0
nespletl, opravdu 20mm naměřených na digitální stolici (Pneuservis Bílý a syn, Brno). Prostě to za měsíc sjelo 90% zimní gumy na kord a já si toho všiml jen náhodou (bylo to z vnitřní strany). Každé kolo bylo uhozené stejně o 10mm. Fór je v tom, že si nejsu vědom, že bych do něčeho vletěl. Maximálně jsou u nás na cestách ty "spomalovací hrby" ale přez ně jezdím cca 40km/h. Furt platí 5*N (Novák Nemá Nikdy Nic Normálně). ČAU LN
Přejít do diskuze
Pro Novaka: 1) Nespletl si se? 20 mm je docela hodně, 2) Pokud si vzpomínám, tak máš 4x4. Já mám zkušenost s letníma v zimě na Subaru. Fungovalo to tak, že jsem mohl jezdit jenom do kopce a to ještě rovně. Protože to nějak vyjelo. Ale brzdit a zatáčet se s tím naprosto nedalo.
už to mám vyřešené, zase geometrie přední nápravy. Teď pro změnu měla rozbíhavost 20mm. Do***e je to možné aby se tak sama rozjížděla?
dotaz: cca před měsícem jsem přezul Octávku do zimních Firestone FW930 (přehazoval jsem je na původní disky - holt finanční krize). Na těchto pneu jsem jezdil i cca 3 měsíce minulou zimu (bez problémů). Teď se mi zdají šíleně hlučné a děsně kvičí do zatáček. To jsem teda loni nepozoroval. Co se mohlo stát?
Chlapi, mam Vectru A 2000 16V. V lete jezdim na Barum Bravura 205/50 R15 86V. Zimní mám Polaris 175/70 R14 84T. Rozdíl mezi jízdními vlastnosti auta je obrovský, ale to je právě ono. Letos na jaře, když ještě po ránu ležel sníh jsem na zkoušku obul ty letní. Takže- jestli na zimních jsem si mohl dovolit kousky, pri kterých se dělalo spolucestujícím zle, a auto bylo ještě dobře ovladatelné, na letních jsem měl pocit, jak na lyžích. Auto jelo furt rovně, při každým přibrždění rachot ABS.
Zásada č.1- čím lepší (myslím širší a nižší) letní gumy, tím je rozdíl patrnější.
č.2- na Š120 s těžkým zadkem a stejnými rozměry letních i zimních gum, kde je největší rozdíl jen ve vzorku, nemusí být rozdíl tak patrný. tzn. na škodovku na ježdění do samošky, asi nebudu kupovat zimní, na auto , se kterým se jezdí po dálnici i po horách, je to prostě nutnost. Co vy na to?
Zásada č.1- čím lepší (myslím širší a nižší) letní gumy, tím je rozdíl patrnější.
č.2- na Š120 s těžkým zadkem a stejnými rozměry letních i zimních gum, kde je největší rozdíl jen ve vzorku, nemusí být rozdíl tak patrný. tzn. na škodovku na ježdění do samošky, asi nebudu kupovat zimní, na auto , se kterým se jezdí po dálnici i po horách, je to prostě nutnost. Co vy na to?
Prodám jetý pneu: 4ks Bridgestone Dueler 205/70 R15 vzorek asi 4mm, 4ks Michelin Alpin 165/70 R14.
Levně. Pište na kulich2@post.cz.
Levně. Pište na kulich2@post.cz.
tak jsem se trosku potrestal s protektorama...😞...a jdu kupovat nove gumy na me Mondeo-co byste rekli na Firestone FW930 185/65 R14 (zatim nejlepsi nabidku jsem dostal od Pneuservis-Pesicek-Trebon) 2.150,-/ks...a mozna bych tam kupoval i letni gumy-docela zajimava nabidka-FIRESTONE Firehawk SZ40 205/55 R15 V jen za 4.040,-/ks pripadne 205/50 R15 V jen za 3.500,-/ks...(nebo nevim, jestli si nemam doplatit na BRIDGESTONE Potenza RE720...4.500,-/3.850,-)...ale porad mi jeste nikdo neporadil, jak moc rozdilne by se to Mondeo chovalo s pneu 50 x 55, uz jenom diky tomu, ze jsem zkousel 60 a ty mi drely o zadni blatniky???
Mam s nima stejne spatnou zkusenost. Hrozne rvou. Jeden se rozlepil po tydnu, druhej po mesici provozu, proste se vzorek odtrhl od behounu. Nastesti jsem je vyreklamoval. Cena byla neodolatelna, ale uz to nikdy vice neudelam.
Souhlas. Jen jsem se Jirko divil, proc davas na Mondeo protektory. To bych si nedovolil dat ani na svou Felinku.
tak mam zajimavou informaci pro ty, kteri uvazuji o koupi protektoru, pripadne si je jiz koupili: minuly tyden jsem mel tu moznost zakoupit vcelku slusne vypadajici nemecke celoprotektory OKON v rozmeru 185/65 R14 T(do 190km)...po nekolika problemech s brzdama (proste se mi tam ty maly plechy nevesly😞 se mi vcera podarilo konecne nandat kola na me Mondeo a jenom jsem se divil-prvni kus cesty-asi 5km-jsem absolovoval po Ricanech: dojmy byly vcelku mizerne auto moc dobre nedrzelo stopu a brzdeni bylo asi na 50% s tim, ze se ihned zaplo ABS, takze bych toho asi moc neubrzdil...pote jsem vyjel na relativne suchou dalnici-potom nastalo dalsi prekvapeni: auto se cca od rychlosti 70km/h nadalo udrzet v jednom pruhu-jakmile jsem otocil volant na jakoukoliv stranu asi o 1cm, zadek mi podjel do opacne strany cca o 0,5m...takze jsem se smiril s tim, ze do te Prahy proste nejak doplavu v nejpomalejsim pruhu v rychlostech okolo 80km/h...to, jak auto plavalo libovolne po silnici jsem jeste nezazil?...takze jsem dnes dojel domu (po 170km se stabilita pneu jeste o trochu zhorsila) a gumy zdarne v servisu vratil (prodejce zprvu pouze nechapal-pote vsak priznal, ze se nejedna o prvni pripad a dostal jsem zpet sve penize)...kola jsem obul zpet na sjety vzorek a auto perfektne sedi a brzdi na 100%...pouze pro info: cena pneu byla 1.127 Kc/kus...po teto zkusenosti bych si na auto uz nikdy v zivote nedal zadny protektor!!! PS: omlouvam se za delku meho prispevku, ale myslim si, ze by tato informace mohla pomoci pri vybru zdanlive levnych pneu
Ja mam S 130 a jezdim v zime na Barum OR 34 - celorocni. Samozrejme ze original zimni gumy sou lepsi, ale zatim sem na nich vyjel vsude a to jezdim casto na hory. Trakcni vlastnosti maji dobri, ale zas moc nedrzi stopu hlavne ve predu. Na jare je zase sundam a dam tam letni michelin.
Jojo, to me zajimalo taky. Zkousel jsem Poradnu na [odkaz] a tam psali v tom smyslu, ze zimni pneu jsou fakt nutny. Pokud se ma clovek rad a hodla jezdit v zime. Jeste ze jsou pneu jen zimni a letni... kdybych je musel menit jeste na jare a na podzim, tak me z toho omejou.
