Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

100 komentářů

Zkusil jsem méně běžnou trasu přes Udine a Terst - polovina tunel - most - tunel - most - tunel - .... s nádhernou horskou scenérií, 2. polovina kvalitní rychlá dálnice. V Terstu jsem trochu zabloudil, jel jsem pak přes Slovinsko a Istrii po břehu a večerní mořské vlny mi špolouchaly na jedoucí auto a mušle cinkaly o přední sklo - sranda. Za nejhezčí dálnice považuji nadále francouzské, ale některé italské a rakouské úseky také nejsou špatné, rozhodně okolí je hezčí. Nemůžu si stěžovat na žádné řidiče, zvláště se mi líbila slušnost při najíždění na dálnici - nestalo se mi ani jednou, že by mi neudělali místo, člověk to pak samozřejmě oplácí. Jen málokdy se na mě někdo zvláště dotěrně tlačil, to spíš zažiju tady, ani bloudění Terstem mezi Italy nebyl žádný hrůzný zážitek.
Cau Tomasi tuhle cestu jsem jel minulej rok. Sice jsem objizdel Tauerntunnel a alespon jsem videl kus Apl. V Rakousku jsem rychlost dodrzoval, protoze kamose tam chytli a prisel o pulku kapesnyho na dovolenku. A to jel "jen" 140 po dalnici. Diky tomu zavrenymu tunelu byla dalnice prosta kamionu a sem tam jelo osobni auto - takze naprosta pohoda. V Italii uz provoz znacne zhoustl, ale tam jsem jel tak mezi 150-170, protoze jsem do Terstu musel chytit kolonu ktera jela jinudy a byla asi 100km pred nama. Italsky cetnici nic. Zadna chytacka, apod. V Chorvatsku jsme jeli po takovy prima ceste, kterou nekdo nasel na mape. Sirka tak 2,5m. Jenom jsem se modlil, aby jsme nekam dojeli a neskoncili nekde v lese, ze cesta dal nevede. No co se tyce kvality cest tak balkan nicmoc. Myslim ze horsi nez u nas.
Cau, par poznatku z dovolené po Rakousku taky neuškodí. Vydrncanej z našich cest, po přejetí hranic do Rakouska mnohem lepší silnice, dálnice lepší než u nás, ale taky ne perfektní. Po údolích samá 70-ka rychlost, ale neviděl jsem nikoho, kdo by tu rychlost i na široký a rovný cestě porušoval. Prostě slušný řidiči.
Som z Bratislavy, takze i ked jazdim len v blizkom okoli +/- sto-dvesto km uz som za hranicami - ci Cesko-slovenskymi , rakuskymi a madarskymi .. a tak mozem dost dobre porovnavat.

A najvacsie rozdiely ? - hmmm... tak uplna katastrofa je dialnica Brno-Praha... neviem, ostatne cesty v CR moc nepoznam, ale toto je nieco hrozne. Tolko arogantnosti, drzosti, nedockavosti som nestretol nikde. Na dialnici do Wiedne , ci Budapesti sa Vam nidky nestane, ze sa na Vas nejaky magor nalepi , a nebodaj este v 150-ke aj blika ci gestikuluje. Tiez nie je problem prejst do laveho pruhu, ked ide nakladiak ktory treba predbehnut - pretoze v tychto civilizovanych krajinach jednoducho nechodi vacsina rychlych aut furt v lavom pruhu ... navyse 200 kmh+ , takze clovek fakt nevie ako predbehnut. Na Slovensku mame dialnic dost malo, a tie novo postavene su dost prazdne, takze porovnavanie by nebolo objektivne, pretoze na prazdnych dialniciach clovek stretava auta (aj tie s neohladuplnymi vodicmi) dost malo.

Takze zaver😒br />

Slovensko - prazdne dialnice, bez problemov


Rakusko - plne dialnice, ohladuplny vodici, malokedy iduci viac ako 150


CR - jazda po dialnici Brno-Praha je neprijemna, stresujuca a podla mna pre neskuseneho vodica aj dost nebezpecna
TO BOLEK A OSTATNÍ: Chystám se o dovolené zdolávat tatranské velikány, víte někdo něco o parkování a cestování autem v Tatrách? Konkrétně v okolí Štrbského plesa, kde chceme vegetovat, chtějí podle prospektů za parkování 150,-Sk za den. Za čtrnáct dnů - to pak zabolí... Je na Slovensko potřeba mezinár. řidičák? (Doufám, že ne.) Co dálniční známka? Dá se koupit na hranicích nějaká s omezenou platností? Dík předem za odpovědi i za případné rady a nápady.
Tých 100-150 Sk platí pre veľké záchytné parkoviská na Štrbskom plese, T. Lomnici a pod. Ak budeš parkovať pri hoteli, resp. priváte, bude to lacnejšie. Ak budeš bývať niekde blízko, doporučujem cestovať električkou. Dosť ťažko sa totiž hľadá neplatené (lacné) parkovisko-čím bližšie k Tatrám, tým drahšie parkovné. Medzinárodný vodičák Ti netreba a 15-dňová diaľničná známka stojí 60 alebo 135 Sk podľa celkovej hmotnosti auta (+1,5t).Dá sa kúpiť na hraniciach aj na pošte.
V zahraničí se mi jezdilo SKVĚLE! Kvalita silnic samozřejmě lepší než u nás, ale to vzal čert. Hlavně ty lidi za volantem jsou tam nějak o dost jiný! V ČR to bylo znát hned od první vesnice. Podstatné zhoršení na dálnici a hlavně: Hrůza byla na úseku Mirošovice-Praha - asi jsme národ ***ů, co neumějí ani spočítat pruhy, musí se držet výfuku auta před sebou, dělat myšky a jiné prasárny, předjet a zpomalit, nesmyslně přejíždět z pruhu do pruhu a jiné naschvály atd. atd. A to ještě tu bylo dost mozků, kteří chtěli zrušit maximálku (...to je ten rozdíl mezi mozkem, který má každý, a rozumem).
Uplny suhlas

Svoje skusenosti v CR som uz popisal,len dodam, v SR je to zatial lepsie, ale obavam sa ze LEN PRETO, lebo cesty este nie su tak preplnene. Proste ked je niecoho malo, tak ako sa hovori "nepoznas priatela". No a ked je fleka na ceste menej, tak su aj vodici akysi agresivnejsi...... ale fakt nechapem preco Cesi a Slovaci (nie vsetci samozrejme) jazdia jak ***i. Vie mi to niekto vysvetlit ?
Češi a Slováci na rozdíl od Rakušanů nejezdí podle pravidel ze stejného důvodu, z jakého také třeba nepodnikají podle pravidel, kašlou na zákony a korektní vztahy, .... Divoký východ.
TO SUBA: Díky!
Vsetko uz bolo v podstate povedane, ja len doplnim, ze niekedy v osemdesiatych rokoch zaviedli e😜eriment a la Svajciarke alpy, ked do vysokohorskeho pasma nesmelo ziadne auto. Vtedy vybudovali aj tie velkokapacitne parkoviska. Neviem preco to nakoniec zrusili, ale v kazdom pripade si myslim, ze je korektne voci tomu krasnemu prostrediu ak auto nechas dakde dole v Poprade ci Lomnici. OK , ak mas, daky Bavorak a bojis sa (pravom-😊) ze by Ti ho ukradli, tak si ho vytiahni az pred chatu, ale potom je uz najlepsia na dopravu tatranska elektricka (a vlastne nohy -😊).

A uzi si dovolenku !
V zahranici se mi vzdycky jezdilo vyborne. Jedina vyjimka je snad Francie. Takovy hovada nejezdej ani u nas. No a v Nemecku to s tim poustenim pri predjizdeni na dalnici taky nejni nejlepsi, ale furt lepsi nez v Cechach, na Morave a ve Slezsku. Jinak pohoda.
Nevšiml jsem si, že by automobilisté ve Francii jezdili nějak hůř. Dojem na mě udělala 5-proudá dálnice Paříž - Lyon. Pruh nejvíce vlevo byl vyhrazen pro značky BMW a Mercedes a pod 200 se v něm nejede. Jen motorkáři jezdí asi tak 250 - 300 úplně všude, obvykle ještě vlevo od pruhu nejvíce vlevo předjíždí ty kabriolety, co jedou 250. Mě v prostředním pruhu předjížděli těsně vlevo, vpravo a snad i přes střechu - raději jsem zavřel střešní okno, aby mi tam nějaký motorkář neuvízl předním kolem. Dálnice draze placené, ale asi nejhezčí v Evropě i včetně komfortu odpočívadel a ostatních služeb. Když člověk přejede do Německa, pochopí, že dálnice zadarmo nemusí být jen výhoda. Podél Rýna po německé straně se vůbec jet nedá, měli by se stydět, i kdyby ta dálnice byla prohlášena za polní cestu. Takové mezery mezi panely napříč snad nemůžou myslet vážně, to snad udělal Hitler, aby zpomalil postup spojeneckých tanků za 2. sv. války.
Jenze ja nejezdil jenom po dalnicich - tam je to v pohode. Drsny je to na statovkach a mensich.

