a nechces radsi vyssi tridu ? za tyhle prachy koupis slusne vybaveny scorpio tak 92-93 rok, s 2,9 V6kou, servis na fordy je v pohode, samozrejme autorizovanej mam na mysli.
To je sice pekne, ale kdyz ma nekdo konkretni cenovy limit, urcite se bude divat na budouci spotrebu ....
a jakou spotrebu si ale predstavujes ? nak sem to tu nevycet.
S tím Scorpiem to je lákavá nabídka, ale ta spotřeba a povinný ručení je mimo můj dosah. Představuji si něco s kombinovanou spotřebou kolem 8 litrů a abz to bylo větší než Felda a maximálně velký jako Mondeo. Ale to mondeo už je dost veliký. Spíš se mi zamlouvá Escort. Není ani malej ani velkej. Nevíte jak je na toms jízdními vlastnostmi, poruchami ?
Tak at mas z ceho vybirat.... [odkaz]
Taky se ted chystam kupovat auto, ale mam limit 90 tisic. Uvazuju o Mitsubishi Galant 1.8i a nebo Audi 80 1.8, vsechno rok vyroby 1988-1992. Z Galantu jsem si vyhlidl tyhle dve vozitka, ale to druhy je uz dvoulitr, takze vyssi pojistka. Taky zacinam uvazovat o ackove Vectre do obsahu 1.8.
Vectru A se doporučuje kupovat až od ročníku 93 a mladší. Před rokem 93 mívala občas "dětské choroby".
pokud schanis auto do 90000, muzes mit nadhrnou hondu prelude 2.0i 16V 4WS(rizena, ne nataceci zadni naprava)rv. 1988, na 15. hlinikach, s novym obutim a naplnema, original kridlem, v elektrice, vcetne sibru, velky kufr.....
je to nadherny auto, kdykoli predvedu
0606313512
je to nadherny auto, kdykoli predvedu
0606313512
Díky, ale japonec mi do baráku nepude. Já prostě do japonce nesednu. A už jsem koupil Ford Escort 1.6 16V CLX. Nádherené svezeníčko
Gratuluju k Escortovi - urcite s nim budes spokojenej - bezproblemovy auto s dobryma jizdnima vlastnostma. Jakej rok vyroby si koupil?
Ja sem jezdil s r.v. 1992 a 1997 - ten novejsi byl o dost lepsi.
Ja sem jezdil s r.v. 1992 a 1997 - ten novejsi byl o dost lepsi.
O Escortu jsem taky uvazoval, ale nakonec si me ziskala Audina, ktera byla v mnohem lepsim stavu (motorove) a je v ni taky vic mista.
No on se Escort hlavně líbil i manželce a když jsem při zkušební jízdě cítil i jízdní vlastnosti (žádný naklánění atd.), tak jsem po něm sáhnul. Je to rok 1993, výbava CLX - šíbr, nádherně zachovalej vnitřek, výškově nastavitelná sedačka, posilovač, sedačky v mikroplyši. Je fakt super zachvalý, nikde škrábanec. Samozřejmě je to ten novejší, s kulatejma zadníma světlama. jo jízdní vlastosti jsou super a když k tomu připočítám 90 koní. Paráda.
Mno měl bych dobrý tip , jak pořídit slušnou kárku do těch tvejch stopadesáti papouchů. Zajeď na Smíchov k Dežovi a vyměň s ním flašku rumu za sedm pět a šedesátku. Pak se postav na křižovatku a čekej , až tam na červenou zastaví ňáký hezoučký autíčko , nejlíp s ňákou kunou vevnitř. Zdvořile jí požádej , zda si smíš přisednout , přitom jí ukaž , jak sis tu picačku cestou hezky vyleštil. Udělej jí to pak někde v křoví pořádně , její starej se určitě na moc nezmůže , tak ať zas jednou ví , co je to pořádnej chlupatej chlap. Kunu pak vyhoď. No a auto ti zůstane. Ať počítám jak počítám , ta flaška víc jak 60 korun stát nebude. Zbytek vraž do akcií Chemopetrolu , Sazky a Policie České republiky. 😊)))
Chci koupit pro manzelku auto a jde mi o neco spolehliveho s nizkymi provoznimi naklady (hlavne nizka spotreba). Uvazoval jsem o Corse 1.012V, Swiftu 1.0 nebo Corse 1.7D. Mate nekdo s temahle karkama dobre nebo spatne zkusennosti
Ta litrova Corsa je OK, mel jsem moznost s tim jezdit a je to dost zivy auticko a kdyz se jeste precipuje, tak to 5 lidi vpohode uveze.
A kolik benzinu si ta litrová Corsa po městě vezme? Pořád nevím, jestli provoz te 1.7D nevyjde vzhledem ke spotřebě a přepočtu benzín-nafta levnějc. Já měl před časem 1.7D jako služebák a jezdila docela slušně (ten větší krouťák je znát) za celkem málo nafty.
Tusim, ze do 5l/100km by ses ve meste s tou Corsou mohl vlizt.
Nechcete nechat hračky raději dětem?
Já zrovna malý auta neberu jako hračky. Osobně jezdím na 90% v centru Prahy a než abych si léčil komplexy s pětimetrovým sedanem, tak jedu fakt radši v malém hatchbacku.
Pro lidi, co jezděj často dálky to moc není, ale do centra maj malý auta podle mého názoru definitivně smysl.
Pro lidi, co jezděj často dálky to moc není, ale do centra maj malý auta podle mého názoru definitivně smysl.
Jako dalsi moznost by mohl byt Peugeot 106. Mam ho (1124 ccm)od cervna 2000 a jsem s nim spokojen. Ocekaval jsem spotrebu lehce nad 5l, skutecnost je okolo 6l. Jizda je ovsem perfektni, taham s nim i prives. Parametry r.94, najteo 90000, elktrony, autoradio - koupeno za 115KKc.
Já nemám k pažoutům moc důvěru. Známej měl 106 a furt se mu na tom něco sralo. To samý jsem slyšel o Citroenech a Renaultech ... no prostě do francouzskýho auta bych asi nešel.
I když na druhou stranu já mám filcku a ta se na to, že je teprve rok stará a nalítal jsem na ní teprve 45.000 sere taky docela schopně...
I když na druhou stranu já mám filcku a ta se na to, že je teprve rok stará a nalítal jsem na ní teprve 45.000 sere taky docela schopně...
Prodám koncem dubna tohle auto, a protože všichni víme, jak nás bazary češou, zkouším ho prodat přímo. TAkže má-li někdo zájem, ať odepíše. Vyhraje vyšší nabídka. S autem je možno se seznámit.
Zapomněl jsem : základní cena 120 tis., ale určitě dostanu víc, nebo ne?
Co si myslite o mitsubishi colt. Libi se mi hlavne model r.88-92. Da se sehnat i kolem 50tKc. Je sice nenapadne,ale spolehlive.
Konecne dobrej napad v tyhle rubrice. Opel je podle mne jedna z nejhorsich znacek na teto planete, zvlaste pak Corsa je nepovedenec na devatou. U Misaka bacha na rez a na brzdy, jinak nebyvaj problemy (obcas tranzistorek nebo nejakej jinej kontaktik). Doporucuji i toho Swifta nebo Punto, kdyz ma clovek kliku, tak i treba Fiestu.
Colta nebrat! Jeden znamej ho koupil a ted breci, ze na to nesezene nahradni dily, a kdyz uz sezene, tak jsou predrazeny.
Proc fiestu "se stestim" to jsou takovy pekace nebo na co si dat bacha?
Taky nevím proč pozor na Fiestu ?! Já jsem ji 2.5 roku měl a nemůžu si stěžovat. Jediný co vadilo byl rez na lemech zadních blatníků. Jinak to byl motor 1.1 a pro dva stačí. Pokud ´člověk nejezdí dálky, tak to stačí. A spotřeba max. 5.5. Možná si dát pozor na tu rez a na přední nápravu na čepy. Chce to tak po 8 letech vyměnit komplet čepy vpředu (cca 2 - 3 000 Kč). Jinak spolehlivý a šikovný auto.(myslím ročník 90 - 96)
No, já jsem shanel auto, prosel jsem moc znacek, a nakonec jsem vybiral mezi Audi 80, Citroen XM, F Croma a Renault 25. Nakonec jsem sehnal za super peníze XM r.90 v superstavu se servisni knizkou dovoz SRN, a jsem ten nejspokojenejsi clovek na svete. Je to trilitr v maximalce, spotreba mesto do 10,5, dalnice do 7,5 pri slusne jizde, komfort asi nejlepsi ze vseho, co jsem kdy mel (mel jsem 17 aut). Lexx
Tady je jedna ojetina do 150 tis. Budu se s ní loučit nerad, ale budu kupovat nové a dvě auto nejsou třeba. Takže se mrkněte na [odkaz]úark.cz/pecha… Nebudete litovat!! Jsou tam i foto a kontakt....
Ahoj, protoze jsem se rozhodl ze svuj soucasny povoz (fiesta 1😁, r.v. 93) prenecham manzelce, chci si koupit neco novejsiho, vetsiho, rychlejsiho, a vubec lepsiho.