Zajímalo by mne, jestli se zimní a letní protektory liší pouze vzorkem, nebo jestli se mění i složení směsi jakou nových pneumatik.
Spíš bych řekl, že jsou pneumatiky s hřeby zakázané kvůli velmi rozdílným jízdním vlastnostem u jednotlivých vozů v provozu.
Od kol odletují i kamínky a třeba větší než hřeby.
Od kol odletují i kamínky a třeba větší než hřeby.
Tento vikend som ich kupil - zimne, ale este nie su obute. Dam ti vediet, ked ich vyskusam. BTW: Je to na R21, co je dost tazke auto, takze vyhovovali iba do limitu 160km/h.
hmmm...nemate teda nekdo zkusenosti s nemeckejma protektoram OKON...prej by mely bejt o hodne lepsi nez Obnova Brno a delaj se v T(190)??? a cena je docela dost dobra - jen cca o 45% vic nez Obnova...
Na www.novinky.cz je uverejnený test zimných pneu ešte z 30.10. Možno to pomôže pri rozhodovaní sa.
1) Sava je slovinská a asi by měla být lepší než Debica (polská) - aspoň, co já jsem Savy měl, tak si to tak myslím. 2) Hřeby jsou u nás zakázané a to ne pro nějaké manýry, ale protože jsou nebezpečné. Každý, kdo někdy viděl zimní rally, může potvdit, že hřeby vystřelují a že je to slušná rychlost.
Ideální by bylo používat gumy s hřeby ale ty nejsou nikde k sehnání. Nevíte o nějakém prodejci a jaké je optimální množství hřebů pro běžný provoz. Nebo kdo je nastřílí.
Poslední dobou se začínají v obchodech objevovat poměrně levné gumy Sava a Debica. Jak jsou na tom ve srovnání s konkurencí? Jsou v rozměru pro Octavii v rychlostní kategorii do 190 km/h.
Si delas srandu? dyt to maji bejt gumy do 160 a davaj na ne zaruku 6 mesicu, to v tom pripade netusim, co se stane, kdyz na tech kolech pojede trochu tezsi auto - Mondeo?
Škoda. Asi před měsícem jsem vyhodil jednu rádoby pneumatiku zn. Obnova Brno, která se ve 120 km/h roztrhla. Zákazník to přežil a nechal mi tady ten zbytek abych ho ukazoval. Takže vřele doporučuji.
nevite nekdo o nejakych akcich a slevach na zimni pneu-ja sem nasel akorat servis v pekny pr...
[odkaz]
[odkaz]
Opravdu je to kravina. Navíc jsem slyšel, že podle nové vyhlášky to nebude dovoleno. Nevíte někdo víc?
Jo, to je vono!!! Běžím to udělat a nabízím k prodeji dvě kompletní letní a zimní kola. Ale vážně, dávat na auto jen dvě zimní gumy je podle mně kravina. Letní a zimní gumy mají tak obrovsky rozdílné vlastnosti, že je to zralé tak na rozbití huby.
Jedině na nepoháněnou nápravu! U hnané nápravy tím snížíš hmotnost neodpružené hmoty a auto pak půjde do otáček jako nikdy předtím. Pokud máš navíc poháněný předek, v důsledku těchto úprav se ti výrazně zlehčí chod řízení, což nebude na závadu ani při plně vytočeném motoru na nejvyšší převodový stupeň, neboť i při těchto rychlostech nebude vozidlo náchylné na boční vítr a lidově řečeno: "Ani se nehne!".
Kdysi jsem se obcas setkaval s nazorem, ze pokud mate jen 2 zimni gumy, davaji se na zadek, bez ohledu na nahon. Vzdy jsem ale daval lepsi vzorek na hnanou napravu. Dotretice je nazor, ze pokud mate 2 zimni gumy, davaji se na predek bez ohledu na nahon. Myslim si, ze by to clovek mel zvolit individualne, tzn. ze kdyz uz ma nekdo jen 2 gumy a bydli ve stoupani, nebo ma mimo urovnovou garaz, da si zimni gumy na hnanou napravu. Kdo se vice boji ustreleni zadku, da si je na zadek. Samozrejme je nejlepsi mit 4 zimni a neni co resit.
Pro Honzaxe: Nevím, jestli jsi někdy skutečně viděl auto kategorie WRC a jestli vůbec víš, co to znamená. Ty gumy skutečně odpovídají např. šířce 135, jenže mají hřebíky (píšu to sice už potřetí, jenže když někdo neumí číst). Účelem běžné zimní gumy není se probořit (to je přece horší - viz uježděný sníh), ale mít určitou adhezi i na sněhu. Jedině na břečce je to výhodnější.
Ja som to ani ako urazku nebral. Trochu nadsazky a zmyslu pre humor by niektorym v tejto kavairni pomohlo (aspon by sme sa tu stale nehadali).
Ale chudnut asi zacnem. Ved cim bude auto menej zatazene, tym lepsie pojde a znizi sa mi aj spotreba 😄
Ale chudnut asi zacnem. Ved cim bude auto menej zatazene, tym lepsie pojde a znizi sa mi aj spotreba 😄
Pokud chcete vědět jaké pneu jsou ideální pro každé auto, tak to zkuste na stránce [odkaz] a pak se proklikejte přes "Consumer Information" a "Tyre pressure table" a tam si vyberte Vaše auto a pak budete vědět jaký rozměr je doporučen včetně toho jak mají být nafoukány. A pokud se chcete vyhrát, tak na této stránce klikněte na "Passenger Car And Delivery Van Tyres" a otevře se Vám nové okno a v něm vyberte "Test Track" a můžete si vyzkoušet jak se chová auto v létě se zimními pneu nebo naopak.
Ze zkušenosti: cim uzsi guma na zimu, tim lepsi vysledek - guma se lepe probori a lepe sedi na snehu /mluvime o souvisle pokryvce/. Schválne se podivejte, na cem jezdi napr. WRC v zime, hlavne v e predu - uzka guma vzdalene pripominajici Trabanta.
to hop: Diky, nasiel som co som potreboval, ale aj tak som este nenasiel odpoved na otazku, ci su 185 gumy na to auto moc siroke
to subarista: Tak si to teda kludne zrataj - ja 95, ona 55 + kompoty a zelenina od mamicky cca 30 kg a nejake veci navyse, to da dokopy okolo 200. Ale je pravda, ze ja by som mohol trochu schudnut.
Ako je to teda s tou sirkou zimnych gum? A viete niekto o nieco o HANKOOK W400. Daju sa kupit v rakusku za celkom dobru cenu (300-400 ATS)
to subarista: Tak si to teda kludne zrataj - ja 95, ona 55 + kompoty a zelenina od mamicky cca 30 kg a nejake veci navyse, to da dokopy okolo 200. Ale je pravda, ze ja by som mohol trochu schudnut.
