Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

161 komentářů

Ja mam rad znacku OSRAM. Je svetlo a je OSRAM. Kupujem OSRAM Bilux Super H4.
Jake mate zkusenosti s provozem H4 z hlediska svetelneho vykonu za sera,tmy,nebo jine zhorsene viditelnosti.Jedna se me o dnes tak propagovane Osram H4 Super,All Season,Cool Blue.Nebudeme to porovnavat s Xenonama.Je to opravdu takovy rozdil oproti obycejnym H4.
Rozdíl je hlavně v tom že cool blue svítí bíle ale vozovka je světlunká modře, a jinak těch +30 procent a další keci jsou že to svítí jen tím že je jinak srolované vlákno ale to poznáš jen na přístrojích jinak žádný. Jenom místo 90 kč zaplatíš 250 za kus.
Rozdil je taky v tom, ze na skle zarovky je vrstva nejakeho nesmyslu (teoreticky by mohl byt zlepseny jeste zarovkovy plyn, nebo co to tam je), coz o dost prodrazuje vyrobu, a proto jsou drazsi. Tj. aby se nejaka vyssi ucinnost (zlepsena sklem zarovky) projevila, tak by clovek musel kazdych pet minut vybihat z auta a otirat reflektor. => Nejvic se zvysi ucinnost pravidelnym mytim, pripadne ostrikovanim reflektoru.
Pokud jsi to zkousel v praxi,zaznamenal jsi pri vymene nejaky podstatny rozdil ve svitivosti,nebo te napalili pouze reklamou? Videl jsem totiz v jedne serv.prodejne reklamni knizku Osramu a byly zde ukazky z pohledu ridice na vozovku osvicenou jiz zminovanymi typy zarovek.Tak rozdil ve svitivosti tam byl,ale ...reklama!Kupovat,nekupovat?
No, kdyz jsem si na auto daval Osram +30% tak jsem po vymene jedne zarovky porovnaval rozdil. Je tam. Neda se rict jestli ten rozdil je spis 5% nebo 30%, to okem nezmeris, ale lepsi to je. Sviti to dokonce lip nez 100W z Polska 😄 Mimochodem, 100W maji mnohem kratsi zivotnost a nektera stara auta na to nejsou dimenzovana - napriklad u Audi 200 to nevydrzi rele, musi se tam dat silnejsi.
Clovece a vis,mam taky takovy pocit.napred jsem koupil 80/100W H4 "BOSMA"/asi take z polska/ a v zapeti Megalight od Tunsgramu /plus 30%/.kdyz tam byly ty stovky,tak svitily na potkavacky skoro stejne jako normal. 50/60W.proste zlute svetlo s nevyraznym prosvetlovacim ucinkem.ty megalighty uz maji trochu odstin do bela a je to znat na osviceni predmetu za sera.pry to dela ta primes plynu.ted bych ale chtel zkusit ty CoolBlue od Osramu zda nebudou jeste lepsi jak ty 30%.
no chlapci - jestli nemate paraboly na 100W, ale na 55W, tak se vam taky muze stat, ze se vam na nich ten plast zamym teplem roztece a bude vas to stat ne 250 za kus, ale 2000-3000 za kus 😃) Takze bacha na hokusy pokusy. Nejvic asi opravdu pomuze pravidelne cisteni reflektoru 😃)
tak tak, muj predchozi majitel to asi nevedel. A ted nas jeste ceka povinne sviceni v letnim hycu pri stani a popojizdeni ve mestech. To budou reflektory teprve roztekat.
Mám Fiat Tipo a mám tam od LUCASE modré 100/80w a je to velice podstatný rozdíl než 55w H4. Samozřejmě při delším stání vypínám světla, jelikož to má velký odběr a také se nadměrně zahřívají. Pokud vyjde v platnost nový silniční zákon budu v létě dávat 55w. Zatím nashle.
LUCAS-Techno-Blue Plus Bulbs

2x zarovka H4 12V 100W Modre

-mel bych na prodej tyhle zarovky, ktery svitej skoro jako xenonky (ostry ciry svetlo 100W misto puvodnich 55W)

-mel jsem je na aute asi 1 mesic, ale pak sem ho prodal a koupil jiny (ktery ma bohuzel H1)

(PC:600,- NYNI:nabidnete?)
Bratranek ma na aute Philips Blue Vision a musim konstatovat, ze moje obycejny H4 sviti lip...
ja a kamarad mame naprosto identicke hondy prelude, on ma klasicke H4, ja mam modre H4 od Lucase a rozdil je zcela evidentni!!!

opravdu je podstatne lepe videt.....

a nejsou ani drahe.....narozdil od phillipsu
Diamant
Z vlastnej skúsemosti som zistil, že dvojvláknové H4ky majú dlhšiu životnosť než sólo H7 (alebo H1 - teraz neviem). Je to pre mňa celkom prekvapenie. Veď tá H4 sa stále prepína a sú tam dve vlákna. Tá druhá má iba jedno vlákno a keď je v tlmenom svetle, tak svieti stále a tým pádom sa zapína na jednu jazdu iba raz. A to nehovorím ani o cene, ktorá je tiež prekvapivo skoro dvojnásobná oproti H4. Zlatá H4ka ...

... tak tak, fija, plne s tebou súhlasím.
V tomto případě si dovolím oponovat, ne co se týče životnosti, ale co se týče kvality světla. H4 je klasická dvouvláknová žárovka, kdy přepínáním vláken dosahujeme tlumených nebo dálkových světel - alespoň v jednom z těchto případů je světlo mimo ohnisko reflektoru - je tedy alespoň jeden režim světla kompromisem. U reflektorů jiné koncepce, který používá pro tlumená světla žárovku H7 a pro dálková H1, bývají v předních reflektorech pro každou žárovku samostatné paraboly (lépe řečeno, většinou už přesně tvarované plochy), což má za následek přesnější umístění vlákna do ohniska reflektoru. Dá se pak navíc mnohem lépe definovat odrazná plocha, to vede pak k velice účelnému osvětlení. navíc, tlumená světla svítí opravdu stále (svítíme-li, pochopitelně), a dálková se jen přidají - výsledkem je to, že mám-li rozsvícena dálková světla, pak vidím hned kousek od auta až do dálky - proti "buď anebo" u H4 je to velmi dobře poznatelný rozdíl, v kladném slova smyslu... Jako příklad uvedu svoje předchozí autíčko, malého Forda Ka, který má tuto koncepci. Tlumená světla mají tak rafinovaně definovanou odraznou plochu, že to autíčko svítí jakoby rovně, ale cca 5 m před autem se světelná stopa rozšíří do krajů, jako by to auto svítilo za roh - oceníte to zejména večer, když projíždíte nějakou obydlenou neosvětlenou čtvrtí - vidíte i do postranních ulic. A přitom tenhle postranní parsek neoslňuje. Když si pak zapnete dálková světla, máte osvětlenu vozovku cca od 1.5 m před autem až do hodně daleka. To je věc, kterou nemůžete s H4 dosáhnout (leda, že by vlákno pro tlumená světla svítilo stále, pak je otázka, co by na to řekla samotná žárovka, i když, zrovna Seat Toledo, alespoň ten starší, to používá). Dnes mám Forda Focuse, tuhle koncepci nevím proč opustili, v reflektorech je klasická H4 a světlo mě, zhýčkanému z Káčka, připadalo nic moc. Dal jsem tam sice Osramky se zvýšenou svítivostí (a efekt je patrný), ale koncepci H7/H1 se te nemůže rovnat....
Používám Osram CoolBlue a jsem s nimi maximálně spokojen, osobně mi je příjemnější bílé světlo a tak v tom trochu rozdíl vidím, subjektivně mi to připadá lepší, ale možná fakt subjektivně.
Avatar - petous
petous
Na [odkaz] je test ruznych H4, mereny objektivni metodou (myslim ze luxmetrem). Ty 100W z polska tam vychazeji lepe nez bi-luxi atd.
Pánové nemá taky podstanej vliv na osvětlení vozovky parabola a sklo,pokud je to udělaný blbě tak si tam můžete dát 200W halogeny a stejně budete vidět jako s 55W.
To jo, ale kdyz tam das 55W tak to bude svitit jako kdybys tam mel 21W. Vita
Chtěl bych jen podotknout já mám na autě 2x Lucas Blue bulbs 55/60 w a je dost rozdíl V těchto věcech 1. Vozovka je osvětlena do světle modra je to světlejší než xenon ale je modrá 2. Protijedoucí auto vidí jen a jen bílé reflektory !!!!! V žádném případě není reflektor modrý 3. Když přijdete blíž k autu cca 30 cm tak při pohledu do světla uvidíte kolem žárovky modrý xenonový kruh ale z dálky to zaniká !!!!!!!! 4. Mi připadá že je to obyčejná žárovka za 40 kč ALE LE má natřenou sklo na modro !!!!!!!!
Prosím ty co mají jak psali také tento typ aby se ozavli a Rekli jestli mam pravdu !!!!! + dalsi zkusenosti ONO ZÁLEŽÍ NA PARABOLE JINDE TO TAKY MŮŽE VYPADAT JINAK OCTAVIE MA DOST VELKY SVETLOMET TAM TO TREBA MUZE ZANIKNOUT
.
Jaky zarovky (H4 55/60W) mi tedy doporucite, kdyz pomineme Osramky, ktery jsou levny a kvalitni a Philips Blue Vision a Lucas jsou predrazeny (jejich cena je >500,-)?
Záleží na tom čeho chceš dosáhnout. 1. buď ničeho bílé světlo 2. Xenonu 3. Svítivosti 4. Efektu