Predstavoval bych si neco z let 97 (idealne 9😄, co bude mit najeto neco kolem 60-70 tis.Km. Idealne nizsi stredni tridu. Motor je mi celkem jedno muze byt benzin i nafta. Je ale pravda ze u benzinu by mi asi vadil nizky vykon, takze Octavie 44kw je mimo hru 😄. Na druhou stranu nechci zadnej benzinovej 2litr, kterej sice ma vykon, ale povinny ruceni je uz dost drahy a ta spotreba je taky vyssi nez u normalni 1.6. Pro zacatek jsem si sestavil takovy seznam aut, ktery by se mi libily😒br />
Nissan Almera - muj favorit
Honda Civic
Toyota Corolla
Ford Escort
Opel Astra
Mazda 323
Auto by idealne melo mit malou spotrebu a vydrzet jeste tak 100 tis. km bez vetsich problemu. Jaky auto byste vybrali vy, a proc.
Jo a jeste neco, myslite si, ze je blbost prevzit od nekoho leasing? Mate s tim nekdo zkusenosti (vyhody/nevyhody)?
Predstavoval bych si neco z let 97 (idealne 9😄, co bude mit najeto neco kolem 60-70 tis.Km. Idealne nizsi stredni tridu. Motor je mi celkem jedno muze byt benzin i nafta. Je ale pravda ze u benzinu by mi asi vadil nizky vykon, takze Octavie 44kw je mimo hru 😄. Na druhou stranu nechci zadnej benzinovej 2litr, kterej sice ma vykon, ale povinny ruceni je uz dost drahy a ta spotreba je taky vyssi nez u normalni 1.6. Pro zacatek jsem si sestavil takovy seznam aut, ktery by se mi libily😒br />
Nissan Almera - muj favorit
Honda Civic
Toyota Corolla
Ford Escort
Opel Astra
Mazda 323
Auto by idealne melo mit malou spotrebu a vydrzet jeste tak 100 tis. km bez vetsich problemu. Jaky auto byste vybrali vy, a proc.
Jo a jeste neco, myslite si, ze je blbost prevzit od nekoho leasing? Mate s tim nekdo zkusenosti (vyhody/nevyhody)?
Podporoji tveho favorita-Nissana Almeru,vyborna spolehlivost motoru i celkove,spickove podvozky.Spotreba celkem v pohode,ten Ford mi prijde moc zravy.Ja osobne s Primerou 1,6 16V,ale s elektronicky rizenym karburatorem spotreba okolo 6,5.Je pravda,ze design je takovy nevyraznejsi a usedlejsi.Dostupnost nah.dilu v dnesni dobe je myslym atribut s minimalni vahou,sezenou se na vse,na toho Nissana jich moc potrebovat nebudes a hodinova sazba je spis u te spodni hranice.Tot ma volba,ale treba jsem ovlivnen tim,ze v nem jezdim.S Fordy mam zkusenost s Fiestou a Ka a odrazuje me jejich vysoka spotreba ve meste.
z předloženého výběru: 1) Almera 2)323; mouchy forda viz níže, opel má jeden z nejdražších servisů, corolla se mi nelíbí (ale jinak bezva - kvalitativně možná i na 1. místo výběru), honda je záměrně předražená značka; a nižší cena při prodeji znamená i: teď nižší cena při koupi = víc užitné hodnoty za stejné peníze; Almera má dobrý motor, výborný podvozek a vyhovující vnitřní prostor, ...a možná se krade míň než fordy a opely
Taky chci v květnu koupit novější auto této cenové kategorie, jenže já jsem pevně rozhodnut pro Toyotu Corollu (1995-1997). Ale ještě nevím jestli 1.4 64kW (1.332 ccm, takže je to spíše 1.3) nebo 1.6 81kW. S Corollou (1.3 12V, 1989 s karbecem) mám své zkušenosti a to auto mě přesvědčilo o svých kvalitách (ikdyž já jsem narazil na špatný kus, proto změna auta). Jinak přehled verzí, včetně popisu výkonů motoru všech aut je pěkně popsán na adrese [odkaz]
Proc ne Fiat Brava ?
A proč jo? Kup němce, 100x Ti to vrátí. Nebo švéda, ty Saabe. Almera má špatnou bezpečnost stejně jako Brava, Escort, Civic i Corolla. Astra nebo Golf. Co ty na To, Saabe? A vůbec, kup Saaba! 😄)
to Hufnágl: rád bych koupil Saaba, ale já to auto potřebuji na denní dojíždění do 8 km vzdálené práce a auto vyšší třídy s motorem 2.0turbo nebude zrovna nejvhodnější, navíc když v něm jezdím převážně sám. Na delší trasy už Saaba doma máme.
no tak sehnat saaba s motorem +- 1,3-1,6 litru v benzínu bez turba - to bude asi problém...
no ja jsem o Almere zas jako o bezproblemovem aute v runrice NISSAN necetl. Neco jako vymena ramen po 30 000 km, zvlneni kotoucu, poblemy se zamky 5. dveri ( almera nelze otevrit zvenku ), atd..... nic mi potom, ale proc si po precteni rubriky o Brave myslis, ze ojety fiat neni zrovna idealni koupe ?
z moji zkusenosti mohu doporucit Ford Mondeo (dnes uz by se za stejny prachy koupil urcite mladsi rocnik)
kupoval sem v 5/2000 Mondeo '93, 1.6 16V, naj.90tis.km, 4dv., cervena barva, ABS, airbag, central...za 142.500 Kc...kupoval jsem ho po doporuceni od znameho servismana s tim, ze ho naprosto perfektne opravil po bouracce (na p-predek), auto melo novej lak a uvnitr vypadalo perfektne (nic uspineneho ani poskrabaneho)...a pak nasledovaly investice do:
5/2000-2/2001 spotrebni veci a naplne (loziska, brzdy, zazloutla rozptyl.mrizka ve svetle, atd...asi normal-to co se meni urcite u kazdeho jeteho vozu)=cca 10tis.
6/2000 novy 15" alu kola 7Jx15 + jete pneu Michelin Pilot 195/60R15=cca 15tis.
6/2000 zabezpeceni-alarm+pager=6tis.
6/2000 premontovani muziky z Escorta + lehkej upgrade na 950W 😄 (to se do ceny auta snad ani pocitat nemuze)
11/2000 novy zarovky 4ks H1 100W=cca 500
11/2000 novy zimni pneu Firestone FW930 195/60R14=10tis.
12/2000 jsem ho naboril na l-predek😞...v cudu-naraznik, kapota, svetlo, blinkr a hnutej ram cca o 3-4cm...(dopr.nehodu jsem zavinil ja, havarijku nemam, takze si vse platim sam)...oprava stala zatim=10tis.(aspon mi uz vratili technicak)-zbyva jeste vytahnout ram+nastrik=cca 15tis....mj.ptal jsem se i ve znackovem servisu, kolik by mohla stat oprava u nich=prej min.60-70tis...(docela sila, co? => uz nikdy vice znackovy servis)...
takze kdyz to sectu (bez bouracky), tak sem zatim na nejakejch 184.000 Kc...coz vubec neni malo-ale myslim si, ze uzitna hodnota je na dost vysoke urovni...
posouzeni meho prispevku je pouze na Vas-nerikam, ze je Mondeo nejlepsi, ale myslim si, ze je to urcite zajimava volba
kupoval sem v 5/2000 Mondeo '93, 1.6 16V, naj.90tis.km, 4dv., cervena barva, ABS, airbag, central...za 142.500 Kc...kupoval jsem ho po doporuceni od znameho servismana s tim, ze ho naprosto perfektne opravil po bouracce (na p-predek), auto melo novej lak a uvnitr vypadalo perfektne (nic uspineneho ani poskrabaneho)...a pak nasledovaly investice do:
5/2000-2/2001 spotrebni veci a naplne (loziska, brzdy, zazloutla rozptyl.mrizka ve svetle, atd...asi normal-to co se meni urcite u kazdeho jeteho vozu)=cca 10tis.
6/2000 novy 15" alu kola 7Jx15 + jete pneu Michelin Pilot 195/60R15=cca 15tis.
6/2000 zabezpeceni-alarm+pager=6tis.
6/2000 premontovani muziky z Escorta + lehkej upgrade na 950W 😄 (to se do ceny auta snad ani pocitat nemuze)
11/2000 novy zarovky 4ks H1 100W=cca 500
11/2000 novy zimni pneu Firestone FW930 195/60R14=10tis.
12/2000 jsem ho naboril na l-predek😞...v cudu-naraznik, kapota, svetlo, blinkr a hnutej ram cca o 3-4cm...(dopr.nehodu jsem zavinil ja, havarijku nemam, takze si vse platim sam)...oprava stala zatim=10tis.(aspon mi uz vratili technicak)-zbyva jeste vytahnout ram+nastrik=cca 15tis....mj.ptal jsem se i ve znackovem servisu, kolik by mohla stat oprava u nich=prej min.60-70tis...(docela sila, co? => uz nikdy vice znackovy servis)...
takze kdyz to sectu (bez bouracky), tak sem zatim na nejakejch 184.000 Kc...coz vubec neni malo-ale myslim si, ze uzitna hodnota je na dost vysoke urovni...
posouzeni meho prispevku je pouze na Vas-nerikam, ze je Mondeo nejlepsi, ale myslim si, ze je to urcite zajimava volba
jirka_> Značkový servis je většinou lepší, než pokoutné dílny. Já osobně bych v nabouraném autě opraveném takovým způsobem nejezdil. Popravdě, kdybych nekdy naboural auto tak, že by šlo spravit, tak ho prodám (opravené, vždy mám havarijní poj.). Asi jsou to předsudky, ale bourané už nikdy není to co bývalo. Možná, když se kompletně všechno co je alespoň trošku zničené vymění za origoš nový díl, tak bych to překousl. Jinak ne. Na ojetinách je nejhorší to, že je to časovaná bomba, která ovšem nemusí vůbec vybuchnout.