Nemluvim o mestech. Navic se v noci ani neobtezujou prepinat dalkovy svetla na potkavacky. Naproti tomu se jezdi v pohode po Spanelsku nebo Italii.
Musim s tebou ovsem souhlasit co se tyce komfortu na francouzskejch dalnicich. To nema chybu.
Byl jsem sice 4 x v Alpach, ale vzdy to bylo na kolech. Jeli jsme italske, svycarske, rakouske prusmyky a musim rict, ze ty cesty byly super. Trochu jsem byl zklaman svycarskem, kde jsem si rikal, ze je to bohata zeme a myslel jsem si, ze tam budou jeste lepsi cesty nez v Rakousku. Opak byl pravdou. Obcas na krajnici dira, velke kameny, vytluceny kanal,... . V Italii to bylo podobne. Jako opacny extrem musim uvest Polsko, u ktereho nechapu, jak muze jit s takovymi cestami do EU. Videl jsem tam doslova znacku, ktera kvuli mekkemu asfaltu zakazuje jizdu vyssi rychlosti za slunka v dobe od 9:18. Ten mekky asfalt je v pohode, tolik der ( hlubokych i 20 cm ) na 1 km nenajdete snad ani v Cecensku.
Byl jsem sice 4 x v Alpach, ale vzdy to bylo na silnicnim kole.
Podle mají jedny z nejlepších silnic v Evropě v Dánsku,neviděl jsem tam jedinou špatnou silnici,většina křižovatek je tam řešena kruhovými objezdy a i ostatní věci které se týkají silniční dopravy jsou tam na špičkové úrovni snad kromě dánských řidičů kteří jsou podle mě až příliš opatrní.Pravda je ovšem ta že Dánsko je jeden z nejbohatších států v Evropě.V Německu je tragická tzv.hitlerbahn od Berlína na Polsko.
Já jsem byl už několikrát v Itálii a jak v Rakousku, tak v Itálii jsou dálnice v pohodě. Kvalita povrchu, odpočívadla. Ale letos jsem se potřeboval z dovolené vracet přes Prahu, tak jsem jel poprvé (a naposledy!!) jel dálnici Brno Praha. No zhýčkaný ze zahraničních dálnic jsem si připadal jako na vytřásačce.
Tak tam se mi tedy jezdilo děsně. Hlavně když mají někde nějaké "vykopávky", tak je to skoro neoznačené, hlavně ty nízké betonové provizorní pangejty mají bez odrazek. Další - hákoši jsou zvyklí jezdit akorát po dálnicích, takže na "okreskách", ačkoliv na nich mají stejně pěkný povrch, jezděj jako s hnojem, každý levým kolem u prostřední čáry, takže kolem nich není vidět na předjetí (ale je fakt, že to už si u nás taky spousta lidí zvyklo jezdit levým kolem po středové čáře). Pak na dálnici se při předjíždění každý třetí něčeho neznámého lekne a dupne na brzdu, ačkoliv za ním jedou další auta. Prostě silnice mají pěkný (až na výchoďáky), ale řídit by se měli naučit.
Pěkně se jezdí třeba v Itálii, tam mají dobrý silnice i řidiče (jezděj sice rychle, ale dobře, jako to bylo ještě nedávno zvykem u nás). Ovšem o některých dálnicích bych pochyboval, že mohly dostat dálniční akreditaci (ostatně podobné pochybnosti jsem měl i v Německu i Francii na některých místech). Pak je taky dobrý, že ve většině ostatních zemích mají při různých pracích na silnici mají širší ty 2metrový pruhy než jsou 2 metry u nás - aspoň už se tam většina lidí nebojí vjet (to mám totiž fakt rád, když jede v normálním pruhu kamión a v tom užším metr za kamiónem nějakej trotl nechce jet dál a tak to všechno brzdí - rád bych tedy tyto upozornil, že pokud má auto (jakože naprostá většina osobních aut má) šířku i se zrcátkama do 1,9 m, tak se tam vejde, a když si stále myslí že ne, tak ať radši jede v pravým.
Ještě: fakt dobře se jezdí v Americe, akorát je to trochu únavný, protože mají neustále rovný silnice, a pokud je tam náhodou zatáčka, tak tam je něco, co nemohli ani zabagrovat, ani odstřelit. Hlavní taky je, že tam jezděj dost pomalu a po dost širokých silnicích (většinou) a tak jsou ohleduplný. Ještě jednu dobrou věc tam mají a to jsou ty odrazky, co máme mezi pruhama na dálnici, tak oni je mají i na okreskách, takže když ti málo svítěj světla, nebo děsně prší, tak nesjedeš do příkopu, který většinou bohužel nemají nijak označený (jako u nás na silnicích nějaké té x-té třídy).
Začnu k tématu - obecně mám pocit, že všude v zahraničí (EU) se jezdí o mnohem lépe než u nás, už z toho důvodu že jsou tam lepší cesty a hlavně ohleduplnější řidiči, kteří nemají tu naši českou vlastnost "já jsem já, a na ostatní kašlu". Jezdil jsem jako šofér zatím jen AT, CH, DE, SK. Za lepšími cestami však nemusíme daleko, třeba na Slovensku se mi vždy moc líbilo.

A teď odbočím a navážu na titulek příspěvku. Popíšu jak se mi někdy jezdí v ČR. Opravdu jsem se dnes ráno p o d r u h é n a r o d i l.

Jedu po dálnici, kde byl obousměrný provoz sveden do jednoho pruhu odděleného gumovými kužely. Omezení rychlosti na 80km/h. V místě, jestli to znáte před Olomoucí, je kopec "Baba" který je na rychlostní silnici opravdu moc prudký, byla na úseku tak 200 metrů hustá mlha, viditelnost tak 30-50 m. Jak už je zde pravidlem do kopce se kolona většinou díky kamionům občas zastaví a poskakuje. Dnes taky. Já jel směrem dolů z kopce svou 80km/h rychlostí a najednou jsem ztuhl. Nějaký čur-k ve stříbrné Octavii asi moc spěchal, tak vybočil do protisměru (mého pruhu) a začal objíždět stojící auta. Díky mlze jsme se uviděli tak max 30metrů před sebou. Stihl jsem kromě dupnutí na brzdu strhnout volantem auto do trávy mimo silnici a přežil jsem. Je to vůbec možné? Takový *? Jsem rád že žiju, ale ještě raději bych byl, kdybych si všiml SPZky, ale nato nebyl čas. Jinak bych mu dodatečně opravil fasádu obličeje a jeho supervozu.

A to mi předevčírem ještě nedal další e😜ert přednost na hlavní, taky to vyšlo tak tak. Chybu občas uděláme každý, ale dnešní příhoda není chyba, to je úmysl někoho zabít díky svojí aroganci, neohleduplnosti. Jak zde kdosi psal níže, řidiči v ČR dodržují předpisy a zásady stejným způsobem, jako to dělají ve svém "podnikání" a životě vůbec. Nehážu však všechny do jednoho pytle, ale jeden jediný * mezi tisícem ohleduplných může právě zabíjet.

Omlouvám se za svůj dlouhý příspěvek, z větší části mimo téma rubriky.
Ještě bych doplnil, že se k tomu hazardu odhodlal těsně před vrcholem stoupání, takže i kdyby nebyla mlha (pominu fakt, že to byl bez diskuse vražedný úmysl) tak neměl šanci vidět, zda něco jede nebo ne.
Místo tvýho osobáku tam měl být kamion.....
Urcite si ted stribrny octavista mysli jaky je frajer ...
Ted mne to napadlo, nema tata od OCTAVIE stribrnou 1.6 55 kW ?
Bohužel u nás poslední dobou hodně rozšířený jev.

Velmi podobná věc se mi stala dvakrát, ale vždy to bylo fáčko 😄. Jinak tohle je věc za kterou by se měly brát řidičáky na místě a alespoň na 10 let. Jenže ono sedět u radaru v autě nebo v křoví je pohodlnější, než honit nějakého takového grázla. No určitě by nebyly od věci nějaké psychotesty při zkouškách k získání ŘP.
Tie strieborne octavie to maju asi v rodokmeni. Obdobny "zazitok" som mal pri Zarnovici - cesta okolo Hrona uzka aklukata, vacsinou neprehladne zakruty a octavia predbiehala kolonu do opacnej zakruty, no tak sme isli chvilu potrave s ocakavabim, co sa s nami stane... v aute sme boli styria, oni tiez, a tiez to bol voz z BA. Ale najvacsi ko.oti su aj tak SPZ z vychodu, to uz maju asi v krvi, tu divokost vychodu!!!
Ja len , ze by sa oplatilo pozret do rubrik ako "200 kmh" a pod. ci sa tam nejaky nemenovany xy prave nechvali ako mal bohovy zazitok, a ako sa ten pred nim *** a skocil do travy...


ps. aj ked som mierumilovny clovek, tak ak by som bol naozaj v navrhovanom TIRaku, tak neviem ci by som dupol na brzdu.. fakt neviem...
No ja do te rubriky zabrousil a hledal toho vola, ale misto toho se mi dostalo jen informace ze trpim dusevni menstruaci, kdyz kritizuji tyto vrahy, co si precipuji a pak to zkousi na dalnici mezi normalnimi lidmi. Myslim, ze by si sve tzv. schopnosti meli zkouset nekde na uzavrenem okruhu, ta moznost tady prece je.

