popleteny

Převodový poměr diferenciálu 2,474 (3,266 - pakety Luxury a Sport)

Spotřeba paliva

Město (l/100 km) 7,9 (9,5 - pakety Luxury a Sport)

Mimo město (l/100 km) 5,4 (6,2 - pakety Luxury a Sport)

Kombinovaný provoz (l/100 km) 6,3 (7,4 - pakety Luxury a Sport)

vse je zkopirovano....
huml😒br />
Ty se sice nemnožíš, ale zůstáváš na stále stejné myšlenkové úrovni hluboko po IQ90.

Děkujeme za vysvětlení, že Lex IS220D je *** z Tvých úst, teď už ale prosím přestaň opruzovat a vypař svoji virtualitu někam jinam kde již na Tvé soudy jistě čekají.

Velmi Ti děkujeme za oboje.

matuS😒br />
pojďme toho trapáka ignorovat...
matuS
ono to fakt nema cenu, lebo teraz by som musel treti krat napisat to, co som napisal.
Ted
matus: prevodove pomery jsi uvedl presne naopak, pokud neveris udajum ktere udava primo lexus, tak uz opravdu nevim...

zvysena spotreba a snizeni maximalky je uvadeno pro modely s kratsim prevodem... luxury a sport. chapu, ze jsou tezsi, ale spotrebu 9.5 neudava bmw ani pro 330cd, coz je auto jeste tezsi, mnohem vykonnejsi a na 100 zrychli o dve sekundy driv 😉

opakuju znovu, ze proti IS250 v manualu nic nemam, jedna se pouze o podprumerny motor 220d, ktery v takovem aute dle meho nazoru nema co delat. a tvrdit jako ty, ze je lepsi nez 2.0d je proste donebevolajici pitomost a rad bych videl odkaz na jeden jediny test, ktery neco takoveho tvrdi... 😉
matuS
ukaz mi jediny prispevok, kde som povedal ze 220d motor je lepsi ako 320d.
Ted
fajn, pokud uznas, ze 2.0d je pres podstatne mensi objem podstatne lepsi motor nez 220d, nechapu, proxc mas problem prijmout, ze mezi naftovymi motory se jedna o podprumer? o tom tady tu diskuzi vedem... a protoze IS250 ma vynikajici spotrebu, hezkej zvuk, hladkej chod a vyssi vykon, nechapu, proc by nekdo mel sahnout po IS220d. to je to, co od zacatku tvrdim...
matuS
no jednoducho preto, lebo D4D 180k nieje medzi naftovymi motormi podpriemer.

veci niesu ciernobiele.

A akekolvek hodnotenia z tvojich ust vyznievaju smiesne, pretoze hodnotis na zaklade novinarskych vyjadreni a 500m jazdy s autom.

Magic mal pravdu.
Ted
matus: je horsi nez 2.0d, je horsi nez JTD, TDI i nove HDI... ze je clovek schopen posoudit lepsi a horsi, neznamena, ze jsou veci cernobile 😉
matuS
ano, mas pravdu, je horsi ako horsi, je najhorsi. Vlastne ked som uz chcel usetrit, radsej som si mal kupit lexusa bez motora, bolo by to lepsie auto...
pepO77sk
DEbata sa ubravala velmi zaujimavym smerom. Predpokladam, ze verzii IS220d a jej manualnej prevodovky sa venoval uz dost.

Ostava stale este verzia IS250
Alessio1
a nebo IS-F >😁
pepO77sk
Apropos IS-F: ta dvojkoncovka vyzera zvlastne. Bude to chciet vidiet nazivo.

Dufam, ze sa Toyota Europe odvazi a bude predavat aj IS350 v Europe. Nemyslim, ze by predavali iba IS250, IS220d a IS-F (ak vobec bude v Europe).
Ted
pokud jsi chtel naftu, mel ses poohlednout jinde, IS jedine vzhledem ke kvalitam naftovyho motoru jedine v benzinu.
matuS
dobre, dakujem ti za tvoj nazor, nieze by som som si ho vazil, to nie, ale vdaka.

myslim, ze tuto zbytocnu diskusiu tymto mozme uzavriet.
MatuS tusim si to tu uz spominal, ale aku mas farbu interieru a ako si s interierom spokojny - mam na mysli vzhľad, prakticnost, udrziavanie a pod
matuS
mam sedu kozu - s tym nieje ziaden problem, odskusane 5 rokov na C5, ale problem su cierne koberce na ktorych je vidiet kazdu smietku (v C5 som mal sive aj koberce - na ich udrziavanie treba 10% usilia ako na udrziavanie ciernych)
matuS
este ta spokojnost: vyzera to super. Velmi som este vahal nad tou zltou, ta vyzera tiez dobre, ale siva je praktickejsia. takze tak.

Pozicane auto som mal s ciernym interierom, nepacilo sa mi to.
Lubos.1
S IS 220d som najazdil asi 100 km a urcite nemam voci motoru take vyhrady ako huml76. V ziadnom pripade by som ho nezaradil k podpriemeru a zvukom a kultivovanostou by som ho ani len neporovnaval s TDI. Mozno trosku priebehom tociveho momentu k 2.0 TDI.

Ako pisal matuS, na motor sa da bez problemov zvyknut a potom vyhovuje. Jazdil som aj s Avensisom s rovnakym motorom a tam mi pripadal absolutne bezproblemovy, mozno inym sprevodovanim.

Samozrejme, 2.0d od BMW je lepsi, mensia turbo diera (ale je tam), sirsi rozsah pouzitelnych otacok...mne sa ale paci viac i-CTDi od Hondy, ktory je podla mna este dalej ako motor od BMW. Akurat mu trosku chyba vykon 😊
pepO77sk
Samozrejme, 2.0d od BMW je lepsi, mensia turbo diera (ale je tam), sirsi rozsah pouzitelnych otacok...mne sa ale paci viac i-CTDi od Hondy, ktory je podla mna este dalej ako motor od BMW. Akurat mu trosku chyba vykon

Suhlasim - i-CDTi od Hondy mi pride velmi velmi podareny. Jazdi sa s tym ako s benzinom. Dobre sprevodovane. Nema traktorovy charakter VW TDi.

Interier Lexus IS - nam sa zapacil bezovy (resp. zlty). Sedy mi prisiel taky chladny, cierny sa nehodi - bezovy osviezil a opticky zvacsil vnutorny priestor.
bordó barva karoserie + interiér v žluté kůži. Tahle kombinace mi málem utrhla srdce, ikdyž jsem ji viděl jen na fotce ...
:lol: >😁 >😁 tu je zabava...

matus: je horsi nez 2.0d, je horsi nez JTD, TDI i nove HDI... ze je clovek schopen posoudit lepsi a horsi, neznamena, ze jsou veci cernobile

huml76, zabudol si dodat, ze ten motor je horsi ako dizel v toyote.
Ted
nevim proc mi podsouvas ze nevim, ze je od toyoty???

mas-li neco proti tomu tvrzeni, bud konkretnejsi