Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
14. 9. 2000 09:05
neregistrovaný "PetaC5"
29. 9. 2000 11:38
neregistrovaný "Pallas1"
14. 9. 2000 10:51
neregistrovaný "TomaszPlzne"
29. 9. 2000 14:06
neregistrovaný "kasik"
4. 10. 2000 10:23
neregistrovaný "Pallas1"
4. 10. 2000 14:14
neregistrovaný "kasik"
4. 10. 2000 20:47
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 9. 2000 13:01
neregistrovaný "PetaC5"
14. 9. 2000 15:28
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 9. 2000 15:37
neregistrovaný "TomaszPlzne"
15. 9. 2000 08:39
neregistrovaný "tomy1"
2. 10. 2000 08:42
neregistrovaný "mfilip"
4. 10. 2000 23:36
neregistrovaný "Subarista"
5. 10. 2000 04:19
neregistrovaný "antisubarista"
5. 10. 2000 11:27
neregistrovaný "pohoda"
5. 10. 2000 22:54
neregistrovaný "Subarista"
6. 10. 2000 07:32
neregistrovaný "subi1"
neregistrovaný "PetaC5"
14. 9. 2000 09:05
auto do 500.000
Řeším teď problém, jaké auto si pořídit. Auto si nekupuji každý rok,proto bych byl rád vybral dobře, abych své volby nemusel moc litovat.

Byl jsem zvyklý na TDi, vzhledem k cenám nafty nevím zda opět jít do diesla. Testoval jsem např. Almeru 1,5 1,8, 2,2Dti Asi bych si musel na benzím zvykat, ale sjel jsem si nejlepší s tím dieslem. Když už vyřeším toto dilema (a není to jen o kalkulačce, ale také o pocitech),tak v užším výběru skončily vozy P306 break (2,0 HDI?90PS), R Megane kombi (1,9Dti?100PS), Nissan Almera (1,8 nebo 2,2Dti 110 PS?). Oba první vozy jsem zvolil z důvodu prostoru, navíc Peugeot teď dává na končící model 306 slevy, na Nissanu mne láká 3 letá záruka a bezvadné jízdní vlastnosti (multilink, 4 kotouče)Poradíte někdo, podle jakých kritérií byste se rozhodovali a co by byla Vaše volba ?(i když je mi jasné, že každý může mít jiný argument - pokusím se to pak nějak shrnout)Díky za Vaše názory
Rozbalit vlákno
8
14. 9. 2000 09:16
Re: auto do 500.000
Záleží na tom kolik ročně najezdíš. Rozdíl v ceně nafty a benzínu je čím dál menší a bude to pokračovat, takže pokud to bude na běžné jezdění, tak je benzín lepší.
14. 9. 2000 13:55
Re: auto do 500.000
Krátce po uvedení nové 406ky s HDi jsem měl možnost ji vyzkoušet a hluk od motoru do interiéru byl hodně znát oproti TDičkům od VW, ale možná u 306 je odhlučněn dobře. Francouzi mají měkké pérování a tím pádem i horší jízdní vlastnosti. V nejnovějším Auto, motor a sport 10/2000 je srovnávací test Almery 1.5, Leonu, Focusu a Méganu. Zatímco v jízdním komfortu vyhrál Mégan, tak v jízdních vlastnostech byl zase nejhorší a u Focusu to bylo přsně naopak. Almera s Leonem byli uprostřed. V případě zájmu můžu nascenovat a poslat mailem. Na brzdy si tady stěžovali majitelé předchozí verze Almery, jak je to u nové nevím, ale vhledem k tomu, že má kotouče na všech kolech by mohli být dobré. Klady a zápory jednotlivých aut si můžeš přečíst na [odkaz]
neregistrovaný "Pallas1"
29. 9. 2000 11:38
Re: auto do 500.000
A čo tak namiesto P 306 Break uvažovať o Citroene Xsara Break?? Technicky identická, hlučná mi nepripadá (2.0 HDi - oproti Golfu III. 1.9 Tdi výrazne tichšia v interiéri), myslím že aj kufor má väčší (512 l pod roletkou) a minimálne zozadu a hlavne zboku je na ňu krajší pohľad (línia spodnej hrany okien).
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 9. 2000 10:51
Re: auto do 500.000
Rád odpovím na jakýkoli dotaz ohledně praktických zkušeností s P306. Budu se snažit odpovídat tak, aby to nebyly jen nic neříkající fráze.
neregistrovaný "kasik"
29. 9. 2000 14:06
Re: auto do 500.000
Do užšího výběru přidej ještě Ford Focus.

Francouzským autů já nevěřím. (Pokuď bych to měl firemní o Xsare kombi bych vážně uvažoval).

