slusna spotreba ... nevim, co mas na mysli "cvakanim" dveri, ale mozna to same mi zacaly delat z nicehonic ridicovy dvere na Formanu. Nazval bych to "pukanim". Pukalo to v jakekoliv rychlosti na jakekoliv ceste, nejvice pri zhoupnuti auta. Podarilo se mi to odstranit az tehdy ( po 1/2 roce ), kdy se mi to puknuti podarilo nasimulovat na zahrade. Spravil jsem to posunutim "hrazdicky" ( protikus zamku na karoserii ).
No jo,to je ono-pukání(výstižné!).Tu hrazdičku jsem taky šteloval mnohokrát,ale bez úspěchu.Teď vozím v popelníku kus té hadice a když se ta stará(jako hadice)rozpadne tak tam narazím novou.
K té spotřebě-dlouho jsem dělal tu chybu,že jsem vyhazoval kvalt a pak brzdil brzdou.Pokud můžu předvidat,že budu muset zpomalit(příliš prudký kopec)nebo zastavit(semafor s červenou)chce to brzdit motorem!Motory se vstřikováním (i jednobodovým) totiž zcela uzavřou přívod benzínu.Otevřou ho až kdybys to zdusil pod volnoběžné otáčky- snaží se nechcípnout.Toto jsem zjistil až když jsem měl půjčenou Octavii s palubním počítačem(já ho bohužel nemám).Při brzdění motorem ukazoval spotřebu 0,0 l/100km.
Teď vyhazuji kvalt jen když pak nebudu brzdit a získanou kinetickou energii využiji třeba na protilehlý kopec,kde o to méně musim šlapat na plyn(pálit benzín).
K té spotřebě-dlouho jsem dělal tu chybu,že jsem vyhazoval kvalt a pak brzdil brzdou.Pokud můžu předvidat,že budu muset zpomalit(příliš prudký kopec)nebo zastavit(semafor s červenou)chce to brzdit motorem!Motory se vstřikováním (i jednobodovým) totiž zcela uzavřou přívod benzínu.Otevřou ho až kdybys to zdusil pod volnoběžné otáčky- snaží se nechcípnout.Toto jsem zjistil až když jsem měl půjčenou Octavii s palubním počítačem(já ho bohužel nemám).Při brzdění motorem ukazoval spotřebu 0,0 l/100km.
Teď vyhazuji kvalt jen když pak nebudu brzdit a získanou kinetickou energii využiji třeba na protilehlý kopec,kde o to méně musim šlapat na plyn(pálit benzín).
Mne to postelovani hrazdicky pomohlo, i kdyz jsem nad vhodnou poloho stravil asi 2 hodin. Hledal jsem kompromis mezi nepukanim a lehounkym zaklapnutim dveri. Jinak jezdim podobnym stylem. Driv jsem taky vsude dojizdel s brzdami na neutral, ale tady na MC se o tom vedla diskuse ( Spotreba paliva) a od te doby, pri predvidanem zastaveni brzdim motorem.
Zavady😒br />
1.Jednou mi to zdechlo úplně (asi 110 000km)a byl to vadny snimac otácek motoru,který je v
rozdelovači.
2.Vytekly zadní brzdy (125 000km)-to je typická závada vsech vozů koncernu VW (tyká se jen modelů s bubnovými,ale tech je zase vetšina)-nasleduje výměna prasátek.
3.Neúspěšně už rok bojuji s cvakánim řidičových dveří na nerovnostech našich silnic. Nemáte někdo nějakou radu? Už jsem zkousel kde co,nejúspešnější bylo na trn zamku navléct tenkostěnou hadici,to pomohlo na 3 měsice.
Pro informaci(do pranice) o motoru 1,6 74kw-vedu si přesnou evidenci spotřeby a dělám si uzávěrku vždy za celý kalendářní rok.
1997-6,74 l/100km
1998-6,23 l/100km
1999-5,95 l/100km
je to cca 35 000 km ročně stejnoměrně rozložených léto-zima a v Praze(asi 30😖a venku(70😖 s maximálni snahou o úspornou jízdu .