Hufnágl>
1) Značkový servis, alespon z me zkusenosti, je mnohdy horsi nez kdejaka "pokoutna dilna" (tim urcite nemyslim, kdyz nekdo lepi bouracky doma na koleni v garazi)...zaroven ale nechci vyvracet, ze jsou i znackove servisy, ktere odvedou 100% praci
2) kdyz si kupujes jete auto, malokdy-temer nikdy neni nebourane ==> tudiz netusis, kolik patlalu nebo znackovych servisu se na tom aute podepsalo
3)...nicmene ja jsem psal, ze to bylo od znameho, ktery ma vetsi autoservis-cca pro 6 aut najednou(Praha) - mj.dela hlavne tuning, takze si jiste domyslis, ze jeho prace je vzdy precizni a prvotridni (o tom uz svedci jenom to, ze v prosinci objednaval z duvodu velke poptavky az na brezen😊
4) jeste k tomu, ze znackovy servis je lepsi...byl jsem s autem prave ve znackovem servisu FORD a garantuju ti, ze nepoznali, kde (na jakou cast) to auto bylo bourany!
5) Co se tyka duvery k jetemu autu, tak s tebou souhlasim...je to rekneme "stesti/nestesti" nebo dokonce "casovana bomba"...ale znam plno lidi, kteri se spalili i s novym autem (asi fakt hodne zalezi na kusu)
6) Jeste neco malo k novym originalnim nahradnim dilum - slysel jsem, jak to konkretne aplikuji napr.v Skoda auto a.s. : vyrobene dily (zmetky), ktere nejdou napasovat na nove auto se davaji stranou, a pak se prodavaji jako nahradni! (kdyz pak novy dil na bouranem aute nesedi presne, zduvodni se to tim, ze je auto bourane, tak co chcete?)
7) mj.nevim, zda jsem tu jiz uvadel neco malo k novym autum (konkretne Fabia) - jeden znamy si koupil Fabosku, ale pri reklamaci-ze dost silne (nekde az o 1cm) nelicuji dily karoserie (konkretne pp-dvere, blatnik, viko kufru)-bylo mu receno, ze to je vyrobni tolerance, ze at si zvyka???...to jsem byl fakt dost silne prekvapenej
...to ja-kdyz sem si sam prozatime spravoval lehkou bouracku na svem Mondeu (zakladni opravu-vymena narazniku a spasovani kapoty a blatniku-podotykam, ze nejsem zadnej automechanik), tak sem z toho nestastnej, kdyz mi to nekde ujelo treba o 1mm...😞
1) Značkový servis, alespon z me zkusenosti, je mnohdy horsi nez kdejaka "pokoutna dilna" (tim urcite nemyslim, kdyz nekdo lepi bouracky doma na koleni v garazi)...zaroven ale nechci vyvracet, ze jsou i znackove servisy, ktere odvedou 100% praci
2) kdyz si kupujes jete auto, malokdy-temer nikdy neni nebourane ==> tudiz netusis, kolik patlalu nebo znackovych servisu se na tom aute podepsalo
3)...nicmene ja jsem psal, ze to bylo od znameho, ktery ma vetsi autoservis-cca pro 6 aut najednou(Praha) - mj.dela hlavne tuning, takze si jiste domyslis, ze jeho prace je vzdy precizni a prvotridni (o tom uz svedci jenom to, ze v prosinci objednaval z duvodu velke poptavky az na brezen😊
4) jeste k tomu, ze znackovy servis je lepsi...byl jsem s autem prave ve znackovem servisu FORD a garantuju ti, ze nepoznali, kde (na jakou cast) to auto bylo bourany!
5) Co se tyka duvery k jetemu autu, tak s tebou souhlasim...je to rekneme "stesti/nestesti" nebo dokonce "casovana bomba"...ale znam plno lidi, kteri se spalili i s novym autem (asi fakt hodne zalezi na kusu)
6) Jeste neco malo k novym originalnim nahradnim dilum - slysel jsem, jak to konkretne aplikuji napr.v Skoda auto a.s. : vyrobene dily (zmetky), ktere nejdou napasovat na nove auto se davaji stranou, a pak se prodavaji jako nahradni! (kdyz pak novy dil na bouranem aute nesedi presne, zduvodni se to tim, ze je auto bourane, tak co chcete?)
7) mj.nevim, zda jsem tu jiz uvadel neco malo k novym autum (konkretne Fabia) - jeden znamy si koupil Fabosku, ale pri reklamaci-ze dost silne (nekde az o 1cm) nelicuji dily karoserie (konkretne pp-dvere, blatnik, viko kufru)-bylo mu receno, ze to je vyrobni tolerance, ze at si zvyka???...to jsem byl fakt dost silne prekvapenej
...to ja-kdyz sem si sam prozatime spravoval lehkou bouracku na svem Mondeu (zakladni opravu-vymena narazniku a spasovani kapoty a blatniku-podotykam, ze nejsem zadnej automechanik), tak sem z toho nestastnej, kdyz mi to nekde ujelo treba o 1mm...😞
Jirka_> Já to špatně vysvětlil. Měl jsem na mysli značkové v obecném slova smyslu. V mém okolí jsou vyhlášené 2 karosárny, u kterých si nechávají dělat auta Servisy nemající potřebné vybyvení. Pouze Škoda (a tím pádem zbytek VW) má ve Zlíně kvalitní zázemí co se týče karosařiny, laku a tak.
A k těm novým "zmetkům". Máš pravdu, ale pak je tu záruka a třeba já s Meganem Coupé (07/2000) ji využívám jak to jde. Cokoliv se mi nezdá, třeba pazvuk v přístrojovce, tak mi spraví.
A k těm novým "zmetkům". Máš pravdu, ale pak je tu záruka a třeba já s Meganem Coupé (07/2000) ji využívám jak to jde. Cokoliv se mi nezdá, třeba pazvuk v přístrojovce, tak mi spraví.
😊 jo-to verim, ze ses s novym Megousem vysmatej-taky jsem s nim jednou jel (pouze jako spolujezdec)...a je to docela dost dobry svezeni😊...ale nejak mi proste Renaulty moc neprirostly k srdci...vyjimkou je pouze Laguna - dle meho mineni snad nejlepsi design palubovky (konkurovat snad ve stejne kategorii muze jen Alfa156) - kamrad koupil 3.0V6 v max.vybave (vcetne kuze, klima, vyhr.apod.)...sice rocnik 94 (jen za 300tis.), ale maximalni spokojenost-brutalni komfort-brutalni spotreba😊
jinak jeste k tem servisum, nevim, jak v tve lokalite, ale u me to stoji za ho...(proto kdyz jedu do Prahy, tak se tam snazim vyresit vsechny problemy)...mj.jen tak pro info: ve znac.servisu FORD CHUM Tabor stoji 1hod. cca 490Kc s tim, ze s autem zajedou do garaze a zacnou na nem pracovat nekdy behem dne-mozna?...pak se jenom clovek divi, kdyz mu tam prihodej par tech hodin navic=par tisic navic😞
jinak jeste k tem servisum, nevim, jak v tve lokalite, ale u me to stoji za ho...(proto kdyz jedu do Prahy, tak se tam snazim vyresit vsechny problemy)...mj.jen tak pro info: ve znac.servisu FORD CHUM Tabor stoji 1hod. cca 490Kc s tim, ze s autem zajedou do garaze a zacnou na nem pracovat nekdy behem dne-mozna?...pak se jenom clovek divi, kdyz mu tam prihodej par tech hodin navic=par tisic navic😞
Stará V6 123kW je celkem silná, ale se svým dvoulitříkem by mi neujela. Zato nová V6 24V 140kW je paráda. Jezdil jsem s předváděčkou a ten motor si mně získal. Do laguny ideální pohon. Zvuk (pokud ho vůbec uslyšíš) má decentní a přitom dává tušit potencíál vozu. Jinak kdysi jsem se nadálnic honil (to jsem měl ještě Octavii 1.8T) právě s Lagunou V6 (starou) a malinko jsem mu ujel na Vmax. Na zrychlování to bylo stejné. Když vezmeš v potaz spotřeby obou aut stejně jako cenu povinného ručení, tak se musím zasmát těm pseudoobludnýmm víceválcům válcujících tak akorát peněženky svých pyšných majitelů. Dnes je situace jiná a třeba BMW 330i má pri 170kW spotřebu 9.1l/100km. Parádní, ně? Takovému 6ti válci (nota bene řadovému - má slabost) bych dal samozdřejmně předonst.
to mas pravdu, nicmene za 300tis.mi to prisla jako dost dobra koupe (ma uz ji cca 1,5roku)..hlavne je to totalni luxus a co se tyka vykonu, tak si myslim, ze je to dost slusny (na tak velky auto...co se tyka spotreby, tak v jeho pripade (firemni auto) to asi moc nepociti...
jinak co jsem zatim jel v nejsilnejsim aute-MAZDA RX-Z...prej jeste nejaka upravicaka za 200tis (biturbo apod.)...zrychleni 0-100 cca 5s (dost brutalni-sem koukal, jak se da jet po Praze (Stresovice-Hradcanska / semafor-semafor)..."jenom" 190km/h😊...
jeste k Lagune-novej model-uplne strasnej design...vubec se mi nelibi (prestoze ma plno suprovejch vymozenosti)
jinak co jsem zatim jel v nejsilnejsim aute-MAZDA RX-Z...prej jeste nejaka upravicaka za 200tis (biturbo apod.)...zrychleni 0-100 cca 5s (dost brutalni-sem koukal, jak se da jet po Praze (Stresovice-Hradcanska / semafor-semafor)..."jenom" 190km/h😊...
jeste k Lagune-novej model-uplne strasnej design...vubec se mi nelibi (prestoze ma plno suprovejch vymozenosti)
Na tom Islandu byl bud ucpany pal. filtr nebo nefunkcni pal. cerpadlo. Ja osobne jsem psal o problemech, ale vsechny byly zivotnostniho razu shrnuji po 167 000 km: vymena termostatu, cidlo ABS ( poskozeno kladivem ), vymena rozv. remene, napinaci a vodici kladky, leveho prasete v zadnich bubnech, celkem kolem 15 000 Kc.