Jinak k tematu, jezdil jsem kdysi v Italii na severu na kole, a ty cesty byly fakt skvele a ridici se k nam chovali velmi ohleduplne, mozna ze na jihu by to bylo jine.
Řím a Sankt Petersburg jsou dvě města s nejbláznivější dopravou které jsem viděl. V S.P. (bývalý Leningrad) jsou široké cesty na kterých ale nejsou žádné pruhy pro řazení před křížovatkami ani oddělující oba směry. Jezdí tam neuvěřitelné plečky (Zaporožec, Moskvič, Lada, Volha atd.) a pak auta jako Mercedesy třídy S, Toyota Landcruiser (to je tam velmi oblíbené) nebo třeba Lincoln Navigator, který jsem tam viděl poprvé ve skutečnosti. Žádné nové auta nižší nebo střední třídy. Ve vozovce obrovské díry, kaluže, všude policie (GAI).Nafta stála asi 3,- Kč za litr a benzín asi 4,50 (1999).

V Římě taky nejsou jízdní pruhy, vlastně jsou ale až těsně před křížovatkou, běžně nejsou. Jezdí tam obrovské množství lidí na skútrech, na okraji vozovky stojí zaparkované auta, do toho ještě autobusy místní dopravy a chodci kteří chodí běžně na červenou, no zážitek. Zvláštní je že za týden co jsem tam byl jsem viděl jedinou nehodu a ta byla velmi lehká. Vlastně dvě, nějaký chlapík na skútru mi málem přejel přítelkyni (na přechodu a svítila zelená pro chodce)
Kdo tam pojedete, dejte si velkej pozor na starejch okreskách v dešti, klouže to jak po ledovce, ale fakt neuvěřitelně. Kdo nevyzkoušel, neuvěří. Já jsem věděl předem už mnoho let, že je tam kluzko za deště, ale letos jsem to vyzkoušel na vlastní kůži a i když jsem o tom věděl, byl jsem překvapenej, jak moc to klouzalo. Tak šťastnou cestu!
s tím klouzáním je to skutečně tvrdá pravda a je nutný na to bejt připravenej i v tom smyslu, že se někdo naproti vyřítí ze zatáčky tak, že musí auto strhnout a tím se dostane do smyku - prostě je to fakt "vo hubu", a to i proto, že ne každej z místních (i náklaďáky a autobusy!!!) tam má na gumy s předepsaným nebo aspoň s jakýmkoliv vzorkem! Důvod, proč se to tak klouže: místo "našich" štěrků dávají do asfaltu štěrk z toho šutru, co mají - a mají hlavně vápenec, i když jako vápenec docela tvrdej, ale pořád je to jenom měkkej vápenec!!! Je to skutečně kluziště, hlavně po prvních kapkách, než se smyje to, co už se odřelo z vápence za sucha, ale i potom to fakt hodně klouže!!! A některý úseky - i krátký - je to až neuvěřitelný!!! Je nutný dávat prostě pozor na úseky silnic, který nejsou úplně černý, tam jde o hodně! Vím, o čem mluvím; zažil jsem, viděl jsem, zkusil jsem.
Abych demystifikoval tvrzení o nějakých vápencích... Zmíněný problém nástavá v souvislosti s přímořským podnebím a specifickou polohou na Jadranu. Jak je každému, kdo do Chorvatska jezdí, resp. o něm má dobré znalosti, známo, vyskytuje se tam několik druhů větrů.


Jeden z nich se jmenuje jugo, což je teplý jižní vítr, který vaje ze Sahary a vetšinou má souvislost s jihozápadním středomořským prouděním - většinou po spodním okraji tlakové výše nad střední Evropou postupují jednotlivé okluzní fronty.


Jestli je to moc složité, jednoduše řečeno, když tam přijde bouřková oblačnost ze západu (po jižním okraji Alp přes Apeninský poloostrov) a zaprší, je velká pravděpodobnost, že se do vzniklé oblasti nižšího tlaku vzduchu začne hrnout jugo. Ten ssebou přináší😒br />

a) písek ze Sahary


b) vodní tříšť z moře


No a když nezaprší pořádně, což je tedy v Chorvatsku málokdy (oblačnost se nestačí vysrážet), vzniklý deštík vytvoří super kluzkou kašičku na silnicích, ať už jsou z vápence, asfaltu nebo z PVC.
Bolku a Hafane...prozradte mi v cem jezdite?Mozna Vas pak lepe pochopim
Uz je to tady zase, tentokrat v podobe "rekni mi v cem jezdis, a ja Ti povim jaky jses". Kamil proste nepochopil a nikdy nepochopi. Tak polopate jen pro nej: Tvuj superchipovany supervuz Ti nezavidim, preji Ti ho, uznavam ze je to bezpecnejsi vuz nez mnohe okolo diky akceleraci, jsem pro chiptuning a uznavam jeho prednosti. Jen ho nesmi vyuzivat clovek zpusobem kterym ohrozuje vsechny okolo bez ohledu na to, ze sam bude vzdy tvrdit, ze je dobry ridic, ma dobre auto, predvida i nepredvidatelne, ma superbrzdy apod. Podle me neni dobry ridic je to vul a bojim se ho potkat na silnici. Omlouvam se ze tuto rubriku jsem asi otocil nekam jinam, uz jsem rekl vse a nema smysl se k tomu dal vracet, proste nepochopi o co mi a nekterym ostatnim jde, a to az do doby kdy se neco stane.
Bravo Hafane,bla,bla,bla...Jeste jsem se vsak nedozvedel v cem jezdis.Ptal jsem v vetou jednoduchou,prosim odpovez mi stylem jezdim v....
Hafík jezdí v autě způsobilém dle zákona pro provoz na našich komunikacích. I to nejkvalitnější a nejbezpečnější auto může kdykoli postihnout technická závada, tak jako i to nejbezpečnější letadlo, i takové jako je třeba Concord. Pak stačí, když bude na dálnici s hustým provozem dostatečná koncentrace blbců, co jedou 250 km/h, a při té hromadné havárii mohou s tím Concordem skoro soutěžit v počtu mrtvejch. Zaklepávám to na dřevo, ale napsat se to musí, aby ty mozkové buňky, které nejsou zrovna pod endorfiny a deriváty adrenalinu začaly chladnokrevně uvažovat o efektu kulečníkové koule na silnici.
Vím že to moc a moc chceš slyšet, tak tedy jezdím v Peugeot 106, 60koní, Vmax jen 165km/h 0-100km za 15,4s, auto je v dobrém tech. stavu. Teď určitě chrochtáš blahem, o to Ti šlo, zjistit že Tvé auto je větší, rychlejší, lépe akceleruje, má klimatizaci, lepší brzdy (relativně, protože jezdíš jak prase), bylo dražší, má větší kufr i * ... Jenže o tom to přece vůbec není, to Ty ale nepochopíš. Já taky můžu denně ve služebním jezdit po D1 200km/h ale nedělám to, protože jsem si jistý že to ohrožuje mě a ostatní. Problém není u Tvého auta, ale v tom kusu bezohledného materiálu co sedí vepředu na levém sedadle. Právě proto je pro mě strejda ve Favoritu co jede 130 po dálnici přijatelnější než Ty. Mimochodem o komplexech to dobře vystihl TomaszPlzne. Jak je někdo někomu začne předhazovat, tak je skoro jisté, že jimi sám trpí. Já mám jen jeden, když jedu v autě tak se někdy bojím o život. Konec, už prosím nereaguj.
pánové, k věci...!!!


a) jste jak hysterické uštěkané ženské


b) ty příspěvky se netýkají tématu

Takže se laskavě běžte hádat někam jinam.
Ale, drahý COKESi, ono to je k věci. Vyspělost národa se mimo jiné pozná i podle vztahů na silnicích. Osobně mám ten dojem, že se na silnicích odráží ekonomická situace v tom kterém státě. Čím více je ekonomika v *, tím více volů je na silnicích. Pokud mi budete oponovat, hádat se nebudu, zas takový kus světa jsem neprojel, ale stejně...
Cetl jsem nedavno takove zajimavosti. Napr. ze v podvedomi naroda se tak traduje, ze nejhorsi ridici jsou s karvinskou SPZ ( KI?,?=A,B,C,...O,P,S). Nevite proc ? Ja sam mam "KIS" a kdyz si k tomu pridam, ze mam nejhorsi znacku automobilu, ktera existuje, tak jsem na tom v podvedomi naroda dost blede. Neznate podobne hodnoceni, jak vypadame jako ridici v podvedomi Evropy ? Doufam, ze na tom budem lip jak Turci ...
nejhorší jsou KI??? - možná proto, že se asi má tradovat, že jako horníci jsou prachatý a věčně v lihu... No jo, tak to možná platilo před lety. Dovolím si přisadit: nejhorší jsou podle mého soudu: LT. Důvo😜 značné procento vesnických 'zelinářů', kteří si jezdí od svého domku ke své polnosti a na trh; často v gumákách, klobouku, s vlekem naloženým kedlubnama, karfiólama, erteplema, ředkvičkama, salátama. Nic proti jejich výdělečné činnosti, ale když začnou praktikovat tuhle "polní jízdu" i jinde... je to o život. To mi věřte. Mám nejeden vlastní zážitek.
Ahoj. Tak ja osobne mam KIR, ale spis mam zkusenost takovou, ze me v mistnich obcich, kde jedu svych "povolenych" 55-60 obvykle neskutecne rychle a neskutecnym zpusobem predjizdi znacky uplne jine, hlavne tedy OV? a predevsim A?. Prazaci to tady opravdu melou hlava nehlava. Byvaji to predevsim dodavky a jina sluzebni auta.

