Musim souhlasit s Bodou, kdyz vybiram auto, je pro me rozhodujicim argumentem cena/uzitna hodnota s ohledem na bezpecnost ABS/airbagi a s cenou provozu - nizka spotreba(naftak) a levny servis. Kdyz si sectete vyse uvedene a porovnate s nabidkou tak vam(tedy dle mojich vypoctu) vyjde Octavka nejvyhodneji. Nejblizsim konkurentem (pro mne) byla Bora (se slevou cca.50,000,), ale furt to je o nejakych cca, 80,000,- vic a to mi prijde dost. Jo jeste jsem do zebricku hodnot zapomel uvest , alespon minimalni libivost auta . Takovou multiplu bych si nekoupi i kdyby stala 100,000- ;-))
Kazdy ma ovsem jiny zebricek hodnot a proto se tady handrkujeme co je nejlepsi a kazdy si stoji za svojim nazorem.
Ale zase sem si naprosto jistej, že za den zvládnu víc těch studenejch dvanáctek, než ty zvládneš těch modelek. Oni sice unavujou taky, ale trošku jinak...:-)))
No já bych řekl, že to je někde mezi Fabií a Octávkou. Nedávno jsem se tady v MotorCafe někoho ptal proč si vybral Focuse a psal, že se taky ropzmýšlel mezi Octavií, Focusem, Meganem. Focus zvítězil designem na Octavií a Megana nevybral kvůli podvozku. Sakra jen mít těch pár tisíc na Focuse.
Jen abych te neprasknul manzelce. :-)) Megan je peknej, to se musi nechat. Krome toho je to prece jen blize mym financnim moznostem. ABS a airbagy bych urcite chtel v jakymkoliv aute. Kuzi bych i ozelel. Ale nezda se ti Megan spise jako konkurence Fabii?
Jen aby jsi to utáhl, těch 12 ženskejch je dost. Kdybys potřeboval někdy pomoct, stačí říct. Jo Boda co takhle Renault Megane ? Ten cenově taky nevychází nejhůř a v základu jsou airbagy a ABS, myslím ? Nekoukej teď na to, že nemá kůži atd. Prostě základní výbava.
Podle hlasky : Bez zeny se da zit :-)))))))))))) Ja jsem zatim svobodnej, tak mi tech 10 modelek pripada lakavejsi, nez Ferrari. Vsak si vzpomen na dobu pred rokem a pul. :-)) Ne, promin, zlehcuju to, ale preju ti stastny manzelstvi. Ma to svoje vyhody.
Teď sem koukal, že s kůží de i Focus. Jinak co je od Forda super, je Mondeo ST200. Má maximální výbavu - doobjednat už de jenom metalíza a rádio. 200 koní v maximu za 921 400 je moc pěkný. Obyč Ghia stejně vybavená by stála víc (sportovní pack).
Neda mi to, abych nepolozil mirne ironickou otazku : proc je elektricke ovladani stresniho okenka nabizeno jen pro motor 2.5l. To se Ford boji, ze ten dvoulitr je tak slabej, ze by to neutahnul, nebo co? :-)))) Ne, tohle neberte vazne... To ja jen tak. :-))
Aha, o sleve jsem nevedel. Omlouvam se. Ja vychazel z tohoto: Mondeo Ghia 2.5 4dv=809 000, pak jsem mrknul do priplatku a tam jsem videl Executive pack za 111 000, tak mi vyslo 920 000. Pokud je sleva 120 000, tak vychazi opravdu 800 000, ale to ja nevedel a u Charouze to nejak vyrazne nezminujou. Za 800 000 to uz neni spatny, ale furt je to vic nez L&K. Rozdil to ale neni tak velkej, to je fakt, takze spis zalezi na tom, co se komu libi.
Bodo, podle www.ford.cz - sestavte si... vychází Mondeo 2.5V6 Ghia (4dv.) s touhle výbavou:
Slitinové disky "Z" 16" x 205/50
Boční lišty v barvě karoserie
Přední mlhová světla
Ozdobné prahové lišty u předních dveří
Kliky dveří v barvě karoserie
Airbag řidiče a spolujezdce
ABS
Boční airbagy
Palubní počítač
TCS
Elektronicky řízená klimatizace
Posilovač řízení
Imobilizér
Centrální zamykání
Dálkové ovládání centrálního zamykání
Elektricky ovládaná přední okna
Elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka
Elektricky nastavitelná výška sedadla řidiče
Nastavitelná bederní opěrka u sedadla řidiče
Nastavitelná bederní opěrka u sedadla spolujezdce
Čalounění Maze/Oasis (dvoubarevné) a dřevěné obložení přístrojové desky
Střední konzole vyšší série s loketní opěrkou a úsc***u přihrádkou
Zadní loketní opěrka
3 zadní opěrky hlavy
Přihrádky v zadních dveřích
Osvětlení přístrojové desky reostatem
Osvětlený prostor pro nohy u předních dveří
Kožený volant
Kožená hlavice řadicí páky (pouze pro manuální převodovku)
Osvětlená zrcátka ve sluneční cloně
Elektricky ovládaná zadní okna
Rádio 6000 s CD s dálkovým ovládáním
což je základ + doplňková kůže v Executive packu:
Kožené čalounění
El. nastavitelná sedadla v 6 směrech
Vyhřívaná přední sedadla
Vyhřívané čelní sklo, trysky ostřikovačů a ostřikovače světlometů
Tempomat
Rádio 5000 (4x 15 W), CD měnič, dálkové ovládání
na 799 870Kč...Tak nevím, co nemám zkoušet...Ale pravdu nejspíš máme oba, protože je to Mondeo do konce roku se slevou 120 000Kč. Takže máš nejspíš starší informace. A Fordy neprodávám (bohužel) :-))) Sorry za tak dlouhej příspěvek...:-)))
Abych nezapomel, fakt, ze by sis radeji koupil jiny auto pro me urcite neni duvod, abych se na tebe zlobil. Naopak, pokud budu jedinej, kdo bude mit Oktavku, tak je to jen lepsi :-)))
Mne se velkoprostorovy auta VUBEC nelibi. Je to jen a jen otazka libida, priznavam. Na kuzi nelpim, ale proste se mi libi a je pohodlna. 650 000 nemam, takze jsou to jen sny, ale kdybych je mel, tak do toho jdu. Ale to je celkem jedno, ja jsem se jen ptal, jesti za tu cenu lze sehnat auto jine znacky, ktere bude takto vybavene. Je to prosta otazka, nehledejte za ni nic jineho, nez youhu po TETO informaci. Informace, ze by sis radeji koupil Zafiru, nebo co, je sice zajimava, ale na otazku to neodpovida. TAKZE: odpovi mi nekdo PRIMO??
