Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
neregistrovaný "zdenekc"
10. 2. 2001 18:34
Co Patrol 3,0 TDi GR s novým motorem
Máte někdo zkušenosti?
neregistrovaný "našrot"
10. 2. 2001 13:40
Re: Motory
V dobách, kdy se u nás (či v Evropě) dělaly takhle velké motory, tak v Americe ještě jezdili na kravách a měli prašný silnice (ty tam ovšem jsou jako vedlejší doteď :o)). Evropa od toho upustila kvůli neskutečné spotřebě benzínu někdy ve 40tých letech, protože musela ropu dovážet narozdíl od Ameriky či Ruska. Navíc ve státech se nejezdí nijak fest (maximální rychlost na dálnicích je v průměru 65 mph), ale zato dlouho (200 km žádná míra) takže motory běží dlouhou dobu a proto musí být nízkootáčkové (jako u lodí) a tedy mít vysoký objem, aby měly dostatečný výkon při nízkých otáčkách. V Evropě ujedeš padesát km a už vypínáš motor.
Ještě k té ropě: samotné USA spotřebuje více než 25% veškěré světové produkce ropy ročně...
neregistrovaný "kabus"
5. 2. 2001 17:47
Re: Motory
DSA: dela se to, je to dost bezna zalezitost a u hodne benzinovych pump se da propan natankovat. Jsou tim hlavne vybaveny taxiky a prehazuji si to dodavkove firmy ktere maji vic automobilu. Vlada dokonce prida nejaky peniz pri predelavce, spaliny plynu jsou podstatne cistejsi nez to co vypadne z benzinaku a tak maji pocit ze tou financni pomoci zuslechtuji prostredi. Zaplati to pochopitelne danovi poplatnici, ale smysl do dava.
neregistrovaný "PROF"
4. 2. 2001 20:06
Re: Motory
Jedna firma v Rokycanech se prezentuje jako specializovaná na předělávky amerik. Teď nevím, jak se jmenuje, ale když mrkneš na LPG.cz, tak tam to někde najdeš, jsou tam všichni.
neregistrovaný "DSA"
4. 2. 2001 18:31
Re: Motory
Ma niekto skusenosti s prestavbou USA motorov na plyn??? Priklad- spotreba 15 litrov benzinu 95, dajme tomu 35 sk za liter, naklady 525 Sk na 100 km. Plyn--- spotreba 18 litrov, cena 10 SK za liter, naklady 180 SK za 100 km. USPORA-- 345 SK.

Navratnost prestavby po niekolko 10 000 km.
neregistrovaný "PROF"
22. 1. 2001 20:19
Re: Motory
to DSA: My nevíme, proč takové motory žádný evropan nemontuje. Kdyby je montoval, jistě bychom se o ně zajímali. Proto diskutujeme na dané téma. Dnešní SUV a offroady mají mnoho podob a nám prostě vyhovují takovéto s takovýmito vlastnostmi jejich pohonných jednotek. Kdo jednou uslyší zvuk motoru s poctivým objemem a zalíbí se mu, je s ním konec. Jinak musím upřesnit hodnoty. Ford 7,3 TD v úpravě dosahuje 300kW a kroutící moment 1300(!!!) Nm.
neregistrovaný "DSA"
22. 1. 2001 14:50
Re: Motory
Ford F350 7.3 TD--- 4x4 Automagazin 1/01, neviem, co si mam o tom mysliet... Je pravda ze v trvanlivosti su na prvom mieste... Ale zda sa mi to predimenzovane, ved to turboduchadlo je tam skoro zbytocne a zere to skoro ako benzin, ved ziadny Europan take motory nemontuje, respektive su to iba vyrobcovia nakladiakov...
neregistrovaný "DSA"
22. 1. 2001 14:33
Re: Motory
Berem spat svoj vyrok o neschopnosti americkych dieslov. Vychadzal som z clanku zo 4x4 Automagazin 1
neregistrovaný "kabus"
19. 1. 2001 21:04
Re: Motory
to prof: promin, ja ti samym kecanim zapomel odpovedet na tvuj dotaz o tom vlozkovani: je to uplne bezna vec ktera se dela i u velkych motoru. V pripravku se odfrezuje existujici vybehana ci praskla vlozka a nalisuje se nova. Ford je prodava, neni do zadne "udelatko".Vlozka je cylider ci valec. cena za jednu asi 5000kc, kdyz si nechas udelat vsechny, kazda stoji asi 2500kc. Pokud ti nepraskne blok, muzes vyvlozkovavat prakticky do nekonecna. Jeste neco....Bloky u 7.3L motoru jsou stejne jako u puvodnich 6.9L, takze steny valcu jsou trochu blize u sebe a asi to ma vliv, u tech 6.9L nikdy zadne problemy nebyly.

