Řeším teď problém, jaké auto si pořídit. Auto si nekupuji každý rok,proto bych byl rád vybral dobře, abych své volby nemusel moc litovat.
Byl jsem zvyklý na TDi, vzhledem k cenám nafty nevím zda opět jít do diesla. Testoval jsem např. Almeru 1,5 1,8, 2,2Dti Asi bych si musel na benzím zvykat, ale sjel jsem si nejlepší s tím dieslem. Když už vyřeším toto dilema (a není to jen o kalkulačce, ale také o pocitech),tak v užším výběru skončily vozy P306 break (2,0 HDI?90PS), R Megane kombi (1,9Dti?100PS), Nissan Almera (1,8 nebo 2,2Dti 110 PS?). Oba první vozy jsem zvolil z důvodu prostoru, navíc Peugeot teď dává na končící model 306 slevy, na Nissanu mne láká 3 letá záruka a bezvadné jízdní vlastnosti (multilink, 4 kotouče)Poradíte někdo, podle jakých kritérií byste se rozhodovali a co by byla Vaše volba ?(i když je mi jasné, že každý může mít jiný argument - pokusím se to pak nějak shrnout)Díky za Vaše názory
Záleží na tom kolik ročně najezdíš. Rozdíl v ceně nafty a benzínu je čím dál menší a bude to pokračovat, takže pokud to bude na běžné jezdění, tak je benzín lepší.
Krátce po uvedení nové 406ky s HDi jsem měl možnost ji vyzkoušet a hluk od motoru do interiéru byl hodně znát oproti TDičkům od VW, ale možná u 306 je odhlučněn dobře. Francouzi mají měkké pérování a tím pádem i horší jízdní vlastnosti. V nejnovějším Auto, motor a sport 10/2000 je srovnávací test Almery 1.5, Leonu, Focusu a Méganu. Zatímco v jízdním komfortu vyhrál Mégan, tak v jízdních vlastnostech byl zase nejhorší a u Focusu to bylo přsně naopak. Almera s Leonem byli uprostřed. V případě zájmu můžu nascenovat a poslat mailem. Na brzdy si tady stěžovali majitelé předchozí verze Almery, jak je to u nové nevím, ale vhledem k tomu, že má kotouče na všech kolech by mohli být dobré. Klady a zápory jednotlivých aut si můžeš přečíst na [odkaz]
A čo tak namiesto P 306 Break uvažovať o Citroene Xsara Break?? Technicky identická, hlučná mi nepripadá (2.0 HDi - oproti Golfu III. 1.9 Tdi výrazne tichšia v interiéri), myslím že aj kufor má väčší (512 l pod roletkou) a minimálne zozadu a hlavne zboku je na ňu krajší pohľad (línia spodnej hrany okien).
Mel jsem jenom jedno francouzský auto - Citroena GSA, na svuj věk (17let) již ale melo narok na spoustu oprav. Takze moje odpoved - je to spís pocit vyplívající zejména ze statistik spolehlivosti AX, ZX, Mégane atp. A při koupi auta za 500tis dám raději prednost spolehlivosti a robustnosti pred vzhledem. Ale nekoupil bych si ani Octavii za 500tis - pokuď bych nevidel dobré výsledky v TUV statistikach.
Výbava: airbag řidiče a spolujezdce + boční, ABS+EBD, aktivní opěrky hlavy (převzato od Saabu - SAHR), kotoučové brzdy, klimatizace, rádio s ovládáním na volantu + 6 repro, kůží potažený volant atd.
Jelikož jsou 306 beznadějně vyprodány (známý prodejce je prý schopen ho sehnat), není žádný vůz k dispozici jako předváděcí. Nevím s jakým motorem máš zkušenosti, můj dotaz se týká 2,0 HDi:
je povolené palivo Bio (s Tdi jsem jezdil bez problémů, bylo schválené)? Jak je tento motor hlučný v interiéru? Vyskytuje se u 306 cosi jako typická závada, problém? U Nissanu mne velice oslovuje 3 letá záruka, navíc 12 let na karoserii (pozink) - jak je na tom s pozinkem Peugeot? U P306 mne momentálně oslovuje sleva cca 70 tis. Kč (ABS,vyhřívané sedačky, klima, radio) když jsem u toho radia - stojí za něco a jaké je ozvučení (u VW jsem orig. ozvučení musel vyhodit)Co se týká jízních vlastností - předpokládám, že P má tradičně měkčí pérování (vhodné do města a naše rozbité silnice), určitě však nebude "sedět" jako Almera (i zde mi však pérování přišlo dost komfortní) Jak je na tom s brzdami? Určitě se dnes nevyrábí "špatné" auto, problémy s některými funkčními skupinami se však občas u některého typu objevují. Díky