Kolko ti brala ta 1.8T pri rychlostiach 200km/h a viacej? Ja som sa viezol v takejto Oktavke a cestou Bratislava-Praha a spat sme museli 2x tankovat. Pri cca. 170 to zralo okolo 18 litrov, pri 130 sa to uskromnilo asi s 11. Tomu hovoris usporny benzinak? Tolko priblizne bude zrat aj 3.0 V6 motor. Inak odhlucnenie motora vynikajuce.
luf> To je naprostá blbost. Při 160 asi 11l. Dál nevím, to už radši sleduju dění kolem sebe na 100%. Ve 120 tak 7-8. Jel jsem s ní jako se zánovním vozem Praha - Zlín za 1:55minut (ve 3 ráno v sobotu = žádný provoz). Spotřeba asi 10.5/100km.
Jak jsme se již shodli s magicem (to je co říct), turbo je hodně náchylné na špatné zajetí. Pokud to prvních 1000km jen podtáčíš - špatně. Pokud jdeš občas nad 3.5 do 4.5 - dobře. Pokud jdeš nad 4.5 - špatné - možná vyjímečně. Lidi tohle neví a tak si auto nevědomku rozeserou. Já jsem zajel tatova Laurinka obdobně a fakt žere málo.
Jak jsme se již shodli s magicem (to je co říct), turbo je hodně náchylné na špatné zajetí. Pokud to prvních 1000km jen podtáčíš - špatně. Pokud jdeš občas nad 3.5 do 4.5 - dobře. Pokud jdeš nad 4.5 - špatné - možná vyjímečně. Lidi tohle neví a tak si auto nevědomku rozeserou. Já jsem zajel tatova Laurinka obdobně a fakt žere málo.
Blbost to nie je, sam som kukal na palubny pocitac. A nie je to jediny clovek z mojho okolia, co si stazuje na tento motor, ze na dialnici je nenazrany.
Já můžu jen potvrdit, že obě naše turba takto nežraly. Ať ten, komu to takto žere sem napíše. Dokud to bude pouze "jedna paní povídala", tak to postrádá smysl. A o tom zajetí už jsem mluvil.
Osobne viem o dvhoch konkretnych Oktavkach, co takto zeru. Prva, v ktorej som sa aj viezol, patrila jednemu francuzovi, co ju nafasoval ako sluzobne auto uz zabehnutu. Druha bola fotrovho spolocnika, v tej som sa nevozil, ale vymenil ju prave koli tomu, ze Omega zrala pri tychto rychlostiach menej a bola predsa len pohodlnejsia vzadu (v Oktavke si nemohol sadnut dozadu, na kolena laptop, na ucho mobil a pracovat za jazdy). O ziadnych inych konkretne neviem, iba som pocul par ludi stazovat sa na vysoku spotrebu.
BTW: Jazdil s nou profesionalny sofer a verte, ze by vam dal na frak aj s Feliciou, tato Oktavka bola v jeho rukach zbran! Urobit na Felde1.3 priemernu rychlost 125km/h v plnej premavke, na to ma malokto. A za 200tis km s tou Feldou ani skrabanec.
BTW: Jazdil s nou profesionalny sofer a verte, ze by vam dal na frak aj s Feliciou, tato Oktavka bola v jeho rukach zbran! Urobit na Felde1.3 priemernu rychlost 125km/h v plnej premavke, na to ma malokto. A za 200tis km s tou Feldou ani skrabanec.
A4 1.8T, BA-Praha, 13,1l, rychlost okolo 170kmh (blbci v lavom pruhu), spicky aj 200kmh. Inak ked sme uz pri tom (slowac bude vediet o com hovorim a najma blavaci): isiel uz niekto z BA napr. do TN nejakou vyssou ustalenou rychlostou, napr. 210 (cez den)? Ja to nejak nemozem dosiahnut, furt sa mi nejaka avia naprace do pruhu. Inak mne 2.5V6 Omega zere pri 200kmh nejakych 18-20l 😄 ale zase som zistil, ze ked idem 160kmh som z BA v LM o 15minut neskor.
Na tej dialnici je to hroza, najma v piatok poobede. Ale horsie to je na vypadovke z Viedne na Blavu po dialnici. V pravom pruhu autobusy a kamiony iduce 98, v lavom kamion obiehajuci tieto rychlostou 102. A v ziadnom pripade sa nezaradi naspat. Casto sa tam jazdi len okolo 80, vtedy sa fakt rozculim, inak ma na ceste rozhadze maloco.
Na rakusanov mam jeden manever: rychlo sa priblizit na jeho naraznik, spomalit (ale fakt len trochu), samozrejme zapnute stretavacky, toto tak 2-3 krat spravit, este sa mi nestalo, ze by neuhol 😉 Inak moj shitlist v jazde po dialnici vedu rakusania pred bratmi cechmi, najlepsie sa mi jazdi v taliansku 😄 To s tymi 98 a 102 je podla mna blbost, jeden ide max. 90 a druhy 92 a tomu druhemu aj tak zle ukazuje rychlomer 😊))
Toš to mě zajímá, jak mi to nějaký páprda nandává s filckou 😄)))))) Tak jedině s KitCar.
20V turbo má dlouhé převody, což umožňuje jet 160km/h asi při 3.900ot/min. Vážně, je to zvláštní, že sem ještě nikdo nenapsal, že mu jeho turbo žere jak prase.
Každopádně je to ale do jiné rubriky, protože takové auto za 150.000tisíc Kč nekoupíte.
20V turbo má dlouhé převody, což umožňuje jet 160km/h asi při 3.900ot/min. Vážně, je to zvláštní, že sem ještě nikdo nenapsal, že mu jeho turbo žere jak prase.
Každopádně je to ale do jiné rubriky, protože takové auto za 150.000tisíc Kč nekoupíte.
Presne tak, najlepsie sa jazdi v Taliansku a Chorvatsku, toto leto si vyskusam aj francuzov a spanielov, dufam, ze budu temperamentni ako ich talianski susedia. Pocul som o jazde v chorvatsku cez zimu - pluh prejde iba raz a stredom cesty. A ked idu auta proti sebe, je to hra nervov, ktory prvy uhne. Musi to byt cool, ale isiel by som tam iba na velkom off-roade 😉
Lepit sa na niekoho na rakuskej dialnici by som moc neradil, rakusky policajti oblubuju kontrolu dodrziavania bezpecnych rozostupov, maju na zariadenie podobne radaru, a pokuty su dost mastne tak od 5000 ATS hore...
Cau, mel jsem tedkon docela dost prace, tak jsem nestihal se ozvat. Nicmene moje okoli me premluvilo, abych misto ojetiny koupil radsi novy auto na leasing, protoze u ojetyho auta je vyrazne vyssi pravdepodobnost, ze se neco vysype, nez u novyho (a jak rika muj tata, novy auto voni, ojety spis smrdi 😃. Kazdopadne se pokousim obnovit rubriku Auto do 350 000, kde se tesim na vsechny dalsi tipy/rady/nazory ... Diky, Snehulak
kdo chce kam .....
Tak tak, pomožme mu tam. Sněhulák má pravdu. Hlavně mu nevnucuj novou bravu za 249 tisíc či za kolik. Ani za 100 tisíc!
A že ojetiny svým způsobem smrdí, to je fakt. Ojeté auto nikdy!