Jo, Cessna 172......zdravim
neregistrovaný "PROF"
19. 1. 2001 19:50
Re: Motory
to kabus: to je bomba, čím lítáte? Ozvi se mi na email: privbox@seznam.cz
neregistrovaný "kabus"
19. 1. 2001 18:31
Re: Motory
to prof: Kanada-USA, Pavel ma dopravni firmu...ma tusim 18 tahacu (?), vsechno International, protoze sam vsechno opravuje chtel aby vsechny motory byly stejne: Catterpillar pochopitelne...a zbytek je z mladicke nerozvaznosti, nejenom auta, taky lode (mimo plachetnic, ty nesnasim!!!. kdyz neni vitr, tak to nikam nejede a kdyz to jede, tak se to nakloni a clovek si nemuze nikam postavit pivo), letadla (zitra si jedeme zaletat), strelne zbrane (mam nekolik i ceskych pusek a dve ceske pistole: VZ-52 a CZ-75 Compact, lovit ale nechodim) atd. K te chladici kapaline: V podstate je to vsechno z toho co znam methylalcohol....ja osobne ho nikdy neredim, takze je to dobre asi do -40C. Asi bych to redit mel, meni se tim bod varu, ale nikdy jsem problemy nemel. Ma se ale kontrolovat PH faktor, kyselost...asi tam muze dochazet i ke galvanicke korozi....na to jsem vlastne narazil poprve za ted s tim Fordem.
neregistrovaný "kabus"
19. 1. 2001 18:19
Re: Motory
to prof: asi jsi to nevidel protoze ja s tim v cesku nikdy nebyl......mimochodem mame tady dve tatra 805 skrinak...jednu jsme "upravili"....nakreslil jsem dve nove ozubene kolecka do rychlostni skrine, jeden mistni chlapek nam je tady vyrobil-takze to je ted o 28%rychlejsi na silnici, teren je stejny. Dali jsme do toho 3.8L forduv V6....vesel se tam paradne i s chladicem.....bohuzel jsme urazili vrtuli chlazeni hned poprve kdyz jsme vjeli do potoka....tak jsme ji vymenili za elektrickou ktera se musi (kdyz se jede do vody) vypnout. Zvetsili jsme rozchod kol asi o 20 cm (kazde kolo dostalo vysoustruzenou hlinikovou vlozku) a vsechno jsme jeste zvedli o 10 cm. Docela zajimavy traktor ktery budi vsude pozornost ( skrin je dole, udelali jsme na to mahagonovy valnik kastli). Ovsem brzdy jsou naprosto zoufale!!!
neregistrovaný "PROF"
19. 1. 2001 17:35
Re: Motory
Koukám, že se dobře bavíte. Ty lidi jsou v Čechách?
neregistrovaný "PROF"
19. 1. 2001 17:32
Re: Motory
Tak to tvý auto neznám. Ale vím, že tady někdo strašně dlouho prodával obytnou nástavbu. Nejdřív auto a pak už jen tu nástavbu. Někdy bych chtěl vidět i ten zbytek, to už je opravdu zase něco úplně jinýho a hlavně, krom nezbytnejch prachů, nepředstavitelný množství práce a času.Co v tom teda má být za chladicí kapalinu? Jak to šlo dělat, ta vložka?
neregistrovaný "kabus"
19. 1. 2001 17:31
Re: Motory
to prof: jeste tohle dif je 4.11, ma to hroznou silu...max jsem s tim jel asi 150...to neni sportak. Spotreba je asi 17litru kdyz jedu kolem stovky, 19 kdyz jezdim 120-130 km/hod. Ma 2 kamarady co maji presne totez auto, oba maji manualni prevodovky a jezdi asi 13.5 L/100km. Pred timhle fordem jsem mel cerveny 6.5L TD Chevrolet (GMC) a ta jizda se neda porovnat. Ford je proste kocar!!! Jinak s tim 7.3 motorem bych se moc do terenu nehnal. je to strasne tezke!!! Mam zajimavou zkusenost: Zajeli jsme si jednou v zime do tepla s kamaradem v jeho 4x4 GMC Jimmy (vyhodil z toho 5.7L benzinovy motor a strcil tam nemecky 6tivalcovy MAN s primym vstrikem, z nakladaku...docela parada, skoro nic to nezralo). Trochu jsme v baru popili a kamarad se vsadil s jednim mistnim hochem o flasku konaku ze mu s "jimakem" na 200 metru ujede aspon o delku auta (dotycny mel "coyote"...4x4 Toyota pickup.) Ja Pavlovi veril, tak jsem prisadil dalsi flasku. Pak jsme zajeli na plaz, kde se zavod mel odehravat (chyba!). Pavel skocil na plny plyn, MAN zarval a my se propadli!!! Mel na tom obrovske 38 palcove pneumatiky (swampers) a presto se behem pul vteriny zahrabal az po bricho.....okamzite. Toyota nas vytahla a my zaplatili 2 flasky Napoleona. Do terenu bych vzal auto se silnym spodkem (vysokym krouticim momentem), ale ne moc tezke.

ja jen tak...zdravim
neregistrovaný "kabus"
19. 1. 2001 17:10
Re: Motory
to prof: Moje F250 je modroseda a obcas na ni obytnou sundavaci budku mam, treba kdyz jedu na ryby. Uz z fabriky mela jak predni tak zadni listove pera predelane, takze je kvalifikavana jako 1 tuna (ne 3/4 tuny) a do teto "heavy duty" kombinace se nikdy overdrive prevodovky nedavaly a nikdo to nedoporucuje, protoze jsou mnohem krehci a opravy velice nakladne. Mne by ten rychlobezny kvalt vyhovoval na dalnici (tam ztravim nejvic casu a vetsinou bez nakladu). Neni to 4x4...uz jsem to chtel parkrat prehodit (4x4 spodky jsou k sehnani), ale zatim na to neni cas (mam jiny projekt na kterem bych mel pracovat- replika ford cobra...mam na to vsechno...predelany deleny diferencial z jaguaru (3.76 limited slip), ram, 5tilitr motor a 4kvaltovou fordovu "top loader" prevodovku (dost shanena, naprosto neprustrelna) s Hurst razenim, kompletni uplne novou kastli AC od Aurora Cars atd atd.....jen casu je malo, takze vsechno lezi.

