Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

11 komentářů

Chtel bych se zeptat,jak je to s pneu a diskama napr. u tuningu,kdyz napr zvetsim kola na 16" nebo sirku nez udava TP.Jak se to pak dela s STK? Z osobni zkusenosti vim,ze dost lpi ,na tom,co je tam napsane.(Ackoliv mám na aute maximálku 200km/h a predepsane pneu 185/65R15 H, je alternativa v TP 195/60R15 V -dal jsem195/60R15 H a byl problem na STK)Prodejce al. disku vytipuje disky na dany model,ale neni to vzdy shodne s TP.

Nemam s tim zkusenost,proto poradte nekdo.
My jsme měli Lagunu na 15" 205/55 a v TP byly pouze 14" 185/65. Fakt je, že jsme s ní na STK nejeli, ale v provozu při kontrole atp. nikdo ani nepípl.


Asi bych to řešil tak, že bych to před STKčkem obul na zimní plechy v rigoš rozměru a pak je zase hned přehodil zpět. Před tím bych se ale určitě pozeptal, abych to nedělal zbytečně. Mám totiž takový pocit, že aspoň tady na Zlínsku na to hledí spiše jako na přínos bezpečnosti než odchylko v TP.
No prave ve zline na to dbali.Slo by to udelat

tak, ze obuju na plechace zimni gumy ve schvalenem rozmeru(zimni uzsi)a s tema absolvuji STK(i kdyz v lete)?
To ludva: jo, můžeš. Taky jsem to tak dělal.
Tak to máte v pohodě,já mám v TP napsaný jenom 13,jezdím však v létě i v zimě na 14,tak jsem na ně na STK zvědavej.Přeci jenom Nissan Primera vypadá na těch 13 dost divně,ony i ty 14 jsou minimum.A policajti nechtěli jiný kola zapsat,že když tam mají být ty 13,že jsou prý lepší a to je tam 165 bez sníženýho profilu,jak na Š100 😞.
to qeta, ono skoro kazde auto vypada s orig.koly

divnejsi nez o palec,dva vetsimi i sirsimi
Jo, to samozřejmě souhlasím,ale co je moc to je moc,auto střední třídy o délce 4,4m na 13 kolech je dost směšný.Taky bych to měl radši na 16 nebo 17,ale nemám na ty kola a hlavně na gumy.
to ludva: Na novy Almere je standardne 185/65 R15, a vypada to vskutku dobre 😄. Je ale fakt ze hlinkovy 16" budou urcite jeste lepsi 😄.
! PNEU-KATALOG ! AKTUALIZACE !

nový web-design, testy 12 letních pneu z časopisu AUTO TIP, dále přibyly další odkazy u jednotlivých pneu na testy (včetně nápovědy s umístěním), u některých pneu přibyly i podrobné firemní popisy (obrázky) - odkazy na ně najdete ve stručném popisu pneu, zprovozněna další rubrika - odkazy (včetně firem, které poskytují slevy apod.

web je jeste castecne ve vystavbe (tydenni update), proto nejsou dosud jeste funkcni vsechny odkazy - budete-li mit jakekoliv pripominky nebo doplnující udaje, rad uvitam vase rady a pokusim se vse co nejrychleji doplnit (dcs@mail.cz)
Nevíte náhodou někdo, jak je na disku značená hloubka prolisování a podobné okrajové záležitosti? Většinou tohle totiž začne člověka zajímat, až když mu kola drhnou o brzdové špalky a k tomu se nějak dostat nechci 😄
Udává se ET - Definice zní: Vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola na ˝. Tato definice se těžko představuje a proto je lepší říci, že se jedná o to, jak hluboko zapadne kolo do blatníku. Čím VĚTŠÍ je hodnota ET, tím VÍCE kolo zapadne ke středu vozu. Hodnota u většiny alu. kol pro evropské vozy se pohybuje okolo 35-ti mm. Hodnota ET se dá zmenšovat