Jinak jsem byl v poslednich dvou mesicich v Turecku a Chorvatsku. V Turecku jsem nastesti nebyl autem, tam totiz v realu silnicni pravidla neplati vubec zadna. Kdo driv zatroubi, ten driv jede. O Chorvatsku skoda mluvit, tamni ridici jezdi jako by prave chteli darovat sve organy. Prestoze se ma plna Felicia 1.3 drzela statecne, predjizdet na magistrale na aspon trochu rovnejsim useku dlouhy vlek je opravdu minimalne na zbroceni potem, jestli se proti nekdo z mistnich nevyriti. Wendoul.
Jo,jo,jo. Ono ale s tou znackou to ted neni smerodatne, kdyz se muze nechat puvodni SPZ z jineho okresu. Znam par ostravaku, kteri jezdi s A?. S temi horniky to uz fakt neni pravda. Prekvapilo mne, ze okres Karvina je v poctu lidi na 1 auto nejhorsi, za Karvinou je uz jen Bruntal a Jesenik. Stejne to je i se starim auta. Myslim si, ale ze to bude tim, ze jsme okres s nejvetsi hustotou obyvatelstva (samozrejme po Praze). Kdyz jsme byl nedavno na kole v Krusnych horach,okresy Sokolov, Karl. Vary, Most, Decin, fakt jsem se nestacil divit, kolik tam jezdilo starych wartburgu, trabantu, moskvicu,... Asi to bylo v dobach spojovani Nemecka hodne vyhodne. Nebo rozpadu DDR. Jinak jsem mel ted v nedeli neprijemny zazitek na SLovensku, kde v prudsi levotocive zatacce, huste zarostle po stranach nepruhlednym krovim, mne a dalsi auto prede mnou a za mnou ( jeli jsme 60 ) predjel rozjety Mercedes ( novejsi, ale s rozbitym zadnim naraznikem ). Ja bych v te zatacce nepredjizdel ani traktor jedouci 30 km/h. Neprerusovana stredni delici cara tam nebyla ....
K těm SPZ, tak na dejvické straně Prahy se říkají ošklivé věci o kladenských řidičích a na opačné straně Prahy zase o benešovských. V Liberci jsou "populární" Semily apod. V každé části republiky je to jinak. Mně osobně se jezdilo všude v západní Evropě dobře - slušní řidiči, dobře označené silnice a odbočky. Třeba Itálie: jezdí tam rychle, ale bezpečně. Naopak Francouzi jsou také rychlí, ale bezohlednější. Ty jejich semafory - z červené rovnou zelená - a všichni na plný plyn, i když po sto metrech je další červená. Nevadí, dupnou přece na brzdy. A neustále se to opakuje. Kupodivu se mi jezdilo dobře i v Řecku, asi jsem si dával i víc pozor. Jinak Balkán je kapitola sama pro sebe. Troubící, kouřící a nesvítící bestie jsou tam skutečně smrtelnou zbraní. Už nikdy víc!
No vidis Hafane,ze to tebe vylezlo.Nevim jak muzes uz dopredu tusit moje reakce?Naopak me je malý lvicek docela sympaticky.Chapu tvou zast vuci majitelum silnych aut,musi to byt flustrtujici,kdyz te denne predjizdi mnoho aut a to tve proste nejak nejede i kdyz by ridic jiste nekdy chtel.Vid?

Toto auto je urceno predevsim zenam,ktere ho pouzivaji jako nakupni tasku.Nevim co vede muze k nakupu tohoto vozu,ale na druhe strane chapu,ze kazdy jsme nejaky/vsak Vas jsou cela ctyri procenta a bude hur/.

Doufam,ze nejsi zlomyslny,nikoho neblokujes a na dalnici davas pozor a dusledne uhybas!!!

Myslim,ze o zivot strach mit nemusis,ale presto te poprosim, az uvidis ve zpetnem zrcatku cernou octavku s brnenskou SPZ,radeji se rychle zarad,posledni dobou me to nejak hur brzdi.
Kamile, nech toho, teď jsem si poprskal monitor a zasmál se tak, až se i soused musel vzbudit.

Dávám Ti 10 bodů.
Kamile. zajdi si k psychologovi, možná ještě lépe k psychiatrovi. Ale díky za varování - až uvidím černou Octavii s brněnskou poznávací značkou, dám si pozor. Když jsme u těch narážek na čtyři procenta (nechápu, proč se takový silný muž, za jakého se snažíš vydávat, neodhodlá rovnou napsat homosexuál) - nepatříš do této kategorie také a neléčíš si tady a zejména pak v autě nějaké komplexy?

To Haficek: Ať žijí malá auta, mám malé Káčko, a nevidím důvod si kupovat velkou kisnu, když v něm jezdím jenom já a moje aktovka. Na dálnici svých 160 - 170 zvládnu (ale nedělám to, považuji to za aspiranturu na dárcovství orgánů), na okreskách je potěšení ho řídit a ve městě - kam se hrabou velké obludy (silný a velký neznamená vždycky mrštný). Teď se s ním sice budu loučit (dostanu služebního Focuse i pro soukromé užívání a je zbytečné v tomto případě platit leasing), ale bude se mi poněm sakra stýskat, to vím už teď.
Nevím, ale myslím si Káčko není adekvátní auto pro muže...
Nevím, ale myslím si, že Káčko není adekvátní auto pro muže...
To Autokomplexcz: Stačí mi, když si to přečtu jen jednou. Své první káčko jsem si objednával v roce 1997 ještě před tím, než bylo oficiálně představeno - prostě se mi to auto velmi líbilo, právě proto, že je malé, má odvážný design. Jaké má skvělé jízdní vlastnosti, jsem zjistil až potom - skvělý rejd, neuvěřitelně sedí v zatáčkách, výborně zvládá (díky velkému rozvoru) nerovnosti na vozovce a je dostatečně živé. Ve městě, konkrétně tady v Praze (kde jezdím nejčastěji) jsou malá auta vynikající - já nemám potíže s parkováním, vždycky se někam vejdu. Další Ka jsem si kupoval v roce 1999, už s klimatizací a posilovači - s těmi je to teprve ta správná zábava. Na střední cesty i delší cesty to autíčko kupodivu není k zahození - jeho podvozek odfiltruje hrboly a drncání velmi efektivně, společně se sedadly. Moje drahá polovice má služební Octavii, TDI 81 kW, a nemohu si pomoci, to auto je méně pohodlné než moje Ka - každé drncnutí je cítit, sedačky jsou na mě moc tvrdé (to je ale čistě subjektivní) a jízda třeba po okreskách je spíše únavná. Absolvoval jsem s ním (rozuměj Káčkem) i hodně cest do Walldorfu (NSR, poblíž Mannheimu)na školení, a neměl jsem pocit, že bych patřil mezi zdržovače provozu. Ač se to obdivovatelům velkých aut nezdá, je to prostě dospělé auto, i když je malé.
Co jsem tím chtěl říci: Ka je auto podle mého názoru adekvátní účelům, pro které ho mám já a spousta dalších lidí (a jak tak sleduji ony spřízněné řidiče či řidičky, pohlavím je to asi tak půl na půl). Nad tím, jestli je adekvátní pro muže nebo pro ženu, nad tím jsem zatím nijak hlouběji neuvažoval, přiznám se, že v tom nenacházím smysl, já mám to autíčko na ježdění a nikoliv jako sekundární pohlavní znak. V duchu této podivné logiky adekvátní - neadekvátní by se potom dalo tvrdit, že např. Tranzit není adekvátní auto pro muže - měli by jezdit jenom s kamiónem, nebo bys taky mohl tvrdit, že Mondeo nebo Passat není auto adekvátní pro ženu. Mondeem.
Kamil* ty si fakt *, to sa inaksie pomenovat neda!!!!!!!!! Ostatnym - sorry za tu bezprostrednu reakciu, ale co je moc, to je moc.......
Kamile, už jsem nechtěl reagovat, myslím že si většina z nás udělala o Tobě obrázek sama. Diskuse byla o tom, jestli 200km/h denně po D1 je bezohlednost nebo ne. Asi jsi uznal že ano, a tak aspoň kopeš kolem sebe. To že si myslíš že každý majitel malého auta je homosexuál, tak že jsi tak moc blbý jsem nečekal. Asi jich je potom v republice a ve světě ne 4 ale 25-30 procent. Došli Ti prostě argumenty. Jak jsem předpokládal, šlo Ti o to srovnávat naše auta a zjistit že máš víc. Mě to nevadí, hlavně že mám šťastný rodinný život, narozdíl od Tebe (předpokládám, jinak si Tě nedovedu vysvětlit). Mimochodem, ten můj prcek stačí nenaložený na většinu Fe, Fa a jim podobných. Na dálnici Ti samozřejmě uhnu, nikoho neblokuju, jen jestli to před Tebou stihnu, když jezdíš jak prase. No a by jsi mě i přejel, no comment. Dement za volantem.
Hele Kamile, to máš své první auto, nebo jsi v dobách dřívějších jezdil v něčem pro homo...? Taková stará škodovka ta je totiž větší jen vnějšími rozměry. Pochlub se taky, ať si sám plivneš do ksichtu. Majitelům zmíněných aut se omlouvám, je to myšleno jen a jen pro Kamila jako reakce na jeho nesmyslný názor.
Kamile už jsem si to přečetl v jiné rubrice. Fakt dobrý, z Tebe se stal "chlap" až po zakoupení velké Oktávky, předtím jsi byl mezi těmi, kterými tak pohrdáš. Už ji mi vše jasné.
JTF
Az uvidis ve zpetnem zrcatku tmavě zelenou 156ku s pražskou SPZ,radeji se rychle zarad,posledni dobou me to nejak hur brzdi.
Kamile, až uvidíš tu Jaroušovu Alfu, co špatně brzdí, nikam se neřaď, on to do tebe napere a bude mít vyděláno... 😃)


