Takové krámy bych odstřeloval. Smrdí to tak, že za tím ani jet nejde a kdybych šel pěšky tak budu rychlejší. Měli je už dávno zakázat a nebo na ně napařit takové daně, že by se ty smrady nikomu nevyplatily!!!
Vazeny a co po tom ze smrdi ? Bakelit nehrdzavie, (okrem skeletu:), udrzba skoro nulova... Za 36.000 za kolko sa predaval luxus na urovni !!! :-) Trabant RULEEEEZ !
Hele, ty blbečku, můžeš se nám pochlubit, kolik je ti roků a kolik toho máš najeto ? Jak tě tak typuju, tak ti může bejt tak 14, na levý ruce máš 6 prstů, fotr je ve vodmašťovně, matka šlape chodník a ty sedíš nejpíš v diagnosťáku honíš si ho u toho, že můžeš někoho *. Zkus si léčit svoje mindráky na jiným chatu s podobnejma chudákama jako seš ty sám...
Jel jsem pred 14 dny z Prahy na Lipno. Valim to kolem Pisku a najednou cejtim takovej divnej smrad. Rikam si, *, tady se neco pali, tady neco nekde hori, to nejni mozny, nad silnici takovej lehkej opar, siroka daleko nzadny auto, krome toho myho.Ujel jsem asi tri kilometry a najednou za kopcem prede mnou trabant. Za nim chvost dvoutaktniho dymu. Trabos a wartburg jsou jediny auta, vo kterejch vis jeste pred tim, nez je uvidis.Kdyz uz s tim Nemci zamorili vychodni Evropu, tak by si to ted meli po sobe uklidit. S konecnym resenim jakekoli otazky prece maji bohate zkusenosti.
Hele sračko víš Trabi je legenda a myslím si že Trabant 601 mel bít Autem Milénia-jednoduchý nepokazitlnej system motora, nerezavejúci karoseria a smešná cena
Jasne, trabant absolutne bezudrzbovy, nehrdzavejuci, pokial stravia ostatny tie vyfukove plyny a hlucnost, tak je to auto milenia, alebo racej dvoch milenii... :-)
Jasně je to pravda , tráboš nejlepší ale leda na balení holek. Když tě viděj jak ho tlačíš zpocenej a s naběhlejma svalama , hned každá zatouží :-) kdo vymyslel tohle téma je borec
* uhnilo mi zadni rameno - no musel jsem vysolit 800,- a koupil jsem obe ramena i s brzdama. Tomu rikam cena !!! Svepomoci top clovek vymeni v garazi. Pak me nekdo lakejte na neco jinyho :))
* klepe mi naky lozisko v motoru zase budu muset sahnout do kapsy pro nakou tu desetikorunu a opravit si ho. PS: Pro radobyekology - kdyz budete chtit odstavit vsechny auta co nesplnujou nejnovejsi limity tak budete muset odstavit skoro vsechny auta starsi 5 let !!!. A odstaovovat trabose, protoze znecistujou ovzdusi to by se muselo odstavit skoro 90% skodovek 105/120 znam par lidi co jim ty skodovky zerou stejne voleje jako trabos. Ja osobne jsem se obratil k trabosi po zkusenostech s "modernim" autem - Ford Sierra 2.0i rv.90 - za pul roku jsem do toho kramu narval pres 30000,- s touhle sumou vydrzim u Trabanta snad do duchodu.
aby ušetřil. V tom je sama podstata i celého Trabanta. Laciná kastle, lacinej motor, laciný
všechno. Jenom když se to v zimě nastartuje, tak není vidět ani barák u kterýho ta pixla stála.
Ale to ti nevadí, hlavně jdyž JÁ jedu - však smrad je až za mnou.
PRASE, ČUŇE, *, kdo ti dal právo trávit
ostatní lidi.... komunisti.....