Focusem jsem jel nedávno. Nejsem žádný fanda do fordů, ale moje rozhodování by nyní bylo lehké - Ford Focus kombi.
neregistrovaný "Pallas1"
4. 10. 2000 10:23
Re: Nedovera voci francuzskym autam ?!
Preco? Iba pocit alebo konkretna skusenost?
neregistrovaný "kasik"
4. 10. 2000 14:14
Re: Nedovera voci francuzskym autam ?!
Mel jsem jenom jedno francouzský auto - Citroena GSA, na svuj věk (17let) již ale melo narok na spoustu oprav. Takze moje odpoved - je to spís pocit vyplívající zejména ze statistik spolehlivosti AX, ZX, Mégane atp. A při koupi auta za 500tis dám raději prednost spolehlivosti a robustnosti pred vzhledem. Ale nekoupil bych si ani Octavii za 500tis - pokuď bych nevidel dobré výsledky v TUV statistikach.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
4. 10. 2000 20:47
Re: Nedovera voci francuzskym autam ?!
Když se podíváte na ty statistiky - nejlepší mají jen 2x nižší počet závad, než nejhorší - rozdíly jsou tak malé, že to o konkrétním kusu nic neřekne.
14. 9. 2000 09:11
Nissan Almera Sport
Motor: 1.8 16V, 84kW/5600, 158Nm/2800, zrychlení 11.1 s, 185 km/h, spotřeba 5,9/7,5/10,2.


Výbava: airbag řidiče a spolujezdce + boční, ABS+EBD, aktivní opěrky hlavy (převzato od Saabu - SAHR), kotoučové brzdy, klimatizace, rádio s ovládáním na volantu + 6 repro, kůží potažený volant atd.


Cena: 488.000,- kč


Myslím, že za tu cenu nemá konkurenci.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "PetaC5"
14. 9. 2000 13:01
To TomaszPlzne
Jelikož jsou 306 beznadějně vyprodány (známý prodejce je prý schopen ho sehnat), není žádný vůz k dispozici jako předváděcí. Nevím s jakým motorem máš zkušenosti, můj dotaz se týká 2,0 HDi:

je povolené palivo Bio (s Tdi jsem jezdil bez problémů, bylo schválené)? Jak je tento motor hlučný v interiéru? Vyskytuje se u 306 cosi jako typická závada, problém? U Nissanu mne velice oslovuje 3 letá záruka, navíc 12 let na karoserii (pozink) - jak je na tom s pozinkem Peugeot? U P306 mne momentálně oslovuje sleva cca 70 tis. Kč (ABS,vyhřívané sedačky, klima, radio) když jsem u toho radia - stojí za něco a jaké je ozvučení (u VW jsem orig. ozvučení musel vyhodit)Co se týká jízních vlastností - předpokládám, že P má tradičně měkčí pérování (vhodné do města a naše rozbité silnice), určitě však nebude "sedět" jako Almera (i zde mi však pérování přišlo dost komfortní) Jak je na tom s brzdami? Určitě se dnes nevyrábí "špatné" auto, problémy s některými funkčními skupinami se však občas u některého typu objevují. Díky
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 9. 2000 15:28
Re: To TomaszPlzne
Mám P306 1.6i a P306 HDI jsem řídil jednou. U mého benzínového Peugeota, kde mi chybí pod kapotou ten izolační kryt na motor, je motor rušivý od 4000 otáček ( jen na dálnici, jinak 4000 ot. nepotřebuješ ) - rádio se musí dávat nahlas, aby motor přeřvalo. U HDI se mi paradoxně zdál motor tišší, ale bylo to asi tím, že se s HDI jezdí na nižší otáčky a u 4000 otáček už vlastně začíná pomalu slábnout. Zda je schválené Bio palivo nevím, dotaz na nejlépe Federal Cars Peugeot v Praze asi nebude takový problém (telefony všech ofic. prodejců na www.peugeot.cz). Na 3 roky staré 306-ce jsem závadu, která by stála za řeč, neměl žádnou, ale u Peugeotů obecně mají horší životnost synchrony převodovky, mně se řadí bezvadně, faktem je, že občas musím nejdříve zařadit na 4-ku, abych tam dostal zpátečku. Palivoměr občas neukazuje úplně přesně, ale ještě jsem neviděl auto, kde by byl spolehlivý. U P306 i P106 mi odešla kontrolka obrysovek a jednou se mi sám od sebe vynuloval servisní interval - machr přes Peugeot počítače říkal, že to neznačí žádnou jinou skrytou závadu. Jinak nové modely 306-ky typické závady nemají. Má 3 roky stará 306-ka je pozinkovaná pod lakem (kvůli odření jsem to i viděl), zda je pozink dnes i z druhé strany, nevím, ale zajímavé je, že 2 autolakýrníci mi řekli, že ještě neviděli rezavého Peugeota z 90. let. Obecně má Peugeot velmi dobrou pověst, co se týče karoserie. Já mám na kastli záruku 7 let, na auto byla záruka 2 roky. Mám neoriginál rádio Clarion, Peugeot dodává Peugeot-Clarion rádia. Se 4 originál reproduktory jsem spokojen, celkem funguje (taky proč by nemělo) i vybalancování doprava, doleva, dopředu a dozadu, když se se spolujezdci neshodnu na intenzitě hudby. Zadní repro jsou na poličce zadního okna, pokud by se auto nakládalo po střechu a polička vyndavala, tak zadní repro nemáš, ale po zkušenosti s cestami na dovolenou poličku jen vyháknu a nechám volně a získám tak 5-7 cm prostoru nahorů navíc a o repro nepříjdu a navíc zavazadla nejsou vidět. Do hatchbacka nacpu velký kufr, obří tašku, dvě střední tašky a balík 6 Mattonek a 5. dveře tak akorát dovřu. Pokud toho vezeme víc, sklápím 1/3 nebo 2/3 sedadlo vzadu. Pérování je francouzsky měkké, ale auto se v zatáčkách nenaklání, protože má natáčecí i zadní nápravu, takže tlak na naklánění je výrazně menší. V táhlých serpentinách je to natáčení zadních kol bezvadně cítit a i laik pozná, že to přispívá ke stabilitě. Posilovač není zbytečně silný, takže auto nedělá dojem počítačového simulátoru. Velice výrazné plus je, že na všech sedadlech je opravdu velké pohodlí a člověku nic nepřekáží, netlačí do ruky, nohy, boku, k tomu ještě to pérování a člověk je spíš v obýváku, než v autě. Jinak info od orig. Peugeotů: je prý maličkost pérování přitáhnout, aby bylo tvrdší.

