Jsem škodovkář, a tak jsem schopen pochopit vztah i k těmto autům, v podstatě si to je podobný, ale to dílenský zpracování!!!
Dnes je to mrtvá věc, to je jasný, ale za totáče, když tady jezdily blbosti jako 105, 120 a v lepším případě žigulici patřila dacka k lepsim vozům. Rozhodně jste z ní nebyli tak vyklepaní jako např ze stodvacky.
Zajímalo by mě jestli dnešní Dacie jsou stejně strašné jako za komančů.
Kdyby byly Dacie stejne jako za Komárů, tak by to jeste slo. Ale Rumuni zkazi vse, na co sahnou - treba OLTea CITroen. Verte tomu.... A buhvi, jestli jeste Dacii vyrabeji. Fabriky maji velke existencni problemy.
Prirovnani: Je to jako kdybyste se ptali u nas na Zetor. Ano, za Komárů to byl super stroj, i proto, ze jinej traktor se nedal koupit. Dnes bohuzel Zetorakum v konkurenci ujely vsechny vlaky, navic tu moderni fabriku JSME prostrednictvim debilniho rozdeleni velke republiky VENOVALI SLOVAKUM a ted se Zetor Brno pohybuje na kraji bankrotu. Vidim zde paralelu s rumunskymi automobilkama.....
Prirovnani: Je to jako kdybyste se ptali u nas na Zetor. Ano, za Komárů to byl super stroj, i proto, ze jinej traktor se nedal koupit. Dnes bohuzel Zetorakum v konkurenci ujely vsechny vlaky, navic tu moderni fabriku JSME prostrednictvim debilniho rozdeleni velke republiky VENOVALI SLOVAKUM a ted se Zetor Brno pohybuje na kraji bankrotu. Vidim zde paralelu s rumunskymi automobilkama.....
myslim ze skor nez o VENOVANI modernej fabriky Slovakom sa da skor hovorit o tunelovani Zetoru Brno Cechmi (Prahou).
Pallas: Samozrejme. A take o neschopnosti brnenskeho managementu... atd. Ale je fakt, ze Zetor vybudoval na Slovensku moderni fabriku na tezke kolove traktory a sobe ve stare fabrice si "nechali" jen traktory slabe vykonnostni tridy... o tom jsem mluvil (jakpak by to asi bylo, kdyby se predem vedelo, ze 2 panove u moci si rozdeli velkou republiku?).
Dacia - mozna ji koupili Francouzi, ale neverim v uspech. Rumuny znam, to uz snad radeji Cechy nebo Slovaky........
Dacia - mozna ji koupili Francouzi, ale neverim v uspech. Rumuny znam, to uz snad radeji Cechy nebo Slovaky........
Tuhle jsem na Kladne potkal jednu fungl novou. Fakt novou, takovou tu hranatou s lichejma dverma vzadu. Toho chlapka, co ji ridil, teda obdivuju. Ja bych se bal, ze me v tom nekdo uvidi...
Co ta nová Dacia dnes tak asi stojí?
Myslim,ze se to vejde do 200tis.(tusim 196tis.),koukal jsem na ni loni v Praze a je to des!!!!Kvalita zpracovani nizsi nez kdyby si to clovek postavil doma,hozny svary,spary atd.Kdyz jsem se toho cloveka,co tam k tomu patril,zeptal zda by si to auto koupil,tak mi odpovedel,ze s nim jezdi.Ale na otazku jestli proto,ze musi,tak jiz neodpovedel.Lada je proti tomu Hi-tech a spickova kvalita zpracovani...😃))
Nevim proc by Dacia mela krachnout kdyz ji koupil loni Renault a chysta vyrobu noveho modelu na bazi devatenactky (takze bude opravdu "NOVY" 😃) Maji s nim vyrukovat na vychodni trhy, ale zatim je to jen plan. Jinak pro koupechtive zakazniky: Klidne si Dacii kupte. Ale nezapomente ji hned co ji privezete rozebrat do sroubku, zrepasovat, trochu zacistit plasty v interieru a neco udelat s rumunskymi vulemi 😄 Ale kdyby mi nekdo nabizel pickupa s dlouhou budkou a pohonem 4x4, sel bych do nej 😄
Alex: To bys zbytečně marnil čas. Rumuni dělaj auta, který jsou jako hrací automat. Je potřeba je rychle opotřebovat, dokud neshnijou. Jeden známej mi říkal: Víš, je to věc štěstí. Když mají tolerance v desetinách tam, kde mají být setiny, je otázka jak si to na sebe zvykne. Nová převodovka má svůj zvuk, kterej se postupně mění, a buď se ustálí a pak je to v pohodě, nebo se pos.., tak tam dáš jinou, novou a jde to od začátku. To je takovej samoopravovací systém. Dá se to auto používat, ale nesmíš v tom hledat nic jinýho, než krám, kterej není třeba nijak šetřit od začátku, protože ho stejně při příznivý konstalaci hvězd vyhodíš celej za 4 roky, pokud projde na STK.(při nepříznivý ho vyhodíš, jakmile mu platnost první STK skončí) A to, že to koupili francouzi o něčem svědčí a nepotřebuje to žádnej komentář.
skoro vsechny
Dacia se stale vyrabi (bohuzel). Jsou dve zakladni verze: pickup nebo 2+2 cab (je to udelany ze stary Dacie, vcetne motoru a nabizi se i jako 4x4) a "limuzina"- takovej hnusnej mrnavej * puvodem odpovidejici asi tak 80 letum
Dacia se stale vyrabi (bohuzel). Jsou dve zakladni verze: pickup nebo 2+2 cab (je to udelany ze stary Dacie, vcetne motoru a nabizi se i jako 4x4) a "limuzina"- takovej hnusnej mrnavej * puvodem odpovidejici asi tak 80 letum
Zdravím, plně souhlasím s těma co říkají že klasi-
cký Dacie uplně prvních ročníků byly dobrý auta a
s ohledem na podmínky v Rumunsku (někde na venkově
je i dnes prakticky středověk) až neuvěřitelný.
Však R12 byl roku 1969 (!) jistě neméně revoluční
jak co do tvaru i co do technologie jako třeba
Renaulty dneších dnů... A to samý platilo o Oltcitech - do roku 1988 to byly auta s mnoha vy-
jímečnými přednostmi a když je bolševik poprvé v
osmdesátým sedmým dovezl do toho našeho lágru, tak
škodovky byly vedle nich jak doba kamená - a o
Favoritu se ještě nikomu ani nesnilo...
Ale dnes - rumunský auta vlastní produkce jsou be-
znadějně zastaralá...
cký Dacie uplně prvních ročníků byly dobrý auta a
s ohledem na podmínky v Rumunsku (někde na venkově
je i dnes prakticky středověk) až neuvěřitelný.
Však R12 byl roku 1969 (!) jistě neméně revoluční
jak co do tvaru i co do technologie jako třeba
Renaulty dneších dnů... A to samý platilo o Oltcitech - do roku 1988 to byly auta s mnoha vy-
jímečnými přednostmi a když je bolševik poprvé v
osmdesátým sedmým dovezl do toho našeho lágru, tak
škodovky byly vedle nich jak doba kamená - a o
Favoritu se ještě nikomu ani nesnilo...
Ale dnes - rumunský auta vlastní produkce jsou be-
znadějně zastaralá...
-Rumuni pak nekvalitní prací ho dokázali totálně zkazit. Po roce 1980, kdy začali s kombi - to byla hrůza.
-Zajímavé je, že třeba v Turcku, kde Renault vyrábí Megany-Combi, nebo teď ty Thalie, se daří tu kvalitu udržet ?!