Cau Boda. Proč se pořád koukáš na výbavu v kůži atd ? Dobře, pro tebe je to hlavní argument, ale pokud bych měl utratit 650.000 za Octavii, tak se na mě nezlob, ale to si radši koupím Renault Scenic nebo Opel Zafira nebo něco na tento způsob aut. A proč ? No protože nabízejí dle mého ještě lepší využití cenu/užitná hodnota. Naskládáš tam spoustu lidí a spoustu zavazadel a ta variabilita vnitřního prostoru je daleko daleko daleko lepší než Octavia, ale pokud tak úpěnlivě lpíš na tý kůži než na pohodlí cestujících a vnitřním prostoru .... S tím Mondeem u mě nc nenaděláš. Zanechalo ve mě dobré vzpomínky, narozdíl od Octavie. Takže u mě vždycky zvítězí Mondeo, ale finančně by u mě zvítězil Focus, na ten spíše dosáhnu (někdy).
Web nissanu je dost zmatenej, ale nasel jsem, ze bych musel doplatit dalsich 29 000, abych mel CD changer a metalizu (coz je u L&K standard), za kuzi se taky doplaci, ale nezjistil jsem kolik. Takze to FAKT levnejsi (nebo aspon porovnatelny) NENI.
Jo, v ceniku nissanu: Primera 2.0 Elegance 4dv=686 000. Nevim, co v ty vybave presne je, ale myslim, ze to nebude vse elektricky a kozeny. Takze opet mensi mystifikace? Jsem tu jedinej, kterej se do tech ceniku fakt podiva????
To mrazik: pokud beres jako super auta MB, Ferrari a BMW, tak Oktavka super neni. To uznavam. Pokud beres jako super auto Mondeo, tak oktavka JE super. Mondeo Ghia 2.5 v kuzi stoji cca 920 000, tak to tady nezkousejte (to uz myslim neni na mrazika). Ja nad autama uvazuju VZDY jako o pomeru cena/uzitna hodnota. Nejsem tak bohatej, abych si mohl dovolit uvazovat jinak. Tim padem mne Oktavka ohromila. Jel jsem i v Jaguaru XKR. Ten je rozhodne lepsi, nez cokoliv, v cem jsem doposud jel, ale za tu cenu je to "jen" adekvatni, nikoliv ohromujici. PS: to, ze jsem vsechny predjizdel vypovida konkretne o cem, to mne fakt zajima...
Svez se s obojím, podle toho se rozhodni. Počítej s tím, že provozní náklady na japonce budou vyšší, už jenom pojistka je rána. Octavia bude asi taky méně ztrácet na hodnotě. U Nissana se Ti asi nestane, že bys ho hledal mezi dalšími dvaceti na parkovišti u hypermarketu.
Chachá, tady to ale žije, asi si udělám login "Mattoni". Oktávka není ani super, ani blbá, nýbrž naprosto normální a cenově srovnatelný vehikl NS třídy, ke kterému jsme od tatíčka Volkswagena dostali kus kufru navíc. S rozvorem 2512mm holt nejdou dělat zázraky a při porovnání s ostatními vozíky ve své třídě není ani nijak zvlášť levná, taky pro to není žádný důvod. Při porovnání se střední třídou to vypadá supervýhodně, ale to jsme někde jinde.
Furt tady srovnavate Ochcavku s Fordama (urcite je prodavate :-) ),
jako jeden z argumentu davate cenu 650 000 Kc za skvelou vybavu. Za tu samou cenu ziskate Nissana Primeru mnohem namaklejsiho nez Ochcavku, mimo jine jsem daval dotaz minulej tejden na to, aby mi nekdo poradil pri vyberu - budu nakupovat ale jeste nevim co, Nissak mi pride namaklejsi, ale je to benzin, Ochcavka ma nizky provozni naklady (cena servisu), spotrebu....
Jen tak pro zopakovani kopiruji minulej prispevek:
Ahoj, muzete mi nekdo, prosim Vas, poradit, posoudit, rict sve nazory na tyto dve auta.
Nissan Primera Combi 1.8 COMFORT PLUS
Skoda Octavia Combi Elegance 1.9 TDI 66 kW
Oktavka ve vybave s climatronikem, vyhrejvany sedacky, hagusy, alarm, 15" lita kola, ....
Zajima me i posouzeni do budoucnosti - dalsi naklady, naklady kolem leasingu atd. Proste vse.
Cena aut a vybava je vicemene stejna. (do 650 000 Kc)
Pozor pozor já to nezačal srovnávat s Mondeem. Ty jsi začal srovnávat Octavii s Passatem a já jsem jenom řikal, že to nejde srovnávat, že to je to samý jao porovnávat Octavku s mondeem, což taky nejde. To Boda : nejsem zarputilý odpůrce Octavie, ale jsem zásadně proti jejímu vyzdvihování jako super auto, protože pod pojmem super si představuji něco jiného. Jsem ochoten souhlasit, že poměr cena/užitková hodnota je dobrá, ale není úžasná, skvělá atd. Co ostatní auta Octavii ,,podobná". Focus, Megane, Mazda (teď nevím přesně typ, v japoncích se tolik neorientuju). Cožpak je Octavie lepší než jiné typy jí srovnatelné ? Každý automobil má něco v čem je lepší než konkurence a něco v čem je horší. Ale nechte už toho vyzdvihování, že Octavie je ve své tříde skvělá, super atd. Jako super auto beru BMW, Mercedes, Ferrari atd. Toť můj názor.
Duratorq od Forda je a taky by měli časem mít smlouvu na spolupráci ohledně motorů s Peugeotem. Dobře, nebudu brát Mondeo vs Octavka, ale Focus vs Octavka. Byl bych pro Focuse, protože se mi prostě víc líbí...A komu ne tak je ...:-))) Lepší než se hádat, jestli je hezčí Š105L, nebo 120L...:-)))
no Duratorq neni spatny, zvlast ve variante 120k, ale TDI v Octavii 81kW je minimalne srovnatelny - a novejsi TDI PD do Octavie taky prijdou (casem - MR2002), a opet bude TDI v Octavii lepsi nez v novem Mondeu. S TDI koncernu VW lze srovnavat napr. CDI motory Mercedesu, nebo nove diesely BMW; ale nemuze s nimi souperit zadny Forduv (teda jestli to vudec je od Forda) diesel. Fordovy diesely jsou mozna spolehlive, ale tot vse. Zadna spicka. Jedinym "Fordovym" dobrym dieselem je VW TDI v Galaxy (alias VW Sharan). Je-li zde nekdo, kdo chce polemizovat, necht polemizuje KONKRETNE a VECNE s korektnimi argumenty.
mrazik: nezastituj se "vsema" - ja si myslim, ze Octavie JE super auto (za tu cenu a ve sve tride a s tim, co nabizi). Ale proc ji probuh srovnavat s Mondeem ? To bys mohl Mondeo srovnavat s C70kou a rikat "to Mondeo je ale pekne blby auto" ...