U 1 stačí obyčejný Tesla nebo Eta , U 2 To chce koupit žárovku s modrým povlakem ale musí mít silnější vrstvu než má od Lucase !!! prostě hledat jsou u nás ale nepovolený. 3. Svítovst tak té se dosáhne dobrou žárovkou která má + pár procent víc a to tím mírnějším všětším smotáním vlákna . 4. Efektů je hodně od žárovek s Obi Kde je efekt Fialově oranžová se žlutou takové to mnoho barevné světlo. Atd..
Ceny od 50 u 1. přes 2 od 300 -1000 přes 3 kolem 400 a u 4 je to cena kolem 500 kč
Kto sa nebojí prekročiť predpisy, tomu odporúčam PIAA H4. Všetky majú techn. EU homol., len sa nesmú používať na cestách z dôvodu vyššej svietivosti. Info na www.piaa.de al. www.piaa.co.uk . Už rok jazdim s nimi a v živote sa nevrátim k šmejdom typu Osram ,... PIAA nedáva priblblé reklamy typu Xenon light/cool blue. Oni jednoducho vyhlásia, že ich produkt má far. teplotu 5200K a to je samo o sebe už fialové svetlo na úrovni xenonov. Rozdiel je neuveriteľný (asi ako cena).
Mno, chtel bych neco schvalenyho s modrym (nebo namodralym) svetlem a dobou svitivosti. Doporucte mi proste nejaky vyrobky a ja si to omrknu v motosce...
dotaz: kde seženu PIAA v ČR? A co to stojí? Resp. kde je sehnat v SR a co to stojí?
PIAA v Cechach predava Delta 4x4 auto, je to na www.piaa.de v sekcii zastupenie. Su velmi mili.

Na Slovensku ich predava Matlovic, ale cena je tam neuveritelna, viac sa oplati skocit pre to do Rak., cca. 60km od hranic.
SUPER H4 A DALší !!!!!!!!!!!! Od OCTAVIE pro Vás a veškeré informace !!""""""" SUPR Stránka o žárovkách [odkaz] a jděte do segmentu světla !!! Víc informací nelze získat a jsou tam i zakázaný.
Na krabici od cool blue jsem si precetl,ze maji !! snizenou trvanlivost !! ", bohuzel nepisou oproti cemu. Je pravda, ze kolegovi odesla zarovka asi tak po pul roce ... , mne zatim pul roku drzi.
TUNGSRAM 100W H1 (H4 na tom bude zrejme obdobne) - cena cca 90Kc/ks (dost nizka)-mohu jen doporucit (sice nejsou cool blue, ale o hodne lepe kresli nez LUCAS 100W-co jsem mel predtim, prestoze byly za trojnasobnou cenu)...co se tyka zivotnosti-nejen oproti normalnim 55W-myslim si, ze je to spis vec nahody/kusovky/frekvence a podminek pouzivani, nez ze by zalezelo vyhradne na znacce a typu vyrobku

(tak, ted jsem zvedav, kolik lidi namitne, ze 100W je nesmysl/nepovolene/spatne a ja nevim co jeste)

co se tyka policie-tak si myslim, ze ty by nepoznaly ani kdyby tam byly 200W (o tom jiz mluvi zkusenosti)...co se tyka zivotnosti svetla (parabola,rozptyl.sklo)-100W pouzivam jiz cca 2 roky a svetlo je porad OK (byl jsem ted i v servisu na serizeni a vse je OK)...co se tyka sviceni cely den (dle nove vyhlasky)-po Praze jsem stejne vzdy jezdil s potkavackama, takze se pro me nic nemeni...
Já osobně (mám BMW E36) mám v potkávacích normál H1 55W (Cool Blue) (svítí bíle) a v dálkových mám H1 100W... jsem spokojený, nikoho neoslňuju a už vůbec neholduju modrým špuntům... 😄
100 W jsem dal taky jen do dalkovych.
Na tuto diskusi jsem narazil úplně náhodou a musím se svěřit se svými zkušenostmi se žárovkami

PIIA SUPER PLASMA 55/60 (nebo SOLARIS Ultra White, jsou jinak totžné), které mají barevnou teplotu 4300K, tzn. úplně stejnou jako pravé HID (xenony).

V reálu vypadají reflektory osazené těmito žárovkami úplně stejně jako opravdové HID, však jsem také často např, u benzínek či v servisech oslovován jinými řidiči a techniky, jak to, že jsou v mém VW POLO Classic xenony ?!

Z hlediska řidiče je důležitý fantastický nárůst viditelnosti v noci a dešti, mám už druhou sadu těchto žárovek, a když jsem čekal novou (po spálení jedné asi po 1,5 roce), měl jsem osazené stand. Philips +30%, a neviděl jsem !!!

PIIA sama označuje tyto žárovky jako ekvivalent příkonu (a odpovíd. svítivosti) 55/60W=100/110 W.

Řešení má ale 2 zásadní nevýhody (které lze ale překousnout) 😒br />
- světlo trpí špinavými skly na reflektory (více než u nižší barevné teploty - stand. H4), u HID jsou povinné ostřikovače refl., je nutné refl. bez ostř. častěji čistit

- cena, která je při objednání v USA cca 70-80 USD, s dopravou to vyjde na téměř 100 USD...?!

Můj osobní názor je ale (cca 3letá zkušenost), že tu za tu cenu rozhodně stojí (při cca 2 leté životnosti, při trvalém svícení, a cca 50 tis. km ročně).

Linky 😒br />
- porovnání se stand. H4, technické info

[odkaz]

[odkaz]

- On-line nákup např.