Mimochodem neco, na co si davej pozor:mam dalsi nahradni motor 7.3L (sehnal jsem skoro zadarmo)....kdyz jsem mel asi 250 tis km tak se najednou za mnou na dalnici zacal z niceho nic valit bily kour.....teplomer ukazoval normal, tak jsem jen zpomalil a zacal to sledovat. Myslel jsem si ze me bud prasklo tesneni pod hlavou nebo hlava samotna. U kamarada jsme to rozhodili a dalo nam dost prace prijit na zavadu....vse se zdalo vporadku. Pk jsme objevili PODELNOU prasklinu od shora dolu ve stene valce!!! Zavolal jsem do dilny co tyhle veci delaji a chlap me hned s usmevem rekl jestli chci vymenit vsechny vlozky nebo jenom tu SEDMOU !!!!! Ja se vubec nezminil o tom, ktery valec je praskly!!! Rekl me, ze to je znama nemoc 7.3 litrovych diesels, ktere se da lehce predejit tim, ze si hlidas PH faktor v chladici kapaline!!! Asi je to napul koroze, napul eroze, ma to asi co do cineni se smerem proudeni kapaliny v bloku a udajne s kavitaci....podumej sam, ale tak to je.
neregistrovaný "PROF"
19. 1. 2001 09:13
Re: Motory
to kabus: Tak to jseš první člověk, s kterým si můžu vyměnit nějaký zkušenosti. Není tvoje F 250 bílá, s pohonem 4x4? Neměla na sobě sundávací obytnou nástavbu? Vůbec nic si z tý svojí 3kvaltový skříně nedělej, naopak buď nejšťastnější člověk na světě. Tyhle skříně jsou naprosto nejlepší a nejodolnější převodovky. Pokud se vysypou, jejich oprava je oproti elektronicky řízeným 4kvaltům s OD spíš symbolická, co do potřebných financí. Na výstupní otáčky je to úplně stejný a pokud bys tam i ten 4kvalt dal, tak to nepojede rychleji.Musel bys změnit převod zadní nápravy. Jak rychle ti to maximálkou jede? Jsou dva převody 3,55 a 4,1. Zkus zjistit, kterej tam máš. Objednal jsem si F350 s 3kvaltem a TD motorem, ale je to velmi málo se vyskytující kombinace. Když je, tak jako naschvál na druhým konci Ameriky a třeba jen dvoukolka. Už to hledám přes 1rok. Pokud máš u svýho 3kvaltu pořádnej přídavnej chladič oleje, potom věř, že tu skříň nedokážeš zničit (pokud bys nechtěl s tím autem stěhovat kostel)Já jedu příští týden pro jednu "nemocnou" F 350 s 3místnou kabinou, již s přímým vstřikem a turbem. Je to pro mně začátek další etapy soustředění se na tuhle oblat. Chtěl bych se trochu zabývat pickupy FORD, protože si myslím, že jsou zatím ničím nepřekonaný. Hummer je svým výkonem chcípák a taková 250 nebo 350 s pořádnou offroad package by si s ním i v terénu zcela jistě dokázala pohrát.
neregistrovaný "PROF"
19. 1. 2001 08:53
Re: Motory
to kabus: Tak to jseš první člověk, s kterým si můžu vyměnit nějaký zkušenosti. Není tvoje F 250 bílá, s pohonem 4x4?
neregistrovaný "kabus"
18. 1. 2001 20:44
Re: Motory
to DSA: Vlastnim Ford F250 super duty s motorem 7.3 litru bez turba, (crew cab, 6ti sedadlovy, s klimatizaci a automatickou prevodovkou, bohuzel jen tristupnovou, nema overdrive), mam na tom asi 300 tisic kilometru a slape to jak hodinky. Motor je International se zhavenim, neni to primy vstrik. Urcite by se ti v tom jizda libila. Neni to moje jedine auto a na to na co to pouzivam je perfektni. Naprosto nic nikde neklape, je v tom jizda jak v kocare. To ze americani neumeji spravit turbodiesel je nesmysl, delaji to neustale...vsechny kamiony jsou vpodstate radove sestivalce s turbem a na silnicich jich jezdi statisice. Duvod proc se v USA nechytly diesel motory je jiny. Cena nafty je v podstate stejna jako cena benzinu a pro normalniho americana je jizda s benzinovym motorem prijemnejsi, pruznejsi a nema problem pri startovani v mraze. Hodne z nich ani nevi ze severni staty davaji do nafty v zime pridavky aby se nafta nepromenila v zelatinu, zatim co treba na Floride se to nedela. Pokud se nejaky umelec z Floridy dostane poprve v zivote s naftou koupenou na jihu nekam na sever do mrazu a prestane mu to jzdit ci startovat, zanevre na diesel cela vesnice.
neregistrovaný "PROF"
15. 1. 2001 17:45
Re: Motory
to DSA:To teda nevím, kterej diletent tenhle vůz testoval. To musel bejt nějakej novinář, kterej v životě neviděl AUTO. Motor tohoto vozu totiž nežhaví, jelikož se jedná o přímý vstřik. Žhavení je zde jenom pro oblasti u severního polárního kruhu, kde se přestává jezdit až tehdy, když nafta neteče. O klepotu nic nevím, nebo mám asi něco s ušima. Tento motor je skutečný klenot mezi pohonnými jednotkami pro silniční vozidlo. Skutečnost, že v 90 km/h se převaluje na hodnotě 1200 otáček, napovídá mnohé o vlastnostech tohoto vozu. Němci v inzerátech píší Drehmoment ohne Ende... Je neuvěřitelné, když v prudkém stoupání, jenž by nebrala trojka mnohého osobního vozu, řidič tohoto Trucku v klidu řadí při 1300 otáčkách 5. rychlostní stupeň a vůz dále zrychluje. Jinak s automatem se jedná o srdeční záležitost, kterou dokresluje ničím nenapodobitelný zvuk. Lecos pochopíte, když po odjezdu tohoto vozu v případě pohonu 4x4 zanechá tento na asfaltě hned čtyři černé čáry. Samozřejmě, každá sranda něco stojí. Tahle však stojí za to! Ladičské firmy již mají k dispozici tunningové sady, po jejichž implantaci takový vůz disponuje výkonem přes 300 kW a hodnota routícího momentu atakuje neuvěřitelnou hranici 1200 Nm. Vůz s těmito úpravami pak lehce "zametá" i s opravdovými sportovními vozy. Přitom jeho ovládání je snadné a jednoduché i pro subtilní sedmnáctileté děvčátko. Jak rychle takový vůz dokáže uhánět si spočítejte sami: při 90 km/h točí 1200 otáček. Jeho maximální otáčky se nácházejí okolo 3 000 ot/min. Pokud se tedy při rychlosti 180 km/h kolem Vás přežene stodola na čtyřech kolech, která Vám za malou chvíli zmizí z dohledu, pak věřte, že se jednalo s největší pravděpodobností o FORD F350, poháněný tzv. Power Stroke 7,3-Liter direct-injection turbo diesel nebo také 7,5-Liter Multi-Port EFI V8, což je však již jiná kapitola.To, že táhla osmimetrový přívěs, nebo měla navíc dvanácti metrový návěs, se Vám v žádném případě nezdálo. Závodit s ní radši nezkoušejte.
neregistrovaný "DSA"
15. 1. 2001 14:19
Re: Motory
Chlapi, nejako ste zaspali...
neregistrovaný "DSA"
6. 1. 2001 19:42
Re: Motory
Ked som cital pred par dnami test Fordu F350 super duty 7,3 TD, pochopil som, preco Americania kupuju skoro len benziny... Americania totiz NEVEDIA SPRAVIT RIADNY TURBODIESEL!!!!!