A že ojetiny svým způsobem smrdí, to je fakt. Ojeté auto nikdy!
ty jsi ale trouba.
hmmm dobrý, koupím nový auto za cca 300kkč, po třech letech ho prodám za 150kkč. Opravdu výhodný, smrdí tady trochu něco jinýho, než ojetina. Jsem si naprosto jist, že ten rozdíl do ojetiny nenainvestuju. Už jen ty garanční prohlídky, na který člověk musí do autorizovanýho servisu, aby mu náhadou nepropadla záruka, už jen ty mi zaplatěj případný opravy. Prostě nový auto je buď pro lidi, co nevěděj co s prachama, nebo to auto dostali darem a nemuseli si na něj vydělat, pro firmy a podnikatele a nebo pro lidi, kteří nemají základy matematiky. Pochopit se to dá snad jen u naprostejch technickejch antitalentů, kteří by s každým prdem museli do servisu (ale i tam se to nevyplatí) nebo u lidí, kteří si uškudlej na Feldu apod. a dojedou jí až do dna 😄.
hmm ruprechte, nove auto je nove auto. Kdyz koupis dobre (treba Yaris asi opravdu za 3 roky na hodnote pulku ztrati 😃)), tak prijdes kdovijestli o 30% ceny, a za ty usetrene starosti, klid a pohodu to stoji .... Mluvim o Octavii TDI, ktera se po 3 letech da strelit vpohode za 330 tKc, nova stala 440tKc ....
fija: neverim, ze po 3 letech za takovou Octavii dostanes 3/4 p.c. Abys dostal za Octavii TDi 66 kW z roku 97/98 330 tkC, muselaby mit klimu, ABS, elektrony. 3 leta Octavie v zakladni vybave ( bez klimy,ABS, s plechaci a se zhruba 70-80 tkm bude stat tesne pod 300 tKc. Je to tak i kdyz Octavie ztraci z novych aut hodnotu nejpomaleji. Jako priklad uvadim z Aviza: OCTAVia 1.9 TDi 66 kW SLX, r.v. 97, klimatizace, vše v el., naj. 85 tkm, nehavar., červená b., cena 325.000 Kč. ----------------------------------------… />
OCTAVia 1.9 TDI, r.v. 97, vínověčervená, naj. 83 tkm, zakoupená v ČR, 1. majitel, TZ, vše v el., šíbr, 2 airbagy, cena 305.000 Kč. ----------------------------------------… />
OCTAVia 1.9 TDI, zak. a provoz 98, 66 kW, naj. 125 tkm, tm. metal., klimat., el. ovl., Al kola, počítač, rádio, super stav, cena 340.000 Kč.
OCTAVia 1.9 TDI, r.v. 97, vínověčervená, naj. 83 tkm, zakoupená v ČR, 1. majitel, TZ, vše v el., šíbr, 2 airbagy, cena 305.000 Kč. ----------------------------------------… />
OCTAVia 1.9 TDI, zak. a provoz 98, 66 kW, naj. 125 tkm, tm. metal., klimat., el. ovl., Al kola, počítač, rádio, super stav, cena 340.000 Kč.
no tak ja soudim podle AAA Atuo Morava, kde bych sice nekupoval, ale tu cenu jsem na 3 autech videl na vlastni oka 😃)))
pravdepodobne mela ta auta ve vybave veci, o kterych jsem mluvil ..... v tom pripade je pak p.c ne 440 000 Kc, ale i 500 000 Kc.
no to asi ne, protoze jsem se dival a klimu, elektrony a podobne veci poznam ... prinejmensim na Octavii 😃)) Ale nerikam tak nebo onak, podle jedne me zkusenosti se to posuzovat obecne neda. Ale TDI jsou cenove drzaky, to teda docela jiste, a 30% ztrata ceny by byla za 440 tKc ve vysledku 308tKc ....
To uz je lepsi a jen potvrzujes ma slova. Ale nerozumim: proc rikas "no to asi ne". Jen zopakuji, ze pokud si videl Octavii za 330 tkC, tak u teto Octavie nebyla p.c. 440 tKc ale 480-490 tKc. Protoze Octavie s p.c. 440 tKc stoji kolem 300 tKc ( rikas 308 tKc budiz, ale 330 tKc ne ). To by musela mit najeto jen par tkm. a ve spickovem stavu. Nevim, proc jsme v rozporu.
v zadnym rozporu nejsme 😃) Ja pouze rikam, co jsem na vlastni oka videl 😃)) Az budu auto za dva roky prodavat, uvidim, kolik dostanu 😃))
hufnagle s tebou to je jako ... s prominutim. Proc zase beres, ze ojetina musi byt nutne zastarala, s horsi bezpecnosti a buhvicim. Jsou i jine ojetiny .... V cem se treba lisi Brava 2001 a Brava 1999, Megane 2001 a 1998 nebo Octavie 1996 a 2000 ????? V cem jinem nez cenou ? Proc pri vysloveni slova "ojetina" se ti okamzite vybavi problemovy 10 let stary srac za 50 tKc ? O tom furt mluvis, kdyz rikas, ze tu je ojetin jak nasrano, takovych za 50 tKc tu je nasrano, ale tech, o kterych mluvim uz zas tolik neni, ale na druhou stranu jsem ja osobne nikdy nemel problem sehnat to, co jsem chtel. A takove povidani o tom, ze nechci ojetinu, protoze si nemuzu dovolit nechat auto v servisu, nesnasim. Mnohdy je vice problemu s novym autem, nez s kvalitni ojetinou.
přesně tak, ještě bych dodal, že čím víc je auto nadupaný elektronikou a různýmy dalšími "vylepšeními", tím je větší pravděpodobnost, že se něco vysere ... a ta oprava bude pak hoooodně drahá. Zvláště u aut, která mají záruku jen jeden rok (třeba škoda).
Musim se zase k mfilipovi přidat. Vono, když si koupíš novej krám a vyjedeš s ním z autohauzu, je z něj podle toho, co Hufnágl tvrdí, "ojetina s pochybnou spolehlivostí a stavem". Připomíná mi to tvrzení chytráků z SDA, kteří se pozastavují nad tím, jak sem lidi tahají pětiletý ojetý krámy, čímž se stává ČR vrakovištěm Evropy. Přitom ti samí prodejci, sdružený v SDA, vehementně nabízejí zaručeně prověřený a spolehlivý ojetiny svejch klientů, kteří je tam nechali jako protihodnotu za část ceny novýho krámu. Může mi někdo vysvětlit logicky, jakej je rozdíl mezi zaručeně prověřenou a vyzkoušenou ojetinou z autohauzu v zahraničí (EU) a mezi stejnou ojetinou z kterýhokoliv autohauzu v Česku? Podle mě je ojetina do 3 let, kterou musel někdo z nouze o prachy střelit pod cenu, velmi dobrou investicí, bez jaký koliv obavy z toho, že budu muset do servisu šastěji, než 1. majitel úplně novýho pekáče.
budme ruprechte radi, ze jsou takovi lide, jinak bychom si museli kupovat nova auta 😃)
Nový auto je nový, ale já se bavil především o ekonomické stránce věci. Co se Oktávky týče, tak tam ta cena asi tak dolů nejde, ale budeš tam mít zase jiný starosti, kdy ti to auto ukradnou (a že je po nich sháňka), zvláště když je škoda vyrábí tak "nedobytná", cca 3 sec??? A pojištění, jak jsem psal garančky (ty jsou sakra drahý), ...
Prostě nový auto se NEVYPLATÍ 😄
Prostě nový auto se NEVYPLATÍ 😄
no nastesti existujou i jina zabezpeceni nez skodovacky zamky a imobolizer 😉)) jo a jedna z nejlepsich prevenci je mit auto hnusne spinave az zaprasene, zadny zvenku viditelny tuning bez vlastni garaze a tak 😃)) Zadny elektrony, kridla, spojlery, nenechava v aute radio a cenne veci, tasky ... a navic, cim vic aut je, tim je pravdepodobnejsi, ze si zlodej vybere vedlejsi Octavku, ktera vypada na prvni pohled hezceji, nema paku na volantu, zamknutou zpatecku, alarm a tak 😃)
mam znamyho, co mu ukradli Oktavku TDi, ktera mela alarm, imobilizer, konstrukt, parkovala na rusne ulici, proste ji chteli, tak si ji odtahli ...
tak to musela byt nablyskana, ospojlerovana, s elektronama a vubec jinak atraktivni ... nebo ne ?
jistě atraktivní byla, ale jen jsem tim chtěl říct, že když to auto zloději chtěj, tak si ho vezmou. A že by je odradila páka na volantu nebo špinavý lak, o tom silně pochybuju. Ta odradí akorát 14-16ti letý blbečky, kteří se chtějí povozit a je jim jedno v čem. Jdou spíš po typu a barvě, přímo na objednávku (nejžádanější je TDi a Combi).
to mfilip: zrovna si nepamatuju presne kdo to byl, ale probehla tam diskuze o tom, jak jeden stastny majitel jel s Bravou na Island a jak se mu darilo. BTW, tys tam psal taky nejake problemy, ne ?
Naproti tomu ty problemy s Almerou mi prisly relativne trivialni (nebo spis odpovidajici zpusobu zachazeni s autem, jelikoz v Praze ty auta trpi naprosto neskutecnym zpusobem) ...
Naproti tomu ty problemy s Almerou mi prisly relativne trivialni (nebo spis odpovidajici zpusobu zachazeni s autem, jelikoz v Praze ty auta trpi naprosto neskutecnym zpusobem) ...
Takze nejdriv proc Almera na prvnim miste. Cetl jsem na ni dobry recenze a po projiti rubriky Nissan, ji tam vsichni vychvalovali jako spolehlivy a usporny auto (coz osobne preferuju pred designem).
Nad Corollou jsem taky hodne premyslel, ale prece jenom jsou tesy na What Car takovy, ze je to auto (tedy ta z roku 97-9😄 s vynikajicima motorama (coz maj ale vsichni japonci), ale z relativne zastaralym podvozkem a nic moc designem (nova se mi libi vic).