[odkaz]

Petr
Este by som k tomu dodal, ze su dost haklive na startovanie s rozsvietenymi svetlami. Napatovy raz ic moze spalit, co je dost draha a zbytocna investicia. Inak je to pravda, rozdiel je neporovnatelny.
teda?...to uz je docela sila-dat takovy prachy jenom za zarovky😊...docela rad bych videl, jestli je ten rozdil tak propastnej jako ta cena...(me osobne bylo lito dat i 600Kc za 2 kousky-LUCAS-pri myslence, ze muzou kdykoliv rupnout...)...

a chudak ja-kdyz bych chtel vymenit potkavacky i dalkovy, tak musim koupit 2 pary H1 (na Mondeo) = cca 200USD = nesmysl😞
Nuz, prvé boli Philips +30%, tie som zrusil a nahradil Philips Turbo /uz zakazane/ a ludia na mna zacali blikat, ci mi sibe. Potom som presiel na PIAA a mal pocit, ze som pred tym jazdil s rucnou baterkou. Nikto uz neblika, myslia si, ze su to Xenony. Nestoja 200,-USD, dostat ich aj v Cechach, www.piaa.de a sekcia distributori...
to 555: Na jakým autě to máš, na Subaru? Je teplo od těch žárovek větší než od klasických žárovek? Nedeformujou se pak paraboly? Díky za odpověď.
Ceny v SRN😜IAA Plasma:H1-100DM,H3-78,30DM,H4-108,80DM - celkem dost velky palky 😒(

Osadit jedno auto zarovkama za 8000Kc to uz je frajerina 😃)
Na Impreze GT. Nic sa nedeformuje a subjektivne sa mi zda, ze ani teplo nie je o moc vacsie. Ale do Mazdy 323 a jej projektorov by som to dal len po konzultacii s PIAA. Hmlovky su H3 Narva Gold 85w, co je kompromis medzi 55w-100w a zlte svetlo vynikajuco funguje, hlavne ak je priemer svetla 175mm 😊
Pred nekolika dny jsem tu psal prispevek

o svych zkusenostech s PIIA Super Plasma, coz jsou H4 zarovky s teplotou 4300 Kelvinu, odpovidajici pravym HID ("xenony").

Nekolik odpovedi na reakce na muj prispevek😒br />
Zadne problemy s teplotou neexistuji, zarovky jsou plne homologovane, a chovaji se k okoli (co se tyce provozni teploty) jako bezne zarovky H4.

Maji posunoutou barevnou teplotu do oblasti blize dennimu svetlu (normal. H4 maji cca 3500 K), a maji rovnez zvysenou ucinnost. Sama PIIA je srovnava ve svitivosti se 100W H4. To vse, aniz by jakkoliv oslnovali protijedouci ridice.

Technicky je reseno tak, ze potkavaci vlakno jede v HID barve (4300K), dalkove je v oblasti nazyvane SuperWhite, coz je asi 3900-4100 K. To odpovida i HID, kdejsou take skutecne xenony pouzivany zejmena pro potkavaci svetla (nove jsou zde dual HID s obema beamy).

Subjektivni pocit z PIIA SuperPlasmaBlue je skutecne mimoradny, a to zejmena u modernich reflektoru s cirimi skly a projektorovou optikou.

To co tu psal "555", jsem za dobu pouzivani

(asi 4 roky) vubec nepozoroval, tyka se to jakesi "haklivosti" na startovani s rozvicenymi svetly... Videl bych to spise jako problem elektroinstalace daneho vozu, coz u sveho VW samozrejme neznam (svetla jsou behem startovani odpojena, stejne jako vsechny ostatni silne spotrebice).

Narky na to (ad "Jirka"), ze to stoji 70-80 USD nejsou myslim na miste, nebot to nejsou zadne nahrazky a "placeba" typu CoolBlue apod. nesmysly, ktere si lide u nas porizuji (u benzinek apod.), aby jejich svetla vypadala "bozsky" modre. Nebot pri srovnani se skutecnymi HID, ktere stoji nejmene 22 kilokorun (nejlevnejsi u Octavie vc. povinnych ostrikovacu) neni o cem hovorit !!! Tyto zarovky jsou opravdu COOL ! Vim o cem mluvim, vsim jsem tim prosel, pri hledani opravdu "dobreho svetla". PIIA SuperPlasmaBlue jsem si pred casem nasel v jednom US obchode a privezl si je.

Sam je provozuji v VW Polo Classic a Octavia Combi, a zadnych teplotnich ci deformacnich vlivech jsem si za 3 roky nevsiml...
1) "Narky"...???...nevim, kdo by tu narikal???...pokud vim, tak jsem vnesl do diskuze nejen to, ze bych rad videl, jak "super" doopravdy ty zarovky jsou...ale take financni stranku... 2) "to, ze stoji 70-80 USD nejsou myslim na miste"...no-je videt, ze ti jsou asi penize naprosto ukradeny, kdyz ti je jedno kolik za co utratis???... 3) "CoolBlue apod. nesmysly"...mozna, nicmene porad lepsi, nez pouzivat obyc zarovky... 4) "neni o cem hovorit"-naopak, myslim si, ze je prave o cem hovorit, nebot je velmi podezrele, ze na onech diskutovanych benzinkach a pod. se prodavaji dle tebe pouze smejdy...nicmene zadne PIIA SuperPlasmaBlue jsem doposd nikde nevidel a dokonce i vyhradni distributor pro CR (dle www) se vubec neobtezuje odpovedet na jakekoliv e-maily... 5) rozhodne nepopiram, ze svetlo od zarovek PIIA SuperPlasmaBlue neni perfektni-srovnatelne s HID atd., ale rad bych se o tom take presvedcil
> -----Original Message-----

> From: Jiří Žák [[odkaz]

> Sent: Thursday, February 01, 2001 9:05 AM

> To: Martin Kokeš

> Subject: Re: Ceník PIAA

>

>

> Vážený pane Kokeš,

> zasílám Vám ceník světlometů, žárovek a příslušenství firmy

> PIAA, kterou

> zastupujeme v ČR a SK.

> Za firmu R.S.M.

> Lucie Doušková

>

> PIAA - světlomety,žárovky,příslušenství

>

> SVĚTLA DÁLKOVÁ

> katalog.číslo název jedn. cena MO(bez DPH)

> 103 713 PF PIAA 910 set 12 811 Kč

> 103 716 PIAA 60 set 9 342 Kč

> 103 721 F PIAA 1000 set 8 817 Kč

> 103 725 PIAA 510 set 12 811 Kč

> 103 727 PF PIAA 520 set 12 811 Kč

> 103 729 PF PIAA 550 set 17 450 Kč

> 103 730 PF PIAA 912 set 12 811 Kč

> 103 730 PFV PIAA 912 STEALTH set 18 381 Kč

> 103 734 PF PIAA 931 X set 13 621 Kč

> 103 735 PF PIAA 530 X set 14 541 Kč

> 103 736 PF PIAA 525 X set 17 450 Kč

> 103 737 PIAA 930 H.I.D. set 67 500 Kč

>

> SVĚTLA MLHOVÁ

> katalog.číslo název jedn. cena MO(bez DPH)

> 103 713 PN PIAA 910 set 12 811 Kč

> 103 713 PPB PIAA 959 set 15 480 Kč

> 103 722 A PIAA 1400 set 7 333 Kč

> 103 725 PN PIAA 510 set 12 811 Kč

> 103 733 PN PIAA 1700 X set 9 940 Kč

> 103 738 PN PIAA 1900 set 7 326 Kč

> 103 739 PN PIAA 600 set 10 397 Kč

> 103 740 PN PIAA 610 set 11 007 Kč

>

> SVĚTLA KOMBINOVANÁ

> katalog.číslo název jedn. cena MO (bez DPH)

> 103 717 PIAA 960 (mlha+dálka) set 13 183 Kč

> 103 732 PIAA 900 (mlha+dálka) set 15 609 Kč

> 103 713 PWF PIAA 80 tlumená,dálková-do dálky set 14 633 Kč

> 103 713 PWN PIAA 80 tlumená,dálková-do šíře set 14 633 Kč

>

>

> DRŽÁK SVĚTLOMETU

> katalog.číslo název jedn. cena MO (bez DPH)