Trochu info: ma 235 koni pri 2700 ot, 678 Nm pri 1600 otackach, cervene pole ma od 3300 otacok, zhavi niekolko minut, potom nasleduje klepot, ktory by zobudil aj susedov, objem oleja je 14 litrov! a je potrebne jeho menenie po 7000 milach, spotreba 10,5 az 22 litrov. Naproti tomu ma toto auto akceleraciu na sto za 12 sekund a max. rychlost el. obmedzenu na 150 km/hod pri pohotovostnej hmotnosti 2990 kg. Na jeho riadenie treba vo vodicaku spravene aj C ...max. hmotnost 4490 kg... Celkovy dojem: nic moc...(asi by som sa fakt radsej priklonil k 5,9 V8...)
neregistrovaný "DSA"
6. 1. 2001 19:21
Re: Motory
Ak je automat stvorstupnovy tak potom ma atmosfericky trojliter s tym autom aj nejaku pracu. Ale vid Lexus RX 300 s atmosferickym trojlitrom a petstupnov. automatom = no problem

Ale ked sa da do toho turbo, respektive kompresor, tak to uz slape na paty urcite aj takemu 4.7 V8 od Jeepu ci 4.0 V6 od Fordu...
30. 12. 2000 21:24
Re: Motory
! Američané prostě auta neumí niekedy si pozri americky film a budes kukat, ake krasne vedia americani robit auta. napr bocne "previsy", tie vlny ktore ma alfa166, som videl na jednom forde vo filme z roku 1997. lenze amici svoje auta nevyvazaju...
neregistrovaný "PROF"
28. 12. 2000 08:07
Re: Motory
to Sweden: Amíci již v 30. letech pochopili, že maximální výkon není u auta to nejdůležitější. A poctivej krouťák dokáže nejjednodušeji a nejlevněji vyrobit pouze pořádnej objem. To zas dodnes nechápou Evropani. Jinak s těma spotřebama BMW/MB jsi to malinko nezvládl.
25. 12. 2000 15:49
Re: Motory
DSA: 4 ventilovy 3liter na auto vyssej strednej triedy nieje nic moc, ked je tam automat. ano, da sa s tym ist rychlo, ale musi to byt v otackach...blabla.
4liter je akurat, to je taky min. objem na automat, vtedy to auto ma pohodu, a slape to vo vsetkych rezimoch
neregistrovaný "SwedenRules"
23. 12. 2000 20:21
Re: Motory
Problém není ani tak v objemu nad 4-5l, ale v tom, že takovejto USA/JPN motor má výkon 200hp... MB/BMW a další mají výkon 300-400hp na podobné objemy, nemluvě o AMG, Brabus, atd. modifikacích, s tím, že po městě to žere tak kolem 10 l/100km (amerika / japonci tak 20-25l). Pak to V8 má smysl! Američané prostě auta neumí, a oni samotní to uznávaj..
neregistrovaný "robco"
21. 12. 2000 00:00
Re: Motory
Ja sa tiez divim.. Ja napriklad nepotrebujem motor ktopry vydrzi 200 rokov.. tolko sa nedozijem, a auto nechcem dlhsie ako 6 rokov. Objem sa povecsinou podpise aj na spotrebe, kdezto pri malych motoroch mas vecsiu spotrebu len ked na to dupes. A otackomer mam rad na autach :-).
neregistrovaný "PROF"
19. 12. 2000 22:25
Re: Motory
to DSA: Víš, musíš si sednout do toho šestilitru a pak, ne moc, jen trochu šlápnout na plyn. V tu chvíli pochopíš, na co je takovej objem dobrej. Dál ti doporučuju, na chvilku si zapojit nějakej tester, kterej "umí" osmiválcový otáčky, a podívej se, kolik takovej motor točí při devadesáti. (Otáčkoměr je totiž v americe naprosto zbytečnej budík. Lidi prostě nezajímá, co ukazuje) No a nakonec zkus zjistit, co takovej motor "spapal". Budeš možná překvapenej. Když k tomu přičtu pohodlí a bezpečnost, který takovej vůz poskytuje, nemůžu jinak, než modlit se, aby ty objemy zůstaly, a pokud možno se ještě zvětšovaly. Minimální akceptovatelnej objem motoru je totiž 5 litrů. Zde se lze bavit o motoru. A to víš, že turbodiesel FORD 7,3 V8, kterej se montuje do pick upů řady F a do Excursionu má proběh do první GO 1 milion kilometrů? Hádej proč? A víš že nová žada osmiválců Chevrolet se zkouší na provozní spolehlivost tak, že se na zkušebně zatíží na dvě třetiny výkonu, nechají se ohřát na provozní teplotu a pak se do nich za chodu pustí naráz speciální kapalina schlazená na -18 stupňů? Takovýchto cyklů tyto motory vydrží přes 1300 a jsou montovány právě do SUV, pisk-upů a vanů GM, jejichž výrobě musely ustoupit osobní vozy. (HUMMER má oba dva motory od GM) Ještě se divíš tomu, proč je po nich taková poptávka?