Ako je to teda s tou sirkou zimnych gum? A viete niekto o nieco o HANKOOK W400. Daju sa kupit v rakusku za celkom dobru cenu (300-400 ATS)
V těch testech bohužel není BF Goodrich, navíc moje němčina není nic moc (spíš nic, dva roky na základní škole). Navíc to v jednotlivých testech hodně lítá, i hodně drahé gumy jako propadáky.
adresa na ADAC testy viz příspěvek níže. Ke značce BFGoodrich: mám je v rozměru 185/70/14 (už se nevyrábí) jako letní a 175/65/14 jako zimní. S obojím spokojenost. Prodejce mi kdysi tvrdil, že to patří do skupiny Michelin a tehdy jsem si na internetu ověřil, že to byla pravda - asi před rokem; později jsem neověřoval. Dále tvrdil, že existuje výrobní hala, v ní 2 totožné linky s de facto 1 společnou násypkou; na konci linky vypadávají pneu s dvěma rozdíly: (1)nápis - jméno značky a (2) prodejní cena (u Michelinu pochopitelně o dost vyšší). A skutečně mám na obojích nasáno, že jsou vyrobeny ve Francii. Nicméně BFGoodrich se prezentuje jako americká firma specializující se v segmentu pneu na auta s pohonem všech kol (viz třeba reklama na Paříž-Dakar). Mám je na Legacy. Jako snad každé Micheliny jsou o krapet hlučnější. Zdá se, že by mohly vydržet aspoň tak těch 60-70 tis.km (mám na nich - na letních najeto lehce přes 20 tis.km a opotřebení je zatím minimální, jezdím spíš klidně - i když v zatáčkách to příliš nekrotím - s Legacy si to můžu dovolit; na zimních najeto asi tak těch 5-7 ?? tis. km - bez patrných známek opotřebení). O Pirelli nemám co říct než to, že na nich bývá líbivě extravagantní design, ale to mě je totál fuk. Mě zajímá cena a co za ni.
Můj osobní názor je, že jsou lepší BF Goodrich. Hodně se používají v USA, a jeli na nich i vozy v Rallye Paris Dakar. Pirrelli podle nejnovějších testů zimních pneu nejsou moc dobré - průměr.
Nabízejí mi za slušnou cenu zimní gumy (185/65/14) a to buď Pirelli nebo BF Goodrich. Rozdíl v ceně je asi 600,- Kč za gumu, Pirelli pochopitelně dražší. Stojí za to si připlatit, slyšel jsem, že Pirelli vychází dobře v testech?
Jezdím v zimě na 235/45 R17 Michellin Pilot Sport Alpine a jsem spokojen na 101%. Neexistuje místo, kam se nedostanu..
1) No 200 kg na pár s baťohem to je docela síla. Herbalife na vás. 2) Proč si tady všichni (až na Michala) myslíte, že jsou zimní pneumatiky nejlepší úzké. To si jako myslíte, že třeba mamut na 155/R 15 bude v zimě nejlepší? To že jezdí WRC na 135 je proto, že mají hřebíky!!!
V tomto sa moc nevyznam, ale chcem, aby bol obvod kolesa co najlepsie zachovany. Aky je 15' ekvivalent k tomuto rozmeru gumy? A aky je rozmer 15' rafu, na ktory ta guma najlepsie pasuje?
Diky
PS: A este jedna malicka podotazocka. Myslite si, ze 185 gumy su na auto s hmotnostou 900kg + 200kg vodic, spolujazdkyna a batozina siroke?
Diky
PS: A este jedna malicka podotazocka. Myslite si, ze 185 gumy su na auto s hmotnostou 900kg + 200kg vodic, spolujazdkyna a batozina siroke?
Zabrousil jsem na www.adac.de a e😜erimentálně zjistil, že testy pneumatik jsou k dispozici i pro neregistrované. V rozměru 195/65 R15 vypadají zajímavě Uniroyal MS plus 55. Zjišťoval jsem si ceny a vychází téměř o 1k levněji jak Continental.
Nevíte o nich někdo něco ?
Nevíte o nich někdo něco ?
jeste jsem jenom chtel, ze v lete sem jezdil na 205-kach, pak sem je bohuzel musel vymenit za 195-ky a jizdni vlastnosti se zhorsily vic nez dramaticky...tak si potom nedovedu predstavit, jak se bude jesdit s tak velkou karou jen na 185-tkach...resp.to bude zajimavy, az se nekde vysekam...😞
rad, bych jeste vedel, jakej by byl rozdil, kdyz bych jezdil v zime na pneu 185/65 R14 nebo 195/60 R14...ono totiz na Mondeo nekdo doporucuje jako zaklad 185 a nekdo 195...jinak samozrejme chapu, ze cim uzsi-tim lepsi, ale aby ty gumy nebyly potom az zase moc uzky...
1) Rally v zimě se jede na hřebech!!! 2) Ta norma je taková, že guma musí vydržet tu hraniční rychlost při max. povoleném zatížení a po dobu 8 hodin.
Chlapi, na těchto Savách mám odjety dvě zimy. Na sněhu jsou super, lamely fungujou. Na asfaltu jsou příčně měkký, auto dost plave, vždycky mám pocit, že odešly tlumiče. Jsou to takový bačkůrky. Jinak po dvou zimách (najezdím tak do 50 tisíc za rok), takže po cca 30 tisících je předek hodně sjetej. Na letošek je zkusím ještě přehodit (zadek a předek), ale to je 100% konec. Každopádně myslím, že za ty prachy to není špatnej kauf. Určitě je to o 1000% lepší než jezdit v zimě na univerzálech. Ještě jedna věc, ale to neumím porovnat, protože jiné zimáky jsem na tom neměl. Spotřeba se zvýší skoro o litr, zimáky budou mít větší valivý odpor. Ale určitě na ni má vliv i nižší teplota, tj. delší jízdy se studeným motorem.
Raději plecháče a užší pneu. Liťáky se jízdou v zimě ničí a užší pneu v zimě sedí lépe než široké. Koukni se někdy na rally v zimě - to už je ale extrém 😄
Záleží jen na tom jak rychle chceš jezdit. Pokud budeš jezdit rychleji než je daný index, tak pneu zničíš, ale pokud těch rychlostí nedosáhneš, tak je to v pohodě. Důležitějším faktorem je hmotnost auta a hmotnostní index pneumatiky.
Co vravite na tuto pneumatiku ? Konkretne vzor 185/60 R14 H. Cital som tu jeden prispevok, ze nie je zla, nejake podrobnejsie hodnotenia ? Cena sa mi javi ako celkom zaujimava (3435,- Sk).
Dalej ma zaujima, ci je uplna samovrazda vymenit pneu rych. triedy H (letne za rych. triedu T (zimne). Cenovy rozdiel je totiz podstatny, napr. u Continental-u je to okolo 50%.
Dalej ma zaujima, ci je uplna samovrazda vymenit pneu rych. triedy H (letne za rych. triedu T (zimne). Cenovy rozdiel je totiz podstatny, napr. u Continental-u je to okolo 50%.
Ojezdil jsem jednu sadu Kleber KRISALP a jsem vcelku spokojen. Trakce OK, nikdy me nezradili. Mel jsem dojem, ze maji vetsi odpor (jsou to ale 2 roky). U Vectry 1.7TD to delalo 1l/100km v porovnani s letnimi Michelin Energy.
potreboval bych poradit, zda mate nekdo zkusenost:
rozhoduju se, jake koupit zimni obuti na FORD Mondeo
-zda obout 15" hliniky (195 nebo 205)
-nebo sahnout po starejch plechacich a obout je bud 185/65 R14 nebo 195/60 R14...
(co se tyka znacky, tak bych asi zvolil Firestone FW930)
rozhoduju se, jake koupit zimni obuti na FORD Mondeo
-zda obout 15" hliniky (195 nebo 205)
-nebo sahnout po starejch plechacich a obout je bud 185/65 R14 nebo 195/60 R14...