Escort - diky tomu ze mam Fiestu docela bez problemu (jen prorezlej vejfuk, coz u roc. 93 je ok, pak jeste praskla vzpera u spojky za cca 1000 Kc, a znama bolest - cepy, to vse za cca najetych 60 tis. km), tak bych k nemu mel duveru co se tyce spolehlivosti. Libi se mi i cena (je vetsinou o neco nizsi nez u japoncu), ale ty motory opravdu zerou minimalne o litr vic nez japonsky (a to pro me, zvyklyho z nafty na spotrebu kolem 5 litru, pri usporny jizde i kolem 4).
A Brava? No, abych pravdu rek' tak designove se mi libi moc, motorove, pokud by nemela 1.4, tak ok. Ale procet' jsem si rubriku Fiat Brava, a prece jenom na tech recech, ze ojetej Fiat neni zrovna idealni koupe asi bude. Nevim, ale protoze chci hlavne spolehlivy auto, nenarocny na udrzbu, tak bych se Bravy asi bal.
Jo, a co to prevzeti leasingu, myslite si, ze je to lepsi nebo horsi nez koupit ojetinu hotove. Vyhodou toho prevzeti by bylo, ze auto by bylo mladsi, a par mesicu (tak asi rok) bych 10tis. Kc splacet zvladnul.
Nad Corollou jsem taky hodne premyslel, ale prece jenom jsou tesy na What Car takovy, ze je to auto (tedy ta z roku 97-9😄 s vynikajicima motorama (coz maj ale vsichni japonci), ale z relativne zastaralym podvozkem a nic moc designem (nova se mi libi vic).
Escort - diky tomu ze mam Fiestu docela bez problemu (jen prorezlej vejfuk, coz u roc. 93 je ok, pak jeste praskla vzpera u spojky za cca 1000 Kc, a znama bolest - cepy, to vse za cca najetych 60 tis. km), tak bych k nemu mel duveru co se tyce spolehlivosti. Libi se mi i cena (je vetsinou o neco nizsi nez u japoncu), ale ty motory opravdu zerou minimalne o litr vic nez japonsky (a to pro me, zvyklyho z nafty na spotrebu kolem 5 litru, pri usporny jizde i kolem 4).
A Brava? No, abych pravdu rek' tak designove se mi libi moc, motorove, pokud by nemela 1.4, tak ok. Ale procet' jsem si rubriku Fiat Brava, a prece jenom na tech recech, ze ojetej Fiat neni zrovna idealni koupe asi bude. Nevim, ale protoze chci hlavne spolehlivy auto, nenarocny na udrzbu, tak bych se Bravy asi bal.
Jo, a co to prevzeti leasingu, myslite si, ze je to lepsi nebo horsi nez koupit ojetinu hotove. Vyhodou toho prevzeti by bylo, ze auto by bylo mladsi, a par mesicu (tak asi rok) bych 10tis. Kc splacet zvladnul.
Já bych preferoval Ford Escort s motorem 1.6 16V 66kw/90 koní - což je po mých zkušenostech s tímto motorem dostačující. Spotřeba 7 až 8 litříků je dobrá. Jízdní vlastnosti jsou skvělé a co se týče náhradních dílů, tak jsou všude a za přijatelnou cenu. Motor toho dost vydrží. Kufr více než dostačující, prostor v autě také super. Japonce nebrat - horší dostupnost náhradních dílů a nižší prodejní cena. Toť můj názor.
Pokud se tu doporučuje Opel, nemůžu to vydržet nepodělit se o své špatné zkušenosti s Oply. Bylo to moje služební v letech 96-98, r.v. 94 50-100 k km, Astra 1.4 HB 5dv.
Za ty dva roky asi 60 tis. do servisu. Už si to vše nevzpomenu: vodní pumpa, všechny možné čepy, tlumiče, ventilátor, atd.atd. + pravidelný servis a stk. Výhody: celkem prostor, úsporný. Nevýhody: nepohodlný a přitom málo tuhý a drnčící skelet.
Další ve firmě, Vectra, nebyla o moc lepší, hlavně zlobily různé elektronické srandičky, ABS věčně nefungovalo, atd...
Když jsem si jednou v servisu vyslechl nešťastného majitele, jak reklamuje již po několikáté skoro novou Omegu, že se mu občas nečekaně prostě zastaví a už to nejede - nejlépe mimo civilizaci(A v servisu pak zase naskočí a na nic nepřijdou), tak jsem se zařekl, že Opel-nikdy.
Po pravdě řečeno kolega měl Astru kombi 1.7td a vcelku bez problémů, možná měl on štěstí nebo my smůlu...
Za ty dva roky asi 60 tis. do servisu. Už si to vše nevzpomenu: vodní pumpa, všechny možné čepy, tlumiče, ventilátor, atd.atd. + pravidelný servis a stk. Výhody: celkem prostor, úsporný. Nevýhody: nepohodlný a přitom málo tuhý a drnčící skelet.
Další ve firmě, Vectra, nebyla o moc lepší, hlavně zlobily různé elektronické srandičky, ABS věčně nefungovalo, atd...
Když jsem si jednou v servisu vyslechl nešťastného majitele, jak reklamuje již po několikáté skoro novou Omegu, že se mu občas nečekaně prostě zastaví a už to nejede - nejlépe mimo civilizaci(A v servisu pak zase naskočí a na nic nepřijdou), tak jsem se zařekl, že Opel-nikdy.
Po pravdě řečeno kolega měl Astru kombi 1.7td a vcelku bez problémů, možná měl on štěstí nebo my smůlu...
Co máte se spotřebou u Escorta ? Jestli někdo jezdíte s motorem 1.6 za 6.5 l, tak vás lituju. Tou vaší jízdou, která nepřekročí hranici 2500 ot/min a 80 km/h si akorát zničíte motor - špatné mazání atd. No nic, jen si ty své japonskí miláčky hýčkejte, jednou procitnete.
mfilip a ruprechtík se nemusí obávat, protože je u nás ojetin jak nasráno.
Jo, ojetina je skvela, ale posledni dobou me nebavi ztracet cas tim, ze se objednavam a jezdim do servisu, modlit se, jestli to jeste dojede, menit drasticky plany, jelikoz tenhle vikend je auto nepojizdny a tak. Kdybych najezdil autem rocne 5000 km, tak bych si ojetinu asi koupil, ale diky tomu, ze mesicne najedu vetsinou mezi 2500 - 4000 km, tak si myslim, ze to co bych narval do 3 roky stary ojetiny v takovym provozu za dalsi 3 roky, to by bylo asi pekny cislo (a to bych nepocital ztraty plynouci ze ztrat casu v autoservisech ...). Navic, ma nekdo naprosto 100% recept jak koupit skvelou ojetinu, 3 roky starou, bez zavad/havarie, najeto tak 60 000 km a za polovinu ceny puvodni (bez znamych s autobazarama s autoservisama a jinejch mafianu 😃.
Ad absurdum. Opomeňme pochybnou spolehlivost a stav ojetin a zaměřme se pouze na úroveň techniky a bezpečnosti. Přirovnal bych to s nadsázkou k procesorům PII proti Atlonu Thunderbird. Službu odvedou pro běžného uživatele podobnou, ale vývoj, který stál nový procesor se musí zaplatit. Pak se ale odvděčí vyšším výkonem a stabilitou, což potřebují ale jen někteří. Ti, co jim stačí ořezávátko PII, zajdou do bazaru a zakoupí. Na housenky pod MS DOSem to stačí.
Chci tím říct, že u fungláču je vždy vyšší úroveň bezpečnosti, emisí a většinou i vyšší výkon stejně jako precizněji fungující mechanizmy nastavování, aretací a zavírání.
Chci tím říct, že u fungláču je vždy vyšší úroveň bezpečnosti, emisí a většinou i vyšší výkon stejně jako precizněji fungující mechanizmy nastavování, aretací a zavírání.
😃)prof: Musim se zase k mfilipovi přidat. 😃) to me tesi, ze to rikas, jen si nevim, proc mi pripada, ze ti to nejde pres pysky ( obrazne receno )
koukam super diskuse na - nova/jeta Octavka😊...
jak je videt, kazdej ma na to jinej nazor - proc asi? kazdej ma jiny naroky, jiny preference, jine pouziti a hlavne "jinej" obsah penezenky (pripadne bank.konta)...
nicmene pokud chce nekdo kupovat auto do 150.000 (viz diskusni tema), tak mu proste nic jineho nezbyva, nez koukat po ojetine a prat si, aby mel hodne stesti !!!
jak je videt, kazdej ma na to jinej nazor - proc asi? kazdej ma jiny naroky, jiny preference, jine pouziti a hlavne "jinej" obsah penezenky (pripadne bank.konta)...
nicmene pokud chce nekdo kupovat auto do 150.000 (viz diskusni tema), tak mu proste nic jineho nezbyva, nez koukat po ojetine a prat si, aby mel hodne stesti !!!
nevite nahodou, kde by se dalo overit, jestli je neni vuz dovezeny z Nemecka kradeny ?