neregistrovaný "DSA"
18. 12. 2000 14:03
Motory
nepovedzte my, ze taky 3.5 V6 s turbom by na 5.2 V8 nestacil... Ved uz stvorventilovy trojliter s variabilnym nasavacim potrubim ma dost sily...
neregistrovaný "DSA"
18. 12. 2000 14:01
CENY Americanov
Ceny su super na to co ponukaju, pricom chudaci lamentuju preco okrem Svajciarska sa im nikde auta nepredavaju... Keby si tak uvedomili, ze staci znizit objemy... len objemy... NAco sa auto strednej triedy Chevrolet Alero ponuka so zakladom 2.4 alebo priplatkovym 3.4V6????????

Tak im treba...
neregistrovaný "DSA"
18. 12. 2000 13:55
Re: pickup
Keby som si mal vybrat pick-up, zobral by som amerikana, ale jedine s dieslom. Tie motory ma fest seru (priklad: Dodge Ram- zaklad 5.9 V8, za priplatok 8.0 V10 z Vipera alebo 6.8 TD.) Jednoducho uplne zbytocne objemy! Naco? Americania na nicom nesetria.... Viete o tom ze Hummer sa v Amerike ponuka aj s benzinom 6.8 V8?

Kolko musi zrat, ked diesel ma priemer 18 litrov... Americke pickupy su robene ako rodinne auta, zatial co japon. a europ. pickupy su urcene len pre pracu... Sakra, viete ze v Amerike kategoria SUV uplne vytlacila tradicne kombi??
neregistrovaný "candy"
16. 12. 2000 22:00
pickup
No mne se docela libi Nissan Pick-up, je mi sice jasny ze je to "jen" pick-up se svymi zapory,ale porad je podstatne levnejsi nez srovnatelny terenaky. A spotreba by taky snad nemela byt nejvyssi, v "papirovych" testech psali okolo 10 litru, coz se mi zda docela v pohode. A hlavne je to diesel. Nechapu, kdo si muze koupit terenak s benzinovym motorem. V USA to chapu, ale s mistnima cemama....fakt ne, a naftak lip tahne v terenu. tAkze rozhodne naftak.
neregistrovaný "DSA"
11. 12. 2000 13:47
Re: spotreba
Je to sice pravda, ale nestacil by taky 3,0 litra s turbom alebo 4 liter, ktory by nemal konstrukcny zaklad v 60. rokoch? Jasny priklad- Lexus RX300 (3,0 V6), v teste s nim jazdily za 8-10 litrov, a to je uplne super... Ved taky stvorventil, pripadne lepsi rozvod urobia divy...
neregistrovaný "PROF"
8. 12. 2000 14:06
Re: spotreba
Měl jsem takový teréňák, GMC Suburban 5,7V8, poctivý karburátorový. Uvažoval jsem taky o plynu, protože místa na 100 litrovou bandasku je v týhle stodole tolik, že by tam ani nebyla moc vidět. Upustil jsem od toho, když jsem zjistil, že na dálku s tím jedu rozumně za 15-16 litrů. Rozumně=do 120 km/h a žádný velký raketový nástupy na předjíždění, prostě v klidu. Když jsem si to spočítal, tak by se mi to moc nevyplatilo. Ono ty osmiválce jsou dělaný s rozumem, takže ta spotřeba není taková, jak si všichni myslej. Pokud někomu bere obyčejnej Jeep při jízdě po silnici 20 litrů, tak bych typoval, že majitel nemá ponětí o tom, co to je vzduchovej filtr a že se taky musí měnit, nebo je v tom jinej problém. Američani sice na spotřebu moc nekoukaj, ale zajímá je spíš, jak daleko to auto dojede bez nutnosti tankovat. No a jezdit s cisternou na benzín by se zase báli, takže výrobci to musí respektovat.
neregistrovaný "DSA"
27. 11. 2000 15:28
spotreba
Kupovat pri dnesnych cenach benzinu americke tereniaky s benzinovymi motormi je nezmysel...