(co se tyka znacky, tak bych asi zvolil Firestone FW930)
Neni protektor jako protektor. Bejvalka ma na aute uz druhou sadu italskych protektoru OVADA a maximalni spokojenost. Jsou to celoboke protektory a maji rentgenem kontrolovanou kostru. Nepoznas rozdil mezi protektorem a novou gumou. A rozdil v cene cca 4000/kus (v rozmeru 265/70R15) je sakra znat...
Když přijdeš ke mě do dílny, tak ti ukážu taky jednu Obnovu brno. Jelo se na ní 120 km/h a ten zákazník se málem zabil. Na protektorech jezdí jenom magoři. Corolla zas není tak lehké a pomalé auto.
Někdo říká že záleží na směsi,jiný na vzorku.Myslím si že dobrá guma musí mít od každého něco-prostě kompromis.Hodně záleží na podmínkách ve kterých se jezdí.Ve městech se člověk setká nanejvíš s břečkou(užší úsporná guma lépe břečku prořízne na asfalt)na horách a vysočině jsou lepší mekčí a širší pneumatiky s výrazným vzorkem(větší plocha-větší záběr ve sněhu).Sám mám na corolle 175/70-13.Snížily auto a v létě sedí.V zimě mám na předku tentýž rozměr z Obnovy Brno.Neni to špatný,ale hlučný a ve vysočinových návějích zůstávám na "břiše".Až je dojezdim,nasadim na všechny čtyři 165/80-30.Značka buď Nokian NRW(jsou tiché a dobré na sněhu) nebo Vredestein SNOWTRACK-mám zkušenosti s QUATRACKem a samá spokolenost.Případně Toyo-dobrá cena.Matadory jsou sice levné,ale moc hlučné a rychle se sjíždějí.
Jak jsi přišel na to, že 195 je na sníh plaváček? Šířka pneu závisí hlavně na hmotnosti auta. Takže např. na Puntu určitě jo. Vzorek a použitá směs zimních gum jsou vymyšlené tak, aby zabíraly i na sněhu. Moje zkušenost je tato: Měl jsem na autě Dunlop wintersport SP2 185/65/15. Kamarád měl na stejném autě stejné Dunlopky, stejně sjeté, ale 205/60/15. Chovaly se výárazně lépe úplně všude kromě ledu, ale tam beztak bez hřebů žádnou slávu neuděláš.
jezdili by ste na zimakach ktery maj uz jen 5ti milimetrovej vzorek? pro upresneni jde o Bridgestone 195/65 R15, presnej typ nevim...
Dik.
Dik.
Mám je taky, ale letos na nich pojedu poprvé. Taky bych rád slyšel nějaké srovnání těchto pneu s jinými.....
Jezdím na UG 5 už tři zimní sezóny (letos je asi dojezdím). Spokojenost - naprostá! Perfektní pneu za dobrou cenu (ukažte mi zimní gumu, která vydrží cca 50 - 60 tis. km). Na druhém autě se kterým jezdí (stejný typ - astra) jsou zimní Kleber Krisalp 3. Můžu porovnávat - UG 5 jsou tišší, lépe se chovají na uježděném sněhu, lépe brzdí. Klebery jsou levnější (cca 3500,- za UG 5, 1900,- za Krisalp 3), lépe vedou auto na rozbředlém posoleném povrchu. Jsou ale nové, vzorek je vyšší, takže tady nemají už UG 5 s 5 mm vzorkem šanci. Už se těším na příští sezónu, koupím si UG 6!!!
Nokiany jsou podle ADACu na houby. Jak to ale vypadá s Vredesteinama, má někdo zkušenosti? Vredesteiny vychází o dost levněji než Nokiany, nevím ale jaký jsou, nikde jsem na ně neviděl žádnej test.
Viděl jsem test zimních gum 195/65 R15 v Autobildu, Nokiany NRW skončily na posledním místě (na sněhu docela dobrý, ale na mokré silnici jsou nejhorší). Dokonce lepší byly Hankooky. Nejlepší jsou Ultra Gripy od Good Yearu.
Mám možnosť zohnať zimné pneu Fulda Gravito. Pozná to niekto? Neviem či to mám zobtať, alebo splašiť niečo iné?
Osobni zkusenosti nemam,ale ztahnul jsem si testy ADAC z lO/2OOO.
Rozdilne vysledky byvaji u ruznych typu znacky a taky rozmeru.
Pokud by si mel zajem o rozmer 195/65/R15 T,pak lepsi vysel testovany
Vredestein Snowtrac- z *,celkem 2,2 bodu nez Nokian Hakkapliitta
NRW-* z *,2,5 bodu(nejlepsi byl Conti Winter Contact TS 790 s * a
2,0 body).Na snehu,ledu byly srovnatelené, na suchu a hlavne mokru
lepsi Vredestein,Nokian ma mensi valivy odpor,nepatrne rychlejsi
opotrebeni.Cenove srovnatelne,Nokian neco levnejsi.Dle vysledku testu
bych doporucil Uniroyal MS Plus 55 nebo Toyo Snowprox 940-Výsledky
srovnatelene s nejlepsimi(obe *** a 2,1 bodu),ale nesrovnatelne levnejsi.Toyo navic nejmensi opotrebeni ze vsech testovanych.
Rozdilne vysledky byvaji u ruznych typu znacky a taky rozmeru.
Pokud by si mel zajem o rozmer 195/65/R15 T,pak lepsi vysel testovany
Vredestein Snowtrac- z *,celkem 2,2 bodu nez Nokian Hakkapliitta
NRW-* z *,2,5 bodu(nejlepsi byl Conti Winter Contact TS 790 s * a
2,0 body).Na snehu,ledu byly srovnatelené, na suchu a hlavne mokru
lepsi Vredestein,Nokian ma mensi valivy odpor,nepatrne rychlejsi
opotrebeni.Cenove srovnatelne,Nokian neco levnejsi.Dle vysledku testu
bych doporucil Uniroyal MS Plus 55 nebo Toyo Snowprox 940-Výsledky
srovnatelene s nejlepsimi(obe *** a 2,1 bodu),ale nesrovnatelne levnejsi.Toyo navic nejmensi opotrebeni ze vsech testovanych.
Máte -li někdo kanál-kontakt na 10" zimní z Finska, Švedska, Anglie sem s ním.
Letní již dělá Barum pod značkou TEVES - umím sehnat, slušná guma a za 1240,- což je oproti BFGoodrich za 3160,- slušný. Běžně ovšem není v prodeji.
Letní již dělá Barum pod značkou TEVES - umím sehnat, slušná guma a za 1240,- což je oproti BFGoodrich za 3160,- slušný. Běžně ovšem není v prodeji.
Debica je polská značka a je to kus bývalého podniku Stomil, co patří Goodyearu. Druhej kus koupil Michelin (Stomil/Olsztyn). Ty pneu jsou pěkný *** (zlatá Bravura a Polaris, nebo Rapidex R2 a Eskimo).
Osobně říkám, že jediný, co má cenu koupit s východních značek je Barum, Matador a Sava.
Osobně říkám, že jediný, co má cenu koupit s východních značek je Barum, Matador a Sava.