BTW mezi námi, už vidím, jak ty *, co tady píšete, realizujete ve skutečnosti (platí pro všechny dotčené).
JTF
Poenta Ti asi unikla?! No nic snad to příště pochopíš i Ty!!
Jarous: Pochopil jsem ty vaše (tzn. mj. i Tvoje) žvásty velice dobře, neměj obavu...
Hele když Tě to hůř brzdí, proč sis nekoupil nějaké pořádné auto pro muže ?
Se mi zda, ze k* prebral latku po Octavianovi.
misto jezdeni po zahranici se tu vozite po Kamilovi*. Mimochodem, co je pravdy na tom, ze muzi s malym penisem maji velka a silna auta?
Díky všem, kteří přečkali nesmyslnou debatu v minulých dnech, kterou bohužel Kamil otočil z diskuse o "bezohledné" jízdě na pouhé urážky a výpady, na které jsem musel reagovat.

Prosím vás vraťme se už k tématu, protože zakladatel rubriky Čára od ní asi čekal něco úplně jiného. Situaci s Kamilem jsme si vyjasnili, jsou dva názory proti sobě, to je normální, škoda jen že se přeme o věci, kde jde o život a ne o hov-o.
Tak tak, takže vstoupím k tématu - zatím jsem venku jezdil víc jenom v Německu, a to jak ve východní části, tak západní. Na bývalé východní části považuju za geniální vpravo ukazující zelené šipky, umístěné na křižovatkách vedle semaforů. Pro ty, kdo nevědí: znamená to, že i když máte červenou, a odbočujete vpravo, a nikoho ani neomezíte, natož neohrozíte, smíte odbočovat. Báječně to urychlí provoz, předpokládá to ale, že řidiči jsou zodpovědní. V západní části mě fascinoval zlozvyk Němců jezdit na dálnici v levém pruhu a neuhnout a neuhnout. Nicméně to mě nevyvádělo z míry, já se vlevo vyskytuju jen při předjíždění. Úplně geniální je pak smysl německých řidičů pro vytváření zácp. Modelovou situací budiž v minulém příspěvku zmiňovaná cesta do Mannheimu, po dálnici přes Norimberk. V tomto místě je dálnice rozšířena na x pruhů, přičemž ten nejlevější je jen pro přímou jízdu, tj. ne pro ty, kteří odbočují do Norimberka. Pochopitelně je před tímto exitem zácpa jako hrom, protože odbočující zaplní všechny pruhy. Mimo dálnice se jezdí v Německu jako s hnojem, a ve městech se dbá velmi pečlivě padesátky. O to více to pak kontrastuje s chováním německých řidičů tady, kde jezdí jako utržení z řetězu.
Co se týče kvality silnic, nelze naprosto nic vytknout, ale, můžeme zde nadávat jak chceme na naše silničáře, pokud napadne sníh, jsou na tom Němci daleko, daleko hůř než my... Měl jsem tu smůlu či štestí, že jsem jezdil do Walldorfu převážně v zimě, a jízda tam po okreskách byla záležitost pro silné nervy.
Poslední připomínka k Německu - možná, že to je můj subjektivní dojem, ale na dálnicích mi připadají čerpací stanice od sebe dost daleko, zato i v malých městečkách narazíte na několik pump.
Zrejme jsou i na nemecke pomery pozemky u dalnic drahe. Ve meste je hodne ruznych dilnicek a clovek vlastne provozuje statnici na svem pozemku.
Zdravíčko všem , mám jednu otázku - jak je to např. s placením pokut v Rakousku , pokud řeknu , že jsem insolventní ? To mi zabaví auto či co ? Kontrolují se tam ve zvýšené míře pneumatiky ? Chystám se totiž se svou šrot-Calibrou za humna země české a nerad bych hned za hranicemi skončil na nejbližší fízlárně...
oleowr1
Pokud nemáš třeba v Rakousku prachy na pokutu, vezmou Ti proti podpisu policajti třeba tatranku k autorádiuz, mobil, foťák apod. Až seženeš prachy, můžeš si své věci bez problémů vyzvednout. Pokud se Ti to nebude líbit, je jejich oblíbeným žertem rozpůlení SPZ-ky a to pak nemůžeš s autem pokračovat v jízdě vůbec, leda na odtahovce. Je fakt, že v zahraničí se nedá s policajtama moc diskutovat o pokutách.
Narazil si na zajimavou vec, mne se zda, ze by nasi policajti meli byt proti zahranicnim ridicum prisnejsi. Je to sice zakona akce a reakce, nic z toho nebudeme mit, ale vite o nejakych nasich policajtech, kteri si slupnou na zahranicnich ridicich stejne jak zahranicni policajti na ceskych ridicich ? Loni jsem 2. listopadu jel do Polska na benzin a zastavila mne hlidka. Nesvitil jsem ( oni v Polsku nemaji jak na normalnich hranicich nejakou tabuli, kde by obrazem upozornili na odlisnosti ... ) a nemel jsem v aute hasici pristroj !!! Pritom lekarnicka u nich neni povinna. Chteli po mne 1000 Kc nebo 100 Zl. Sami mi nabidli moznost, ze dam kazdemu z nich 200 Kc ( byli 2 ). Bydlim 500 m od hranic a casto u nas stoji policajti, kteri obcas zastavi i polske auto. NIKDY jsem je nevidel, ze by Polakovi kontrolovali lekarnicku. Mam kolegu dopravaka ( jezdi obcas s autem s radarem ) a dokonce rika, ze kdyz polak nebo slovak jede u nas 60 km/h, tak ho zastavi, upozorni, ale pokutu mu vetsinou nedaji.
To nic není proti rumunským a bulharským policistům. Ti, když vidí jakékoliv auto se zahraniční SPZ, tak Vás automaticky stopnou. A musíte solit - nejlépe Marky nebo Dolary. Znám to z vlastní zkušenosti: v 99tém roce jsem byl takhle asi na 15km trase v Bulharsku 6x(!!!) zastaven a každý si řekl o 10 DM. Asi si mě předávali vysílačkou.
Jak si pozadavky na zaplaceni zduvodnili ?
Nijak, prostě mě policajt zastavil plácačkou, já stáhnul okno a on mi řekl: "Daj 10 marky i mozes jet!". Protože jsem tušil co by bylo kdybych nedal, tak jsem radši dal. Nemyslím si, že bych byl nějakej měkkej, ale v tu chvíli nevíš co si na tebe ten *** vymyslí a jak dlouho tě bude zdržovat. Dnes tam lítám (služebně samozřejmě) a jezdím tam firemním autem.
hm
2Karelz: no, s Bulharskom mam celkom slusne skusenosti. Presiel som ho v juli krizom-krazom, a policajti ma zastavovali iba na vyjazdoch z vacsich miest. Oni tam maju porobene take stanice, kde zastavuju vsetky auta so zahranicnou SPZ, a to z toho dovodu, aby zachytili auta ukradnute turistom. Ukazes technicak a tu ich bumazku, ze auto patri k tebe a je vymalovane. Minuta zdrzania raz za dva dni, ziadny problem. Nekasirovali nikoho ani raz, isli sme tri auta a zdaleka sme nedodrzovali vsetky rychlosti. A jazdilo sa tam velmi podobne ako u nas, az na rozbite cesty...
Máte někdo poznatky o kontrolách rychlosti v Itálii? Platil někdo?
Co ja vim, tak na dalnicich policajti jsou vzdycky u mytnic. A cekaj, az tam prijede nekdo s kratkou projetou dobou od minule mytnice. Zrejme jim da echo manik v kukani nebo co.
Zajimavy tema!