Obyčejný Mondeo za 800 000? Co si představuješ pod pojmem obyčejný? Za ty peníze je Mondeo 2.5V6 Ghia komplet v kůži a elektrice. To mi nepříde moc obyčejný...Jediný co má Octavia lepší sou diesly a to už taky nemusí platit dlouho. Do nový generace Mondea příde 2.0D Duratorq a to už taky bude o něčem jinym než dosavadní 1.8TD (mimochodem pro Focus TDi).
Boda upřímně řečeno co jsi čekal. Všichni (možná mimo tebe) vímě, že Octavie není nějaké super auto. A to, že má výbavu L&K z ní taky neudělá super auto. Je to dle mého průměrné auto, s průměrnými vlastnostmi. Už ty tvoje příspěvky, že jsi věechny předjížděl, už něco naznačují.
Jen tak na okraj: je mi celkem lito, ze kdyz se neshodnem, tak jsem pro tebe hned "jenom zarputilej zastance...". Nepripada mi to moc fer... Ale to nic.
Pockej,pockej. Ja nemam Oktavii. Mel jsem ji jen na mesic jako sluzebni auto a naprosto mne ohromila, nemuzu si pomoct. Kdybych mel prachy, tak ji beru. Radeji dam 650 000 za TAKOVYHLE auto, nez 800 000 za normalni Mondeo. Nejsi spise ty zarputily odpurce Oktavie??
Boda dobře, dobře, vzdávám se. Máš pravdu. Už mě to nebaví. pro mě jseš jenom zarputilej majitel Octavie, který si myslí, že má špičkový a strašně výkonný auto s nejlepší výbavou. To fakt nemá cenu.
Ano, jel jsem v Mondeu. Z Prahy do Brna po dalnici. V Oktavii jsem najezdil tech 6000 km. A rozhodne mi pripadala Oktavka o dost lepsi. (Mondeo bylo dvoulitrovy, slusna vybava, ale ne jako L&K a presto bylo o dost drazsi. Vykon motoru JEDNOZNACNE lepsi u Oktavky)
Boda už jsi někdy jel v Mondeu ? jak jsi to myslel, že ti to nic novýho nepřinese. Jábych ti přá se svýzt 200 Km v Mondeu a v Octavce. Pak bys měl vyjádřit svůj názor.
To vim taky, ze to nic neznamena. Zaroven to vsak neznamena, ze mam "prumerny, ci spise lehce podprumerny" auto, ze ano. Takze Ford nenabizi dostatecnou vybavu, protoze ma jeste lepsi auto? Co je zase TOHLE za nesmysl? On to nabizi, ale za hrozne moc penez. No, a Mondeo, to uz je v ty vybave neunosne drahy a oproti oktavc mi to nic noveho neprinasi. A pokud nekdo nechce takovou vybavu, muze si koupit i nizsi vybaveni, to je snad jasny, ne? Pomer cena/uzitek bude vsak stale lepsi u Oktavky. S tim nikdo nic nenadela.
Jinak teda ke kvalitě Fordů - otec má už čtvrtýho a maximální spokojenost. Mondeo 2.0 Ghia z 93. roku, nalítáno čtvrt milionu kilometrů a auto pořád jako nový...Sám bych šel radši taky do Focuse (nejlíp kufrovýho - ten nemá chybu) než do Octavky...Ale je to všechno subjektivní, takže to samozřejmě nikomu nepodsouvám. A pravdu má i Mfilip, takovej Fiat Marea je moc pěkný auto, který se za ty roky neokoukalo...
Srovnavani aut nebo cehokoli jineho je bez objektivnich kriterii vzdy subjektivni a zcela individualni zalezitost. Takze, pokud se neshodnete (Mfilip, Fija, Mrazik, Boda, ...) na jednoznacnych kriteriich hodnoceni a jejich vzajemnem vyznamu bude to spise hadka nez diskuse a vymena zkusenosti. Samozrejme je potreba zvolit objektivni kriteria, ktera lze zmerit anebo ktera prinaseji vyznamnou vyhodu. V barve, ve tvaru klik, ve vzoru potahu apod. se asi neshodnete. Bohuzel, neobjektivni je i formulace: "Opet se ptam, za Oktavku 1.8T L&K zaplatim 650000, jaky jiny auto lze sehant za tokovou cenu v takovy vybave?" (citace Body), nebot ne kazdy preferuje prislusnou vybavu - je to opet subjektivni. PS pro Bodyho: A to, ze Te nikdo nepredjel jeste neznamena, ze mas nejrychlejsi ci snad nejvykonejsi auto.
Pořád si kladu otázku, kde majitelé Octavií berou to sebevědomí, že mají super auto srovnatelné s konkurencí o třídu výš (sakra už zase ta třída). nebo jinak řečeno : Octavie se dá srovnávat leda s VW Bora, ale ne s VW Passat. To je jako porovnávat Octavii s Mondeem. Octavie nebude nikdy konkurence Passatu. Proboha Octavisti už to pochopte. Máte auto, který není špatný, ale je to průměrné auto, spíš lehounce podprůměr a nesrovnávejte jablko s hruškama.
Ja jsem si dneska vsimnul, ze uz tady v MC asi tak minimalne mesic nevzal nikdo do huby muj oblibeny Fiat. Nevim, jestli se mi to nezda, ale vidavam na cestach cim dal, tim vic peknych Marejek a Bravicek. Doufam, ze jsem nenahral nekomu na smec k odpovedi: " To se ti fakt jen zda"
a na co myslis, ze je urcena Octavie ? Skodovku ber jako koncern VW, a tak je Octavie skoro konkurenci Passatu. Pokud by mela vnitrni prostor s Passatem srovnatelny, tak by ho (hlavne cenou za obdobnou kvalitu) vsude vytlacovala...
Musíme si taky s tou výbavou Focus vs Octavie uvědomit, že škodovka lepší a větší auto než Octavia nemá, takže je jasný, že bude nabízet maximální výbavu do Octavie. Ale Ford má ještě Mondeo, které již v této výbavě má. Focus je dle mého určen spíše jako auto na každodenní použití, do práce, na kratší výlety atd. Jako reprezentační aut, či auto na dovolenou je určeno Mondeo, do kterého výbavu v kůži lze dokoupit. Myslím, že kdyby škodovka měla auto vyšší třídu než Octavia, tak by Octavia takovou výbavu neměla, protože by byla konkurencí pro auto stejné značkym, ale vyšší třídy.