Asi ti nedošlo, že trabant emise splní vždy, protože to posuzujou podle nesmyslnech norem z dob
kdy se myslet nesmělo. Dnes by jste ale už myslet mohli. Jestli se vám řidičům Drábošů myslet nechce, pak jste jenom ubohý ignoranti a doufám, že skončíte v PEKLE. JŠ
Jo trabant je drsnej. Spis neco jako motorka na 4 kolech obalená trochou bakelitu. Kdo videl nedavno na Nove /kde jinde/ tu bouracku trabanta uzná, že na motorce by skoncil lip, nekde odhozenej v prikopu. No asi bych do nej nesel. Ma nekdo zkusenost, jak trabant v zime topi to by me fakt zajimalo a neprehanejte.
MILÁ DANULO, než začneš zase někdy plivat svoje jedovatý sliny na bakeliťáky, zeptej se v nějaký STK na emise trabantů. Dozvíš se, že jsou sice nižší, než u moderních aut, ale např taková Avia má emise asi 2Ox větší. Trabantí smrad je způsobený především příměsí oleje. Mimochodem - údajně největší emise ze všech motorů co na světě vrčí, mají travní sekačky a motorové čluny, prý až několik set násobně více, než moderní automobilové motory. Co jsi, Danulo, udělala pro zákaz provozu Avií?
Trabant, to je neco. Snad zadne jine auto (krome Brouka) nam neslouzi tak dlouho jako Trabant. Je to nejlepsi auto pro tuning. Nerezavejici kastle, levnej motor... I kdyz je pravda, ze to smrdi, tedy velmi znecistuje zivotni prostredi.
Je to auto, ktere se da sehnat za par korun. Ma budoucnost.
v zadnem pripade nejsem zastancem Trabosu, spise naopak. ale na druhou stranu je pravda, ze smrdi daleko mene nez Avie a taky jich jezdi o hodne min. se zakazem bych zacal spise u tech Avii.
ale ty radobyekologicke zhovadile kecy, co tu predvadi Danula, to je fakt moc. a pocet jejich prispevku svedci nejspis o poradne serii orgasmu.
Jestliže je motor u Tráboše dobře seřízenej motor, používá se správné palivo (ne technickej benzín), dobrej olej ve správným poměru, tak nesmrdí ani nekouří a emise jsou lepší než u kdekterýho bezkatalizátorovýho auta. "Prasata" jsou ti co toto nedodržují a to nejen řidiči Trabantů, ale všech! vozidel. Házet všechny do jednoho koše a všem nadávat může právě jen ekologický ignorant a indiánskej demagog.
Ctyrtakty bez katu sice nejsou zrovna nejak ekologicke, ale ve srovnani s dvoutaktem jsou stokrat ekologictejsi. Je pravda, ze treba pro CO ma Wartburg oproti 120ce a 100ce (srovnatelna data vyroby) jenom 2x az 4x vyssi limity, ale ty uhlovodiky, ktere jsou nejskodlivejsi, se u dvoutaktu vubec nemeri, protoze to proste nejde. A na motorky se emise nedelaji vubec. :-)
V kazdem pripade - pokud si nekdo chce zajezdit s Trabosem, tak at s nim klidne jezdi, dokud se mu nerozsype. Ale to, ze nema na jine auto, pripadne, ze je dvoutakt skoro stejne spatny, jako ctyrtakt, je blbost.
jasne, ze je dvoutakt ve srovnani se ctyrtaktem horsi. Ja spis jen reagoval na hlasky typu dvoutakt smrdi a kouri, proto je spatnej a ctyrtakt (bez katalyzatoru) je ekologickej. Podle me se na znecisteni ovzdusi podili velkou vetsinou prave ctyrtakty bez katalyzatoru a diesely. Nepatrim ale mezi naky velky priznivce zelenejch. Sam jezdim mimo jine Skodou 100. Je to proste neznicitelny auto. Ze nema katalyzator a znecistuje ovzdusi me ale vubec netrapi. Mam proste rad starsi auta a veterany.