Vidím, že většina z vás se obchodu s ojetinami vyzná. Tak se hned zeptám. Asi před měsícem jsem koupil Felicii Combi r. 96 ve značkovém bazaru prodejce Škoda. Teď jsem byl v pneuservisu měnit pneu a servisman mně řekl, že mám "poskákanou" levou zadní pneu a že to je vadným tlumičem. Mohu u prodejce žádat dodatečnou slevu nebo opravu zdarma??? Díky.
no to nevim, ale myslim, ze by ti meli dat slevu, protoze te na to prodejce neupozornil a ty si koupil auto s vadou. Horsi bude, pokud BTW mel jsem tlumice ve vybornem stavu a presto jsem mel zadni kola na Formanu zubata jako pilku. Ten predchozi majitel pravdepodobne nedodrzel vymenu predni/zadni po 10 tkm. Je skoda, ze ses na to nepodival pri koupi auta. Za zkousku nic nedas a zalezi jestli ti bude 1000 Kc pneumatika stat v pripade neuspesne reklamace za znalecky posudek, ze jsi tu zubatost nemohl zpusobit ty a ze se na pneu vztahuje zaruka.
to Hank: tady bude záležet na tom jak se k tomu ten prodejce postaví. Pokud je vadný, protože je opotřebovaný, tak pochybuji že ti něco dají, protože na spotřební díly; jako jsou tlumiče, brzdy, olej, svíčky atd; se záruka nevztahuje. Pokud je vadný z výrobního hlediska, tak bude záležet na serióznosti toho prodejce.
Tak jsem se díval do zprávy o stavu vozidla a psali tam u tlumičů "stav odpovídá stáří vozdila a počtu ujetých km" 😒 Takže asi ostrouhám 😒 Každopádně díky.
Samozrejme je to lepsi koupit u autorizovaneho servisu, ale nic neni zadarmo .... Ceny jsou minimalne o 15-20 000 Kc vetsi nez u vozu na inzerat. Zacinam se pomalu usmivat, protoze jsem byl v bazaru a zejmena u aut oznacenych "nehavarovano" jsi videl takove lapsusy, ze nechapu jak na to lidi muzou skocit. Kolega koupil pomerne slusnou Bravu 1.6 za nejakych 170 000 kc s 50 000 km.... Dovoz z Rakouska, jako havarka na leve zadni dvere ..... I presto, ze jsem mu rikal at se dobre podiva, rikal ze to fakt vypada jen na ty dvere a ze stav odpovida ..... Ja nevim, podival jsem se na to a kolega musel souhlasit, ze auto melo meneny predni blatniky, predni naraznik, byly naborany 5 dvere, a zrejne taky dvere spolujezdce. Mne se hned zdalo podezrele, ze by puvodni majitel prestrikaval cele auto, i kdyz byly udajne havarovany jen dvere ..... Nicmene nebyly to buhvijak tezke zavady, ale proste udavaji na 100% jiny stav, nez jaky byl popsan puvodnim majitelem ....
to mfilip: pokud ale to auto bude mit servisni knizku, kde nebude menit znackovy servisy jako ponozky, tak zas by bourany asi nemelo byt. Nebo je snad obvykly, ze by si nekdo nechaval opravit nabourany auto a zamerne to neuvadel do servisni knizky?
no ja jsem nevidel jeste servisni knizku, kde by se psaly veskere opravy na aute ..... do servisni knizky se zapisuji povinne udaje pro uplatneni zaruky, a max. doporucene vymeny konkretnich dilu, ale neni tam prostor pro zapis takovych veci jako 19.1.2001 - vymena LP blatniku atd .... neco jineho je nechat si udelat vypis provedenych oprav v servisu, ale to nema pozadovany punc zarucene pravosti .... hank: s temi tlumici to muzes alespon zkusit ..... zalezi, jak to je specifikovano v KS.
Tak jak se tedy da zjistit, ze to auto nebylo havarovane. Ted myslim nejakou jinou cestou, nez ze se to auto bude prohlizet dil po dilu. Nebo spis tak, aby i clovek, kterej do aut moc nedela mel nejakou sanci. Ja jsem zil v domeni, ze v servisni knizce jsou uvedeny veskery opravy auta, nejenom servisni prohlidky (prece jenom moje neboha fiesticka servisni knizku vydela naposledy asi v nemecku pred 5 lety).
ja nevim, ale havarovane auto lze poznat na 100%. Zadna oprava neni idealni, nikdy se vsechno nepodari zamaskovat.
A kdyz bude ojete auto prodavano pres oficialniho prodejce, jaka je pravdepodobnost ze bude havarovane, ackoli oficialni prodejce tvrdi ze havarovane nebylo? Pokud by se to, ze je havarovane potvrdilo pozdeji (treba za 14 dni od prevzeti vozidla, po provedeni prohlidky jinym autorizovanym servisem), byla by tato informace dostecna k podani reklamace a zruseni kupni smlouvy? Mohl by autorizovany servis/prodejce tvrdit, ze o tom ze je auto havarovane vubec netusil, takze z jeho strany je vse korektni ? Konkretne mi jde o vozy prodavane u Toyoty Emil Frey.
Pokud si necháš do kupní smlouvy napsat, že auto bylo prohlídnuto autorizovaným servisem a že není bourané, tak by jsi tu reklamaci měl uplatnit.
Sněhulák ad152: U oficiálního prodejce by mělo být v popisu tech. stavu podstatně víc, nž že stav odpovídá stáří a počtu najetých km, nebo že vše vyžaduje kontrolu, popř. opravu. Pokud by to tam bylo, je vidět, že ofic. prodejce nechce s tímto autem nic mít a nemá cenu se dál o něj zajímat. Pokud je to auto od zákazníka, které zná a po celo dobu ho servisoval, tak to za to auto strčí ruku do ohně. Pokud by si troufl prodat "svoje" auto s tím, že zamlčí, že bylo bourané (víc, než jenom promáčklý blatník), tak je plně v tvé moci ukončení jeho činnosti, coby autorizovaného dealera a servisu.
Tak a pekne znovu. Pekne jste me nalomili - prece jenom penize nekradu a upsat se leasingem na 3 roky, to je dost. Pred chvili jsem se dival na cars2000 a nasel jsem nejaky Toyoty Corolly z roku 97/98, najeto kolem 50000km, cena kolem 200000. Toyoty prodava Emil Frey, udajne jsou nehavarovane a po prvnim majiteli. Myslite ze to muze bejt auto, se kterym bude jenom trapeni, nebo je to docela dobra koupe a sance na bezproblemovych 100 000 km.
Tak už jseš tam kde já 😄 Taky pravidelně sleduji nabídku na [odkaz] a [odkaz] jestli tam není něco zajímavýho. Jak na tom ty auta jsou sice nevím, ale vždy je lepší koupit ojetinu u autorizovaného prodejce než v nějakém levném bazaru nebo na inzerát, líp uplatníš případnou záruku.
to Saab: A co rikas na soucasne nabidky, neni tam neco, co te zaujalo? Me osobne zaujaly prkaticky vsecky Corolly, ktere maji najeto kolem 50000 km, byly vyrobeny v 97/98 a dany do provozu v 98. Da se tem prodejcum verit? Prece jenom Emil Frey je oficialni dovozce/autorizovany servis. Tu druhou firmu neznam ...
to Snehulak: mě tam hlavně zaujal ten sedan za 215.000,- kč, ale já sháním o generaci starší, protože chci mít rezervu, kterou použiji na případné opravy, pak tam dám alarm, litá kola a další věcičky. Našel jsem i jednu hezkou, kterou bych bral: [odkaz] . Přesně takovou bych chtěl, případně ještě karoserii liftback.
Nepatří to sem, ale ptáš se, jak se dá žít za 11 TKč. Ne žít, ale přežít. Dělám v bance, správce síte a mám 11tKč. Nemít rodinu, tak jdu dělat jinam, ale nemůžu si dovolit, aby nám vypadnul jeden měsíční příjem. A jistou práci u nás nikde nemám. Ty jsi na tom líp? Tyhle řeči mě vždycky dostanou. Stejně ale mám BMW (14 let mu je) a musím si na něm dělat všechno. Navíc i s ním jezdím každý den do práce, protože se autobusem nikam nedostanu. Neříkám, že si vyskakuju, ale snažím se žít i z toho pro tebe možná mála.
chlapci chlapci, jste nejaci rozmazleni. Prezivame s mesicnim prijmem 15tKc, a to jsme 3, zivim z toho auto a setrim na byt. Mesicni potreby jsou zhruba 10 tKc pro triclennou rodinu ...
Omlouvam se, ze jsem tohle tema stocil uplne mimo, ja jsem fakt chtel jen vypichnout ten vypocet, ale jak vidim, tak si za tim stojis.
Vim dobre, ze rozsah prijmu je velmi siroky a nedovolil bych si v tomto duchu do nikoho rypat, to me zase neznas, nejsem takovy osel, jak to muze nekdy vypadat. Navic v tyhle republice bezne plati, ze plat nema uplne primy vztah ke schopnostem.
Fakt mne ale prekvapuje, ze mas odvahu zivit Bravu za 185k pri takovem prijmu, vzdyt kdyby se cokoli stalo (havarijni asi ne?) nebo pokazilo, tak si to muzes jit rovnou ...
Vratme se zpet k tematu! Nema tu nekdo starsi Mitsubishi nejlepe Lancer - nejake zkusenosti - spolehlivost, weby, atd?
Vim dobre, ze rozsah prijmu je velmi siroky a nedovolil bych si v tomto duchu do nikoho rypat, to me zase neznas, nejsem takovy osel, jak to muze nekdy vypadat. Navic v tyhle republice bezne plati, ze plat nema uplne primy vztah ke schopnostem.
Fakt mne ale prekvapuje, ze mas odvahu zivit Bravu za 185k pri takovem prijmu, vzdyt kdyby se cokoli stalo (havarijni asi ne?) nebo pokazilo, tak si to muzes jit rovnou ...