Do zatáček jezdím spíše rychle a mám pocit, že to auto zvládá dost s rezervou, bezpečně není nedotáčivé. Brzdy jsou dost silnou stránkou P306, to není jen můj názor, to se taky píše.

Co mi vadí ? Kromě hluku ve vyšších otáčkách by mohla být o tak 2 cm vyšší, mám jen 13-ky kola, dnes už dávají 14-ky, nemám klima a ABS. Tu klimatizaci bych užil nejvíc. V zimě je příjemné, že ještě, než se ohřeje motor, v sacím potrubí je topná spirála. Vstup větrání/topení kabiny je přístupný na 4 šrouby a dávám si tam home-made "pylový" filtr sám. Dále mám 2/3 za řidičem, což je taky blbě vymyšlené, možná, že to bylo jen ten můj ročník.
neregistrovaný "TomaszPlzne"
14. 9. 2000 15:37
Re: To TomaszPlzne
Ještě postřeh z té jízdy s HDI: reakce na plyn stejné jako u benzíňáka, ale neuvěřitelná síla v otáčkách, kde normální benzínové auto už "chcípne". Oproti r. 1997 ještě lepší sedadla. Jinak by taky mohli dávat palubní počítač do základu, zbytečně z toho dělají luxus.
neregistrovaný "tomy1"
15. 9. 2000 08:39
Bez nadpisu
Ford MONDEO za 486 000,- taky není špatná nabídka.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "mfilip"
2. 10. 2000 08:42
Bez nadpisu
Hm. Takova pekna Marea 100 16 V SX od Fiatu za 439 900 ( Weekend za 469 900 Kc )
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Subarista"
4. 10. 2000 23:36
Bez nadpisu
No ne 2x ale 4x a to ještě v kategorii 1-3 let stáří. U staršísh jsou rozdíly ještě větší. Myslím, že nemusím psát, která značka také patří k těm, které občas tabulku vedou. A ani níže zmiňovaný Ford Focus není nejlepší volba. (Jinak moje konkrétní zkušenost je, že u nás by tahle tabulka možná platila, ale závad by bylo 10x víc, protože u se tady většina lidí chová k autům příšerně)
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "antisubarista"
5. 10. 2000 04:19
Re: Re:
*
neregistrovaný "pohoda"
5. 10. 2000 11:27
Re: Re:
to antisubarista: no ty ses nám ale pěkně rozkecal!; a ta slovní zásoba, květnatost obratů...., příspěvek, že fakt radost číst, zas někdy napiš nějakou výstižnou stať, ale prosím tě ne tak dlouhou, dík ;-)
neregistrovaný "Subarista"
5. 10. 2000 22:54
Bez nadpisu
Díky, mojí ženě se taky líbí, ale já jsem heterosexuál.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "subi1"
6. 10. 2000 07:32
Pryč s falešným antisubaristou!
Já jsem jedinej antisubarista a taky jsem tady antisubaru klub zakládal a vůbec se mi nelíbí, když se někdo jinej představuje jako antisubarista.
Rozbalit vlákno
0