Ja mam taky rad starsi auta. Potiz je jenom v tom, ze se na to tak nikdo nediva. Ani majitele starsich aut (napr. Trabantu), ani ostatni. Tj. - kdyz nekdo pojede ve W 311/1000, tak se budou vsichni rozcilovat, ze smrdi, uplne stejne, jako by jel ve W 353, proste vubec nepochopi ten rozdil. Stejne tak zase drtiva vetsina majitelu Trabantu s nimi jezdi jen tak a je jim uplne jedno, cim jedou. Neni to tedy nadseni - chci se projet Trabantem.
Je absurdní srovnávat moderní auta s katalizátorem s jakýmkoliv autem bez katalizátoru, nejen s Trábošem, výsledek je dopředu jasný, to jsou dvě nesouměřitelný skupiny.
Jen porovnávání v rámci každé skupiny, za předpokladu stejných podmínek, je objektivní a proto jsem přesvědčen že dobře seřízenej Tráboš s dobrým palivem s dobrým olejem v dobrým poměru je
srovnatelnej. Je otázka kolik je jich v takto dobrým stavu ( a to nejen Trábošů, ale všech těch různejch Škod Lad a jinech bezkat. aut). Leda to dekretem všechno zrušit a na základě toho zušit vše neekologické a nakonec budeme orat pole ohnutou větví, jezdit na koních a budeme spokojení a šťastní že se nám to podařilo. Promiňte již také začínám kecat nesmysly.
Potiz je jenom v jedny veci. Co se pouzije za olej je uplne jedno a uplne jedno taky je, v jakem pomeru se naredi. Ten kour z oleje je skodlivy ze vseho nejmin. Skodlive jsou aromaticke uhlovodiky, ktere se u dvoutaktu vubec nemeri (desetinasobne hodnoty oproti ctyrtaktum). Kdyz tam nalejes technicak s toluenem a 1 : 100 syntetiku, tak to nebude kourit vubec, ale smrad bude jako krava a hodnoty HC o dva rady vyssi, nez u vyrachtane Skodovky, co zere litr oleje na dveste kilometru.
DANULA: pani ty ses blbej, ze to dal nejde. Nejses ty nahodou predsedou strany zelenejch? Trabantem nejezdim a nikdy sem nejezdil, ale to co pises je pekna demagogie. Jasne TRABANT muze nejvic za znecisteni ovzdusi a nase deti a jejich deti budou kvuli Trabantum trpet. (tvuj prispevek z 16.06.) Dalsi tvoje hlaska je, ze diesel nespaluje olej, cimz nevznikaji jedovate plyny. Kdyz uz se chces bavit o vyfukovych plynech, tak me vysvetli ty tvoje jedovate plyny.
totalne kaslalo. A predseda zelenejch to teda rozhodne nejsem.
Kaslat na zivotni prostredi by se teda dne uz nemuselo. Obycejnej clovek pro to mnoho udelat nemuze, ale nemusel by alespon jezdit "autem", ktery pohani "smradlavej" dvoutakt.
pokud bys chtel udelat neco pro zivotni prostredi prosredi, musel bys s tvojim radikalnim pristupem hlavne zakazat desetitisice skodovek a starsich aut bez katalyzatoru, vsechny motorky (krome novejch BMW) a prakticky vsechny nakladaky a autobusy. To, ze ti Trabant smrdi, je dano tim, ze spaluje smes s olejem. Oproti skodovkam a ctyrtaktum bez katalyzatoru je ve spalinach vice nespalenych HC (uhlovodiku), ale jinak kazdy ctyrtakt bez katalyzatoru vypousti stejne skodlive plyny jako dvoutakt. Trabantu je ale u nas ve srovnani ve srovnani se Skodovkami a starsimy auty bez katalyzatoru malo.
Moje zamysleni vsak bylo jine a stale to nechapete. Ten Trabanti motor je mrnavej a nadela
smradu jak velkej. Autobus ma alespon velkej motor a uveze soucasne vic lidi. U trabanta a
ostatnich dvoutaktu to vychazi uz z konstrukce.