> 113 713 jednodílný (rám 76mm) set 2 687 Kč

> 113 713 P dvoudílný (rám 76 mm) set 2 787 Kč

> 123 713P držák světlometů dvoudílný (rám 101mm) set 2 787 Kč

> 143 713 na rám basic (101 mm) set 3 363 Kč

> 133 713 na rám basic (76 mm) set 3 136 Kč

>

>

> ŽÁROVKY

> katalog.číslo název jedn. cena MO (bez DPH)

> H-5PBB PIAA PBB 12V/5W ks 219 Kč

> H-5SWB PIAA SWB 12V/5W ks 219 Kč

> H-1000-55 PIAA 1000 12V/85W ks 1 270 Kč

> H1-55PBB PIAA H1 12V/55W ks 1 841 Kč

> H1-55SWB PIAA H1 12V/55W ks 1 001 Kč

> H3-55 PIAA H3 12V/55W ks 365 Kč

> H3-55PBB PIAA H3 12V/55W ks 734 Kč

> H3-55SWB PIAA H3 12V/55W ks 1 463 Kč

> H3-85 PIAA H3 12V/85W ks 550 Kč

> H3-110 PIAA H3 12V/110W ks 884 Kč

> H3-130 PIAA H3 12V/130W ks 1 252 Kč

> H4-13590 PIAA H4 12V/135-90W ks 1 839 Kč

> H4-1359024 PIAA H4 24V/135-90W ks 2 391 Kč

> H4-180135 PIAA H4 12V/180-135W ks 3 127 Kč

> H4-18013524 PIAA H4 24V/180-135W ks 3 127 Kč

> H4-6055 PIAA H4 12V/60-55W ks 628 Kč

> H4-6055PBB PIAA H4 12V/60-55W ks 2 023 Kč

> H4-6055SWB PIAA H4 12V/60-55W ks 1 086 Kč

> H4-6055SPB PIAA H4 12V/60-55W Super Plasma ks 2 115 Kč

> H4-7570PBB PIAA H4 24V/75-70W ks 2 759 Kč

> H4-8080SWB PIAA H4 12V/80-80W ks 1 839 Kč

> H6-85 PIAA H6 12V/55W ks 1 471 Kč

> H7-55PBB PIAA H7 12V/55W ks 2 029 Kč

> H7-55SWB PIAA H7 12V/55W ks 1 287 Kč

> HB1-6545SW PIAA HB1 12V/65-45W ks 2 023 Kč

> HB3-60SWB PIAA HB3 12V60W ks 2 023 Kč

> HB4-51SWB PIAA HB4 12V51W ks 2 023 Kč
to Cokes:😊) "skoro zadarmo" :😊)
Tak v motosce jsem neporidil, muze mi nekdo dat tip, kde bych si mohl objednat ty Osram Super ALS zarovky? Treba aj pres Inet. A nebo pokud znate nejakyho prodejce v okoli Olomouce...
Viem, jeto drahsie, nez noramal. Pozrite si ale zabery s ktorejkolvek MS Rally, alebo Dakaru a skuste najst nieco ine, nez PIAA! Pri svetlach e je navyse moznost si objednat aj samotny poskodeny diel, netreba cele svetlo.

Ziarovky - s tym startovanim to samozrejme nefunguje tek, ze raz nastartujem a koniec, ale postupne ich to likviduje. Aj PIAA na to upozornuje a ponuka antistart kit, co je len jedno relatko braniace strtovaniu, ak su zapnute svetla.
Díval jsem se na stránku hidlights.com, jsou tam kity s xenonama na Subaru Legacy, Hondu Civic, Prelude atd.. Je to ale pěkně mastný, za dolary. Takže jen pro opravdový nadšence.
Kdesi som cital futuristicku prognozu, ze zdrojom svetla bude len jeden s vysokou ucinnostou a rozvod do reflektorov bude cez opticke vlakna. V tej dobe /10 rokov/ to bola fantazia, ale dnes je uz mozne aj toto. Dokonca lacnejsie a farba svetla dokonale biela, alebo podla potreby. Kde sa svieti pocas celeho dna je vyhodne. Mozne su napr. halogenidove vybojky. Maju lacnejsie svetlo ako xenony a sirsie spektrum farieb a tym aj schopnost vidiet v noci lepsie.
Aj aj som o tom cital, neviem, ci to nemal mat MB Maybach? Urcite sa v blizke dobe vela zmeni, vid night vision od GM, alebo prechod z 12V sustavy na vyssiu.
Tak jsem si nakonec objednal Tungsram (vyrabi GE) typ H4 ALLDAY s modrym svetlem, lepsim povrchem, ktery je vic odolnejsi... Kdyby chtel nekdo podrobnosti, muzu to opsat z katalogu. Cena 152,50 / kus, dodava Kompakt Servis z Prahy, kdyztak si je najdete na netu.
No ja mam take Tungsram ale HUNGARIA 100/90W no ale popravde ony vubec nejsou 100W jak maji napsane na zarovce !!! Totiz jsem je promeril ze zajimavosti a maji prikon 60W tak nevim jak vyrobce dospel ktem 100W.Oproti klasicke 55W mela odber zhruba o 300mA vedsi. Tak bacha na 100W zarovky.(presto ale sviti vyborne)
PIR: Az budu doma, tak se mrknu do katalogu, co ty tvoje jsou presne zac.
Vážení,nevím jak vy,ale já jsem zklamám po koupi slavného Osramu Cool Blue/55-60W/za 200Kč.Je to sice bíle zabarvené světlo,ale co do proklamované lepší intenzity /na krabičce je napsáno světlo s vysokým výkonem/ se nevyrovná mým původním Tunsgram Megalight/55-60W/ za 80Kč.Mám sice starého Passata,ale má dobré paraboly a dbám na očistu světel.Osramy jsem poslal k šípkua vrátil se k maďarům.
Vazeni,

pred casem jsem zde zverejnil sve dlouhodobe zkusenosti s pouzivanim PIIA SuperPlasmaBlue (xenonove zarovky H4), ktere jsou skutecne nejblize ke pravym HID (barevna teplota 4300 K).

Jak je videt z predchozich prispevku, rada z Vas jiz prisla na to, ze to co se prodava na nasem trhu jsou skutecne jen nahrazky (CoolBlue apod.), v mnoha pripadech doslova placebove razu (vlastni zkusenost).

Pro ty z Vas, kteri maji zajem o skutecne H4 v xenonovem havu (a neni jim lito penez), mohu poskytnou foto sve Octavie (cira skla) s osazenymi PIIA SuperPlasmaBlue 55/60W, ktere maji svitivost 100W (mj. zvysena ucinnost).

Myslim, ze je zasadni u teto volby zarovek chtit, abych lepe videl (zejmena za zhorsenych svetel. podminek), nez to, jak ma svetla vidi ostatni, myslim v tom smyslu aby byly co nejmodrejsi, nejzelenejsi atd... Mimochodem PIIA vypadaji pro ostatni ridice dost bohovsky, opravdu jak HID.