Pardon, nasel jsem i dalsi priplatkovou vybavu. Ta stoji dalsich 73 000. Tim se konecne dostanu na srovnatelnou vybavu s Oktavkou, ale je to drazsi skoro o 100 000, a ke vsemu slabsi, hm.
K Focusu jednak nektere veci nelze, a za cenu L&K uz vubec ne. Ale to se bavime o nejvyssi vybave (GHIA u Fordu). No a ktem jizdnim vlastnostem - Focus je ma lepsi nez Octavie, ale ne o moc. A vzhledem k previsum u Octavie se neni co divit. Ale nechapu, proc vychvalujete ten 1.6/100k motor ? Octavie ma taky 1.6/100k a zadny zazrak to neni (ani u Focusu, ani u Octavie). To novy 1.6/105k FSI (zatim v Bore a Golfu), to je "zazrak". Vyssi vykon, lepsi dynamicke vlastnosti a mensi spotreba ....
Tak jsem se mrknul na cenik Fordu. Focus Ghia 5Dv, 96kW stoji 550 000. Kdyz tam dam vsechnu vybavu, co nabizeji, tak jsem na 680 000. A to tam ani nahodou neni vse, co nabizi Oktavka L&K ve standardu (napr. kuze, vse elektricky...) a je to jen 96 kW oproti Oktavce 110 kW. Tak nevim, nevim. Ale vyhodnejsi mi prijde Oktavka.
A co cena? Opet se ptam, za Oktavku 1.8T L&K zaplatim 650000, jaky jiny auto lze sehant za tokovou cenu v takovy vybave?? Focus snad asni vsechny ty doplnky neumoznuje, ale nevim, to bych si vymejslel.
Octavku moc nezmam, zato Focuse ano. Kdybych si měl však vybrat mezi Focusem a Octavkou tak naprosto jednoznačne Focus. Ten motor 1.6 - 100k to je skutečně spicka. Vzhled uchazející a jizdní vlastnost... nejel jsem zatím s nicím lepsím... snad jen Nissan. Nizká spotreba, zajimavej vzhled. Kanecne jsem vas rozsoudil a uz se nehadejte.
Focus byl taky jeden z kandidatu meho vyberu (pochopitelne Focus Combi). Ale TDI z Focuse je horsi nez v Octavii, a taky je s tim motorem Focus nechutne predrazeny :-)) Jedine, co se mi u Fordu libi, je vyhrivani predniho skla. Ale to sklo je samo o sobe priserne drahe ;-))) Zkus si ho nekdy rozbit a koupit nove :-)))
Jo to ti věřím. Když si člověk něco koupí, tak si to pak nebude hanět, že ? Mě se sice mooooc líbí Focus, ale dlooooouho na něj mít nebudu,m takže až za pár let budu koukat po jiném autě bude pravděpodobně jiná Škoda Octavia, která se mi zalíbí a já ji koupím. Jinak přeju moc hezkejch kilometrů. (P.S. Focus je hezčí :-))))))
nedokazu si predstavit, ze by se to veslo. Aspon u mne se to do tech aut neveslo. Koncim s tridama, i kdyz bez toho je to o nicem. Proste se neshodnem ;-))) Ja jsem za Octavii rad, a za zadne jine auto stejne tridy (vidis, jak to napsat bez trid?) bych ji nemenil. Ani za Focuse. Trvam na kvalitnim turbodieselu.
Trida sem, trida tam. Reknete mi, jaky auto lze koupit za 650 000 a zaroven je tak dobry jako Oktavka L&K (ktera stoji taky tolik). Ja nic takovyho proste nenasel, ale mozna jsem idiot, tak mi please poradte.
Ježdění na chatu znám a myslím, že do jiných aut by jsi ty věci narval taky. ale proboha snad mi nechceš tvrdit, že Peugeot 205 je stejná třída jako Octavie. To jsi mě fakt rozesmál. A nech toho už s těma třídama.P205 je malý auto, tak to nemůžeš srovnávat.
do Octavie taky montujou 1.6 100 koni. Kufr naplonim pokazde, kdyz jedu s rodinou - znamena to v klidu normalni kocarek, par tasek, a ruzne jine pi..viny, a porad je dost mista. Na zadnich sedackach pak je detska sedacka a moje manzelka, a v pripade potreby jeste svagrova a vepredu tchyne. A to mi ver, ze kdyz se jede o vikendu na chatu, tak je tech tasek s jidlem, oblecenim a dalsima pi..vinama DOST. Jak na pul roku :-((( No a to vsechno se do Octavky v pohode vejde... tak k tomuhle ja chci velkej kufr - predtim jsem mel Golfa a Peugeot 205, a obe byly zoufale maly, co se tyka kufru. A i rozmery interieru. Pritom se jedna o stejnou tridu (jen o starsi auta). Takze u mne Octavia vyhrava, navic s TDIckem, bionaftou a spotrebou/vykonem.
Furt trida trida. Alfa 147 taky patri do NS tridy, da se do ni dokoupit, to co se do zadneho jineho auta NS tridy dokoupit neda a znamena to automaticky, ze je lepsi ? Je, ale 530 000 je 530 000 Kc.
Jezdil jsem mesic (6 tisic km) s Octavii 1.8T v provedeni Laurin&Klement. Motor DOKONALOST, podvozek super a interier BEZ CHYBY. Na dalnici, obyc ulici ani ve meste mne nikdy NIKDO nepredjel. CD changer a zvukova aparatura krasne hrala i v rychlostech kolem 200, tak co je?