Ahoj vespolek,
mam moznost koupit zimni DEBICA FORTE 185/65/R14 vcetne plechacu. Maji tzv. stromeckovy dezen. Jsou jete jednu zimu [vizuelne bych to ani nepoznal] a koupene na podzim 1999. Debica je pry Jugoslavska licence GOODYEAR Majitel za ne chce 9000 Kc vcetne tech disku. Sli by jste do toho?
mam moznost koupit zimni DEBICA FORTE 185/65/R14 vcetne plechacu. Maji tzv. stromeckovy dezen. Jsou jete jednu zimu [vizuelne bych to ani nepoznal] a koupene na podzim 1999. Debica je pry Jugoslavska licence GOODYEAR Majitel za ne chce 9000 Kc vcetne tech disku. Sli by jste do toho?
Na znacce zas az tak nezalezi. Jedna znacka dokaze delat gumy na horni i dolni hranici kvalitativniho spektra. Takze zalezi spis na konkretnim typu ale i rozmeru. Nektere typy jsou v nekterych rozmerech horsi a v jinych lepsi. Navic kazdemu vyhovuje neco jineho - je to jako s botama. Nejvic zalezi asi na osobni zkusenosti a u nas v cechach bohuzel i na velikosti penezenky...
Ja jsem si koupil minuly podzim zimni gumy SAVA se silicou cca 2200 Kc/ks vc. rafku. Od te doby se tolik nebojim jezdit v zime. Jaky mate nazor ta tuto znacku?
Pokud má kdokoliv zájem o výsledky ADAC testů na zimní pneumatiky z 10/1999 dejte email na níže uvedený. Podařilo se mi to dostat minulý týden přímo od ADACu asi po týdnu korespondování. Je to v souboru pdf a v němčině, ale z konečné tabulky se dá poznat vše.
Jinak jako výsledek mého zkoumání skončil na NOKIAN HKPL 1. V 195/60/15 88 T za 3.660 s daní. Koupil jsem je včera. Je to sice pěkná zubatina, ale při našem ježdění na hory...
Taky mi tím pádem zbývají 4x zimní Michelin X M+S 130 v 195/60/15 88 T, které mají vzorek 7mm. Jsou fakt slušný a hodí se více do měst a na dálnice než na tvrdý provoz v horských oblastech. A to je taky důvod proč je měním. Hory jsou holt hory. Cena cca 500 Kč za jednu.
Cau a tady je muj email: petr.kriz@volny.cz
Jinak jako výsledek mého zkoumání skončil na NOKIAN HKPL 1. V 195/60/15 88 T za 3.660 s daní. Koupil jsem je včera. Je to sice pěkná zubatina, ale při našem ježdění na hory...
Taky mi tím pádem zbývají 4x zimní Michelin X M+S 130 v 195/60/15 88 T, které mají vzorek 7mm. Jsou fakt slušný a hodí se více do měst a na dálnice než na tvrdý provoz v horských oblastech. A to je taky důvod proč je měním. Hory jsou holt hory. Cena cca 500 Kč za jednu.
Cau a tady je muj email: petr.kriz@volny.cz
Je taky www.pneurevue.cz a www.tirerack.com a jestli chceš vědět, že nejlepší je Continental, tak si najdi nějaký německý server. Až budeš porovnávat konkrétní pneu a konkrétní ceny (tj. hledat nejlepší koupi za daný peníz), tak ti všechny tyhle adresy stejně budou nejspíš k ... (víš čemu), protože na .com budou ty, co se sem nedováží a na ostatních nebudou testovány ty pneu, co by sis třeba rád pořídil podle líbivosti vzorku, image značky atd. Takže asi dopadneme všichni stejně - necháme si poradit od někoho, kdo se kolem toho vrtí a komu se dle našeho subj. úsudku dá věřit. Takhle jsem si nechal poradit už níže zmiňované BFGoodrich na léto i na zimu a nestěžuju si. Za slušný peníz slušná kvalita pro slušnou jízdu. Pravdou ale je, že Legacy asi snese při při stejném jízdním výsledku i méně přepychové obutí... (PS: za "slušnou" jízdu beru i případ posledního víkendu: relativně dobrá silnice 1.tř., klesání 6%, pravoúhlé zatáčky, rychlost 80-110, 3 kola na střeše - za mnou byl jeden "děsně dotčenej" favorit, kterýho jsem předtím v kopci předjel; v zatáčce jsem mu vždycky poodjel, na rovině se mi nechtělo to tlačit na rychlost 140, tak se přibližoval..., pak skončily zatáčky a přestalo mě to bavit...,
gumy seděly ke spokojenosti)
gumy seděly ke spokojenosti)
Používám stejnou kombinaci (letni Micheliny MX, 14" v "T" a zimni Matadory ve stejne konfiguraci).
Micheliny mne neprekvapily, jsou proste dobreeee. Ale u Matadoru jsem za tu cenu hodne mile prekvapen. Bydlim v Jesenikach a o snih opravdu neni nouze ale o posypu a odhrnovani alespon na urovni 50 procent Prahy se nam muze jenom zdat... 😒.
to co je hodne mile je to, ze tam kde ostatni hrabou jedu klidne dal, jako by se "nechumelilo" a to myslim doslovne.
takze mohu take klidne doporucit.
Micheliny mne neprekvapily, jsou proste dobreeee. Ale u Matadoru jsem za tu cenu hodne mile prekvapen. Bydlim v Jesenikach a o snih opravdu neni nouze ale o posypu a odhrnovani alespon na urovni 50 procent Prahy se nam muze jenom zdat... 😒.
to co je hodne mile je to, ze tam kde ostatni hrabou jedu klidne dal, jako by se "nechumelilo" a to myslim doslovne.
takze mohu take klidne doporucit.
zkus najít BFGoodrich (=Michelin), mohly by se do té ceny skoro vejít, pokud je nechceš pro rychlosti H
Ake by ste mi doporucili zimne pneu na Toyotu Corollu rozmer 165/70 R14 prip.175/65 R14? Budu stacit Matadory alebo Barumy? Chcel by som nieco tak do 2000.
Firestone FW930. Mám je na Octávce. Jsou dobré. Dostal jsem na ně slušnou cenu + montáž zdarma.Jednu gumu jsem reklamoval (boční boule), nevěřili, že se nejedná o průraz, ale technik Firestone reklamaci uznal.
Myslite si, ze je mozny bez rizika nasadit na disk 4x13" pneu 165/70R13? Puvodne na tento disk patri 135R13.
Zeptej se v RENOCARU v Brně nebo jim ho tam přímo zavez, oni to někam vozí, ale já už si nevzpomínám kam. A ti srovnají uplně všechno, opravují i prasklé nebo ulomené. Super práce a dobré ceny.
Koupil jsem je loni jsou dobrý jen na suchu a sněhu,jinak si kup TOYO Snowprox mám je na firemní felici, vyhráli loni všechny testy (jenom je o neco drív odřeš, nebo přezuj v půli března),zdar
Pokud se týče NOKIANů, tak na [odkaz]
a pak dále pod 'test information' a 'Nokian Comparison' je vzájemné porovnání čtyřech gum od NOKIAN (vlastně tří, protože jedna je s a bez hřebů).
a pak dále pod 'test information' a 'Nokian Comparison' je vzájemné porovnání čtyřech gum od NOKIAN (vlastně tří, protože jedna je s a bez hřebů).