U tech nahrazek (pokud nepouziju nedovolene vyssi vykonove rady) to bohuzel neni se zlepsenim osvetleni prilis markantni.
Mailni mi ten obrazek,diky. A jeste dotaz, mam Octavku, model 98, pomuzu si tim? Thanx Radek

mail: radoslav.hegar@dtp1450.cz
To je pravda, skusal som viacero ziaroviek /H4/, najlepsie boli Philips Turbo. No na tie mi casto blikali. Odkedy jazdim s PIAA /skoro 1 rok/ ani raz sa mi to nestalo . Asi si naozaj myslia, ze su to xenony. Stretavacky svieteia pomaly ako normalne dialkove /rozumej predmety vo vyske ako reflex. znacky a pod./ a dialkace su uzasne. Kamos isel raz v noci za mnou a ked som prepol mal vraj pocit, ze nad nami pristava lietadlo.
TO OMICRON Myslim si, ze na fotce tveho auta bude videt oktavka s rozsvicenymi svetly, ale jak to doopravdy sviti na tom nepoznam. Pokud jsi to jeste nevyfotil tak zkus dat do kazde lampy jinou zarovku, aby byl videt alespon rozdil. jinak zvazuju, ze si je taky koupim, ale je to pro mne spousta penez. Nejlepsi by bylo, kdyby jsi zacal poradat neco jako predvadeci jizdy. Urcite by se prijelo podivat vic lidi z MC. Na benzin bys taky urcite dostal. Ono je o moc lepsi jednou skusit, nez si to stokrat nechat vypravet. Napis odkud jsi, urcite se domluvime. Taky by mne zajimalo, z ceho ty zarovky maji vlakno, ze vydrzi 4300 stupnu.
To feliss😒br />
Mohu Ti poslat srovnavaci fota (original od PIIA), vc. spekter, na kterych je skutecne videt rozdil, mohu potvrdit, ze skutecnost je jeste markantnejsi, foto vse nezachyti...

Jinak jsem v Praze, dej se nejaky kontakt, ozvu se Ti, muzes to videt "in natura"...

>Taky by mne zajimalo, z ceho ty zarovky maji >vlakno, ze vydrzi 4300 stupnu.

To jsi si asi trochu popletl, nejedna se o vlastni teplotu vlakna (ta je stejna, jedna se o barevny posun - konverzi svetelneho spektra), ani jineho komponentu zarovky, ale o BAREVNOU teplotu svetla zarovky (v Kelvinech).

U klasickych halogenu se jedna asi o 3200K, slunecni svetlo (nejbelejsi) ma asi 5300K, a HID(prave xenony) a PIIA SuperPlasma maji cca 4300K. Ten rozdil je markantni !

Howgh !
TO OMICRON Ja jsem z Pardubic, takze to neni takova dalka. Prijel bych nekdy o vikendu, ale na tenhle uz neco mam. Pristi tyden bychom to mohli upresnit. S tou svetelnou teplotou jsem to stejne nepochopil, jak toho dosahuji, ale to nevadi, nemusim vedet vsechno.
sroll@post.cz
To fellis😒br />
S tim vikendem to asi nepujde, zasadne v patek

z Prahy prcham, a vracim se az po vikendu, snad jedine v tydnu...

Co se teploty svetla (ci barevne teploty), pujc si nekde ucebnici stredoskolske fyziky, a tam najdes zakladni vysvetleni a pojmy...(nic ve zlem).
TO OMICRON Zatím se na to vykašlem. Já teď nemám čas jindy, než o víkendech. Že z Prahy prcháš se ti nedivím, taky jsem tam jeden čas bydlel.

Opravuji svůj dotaz: jak si myslíš, že dosahují barevnou teplotu 4300stupnů? Co se středoškolských učebnic týče, v současnosti studuji na Univerzitě Hradec Králové učitelství fyziky pro střední školy, takže jich mám docela dost. Toť zatím vše.
Podla materialov PIAA pouzivaju superciste materialy a mozu si dovolit mensiu toleranciu vo vyrobe. Technologia bude tiez asi z tych lepsich ...
V tomto případě ti přesnost, ani čistota nepomůže, tam jde jen o tu technologii. Například se málo ví, že v halogenové žárovce se to vlákno stále odpařuje, chemicky slučuje s plynem v žárovce, a po ochlazení se nějak vrací na vlákno, proto se teplota může pohybovat tak blízko u bodu tání. Myslel jsem, že u PIAA je to něco podobného, ale mnohem dokonalejšího.
555> Kde v rakusku maju ziarovky PIAA? Chodievam pravidelne do Viedne, tak by som sa na to mrkol. Dnes som sa bol na ne opytat u Matlovica a ma to tam nehorazne predrazene. Napr. za H7 SuperWhite, ktorych cena na www.piaa.de je 69,89DM pytal 2200 Sk. Za Plasma Blue (109,9DM) chcel pre zmenu nieco vyse 4K Sk.
delta 4x4 - Erich Horvath, Hauptstraße 200, A-7212 ForchtensteinTel. (02626)64492

Fax (02626)64401, E-mail: horvath@4x4styling.com www.4x4styling.com

pri H4 zaplatis do 1000,-Ats/ks a dostanes MvSt 😊
Tento Rakusak ale nema v nabidce to, o cem tady

celou dobu hovorime a to, SuperPlasma ci PlasmaBlue, ma tan jen SuperWhite, a to nejsou ekvivalenty HID ...!? To stranku jsem prolezl, a nenasel.

Ja jsem pred casem takto hodne hledal, nakonec jsem koupil pres USA.
Ale ma. Treba na neho zatlacit. Mne tiez zacal s tym, ze tie sa nedovazaju, lebo nie su schvalene na nase cesty. Povedal som mu, ze mna to netrapi a aj tak som z cudziny a hned nasiel jednu sadu na sklade 😊
Dnes som sa tam pozeral a uz tam ma aj Plasma Blue a Super Plasma. Minuly tyzden ich tam este nemal.
Ale stejne, dat 825 ATS za jednu ziarovku sa mi predsa len zda byt trochu vela. Este tych 490 za Super White by som dal, ale zase biele ziarovky to nie je ono.
to OMICRON: Kde jsi koupil ty žárovky a kolik stály?
To Stars😒br />
Koupil jsem je v USA, jednou osobne, podruhe pres Inet, link Ti mohu zaslat (da se pres EC/MC, Visa, Amex apod..), staly cca 70,- USD par, H4 SUPER PLASMA 55/60 W=100/110 W (2 PACK).