Jezdim hodne po Nemecku posledni 3 roky, tady je par postrehu😒br />
1. Pumpy na dalnicich - uz to tady nekdo zminoval - strasne daleko od sebe, tak 60km v prumeru.To neni jako v Cechach, ze do 10 km narazis na pumpu.Po Nemecku jenom s kanystrem a brat benzin na dalnicich radsi driv nez pozdej.Napr. kdyz jedete Frankfurt - Plzen - Praha, posledni pumpa na dalnici je kolem Norimberka, pak az Rozvadov za carou. Hanba jim. Uchylna zeme.

2. Dalnice - cim dal tim horsi a jeste horsi nez tady

3. Neomezena rychlost na dalnicich - da se dobre smazit jen hlavnich tazich, jak vjedete na regionalni dalnice, tak bacha. Jezdi tam stejny * jak u nas po okreskach. Do zrcatek necumej.

4. Lidi jsou tam na sebe snad jeste agresivnejsi nez v Cechach. Je to docela paradox, kdyz vjedete do Nemecka z Holandska nebo treba Francie, kde se jezdi celkem pohodove. Uz jsem byl 2x svedkem toho, jak si Nemci davali na ulici do drzky kvuli tomu, co u nas vyridi zatroubeni a "parohac".

4. Policajti - totalni gestapo. sami Nemci se jich bojej, rikaj ze maj prilis velky pravomoce a dost toho zneuzivaj.Takovou buzeraci co tam predvadej, to by tady asi nikdo nezkous.Cizinci jsou samozrejme snadnej cil.Jedna rada- kdyz vas zastavej, pokud neumite PERFEKTNE nemecky, zasadne se s nima nebavte tou jejich hatmatilkou, prevalcujou vas.Idealne je umet perfektne anglicky a prat to do nich od zacatku.Zadnej z nich si samozrejme neprizna, ze krome der-die-das uz neumi kvaknout, takze chvili neco blabolej v DEUNGLISH a pak vetsinou mavnou rukou a vyberou si nejakyho Polaka.Jak rikam, bejt korektni, trvat na svej pravech, English only a i gestapak vymekne.Pokud neumite ani nemecky, ani anglicky, vemte si sebou hodne maren.

5. Kdyz uvidite na dalnici nejakou sracku s vocouzenym zadkem, celou nakrivo a spinavou, bude to Cech, Polak nebo Turek. Jo, autaky tam maji lepsi nez tady!

Jaky mate zazitky vy?
Se 2 poznatky naprosto souhlasím: 1. zajímá mi, na co tam jezdí, když tam nemají benz. pumpy, 2. qalita dálnic je občas otřesná, už jsem psal o dálnici podél Rýna, měl jsem cukání přejet na tu francouzskou placenou stranu, ale jako správný Čech jsem to neudělal.
Silnice I. a II. třídy mají ve slušném stavu. Málokde se setkáte se záplatováním a pokud už tam je, tak záplatováno do roviny s okolní silnicí a přejezd přes inkriminované místo není znát. Na většině silnic jsou odrazky ve střední čáře. Na všech silnicích jsou čáry zřetelně vidět. Žádné slinty, ze kterých není poznat, co tím malíř myslel. Na druhou stranu mnohde chybí krajnice, někde je jen štěrkový posyp, jinde chybí úplně.
Silnice nižších tříd většinou děs a hrůza, pokud si myslíte, že objedete nějaké město po okresce a nebo si výrazně zkrátíte cestu, tak maximálně odrovnáte pneumatiky a tlumiče a ještě vám to bude trvat dýl, než, kdybyste "zkratku" nepoužili.


Co se týká dopravního značení, měli by se naši zodpovědní podívat, jak se to dělá. Pokud je na silnici zatáčka, kde je třeba snížit rychlost, tak je tam značka, ale pokud se ta zatáčka dá projet 70kou tak je tam sedmdesátka a ne třicítka jako u nás.
Co se týče orientace, tak před křižovatkou jsou cedule, k určitému referenčnímu městu a na další křižovatce jsou cedule k témuž městu. (U nás je na jedné křižovace odbočka na Českou Třebovou, na další křižovace vás ujistí, že opravdu jedete správně na Brno a o pár kilometrů dál vám sdělí, že do Ústí nad Orlicí to máte jen 20 km.) To vše i ve městech. Před kruhákem cedule s naznačenými výjezdy, na kruháku označený odbočky. U nás si musíte občas neznámý okruh třikrát objet a poté vylosovat správnou odbočku až spolujezdec najde v mapě přibližný směr.


Řidiči. Dodržují bezpečnou vzdálenost, nelepí se vám na nárazník. Pokud je někde 80ka a jedete 80, nesnaží se vás za každou cenu předjet, netroubí, neblikají negestikulují, jako že jim strašlivě překážíte. Pokud už se na vás někdo bude lepit, tak bu mít pravděpodobně náchodskou nebo pražskou značku. Ve městech se jezdí 60, tedy ne, že tam platí 60ka, ale ona se i dodržuje. Potom není problém se před křižovatkou zařadit do správného pruhu, protože nemusíte nejdřív pustit všechny ty, co jedou rychleji nebo se před ně ještě rychleji cpát. Pokud je někde plná čara, tak se nepřejíždí, maximálně při předjíždění nějakého toho traktoru nebo cyklisty. V koloně za náklaďákem máte smůlu. Nikdo za ním nevlaje zleva doprava a nesnaží se ho předjet. Nikdo nepředjíždí celou kolonu a necpe se do ní, když jede něco v protisměru. Všichni jedou v slušných rozestupech a až to jde, tak ten náklaďák v klidu předjedou.


Co se týká té tolik diskutované přednosti chodců, nevím, jestli v Polsku mají přednost chodci danou zákonem, ale faktem je, že chodec v klidu vstoupí do vozovky, když je auto dost daleko, neskáče nikomu pod kola, auto v klidu zpomalí nebo zastaví a nechá chodce přejít.


Na víc si teď nevzpomenu.
Zni to jak pohadka. Ja mam naprosto opacne zkusenosti z polskymi ridici, cestami. Jedina silnice, ktera za neco stoji je silnice dalnicniho typu Polskeho Tesina do Krakowa, jinak to je na masli. Znam v Polsku asi 200 km cest v okoli Chalupek, Jastrzembie, Polskeho Tesina, Bielsko Bialej a o zadne nemuzu ani s poradnou nadsazkou rict to co ty. Kdyz tam obcas jedu na kole, zda se mi ze mne kazdy polak v aute chce zabit. I kdyz jedu 10 cm od krajnice, troubi zejmena ridici maluchu. Pokud bychom u nas meli takove silnice plne der jako v Polsku co znam ja, nebyl bych proti povinnym prilbam. Na bile lajny oznacujici krajinice a stredovou caru Polaci na druhe strane reky Olzy proste nemaji. Kdyz se autem blizim k nejakemu mostku pres nejakou ricku, vzdy zpomalim na 30 km/h, protoze po par zkusenostech nechci byt autem katapultovan do vzduchu. Neni tam treba dira, ale je tam takova neviditelna vlna, proste ten mostek je treba o 30 cm vys nez vozovka. Zadne dopravni znaceni, klidne to je neoznaceno na silnici s limitem 90 km/h. S timto jsem se u nas nesetkal.
No, pro kolare to asi takovy raj neni. Vzhledem k absenci krajnic, a sirce silnic to je asi nic moc. Protoze krajnice mnohde neni ani namalovana, tak se jezdi podle prostredni cary a to az nebezpecne blizko, coz by mohlo byt pro kolare plus. Polsti ridici zasadne neblikaji pri predjizdeni cyklistu. Ono to neni moc zvykem ani u nas, ale obcas se to vidi. Typickou pasti na kolare jsou zeleznicni prejezdy, ktere skutecne stoji za *. A pokud je to nejaka zrusena nepouzivana trat, tak neni ani oznacena znackou, to je potom asi bajo. Takove pasti, jako popisujes, jsem ale nikde nepotkal. Na druhou stranu polsti cyklisti jsou stejny hovada jako cesti, takze jizda 2-3 vedle sebe, v protismeru, bez osvetleni, prostredkem pruhu neni jim necini zadne problemy. Ale cyklisti se tam nevyskytujou na silnicich v takovem mnozstvi jako u nas.
Jasne. V Polsku je podle mne takova tretina cyklistu oproti nam, a proto nejsou na ne zvykli. Polaci k nam normalne jezdi kupovat kola ve velkem. V 94 roce byl jediny obchod na kola co jsem znal az v Krakove. Jinak bude rozdilna kvalita cest zalezet na bohatosti okresu. U nas je nekdy velky rozdil v kvalite cest, kdyz prejizdis z okresu do okresu. Vzpominam si jak byly na Pribramsku super cesty a hned kdyz clovek prejel znacku okresu, rapidne se zhorsily cesty. Neco podobneho jsem letos zazil na cestach v Sokolove. Tim chci rict, ze na polske strane v oblasti Nachoda muzou Polaci mit super cesty, ale tady na Tesinsku tomu tak v zadnem pripade neni. Zlepsuje se to moc pomalu. Dobre cesty udelali ted v Jastrzembie. No ale o cyklisticke stezky v Polsku nezavadis.
Možná se tam začíná taky něco dít, ale jak říkáš, závisí to na oblasti. Rozestavěnou cyklistickou stezku jsem viděl kousek od hranic mezi těmi jejich lázeňskými městy a Klodzkem, ale byl toho jen kousek a pak jsou stezky okolo Warszawy.
Nechci se zastávat polských řidičů, ale jiný kraj, jiný mrav. Třeba to jejich zatroubení na cyklistu neznamená jako u nás "uhni, zmetku, nebo tě sejmu" ale třeba "bacha jedu, ať mi tam nevlítneš".
Takto pred rokom som s polovičkou absolvoval dovolenku autom do Nice. Po super radách od Pallasa /prajem mu úspešné dokončenie rekonvalescencie/ sme sa rozhodli vyhnúť sa akejkoľvek diaľnici. Innsbruck - Landeck - Samnaun /bezcolná zóna s benzínom lacnejším ako u nás/- St Moritz - lago di Maggiore - Milano - Asti - Nice. Až na jednoho blba Taliana, čo na mňa trúbil na križovatke, lebo som sa snažil zúfalo zmeniť pruh, som * nestretol...