Hele to nemá cenu se takhle dohadovat. Každej máme jinej názor. Já úplně neodsuzuju Octavii, ale nekoupil bych si ji. Já dost při výběru koukám na vzhled a to u mě vede Focus. Že nemá tak velkej kufr ? Řekni mi jak často ho naplníš po okraj ? Já měl donedávna Fiestu a odvezl jsem v ní při stěhování zatím všechno. Odvezl jsem v ní i kuchyňskou desku 200 x 100 cm, takže argumentovat tím, že Octavie má velikej kufr není ten hlavní argument. A motor ? Já mám rád benzín a do Focusu montujou 1.6 100 koní, což nenzí špatně. Prostě co člověk to názor.
no o tom pokroku muzem polemizovat :-))) Myslim, ze to je predevsim pokrok proti predchozim modelum SKODA, tj. Felicii :-))) A ten pokrok je vyrazny :-))) Podvozkove na rok 1997 spicka, motoricky diesely a 1.8T spicka, interier na nizsi stredni tridu spicka, objem zavazadloveho prostoru spicka; misto pro mne zcela v pohode, komu nevyhovuje, necht si koupi neco jineho. Po vybrani zadni strany prednich sedadel a ted i po uprave zadnich sedadel je myslim problem uspokijive vyresen. Nejvetsim problemem toho auta je, ze ho moc lidi vnima jako stredni tridu, a z toho vyplyvajici ocekavani Octavia proste nemuze splnit. Ale kdyz si vezmes treba moznost priplatkove vybavy, tak to je taky spicka - v jakych jinych NS autech lze dokoupit xenony, automatickou klimu, ESP ? Kazdy ma svuj nazor... a ten muj je jasny, ze ? :-))
No jasně, že úplně do detailů není srovnatelný a v některých parametrech je Octavie lepší, ale já jsem chtěl spíš poukázat na jinou věc. Že Octavie není žádné super auto a ve srovnání s ojetinami, jak už tady někdo nastínil, není o tolik technologicky vpředu.
no ja myslel 1.6 8V v Octavii i Escortu (ta 1.6ka Escort, ktery znam, je z 1991) a motory jsou porovnatelne. O 1.8 16V v Escortu (r.v. 1993) jsem tvrdil, ze je OK. Ale 1.6/55kW z Octavie se daval uz do Golfa II od roku 1983, tak co od takoveho motoru chces cekat - vsak je to taky zaklad, auto s nim "nejak jede" (OCTAVIA by ti rekl, ze je to nejlepsi motor na svete) a spotreba na tezkou Octavii pod 8 litru taky ujde. A motor je osvedceny a vydrzi dlouho ... neni potreba si nic nalhavat. Ja jen, ze jsi tvrdil, ze 7 let stary Escort (s podvozkem MAZDA, neni-liz pravda), je uplne srovnatelny s Octavii (ktera se dela od roku 1997), a to teda neni pravda :-)))
Jen pro upřesnění. Escort mého (předposledního) typu se dělal od 1993 - 1996 (nové typy se lišli pouze přední maskou a palubkou). Podvozek byl předělán a´dle mého není o tolik horší. O palubce jsem nepsal. To je jasný, že je lepší. Přeci jenom před 7 lety byli jiné materiály a jiné trendy. Ale co se týče místa vpředu a hlavně vzadu, tak je nesporně lepší. A jestli chceš porovnávat 1.6 66kW / 90 koní motor v Escortu s Octavii 1.6 55kw 16V, tak jsi asi neměl možnost vyzkoušet oba motory. Hlavně u Escorta je znát 16V technika. Co se týče dieselu, tak to opravdu nelze srovnávat. To souhlasím.
Octavia opravdu nema kdovijak sqele benzinove motory 1.4, 1.6/55kW a 1.8/20V. Naopak, 1.6/74kW, 1.8T a 2.0 jsou docela dobre. Escort tohoto typu (myslim, ze se delal od 1990 do 1995-6) znam s benzinovymi 1.6 a 1.8 16V, a ten 1.6 motor nic moc. Asi jako ta 1.6/55kW v Octavii. Podvozkove se s Octavii neda ZADNY Escort ani srovnat (no, mozna americke verze, ale s tema jsem nejel), a co se tyce interieru, tak je na tom Octavia taky lip - aspon materialove a presnosti zpracovani. Ale tvuj nazor ti neberu - mysli si co chces. Rozhodne ale stojim za tim, ze jakakoliv dieselova varianta Octavie je o nekolik radu lepsi nez jakykoliv dieselovy Escort (a dokonce lepsi nez Focus).
Já si taky neodpustím námitku. Já budu blbě psát ´, že Octavie se *, i když mám Ford Escort r.v. 1993 1.6 a s Octavii jsem měl možnost se svézt a kromě průměrného podvozku to není žádný zázrak. Pokud porovnám mého Escorta a Octavii, tak rozdíl 7 let není tak znát. Rozhodně si myslím, že motor v Escortovi je daleko lepší než v Octavii. A pokud si myslíš, že Octavie je moderní auto a všichni by se měli od ní učit, tak tě upřímně lituju. A bacha na lidi s ojetinama. Takový 5 let ,,starý" BMW 750 je daleko lepší než Octavie.
to bondjamesbond: aha-takze blbe psat jo?...je videt, ze nesneses to, ze ma na Octaviu nekdo (teda pomerne dost lidi) jinej nazor nez ty?...takze shrnuto - dik, zes nas poucil o tom, co je "poradny moderni auto" a od koho se maji vsichni vyrobci ucit...(mj. tvoje Octavie 37Kkm je uz vlastne taky ojetina, co?)...
Aha - uz jsem to pochpil - takze tady jsou poradna moderni auta - Octavie a pak uz jenom same ojetiny a stare skodovky, jinak o moderni auto clovek nezavadi. Vopravdu... jeste ze ty ostatni vyrobci se maji od koho ucit.. vyrabet ty moderni auta, nebejt Octavie, nevedeli by jak takove moderni auto ma vypadat. "dekuji ti Skodovko nastotisickrat"....
Mam Oct.1.8T Combi (predtim Mazda 626 1.8). Co se tyce jizdnich vlastnosti (motor, podvozek apod.), tak nejak nerozumim namitkam - na ostatni "zapadni" auta se vetsinou divam jen ve zpetnem zrcatku a nezalezi jestli jedu po dalnici nebo po okresce a namitku ze oni nezavodi neberu - kdyz vidi Oct. tak se vetsinou snazi :-)))). Dale spotreba, pri rozumne jizde 7,5/100 (ale kdo by s timhle jezdil rozumne...)Interier: vec vkusu ale pro mne zcela srovnatelny s jinymi vozy. Sedacky jsou tvrdsi, coz je ovsem pro delsi jizdy jasna vyhoda. Vzadu je skutecne malo mista, ale kolik kilometru najezdite s plnym obsazenim dospelych lidi ? Ja mam najeto 37 Kkm a ve ctyrech dospelych jsme jeli jednou z Prahy do Plzne...(coz se da za 45 min). Jinak vozim jenom deti a spoustu kramu v kufru. Takze shrnuto - nez tady nekdo bude blbe psat ze Oct. "neni uplny *", tak by mel odlozit svou starou Skodu 120L, nebo jeste hure nejakou dovezenou ojetinu z bazaru a zkusit se projet s poradnym modernim autem... Kdyz porovnam treba s Mazdou 626, tak ve prospech Oct. je jasne motor (kromne 44 Kw) , podvozek, brzdy, spotreba, hlucnost, provozni naklady, sedacky (Mazda ma hrozne mekke), v neprospech asi jedine misto vzadu a pro nekoho interier.