Ale co poviete na prestavbu na plyn?????
neregistrovaný "Alex1"
27. 11. 2000 14:43
Re: KIA a spotřeba
Kamarad obcas jezdi s benzinovym sportagem 2.0 16V (vykonnejsi verze) za 14-15 litru. Ovsem nejezdi zrovna pomalu a navic disponuje ponekud vetsi hmotnosti telesne schranky.
neregistrovaný "Pallas1"
7. 11. 2000 09:52
Re: KIA a spotřeba
Že prečo by mal ten Chevrolet Tahoe žrať 20 litrov na stovku?


a; pohotovostná hmotnosť (myslím že takmer tri tony)


b; valivý odpor pneumatík, ktorých šírka je určite väčšia ako na tej Kii (sú predsa dimenzované na oveľa väčšiu hmotnosť auta)

c; automatická prevodovka (4rýchlostná oproti manuálnej s 5 rýchlosťami)


d; pasívny odpor motora rastie s počtom valcov (trenie, rozvody, váha pohyblivých súčastí motora)

e; v USA sa na spotrebu až tak nepozerá ...


atď...
neregistrovaný "rrrmmm"
7. 11. 2000 00:00
Re: USA
Tak tady musím zareagovat. Měl jsem loni zapůjčený JEEP GRAND CHEROKEE 5.9 V8 Limited. A hoši, klobouk dolů před tímto motorem a vůbec Jeepem celkově. Moc jsem ho nešetřil a nekecám, na cestě Praha-Opava za 2hod 50min a rychlosti i 200km/h byla průměrná spotřeba 15.4l/100km !!! A vůbec za celou tu dobu co jsem s ním jezdil (cca 2měsíce) nežral víc jak 17 litrů. Opravdu nelžu.
neregistrovaný "rrrmmm"
7. 11. 2000 00:00
KIA a spotřeba
Jestě bych rád o té spotřebě. Jel jsem také s KIA SPORTAGE s benzínovým motorem, ale stály mi vlasy na hlavě, když jsem tankoval. Vypočítal jsem 16l/100km. A to tam je myslím dvoulitr. Jednoduše malé motory se musí vytáčet k smrti aby se vůbec auto pohlo pak to taky vypadá se spotřebou. Naopak velkoobjemovému motoru stačí málo, aby poskytl dostatek výkonu. Proč by měl třeba CHEVROLET TAHOE 5.7V8 žrát přes 20l/100Km, když při 120km/h jede na 2.000ot/min??? A teď mluvte chytráci.
neregistrovaný "DSA"
6. 11. 2000 15:39
HRV
Naco si to ti ludia kupuju?? Je to vacsie, tazsie a pomalsie ako normalne osobne auto 4x4 ....

Nemozem prist na zmysel tohto auta...Nic moc motory... dizajn neni bohvieco... A NACO SA ROBI ZAKLADNA VERZIA LEN S 4x2???

Fakt je to len JOY MACHINE.....

It is only a toy for men with small ... .
neregistrovaný "DSA"
6. 11. 2000 15:32
Re: USA
Preco by Jeep Grand Cherokee 5,9 V8 nemal zrat viac ako 20 litrov?? V teste bol novy Cherokee 4,7 V8 a ten mal od 14 do 30 litrov na 100 km...
4. 11. 2000 16:58
Re: Off-road
prave tie manzelky a dcery ma seru. asi pred 2 rokmi sejmula dcera jedneho ***ka (meciarovca) z VSZ na grand cherokee taxik, jeden mrtv, druhy mrzak. asi pred tyzdnom dcera Pribilinca, olympijskeho vitaza, nezvladla na musso sayyong zakrutu, 2 mrtvi. obe dve mlade *, ktorym auto (a uz vobec nie velke) nepatri do ruk