Moje dojmy: Rakúsko všetci poznáme, Švajčiari ma šokovali dodržiavaním 80-tky mimo mesto - platí pre akékoľvek silné vozy - dokonca si to 80 prdkali za sebou tri vyblýskané Ferrari 😲

O gentlmenstve a 50 v meste ani nehovorím... Keď sme sa vracali, schuti sme sa zasmiali na dvoch CH na silných motorkách, čo zdržovali svojou jazdou /70/ ostatných. Keď prešli hranice CH/A, mrskli to na zadné a zmizli za obzorom. No po cca 5 min sme ich uz videli odstavených na krajnici, ako cálovali rakúskym chlpáčom za rýchlosť. Perfektné cesty stále udržiavané cestármi - vo Švajčiarsku neexistujú bieli cestári, tých sem importujú asi z Afriky.

Taliansko je fantázia, premiestňovanie sa v pohode po vidieku je fantázia. Niekto sa tu pýtal na meranie rýchlosti - všade na vstupe do dedín sú cedule Controla di Velocita /alebo tak nejak/, no živého poliša sme nevideli. Taliani jazdia 90-110 dedina-nededina, ale klasicky predbehni a zaraď sa na kraj. Väčšinou sa najviac ponáhľali ženy na malých prdincoch /Panda, Uno, Punt👋. Špecialitkami je vybiehanie z vedľajšej na hlavnú a následné zaradenie sa tesne pred vás - doma by som zúril a trúbil, tu som si na to po 2-3 vybehnutiach rýchlo zvykol. Všade sú cedule práce na ceste s obmedzením na 30 - nikto však neprbrzďuje a zároveň nikto nič na ceste neopravuje. Jazda bola taká plynulá, že cez Taliansko mi Almera zožrala 5,2. Dokonca /bolo to v piatok navečer/ zostali s 30-tkou na ceste aj kužele a cik-cak popri stredovej čiare naťahaný drôt. Bella Italia... Pozor, maximálnou špecialitkou sú smerové tabule - sú až za križovatkou!!!! So železnou pravidelnosťou sme sa spoza križovatky vracali naspäť. No aby bolo psycho dokonalé, začali sa prispôsobovať Európe a dávať ich pred ne, no to už je taký guláš, že neviete, kam prv. Nikto nič nevie, keď sme v Asti hľadali nocľah, všetci sa tvárlili, že vedia po anglicky, no nevedeli ani rovno, vpravo a pod. Jediný anglicky hovoriaci bol Turínčan, čo nám bolo platné asi ako korytnačke kotúčové brzdy...

Proti Francúzom nič nemám, aj keď sme sa túlali v Nice v čase špičky a zápchy, všetci boli príjemní. Dokonca s nami jeden chlapík v Antibes absolvoval mimo jeho cesty asi 20´ jazdu /naháňal so jeho 306 ako komisár Moulin/, aby nám ukázal náš hotel. Aha, jedna francúzska špecialitka ma napadla - došli sme na kruháč a všetky ostatné tri odbočky mali rovnako označené mesto, kam sme mali pokračovať, bez doplnko centrum, sever a pod.

Howgh, šťastnú cestu všetkým ešte idúcim na dovolenku, ja tento rok cestujem len s kočíkom po meste 😄
Můžu potvrdit v AT - Vídeň, kdy směrové ukazatele umístěné až za křižovatkou mě dost vytáčely. Pak jsem to řešil tak, že jsem jezdil pokud možno v prostředním pruhu, ze kterého se relativně nejlíp dalo odskočit na poslední chvíli doprava/doleva podle potřeby. Našinec který na takový způsob značení není zvyklý, má zpočátku dost problémy, aspoň já ano. Ty neuvěřitelně ohleduplné a ukázněné řidiče v CH můžu taky potvrdit. Asi mají v krvi vrozený smysl pro pořádek, narozdíl od ČR.
Vsichni jsou ohleduplni i k cyklistum. Pokud na nas nekdo troubil, byl to Polak.
Ahoj všici! Ve zdraví jsem přežil dva týdny zdolávání tatranských štítů... Slovákům můžeme trochu závidět jejich silnice, nebo aspoň tu Nemšová-Poprad, po které jsem jel. Pohodová cesta v krásné přírodě, pump je ale podstatně méně, než u nás. Většina řidičů si to šumí mimo město 80-90 km/hod., a to i tam, kde je možno jet v pohodě 120. Díky tomu jsem pak spočítal průměr. spotřebu za celou dovolenou na Slovensku na 4,41 l nafty - to jde, ne? Sko***ny tam ponejvíce předvádějí Poláci, je to opravdu banda magorů, potkat normálně jedoucího Poláka nebo Polku je téměř nemožné. Češi si taky občas zablbnou a dost se taky předvádějí SPZ BA... Mimochodem, pokud jsem potkal značku BA, byl to skoro vždy Opel (hlavně Vectra) nebo Audi. To v Bratislavě neprodávají jiné značky? Na středním Slovensku pak největší sko***ny předvádějí přestárlé vozy s SPZ KE, to je někdy opravdu silná káva... Ještě k těm Polákům - moc jsem jich předtím nepoznal, v Tatrách jsem jich potkal snad stovky, jsou okamžitě rozpoznatelní a napadá mě nejslušnější výraz PAKÁŽ HNUSNÁ, NEVYCHOVANÁ, UŽVANĚNÁ, OTRAVNÁ a ŠPINAVÁ! Pochopil jsem, že stejně asi působili Češi na "západě" někdy před 15 lety. Je pro nás velkou ostudou, pokud z hlediska přijetí do Evropské unie jsou Poláci stavěni na (nebo dokonce nad) naši úroveň. Promiňte mi to antipolské běsnění a pláč na špatném hrobě, ale z davu Němců, Slováků, Čechů, Holanďanů, Japonců, Američanů, atd., které jsem tam potkal, Poláci svojí hnusotou tak vyčnívají a otravují, že se vám po pár dnech z toho chce blejt a řvát současně... Naopak super byl přístup Slováků, trochu jsem se bál, že moje čeština s pražským přízvukem bude vzbuzovat emoce, ale opak byl pravdou, bez výjimky veškerá obsluha a služby byly lepší, usměvavější, rychlejší, atd, než v Čechách a na Moravě. Takže - Slovensko a zvlášť Tatry vřele doporučuju, ceny jsou mírné, obsluha vzorná a velehory nádherné. Sorry, že jsem se tak rozkecal, nebyl jsem na Slovensku 18 let a čekal jsem to mnohem horší...
Tomu se dost divím: """veškerá obsluha a služby byly lepší, usměvavější, rychlejší, atd, než v Čechách a na Moravě. Takže - Slovensko a zvlášť Tatry vřele doporučuju, ceny jsou mírné, obsluha vzorná""".