Mám NRW (jsou s příměsí silicy). Auto perfektně sedí a i při teplotách kolem 20 stupňů jsou mnohem tišší než letní protektory Renova (s těmi jsem auto koupil). Jakmile ty debilní protektory sjedu, tak koupím i letní Nokiany.
Porovnání přesně těch dvou nevím, ale co vím je, že s průměrnýma nokianama máš cca o 50% kratší brzdnou dráhu než s průměrnýma Dunlopama a taky vím, že Nokiany dělají jedny gumy, co držej i bez hřebíků na ledu...
Saab) Take uvazuji o Nokianech. Jake jsi mel na mysli: HKPL 1, HKPL NRW nebo HKPL Q? Nyni mam treti sezonu Micheliny M+S 130 a chci inovovat.
All) Nevite nejake porovnani Nokian vs. Dunlop WS M3 nebo Good Year UG 6. Obe posleni by mely byt novinky.
All) Nevite nejake porovnani Nokian vs. Dunlop WS M3 nebo Good Year UG 6. Obe posleni by mely byt novinky.
Skus MICHELIN Piloty a DUNLOP SP SPORT 9000 venujes svojmu ***govi ;o)
Jazdim tu istu trasu (cca 200km tam + 200km spat) kazdy tyzden a mozem
povedat, ze DUNLOPy maju vacsi valivy odpor a teda aj spotreba mi vychadza
asi o 0,5 litra vacsia na 100 km ! Mam ich obute na FIAT COUPE 2.0i, co je dost
"tvrde" auto (pruzenie) a oproti MICHELINOM su DUNLOPy slaby odvar. Na vyjazdenej
ceste od kamionov (valovy) maju DUNLOPy tendeciu zosmyknut sa, co som pri
MICHELINoch nikdy nepozoroval. Nechcem len chvalit MICHELIN, urcite su aj
ine dobre znacky, ale tieto dve znacky som mal tesne po sebe a zistil
som obrovsky kvalitativny rozdiel. Tot vsjo.
Jazdim tu istu trasu (cca 200km tam + 200km spat) kazdy tyzden a mozem
povedat, ze DUNLOPy maju vacsi valivy odpor a teda aj spotreba mi vychadza
asi o 0,5 litra vacsia na 100 km ! Mam ich obute na FIAT COUPE 2.0i, co je dost
"tvrde" auto (pruzenie) a oproti MICHELINOM su DUNLOPy slaby odvar. Na vyjazdenej
ceste od kamionov (valovy) maju DUNLOPy tendeciu zosmyknut sa, co som pri
MICHELINoch nikdy nepozoroval. Nechcem len chvalit MICHELIN, urcite su aj
ine dobre znacky, ale tieto dve znacky som mal tesne po sebe a zistil
som obrovsky kvalitativny rozdiel. Tot vsjo.
Jaké máte zkušenosti se zimními pneumatikami?
Rád bych koupil na svého focuse 6x14,ale nevím
jaké.Poraďte.
Rád bych koupil na svého focuse 6x14,ale nevím
jaké.Poraďte.
Mam SP Sport 9000 uz druhe za sebou (nejdriv 205/55 R15 a na novem aute 205/50 R16) a jsem VELMI spokojen. Kolega je ma na Audi A4 Q a asi je taky docela spokojen, protoze si je hned nechal nasadit na sluzebni auto (MB E-klasa). Zkouseli jsme i jine, ale v pomeru k cene mi tyhle Dunlopy pripadaji fakt povedene. Z konkurence za podobnou cenu jsou docela dobre Bridgestone S02 (info od znameho, ktery na nich jezdi). Docela zajimave vypadaji i Michelin Pilot Sport, ale nevim o nikom v okoli, kdo by na nich jezdil.
Nevie mi niekto poradit, kto by dokazal dat dokopy pokryveny elektron resp. kde by sa dal zohnat novy - 18" 5 lucovy chromovany z dodge stealth - alebo replika?
Pořád se tady bavíte o michelinkách nebo dunlopkách, zkuste něco jinýho, třeba japonskou značku Toyo. Dováží je k nám Obnova Brno. Je zajímavý, že tato značka byla vyhodnocena v německým testu zimních a letních (R15 a R16)jako jedna z nejlepších. Velmi výhodný jsou i ceny, např. kamarád koupil na Subaru rozměr 205/70 R15 za 2700.
VOSA: Však říkám nejeté, nebo málo jeté. Jinak jsem měl nové. Před rokem jsem je kupoval á 4900,-, čtyři kusy. Bohužel na předku mám už jen 4mm (po 40.000 km). Proto sháním dvě.
Ad Uniroyal - hmm a ty jsi na nich už jezdil, nebo co? Tatínek je měl na autě a ty jsi byl s nimi nespokojen? Já myslím, že specielně o těchto pneumatikách nemáš ani páru...
BTW poraď mi prosím jinou značku v tomhle rozměru krom Michelinů HX-MXM?
Ad Uniroyal - hmm a ty jsi na nich už jezdil, nebo co? Tatínek je měl na autě a ty jsi byl s nimi nespokojen? Já myslím, že specielně o těchto pneumatikách nemáš ani páru...
BTW poraď mi prosím jinou značku v tomhle rozměru krom Michelinů HX-MXM?
Neviem aky rozmer a na akom aute
si mal DUNLOP SP SPORT 9000, ale
ja ti mozem povedat, ze MICHELINOM
sa vyrovnaju asi tak na 50% - 60%.
Jedinu "vyhodu" maju, ze su maksie,ale
zase im chyba kontakt s vozovkou.
Mozno su dobre na vode, ale kolko dni
do roka u nas prsi a aj tak vtedy
ides pomalsie. Zalezi aj od typu a
rozmeru pneumatik. Myslim, ze skusim
Yokohama A520 ako napisal Alfa33.
si mal DUNLOP SP SPORT 9000, ale
ja ti mozem povedat, ze MICHELINOM
sa vyrovnaju asi tak na 50% - 60%.
Jedinu "vyhodu" maju, ze su maksie,ale
zase im chyba kontakt s vozovkou.
Mozno su dobre na vode, ale kolko dni
do roka u nas prsi a aj tak vtedy
ides pomalsie. Zalezi aj od typu a
rozmeru pneumatik. Myslim, ze skusim
Yokohama A520 ako napisal Alfa33.
Zaujímalo by ma, či mi niekdo nevie poradiť kvalitné zimné pneumatiky na terénny automobil. Zvažujem Nokiany, tie sú najpravdepodobnejšie. Super pneumatiky za veľmi slušné peniaze.
DUNLOP SP SPORT 9000, pokiaľ myslíš tieto pneu, tak sú úplne super! Kedysi mala mama na Accente Hankooky, pneumatiky to boli o hodne lepšie než Kumho (subjektívny názor, boli tichšie a lepšie držali stopu), ale keď ich porovnám s našimi Matadormi Prima, tak sa mi zdajú byť o poznanie slabšie.
Kupil som pneu DUNLOP SP SPORT 9000 205/55/ZR15 (nad 240km/h). VELKA CHYBA ! Auto plava ako
SANTA MARIA na mori a v kritickych situaciach sa auto sprava "zbrklo" - v prvej faze nedotacavo a potom pretacavo, akoby ma chcel predbehnut zadok.
Vyzera to, ze sa "ohyba" vzorka.