DO * AJ S VELKYMI AUTAMI A ZENAMI!!!!!!!
neregistrovaný "R.Barrichello"
3. 11. 2000 14:21
Re: USA
20 litrů n sto u 5 let Starého Grna Cherokee??? Tak to by musil jezdit ve městě a to v samých záscpách, jinak je to naprostý nesmyls!!!! Nebo to byl nějak hroznej vrak! Jinak je to totální blbost.
neregistrovaný "pohoda"
3. 11. 2000 10:22
Re: 4.5 roku v S
to hop: tak to máš s čím srovnávat, srovnání bude z první ruky, tak se s námi nezapomeň rozdělit; díky
neregistrovaný "hop1"
2. 11. 2000 22:55
Re: 4.5 roku v S
"S" mam sice teprv pet mesicu (15tkm), ale naprosto s tebou souhlasim. Zatim sem to netestoval na snehu, ale od ostatnich majitelu vim, ze je to mnohdy lepsi nez offroad. Jinak predtim jsem najezdil 50 000km v Toyota 4Runner a taky mam Toyota LandCruiser 70.
neregistrovaný "PeKa"
2. 11. 2000 16:50
4.5 roku v S
Pokusím se zde zhrnout své zkušenosti a dojmy ze 4.5 roku za volantem Subaru Legacy kombi (dále jen S). Jak je na tom toto auto co se týče kategorie SUV (zda sem patří zcela čistokrevně nebo ne) to zde nebudu řešit. 4x4 stačí. Auto bylo koupené zde v Čechách jako nové.
Co rozhodlo o koupi: (to tak úplně do porovnání SUV x Off-road nepatří, ale ukazuje to jednu podstatnou vlastnost a to, že toto auto skvěle drží směr a je jedno zda je to na vodě nebo na sněhu). Před 5-ti lety jsem navštívil snad všechny zajímavější prodejce (Ford,VW,Citroen,Renault,Fiat,Jeep ... Škodu ne, protože byla malá). Vzhledem k rodině (3 děti a žena) jsem koukal pouze po kombi. Poslední kapka, která mě přesvědčila byl následující test: auto jede po suchém povrchu a od určitého místa vletí do cca 2 cm vody na tomtéž povrchu ve 100 km/hod. Předpokládám, že měli stejné pneu. Ale to nevím. Situace na dálnici ne zcela neobvyklá. V testu byly následující vozy: MB, BMW, Volvo a Subaru. Tj. 2 zadní náhody, 1 přední a 4x4. Výsledek: MB a BMW smyk a hodiny, Volvo smyk, ale ustátý a zadek poletuje, Subaru nic a jen se klepe volant. Byly tam dvě kamery. Jedna ukazovala volant a druhá byla někde v helikoptéře a zabírala celé auto. Testy můžou být různě připravené a ovlivněné, ale tento mi připadá jasný. Prostě jedu 100 držím volant a koukám co se stane. Off-roady by na tom byly patrně stejně jako S.
1. * Pokud se chci pohybovat po běžných komunikacích a ne někde v lese s výmoly a dírami tak S stačí. Naopak tím, že je lehčí než off-roady, tak to může být někdy i výhoda. Nemusí tak snadno zapadnout. Normální jízda po běžné silnici versus off-road: lepší sedí, menší naklánění v zatáčkách, obvykle rychlejší a lepší akcelerace, horší výhled (je nižší), při bouračce asi horší (nemá rám a je lehčí), ale o takových crash testech jaké má S si může lecjaké auto nechat jen zdát. Spotřeba cenově asi na stejno (S je benzín a obvyklý off-road nafta) Můj průměr za ty 4 roky 9.5 - 10 l na 100, ale to se vůbec neomezuji a možná půlka je po Praze. Jízda v extrému hlavně asi ve sněhu: pokud se jedná tak do 10-15 cm myslím, že je to stejné. Naopak jsem viděl co dělají zimní gumy a co letní. Uježděná zasněžená cesta k chatě (Janské Lázně) a na ní smýkající se Nissan Terrano na letňáčích. Skončil tak, že se zabořil do závěje. Holt 4x4 a zubaté letňáče není v zimě vše. A taková zimní pneu na off-road to je docela slušný peníz. Na S je třeba běžný rozměr 195/60/15. Na S Outback 215/60/16. Tudíž lepší. Moje S nemá žádné uzávěrky diferenciálu, což se v opravdovém extrému projeví. Tudíž horší. Ovšem třeba S Forester S-turbo má samosvor na zadku. Tudíž už se částečně s off-roadem nechá srovnávat. Pokud je sněhu více tak se opřu o spodek. Tudíž blbý. I když jsem onehdá v zimě dojel na poli v Jeseníkách dál než KIA sportage s pohraniční stráží. Když se kolem vraceli na motorových saních, tak mi dali pokutu, že se nacházím v pohraničním pásmu (a také patrně dál než oni) a že tam nemám co dělat. Říkal jsem: "Testuji auto stejně jako Vy". No bohužel to nepomohlo. Moje S má světlou výšku 15 cm a S Outback 19 cm. Což je ve srovnání s off-roady více než dobré a sem tam i lepší.
2. * S vypadá dost nenápadně. Pro někoho výhoda, pro někoho nepřekonatelná potupa. S se skoro vůbec nekrade, což se o takových Jeepech říci nedá. Jednou S u nás viděli nějací řemeslníci a hodnotili nové auto slovy: "Docela hezký korejec". Byl jsem maximálně potěšen. Nemám totiž auto na ohromování sousedů. Jinak pro toho kdo neví: jedná se o čistokrevnou japonskou výrobu a v roce 1998 to bylo CAR no.1 v Japonsku.
3. * S je spolehlivější než off-road. Mám na mysli výsledky dlouhodobých testů v Německu. Vyšly v MF-Dnes někdy před cca půl rokem.
4. *Co se týče nákupní ceny, tak si myslím, že S je někde uprostřed mezi off-roady.