Dvoutak ma proste malou ucinnost. Mala ucinnost
pri velke spotrebe a velkym smradu.
Zajimavy rozhled ma ten co pise, ze ctyrtaktni motor ma asi jen motorka BMV. Nevim kde si se narodil, ale v okolnim svete se ctyrtaktni delaj uz i sekacky na travu. Proste ctyrtak je ekologictejsi a nehodlam na toto tema uz dal psat, kdo tohle nechape je proste MAGOR magorovatej a at si dal jezdi dvoutaktem. Voni se mu jeho deti jednou podekujou.
DANULA: koukam, ze si nepochopil vubec nic. Bavit se o tomhle tematu na urovni, ze nejake auto smrdi a kouri je na urovni deti ve skolce. Pochop, ze desetitisice starych skodovek a ostatnich ctyrtaktnich aut bez katalyzatoru, co u nas jezdi zamoruji vzduch nekolikanasobne vic nez tech par dvoutaktu, co u nas na silnici potkas. Nejde jen o nespalene HC, ale take o CO a NOx. CTYRTAKT BEZ KATALYZATORU NENI EKOLOGICKY ZROVNA TAK JAKO DVOUTAKT. Jenomze ctyrtaktu bez katalyzatoru je oproti dvoutaktum drtiva vetsina. Takze se neda znecisteni ovzdusi svalit jen na dvoutakty. S tema motorkama jsem myslel, ze BMW je jedina firma, ktera seriove vyrabi vsechny masiny s tricestnym katalyzatorem, pak jeste YAMAHA jen jednoho typu GTS 1000. Takze vsechny ostatni dvoutaktni a ctyrtaktni motorky i nove, co jsou v prodeji jsou bez katalyzatoru. Jeste pro srovnani: auto se ctyrtaktem bez katalyzatoru produkuje tolik skodlivych spalin jako 200 aut s tricestnym katalyzatorem.
Naprosto s tebou sohlasím. v jednom ale ne. Není jich zase tak málo jak říkáš. Jsem z okresního města a jezdí jich tu dost.
Trabant je hroznej tech. "zjev", je to úkaz kam až
to ten stokrát vychvalovanej socialismus dotáh.
Je to hamba - je to vostuda nás všech. Jenom jsme se na okolní svět vytahovali a pak jsme zrodili trabanta. JE TO HROZNÁ UBOHOST. A TO SE NAJDE
člověk, kterej má tu odvahu tvrdit že... "Nejlepší je TRABANT". buť je magor a ignorant jenž nich nechápe - tedy dost omezenej. Nebo je to cvok a pak mi ho muže být jen líto.
Jestli Trabant nesmrdí .... na to téma už nebudu psát. Kdo tomu nevěří ať si za ním jede třeba tak
dva km na plnej čáře do kopce. Když jedu za škodovkou zvracet se mě nechce. Z Trabantu se můžu POBLÍT. A když ho nemůžu předjet tak raději zastavím.
Stydím se za to, že patřím k národu, kde se ještě vychvaluje Trabant. Přečtěte si něco například o
autu Tayota Yaris na tomto webu. Něčím takovým bych se vytahoval a ne "nejlepší je Trabant".
Trabant bych upravil do nejake roztomile podoby,dal bych tomu ruzovou metlu a srdicka.Jen tak se s tim da jezdit.Trabi musi mit nejaky styl,aby trochu vynikl.Co se tyka bezpecnosti,ekologie,kvality je to samozrejme bezesporu to nejhorsi co muzete na silnici potkat.Nechapu jak se muzete prit o nejakych ,,kvalitach trabantu,,...