Byl jsem v červnu na konferenci v Bratislavě a s tímto se nemůžu ztotožnit. Bylo to skoro přesně naopak - podle úrovně obsluhy a "rychlosti" mi připadalo, že jsem podstatně, podstaně více na východě. Z Tater jsem vrátil asi před týdnem. Poláci jsou dost hluční a jako prasata jezdí, souhlasím. Ceny? - parkoviště, lanovky atd. jsou na evropské úrovni, ale služby zaostávají. Pokoušel jsi se tam např. použít místní autobus ? Lepší přístup k zákazníkovi než v ČR ? To jsem si opravdu nevšiml. Ale příroda je tam krásná.
Čau PHOENIXi, známí, kterým jsem pěl chválu na Slováky, mi o Bratislavě taky řekli spoustu ošklivých věcí, dokonce ani v Tatrách se jim moc nelíbilo, pravě kvůli špatným službám. Snad jsem měl štěstí, snad to bylo tím, že se mnou byla ženská, co se umí v pravý čas rozsvítit jako sluníčko, snad to mohlo být také tím, že jsem tam jel strávit předem perfektně zajištěnou snobáckou dovolenou a něco jako autobus jsem zahlídnul jen kdesi daleko v mlze, nevím. Taky asi jistá nostalgie z návštěvy po 18 letech udělala svoje. Ale fakt je ten, že se k nám policajti, prodavači, obsluhy pump, personál v hotelu i v kolibách, horští vůdci, atd. chovali naprosto špičkově, narozdíl třeba od policajtů nebo personálu v rakouských Alpách, kde jsme si Hinterstoder překřtili na Hundenstoder. Služby a lidi z Krkonoší nebo Jizerek snad ani nemá smysl zmiňovat... Ale máš pravdu, dá se hodně vylepšovat.
Saab
Já se v pátek taky vrátil z Tater (Štrbské Pleso) a je tam opravdu nádherně, ale obsluha tam není žádný zázrak. Řekl bych, že u nás je opravdu o něco lepší, ale spíše záleží na konkrétním místě, někde byla hrozná a někde v pohodě.
to Čára: No s ženskou co se umí v pravý čas hezky usmát, to jde všude všechno snadno. 😉 No možná si pamatuji spíše ty negativní věci, ale dojem to na mně udělalo takový, jak jsem psal. Ten autobus jel z Tatr. Lomnice do Ždiaru a připadal jsem si jako někde v Indii, do autobusu se už nevešla ani myš, skoro jsme museli i synchroně dýchat. Prodavači byli většinou průměrní. Prodavačky ve Štrbě, se kterými jsme chvíli mluvili, sami konstatovaly, že ve službách mají co dohánět a že většina služeb je většinou zaměřena na tahání peněz než to "sloužení" - tak pravily ony. Horší mi to přišlo v restauracích a některých horských chatách. V té Bratislavě v restauracích to též nebylo nic moc, připadal jsem si jako, že je spíše obtěžuji, to samé v budově správy účelových zařízení ministerstva zahraničí, kde byla ta konference - tam bych to nečekal. Ale suma sumárum zas tak špatný to v těch Tatrách nebylo 😄.
Musím súhlasiť s tým, že služby u nás sú častokrát ohavné. Je to spôsobené tým, že ako keby ľudia, ktorí majú svojich zákazníkov nosiť na rukách ich posúvajú na koniec potravinového reťazca, ďaleko za všetky hlodavce na našej planéte a už podvedome sa na každého, kdo len náznakom prejaví, že má o niečo záujem, pozerajú ako ne niečo doterné, na niečo, čo ich oberá o ich vlastný čas, či nervy, možno aj kyslík ktorý dýchajú...

Ale nie, asi treba vedieť nájsť to správne miesto. Mal som možnosť porovnať si naše Tatry s rakúskymi Alpami a služby u nás mi niekedy pripadajú ako v stredoveku. O to sú ale cennejší ľudia, ktorí sa k zákazníkom vedia správať slušne a úctivo. Toto sú ľudia, ktorí pochopili o čom je kapitalizmus a vedia, že jedna vec sa je napr. dobre a lacno najesť, druhá vec (rovnako dôležitá) je najesť sa príjemne. Ja väčšinou so službami u nás nemám problémy, možno to je tým, že tu žijem a už som proti tomu imúnny, zlé služby sú už dnes skôr vínimka. Ale za to keď zlé, tak zlé a to echt do poslednej bodky. Bol som toto leto dosť dlho v Holandsku (Nizozemsko) a keď to zrovnám zo Slovenskom, odmyslím si tie ohavné ženské (tam je ich asi najväčšia koncentrácia na km2 na našej planéte) a totálne rovnú krajinu plnú nie tulipánov, ale coffee shopov, služby sú ďaleko za nemeckým štandardom a bez problémov sa môžu zrovnávať s tými našimi.
Tak jsem byl minuly tyden v Tatrach (Tatr. Lomnica, Strba, Strbske pleso, ...), cekal jsem prijemnou obsluhu a nizke ceny, bohuzel se nic z toho nekonalo. Ceny v restaracich hodne vysoke, nadrazni restaurace v Tatr. Lomnici pojmenovana Slovenska rest. - knedlo, zelo, vepro za 180 Sk, pulka gril. kurete, brambory 250 Sk, navic bylo studeny, prave vytazeny z mrazaku a narychlo ohraty v mikrovlnce, cisnik se ani nesnazil omluvit. Podobne ceny snad ve vsech restauracich do kterych jsme nahledli. Vrele nedoporucuji bufet na Strbskem Plese "Sova", kde za 10 dk uzeneho kolene a 40 dk kuze z prasete si nauctovali nehoraznych 120 Sk a pri reklamaci nam s klidnym svedomim rekli, ze jestli se nam to nelibi, tak se muzeme vratit do Cech. Jinak hory prekrasny, silnice celkem dobry, nafta draha (35 Sk).
TO FLUP: Mě se asi fakt povedlo vybrat si v Tatrách svoje šťastný dny... Tady je alespoň jeden tip, kde "ceny jsou mírné a obsluha vzorná": Koliba Na Janovej Polianke, kousek od Štrb. plesa, naproti hotelu Patria. Doporučuju Kapustnicu važeckého baču, Gazdovské pirohy a zapít to Frndžalicou alias Zbojnickým čajem. To pitíčko je trochu dražší, ale za božskou polívku a vynikající pirohy dáš dohromady necelých 14O,-Ks, což je tak asi padesáti procentní cena oprati kvalitě. Ceny ostatních jídel jsou podobné. Sympatická obsluha Ti uváže bryndák, na kuchařovu laboratoř ve stylovém prostředí krásně vidíš, a k hodování tam vcelku příjemně znějí cikánské, pardon rómské housličky. Večer ja tam ale, bohužel, pořád plno.
Myslíš tú kolibu oproti skokanským mostíkom?? Tie pirohy majú fakt perfektné, narobil si mi chute ... a tu v Bratislave nikde pirohy nerobia 😒((
S polákama mám naprosto stejné zkušenosti - je to pakáž otravná, drzá navíc dokonale líná a zlodějská. No ještě bych chtěl přidat, že jízda do Itálie taky není žádnej med. Italové mě dost nemile překvapili. Všude humus, bordel podvody. A silnice - proboho - jenom tam nikdo nejezděte novým autem, můžete se vrátit s různě tvarově upraveným. Zastavíte-li na prázdné křižovatce na červenou, budou vás všichni za váma považovat za ***a a budou na vás úpně všichni troubit. O plnej čáře ani psát nebudu, nikdy jsem nepochopil proč je italové na silnice vůbec malujou.
S tou Italii je to pravda, hlavne na jihu. Sever je vcelku kultivovany. Ale jih - nic moc. Napr. ctyrikrat jsem jel u Neapole po takovem dalnicnim obchvatu, kde se platilo za pevny usek, pevna cena (tj. bez karticky), no a po kazde jsem platil jinou sumu. pomer max./min. byl asi 8x. Skutecnou cenu tam nikde nemeli, dodnes nevim kolik to vlastne melo stat.
Vcelku vpohode, az na to ze celkem setri na znaceni, vyjezdy z dalnice v nekterych pripade oznacene jenom jako vyjezd ale kam to vi jen oni! Jinak celkem pekne cesty
Trochu bych chtel zmirnit ten mnohdy prehnane kriticky pohled na ridice u nas v porovnani se zahranicim. Situace u nas se pomalicku zlepsuje, samozrejme neni vsechno OK, ale to neni ani jinde. Ctrnact dni jsem ted jezdil v Rakousku po Alpach, na silnicich hlavne mistni, hodne Nemcu, nejaci Holandani, Svycari,.... a musim rict, ze se mi jezdilo hur nez u nas. Naslo se spousta pomalu jedoucich ridicu, ti za nim se k predjizdeni nemeli, vznikaly kolony, na dalnicich nedobry zvyk radit se do kolony vlevo kilometr pred pomaleji jedoucim autem vepredu, kupodivu jsem se hodnekrat setkal s odbocovanim bez blinkru, atd. atd. Mozna to byla jen lokalni anomalie, nevim. Chtel jsem tim jen rict, ze zase tak propastny rozdil mezi "nami a nimi" nevidim. Jsou pochopitelne i rozdily mezi jednotlivymi staty a mesty. Nejhorsi mi pripadal napr. Brusel, nejlepsi Pariz, ale aby clovek mohl udelat poradny zaver, musel by ve vsech mistech najezdit desitky tisic kilometru.
V úterý jedu do Chorvatska. Má někdo někdo nějakou aktuální zajímavou zkušenost z cesty po trase Mikulov,Vídeň,Graz.Maribor,Zagreb,Karlov… ?
V Paříži (podobně i v Barceloně) mě nevadila ani tak jízda, ale hlavně problémy s parkováním. Nelze najít místo bezplatné a tak to vyjde na 500-600 Kč/den i když noční parkování u automatů je bezplatné. Odtahovací služba si poradí i s auty "nárazník na nárazník". Levnější je a nakonec jsem našel i bezplatné místo vně okruhu Peripherique. Auto tam zůstalo a celé.

Kdybyste někdo jel do Paříže, nabízím perfektní plán města s vyznačenými jednosměrkami, zbylé lístky na Metro a drobné na parkovací automaty. Ev. i plán Barcelony. Rudolf.Kopacek@MNUL.cz

Ve Fr. jsou vzdálenosti mezi benzínovými čerpadly ještě větší naž v SRN. Zajímavé bylo, že spotřeba na dálnici ve Fr. byla větší než v SRN, kde se jelo i o něco rychleji.