5. *Není mnoho SUV, se kterými by člověk mohl honit Audi nebo BMW po dálnici. S Forester S-turbo 170 PS a S Outback H6 3.0 209 PS (pro srovnání moje S 115 PS).
6. *Čili závěr. Z mého pohledu a z toho co já chci od auta tak mi vychází lepší SUV, v mém případě S. Jsou, ale oblasti, kde si SUV oproti off-roadu ani neškrtne.
Bože to jsem se rozkecal. Hlavně pokud možno vůbec nebourejte. Je jedno zda v SUV nebo off-roadu. Myslete na ty druhé.
neregistrovaný "zoom1"
1. 11. 2000 22:24
Off-road
Domnivam se, ze hodne lidi koupi offroad, protoze se v nem citi bezpecneji (jiny pohled mohou mit na silnici ostatni). Znam konkretni priklady, kdy byl takovy vuz (Land Cruiser 90) zakoupen pro manzelku do Prahy. Takovy vuz uvidi teren snad jen z okenka.
31. 10. 2000 21:41
Re: JEEP
offroady nepatria na cesty. rozumej na asfaltky
neregistrovaný "hop1"
31. 10. 2000 20:02
Re: JEEP
Grand Cherokee neni plnokrevny off-road. Dokonce bych ho neradil ani mezi radoby-offroady. Je to proste velky auto. Stejnetak jako Mercedes M nebo BMW X5.
neregistrovaný "rrrmmm"
31. 10. 2000 19:46
JEEP
Myslím, že co se týka plnokrevných off-road, je ideálním vozem JEEP GRAND CHEROKEE 3.1TD. Co se týká výbavy, je nadprůměrná už v základu, motor byť zpočátku trochu hlučný se po 5tis.km uklidní a je dostatečně výkonný (jsou i čipy na zvýšení výkonu) a karosérie nemá chybu. A pokud ho koupíte s odpočtem DPH, tak za 1.2 mil.Kč je to dle mého opravdu dobrá koupě. A za ušetřených 700t.Kč oproti Mercedesu ML CDI nebo 1mil. Kč oproti BMW X5 D můžete koupit ještě dalšího krasavce, třeba manželce k Vánocům.
neregistrovaný "honny"
20. 10. 2000 15:51
SUV & Off - road
Myslim si, ze maji budoucnost. Asi ne klasicke ameriky s objemem nad 4 litry a spotrebou pres 15 litru, ale treba Renault RX4 s 1.9dCi, nebo Opel Frontera s 2,2 DTi. Je to trochu otazka ekonomicke situace. Pokud bude mezi lidmi vice penez, najde se dost tech co to koupi pro svoji rodinu. Typicky profil je clovek, ktery cely tyden maka v city a na vikend vyrazi do counrty i s celou rodinou. Proc si neporidit jedno velke a jedno male auto?
neregistrovaný "Alex1"
17. 10. 2000 15:41
Re: odpovedat
Toz komunikujeme. Jsem srdcar takze z dvojky Pajero-Discovery bych si vybral Anglana. A ted k SUV: nadchlo me svezeni (byt jen kraticke) se Scenicem RX4. Ja vim ze to nema ani redukci, ale je to velky pohodlny auto a to ze vychazi z MPV je v prakticnosti interieru videt.... Nevyhody: spatny vyhled vzad, predek auta musi mit clovek taky v oku. Sedacky nejsou zas tak mekke jak o tom vsude pisou.
neregistrovaný "DSA"
16. 10. 2000 14:18
odpovedat
chlapi, snazte sa trochu komunikovat...
neregistrovaný "DSA"
9. 10. 2000 15:43
USA
Ma vyznam provozovat amerikany s velkym objemom motora, drahymi nakladmi v nasich podmienkach??

Videl som v bazare 5- rocny Jeep Grand Cherokee

5,2 V8, plna vybava(samozrejme)...

Ten chlap na nom najazdil 150 000 km...

Priemer 20 a viac litrov na sto km...

Vymena oleja kazdych 10 000 km...

Ten chlap si ho parkrat preplatil...

Oplati sa to? Auto vypada fest zachovalo a je ponukane za 450 000 korun slovenskych...
neregistrovaný "DSA"
9. 10. 2000 15:36
mini SUV
HRV 1,6 4x2 vs RAV4 1,8 4x2-je to vobec SUV??

Co tak 40 cm snehu... zbytocny aerodynamicky odpor...velka vaha... oplati sa do toho investovat????
neregistrovaný "DSA"
9. 10. 2000 15:33
POROVNANIE
Co poviete na Land Rover Discovery 3,9 V8 vs

Mithubishi Pajero Wagon 3,5 V6 GDI ?

Uprednostnoval by som Pajero, pretoze ma velmi dobry komfort a pohon Super Select System...

Asi sa mi nezide pneumaticky zdvihatelna zadna naprava Land Roveru...

A ozaj, co poviete na motory 2,5 TD z Land Roveru a novom 3,2 DI-D z Mithubishi. Mithubishi vyraba najlepsi diesel v off roadoch...
neregistrovaný "DSA"
9. 10. 2000 15:27
Welcome
Vítam Vás v novom témate o autách, ktoré majú pohon 4x4...(poprípade redukciu, uzavierky diferakov,...)