danuto tobě nějakej trabantista přebral ženskou,žes na ně tak vysazenej,co? co to meleš o dvoutaktech a socialismu? jaký auta vyráběli na Západě v 60.letech,když vznikl traboš? to byly Kachny 2CV nebo Fiaty 500 o tolik lepší? a víš že SAAB ještě v 1971 vyráběl dvoutaktní tříválec? schválně se tý tvý kolegyně zeptej jaký má ročně výdaje s trabošem a porovnej to se svejma! samozřejmě si je lidi kupujou,protože maj levnej provoz,stejně jako nikdo nevyhodil starý Avie a Liazky a Tatry i když by lehce koupil něco novějšího,lepšího ale mnohonásobně dražšího. a všiml sis s čím jezděj zemědělci na polích? starý Zetory a z Německa dotažený starý John Deere a Claasy.lidi maj holt vysoko do žlabu a tak musej šetřit,zejména když auto je věc,která dost rychle ztrácí na hodnotě (někdy ji ztratí uplně během chvilky :-),no a ještě dlužíš seznam zemí ,kde jsou dvoutakty zakázaný!
To je svatá pravda, je to v penězích, kdby mi nějakej dobrák, hodnej ekolog, kouzelnej děda, přispěl na nový, krásný, ekologický auto, tak si ho hnedle koupím a budu jezdit s ním. Tráboše si budu pak šlechtit jen jako koníka. Takhle než našetřím na nějakou ekologickou nádheru, musím hald s tím koníkem i normálně brázdit silnice.
Penize nejsou argument - Skoda 100 je stejne draha jako Trabant a je mnohem ekologictejsi. Jediny argument je, ze nekoho bavi jezdit Trabantem (samozrejme v original puvodnim stavu).
Ne, ne. S100 za deset tisic bude taky jezdit. Nove dily na pripadnou opravu budou dokonce jeste levnejsi (na Trabiho jsou pekne drahe). Jedina pofiderni vyhoda je provoz na technicky benzin - castecne mozny i u S100.
Provoz na technický benzín je pěkná prasárna,jak technicky tak ekologicky,ale u čtyřtaktu je to i blbost.Není výhodnější jezdit na plyn,třeba i načerno instalovaný?
Prasarna to bezesporu je, ale je to nejcastejsi duvod, proc si lide porizuji Trabanta (Wartburga).
Do S1000-130 si da plyn jedine blbec (nevyhody na huste popsanou stranku A4, jedina vyhoda - par usetrenych haleru na kilometru, dokonce to neni ani ekologictejsi :-). Instalace nacerno to nezvrati (usetrenych par tisic).
Konkretne S100 ma minimalni pozadavek na palivo 85 oktanu, takze pul napul (technicak/special) se klidne muze michat. Motor se tim samozrejme tak jako tak odrovnava, ale jestlize se da sehnat za tisicovku, na kterou vyjde i jeho vymena, tak je to v podstate jedno.
a jaký nevýhody má plyn ve škodovkách?snad potíže se štelováním spojky a snížený výkon? mě to připadá,že je to dost laciný řešení,když potřebuješ hodně jezdit.narozdíl od favoritů ti to ani nezmenší kufr.
to ale srovnáváš trabantí německé nové ND se škodováckejma z vrakáče.ale i na trabanta se seženou laciné díly z Polska nebo Madarska a na vrakáči seženeš třeba funkční motor za 1500.pravdu ale asi máš,že 100 za 10 je spíš dost udržovaný kus.
je VELICE spravedlivé. Bohužel je to neekologické.
a proto, jak už jsem psal dávno, tak bych tyhle staré křápy zakázal. A ne že se udělá, že starej křáp má "volnou" normu a drahé auto ohromně přísnou.
Jestli si někdo nedokáže vydělat alespoň na trochu slušné auto (třeba i malé - Nissan Micra, Fiat Punto a desítky dalších) tak ať jezdí na kole. A ne aby tady autem za pár šupů (protože se mu nechce vydělat na lepší) kurvil životní prostředí.
Pánové myslel jsem, když přišlo měření emisí, že starejm autům odzvonilo a že to byl vlstně záměr, zlepšit vzduch ve velkejch městech. * - Trabant emise splní vždycky, jeho norma je tak UBOZE měká, že to až budí úsměv a nechápu proč tahle kašparáda vlastně vznikla. Snad aby měly servisy kšefty.