Vratme se zpet k tematu! Nema tu nekdo starsi Mitsubishi nejlepe Lancer - nejake zkusenosti - spolehlivost, weby, atd?
o.k. myslim, ze z mych 13 tKC si muzu dovolit dat na auto stejne, jako nekdo, kdo ma 16 tKc cisteho a zivi byt ve meste. A dal: nic se pokazit nesmi a bourat se take nesmi ( uz 3 mesice jezdim s bouranym blatnikem - v penezich neni problem, ale mlada chce za louzi a setrime na kapesne a letenku ) 😃). A k tematu, sorry Mitsubishi nemam. A naposledy, nikdy jsem si nemsylel, ze by si rypal a vubec mi tve pochyby nevadi, a osel taky urcite nebudes.😃
Mohl by mi někdo poradit, jaké auto koupit do 150000Kč. Asi tak 5-6let staré, takže asi r.v. 1997 nebo 1998. Potřebuji s ním tak týdně ujet asi tak 15km každý den+100-200 o víkendu=týdně asi 150 až 300km. Nejlíp abych to nemusel pořád opravovat. Rozmýšlel jsem nad fordem escortem,např.1,6 16V, nebo nad felicií-ale ta se mi nelíbí, nebo nad hyundai accentem-třeba 1,4 12V apod nebo nad peugeotem (ale autum nerozumím, a do bazaru se mi jít nechce, aby mě neoškubali a u prodejce peugeotu jsem nasel jen nejlevnejšího za 190000kc). Za auto chci dát tak 175000, ale počítám s tím, že ojetiny se lidi zbavujou, jak s ní začnou potíže, takže 25000 si nechávám na opravy. 5 dní v týdnu budu s autem jezdit v SRN, takže to nemůže být ani kradený nebo bouračka dovežená z německa. předem vám děkuju za rady...
Mam takovyho escorta... Ujel jsem s nim cca 15 tis. km. A ted bude mit skoro 100. Pocitejte: rozvody 4t, vejfuk (je puvodni ale prave odchazi)3,5(ceka), brzdy komplet 5(ceka)... Prumerna spotreba 7,0 l(vesmes dalka). A ted si to spocti pro feldu. Po starym auticku je escort neskutecne super vuz (a mam navic klimu) ale... Za prvni rok provozu jsem do nej dal komplet 37 tis(gumy, znamka,olej...).
Prodaval jsem Formana SilverLine, ktereho jsem mel od 8-60 tKm - 2 x meneny konc. dil vyfuku, 1 x prostredni, novy rozvod. retez, nove kotouce + desticky, nove tlumice, termostat, nove ventil radiatoru. V podstate to byl novy vuz, ale taky mel sve naklady. A to jsem jej setril, jak jen to slo.
Já bych měl zrovna Escorta Combi na prodej - 1.8 TD, 11/1997, najeto 160.000, první majitel, koupeno v ČR, pravidelný servis (knížka), teď nové brzdy, čepy a silentbloky. Červený, výbava standard - airbag, ABS, el. okna, tažné, lyžiny + nosič, Defenf Lock, servo.... Když tak se ozvi na info@skoda450.cz.
Mám podbný problém, taky potřebuju auto, jen si můžu dovolit utratit míň peněz, potřebuju auto tak za 120 000Kc. Budu s ním jezdit do práce, týdně najezdím asi 250 Km a rodinu nemám, kombíka nechci, chci něco, co bude spíš menší, jako třeba ford Ka. Líbí se mi i fiat Punto. Poradte mi, když vybírám auto, je lepší slevit ze stáří a koupit něco z roku 97 nebo něco co má najeto okolo 200 000 Km? Koukal jsem na internetu na stránky autoplus-třeba Auto Jarov, Auto TUKAS, nemáte s nima nějaký skušenosti? Myslíte že to vyjde nastejno, koupit auto v bazaru, nebo v auto plus-kde ale stejně auto za 120tkc stoji na dvorku v komisi. Co všechno bych měl po nich chtít, třeba ještě než to koupím, aby udělali STK a emise na další dva roky?
Ja bych to udelal tak, ze bych si vybral znacku. Pak bych navstivil autorizovaneho prodejce teto znacky a poptal se, co maji na bazaru. Casto jsou to auta lidi, kteri to u nich celou dobu servisovali, dostanes servisni knizku a dalsi veci. Nic to nezarucuje, ale myslim, ze je to celkem bezpecne. Auto bude trochu drazsi, ale za to snizene riziko to stoji.
Zameraj sa na Mazdu, urcite neprerobis... moja ma 200.000 km, stala 95.000 Sk a je absolutne bezproblemova... Dalsie plus je ze sa tolko nekradnu a dalsie ze su takmer absolutne spolahlive. Auto pouzivam presne na tie ucely ako ty...
Nejdrazsi auta na trhu ojetin jsou Skodovky, podle meho nazoru nejhorsi koupe. Znamy kupoval nedavno Felicii za 135.000 Kc a sehnal nakonec jen shnilej vrak. Projeli jsme pul republiky a samy krapy. Predni napravy v *, shnily, zavady na elektrice (a to tam je vsechno na kliku), motory jak traktor. Od 1998 jsou uz lepsi, ale moc drahy. Punto je O. K. do r.v. 98 (po cca 100.000 km) odchazely silentbloky na zadnich ramenech, od 98 v pohode. Sem tam se bohuzel vyskytne porucha elektroniky Bosch, ale s tim nikdo nic nenadela, Bosch je proste smejd. Jiny auta jsou na tom hur. Punto je jedno z nejspolehlivejsich aut, co znam. Pokud ti teda staci auto bez kufru, videl jsem nedavno hezkou Deltu Nuovu 1.6 (konstr. jako AR 155 bez kufru) za 135.000 Kc. Celkem spolehlivy, ja mam to samy v turbu a menil jsem tam jen predni ramena a silentbloky u stabilaku (mimochodem to turbo bere v lete 10,5 a v zime 11,3 l/100 km). S Escortem mam spatny zkusenosti, jako ostatne se vsema nemeckejma autama, takze v tom ti snad poradi nekdo jinej. Do 200.000 se da sehnat jeste AR 146, pozor ale pouze od 1998 a pouze TwinSpark, ty starsi boxery jsou strasny smejdy!!! Zase predni ramena (2000,- kus, je kovany, ale ma nemennej cep; holt Icka) a obcas drobnost na elektroinstalaci. Jeste muzu vrele doporucit posledni serie Brav👋Brava, zvlast s motorem 1.2 16v velmi dobre udelany auto. Pri koupi si vem s sebou hlavne nekoho, kdo tomu opravdu rozumi. Kdo pozna, jestli to bylo streleny, lakovany, jestli to licuje a jestli tlumice neco tlumi (nebo je to houpacka) a motor jde alespon na vsechny valce. bazarista ti vzdycky rekne, ze je to nebourany, jako novy a mel to stary deda, co s tim nikdy nejezdil. Ja osobne davam prednost autum ze zahranici, jsem asi divnej, ale kdyz si uvedomis, ze po tech nasich silnicich je na 60.000 km kazdej tlumic na vyhozeni, kazdy lisovany rameno na vyhozeni....a kdo to meni? Nikdo! V EU oproti nam nevedi, co je dira na silnici. Zase ale je problem s prihlasenim a technickou, atd. Neco za neco.
Mít Felinu za 135 kKc nebo mít Hondu Accord, r.v.97, s ABS a klimou za 179 kKc?
Jen tak uplne bokem - ja jsem za Lancii Deltu HF (z 13.3.1995, 2.0 turbo 16v, 190 k pri 5500/min, 298 NM/3400, 0-100 km/h za 7,25s, 1 km sprint za 27,5s, na elektronech, sedadla Recaro v kuzi, cela v elektrice vcetne sklopnych zrcatek, el. sibr, atd.) vyplajznul stejnych 135.000,- Kc jako ten kamarad za Felicii 1.3 (1996, 68k, vsechno na kliku, jedna utrzena, koroze spoju a zadnich dveri, elektrony, slepy svetla, vule v rizeni, nebrzdi, nefunkcni otackomer a ukazatel nadrze, dverma se musi triskat...). Ta Delta mela najeto o 20.000 km min a vymenil jsem tam jen ty predni ramena a nechal udelat geometrii. Ted me cekaji gumy. No, vyber si sam, hodne stesti!
to ale bylo od známýho a ne z bazaru, ne?
Nastesti byvaji nekteri italove z techto let hodne nedoceneni. Byla chyba, ze Fiat tu prodaval nova auta az od Punta, do te doby mu tu desetisice natahanych Un,Tic,Temper atd. zkazily reputaci na hodne let dopredu.
Zase uprime - takovy Uno, Regata, Ritmo, Croma I, Alfasud, AR 33, AR 75 I, atd...tak mizernou kvalitu clovek jen tak nevidi. Chce to dlouhy lano a pevny nervy! Zato od Punta, Brav👋Brava II, AR 145/6 II a III, 155 II, 156, 147, Kappa II, Lybra, Y II je to nadprumerne spolehlivy...je zajimavy, ze na prvni pokus jim to vyjde malokdy. Vetsinou to chce kupovat az druhy generace.
Japonce nechci. Do něj měnikdy nikdo nedostane. jedině až umřu, tak mě do něj někdo dostane, ale dřív ne.