to Herodes - V soucasne dobe jezdim doma s Mitsubishi Galant TD a Toyota Yaris. Drive jsem mel Fiata Tipo, Peugota, nedavno jeste Citroena a Forda, davno Ladu a starou Skodovku. V zamestnani jezdim Feldou, nekdy Fabii a zridka Mazdou.
to herodes: FORD Mondeo...nechtel jsem urcite rict, ze Octavia je uplnej *, ale z meho pohledu si myslim, ze ma dost nedostatku, ktery jsou pro nekoho mozna zanedbatelny, ale pro me jsou dost zavazny (hlavne sedacky-vzhledem k tomu, ze jsem mel po urazu dost problemu s pateri)
To Jirka_: Prosim te , muzes mi rict jakym autem jezdis ???. Rad bych vedel, jake auto je tak nesrovnatelne lepsi nez Oct. Octavka a vsechny auta od VW maji stejne tvrde sedacky. Loni jsem jezdil cca. 1Kkm/mesic s passatem (1rok stary) a krome mista a mensiho hluku jsem si nevsiml vyraznejsiho rozdilu. (jo vlastne jo, Passat stal meloun a Oct. 0,5). Ze bys jezdil Francouzem??? Hmm sedacky ma bezesporu mekci (na cestovani do 100 - 300 km je to bezesporu lepsi) , ale pokud jedu 500 a vice, tak nevim nevim, ale z Renaulta me boleji zada vic. Nu a co nam zbejva, Japonec/Korejec hmm fajn tak s tim si jezdi po Asii a jeste Medour a BMW sorry, ale mam mozek , kterej obcas pouzivam a neco mi naseptava ze pomer cena/uzitna hodnota je nekde mimo misu a 2,5 mil za auto ze me nikdo nevymackne (ani kdyby delaer byl sam Bill Gates nebo Sandra Bullock
PS: Bocni vedeni ma Oct. fakt na houby, to mas pravdu.
To Danula: Souhlas, ono je to u me s tou zasti vuci zapadakum trosku trosku extremni, jelikoz jsem tady (uz jsem zase na te nepratelske EU pude ;-)) vic jak doma a mam Cesko/Cechy trosku zidealizovane ... Bolsevik se na povaze lidi podepsal velmi mnoho a bude to trvat minimalne jednu generaci nez se povaha Cechu urovna.
to danula: * komunistický? Začal jsi dobře "všechno je v lidech" a na konec zase "* komunistický"? Tyhle volby zase ukázali, že je všechno v lidech a stranická příslušnost v tom zase tak moc nehraje roli.
Z vlastní zkušenosti tvrdím že pokud je nějaký člověk * prolhaná, tak touto
* zůstane a to v jakékoliv straně. jinak s tebou souhlasím, že ta naše povaha česká je zvláštní. Ale moc rozumných východisek teď volič opravdu neměl: lokálně volil osobnosti a ještě do toho senát. Nesmím o tom přemýšlet je to na blití. Čau LN
TO Herodes - sice to sem také napatří, ale reagovat také musím. V podstatě některé tvoje názory beru a naprosto se s nimi stotožním. Máš pravdu, že se to tenkrát ***o, západ se nanás "vysral" a ne jednou. A zůstali jsme pod vlivem skurvenejch rusáků a šikovný český ruce zůstaly ladem. Jenže "hochu" zamysli se.. místama mluvíš jako by jsi ani čech nebyl. Takže za všechno může západ? * - je to v lidech. Ono češi nemaj jenom šikovný ruce, ale taky skurvenou povahu. Na ten milión lidí nalezlejch v KSČ a na těch dalších pár miliónu "najednou pomýlenejch" beránčích povah čechů jsi taky zapoměl. Na to vlezdo***kování růsákum, všech a všem. Na to jak všichni chodily k volbám jak jeden muž (zato dnes nechoděj) a do prvního máje, po všech zdech psali se Sovětským Svazem na věčné časy, na to jsi taky zapoměl. Naši předkové na všechno srali, koukali se jenom zašít, nevyčnívat z davu a dnes za to všechno může západ. Nedivím se, že na nás západ sere - ja bych se na takový křiváky vohebný taky vysral - stydím se za to, že jsem čech. Podívej se co dnes dělaj.... CHODĚJ VOLIT ZASE KOMOUŠE... ještě se něčemu divíš? Dyť ta "stará" generace nemá nejmenšího studu. Nejenže se před mladejma vůbec nestyděj, ještě se jim to snažej skurvit znovu. Vážení promiňte mi neslušná slova, ale vždycky, když si vzpomenu na * komunistický, jiná slova mě ani nenapadaj.
To Jirka - To tě docela lituju a nedivi se... ja jsem jel na zadnich sedačkách v Octavii jen dvacet Km a přísahal jsem si to samé. Když jsem však "škodovkářům" namítnul, že tomuto autu navíc ve ver. s motorem 44Kw nepřísluší žádný obdiv, div mě neukamenovali. Ať se mačkaj sardinky, kdo chce kam... pomožme mu...
uprimne lituju cloveka, kterej jezdi nekolikrat do mesice s Octavkou na sluzebky do Parize, Bruselu atd...ja jsem mel tu moznost jet s Octavkou asi 3x do Nemecka (Mnichov, Stuttgart) jako ridic - a pokazdy, kdyz sem vylezl ven, tak sem si sam sobe sliboval, ze uz do ni vickrat nikdy nesednu...tak jak me potom bolelo cely telo (pater), to nikomu nepreju...a lidi, co sedeli vzadu - totalne death...tim samozrejme apeluji nejen na malo prostoru na zadnich sedackach (absolutne nechapu, jak je mozne, ze u jinych aut-i nizsi kategorie, je vzadu vic mista nez u Octavie), ale i na absolutne tvrde (drevene) sedacky - o bocnim vedeni uz radsi ani nemluvim...