Okrem toho su plnene PNEUMIXom. Reklamoval som
ich u dealera (je ochotny ich reklamovat, ale
musel by som kupit ine, aby ich mohol poslat
do skusobne). Napisal som aj do pobociek v Nemecku
a Anglicku. Anglicania ma odkazali na lokalneho
distributora a Nemci chcu, aby som ich poslal
(gumy) na testy. A na com budem jazdit, to vie
Panbozko.
Moje stare zlate MICHELIN SX PILOT !!! Nekupujte DUNLOPy (na sportaky).
Nemate skusenosti s HANKOOK V102 alebo pod. ???
SANTA MARIA na mori a v kritickych situaciach sa auto sprava "zbrklo" - v prvej faze nedotacavo a potom pretacavo, akoby ma chcel predbehnut zadok.
Vyzera to, ze sa "ohyba" vzorka.
Okrem toho su plnene PNEUMIXom. Reklamoval som
ich u dealera (je ochotny ich reklamovat, ale
musel by som kupit ine, aby ich mohol poslat
do skusobne). Napisal som aj do pobociek v Nemecku
a Anglicku. Anglicania ma odkazali na lokalneho
distributora a Nemci chcu, aby som ich poslal
(gumy) na testy. A na com budem jazdit, to vie
Panbozko.
Moje stare zlate MICHELIN SX PILOT !!! Nekupujte DUNLOPy (na sportaky).
Nemate skusenosti s HANKOOK V102 alebo pod. ???
Sháním nejeté, nebo málo jeté. Stačí dvě gumy. Kdybyste někdo viděl..., nebo i nové, za lepší cenu, než 4800,-...
😃) to bylo z nakyho minivanu nebo co ja vim, btw. kdybys vedel o 195/50/15 nebo 205/50/15 rad k nim prijdu taky jako slepej k houslim, dík! 😃))))
Jo tyhle Micheliny mam v 205/65 R15 a nemohu si je vynachvalit. Sedi sqele, zatacky ve velkych rychlostech super. No a na zimu mam Fuldy R14, vrele nedoporucuji, jsou uplne na***. Jeste ze jsem k nim prisel jak slepy k houslim jinak bych si nadaval co jsem to koupil za *.
to PAVEL: Co takhle koupit k tem pneumatikam porande auto. 😄 Pojizdna nakupni taska GTI od Pazouta je uz z mody.
to PAVEL: Co takhle koupit k tem pneumatikam porande auto. 😄 Pojizdna nakupni taska GTI od Pazouta je uz z mody.
to davidoff: Právě jsem se kouknul na datum tvého příspěvku, takže jsem asi přišel s křížkem po funuse.
Zkus využít akce v Renocaru (www.renocar.com - Novinky - Výprodej pneu).
GoodYear Ventura 195/65 R15 91H za 2277,- bez DPH (2778,- s DPH) nebo Pirelli 5000 Drago 195/65 R15 91H za 2199,- bez DPH (2683,- s DPH). A pokud by ti stačila obyčejnější značka, tak pneu Debica Furio 195/65 R15 91H stojí 1531,- bez DPH (1868,- s DPH). Ale spíše bych doporučil značkové.
GoodYear Ventura 195/65 R15 91H za 2277,- bez DPH (2778,- s DPH) nebo Pirelli 5000 Drago 195/65 R15 91H za 2199,- bez DPH (2683,- s DPH). A pokud by ti stačila obyčejnější značka, tak pneu Debica Furio 195/65 R15 91H stojí 1531,- bez DPH (1868,- s DPH). Ale spíše bych doporučil značkové.
Jezdím na gumách Michelin MX v období jaro až skoro zima. Měl jsem i jiný pneu ,ale tyhle jsou super. Drží jak přilepený jak na suchu tak na vodě. Po 40 000 km skoro jako nový.Na zimu používám ¨Matadory. Od té doby jsem ještě ve sněhu nezapadl. To jezdíme každý víkend na lyže.Vřele tuto kombinaci doporučuji.
Jezdím na gumách Michelin MX v období jaro až skoro zima. Měl jsem i jiný pneu ,le tyhle jsou super. Frží jak přilepený jak na suchu tak na vodě. Po 40 000 km skoro jako nový.Na zimu používám ¨Matadory. Od té doby jsem ještě ve sněhu nezapadl. To jezdíme každý víkend na lyže.Vřele tuto kombinaci doporučuji.
Nejkvalitnější a mezi nejlevnější patří Yokohama
mám na autě A520 a jsou bombastický, velikosti od 185/60/14 a větší,zdar
mám na autě A520 a jsou bombastický, velikosti od 185/60/14 a větší,zdar
Tak jsem si přečetl tuhle rubriku a napíšu si sem taky svůj názor. Na mém starém autě (1.6 GTi Kadett)jsem měl GoodYeary GT2 a Uniroyaly(teď fakt nevim jak se to píše a co to bylo za typ, tak sorry)v rozměru 185/60 R14. Prvně jmenované byly super, možná spíš pohodlnější a tiché. Ty druhý byly hučící mrchy a za mokra dost klouzaly. Ale zas vydržely o nšco víc. Na nynějším autě, který jsem odkoupil lehce výhodně od firmy u který pracuju (Daewoo Nexia) jsou obutý barum Brillant 175/70 R13. Už nikdy víc je nechci. Je na nich tricet tisíc a jsou skoro v *. Bídně na nich dojezdím do zimy. Původně na tomhle autě byly Gumy Kumho, ty dost klouzaly na mokru a na sněhu to byl horor, ale po sedmdesáti tisících měly ještě dvě 5mm vzorku.
Ja koupil Dunlop Sport SP M2 185/60/14 za 2200Kc kus. A jsem spokojenej. Jsou opravdu tichy v celku pohodlny a sedej asi stejne jako drive obute Barumky.
Chystám se koupit letní pneu 195/65/15,ale ty ceny mě dost iritují.Pneu od renomované značky v tomto rozměru cca 4500kč x 4 docela ranec.Po návštěvě několika prodejen jsem se však dověděl o značkách které jsou tzv.odnože známých firem.Např.Michelin-Kleber,Pireli-Pneuma… atd.Cena okolo 2300kč to je polovina,kvalita slušná(doporučeno delearem).Máte někdo zkušenosti s těmito značkami?
jenom malinka rada: v poslednim "auto motor a sport" na Kveten je asi 6 stran venovanych letnim pneumatikam, vcetne prehledu vyrobcu, modelu rozmeru a CEN! takze za tech 59 kc to stoji !
jo ja jezdim na Semperit Direction 195/50/R15 82V a mam na nich tak 42.000 jsou cca na 40%....ta pneumatika stoji 2240 KC coz je vcelku dobry a jezdi se na nich super.
jo ja jezdim na Semperit Direction 195/50/R15 82V a mam na nich tak 42.000 jsou cca na 40%....ta pneumatika stoji 2240 KC coz je vcelku dobry a jezdi se na nich super.
Mám nový - 2x jetý - Bridgestone 215/15/65, odhaduju tak 98% vzorek 😃) a za 3500,- je prodám - na auto se mi víc než 50 nevejdou 😄
No hochu, myslim, že mám nacouváno to co ty najeto, ale stejně nemám závodní plyn v pneumatikách a "kick down" jaks to odborně nazval si dovolim jen velmi velmi výjimečně a to jenom v německu. Pro informaci jezdim Golfem.