PARÁDA... no to je právě ten ubohej "českej" přístup. "Proč já bych se staral, když ostatní na to taky dlabou". já sem jen kapka v moři a ....
To vím, že dřív ta technika jako dnes nebyla jinde taky (Sice podobnej tech. paskvil jakej Trabos byl se asi jinde nedělal), ale podivej se do velkejch západních měst jestli tam jezděj ještě dnes. Houbec, možná stojej v muzejích a lidi je tam nostalgicky obdivujou, možná jezděj na ruzné srazy, ale do marketu je jezdit nakupovat neuvidíte. Trabant po vrch nalozenej zbozim před marketem svedšící o tom, že jeho majitel nebude zas takovej "žebrák" jsem už viděl.
SAAB ukončil výrobu toho dvoutaktního tříválce v roce 1968, protože se od roku 1966 vyráběl paralelně s čtyřdobým čtyřválcem a o ten dvoutakt už neměl nikdo zájem. V roce 1971 měl SAAB už i elektronické vstřikování a v roce 1976 SAAB představil 3-cestný katalyzátor s lambda sondou, v roce 1982 byl první na světě kdo začal používat bezazbestové brzdy a v roce 1991 byl první na světě z bezfreónovou klimatizací atd.
Ano, krome tech uhlovodiku, ktere Trabant prekracuje mnohdy az o rady (deseti, stonasobky), je na tom skoro stejne, jako ctyrtakty bez katalyzatoru. Prelozeno do srozumitelne reci: Kdyby Trabant nebyl desetkrat horsi, nez vyrachtana 120ka, tak by byl stejne spatny. :-)
P.s.: Topili jste nekdy vyjetym olejem? Ten kour sam o sobe nesmrdi. To, jak auto kouri, je uplne jedno. To jenom poukazuje na to, ze neco neni v poradku.
s naprosto úplně trapnejma argumentama. Jak jsou Vaše problémy s tím, že nemáte na lepší auto a jim podobné, úpně malicherný, to poznáte až si začnete uvědomovat svoje vlastní zdraví. A "JEDNOU" (dřív nebo pozdějc) si ho uvědomovat začnete. Teprve potom Vám to začne docházet.
Až budete někdo úmírat na rakovinu v obrovskejch bolestech a budete byť i nevěřící volat Boha aby si vás už vzal a vaše trápení ukončil, protože morfium už dávno nepomáhá... možná vám to až tenkrát dojde!!!!
Proč by mi mělo otravovat vzduch hovado, jedoucí v Trabantu nebo chcete-li Tatře, když já jsem pracně "šušnil" korunky a mám třicestnej katalyzátor. Zatím co to hovado všechno prochlastalo (myslím obrazně) a teť jezdí "sráčem" za deset tisíc.
Proč, PROČ. P R O Č ! ! ! Je ten Vzduch snad jenom Váš, že ho můžete kurvit??? Kdo Vám na to dál právo.. takhle se hnusně chovat k ostatním. Jestli je vám vaše zdraví fuk.... je to vaše věc.... poznáte to až vám bude blbě, ale nekurvěte ho druhejm. * se na zahrádku sousedoj nepudete, to by bylo nespolečenské a hnusné a nevím co ještě, ale vzduch mu s čistým svědomím zaserete a otrávíte jako by to bylo úpně normální. Proč ne, vždyť Tatry taky smrděj... to je argument, to je omluvo co....
U mě je Trabantista Tůrující auto na náměstí nebo v hustě obydlenej oblasti vetší PRASE, než kdyby se na tom náměstí Vysral. To * můžete překročit... ale přet tím smradem a jedem nezdrhnete.... Nadechnout se musíte několikrát za minutu.
pořád z tebe nevypadlo,které že to země mají dvoutakty zakázané zákonem.a když ti jde o čistý vzduch,pak bys měl spíš začít agitovat na vesnicích a malých městech,protože s příchodem podzimu se z dobrý poloviny domků začne valit bílý smrdutý kouř s hnědouhelných Dakonů a takhle ponořit celou vesnici do kouře by nedokázal ani sjezd všech trabantklubů.je od tebe hezký,že máš na autě G-kat,ale to je jen z nouze ctnost-ono se totiž nedá nové auto bez něj koupit.jak by ses zachoval,kdyby se nové auto prodávalo ve dvou verzích-s katem nebo bez ,s tím,že rozdíl je cca 25000? jo a ne každý,kdo nemá nový auto je opilec a flákač,třeba jen peníze cpe do bydlení.