Pratele, prodavam auta a docela mi vadi, ze se v nasich koncinach srovnava Octavka s vozy o tridu vetsimi. Podle meho nazoru tuto chybu zapricinili "chytri novinari", vzdyt preci OCT je "nizsi stredni trida" tedy Golf, Astra, Focus, Megane, Bravo-Brava, 306, Bora, Toledo, Almera, 323, Corolla, Lantra apod (omlouvam se tem, na ktere jsem zapomel). V zadnem pripade OCT neni Passat, Vectra, Mondeo, Laguna, Marea, 406, Primera, 626, Avensis apod(omlouvam se tem, na ktere jsem zapomel). Chtel jsem se Vas vsech, kteri zde diskutujete zeptat, jestli uz jste ochutnali strudl z hrusek. Pokud ne tak to ani nezkousejte a s autama je to stejny. Srovnavejte stejne kategorie a ne ceny. Vzdyt i ten strudl bude od ruznych pekaru stat rozdilne ceny, ale porad bude z jablek...
se vsim souhlasim, jsem nacionalista. Ale jen si vzpomen, jak to dopadlo s Tatrou, kdyz mela Skoda direktivne prevzit vyrobu tatrovackych osobnich aut a v Koprivnici mela zustat jen vyroba nakladnich aut. Snad to dnes vypada jinak.
TO Danula: Sice to sem moc nepatri, ale reagovat musim ;-))
Nejdriv trosku info, aby jsi mohl pochopit moje nazory. Delam v IT oboru a 14 dni makam na zapade (Francie, Belgie) v nasich materskych/sesterskych firmach a 14 dni tady (pendluji sem tam autem, obcas letadlem, ale jelikoz taham spousty balastu tak spis autem => dost toho najezdim a jelikoz delam na projektech se "zapadakama" vidim zapadni mysleni/spolupraci/nahlizeni na cechacky z trosku jine stranky nez 90% lidi z cech...
A sere (sorry za ten sproste slovo) mne, kdyz vidim jak na nas Zapad(EU) nahlizi (je to krasne videt na pristupu EU k rozsirovani o nove zeme). Rikas , ze zvanim(me) a pomlouvam(me) zapad. Ano, klidne se s tim stotoznim a vis proc? Podivej se kde jsme byli v 30 letech... Nebejt * dohody mezi Stalinem a zapadnimi velmocemi tak jsme dneska v Evrope na jednom z prednich mist. Proc Skoda vyrabela 40 let sracky, no protoze holt musela... Kdyby jsme nebyli svazani s Ruskem a fungoval zde volny trh tak bychom dnes nemuseli do Skodovky montovat motory a vetsinu dalsich dilu, ktere jsou made in Deutschland. Skodovce (nejenom Skodovce) komanci ukradli 40 let vyvoje a to je znat. Nejvic me stve , ze k nam prijede nejaky housek z Nemecka a machruje. Potencial nasich lidi je vsak minimalne stejny a ve vetsine pripadu mozna i vetsi nez tech Nemeckych/Belgickych/Francouzkych chytrolinu
Zkus se zeptat vice lidi , kteri pracuji v nadnarodnich firmach a uvidis , ze obdrziz obdobnou odpoved. Proste mne stve, ze pokud Ceska firma nema za sebou zapadni kapital/vlastnika tak je proste na trhy EU nepusti. Myslis , ze kdyby Skoda vyrabela auto naprosto stejne kvalitni jako Passat a nebyla by pod VW , ze by na zapade prodala jedine auto ??? NE. Neprodali by ani zpetne zrcatko. A to me sere. Sere me, ze Skode bylo 40 let diktovano co ma delat z Mosky, ted ji diktuji z Volfsburgu.(je ovsem jasne, ze kdyby je VW nekoupil, vyrabeli by 40 let stary kramy)
Spickovej pocitac se u nas nikdy vyrabet nebude (pouze se muze montovat) a vis proc ??? Protoze tento kseft moc vynasi a velky zisky jsou preci chranene misto USA (stejne jako zbrojni prumysl)(proc se u nas asi zrusily zbrojovky...) Xakru uz toho radsi necham ...
U Opla nebudes mit za tu samou cenu tu stejnou komfortni vybavu jako u Oktavky ci Nissana do hodnoty 650 000 Kc, za coz v techto vozech budes mit vicemene vsechno (automat klima, vyhrivany sedacky, hagusy, ...........)
Zvazoval jsem obdobnou volbu pred par mesici (kombi jsem nechtel jelikoz priplatek 50KKc se mi zdalo trochu moc). A k rozhodnuti stacilo mi svezeni v Nissanu , ktery mel natoceno cca. 50 000,- Zkus to take a co uslysis pri otackach cca. 1500-2000 je fakt bes. Octavka TDI sice neni nic ticheho (coz mi docela vadi), ale to co uslysis u Nissana (rezonance, duneni) se s Octavkou NEDA srovnavat. V ostatnich otackach to je relativne srovnatelne, ale pri jizde po meste, nebo po okrskach, kde udrzujes otacky prave v techto hodnotach je to nesnesitelne. Nejsem zadny cita, ale to co jsem slysel me opravu velmi obtezovalo a jizda v tomto aute pro mne byla za trest.
Bohuzel u nas si lide stale mysli, ze co je ze zapadu je super - prosim bud tak laskav a mluv "za sebe". Já nerozděluji co je od nás a co ze západu, ale co je dobré (kvalitní) a co mizerné (nekvalitní) a pak ještě také co má jakou užitnou hodnotu. Rozhodně si nemyslím, že co je dobré je vždy jen ze západu. Bohužel v praxi to tak ale dost často je. Ještě jsem neviděl špičkovej počítač nebo auto nebo jinej výrobek od nás. Ukaž mě něco (kromě snad piva) "našeho" po čem je na západě velká sháňka. Něco, s čím můžeme konkurovat. Zatím můžem konkurovat jenom cenou. Pak ještě umíme hodně "žvanit" a pomlouvat západ.
Člověče vždyť nebejt toho "tvojeho" zatracovaného "západu" tak jsi Octavii nikdy nekoupil a nikdy by tady nejezdila protože škodováci by se bez západní pomoci na něco takového nezmohli ani omylem. Asi jsi zapomněl co tady do nedávna předváděli.
Vy jste s tim mistem na zadnich sedackach jak posahany.. Do pytle kdyz ma nekdo v rodine 3 cleny , kteri meri nad 195 tak jim nebude stacit ani Octavka, ani Passat , ale spis Ford Transit ci Peugeot Boxer....
Sam mam Octavku(manzelka, dite 1 rok + 2 psy) a Skodovka Oct.(TDI) presne splnuje me pozadavky . Relativne levne auto (0.5 mil), ktere vyuziji jak v praci = sluzebni cesty (2 x mesicne cesta do Parize,Bruselu etc.) , tak pri ceste na dovolenou na nakupy atd. A porovnani s ostatnimi auty?