Napr. na [odkaz]
daloby se ziskat levnejsim zpusobem nez z zarovkama PIAA,a sice ne az stakovym efektem ale za podstatne mensi penize, a to zvysenim napeti pomoci menice na Halogenach o zhruba 2V (16V)tim by se zvysila svitivost (ale taky zkratila zivotnost).Timpadem bylo zase dobry pres den snizit napeti o 2V (12V) tim by se zase prodlouzila zivotnost(pres den si nepotrebujem svitit na cestu),o tuto funkci by se staralo denni svetelne rele.Tento princip planuji udelat ale az mi vyjde nato cas.
Pánové celou dobu se bavíte vlastně oničem žárovku za několik tisíc haaaaaaaa !!! A to jenom že vám líp svítí !!!! a modře !!! Tak OCTAVIE MÁ ŘEŠENÍ ZA 400 KČ!!!!!--- JEDNY NÁVLEKY NA PARKOVAČKY CCA 30 KČ 2x H4 Blue Lucas Jsou modré cena 350kč a TA SVÍTIVOST CENA ZADARMO !!!aNO zadarmo ZVEDL JSEM SI SVĚTLOMETY CCA 8 KRÁT OTOČIL KNOFLÍKEM NEJLÉPE JE TO DĚLAT VEČER A ZHRUBA PŘED ZDÍ 4metry a svítí mi to že nemusím jezdit ani s dálkovýma a ještě na mně nikdo neblikl jelikož jsme to zvedl tak tak jak to šlo aby to neoslňovalo HIIIII A naco dávat tisíce !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! INU inu
Mas pravdu. My vsetci na cele s PIAA sme naivny blazni a nebyt teba, zili by sme v omyle! Co takto zamysliet sa nad tym, kolko stoja xenony a kolko PIAA? A preco sa xenony tak rozvijaju? Podla tvojej teorie by mali zanikat, ved kto by si kupil neco tak drahe, ked 400,-Kc ziarovky su rovnake?
to 555> neblazni, to psal OCTAVIE, jestli ho neznas, koukni na historii rubriky Octavie dojmy 1.4-1.8T a TDI .....
a octavie vstava z mrtvych ..... Octavie, a jak s tema mlhovkama vidis vpravo neosvetlene chodce a cyklisty ?
Ohh, Ohhh marne jsem doufal, ze ten slabomyslny dement "OCTAVIE" tuto rubriku nenalezne. Ted nas asi zacne pravidelne otravovat svymi slaboduchymi zvasty.
Ale zase musite uznat, ze bez neho tu nieje sranda. Proste ked pride Octavie, tak to tu ozije. Vcelku ho mam rad.... 😄
ja ho mam taky rad a celkem uspesne jej zastoupili napriklad radoproject.
Napadlo mi, ze by OCTAVIE mohol skusit odstranit tienitko ziarovky na hmlovkach /H3/ a napisat nam, ako to svieti 😊
Xenon efekt jde u Octavie velice dobře napodobit a to za cenu kolem 380 kč U nás prodávají Elta Blue mají modrý povrch H3 a to nejdůležitější koupit silnější než 55w Prodávají se 60W Tím se stane čočka o dost agresivněji svítící těch 5w jde poznat. A mlhovky svítí bodově ostrým bílým světlem a při pohledu A TO SI MŮŽETE VYZKOUŠET !!!!! ZAPNĚTE SI MLHOVKY + PARKOVAČKY A JDĚTE PŘED AUTO A POMALU SE DOSTAŇTE NA UROVEŇ SVÍTIVOSTI MLHOVEK A UVIDÍTE XENON EFEKT FIALOVÉ MODRÉ SVĚTLO !!!!! OPRAVDU A KDYŽ CHCETE DOCÍLIT XENONU STAČÍ ZVEDNOUT MLHOVKY A PAK KDYŽ DOJDE PŘI NEROVNOSTI JAKO U XENONU K PRUDKÉMU OSLNĚNÍ MODRÝM LOMEM SVĚTLA !!
Proty co mají Octavii byl bych velice rád kdyby si opravdu před octavii stoupli zhruba 2 m a více a sklonili se na úroveň mlhovek OPRAVDU DOJDE KE XENONU EFEKTU ROZDÍLU BAREVNÉHO SPEKTRA. Já sám jsem na Octavii zvedl mlhovky a při nerovnosti dochází že řidič oslňuje právě tento přechod spektra !!!!!!!!!!!!! je to pravda !!!!!!
aLE ANI při zvednutých světlech mlhovek nemohu jezdit v noci Jen s parkovačkama a mlhovkama mimo město Svítí to totiž dost slabě ale za šera rána a dopoledne jezdím vždy park+mlhvka
a jak se ti ted jezdi v mlze ?
No za hustého sněžení a mlhy je to blbé jelikož to dost ozáří mlhu !! Ale to je jediná nevýhoda ale vykompenzovaná tím že ke změně spektra dochází na 30cm nad vozovkou ale 1 m a tím dochází jak jsem psal k oslnění jaké dělají xenony !!! Jen si to zkuste před Octavií a BUDE TE PŘEKVAPENI
OCTAVIE ty si fakt magor...ale zacinala tu bez tebe bejt nuda...😃)


Jinak xenony maj automatickej vyrovnavaci system aby neoslnovaly...
ten ovsem Octavian napodobi nejakym koleckem za 20 Kc a bude KING !!!! To bude machr, kluci, to bude takovej machr, ze ani vetsi * by nemuze ....
vytáhl jsem tohle téma z propadliště dějin jelikož mám dotaz ke všem diskutérům. Jaké máte kdo zkušenosti s kvalitou - účinností různých žárovek. Na trhu jsou toho mraky, ale u některých mám pocit, že jde o tahání peněz z kapsy Cool Blue apod.
namontoval som minuly tyzden osram silver.... Su myslim lepsie ako stare (nejky philips...), svieti to viac a aj viac dokraja a co ma tesi nikto na mna neblikal ze by ho to oslnovalo aj ked som ich mal uplne smerovane hore. Takze som v podstate spokojny. Ake su cool blue neviem, uvazoval som nad nimi a vybral som tie silverstar (aspon myslim ze star....)
Potvrdzujem skusenosti s Osram Silverstar, svietia bielo (modre svetlo je blbost, uz som to tu vysvetloval davno) a dost intenzivne. A nikto neblika, ze oslnujem...
To já mám Bosch XENON BLUE a svítí super. Před tím jsem měl Osram Blue, ale rozdíl mezi nimi je asi takový, jako mezi klasickou řárovkou a halogenem. Ta boška svítí krásně bíle, má ostré rozhraní a už pří menším venlovním světle je vidět účinek na silnici a v noci.... paráda, hlavně tlumené.
A co žádorvky PIAA? V historii tohoto chatu se o nich diskutovalo. Našteřil někdo z vás a pořídil je? Jake jsou zkušenosti?
Tak v poslednej dobe som videl viacero aut, ktore svietia na pohlad podobne, ako moje PIAA.

Zaujimalo by ma, ake je to z pohladu vodica. Tie moje svietia fakt ako Xenonym len nie tak silne do dialky.

Vydrz maju nieco vyse roka aj so zimnym svietenim.
Kdysi dávno jsem koupil H4 All wetter od phillipsu a svítil jsem s nima cca 90kkm až jsem s nima aji auto prodal. Teď mám H1, co poradíte, nebo máte odzkoušený? Slyšel jsem nedobrý věci na modrý Osramy, naopak ty do žluta že jsou dobrý. Oboje H1, bohužel neznám označení. PIAA..? neznám a nelistoval jsem v rubrice zpět.
PIAA jsou americky, vyrabej spoustu ruznejch prichuti (XENON RALLYE LASER ULTRA MEGA HYPER BLUE... ) a jsou pekne drahy... pokud chces takovy ten vzhled jako xenonove svetlomety, tak na to jsou PIAA dobre a jejich rallye varianty 100W celkem slusne sviti (a tavi draty, pokud na to tve auto neni stavene 😄 )... ja bych je nekoupil, IMHO jsou nejlepsi bud Philips Vision Plus/Allweather, nebo Osram Silverstar/All Season... osobne jsem mel rok silverstary (bohuzel nerozdejchaly jednu nehodu...), ted tam mam nejakou klasiku H4 made in czech republic nebo co a je to celkem zoufaly - takovy bludicky, uz se nemuzu dockat az koupim novy silverstary...
ty osramy do zluta jsou All season - do mlhy deste atd... +30% svtla navic; ty Silverstar jsou jasne bily (ne modry!) +50% svetla navic... imho nejlepsi kombinace je Silvestar do hlavnich svetlometu a All season do mlhovek
2kampatka-Pouzivam Philips Vision Plus a sviti hodne dobre, podobe jako xenony, nemyslim modre, ale to co vytvari na zemi!
Vsimol som si ze nove auta s cirimi svetlometmi svietia silnejsie a viac do biela. Napr. Fabie.

No moze to byt aj tym ze ako ziarovka starne, jej vlakno je nehomogennejsie a ma vacsi odpor. Taku ziarovku je lepsie zahodit a nahradit novou. Vacsi odpor sposobi mensi prud a nizsiu teplotu vlakna, takze svetlo sa stava zltocervenym a jeho intennzita moze poklesnut az na 40% povodnej hodnoty. Taktiez casto vidno aj jednookych, a nie su to vzdy stare kusy (aha dopravna policia).

Mne to tiez svieti horsie, aj ked paraboly su v poriadku. Napatie na baterii za chodu motora je v norme 13.6V. Tak som to skusil priamo na ziarovke.