Mám P306 1.6i a P306 HDI jsem řídil jednou. U mého benzínového Peugeota, kde mi chybí pod kapotou ten izolační kryt na motor, je motor rušivý od 4000 otáček ( jen na dálnici, jinak 4000 ot. nepotřebuješ ) - rádio se musí dávat nahlas, aby motor přeřvalo. U HDI se mi paradoxně zdál motor tišší, ale bylo to asi tím, že se s HDI jezdí na nižší otáčky a u 4000 otáček už vlastně začíná pomalu slábnout. Zda je schválené Bio palivo nevím, dotaz na nejlépe Federal Cars Peugeot v Praze asi nebude takový problém (telefony všech ofic. prodejců na www.peugeot.cz). Na 3 roky staré 306-ce jsem závadu, která by stála za řeč, neměl žádnou, ale u Peugeotů obecně mají horší životnost synchrony převodovky, mně se řadí bezvadně, faktem je, že občas musím nejdříve zařadit na 4-ku, abych tam dostal zpátečku. Palivoměr občas neukazuje úplně přesně, ale ještě jsem neviděl auto, kde by byl spolehlivý. U P306 i P106 mi odešla kontrolka obrysovek a jednou se mi sám od sebe vynuloval servisní interval - machr přes Peugeot počítače říkal, že to neznačí žádnou jinou skrytou závadu. Jinak nové modely 306-ky typické závady nemají. Má 3 roky stará 306-ka je pozinkovaná pod lakem (kvůli odření jsem to i viděl), zda je pozink dnes i z druhé strany, nevím, ale zajímavé je, že 2 autolakýrníci mi řekli, že ještě neviděli rezavého Peugeota z 90. let. Obecně má Peugeot velmi dobrou pověst, co se týče karoserie. Já mám na kastli záruku 7 let, na auto byla záruka 2 roky. Mám neoriginál rádio Clarion, Peugeot dodává Peugeot-Clarion rádia. Se 4 originál reproduktory jsem spokojen, celkem funguje (taky proč by nemělo) i vybalancování doprava, doleva, dopředu a dozadu, když se se spolujezdci neshodnu na intenzitě hudby. Zadní repro jsou na poličce zadního okna, pokud by se auto nakládalo po střechu a polička vyndavala, tak zadní repro nemáš, ale po zkušenosti s cestami na dovolenou poličku jen vyháknu a nechám volně a získám tak 5-7 cm prostoru nahorů navíc a o repro nepříjdu a navíc zavazadla nejsou vidět. Do hatchbacka nacpu velký kufr, obří tašku, dvě střední tašky a balík 6 Mattonek a 5. dveře tak akorát dovřu. Pokud toho vezeme víc, sklápím 1/3 nebo 2/3 sedadlo vzadu. Pérování je francouzsky měkké, ale auto se v zatáčkách nenaklání, protože má natáčecí i zadní nápravu, takže tlak na naklánění je výrazně menší. V táhlých serpentinách je to natáčení zadních kol bezvadně cítit a i laik pozná, že to přispívá ke stabilitě. Posilovač není zbytečně silný, takže auto nedělá dojem počítačového simulátoru. Velice výrazné plus je, že na všech sedadlech je opravdu velké pohodlí a člověku nic nepřekáží, netlačí do ruky, nohy, boku, k tomu ještě to pérování a člověk je spíš v obýváku, než v autě. Jinak info od orig. Peugeotů: je prý maličkost pérování přitáhnout, aby bylo tvrdší.
Do zatáček jezdím spíše rychle a mám pocit, že to auto zvládá dost s rezervou, bezpečně není nedotáčivé. Brzdy jsou dost silnou stránkou P306, to není jen můj názor, to se taky píše.
Co mi vadí ? Kromě hluku ve vyšších otáčkách by mohla být o tak 2 cm vyšší, mám jen 13-ky kola, dnes už dávají 14-ky, nemám klima a ABS. Tu klimatizaci bych užil nejvíc. V zimě je příjemné, že ještě, než se ohřeje motor, v sacím potrubí je topná spirála. Vstup větrání/topení kabiny je přístupný na 4 šrouby a dávám si tam home-made "pylový" filtr sám. Dále mám 2/3 za řidičem, což je taky blbě vymyšlené, možná, že to bylo jen ten můj ročník.
Ještě postřeh z té jízdy s HDI: reakce na plyn stejné jako u benzíňáka, ale neuvěřitelná síla v otáčkách, kde normální benzínové auto už "chcípne". Oproti r. 1997 ještě lepší sedadla. Jinak by taky mohli dávat palubní počítač do základu, zbytečně z toho dělají luxus.
No ne 2x ale 4x a to ještě v kategorii 1-3 let stáří. U staršísh jsou rozdíly ještě větší. Myslím, že nemusím psát, která značka také patří k těm, které občas tabulku vedou. A ani níže zmiňovaný Ford Focus není nejlepší volba. (Jinak moje konkrétní zkušenost je, že u nás by tahle tabulka možná platila, ale závad by bylo 10x víc, protože u se tady většina lidí chová k autům příšerně)
to antisubarista: no ty ses nám ale pěkně rozkecal!; a ta slovní zásoba, květnatost obratů...., příspěvek, že fakt radost číst, zas někdy napiš nějakou výstižnou stať, ale prosím tě ne tak dlouhou, dík ;-)