Proč se pořát jen ohlížíš co dělaj ty druhý, začni říkat co děláš ty. Já bych si koupil ten o 25 tisíc dražší. Než ale Trabanta, to rači pěšky.
A neříkal jsem, že všichni jsou stejní uváděl jsem příklad. Asi jich bude ovšem dost.
Důkazem toho je samo téma. když může "někdo" napsat, že nejlepší je Trabant.... asi to s naším vztahem k přírodě nebude růžový. O komínech si založ jiné téma, tady se mele Trabant.
Přísné emisní předpisy mají povahu zákona, tak neslovíčkař, kup si Trabanta a vydej se s ním na cesty po vyspělejch zemích a budeš ten seznam mít rychle.
Hm, například v Německu, zvlášť na východě, jezdí trabošů pořád (relativně) dost a to tam mají předpisy tvrdé a dodržují se a kontroluje se to. Za auto bez katalyzátoru je prostě větší daň a hotovo. Pochybuju, že by si tam někdo nechal zakázat svého VW brouka a podobné stroje kvůli tomu, že nemají katalyzátor.
Obavu bych měl jedině z Rakouska, ale tam jde o revanšismus (viz Haiderovci ve vládě) a ne ekologii (zabavování SPZ českým kamionům atd. - naše policie ani není schopná odchytit na oplátku pár přetížených kamionů odtamtud, hezky rychle by je to přešlo).
Ale jinak taky tvrdím, že traboš smrdí až moc a jsem moc rád, že mám v autě takovou tu klapku na zavření vzduchu zvenku pro případ jízdy za trabantem.
Takže pro porozumení- Trabant je zakázan jedine v USA a možno ješte v Kanade. Jinak v Evrope se zato platí akurát vyšší daň-a myslím že je lepší protože by Trabi mal dostat šanci jako všechny staré veterány,old-timery a legendy protože TRABI je nesmrtelný
tak napřed nás tady krmíš tím,že v některých zemích jsou trabanty zákonem zakázané,potom ,že se to týká obecně dvoutaktů a nakonec z tebe vypadne,že "přísné emisní předpisy mají povahu zákona" .
na serverech německých trabantistů debatují jejich majitelé mimojiné z Německa (i západní části),Švýcarska,Holandska,GB a jsou tam i jejich zážitky z cest po Evropě,takže o žádných zákazech nevím,ale to ty taky ne.
Ano - spravne. Stelovani spojky, kontrola a vymena oleje v prevodovce (lze spojit), oprava (vymena) starteru (casta zavada). Snizeni vykonu, zvysena spotreba, nizsi uzitecna hmotnost, vyssi celkova. Kazdy rok pravidelne kontroly, drazsi svicky (nizsi zivotnost). Potize pri jakekoliv oprave, problemy pri serizovani motoru. Drazsi emise, zakaz vjezdu do podzemnich garazi, nekterych tunelu, zakaz garazovani, vetsina servisu odmita auta na plyn opravovat (jakoukoliv opravu). Na aute se nesmi nic svarovat. V zime (a nejen v zime) je nutne startovat na benzin (tj. nevhodne pro kratsi trasy). Vzhledem k tomu, ze motory techto aut nejsou urcene pro bezolovnaty benal, je nutne na benal i jezdit (uvadi se min. kazdou ctvrtou nadrz). Vzhledem k tomu, ze porizeni LPG neni zadarmo, tak se to proste nemuze vyplatit. Na nule je clovek pri 30ti - 40ti tisicich km. Zduraznuju - na nule (pokud nenastanou potize). LPG je zkratka pitomost - je to normalni danovy podvod a okradani vsech, co jezdi na benzin (paradoxne na tom ale vydelavaji hlavne montazni firmy a vyrobci LPG zarizeni - nikoliv ridici). A je samozrejme stejne neekologicky jako benzin.