Prosím nepleťte si Brilanty s BRAVURAMA BRAVURY JSOU pro silné auto!!! Brilanty jsou jen do kategorie 210!!! Mi máme Bravury 3 týdny ale pozor nové!!!! vyrobené made in AUSTRIA kategorie do 240 oni se u nás nedělají!!!!! A jsou mnohem tišší než původní Firestone fuel saver "V" a hlavně mají menší odpor ´= lepší zrychlení a maximálka ale jen o malinko, Za cenu zhruba 3500 i s geometrií + závodním plynem "zabraňuje zahřívání a stárnutí pneu" jsme VELMI spokojeni nebojte se BARUM je dobrá ale jen BRAVURA A kategorie V ono totiž H se dělají u nás a nemusí být tak kvalitní!!!!!!
Barumky mi take "nechutnaji". Kdyz jsem mel Passata (uz je to dlouho), byly na tom Micheliny. Auto jezdilo jako po kolejich. Kdyz jsem z nich udelal sliky nastal cas na prezuti. Protoze jsem clenem siroke vrstvy vykoristovaneho proletariatu, nebyl dostatek chechtaku na nove Micheliny, takze jsem se nechal nachytat na Barum Brilant (snad jsem to napsal dobre). Byl to jeden z mych nejhorsich kaufu v zivote. Z Passata se stala kanoe na rozbourene rece. Udrzet to na silnici byl docela problem.
Pneumant neznám, Kuhmo taky ne ale BRAVURA je to nehorší, ce jsem kdy poznala (testy v AutoTipu to jem dokazujou)
Po fazolích jsem pustil trochu závodních plynů do kabiny - a auto hned znatelně zrychlilo (řídila moje přítelkyně)! Takže něco na tom bude...
P.S. MAGIC by nám možná mohl o OCTAVII ledacos prozradit ... ?
P.S. MAGIC by nám možná mohl o OCTAVII ledacos prozradit ... ?
Nojo, Alesi, to me nenapadlo 😄 Uz si nikdy nekoupim zimni gumy Kumho KW7400. Moc se kradou (i s autem) 😄
Hele VOSO, co mas proti Kumhu? Myslim tu otazku vazne! Ja jsem to mel na Calibre 4x4 Turbo (Kumho ECSTA 410 - 205/50ZR16) a vubec mi nevadily 😄
Pak jsem koupil zimni KW7400 na Mondeo. Ujel jsem na nich 20km a pak mi to Mondeo ukradli, takze zimni hodnotit nemohu. Ale kolega to ma XM V6 a je spokojenej.
Pak jsem koupil zimni KW7400 na Mondeo. Ujel jsem na nich 20km a pak mi to Mondeo ukradli, takze zimni hodnotit nemohu. Ale kolega to ma XM V6 a je spokojenej.
Jsem pro to, aby OCTAVIE zacal editovat celou rubriku!Nevim jestli ho to uz napadlo, ale clovek se znalostmi jako on by si mohl zalozit skolu bezpecne jizdy.Mr Octavie neber to osobne, jde prece o srandu a i jaaa 😄 jsem uz byl na strese.Ja jsem to hodil na strechu kdyz jsem mel najeto to co asi mas Ty.Jsem rad, ze to bylo tak brzo, nebot jsem zacinal jezdit stale rychleji...Dodnes si myslim, ze to nebyla moje chyba v cervnu bylo na silnici nekolik cm sterku a i poldove to uznali.Dnes vidim sterk vsuke kam nevidim 😄..Vse zle je k necemu dobre...
P.S.: Zkus ten plyn do kabiny....😄
P.S.: Zkus ten plyn do kabiny....😄
Tak jsem zvoli DUNLOP a myslim , ze se neudelal zase tak spatne. (Dunlop SP Sport M2, 185/60/14) Jsou opravdu tiche a pohodlne, oproti Barumkam, a sedi asi stejne. Opravdu se mi nezda, ze by sedely na suchu lepe nez Bravury.
To OCTAVIE: piš prosím hezky česky. Mimochodem znám lidi, kteří mají nacouváno 5% toho, co ty najeto...
to OCTAVIE. Deset tisíc mám skoro taky ale tak neduchaplný řeči o plynu na podlaze si nedovolím asi nikdy. Poptej se řidičů profesionálů, jak a kdy se zachází s plynem. Jo a prej je málo ledvin... Až budu mít milion bez nehody a to pravděpodobně nebudu, tak si snad dovolím říci, že jsem neřídil špatně.
Tak co "OCTAVIE" uz se Ti usadil ten zavodni plyn v gumach z rakouska? Zkus si napustit ten plyn do kabiny treba to pojede jeste rychleji? No?Co Ty nato?!?
Najeto mám celkově asi něco k 10 000km. Bez jediné nehody krom couvání do garáže jsem urazil u naší Ocatvie levé zrcátko" elektrické vyhřívané 2500 kč"
Není nad Bravury od koncernu CONTINENTAL "barum" máme je a jsou parádní co jsou přímo EXCELLENT měli jsme drahé Firestone Firehawk fuel saver a řek bych že jsou ještě mnohem lepší víc tišší zatím ještě pořádně nepršelo ani jsem je nezkoušel v zatáčkách jelikož jsou nové. No jinak jsou dovezené z rakouska made in austria a jsou naplněné závodním plynem tak jak se usadí tak za měsíc je otestuji s plynem kick down. A před týdnem jsem byl na dálnici a řeknu dobře se rozjedou max. stoupla o 5 km o proti minulým taky jsou o dost do větší rychlosti než je naše Octavie.
V zimně zimní, v létě letní.
Z tohoto pravidla neexistuje vyjímka.
Myslím, že na našem trhu už není značka pneumatik, která by produkovala nekvalitní výrobky.
Vše ostatní se už potom odvíjí od finančních možností.
Z tohoto pravidla neexistuje vyjímka.
Myslím, že na našem trhu už není značka pneumatik, která by produkovala nekvalitní výrobky.
Vše ostatní se už potom odvíjí od finančních možností.
Ja mám veľmi dobré skúsenosti s firomu DUNLOP. Pirellky nie sú zlé, ale je to typický Talian. Slušný high-tech (alebo know-how, ak chcete), ale tá kvalita... Tiež mám dobré skúsenosti s GoodYear a veľmi dobré s Michelin.
Nemám rád značku Continental, ale akonáhle niečo testujú v AMS (ohľadom gúm (na auto)), tak Continental, je parelelne vždy a vždy víťaz. No to je jasné Nemec drží "nad vodou" Nemca. Veľmi som bol prekvapený z Matadoriek. Slušné obutie, za super cenu.
Nemám rád značku Continental, ale akonáhle niečo testujú v AMS (ohľadom gúm (na auto)), tak Continental, je parelelne vždy a vždy víťaz. No to je jasné Nemec drží "nad vodou" Nemca. Veľmi som bol prekvapený z Matadoriek. Slušné obutie, za super cenu.
Já používám běžně pneu 185/60 Firehawk 690-700 (O.K. spokojenost). Pouze teď je v servisu neměli, tak mi řekli, použijte Matadory (stejný rozměr) a ušetříte. Jo, ušetřil jsem (cca 1700 proti 2500), a v autě málem ohluchnul. Otázka, jestli se nevyplatí jestit s vatou v uších (cena cca 10kč) a ušetřit.A teď mě napadá, že bych si moh v baziku pořídit nějakýcho schopnýho Trabanta (abych opravdu ušetřil).