Pri stretavacich tam bolo 11.8V, Pri dialkovych

12.6V, a to mi svietia vtedy aj pridavne dialkove integrovane dolu v narazniku s hmlovkami. No dialkove su celkom slusne. Tuto problematiku popisuju aj na [odkaz]

Takze napatie sa straca na dlhych privodoch, kontaktoch, atd. Preto je dobre mat spinacie relatka blizko ziaroviek a napojene patricne hrubymi prierezmi vodicov. Aspon 4 mm2.

No a potom zas moze dojst k rychlejsiemu zniceniu ziaroviek, avsak nie napatim, ale odpalenim tvrdym startovacim prudom do vlakna. To preto, lebo vlakno ziarovky ked je studene ma 10x mensi odpor ako pri svieteni.

Takze tie dlhe "tenke" kable chrania ziarovky, vlozenym seriovym odporom,kedze su kazdu chvilu prepinane raz jedno raz druhe vlakno.

Avsak ked si vsimneme Fabiu detailnejsie, ta pouziva stretavacie ziarovky H7 a to ich vraj (ako som tu niekde cital) ma trvale zapnute v rezime stretavacich a aj dialkovych svetiel. Takze moze ich mat pripojene bez obmedzovacieho odpora na plne napatie autobaterie 13.6V pretoze nie je namahana startovacim prudom vlakna.

Tak ked budem mat cas ta to chcem spravit podobne ako na horeuvedenej adrese pomocou automobilovych rele. Rozdiel bude v tom ze ziarovka najprv dostane prud z povodneho spinaca. Az ked sa rozsvieti zopne sa rele, ktore premosti vlozeny odpor povodnych kablov a pripoji ziarovku na plne napatie autobaterie.

Prakticky sa to da spravit tak, ze do obvodu pred ziarovku vlozim do serie diodu aspon 10A. Spred diody blizsie k spinacu odoberem napatie na spinanie rele. Toto napatie prejde zenerovou diodou asi 9V. Este sa tam moze vlozit do serie RC spomalovaci clen (aspon ten odpor tam musi byt cca 500R az 5K), toto napatie sa privedie do baze tranzistora (nejaky darlington) a ten zopne rele. Ked vypnem vypinac, vypne sa najprv tranzistor, pretoze vykonova dioda nepusti napatie od ziarovky naspat, potom rozopne sa rele a ziarovka zhasne. Keby sa to pokazilo svietim normalne dalej, len na ziarovke by bolo mensie napatie o ubytok na diode. Toto zapojenie sa da vyuzit cez den na svietenie tak, ze nebudem pouzivat pridavne rele. Tie sa daju vypnut tak, ze odpojim napajanie kladneho polu pre rele vypinacom umiestnenym niekde v dosahu vodica.

Prechodom prudu cez diodu vznikne ubytok napatia o 0.6 az 0.8V, ziarovky svietia este slabsie ako pred upravou, ale cez den to hadam staci. Ked ja nebudem vidiet pred seba tak im potom pridam.

Nedavno som v akcii Bosch kupil bateriu SILVER PLUS a dostal dve H4 + 60% svietivosti k tomu zadarmo. Chcem to skusit dat tam naraz. HOWGH. A JETO!
Poradte, kde mozno kupit SILVER PLUS H4+60%

Severne Slovensko ZA, Ca, MT, PB

Severna Morava FM, OV, KI, VS

Dakujem!
Neviem, co je SILVER PLUS H4+60%, ale v Baumaxoch maju teraz Osramky Silverstary (+50😖, AllWeather, Cool Blue za celkom dobre ceny.
Hmm, na Shellce na D1 (kolem 6Okm smer Pha) maji Tunsgramy Megalight H4 +60%.
V poslednim cisle Autobildu je test zarovek H4 a H7: Osram Silverstar jednoznacne vedou, hned za nimi je Philips Vision Plus, na vse ostatni radeji zapomente! Zivotnost je ale u vsech se zvysenym svetelnym vykonem nic moc: Inu, neco za neco...
silverstary ale maj prodlouzenou zivotnost, ne? pisou to na krabicce!
Pisou :skraceny interval mezi vymenou.Ne prodlouzeny!
Tak, tak, skrateny interval vymeny. BTW som zvedavy, ked odide v zaruke (6 mesiacov), myslite, ze ju vymenia? 😃)
Cha, cha. Tu výměnu bych rád viděl. V obchodě mi nevyměnili koncem zákonné záruční lhůty ani úspornou žádovku (tedy ne do auta) s deklarovanou životností 12 let. A kvůli pár stovkám se s nimi přece nebudu soudit (na to samozřejmě spoléhají)!
na tech mejch neni u ceskeho prekladu nic a v angl. orig. je improved, takze prodlouzeny...
impact - neni tam improved ale reduced. Mam ti oskenovat krabicku 😄 ?

PETR - ked si ich kupis, budes nadavat, ze si vyhodil peniaze zbytocne. Ver mi! A ked tam vratis tie povodne, budes mat pocit, ze si dostal sedy zakal a hned tam vratis Silverstary 😃)
Ked si kupim co, Silverstar? Tak je nebo neni to prinosny? Hlavne jsem je stejne nikde nesehnal.
Co bude Silvestr ? Jo už se těším 😊
www.vamos.cz/…e/silverstar.php - dobry datasheet i ceny - maji skladem - zaslou na dobirku (+70Kc) a mi take poradili specialni obchod ve meste kousek ode mne. Jinak po servisech ci po obchodech tyhle zarovky bohuzel moc nejsou, prestoze cenove (310-350 Kc za 2 ks) nejsou ani moc drahe.

Jeste jsem to ale v praxi nevyzkousel.
Petr: na tom linku není (možná to neumím) žádné spojení, jak si se na ně dostal?
To myslíš vážně?

www.vamos.cz/kontakt.php
mas urcite krabicku od silverstaru? 😉 az se dostanu domu, tak to jeste zkontroluju
tak jsem kouknul znova a ja tam mam improved... 😜
PLS oskenuj a prcni niekde na web. Aj ja chcem improved Silverstary.
Silverstar * 64193SVS * 12V 60/55W * P43t * Made in Germany * H4 High-Performance model. *Up to 50% more light than standard headlight lamps depending on the headlight. Improved replacement intervals. Approved for use in all European countries.tohle tam vsecko je... uvidime jak dlouho vydrzi, minuly par mi vydrzel skoro rok (prisel jsem o ne pri havarii, spolu s vetsi casti svetel, narazniku a chladice...😐 )
Tak jsem se stal tez stastnym majitelem vyse uvedenych zarovek a na krabicce je napsano😡horter replacement intervals,mimo jineho. Tak teda nevim,asi teprve cas ukaze.
Tak mi predvcerom v noci zomrela jedna Silverstarka. Vydrzala necelych 6 mesiacov, takze v podstate svietila asi 200 hodin. Musim povedat, ze som cakal dlhsiu zivotnost. Pri prilezitosti jej vymeny som sa mrkol aj na tu, co este prezila a vlakno na stretavacky ma uz na male a je len otazka chvilky, kym sa prepali aj ta. Namiesto Silverstarky som dal obycajnu NARVU - svieti iba o nieco menej. Ked stojim oproti stene, je rozdiel intenzity vyrazny, ale za jazdy na ceste to az take strasne nie je. Mozno je to tym, ze jedna je stale Silverstar a tak som vlastne stratil iba 25% svetelneho vykonu, uvidime ked zomrie aj ta druha. A tak rozmyslam, ci investovat rocne 900SKK do ziaroviek ma vobec cenu. Co myslite vy?
A co Ti jako rekli? To byla nejaka noname, ze nevydrzela ani 6 mesicu? Ja mam usporne zarivky nekolik let v pohode, ty noname akorat davaji mensi vykon (svetelny), ale jinak jedou v pohode nekolik let. Kdysi davno mi jedna odesla (Phillips) asi po 6 letech denniho provozu.
A co tepelny vykon? Nehrozi poskozeni plastoveho reflektoru zvysenym teplem? Kolik cca ten Osram Silverstar stoji a ma smysl jim nahrazovat seriove zarovky (v Octavce), co myslite?