to mfilip: """Vidis ten plyn spatne obecne ve vsech autech nebo jen ve S1000-130 ? Hm. Jaky vliv ma plyn na rozstelovani spojky, vymenu prevodoveho oleje ? """ - vliv nema zadny, jen k vypinacimu ustroji spojky, prevodovce a starteru ztracis pristup - viko je totiz pod LPG nadrzi a ta se pak musi demontovat. Jinak nize popsane nevyhody, vyjma probelmu s ventilovymi sedly, jsou spolecne pro vsechna auta.
Sice trochu nadsazuješ (mám dojem, že na stodváce se plyn "vyplatí" někde za 20 tisícema km), ale jinak je to skoro tak, až na tu ekologii, spaliny z butanu nejsou takový svinstvo jako z benzínu - v benzínu jsou různá aditiva a těžší složky, které se spalují na kancerogenní produkty. Z motoru na propanbutan jdou jen CO (oxid uhelnatý) a oxidy dusíku, jako z každého motoru. Z hlediska ekologie považuju za mnohem lepší jezdit stodvacítkou na plyn než na olovnatý benzín.
Tech dvacet tisic je jenom reklamni lez. Uz jenom proto, ze 25% jizd musi byt na benzin + ty starty a dalsi naklady. 20tis. by to bylo v pripade, ze by se jezdilo jenom na plyn a nebyly by jine naklady, nez na porizeni. Tj. - jestlize ta 120ka, do ktere se plyn namontuje ujede jeste 80 000 km, tak je uspora dejme tomu 20, 25 tisic. Pokud vsechno dobre dopadne a majitel tech 80 000 km skutecne najede.
LPG je skutecne o neco ekologictejsi, ale zase je tu ta vyssi spotreba... Proste zase takovy ekologicky zazrak, aby byla nekolikrat nizsi spotrebni dan, to neni (nemluve o tom, ze auto nezatezuje zivotni prostredi jenom emisemi).
podle tvojí logiky se ale plyn nevyplatí v žádným autě,navíc v novějších vozech je zařízení o hodně dražší,hlavně přímý vstřikování ,takže stará škodovka je na tom relativně nejlíp,cena Lovata je asi 13-14tKč
Nejvic se plyn vyplati v dobrem, karburatorovem Favoritu (na natural), nejlepe bez katalyzatoru (to uz je ale vedlejsi). U noveho auta je to trochu neco jineho, protoze nove auto si vetsinou koupi clovek, co s nim najezdi desitky tisic km rocne a to auto je schopne par set tisic kilometru i najet, coz u 120ky neni myslitelne. Proste pro 120ku ty reklamni lzi neplati vubec. U novych aut je to zase neco podobneho, jako diesel / benzin (vyssi naklady na porizeni, provoz a opravy, levnejsi naklady na PHM/KM).
Tak mi u myho Trabosa odesel motor - najeto 93kKm - utrhla se ojnice od kliky a rozbila blok. No oprava spocivala v tom ze jinej motor (v perfektnim stavu) jsem koupil za 500,- a vymena u opravare vysla taky na 500,- Cili za 1000,- Kč jinej motor!!! U Sierry kdyz mi vykys motor (podpaleny vyfuk. ventily) tak me jenom prace stala 2500,- !!! A to servisman jenom sundal hlavu a zabrousil sedla a vymenil rozvodak, kterej jsem mu, ale donesl takze nemel vliv na cenu. Jeste ze je ta Sierra pryc protoze za rok jsem narval do oprav a udrzby pres 18KkC!!! To do trabanta narvu za rok tak max. 3-4Kkc.