Kdyby se Octavia vyrabela ve Francii bylo by to jedno z nejprodavanejsich aut ve francouzky mluvicich oblastech. Kdyby se vyrabela v Nemecku byla by prodavana jako Bora a Golf dohromady. Bohuzel (bohudik) se vyrabi v Cechach a tak je pro nemce i francouze porad jen Ostlandisch autem a tudiz neni na zapadnich dalnicich moc videt. Bohuzel u nas si lide stale mysli, ze co je ze zapadu je super a nez by si koupili Octu, radsi si koupi Nissana ci 4 roky stareho Passata a machruji... Nu coz jejich Skoda ;-)
PS: Abych nepel jen chvalu na Octu. co me stve : Relativne vyssi aerodynamicky hluk pri vyssich rychlostech a hluk diesloveho motoru. Tvrdsi sedacky - mozna by mohly byt mekci.
to malý prostor vzadu - je třeba si uvědomit jaká je (resp. byla) cílová skupina zákazníků při vývoji Octavie. A tou byla západoevropská rodina s malými dětmi, která potřebuje levné velké auto. A takové rodině skutečně navadí málo místa na zadních sedadlech, kam umístí dětské sedačky, zato potřebuje obrovský kufr. Z tohoto pohledu je Octavia ideální. Dospělejší rodiny (ty s dvoumetrovými dětmi) jsou cílovou skupinou právě pro Pasata.
Zapoměl jsi napsat děti do dvanácti let ... Mám známého,který měří 198 cm, jeho manželka 178 cm, a jeho dva synové ve věku 15 a 16 let měří 196 cm a 204 cm. Ti by se do Oktávky vešli jedině v případě, že by demontovali zadní sedadla a vmísili by se mezi ty krámy do kufru ....
Ale je to pořád o tom samém, jak praví staré přísloví "sytý hladovému nevěří" - a v tomto případě ti menšího vzrůstu nevěří těm vyššího vzrůstu, že pro ně je Oktávka na * auto.
Oktávka je totiž danajský dar Volkswagenu českým řidičům - "postavte si auto jaké chcete, ale na podvozku od Golfa .."
Věčná škoda, že Škodovka neakceptovala nápad pana premiéra Zemana ve větším měřítku, a nezačala všechny Oktávky dělat na tom podvozku s rozvorem o 8 cm větším. Z 65 mm prostoru na zadních sedadlech by bylo 145 mm a to už je slušný průměr. Ale kdo by si pak koupil Passata, že ?
Typicky rodinny vuz, doporucuji jedine kombi. Dva dospeli dopredu, deti dozadu, sposty kramu do kufru. Mozna taky vhodne pro caste jezdeni max dvou dospelych lidi.
Hm. Forman mi taky pripada prostornejsi nez felicie. Trosku jsem se pousmal nad velkym nadpisem zmineneneho srovnani parametru aut v MFDnes: "Fabia a Felicia jsou ve vnitrnim prostoru zatim nedostizne". Ja jsem spis cekal nejaky napis k prakticnejsimu vitezstvi: Punto ma nejvetsi kufr, nebo Corsa vykazala nejmensi spotrebu. atd. Pritom treba Felicia vitezi nad Corsou jen v sirce vpredu a vzadu, vzdalenost pro kolena vzadu je stejna, a pro hlavu je v Corse vice mista .... Autorem nadpisu je Petr Bucek, ktery byva tady zpochybnovan kvuli predpojatosti ke skodovkam. Fija: 164 cm .... taky mne vnitrni prostor az tak moc netrapi.
Měření bylo prováděno tak, že na přední sedadlo k volantu byl umístěn "Oskar" cca velikosti průměrné postavy a přední sedadlo bylo seřízeno dle něho. Pak byl tentýž "Oskar" umístěn na sedadlo dozadu, a byla změřena vzdálenost osy kolenního kloubu od zadní strany předního opěradla. Výsledek: Octavia 65 mm, Felicia 120 mm, Fabia 125 mm. Toto můžu potvrdit ze své osobní zkušenosti - když se posadím za volant do Formana nebo Felicie (ve Fabii jsem neseděl), a pak se posadím na sedadlo za sebe, tak se tam vejdu. Sice těsně, ale vejdu. Kolena lehce třou sedadlo přede mnou, hlava se lehce dotýká stropu. Když jsem totéž zkusil v Octavii, seděl jsem vzadu tak, že levé koleno jsem měl zašprajcované do mezery mezi řidičovým sedadlem a bočním sloupkem, pravou nohu vykroucenou doprava a hlavu šprajclou do stropu a zalomenou doprava. V té poloze bych nedojel ani do supermarketu na nákup. Navíc můj subjektivní pocit jako řidiče je ten, že z těch tří zmíněných aut je nejvíc místa ve Formanu. Už u Felicie mám pocit, že všechny ty plasty okolo mě obklopují nějak těsněji, a u Octavie se cítím ještě stísněněji - tam mi ještě překáží i volant. Takže v Octavii nejezdím. Vůbec. To auto je pro mě nepoužitelné stejně, jako pro neplavce průměrného vzrůstu bazén, kde je hloubka 2 metry. Chybí mu pár centimetrů ....
tak pozor - je mereni a mereni. Octavia mozna ma mene prostoru na ZADNICH sedadlech, za predpokladu, ze si predni sedadlo posunes uplne dozadu, a to v nejnizsi poloze. Pri mych lehce poprumernych 168cm ani pak nemam vzadu zadny problem. Jezdi se mnou pravidelne kolega 193cm, a sedava pravidelne vpredu jako spolujezdec, nebo vzadu za ridicem - a taky zadny problem. V Octavii MR2001 jsem jeste vzadu nesedel, ale ma mit o 2 cm vice mista vzadu. Tak nevim. Ty se Octavii vozis jako ridic, nebo jako spolujezdec ?
Průměrný vzrůst 173 - to bylo někdy v 19. století, ne ?
Ale teď vážně - z mého pohledu je to bohapustá závist vůči těm menším spoluobčanům, měřím skoro 190 a to auto je pro nme jako rodinný vůz zcela nepoužitelné. Ťakže musím vybírat z aut dražších minimálně o 200 tisíc. To je cena za 15 cm, které mám navíc oproti "průměrným" 173 cm.
A teď zase objektivně - neznám automobilku, která by vůz nižší střední třídy vyráběla s menším vnitřním prostorem, než vůz o třídu menší. Třeba jako kdyby ve Fiestě bylo víc místa, než ve Focusu. A jak Felicia tak Fabia mají v kabině v podélném směru místa víc - změřeno v ÚVMV a publikováno v MF DNES. Tady má Škodovka smutný světový primát.
Jak jinak nazvat auto, do kterého se nevejdou čtyři dospělé osoby průměrného evropského vzrůstu .....ale vietnamským obchodníkům jako rodinný vůz určitě přijde vhod. Má velký kufr na kontraband.