Xenonum se to asi nepriblizi a biXenony v Octavkach stejne neexistuji.
Co se tyka Silverstaru tak ja je mam 1 rok a jsem s nimi naprosto spokojen ! kdyz jsem je kupoval tak stala jedna okolo 180 Kc . Minuli tyden jsem je ale videl v OBI za 250 KC/ks . Docela rozdil !? Tepelny vykon je naprosto stejny jako u standadnich H4 stejneho vykonu . Co se tyka smyslu vymeny v Oktavce tak to zkus a uvidis ze jsi neprohloupil !
v makru stojej dva silverstary 300,- a spotrebu proudu maj stejnou jako seriovy, vyhrevnost taky
Tak je tam zrovna nemeli, meli jen Allseason a klasicky Bilux (zaklad). Btw, do jakych aut napriklad se davaji H a H7 (to jest patice), vi nekdo?
H1 a H7 napr Renault! Ale snad temer vsechny auta s dvojitou optikou...
Podarilo sa mi kupit zmienene H 4, su to Bosch Silvestar +60%. Svietia o poznanie lepsie, k zivotnosti sa zatial nemozem vyjadit, ale na svietivosti to naozaj poznat.
+60% dela h4 Tungsram, neni to Bosch, nybrz GE, stoji cca 130 Kc.
Pridavnym vypinacom odpajam len vinutie rele, nie hrube vodice pripojene na kontakty.
Nevíte náhodou někdo, kde takovou věc na běné evropské žárovky sehnat? Už mě totiž nebaví jezdit s těma americkýma 45W bludičkama...
Protoze mlhovky u Octavky jsou uplne na nic, pouzivam je misto potkavacek v zimnim obdobi (abych setril OSRAMKy v H4) pres den. Tyhle mlhovky urcite nikoho neoslnuji a videt jsem taky dostatecne. Mam dotaz, mate nekdo zkusenost s zarovkama (do tech mlhovek) domodra. Vim, ze modre maji mensi svitivost, ale to v tomto pripade nehraje roli. Jde ciste o efekt. Nadruhou stranu nemam zajem "vypalovat" protijezdcum zrak.
tve pocinani sice chapu ale za jizdu na mlhovkach bez potkavacek doctanes pokutu !!! mam s tim osobni zkusenost 😲(
rozhodne ta investice cenu nema, kdyz si koupis xenonovej kit, udelas lip.
hmm par rokov pouzivam PIAA Superplasma a velmi sa podobaju vybojkam. Rozdiel je viac nez citelny a vydrzia tak 12-14mesiacov. jedna ma stoji cca 110€ a xenony na H4 pre moj voz asi 40 000. Dvojita optika na to, aby som tam mohol znasilnit VW vybojky zhruba rovnako... Tak volim dalej PIAA.
xenonovej kit na H4 zarovky postavenej z kvalitnich komponentu stoji kolem $500-600 coz je ani ne polovina tebou udavane ceny
Vies mi dat link? Dakujem.
spolu s ostrikovaci a automatickym naklapenim? 😉
odstrikovani v aute uz mas a automaticky naklaneni nepotrebujes, to dela za tebe auto
Aha takze sme ostali v pozici velkych slov a zaidnych linkov. Skoda, tesil som sa na lacne xenony.
levne xenony asi neexistuji. jedina moznost je vykuchat to z nejakeho vraku. Problem pri dodatecne zastavbe je v tom, ze pokud nemas komplet vcetne ostrikovacu a vyrovnavani sklonu, tak neprojdes technickou. A na rozdil od obycejnych silnejsich H4 to asi nepujde tak snadno prohodit zpatky.

Jinak prijde mi, ze cena 600USD za H4 HyLow kit neni prilis vysoka - viz www.autolampsonline.com. Je to vcetne shipmentu kamkoliv po svete a je to stejna technologie (teda podobna) jako jsou BiXenony. Ale taky je to pouze pro "off-road use only". Pokud ti nekdo bude nabizet xenony za 400USD, tak to urcite nebudou Bi.

a stejne v te cene nebude to zarizeni na vyvazovani.
odstrikovace slusne auto ma i na normalni svetla a automaticky vyrovnani polohy neni nutny u aut do roku vyroby 96
neni to nutne, pokud tam byly xenony z vyroby. Pokud to neni dodatecna zastavba. Jestli si to tam das ted, tak je mit musis. Bohuzel 😒
no jiste, ale kdyz si je tam dam ted tak nikdo nepozna jestli tam byly z vyroby nebo ne, jedine vyrobce auta, nikoliv STK.
to ti jednou to ebay.com jako link nestaci ? tam sezenes xenony v cenovych relacich ktere jsem rikal.
Ncitam nazvy prispevkov, prehliadol som to. Nuz skusim aj najvacsi obchod na svete 😊

Dik
Kukol som to a nasiel len take, ktore maju na 99% len jedno vlakno a vyzaduju druhu optiku. [odkaz]
to chce hledat, ale oni jsou za tech 500-600 i kramove po usa
Máte niekto skúsenosti so žiarovkami značky Eurolite ?
Mám Mondeo r.v. 1999 a odešla mi žárovka v reflektoru. Zjistil jsem, že do každěho reflektoru dává Ford H7 na tlumený a H1 na dálkový. Připadá mi to jako pěkná hovadina, protože tam klidně mohli dát 2 x H1 a bylo by to jednodušší.
To snad už raději spíše 2xH7, ne?. H7 totiž svítí o mnoho lépe než "stará dobrá" H1. Ta se navíc nedá použít "pro výrobu" tlumeného světla.
Mě teda svítí H7 stejně jak H1 a pro tlumené se před H1 dávají kovové čepičky. Osobně používám H1 od Opela a ty svítí úplně super. Akorát, že dvě H1 stojí 400,-Kč a dvě H7 stojí 700,-Kč. Proč jsou H7 o tolik dražší. Umístění vlákna u H1 i H7 je úplně stejné, H7 má větší baňku protože má asi vyšší teplotu vlákna. Koukal jsem, že má H7 jiný typ vlákna.
Mitsi: "stará dobrá" H1. Ta se navíc nedá použít "pro výrobu" tlumeného světla." nemáš tak úplně pravdu, v BMW (možná i v jiných) se používají H1 jak v potkávacích, tak v dálkových světlech.
Volvo S80 2x H7, H3 v hmlovkach a parkovacka....
jen tak na okraj, nejlevnejsi zarovky od tungsram stoji u nas: H1 100,- H7 250,- a sviti presne rok.
Našel jsem H7 za 120,-Kč, Tungsram +50% za 300,-Kč a H7 BLUE vyráběné pro Opel za neuvěřitelných 606,-Kč. Takže meze drzosti se nekladou. Osobně jsem vzal ty +50% a svítí dost dobrě. Předtím jsem měl Osram a to je teda pěknej "hnůj". Žárovka odešla proto, že výrobce použil levné materiály a nosič vlákna se natavil a ohnul.
Zdravim, máte někdo zkušenosti s žárovkama Philips Power2Night?

Zajímalo by mě jakou barvou svítí? Jsou podobný jak Osram CoolBlue a který sou lepší??? Chtěl bych do světlometů bílomodré světlo!

Díky
Nabizim Ti malo jete H4 od PIAA. Mas-li zajem, posli SZ.
Já H4 nemám
ma niekto nejake informacie o novych Philips X-treme?

+80% to je uz sila

[odkaz]

[odkaz]

po Silverstaroch som ochotny skusit tieto Philipsky

je to novinka a este sa asi nedaju zohnat [asi budu drahe co :shock: ], az ma pri tom napada ci neposkodim paraboly, asi nie pokial Watty su watmi a fyzika plati